Forumul Asociatiei Ro-Trans

Atelier - modelism si diorame => Atelierul "Oleco Motors" => Subiect creat de: OLECO din 17 Martie 2009, 00:41:12

Titlu: TUTORIAL - Constructia camionului DAC 8135
Scris de: OLECO din 17 Martie 2009, 00:41:12
Cum am construit un camion DAC 8135

Constructia machetei DAC 8135 RESTILIZAT.

MATERIALE SI USTENSILE FOLOSITE:

- cutter;
- foarfeca;
- smirghel;
- cleste si patent;
- adeziv picatura sau super glue;
- prenandez;
- comatex de 1 mm, 4 mm si 5 mm;
- elastice;
- bolduri;
- folie transparenta (de la o caseta audio);
- folie autocolanta de diferite culori;
- vopsea MODEL MASTER si DUPLY COLOR de diverse culori.

Am masurat dimensiunile reale ale ale machetei DAC 8135 pe care o posed si am facut un contur pe comatex de 1 mm.

- CABINA:

Am decupat cu cutterul forma geamurilor, lasand o toleranta de 1 mm si am taiat cu foarfeca, partile laterale ale cabinei camionului.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/01-6.jpg)

Formele usilor le-am facut cu un pix, apasand pe folia ce proteja comatexul de 1 mm de eventualele zgarieturi. Folia am indepartat-o ulterior.

Am decupat dupa aceea partea frontala a cabinei.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/02-6.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/03-4.jpg)

Am pilit formele finale ale geamurilor cu smirghel fin de granulatie 240 pana la conturul trasat anterior, dupa care am lipit partea frontala si partile laterale ale cabinei cu adeziv picatura.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/04-4.jpg)

- ASTUPĂTORILE ROTILOR:

Sunt facute din comatex de 4 mm, indoite si lipite de partile laterale ale cabinei.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/05-4.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/10-6.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/07-5.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/08-5.jpg)

- GEAMURILE:

Le-am facut din folie luata de la o caseta audio. Dupa aceea am lipit acea folie taiata corespunzator cu adeziv picatura, astfel incat, sa nu picur prea mult intr-un loc si sa patez partile transparente ale geamului.

- SASIUL:

Este facut din comatex de 5 mm pe care am lipit diverse parti componente luate de la un camion RENAULT Magnum si UNIMOG.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/09-4.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/10-6.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/11-8.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/12-2.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/13-2.jpg)

- CABINA DE SERVICIU:

Am masurat dimensiunea cabinei pe comatex de 4 mm. Dupa ce am trasat dimensiunile ferestrelor, am decupat cu un cutter lasand o toleranta de 1 mm.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/14CAB1.jpg)

Procesul de constuctie este acelasi ca la cabina camionului. Pe spatele foliei folosite pentru geamuri, am lipit folie neagra.

- MACARAUA:

Este lipita direct pe sasiu si vopsita vopsea DUPLY COLOR, culoare Vernil Matt.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/15CAB2.jpg)

- BENA:

Am masurat dimensiunea benei, orientandu-ma dupa dimensiunea cabinei de serviciu.

- partile laterale ale benei sunt facute din comatex de 1 mm. Legaturile de sprijin ale peretilor laterali, le-am facut din elastic lipit cu adeziv picatura. In partile laterale (jos) ale peretilor benei, am facut gauri in care au fost introduse 2 bolduri taiate la dimensiunea de 5 mm ce sustin oblonul.

- oblonul rabatabil al benei este facut din comatex de 4 mm. De asemenea legaturile de sprijin ale pertilor laterali, le-am facut din elastic lipit cu adeziv picatura dupa care am vopsit cu vopsea acrilica MODEL MASTER culoare Gri Pearl.

- podeaua benei este facuta din comatex de 4 mm pe care am lipit peretii laterali.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/16-1.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/17.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/18.jpg)

- BARA DE PROTECTIE:

Realizata din komatex de 1 mm si 4 mm , lipita de cabina, dupa care am vopsit cu vopsea acrilica MODEL MASTER, culoare Gri Pearl. In josul barii de protectie, am facut o gura de aerisire din folie autocolanta neagra, iar proiectorele de ceata, sunt taiate din capacele transparente de la pixuri.

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/19.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/20-2.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/21-4.jpg)

(http://i363.photobucket.com/albums/oo74/oleco2007-2008/22-3.jpg)

- ALTE DOTARI:

- stergatoare parbriz si bratele oglinzilor retovizoare din agrafe de birou;
- semnalizatoare din folie autocolanta portocalie;
- paravant cabina din comatex de 1 mm.


Cam atat despre realizarea acestui camion. Sper ca v-am fost de folos cu unele informatii si va stau la dispozitie pentru orice fel de intrebari.
Titlu: Raspuns: TUTORIAL - Constructia camionului DAC 8135
Scris de: Adrian RATB din 04 Decembrie 2012, 09:36:22
Si spuneati ca faceti doar autobuze, troleibuze, tramvaie si rulote :-[
Titlu: Raspuns: TUTORIAL - Constructia camionului DAC 8135
Scris de: OLECO din 04 Decembrie 2012, 10:39:45
Si camioane...  ;)