Forumul Asociatiei Ro-Trans

TRANSPORTUL IN COMUN DIN MUNICIPIUL BUCURESTI si JUDETUL ILFOV => Tramvaie RATB => Subiect creat de: daf bus din 01 Noiembrie 2008, 20:07:28

Titlu: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: daf bus din 01 Noiembrie 2008, 20:07:28
Deschid acest topic cu dorinta de a sti care ar fi tramvaiul potrivit pentru Bucuresti.Ar fi mai bun un Siemens ULF decat un CH-PPC sau Bucur LF sau Alstom ar fi mai potrivit decat un Bombardier?Astept si parerile voastre!
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Tibi din 02 Noiembrie 2008, 15:19:15
As prefera un Bombardier FLEXITY . Daca intrati pe www.bombardiertransportation.com o sa vedeti .
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Noiembrie 2008, 15:42:18
Daca puneti in discutie un tramvai va rog sa atasaji si o fotografie, acuma sa vedem Bombardier FLEXITY despre care a spus TIBI. Am gasit pe Google si o varianta V3A
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Alex din 02 Noiembrie 2008, 19:39:24
Nu cred ca ar rezista la noi asea ceva...
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cat Nerulu din 02 Noiembrie 2008, 20:12:24
Arata bine acest tramvai ! ;) 8) Dar intr-o saptamana l-ar vandaliza oamenii rai. >:(
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Noiembrie 2008, 21:50:24
Haideti sa gandim pozitiv. Au rezistat autobuze Mercedes, dar de ce nu ar rezista si Tramvaiele straine?
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Alex din 02 Noiembrie 2008, 21:54:01
Da,dar autobuzele Mercedes nu au scaune tapitate...pe cand tramvaiele astea au.Plus ca majoritatea Citaro 1 sunt taguite...si sunt murdare:-j.Deci...daca ar aduce asea ceva in Bucuresti nu cred k ar rezista mult...
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Noiembrie 2008, 21:55:43
Da,dar autobuzele Mercedes nu au scaune tapitate...pe cand tramvaiele astea au.Pluc ca majoritatea Citaro 1 sunt taguite...si sunt murdare:-j.Deci...daca ar aduce asea ceva in Bucuresti nu cred k ar rezista mult...

Se comanda un model fara scaune tapitate, fara Ac la pasageri, etc. La Irisbusuri si seria Bucur 3004-3005 au rezistat scaunele tapitate.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cat Nerulu din 03 Noiembrie 2008, 17:52:22
Da,dar autobuzele Mercedes nu au scaune tapitate...pe cand tramvaiele astea au.Pluc ca majoritatea Citaro 1 sunt taguite...si sunt murdare:-j.Deci...daca ar aduce asea ceva in Bucuresti nu cred k ar rezista mult...

Se comanda un model fara scaune tapitate, fara Ac la pasageri, etc. La Irisbusuri si seria Bucur 3004-3005 au rezistat scaunele tapitate.

#3005 nu are scaune tapitate !
Scuze de off-topic ! :-[
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 07 Noiembrie 2008, 21:24:31
Doua tramvaie as vedea potrivite pentru Bucuresti unu ar fi creatia URACului CH-PPCul si al doilea unul dintre cele mai bune tramvaie europene Siemens ULF ;).Chiar si solutia numita Bucur este potrivita pentru Bucuresti si mi-ar face mare placere daca URAC+RATB va continua acest proiect dara fara sa macelareasca unul dintre cele mai fiabile si longevive tramvaie bucurestene TATRA.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 07 Noiembrie 2008, 21:30:23
Din surse neoficiale am auzit ca Uracul pregateste un V4A. Chopper cu un al 4 tronson obisnuit.

A + C(podea partial coborata) + D(tronson asemanator cu C dar podea ridicata) + B
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 10 Noiembrie 2008, 20:42:22
Mi-ar place ca RATBul sa puna in valoare acest proiect ,cred ca ar fi tramvaiul ideal pentru Bucuresti!Mai ramane sa-l vedem si in practica dar tare mi-e greu sa cred ca RATBul va incepe sa-l construiasca,vede-ti proiectul Bucur LF care taraganeaza de cel putin 3 ani si doar un vagon s-a construit de atunci.Poate si Bucur LF ar fi un tramvai potrivit pentru Bucuresti!
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: zofei.2006 din 12 Noiembrie 2008, 11:52:11
Tramvaie in  constructie noua o sa avem aduse numai din afara, ca la U.R.A.C se fac numai RK si  V3A-93-CH-PPC, alt model gen Bucur LF facut la noi nu vom avea  >:( .
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 21 Noiembrie 2008, 22:15:39
Alt tramvai potrivit pentru Bucuresti a fost,din pacate,V2Aul care s-a descurcat cu bine pe liniile mai putin aglomerate din Bucuresti!Tin minte ca V2A a circulat cu bine si pe linii ca 32 si 41!
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 25 Ianuarie 2009, 17:04:44
Cred ca pentru Bucuresti ar fi nevoie de un tramvai incapator dar totodata sa aiba viteza si cale de rulare separata de trafic gen linia 41 care sa circule la intervale potrivite de timp intre vagoane.Cred ca acest tip de tramvai este potrivit pentru Bucuresti :)
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 02 Februarie 2009, 23:23:52
Ce tot visam noi aici?
Bombardiere?! Alshtom-uri?! Siemens-uri?! NU TATA!
La noi trebuie mai intai infrastructura! ca sa nu rupem fragilitatile de boghiuri...
Iar in materie de tramvaie? Simplu! Ceva din metal, acoperit cu un plexi ieftin care nu se zgarie! Si daca se zgarie sa se poata schimba. Ca, hai sa fim seriosi!
In afara, scaunele sunt tapitate... Haideti sa aducem la noi asa ceva si ori le taie lumea ca sa manance materialul (vezi mansoanele roase de pe citaro-uri  ;D)
ori se aseaza un aurolac de nu mai scoti mirosul nici cu rugaciuni.
Iar daca tot s-a pus problema si eu as inclina catre Bombardier Flexity.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 03 Februarie 2009, 18:57:30
Si la noi s-a vrut introducerea unui vagon cu scaune tapitate vezi vagonul #347 care dupa cateva luni aratau ca niste WCuri,pline de gume de mestecat si lucind a mizerie.Siemens ULF cred ca este un vagon foarte fiabil.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 03 Februarie 2009, 19:23:29
...Siemens ULF cred ca este un vagon foarte fiabil.

Da, intr-adevar este un vagon fiabil si confortabil (spun din experienta  ;D). Tare curios sunt sa merg si eu cu un ULF la Oradea...ca in Viena am fost cu ele  :D.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 03 Februarie 2009, 21:03:21
Da, intr-adevar este un vagon fiabil si confortabil (spun din experienta  ;D). Tare curios sunt sa merg si eu cu un ULF la Oradea...ca in Viena am fost cu ele  :D.
Iti garantez ca senzatia este aceiasi ca si la Viena,la fel este si la Oradea ;) ;) si crede-ma ca la fel ar fi si pe linii gen 34,41,25,8 sau 32 si aici ma refer stric la infrastructura noua de care aceste linii au avut parte.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucuresti
Scris de: CRAZY BOY din 03 Februarie 2009, 23:44:57
Da linia 21 ce are? ??? ??? ??? ??? ???
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 04 Februarie 2009, 00:00:56
Mai oameni buni, noi discutam de linii cand inca aceste tramvaie sunt vise...
Pana se vor face contractele si va exista probabilitatea sosirii unui asemenea tramvai ULF, fie el Alshtom, Bombardier sau variatiuni cu componente de la acesti doi magnati liniile se vor strica inca de vreo 3 ori. Nu spun asta cu bucurie, dar chiar daca va mai retin bucuria de a "repartiza" virtual liniile mai noi nu va mai ganditi la asta.
Ca va mai curge multa apa pe Dambovita...
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: alexs2tank din 25 Februarie 2009, 02:54:01
Acum vine intrebarea, de ce sa luam ceva din afara.. cand putem sa construim chiar noi (stiu ca nus de acord mai marii mahari care vor sa si scoata ceva bani de pe urma la o astfel de tranzactie). Avand in vedere tehnologia pe care o avem landemana, infrastructura actuala and co., URAC-ul poate sa se apuce de construit tramvaie oricand. Bucur LF e un proiect care va continua mult (nu va stric surpriza ce va asteapta  ;D ) iar pe platforma V3A se pot face multe modificari foarte folositoare bucurestiului, ori una din ele ar fii adaugarea unei sectiuni noi la V3A cu podea coborata creeand un V4A-PPC foarte lejer (munca multa de proiectare dar cei de la URAC ar fii dispusi sa faca asa ceva). Daca s-ar aproba asa ceva, ar fii extraordinar, imaginativa V4A pe 41, un vis devenit realitate, n-am mai sta lipiti de geamuri (in special la meciurile Stelei cand mergi pe jos la meci de la Plazza Romania sau risti sa ramai fara o mana sau un picior in tramvai). Boghiurile motoare de pe V3A-CH-PPC sunt foarte bune pentru a tine un V4A (avand in vedere ca au in vitezometru 120km/h cred ca toata puterea aia de tractiune poate fii impartita la inca cativa metrii adaugati). Care e problema? problema e ca nu se vrea un tramvai mai lung decat un V3A, datorita diverselor probleme etc.. de asta nici nu se va cumpara un tramvai din afara (si sincer nici nu as vrea, tot cu Made in Romania imi place mai mult), in cel mai rau caz se va cumpara un tramvai din afara care e profitabil pentru "ai mai mari". Bucur LF or sa fie foarte bune, iar V2A-urile care vor disparea, se vor regasii oarecum in Bucur 1 stati fara grija (care in timp cred ca vor lua locul V2A-urilor mai degraba decat locul Tatrelor). Daca se va proiecta un tramvai mai lung ca V3A, va fii V4A, deoarece Bucur LF cu mai multe sectiuni centrale, va fii ceva mai costisitor si mai greu de facut. In plus de asta, ar arata prea mult a tramvai din Europa si chiar imi place oarecum design-ul romanesc (Care mai are o greseala ici colo dar care intra la fix si arata mai bine decat ar fii aratat daca nu era acolo, ca doar asta fac lucrurile romanesti sa fie asa de bune si placute ;D ). Sper incontinuare la o constructie romaneasca si nu la ceva cumparat din afara.

Concluzie: tramvaiele actuale sunt foarte bune pentru bucuresti in special V3A-93 si Bucur LF, daca ar fii mai multe ar fii foarte bine, ori asa ori sa fie mai lungi nitel ;D.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Februarie 2009, 07:41:37
Acum vine intrebarea, de ce sa luam ceva din afara.. cand putem sa construim chiar noi (stiu ca nus de acord mai marii mahari care vor sa si scoata ceva bani de pe urma la o astfel de tranzactie). Avand in vedere tehnologia pe care o avem landemana, infrastructura actuala and co., URAC-ul poate sa se apuce de construit tramvaie oricand. Bucur LF e un proiect care va continua mult (nu va stric surpriza ce va asteapta  ;D ) iar pe platforma V3A se pot face multe modificari foarte folositoare bucurestiului, ori una din ele ar fii adaugarea unei sectiuni noi la V3A cu podea coborata creeand un V4A-PPC foarte lejer (munca multa de proiectare dar cei de la URAC ar fii dispusi sa faca asa ceva). Daca s-ar aproba asa ceva, ar fii extraordinar, imaginativa V4A pe 41, un vis devenit realitate, n-am mai sta lipiti de geamuri (in special la meciurile Stelei cand mergi pe jos la meci de la Plazza Romania sau risti sa ramai fara o mana sau un picior in tramvai). Boghiurile motoare de pe V3A-CH-PPC sunt foarte bune pentru a tine un V4A (avand in vedere ca au in vitezometru 120km/h cred ca toata puterea aia de tractiune poate fii impartita la inca cativa metrii adaugati). Care e problema? problema e ca nu se vrea un tramvai mai lung decat un V3A, datorita diverselor probleme etc.. de asta nici nu se va cumpara un tramvai din afara (si sincer nici nu as vrea, tot cu Made in Romania imi place mai mult), in cel mai rau caz se va cumpara un tramvai din afara care e profitabil pentru "ai mai mari". Bucur LF or sa fie foarte bune, iar V2A-urile care vor disparea, se vor regasii oarecum in Bucur 1 stati fara grija (care in timp cred ca vor lua locul V2A-urilor mai degraba decat locul Tatrelor). Daca se va proiecta un tramvai mai lung ca V3A, va fii V4A, deoarece Bucur LF cu mai multe sectiuni centrale, va fii ceva mai costisitor si mai greu de facut. In plus de asta, ar arata prea mult a tramvai din Europa si chiar imi place oarecum design-ul romanesc (Care mai are o greseala ici colo dar care intra la fix si arata mai bine decat ar fii aratat daca nu era acolo, ca doar asta fac lucrurile romanesti sa fie asa de bune si placute ;D ). Sper incontinuare la o constructie romaneasca si nu la ceva cumparat din afara.

Concluzie: tramvaiele actuale sunt foarte bune pentru bucuresti in special V3A-93 si Bucur LF, daca ar fii mai multe ar fii foarte bine, ori asa ori sa fie mai lungi nitel ;D.

De unde stii ca se va fabrica Bucurul LF in serie, si nu vom importa un model de tramvai din strainatate, asamblat in colaborare cu Electroputere Craiova sau Astra Arad...
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 25 Februarie 2009, 10:58:23
Ma baieti ma... Toate bune si frumoase, dar si LF-u are acele nenorociri de boghiuri de V3A! Sunt depasite fratilor! Sunt depasite atat din punct de vedere al rezistentei cat si al puterii motoarelor.
S-a mai discutat ca un V3A la deal este ca un melc, fata de un V2A la acelasi deal. In concluzie, cu doua boghuri motoare si cu o sectiune centrala, se misca destul de anevoios.
Intr-adevar, s-ar putea realiza un cadru mai usor dar eu continui sa cred ca problema ramane la boghiuri.
Si vorba ceea "Pestele de la cap se impute"! In cazul acesta capul = boghiul.  ;D
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 25 Februarie 2009, 11:27:49
Se preconiza prin ziare ca Bombardier ar dorii fabricarea unor tipuri de tramvaie la noi in tara, ele fiind destinate vanzarii din Europa Balcanica si de Sud-Est. Alte ziare sustin semnarea unui tratat intre Astra Arad si Siemens.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Tibi din 25 Februarie 2009, 12:07:22
Asta nu are nicio legatura cu tramvaiul potrivit pentru Bucuresti  :D :D

Noua ne trebuie tramvaie care sa si circule aici in Bucurestiul asta mizerabil . Nu doar sa le fabrice cineva prin Romanica si sa le distribuie prin Europa.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: zofei.2006 din 27 Februarie 2009, 12:05:07
R.A.T.B nu doreste sa echipeze toate vagoanele cu toate cele 4 boghiuri motoare ca va dati seama ce bine s-ar misca atunci vagonul. Nici macar nu au vrut sa faca un prototip . >:(
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Februarie 2009, 15:43:53
R.A.T.B nu doreste sa echipeze toate vagoanele cu toate cele 4 boghiuri motoare ca va dati seama ce bine s-ar misca atunci vagonul. Nici macar nu au vrut sa faca un prototip . >:(
205 va fi un prototip cu CA si deasemenea 4 boghiuri motoare.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 27 Februarie 2009, 19:44:45
Adica vrei sa imi spui tu mie ca o sa aiba PATRU boghiuri motoare si va fii cu actionare in CA?!
Asta chiar ar fii ceva, dar sunt cam reticent la treaba cu boghiurile...doar putin ;D.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 27 Februarie 2009, 20:38:30
Si daca 205 se va misca bine credeti ca va fi un tip de tramvai potrivit pentru Bucuresti?Sau nu?Ma intreb cum va face fata Bucur LF pe linia 41 ,va fi suficient de potrivit pentru o linie asa de aglomerata ca 41?
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 27 Februarie 2009, 21:44:25
Iti voi raspunde pe rand.
1. Tara arde si baba se piaptana.
La ce Dumnezeu le trebuie prototip cu actionare in CA si toate boghiurile motoare?
Pai daca e asa, sa faca actionare in CA la tatre care au din nastere toate boghiurile motoare.
Pe omul de rand NU IL INTERESEAZA MARUNTISURILE! SI SUNT MARUNTISURI!
                     - Actionarea in C.A. NU sporeste capacitatea de transport!
                     - Existenta a 4 boghiuri motoare iar nu face nimic! Poate ca va avea un demaraj mai bun dar la ce le trebuie?!
Haideti sa ne trezim la realitate!!! Sunt deja fite pe care si le permit tarile cu infrastructura bine pusa la punct. La noi nici asta nu exista din pacate... >:(
Eu vreau sa imi vina tramvaiul in statie, chiar daca are 4 boghiuri motoare in loc de 2 si chiar daca este sau nu actionat in C.A.!
Eu vreau sa aiba o podea cat de cat joasa nu sa ma chinui sa urc in ele!
Daca URAC-ul ar fi proiectat sau comandat niste boghiuri mici pentru Bucur LF? Sa il faca low floor nu n-spe % low floor si DIN NOU doar pe segmentul median si cu n-spe trepte in sectiunile de deasupra boghiurilor?  >:(

Acum ca m-ai intrebat cum s-ar descurca Bucur LF pe 41.
Simplu! La fel ca orice tramvai. Nu are nimic special decat ca e mai jos si mai modern decat toate celelalte. Aer Conditionat in salon nu are!
Asa ca! Haideti sa nu mai ridicam in slavi acest tramvai DOAR pentru ca:
                     - Are un look futurist.
                     - Este mai jos decat celelalte.
Nu il face decat MAI FIABIL dar nu se poate spune despre el ca este tatal tramvaielor!
Personal, prefer sa aiba podea joasa si aer conditionat decat DOAR sa arate bine!  ;D
                     

Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: daf bus din 28 Februarie 2009, 19:51:43
Mi-ar place sa vad ca Bucur LF poate fi tramvaiul potrivit pentru Bucuresti.Mi-ar place ca ceva romanesc safie fiabil,durabil si bun pentru oras.Astept cu nerabdare sa vad ce tramvaie se pot face la Pascani si la Arad.Cred ca daca LF  va fi un succes poate concura cu bine cu nume ca Bombardier,Alstom sau Siemens.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 28 Februarie 2009, 19:59:20
Si pana la urma degeaba este potrivit daca este doar unul singur.
Chiar daca in adancul sufletului meu sper asta, sa fii sigur ca sunt reticent la ideea ca am putea concura cu marile companii.
SI NU! AM GRESIT INTENTIONAT!
Suntem in stare de multe! DAR NU VREM!
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Februarie 2009, 20:07:59
Si pana la urma degeaba este potrivit daca este doar unul singur.
Chiar daca in adancul sufletului meu sper asta, sa fii sigur ca sunt reticent la ideea ca am putea concura cu marile companii.
SI NU! AM GRESIT INTENTIONAT!
Suntem in stare de multe! DAR NU VREM!

Bucurul LF ar putea sa concureze cu ALSTOMUL, Siemensul si Bombardierul daca Uracul ar montat in interiorul tramvaiului mai multe obiecte din plastic, care sunt mai usor de modelat, sunt mai usoare si de asemenea rezista mai mult. Usa de la cabina vatmanul este din PCV, dar peretele a fost realizat din tabla. Vestita tabla romaneasca.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 28 Februarie 2009, 20:19:33
Corect!
Si nu numai detaliile sunt problema. Daca am face si noi un tramvai ULF? Ce s-ar intampla?
Ca Bucuru in fine, e o corcitura intre toate tramvaiele de la noi.  ;D
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: IASMIN SANDU din 28 Februarie 2009, 20:22:43
Corect!
Si nu numai detaliile sunt problema. Daca am face si noi un tramvai ULF? Ce s-ar intampla?
Ca Bucuru in fine, e o corcitura intre toate tramvaiele de la noi.  ;D
Speram ca din toamna sa aiba si pui.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: Cristian din 28 Februarie 2009, 20:31:46
Noi vorbim de pui desi nu a fost inca trimis oficial la traseu. Mi-e mila de zona purtatoare a tramvaiului pentru ca este una sensibila.. si la infrastructura de la noi..
In fine, vom vedea!
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: flayy27 din 05 Aprilie 2009, 02:15:22
Speram ca din toamna sa aiba si pui.
Vise Iasmine vise.Ai sa vezi ca asa va fi.El nici macar nu a iesit in traseu si tu te gandesti la pui.
Titlu: Raspuns: Tramvaiul potrivit pentru Bucureti
Scris de: alexs2tank din 05 Aprilie 2009, 03:55:17
Normal ca a durat pana sa iasa la traseu.. are atatea lucruri noi incat le e frica sa nu se rupa in 2 (e normal), stai sa vezi ca asa o sa fie si cu V3A-93-CA, o sa stea 1 an in probe :D si cam asa e cu orice inovatie care vine de la URAC, se testeaza atent ori eu unul n-am nicio problema cu asta din moment ce asa sunt mai sigur ca no sa alerg din intamplare cu picioarele pe sina, prin podeaua din sectiunea C pentru ca a cazut un nit.

Apropo de un articol care l-am citit recent pe railway insider.. cica... Electroputere ne pregateste un tramvai low-floor destinat Romaniei si poate chiar altor tari, asta printr-un parteneriat cu firma poloneza Solaris in urmatorii 3 ani. Poate tramvaiul potrivit pentru Bucuresti o sa vina de la Electroputere, desii ma simt mai bine stiind ca tramvaiul potrivit pentru Bucuresti este facut in Bucuresti (ex: Bucur LF si posibilii lui urmasi mai moderni decat originalul). Daca e Made in Romania e bine oricum. Imi cer scuze daca sa mai discutat despre asta pe undeva, n-am cautat pe forum.
Titlu: Viitoarele tramvaie pentru Bucuresti
Scris de: florin.lifticariu din 01 Februarie 2010, 20:44:57
Nu stiam unde sa postez asa ca am postat aici...se pare ca 401 si 205 vor avea un concurent.
https://www.cee.siemens.com/web/romania/ro/corporate/portal/press/Pages/Parteneriat_Astra_Vagoane_Calatori_si_Siemens.aspx
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentur Bucuresti
Scris de: zofei.2006 din 01 Februarie 2010, 23:54:42
Sa speram ca pentru Bucuresti Bucur LF sa ramana o prioritate .
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru Bucuresti
Scris de: vlaicuandrei din 02 Februarie 2010, 17:28:04
Am citit de curand intr-o revista de talie europeana pe tema transportului in comun, un articol despre RATB si viitoarele achizitii. Zicea clar acolo domnul Aaron daca nu ma insel ca RATB-ul se va axa in principal cel putin pentru moment pe achizitionarea tramvaielor BUCUR LF
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentur Bucuresti
Scris de: Cat Nerulu din 02 Februarie 2010, 18:57:23
Sa speram ca pentru Bucuresti Bucur LF sa ramana o prioritate .

Da, si mie imi place foarte mult Bucur LF, dar si acel Siemens arata foarte bine. ;D
CH-PPC, Bucur LF sau Siemens nu conteaza care, totul este sa avem tramvaie moderne!
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentur Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 05 Februarie 2010, 21:48:01
Da, si mie imi place foarte mult Bucur LF, dar si acel Siemens arata foarte bine. ;D
CH-PPC, Bucur LF sau Siemens nu conteaza care, totul este sa avem tramvaie moderne!

Siemens are o gama variata de modele de tramvaie. Care il preferi?
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru Bucuresti
Scris de: Cat Nerulu din 06 Februarie 2010, 23:41:52
Siemens Combino mi-se pare foarte bun! ;)
Titlu: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 10 Octombrie 2010, 13:37:52
RATB urmeaza sa achizitioneze anul viitor un nr. de 15-20 tramvaie noi. Multi va intrebati de ce atat de tarziu? In bugetul regiei se afla o suma de bani pe care, la cerintele calatorilor cat si a Ro-Trans, in discutiile avute cu reprezentantii REGIEI trebuie cumparate tramvaie noi.
S-a pus problema ca in bucuresti sa circule tramvaie Siemens/Bombardier, dar, la ora actuala, dupa o serie de discutie cu reprezentantii companiilor respective, in capitala nu pot circula aceste tramvaie, principalul motiv fiind cei 600 de V, la RATB reteaua electrica de la tramvaie/troleibuze fiind construita la 750V.
Pentru schimbarea si adaptarea motoarelor noilor tramvaie la o tensiunea de 750 V trebuiesc circa un an jumatate de studiu, proiecte si constructie, un timp prea mare de asteptate.
Momentan se ia in calcul constructia a inca 15-20 vagoane Bucur LF.
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: ByOnu din 10 Octombrie 2010, 21:46:32
Doamne ajuta sa NU se cumpere ... ci sa se FACA mai multe la URAC, BucurLF sau poate un alt proiect, etc, doar sa fie ceva autohton!!   :)
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 10 Octombrie 2010, 21:56:01
Doamne ajuta sa NU se cumpere ... ci sa se FACA mai multe la URAC, BucurLF sau poate un alt proiect, etc, doar sa fie ceva autohton!!   :)
Ramane de vazut! Daca se va decide constructia a 15 vagone Bucur LF, ar trebui cumparate cat mai repede echipamente/piese pentru noile vagoane!
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: Doctorusat din 10 Octombrie 2010, 23:45:55
Interesant, eu as folosi fondurile un pic mai diferit, in loc de achizitionarea a 15 - 20 tramvaie noi, as reconditiona ceva, un v2a, un v3a clasic, un autobuz dac 112 sau 117, sau troleul 7091, etc.
Si cu ce-mi ramane... mai fac un Bucur Lf, sau... poate doua.
Cat despre Siemens/Bombardier/Etc, ca dotari interioare, la capitolul design si confort, pun pariu ca "stimati calatori" le-ar face praf, luati aminte de la autobuzele Citaro.
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 10 Octombrie 2010, 23:56:22
Interesant, eu as folosi fondurile un pic mai diferit, in loc de achizitionarea a 15 - 20 tramvaie noi, as reconditiona ceva, un v2a, un v3a clasic, un autobuz dac 112 sau 117, sau troleul 7091, etc.
Si cu ce-mi ramane... mai fac un Bucur Lf, sau... poate doua.
Cat despre Siemens/Bombardier/Etc, ca dotari interioare, la capitolul design si confort, pun pariu ca "stimati calatori" le-ar face praf, luati aminte de la autobuzele Citaro.
Problema reconditionarii unui tramvai V2A/EP sau orice nu se pune problema. Fondurile sunt repartizate achizitionarii de noi tramvaie!
Titlu: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: Doctorusat din 11 Octombrie 2010, 12:51:15
Atunci, in cazul asta, as opta pentru ceva produs la noi in urac, din simplul motiv ca este mai ieftin, si tot odata ne putem mandri cu ceva "home made".
O alta parere de a mea este, decat sa construim Bucur LF, care nu poate sa circule chiar pe orce linie din Bucuresti, personal as prefera V3A-93-CH-PPC sau ceva nou, o inovatie ceva, ca daia avem o gramada de ingineri priceputi.
Nu se poate face ceva de la 0 (zero)? de preferat cu 2 vagoane sau un articulat mai lung, mai incapator.
Titlu: Re: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: roby123 din 10 Februarie 2014, 09:00:26
Atunci, in cazul asta, as opta pentru ceva produs la noi in urac, din simplul motiv ca este mai ieftin, si tot odata ne putem mandri cu ceva "home made".
O alta parere de a mea este, decat sa construim Bucur LF, care nu poate sa circule chiar pe orce linie din Bucuresti, personal as prefera V3A-93-CH-PPC sau ceva nou, o inovatie ceva, ca daia avem o gramada de ingineri priceputi.
Nu se poate face ceva de la 0 (zero)? de preferat cu 2 vagoane sau un articulat mai lung, mai incapator.
Chiar Bucur LF, este foarte bun din punctul meu de vedere, si in plus este fabricat la URAC.
Titlu: Re: Raspuns: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: lusica din 10 Februarie 2014, 10:27:02
Chiar Bucur LF, este foarte bun din punctul meu de vedere, si in plus este fabricat la URAC.
URACUL ar trebui in primul rand modernizat,adus la standarde europene, ca acum uzina arata jenant,angajati putini,etc...
Apoi sa se continue cu productia actuala de LF dar si alte prototipuri care deocamdata se afla ca proiect pe hartie cum ar fi BLF 2 si BLF - CA- 41 .
Titlu: Re: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: Doctorusat din 27 Februarie 2014, 13:21:03
In loc sa scoatem din buzunare, milioane de euro, pentru constructia de lf-urii, nu ar fi mai ieftin, sa cumparam second-hand, de la nemti, ceva Rathgeber, in special P3.16
Din ce imi aduc aminte, erau fiabile, nu prea se defectau, ca viteza erau destul de rapide, si nu in ultimul rand, foarte incapatoare.
Inchipuiti-va cum ar arata bucurestiul cu o "flota" de astfel de tramvaie, in special pe liniile aglomerate gen: 1, 32, 41.
Poza de pe flickr.com

Sau macar incercarea, de a realiza un prototip de V-5-A.
Adica daca V-2-A a functionat, ca un tramvai cu 3 boghiuri, un burduf, si 2 compartimente
... V-3-A functioneaza ca un tramvai cu 4 boghiuri, 2 burdufurii, si 3 compartimente.
Tot asa ar putea si un V-4-A, V-5-A.

Tramvaie defecte, gasim prin mai toate depourile, macar sa faca ceva experiente cu ele, ca poate iese ceva bun, de o mai mare capacitate.
Titlu: Re: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: Tibi din 27 Februarie 2014, 13:45:59
Dar la consumul ridicat de energie a tramvaielor second-hand te-ai gandit, Doctore? :D Si oricum durata de viata nu are cum sa fie la fel de lunga ca a unor tramvaie noi.
Titlu: Re: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Februarie 2014, 15:29:38
In loc sa scoatem din buzunare, milioane de euro, pentru constructia de lf-urii, nu ar fi mai ieftin, sa cumparam second-hand, de la nemti, ceva Rathgeber, in special P3.16
Din ce imi aduc aminte, erau fiabile, nu prea se defectau, ca viteza erau destul de rapide, si nu in ultimul rand, foarte incapatoare.
Inchipuiti-va cum ar arata bucurestiul cu o "flota" de astfel de tramvaie, in special pe liniile aglomerate gen: 1, 32, 41.
Poza de pe flickr.com

Sau macar incercarea, de a realiza un prototip de V-5-A.
Adica daca V-2-A a functionat, ca un tramvai cu 3 boghiuri, un burduf, si 2 compartimente
... V-3-A functioneaza ca un tramvai cu 4 boghiuri, 2 burdufurii, si 3 compartimente.
Tot asa ar putea si un V-4-A, V-5-A.

Tramvaie defecte, gasim prin mai toate depourile, macar sa faca ceva experiente cu ele, ca poate iese ceva bun, de o mai mare capacitate.
Dar la consumul ridicat de energie a tramvaielor second-hand te-ai gandit, Doctore? :D Si oricum durata de viata nu are cum sa fie la fel de lunga ca a unor tramvaie noi.
Este clar, ca pe unele linii aglomerate, in orele de varf este nevoie de tramvaie mai lungi/incapatoare, dar sunt linii care circula in ore de varf destul de rar si sunt si ele pline. Un 32/1/41 mai lung ar fi in regula, dar sa nu se mareasca orarele de succedare. Linia 1 are 6 min intrevagoane, linia 32 3-4 min, un orar destul de mare, la care 41 este campioana, dar, vagoane mai lungi ar rezolva problema.

Nu avem nevoie de vagoane SH, suntem capabili sa cumparam unele noi. Nu vrem sa redevenim, Bucuresti, capitala de gunoi european.
Titlu: Re: Viitoarele tramvaie pentru RATB. Tramvaiul adaptat pentru Bucuresti
Scris de: bcp2010 din 13 Decembrie 2015, 00:16:03
Oare trenuri urbane(cuplu 2xV3A sau 2xBucurLF) nu se încearcă? Asta măcar până se mai fac tramvaie noi.

Aud că mai vor să mai modernizeze V3A-93 'clasice' în CA-PPC(deși ar fi mai bine să facă BucurLF2). Oricum,mie mi-ar plăcea să văd mai multe Bucur LF-uri,PESA Swing-uri,și mai ales,Astre Imperio pe șinele Bucureștiului.