Tramvaiele: cu cai, Thompson, V3A, Bucur LF, .....
Tramvaiele: cu cai, Thompson, V3A, Bucur LF, .....
#119 va pleca in noaptea aceata catre URAC unde va stationa pana in pe 18-19 Sept. 2009 (Zilele transportului in comun din Bucuresti - STB - ITB - RATB). Acesta va tracta remorca in care va sta fanfara.
Este bine ca o sa vedem si V2A la aniversare. :) :PAm pomenit eu ceva de sosirea unui V2A la parada? ::)
RATB sarbatoreste 100 de ani de la infiintare
Vineri, 11 Septembrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
100 de ani de transport public oferit de STB-ITB-RATB
Regia Autonoma de Transport Bucuresti implineste anul acesta 100 de ani de la infiintare,1909 fiind anul care consemneaza actul oficial de nastere al transportului public bucurestean prin constituirea "Societatii comunale de tramvaiuri Bucuresti - STB".
Pentru a marca acest eveniment, RATB va organiza in zilele de 18 si 19 septembrie 2009 o serie de manifestari care sa sublinieze rolul si importanta transportului public de suprafata in dezvoltarea Capitalei.
Aceste manifestari vor constitui nu doar un prilej de reintoarcere in timp si de reconstituire a atmosferei pe care transportul public a imprimat-o de-a lungul vremii asupra "Micului Paris", ci si un moment de bilant al progreselor inregistrate de transportul public bucurestean.
Evenimentul va debuta in ziua de 18 septembrie, la ora 9.00, cu o conferinta de presa organizata la sediul regiei din Bd. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1, urmata la ora 11.00 de o intalnire aniversara la care participa reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, specialisti din transportul public din tara si strainatate, colaboratori, angajati si pensionari din RATB.
In cea de-a doua zi a manifestarilor vom organiza, la ora 10.00, o vizita pentru specialisti si invitati la autobaza Obregia si depoul Dudesti.
Incepand cu ora 15.00, va invitam la o parada a tramvaielor intitulata "CARAVANA TIMPULUI", unde veti putea admira tramvaiele cu cai, urmate de alte modele de tramvai care au circulat in Bucuresti de-a lungul timpului, parada fiind incheiata de cel mai nou model de tramvai, BUCUR LF, produs la RATB-URAC.
Traseul acestei caravane va fi urmatorul: Depoul Victoria, Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Bucur Obor, Calea Mosilor, Piata Sf. Gheorghe.
Intre orele 09.00-18.00, angajatii regiei sunt invitati la Baza Sportiva RATB unde vom organiza o serie de manifestari sportive: fotbal, tenis de camp, sah, tenis de masa etc.
Va asteptam sa sarbatorim impreuna!
DEPARTAMENTUL RELATII CU MASS-MEDIA
A aparut si pe saitul RATB.CitatRATB sarbatoreste 100 de ani de la infiintare
Vineri, 11 Septembrie 2009
COMUNICAT DE PRESA
100 de ani de transport public oferit de STB-ITB-RATB
Regia Autonoma de Transport Bucuresti implineste anul acesta 100 de ani de la infiintare,1909 fiind anul care consemneaza actul oficial de nastere al transportului public bucurestean prin constituirea "Societatii comunale de tramvaiuri Bucuresti - STB".
Pentru a marca acest eveniment, RATB va organiza in zilele de 18 si 19 septembrie 2009 o serie de manifestari care sa sublinieze rolul si importanta transportului public de suprafata in dezvoltarea Capitalei.
Aceste manifestari vor constitui nu doar un prilej de reintoarcere in timp si de reconstituire a atmosferei pe care transportul public a imprimat-o de-a lungul vremii asupra "Micului Paris", ci si un moment de bilant al progreselor inregistrate de transportul public bucurestean.
Evenimentul va debuta in ziua de 18 septembrie, la ora 9.00, cu o conferinta de presa organizata la sediul regiei din Bd. Dinicu Golescu, nr. 1, sector 1, urmata la ora 11.00 de o intalnire aniversara la care participa reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale, specialisti din transportul public din tara si strainatate, colaboratori, angajati si pensionari din RATB.
In cea de-a doua zi a manifestarilor vom organiza, la ora 10.00, o vizita pentru specialisti si invitati la autobaza Obregia si depoul Dudesti.
Incepand cu ora 15.00, va invitam la o parada a tramvaielor intitulata "CARAVANA TIMPULUI", unde veti putea admira tramvaiele cu cai, urmate de alte modele de tramvai care au circulat in Bucuresti de-a lungul timpului, parada fiind incheiata de cel mai nou model de tramvai, BUCUR LF, produs la RATB-URAC.
Traseul acestei caravane va fi urmatorul: Depoul Victoria, Bd. Iancu de Hunedoara, Sos. Stefan cel Mare, Bucur Obor, Calea Mosilor, Piata Sf. Gheorghe.
Intre orele 09.00-18.00, angajatii regiei sunt invitati la Baza Sportiva RATB unde vom organiza o serie de manifestari sportive: fotbal, tenis de camp, sah, tenis de masa etc.
Va asteptam sa sarbatorim impreuna!
DEPARTAMENTUL RELATII CU MASS-MEDIA
Sursa: http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=294
[...]
Maine va voi afisa programul complet si real.
[...][...]
- - "CARAVANA TIMPULUI" -parada tramvaielor, de la tramvaiul cu cai la cel mai nou tramvai produs la RATB - URAC (7 -8 tramvaie).
Scurta prezentare a tramvaielor care participa la "CARAVANA TIMPULUI":
1. Vagon de tramvai cu cai
Primul tramvai cu cai, un tramvai galben pe care scria "The Bucharest Tramways", a fost introdus in Bucuresti in anul 1872 si a fost un mare succes. Inauntru, conductorii si inspectorii de traseu aveau haine si sepci rosii, mai frumoase decat ofiterii, iar Calea Mosilor
devenise un fel de artera a promenadei in "imperiala". In timp, oferta de tramcare s-a diversificat, iar concurenta i-a determinat pe
proprietarii de vehicule sa le aduca imbunatatiri, facandu-le mai comode si mai aratoase, vopsite frumos si tractate de cai rapizi si impunatori.
Ultima linie de tramvai cu cai (linia 9 de pe str. Vasile Lascar) s-a desfiintat in anul 1929. Vagonul prezentat este de la inceputul secolului XX si a fost restaurat de RATB in anul 1994. Din anul 1968, el se afla in patrimoniul Muzeului National Tehnic "Prof. ing.
Dimitrie Leonida", fiind unicat in Romania si clasat in categoria Tezaur.
[...]
[...](http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1561.0;attach=21239;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1561.0;attach=21239;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1561.0;attach=21241;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1561.0;attach=21241;image)
2. Vagon de tramvai cu cai-Societatea de Tramvaie Viena
Acest vagon se afla in patrimoniul Muzeului de Vagoane de Epoca din Mariazell, Austria si este un vagon de vara, cu 2 cai, construit in 1868 de firma Spiering. In anul 1910 i s-au montat ferestre, pentru a putea fi exploatat atat pe timp de vara cat si pe timp de iarna. In
perioada celor 2 razboaie mondiale, tramvaiul a fost folosit pentru transportul ranitilor pe traseele dintre gari si spitale, datorita dimensiunilor sale reduse si faptului ca permite a adaptari- de exemplu, peretele cu ferestre se putea rabata si ridica.
In 1949, Societatea de Tramvaie Wiener Stadtwerke l-a transformat in vagon de marfa cu plafon rabatabil. In 1979, vagonul a fost vandut Muzeului de Vagoane de Epoca, iar
in 1985 acesta a fost restaurat si adus la forma originala, cu sprijinul firmei de tamplarie Hohn din Mariazell si al firmei de constructii metalice Maier din Guţiwerk.
[...]
[...](http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1614.0;attach=21231;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1614.0;attach=21231;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1614.0;attach=21233;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=1614.0;attach=21233;image)
3. Vagon Simmering - Vienna
Primele tramvaie marca Simmering- Vienna au fost introduse in exploatare de STB la finele anului 1912 si au reprezentat un salt calitativ important fata de tramvaiele cu cai si primele vagoane electrice introduse in circulatie in anul 1894. Aparitia lor trebuie sa fi facut
o impresie deosebita pentru ca erau mari, puternice, silentioase si de un rosu "imperial", care nu se uita usor.
Vagonul prezentat a fost primit de la Muzeul Tramvaielor din Viena si a fost restaurat
a URAC in anul 1999.
Vagoanele de acest tip au fost realizate incepand cu anul 1927 in Atelierele Centrale ocietatii de Transport Bucuresti. In anul 1948 exista un parc de 335 asemenea tramvaie, a circulat pana in anul 1976. vagonul prezentat a fost restaurat la URAC in 1994.
[...]
[....](http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=765.0;attach=21243;image) (http://www.ro-trans.org/index.php?action=dlattach;topic=765.0;attach=21243;image)
7. Vagon de tramvai amenajat ca vagon-cofetarie
Tramvaiele de acest tip au fost primite de RA TB de la Stadtwerke MUnchen, in perioada 1998-1999 si au circulat pe linia 34 pana in anul 2001.
Vagonul prezentat a fost transformat in vagon special de catre URAC in anul 2002 si a fost scos in circulatie cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun. In perioada 2005-2006, vagonul a servit pentru punerea in scena a piesei de teatru "Un tramvai numit Popescu", spectacol care s-a desfasurat in traseu si s-a bucurat de un mare succes in randul publicului calator. In viitorul apropiat, regia intentioneaza sa inchirieze acest vagon tuturor celor interesati, pentru diverse evenimente culturale, aniversari, precum si in scop turistic.
[...][/size][/tt]