Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul Feroviar (CAILE FERATE ROMANE) => Stiri si evenimente feroviare => ISTORIA CAILOR FERATE DIN ROMANIA - trecut si prezent => Subiect creat de: zofei.2006 din 05 Decembrie 2009, 03:29:46

Titlu: La zi aniversara
Scris de: zofei.2006 din 05 Decembrie 2009, 03:29:46
                                                                                      La zi aniversara


(http://www.cfr.ro/JF/images/0209/89_1.jpg)

Infiintata in anul 1992,Organizatia Patronala de Reparat Material Rulant (OPREMAR)sarbatoreste zece ani de activitate in anul 2002. Ca rezultat al initiativei unor oameni sufletisti - conducatori ai unor mari societati de profil, printre care Atelierele CFR Grivita, Marub Brasov, Reva Simeria, Remarul "16 Februarie" Cluj-Napoca, Reloc Craiova, Remar Pascani, Rova Rosiori de Vede, Umerva Ploiesti, Revamar CFR Bucuresti -, OPREMAR s-a constituit pe criteriul apartenentei la aceeasi ramura de activitate, reparatii de material rulant, avand ca scop promovarea unui management care sa corespunda cerintelor economiei de piata, in vederea asigurarii de reparatii de locomotive si de vagoane la nivelul solicitat de Calea Ferata.
In viata fiecarei colectivitati exista momente sau evenimente care constituie borne de hotar in timp, separand trecutul de viitor. Un astfel de moment, care se cere a fi marcat, este implinirea a 10 ani de la infiintarea OPREMAR.
In cei peste 125 de ani, acest sector (de reparatii de material rulant) a fost supus numeroaselor organizari si reorganizari, manifestandu-se o permanenta preocupare pentru mentinerea parcului de locomotive si de vagoane in bune conditii de exploatare si de siguranta in circulatie. Dotarea cailor ferate cu noi tipuri de material rulant, aparitia tractiunii Diesel-electrice si electrice, introducerea in exploatare a noi tipuri de vagoane de calatori, cu confort sporit, precum si a unui numar din ce in ce mai mare de vagoane de marfa de mare capacitate si strict specializate, toate acestea au impus cresterea in ritm sustinut a capacitatilor de reparatii. De altfel, in toate intreprinderile de reparat material rulant se executa un volum apreciabil de lucrari, ceea ce reclama extinderi de capacitati, eliminari de locuri inguste, reutilari si modernizari, pe tipuri de vagoane, de locomotive si diverse alte utilaje feroviare.
Chiar daca de la infiintarea organizatiei a trecut o perioada relativ scurta, societatile comerciale membre ale OPREMAR au reusit sa realizeze o serie de pasi inainte, pe cat de anevoiosi, pe atat de necesari in vederea adaptarii lor la cerintele economiei de piata.
Potrivit afirmatiilor membrilor organizatiei, intrarea in cel de-al doilea deceniu de existenta a OPREMAR inseamna un moment de reflectie privind atat drumul parcurs, cat si perspectivele acestei organizatii, iar experienta castigata va constitui, cu siguranta, un bagaj de invataminte si, in acelasi timp, o sursa de forte morale si fizice pentru a merge mai departe cu multa incredere, ocolind inteligent minusurile constatate cu ochii prezentului.