Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN MUNICIPIUL BUCURESTI si JUDETUL ILFOV => Troleibuze RATB => Subiect creat de: IASMIN SANDU din 12 Februarie 2009, 22:23:10
-
Licitatia pentru cumpararea a 150 troleibuze pentru Bucuresti. ::)
-
Si cat ar trebui sa asteptam aceasta licitatie ca sa se termine?10-20 de ani? ::)
-
Nu e chiar asa.. Stii si tu licitatie inseamna cat mai mult la pret cat mai mic. Acum sa vedem ce iese... ::)
-
Intrebare (asta daca a fost publicat raspunsul intr-un articol de stiri): Care sunt firmele care intra in licitatie?
-
Si cat ar trebui sa asteptam aceasta licitatie ca sa se termine?10-20 de ani? ::)
Cu siguranta se vor retrage toti de la aceasta licitatie
-
Adica deja s-au adus 2 troleibuze .
Ele sunt articulate.
Au 2 motoare :1 pe benzina/motorina , 2 electric.
Numerele de inmatriculare sunt gen : B 291 PROBE
Firma este Neopal .
Troleele putieti sa le vedeti la Discutii libere - Troleibuzele din Bucuresti.
-
Adica deja s-au adus 2 troleibuze .
Ele sunt articulate.
Au 2 motoare :1 pe benzina/motorina , 2 electric.
Numerele de inmatriculare sunt gen : B 291 PROBE
Firma este Neopal .
Troleele putieti sa le vedeti la Discutii libere - Troleibuzele din Bucuresti.
Stai linistit ca RATB-ul nu cumpara troleibuze la mana a doua.
Ele au fost aduse in Romania pentru a fi achizitionate de catre Orasul Sibiu sau Ploiesti.
-
In legatura cu aceasta licitatie: banii sunt in cont, dar se pare ca nimeni nu se zbate pentru a se realiza aceasta licitatie.
-
In legatura cu aceasta licitatie: banii sunt in cont, dar se pare ca nimeni nu se zbate pentru a se realiza aceasta licitatie.
Eu nu prea cred.Se incerca achizitionarea unor troleibuze ieftine si cu o lunga durata de viata ceea ce nu prea exista.Vorba romanului DAI UN BAN DA STAI IN FATA.
-
La orice licitatie facuta in Romania din orice domeniu se impune regula: CEL MAI MIC PRET CASTIGA.
La maxim 2 luni de la licitatie incep livrarile si deasemenea casarile de Ikarusuri. ;D ;D
Stiu asta dar daca este un pret foarte mic iti dai seama ca si troleibuzele sunt pe masura.
-
Adica deja s-au adus 2 troleibuze .
Ele sunt articulate.
Au 2 motoare :1 pe benzina/motorina , 2 electric.
Numerele de inmatriculare sunt gen : B 291 PROBE
Firma este Neopal .
Troleele putieti sa le vedeti la Discutii libere - Troleibuzele din Bucuresti.
Acestea sunt deja ale Ploiestiului.
-
//Si ma rog de unde stiti ? //
-
Pai au mai fost si asta-vara prin Bucuresti(tot prin trecere).
-
Eu nu as vrea sa se aduca troleibuze in Bucuresti, pentru ca 100% nu vor fi articulate, si in loc sa fie cine stie ce sensibilitati care la o atingere mai ferma a gropilor videne s-ar putea face praf, impreuna cu toate componentele, as lasa Ikarus, sau cel mai bine, as desfiinta troleibuzele si le-as inlocui cu autobuze sau poate chiar cu tramvaie(cum ar fi un metrou usor in Drumul Taberei :X)...pe scuarul din mijloc ...apoi pe la Academia Militara, Eroilor si Stirbei Voda pana la Vasile Parvan...Ar fi prea frumos...Tot ikarusurile sunt cele mai bune troleibuze...
-
Eu nu as vrea sa se aduca troleibuze in Bucuresti, pentru ca 100% nu vor fi articulate, si in loc sa fie cine stie ce sensibilitati care la o atingere mai ferma a gropilor videne s-ar putea face praf, impreuna cu toate componentele, as lasa Ikarus, sau cel mai bine, as desfiinta troleibuzele si le-as inlocui cu autobuze sau poate chiar cu tramvaie(cum ar fi un metrou usor in Drumul Taberei :X)...pe scuarul din mijloc ...apoi pe la Academia Militara, Eroilor si Stirbei Voda pana la Vasile Parvan...Ar fi prea frumos...Tot ikarusurile sunt cele mai bune troleibuze...
Totusi troleibuze articulate nu cred ca vom mai vedea in Bucuresti cat despre scoaterea lor si introducerea de autobuze si tramvaie, asa ceva iti imaginezi ca nu se poate.
-
Decat sa se cumpere 150 de trolee scurte mai bine se cumpara 75 de troleibuze articulate si se va rezolva in mare parte problema aglomeratiei din oras.Totusi cred ca firma care a adus din nou Neoplanul in oras vrea sa arate un exemplar asa cum ar vrea sa aduc la licitatie daca aceasta o sa mai fie.
-
Decat sa se cumpere 150 de trolee scurte mai bine se cumpara 75 de troleibuze articulate si se va rezolva in mare parte problema aglomeratiei din oras.Totusi cred ca firma care a adus din nou Neoplanul in oras vrea sa arate un exemplar asa cum ar vrea sa aduc la licitatie daca aceasta o sa mai fie.
Nu cred ca vor cumpara troleibuze la mana a doua.
-
Fara indoiala ca RATB nu v-a cumpara troleibuze second-hand,am vrut sa zic ca acel exemplar de troleu este adus de proba iar daca RATB-ul va fi multumit va cumpara un vehicul asemanator dar nou.
-
Fara indoiala ca RATB nu v-a cumpara troleibuze second-hand,am vrut sa zic ca acel exemplar de troleu este adus de proba iar daca RATB-ul va fi multumit va cumpara un vehicul asemanator dar nou.
Nu baga mana in foc.Pe criza totul este posibil.
-
Mai bine ramanem cu parcu actual decat sa cumparam la mana a doua. Pararea mea , dar pana la urma tot primaria e cea care decide ce se va face.
-
Eu zic ca mai bine sa cumparam la mana a doua, macar pana se va reintregi totul, nu uitati ca sunt inca linii de troleibuze cu probleme de intreval in Bucuresti si cel mai elocvent exemplu este desigur linia 86 cu 15 tururi la aproape 16 kilometri...Daca nu se poate original, macar la mana a doua, nu-mi spuneti ca nu v-ar place niste Neoplanuri articulate pe la Universitate sau strecurandu-se pe linia 76 sau 77...
-
Eu zic ca mai bine sa cumparam la mana a doua, macar pana se va reintregi totul, nu uitati ca sunt inca linii de troleibuze cu probleme de intreval in Bucuresti si cel mai elocvent exemplu este desigur linia 86 cu 15 tururi la aproape 16 kilometri...Daca nu se poate original, macar la mana a doua, nu-mi spuneti ca nu v-ar place niste Neoplanuri articulate pe la Universitate sau strecurandu-se pe linia 76 sau 77...
Problema ta cu 15 tururi la 16 km nu tine numai de faptul ca nu sunt troleibuze.Mai este un factor numit CRIZA FINANCIARA.Se incearca reducerea parcului cat mai mult cu putinta.Si stai sa vezi la vara.
-
Da, dar aceasta criza financiara ii va face pe oameni sa uite de masinile lor si sa se duca la RATB, daca cei din RATB nu pot tine pasul cu Bucurestiul asta este grav...oricum, pe cat a crescut RATB in ochii cetatenilor, daca la vara va fii cum spui tu, imi este mila de unele trasee RATB care vor deveni aproape pustii, si alte cateva mii de masini vor brazda capitala.Din pacate, acesta este Bucurestiul, un oras sarac, cu multi oameni bogati, un oras fara posibilitati, dar cu cele mai mari pretentii, un oras unde se vrea bine, dar se face rau...Romania...
-
Totul se rezuma la bani.Nu sunt bani si activitatea este mai redusa pe cat posibil.Ne confruntam cu anumite probleme fara precedent din care nu stiu cum vom iesi si unde vom ajunge.
-
Eu zic ca mai bine sa cumparam la mana a doua, macar pana se va reintregi totul, nu uitati ca sunt inca linii de troleibuze cu probleme de intreval in Bucuresti si cel mai elocvent exemplu este desigur linia 86 cu 15 tururi la aproape 16 kilometri...Daca nu se poate original, macar la mana a doua, nu-mi spuneti ca nu v-ar place niste Neoplanuri articulate pe la Universitate sau strecurandu-se pe linia 76 sau 77...
O corectura: linia 86 are momentan 11 ture: 3 Bucuresti noi si 8 Vatra Luminoasa.
-
Ce naiba la mana doua nu avem nevoie ca si asa stau in depouri multe troleibuze nefolosite din cauza banilor.
-
Ce naiba la mana doua nu avem nevoie ca si asa stau in depouri multe troleibuze nefolosite din cauza banilor.
NU STAU NEFOLOSITE DIN CAUZA BANILOR CI DIN LIPSA PERSONALULUI!Care s-a saturat sa lucreze in RATB din cauza indolentei si prostiei sefilor RATBului. Chiar si asa Neoplanul si este mai bun decat jumatea parcului de troleibuze ale RATBului.
-
RATB cumpără 150 de troleibuze noi în Capitală
Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va demara în 11 ianuarie 2010 procedurile de adjudecare pentru achiziţia a 150 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 60 de milioane de euro.
Obiectul contractului îl reprezintă achiziţia a 150 de troleibuze noi, cu podea complet coborâtă pe toata lungimea vehiculului.
Procedurile de adjudecare vor începe în 11 ianuarie 2010, derularea contractului fiind pe o perioadă de 72 de luni de de data adjuderii sale.
Valoarea estimată fără TVA a contractului este de 60 de milioane de euro.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în 25 septembrie, proiectul de hotărâre prin care Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) să poată cumpăra 150 de troleibuze în perioada 2010-2012.
Potrivit expunerii de motive a adoptării proiectului de hotărâre, RATB trebuia să cumpere cele 150 de troleibuze în perioada 2008-2010, aşa cum prevedea o hotărâre a Consiliului General de la jumătatea lunii iulie 2007, însă fondurile nu au putut fi alocate, având în vedere posibilităţile financiare limitate ale municipalităţii.
Totodată, în proiectul de hotărâre se arăta că preluarea troleibuzelor noi se va face în paralel cu retragerea din parcul auto al RATB a troleibuzelor model Astra Ikarus 415T.
Tot în expunerea de motive pentru aprobarea hotărârii se arăta că pentru fabricarea unui troleibuz durata este foarte mare, de aici rezultând necesitatea achiziţiei a 150 de troleibuze.
Cele 150 de troleibuze vor avea podea "coborâtă total" şi vor fi dotate cu aer condiţionat şi cu rampă mecanică pentru accesul cărucioarelor persoanelor cu dizabilităţi şi a cărucioarelor de copii.
Sursa: www.mediafax.ro
-
Imi poate spune si mie cineva ce se mai stie despre aceasta licitatie? :)
-
imi poate spune si mie cineva ce se mai stie despre aceasta licitatie ? :)
Momentan nu mai detin nici o informatie. In proportie de 99,90 la suta castigatorul licitatie va fi Astra Arad in colaborare cu ICPE SAERP care va construi troleibuze Irisbus Citelis actionate in CA.
-
Troleibuzul ideal pentru Bucuresti - unul articulat si frumos si cu Aer Conditionat:
-
Nu prea e troleibuzul ideal pentru Bucuresti, pentru ca este articulat, iar regia nu doreste la ora actuala asa ceva. La cum se circula in oras, la cat de haotic se parcheaza si avand in vedere si faptul ca o serie de linii importante au traseul pe strazi inguste, asemenea exemplare ar cam reusi sa ramana foarte des blocate si sa perturbe astfel si fluxul normal al circulatiei. De asemenea, un articulat necesita o ingrijire mult mai atenta decat un troleibuz solo (oricum, de-abia le ingrijesc si p-astea). Si oricum, prin Bucuresti circula deja troleibuze identice, pentru ca modelul Citelis este produs atat de Skoda (ca cel din fotografie), cat si de Irisbus (modelul care circula in Bucuresti).
-
No comment - http://www.economica.net/oprescu-vrea-sa-umple-bucurestiul-cu-troleibuze-sovietice-foto_36685.html ! >:(
Oprescu vrea să umple Bucureştiul cu troleibuze sovietice. Vezi cum arată unul
23 oct, 00:04 | Florin Cojocaru | ECONOMICA.net\
Primarul Bucureştiului, Sorin Oprescu, a declarat la o televiziune din Basarabia că este gata să cumpere 50 de troleibuze de la municipalitatea din Chisinau, trolee care provin din Belarus. La 130.000 de euro bucata ar fi de două ori mai ieftine decât cele ansamblate în România, de Astra Bus Arad, pe care RATB le are în dotare însă au şi tehnologia de acum 20 de ani
Foto: unimedia.info
Primarul Bucureştiului Sorin Oprescu ar vrea să cumpere 50 de troleibuze de la Chişinău pentru a acoperi deficitul Regiei Locale de Transport, potrivit televiziunii moldovene Publika. Pentru edilul bucureştean premisa unei astfel de achiziţii ar fi preţul foarte bun al troleibuzelor, mult mai bun decât al celor de producţie vestică dar şi locală. Autovehiculele la care face referire Oprescu nu sunt făcute, însă, de moldoveni, pentru că vecinii de peste Prut nu au astfel de capacităţi de producţie, fiind importate din Minsk, capitala statului Belarus, de la fabrica Belkomunmash .
„Dacă văd şi îmi place şi cum funcţionează şi preţul de cost, am să cumpăr. De ce să mă duc să iau troleibuze din Belarus, dacă pot să vin să le văd la voi şi, dacă îmi plac, să iau. Plus că pot şi veni oricând să vin şi să vă bat obrazul şi să zic. Bă, n-aţi pus volanul unde trebuie...Lucrurile se fac în familie†a spus Oprescu la televiziunea moldoveană.
Din perspectiva lui Oprescu, achiziÅ£iile de produse similare din Vest sunt foarte scumpe. El a oferit exemplul unui tramvai Bombardier, produs de un concern european, care, deÅŸi bun, „presupunea să dau peste 2 milioane de euro. Păi de unde baniâ€. Edilul a afirmat imediat după că "suntem prea săraci pentru lucruri proaste".
În continuarea intervenţiei televizate, Oprescu a mai precizat că Bucureştiul are nevoie de 50 de troleibuze şi 400 de tramvaie noi pentru a arăta ca un oraş normal
Anul trecut, Primăria Chişinău a achiziţionat 102 de astfel de troleibuze, marca Belkomunmash, la un cost total de 13,7 milioane de euro, ceea ce stabileşte preţul produsului bielorus la circa 130.000 de euro pe bucată.
Belkomunmash fabrică autobuze, tramvaie şi troleibuze de 37 de ani. Pe pagina de prezentare se pot vedea modelele de troleibuze pe care le produce. Pe aceeaşi pagină bieloruşii se prezintă ca unul dintre liderii pieţei de producţie de vehicule pentru transportul în comun din Belarus şi din întreaga Comunitate a Statelor Independente.
În prezent, troleibuzele din Bucureşti sunt achiziţionate de la fabrica Astra Bus din Arad. Piesele din care se asamblează troleul sunt importate iar şasiul este Iveco. Bucureştiul nu a mai făcut, însă, de mult timp vreo achiziţie de la Arad. Astra Bus a vândut, în ultimii ani, trolee la Cluj şi Galaţi dar nu şi în Capitală.
Patronul firmei, Cristian Gavra spune că a primit o cerere de ofertă de la RATB acum un an însă nu s-a concretizat nimic. Mai spune ÅŸi că un troleibuz Asta Bus costă, în medie, 260.000 de euro, însă este fabricat la standardele actuale din Europa „nu după patente de 20 de aniâ€. Gavra este gata să furnizeze la cerere trolee pentru BucureÅŸti însă precizează că fiecare municipalitate decide strict după interesele sale.
„Eu înÅ£eleg că e mai scump Astra Bus decât Belkomunmash dar, pe de altă parte, noi producem conform standardelor europene actuale, iar troleibuzele care circulă acum prin oraÅŸele Europei costă, în medie, 400.000 - 450.00 de euroâ€, precizează Gavra.
RATB dispune de un parc de 300 de troleibuze Astra, modelele 415T şi Citelis 12T achiziţionate în perioada 1997 – 2008