Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORTUL IN COMUN DIN ROMANIA structurat pe urmatoarele regiuni geografice: => C R I S A N A => Judetul Arad => Subiect creat de: daf bus din 06 Decembrie 2008, 20:26:14
-
Astazi in municipiul Arad s-a inaugurat Catedrala Ortodoxa ,ocazie la care a participat si Prea Fericitul Daniel care s-a rugat si pentru Patriarhul Rusie care a incetat din viata ieri la varsta de 79 de ani!Un edificiu important in orasul din Vestul tarii aceasta Catedrala Ortodoxa sa speram ca lumea va fi un pic mai pioasa si acum in prag de sarbatorii sa fim un pic mai buni!
-
Noile microbuze CTP ar putea intra pe traseu săptămâna viitoare
Lucian Cozma, 31 octombrie 2009 02:30
Noile microbuze achiziţionate de Compania de Transport Public ar putea intra pe traseele destinate lor spre sfârşitul săptămânii viitoare. Şeful serviciului „Exploatare†din cadrul CTP, Doru Neacşiu, ne-a spus că în prezent noile vehicule se află în procesul de clasificare şi licenţiere, aceste operaţiuni urmând a fi finalizate spre sfârşitul săptămânii viitoare. Din acel moment, noile microbuze ale CTP ar putea ieşi pe traseu. Cu toate că microbuzele ar putea fi scoase în stradă încă de săptămâna viitoare, responsabilii din Primărie şi cei ai CTP nu au întocmit încă un grafic de circulaţie al microbuzelor pentru fiecare traseu. Conform aceluiaşi Doru Neacşiu, Primăria are cuvântul hotărâtor în cazul acestui aspect, discuţiile pe marginea graficelor de circulaţie urmând să înceapă de luni. În privinţa biletelor de călătorie valabile pentru aceste microbuze, se pare că vor putea fi utilizate actualele bilete în valoare de 1,5 lei, valabile pe tramvaiele şi autobuzele care circulă pe rute din municipiu. sursa www.observator.info
-
Din cauza băuturii, un bărbat a încercat să treacă... prin tramvai
Un bărbat s-a lovit de un tramvai, în zona staţiei Podgoria sens spre cartierul Micălaca, fiind mai apoi proiectat într-un stâlp de susţinere al reţelei electrice. Martorii incidentului spun că bărbatul, aflat într-o vizibilă stare de ebrietate, nu a văzut că tramvaiul este pe cale să intre în staţie şi s-a izbit efectiv de vehicul.
Datorită „impactuluiâ€, bărbatul a fost aruncat într-un stâlp, alegându-se cu capul spart. Trecătorii au anunÅ£at imediat autorităţile, ambulanÅ£a ajungând la faÅ£a locului într-un timp relativ scurt. Din fericire, bărbatul nu a păţit mai nimic, în afara capului spart, fiind totuÅŸi transportat la spital. CirculaÅ£ia tramvaielor pe sensul Vlaicu-Micălaca a fost însă blocată pentru aproximativ 25 de minute. Datorită faptului că incidentul s-a petrecut la o oră de vârf, în jur de 15:30, staÅ£iile de tramvai s-au umplut de arădenii care doreau să ajungă acasă cu acest mijloc de transport. StaÅ£ia de la Podgoria abia a mai făcut faţă datorită călătorilor care aÅŸteptau atât tramvaiele de pe liniile 7 ÅŸi 17, cât ÅŸi celor care aÅŸteptau să prindă cursa spre Ghioroc.
Cert este că nimeni nu prea ia în considerare semafoarele din dreptul liniilor de tramvai, care ar trebui să îi oprească pe pietoni să traverseze atunci când tramvaiul are „verdeâ€. ÃŽn aceste condiÅ£ii, astfel de accidente se pot produce destul de des, mai ales atunci când pietonii sunt „neatenÅ£iâ€. sursa www.observator.info
-
Arad: Se lucrează de zor la liniile şi staţiile de tramvai din centru.
Lucrările la liniile de tramvai din centrul oraşului continuă în ritm alert.
Muncitorii de la ICIM fac ultimele reglaje ÅŸi au trecut deja la amenajarea noilor staÅ£ii de tramvai, care sunt amplasate diferit faţă de cele ce existau înaintea începerii proiectului BERD de reabilitare a căilor de transport urban. Lucrările în zona centrală vor trebui finalizate în această lună, astfel ca din decembrie, circulaÅ£ia tramvaielor prin centru ÅŸi până la Boul RoÅŸu să fie reluată. „Noi încercăm să avansăm în aÅŸa fel încât în decembrie tramvaiele să circule deja pe centruâ€, a declarat Corina Drăghici, purtător de cuvânt al primăriei. sursa www.adevarul.ro
-
Primaria contesta in instanta anularea licitatiei pentru cumpararea de tramvaie
Primarul interimar al Clujului, Radu Moisin, a declarat marti într-o conferinţă de presă, că va contesta la Curtea de Apel anularea licitaţiei legată de achiziţia de tramvaie din Polonia. Potrivit acestuia, chiar maine va fi depusa plangerea la Curtea de Apel Cluj.
Primaria ataca in instanta licitatie privind achizitionarea de tramvaie
„Comisia de licitatie pentru achizitia de tramvaie a hotarat in unanimitate de voturi sa atace in instanta decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) prin care eram obligati sa dam acest contract ofertantului de pe locul 2. Decizia comisiei a fost bazata pe faptul ca aceasta abatere tehnica minora in sensul prevederii in partea de fata a tramvaiului in loc de doi cai de acces una pentru vatman si una pentru calatori, practic in oferta castigatoare au fost trei cai de acces, una pentru vatman si doua pentru calatori, chiar mai avantajoasa pentru cei care circula cu tramvaiul. Bineinteles, un alt argument a fost diferenta de pret. Daca nu adaugam TVA-ul vorbim de 250.000 de lei, daca adaugam TVA-ul este vorba de aproximativ 429.000 de euro de aceasta data, toate aceste argumente au dus la decizia comisiei si maine dimineata vom formula plangerea la Curtea de Apel Cluj competenta in acest caz†a declarat Radu Moisin.
Compania Astra Vagoane Călători Arad ar putea livra 12 tramvaie “Imperio†Primăriei Cluj-Napoca, după ce i-a fost admisă contestaţia depusă la rezultatul licitaţiei care fusese organizată în acest scop şi la care iniţial fusese declarat câştigător un producător polonez de tramvaie.
Preşedintele grupului de firme Astra, Valer Blidar, care este acţionarul majoritar al Astra Vagoane Călători Arad, a declarat, luni, pentru Mediafax că a participat la licitaţia electronică din luna noiembrie a anului trecut pentru livrarea a 12 tramvaie către Primăria Cluj-Napoca, alături de un producător polonez.
Rezultatele licitaţiei au fost anunţate la finele anului trecut, compania din Polonia fiind declarată câştigătoare, însă firma din Arad a contestat acest rezultat, iar Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a decis că oferta desemnată câştigătoare de către comisia de licitaţie a Primăriei nu este conformă cu prevederile caietului de sarcini.
sursa www.aradon.ro
-
Linia de tramvai care a costat DOUĂ MILIONE de euro, dar este nefolosită de opt ani
Municipalitatea arădeană nu mai exploatează de opt ani o linie de tramvai care a fost inaugurată în 2004, printr-o investiţie de două milioane de euro din fonduri europene, motivând că traseul nu mai este rentabil, deşi se estimase că vor exista mii de călători.
Noua cale pentru tramvaie a fost construită din fonduri Phare, pentru a face legătura, pe o distanţă de aproape patru kilometri, între oraşul Arad şi Zona Industrială Vest, unde lucrează aproximativ zece mii de oameni. Zona cu fabrici se află la marginea DN 7, după ieşirea din oraş spre Vama Nădlac, iar municipalitatea estimase atunci că angajaţii vor folosi ca mijloc de transport tramvaiul.
Linia a fost utilizată însă foarte puţin după ce a fost inaugurată, responsabilii Companiei de Transport Public, aflată sub autoritatea municipalităţii, constatând că nu există suficienţi călători pentru a acoperi cheltuielile de exploatare.
Reprezentanţii municipalităţii afirmă că traseul este nerentabil pentru că patronii asigură transportul salariaţilor cu autocare sau microbuze, mulţi angajaţi beneficiind gratuit de transport sau de abonamente la preţ redus.
"Au existat încercări de reluare a circulaţiei tramvaielor pe acest traseu, însă nu au existat suficienţi călători interesaţi. Primăria a organizat inclusiv întâlniri cu reprezentanţii fabricilor din zonă, la care a fost expusă problema, dar aceştia nu s-au arătat dispuşi să renunţe la transportul salariaţilor cu autocare", a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici.
Un lider de sindical de la o fabrică din zonă a declarat că linia s-a dovedit inutilă pentru că se termină la marginea parcului industrial, iar angajaţii ar trebui să meargă mult pe jos până la locul de muncă, în condiţiile în care autocarele sau microbuzele îi preiau pe oameni din apropierea caselor şi îi lasă în faţa fabricilor.
La momentul promovării proiectului de construire a noii căi pentru tramvaie, Primăria prevăzuse şi construirea unui nou cartier de locuinţe în vecinătatea zonei industriale, proiect care a fost însă abandonat de investitori din cauza crizei economice. Reţeaua totală de linie de tramvai din Arad are, în prezent, peste o sută de kilometri de cale ferată simplă, din care 30 de kilometri sunt în exteriorul municipiului. Reprezentanţii Primăriei Arad spun că intenţionează să extindă calea de rulare pentru tramvaie prin înfiinţarea unui nou traseu, spre localitatea Zădăreni, unde există o altă zonă industrială.
http://www.realitatea.net/linia-de-tramvai-care-a-costat-doua-milione-de-euro-dar-este-nefolosita-de-opt-ani_1015984.html