Forumul Asociatiei Ro-Trans
TRANSPORT AERIAN => Aeronave Civile => Subiect creat de: B 06 DAN din 07 Februarie 2009, 10:08:59
-
Doua poze cu un avion Boeing 747 al companiei Singapore Airlines in Aeroportul International Changi, Singapore.
-
Iar acum o poza cu un 747 Cargo apartinand companiei KLM Cargo...
-
"The Big Lion" PK-LHG, at Soekarno-Hatta International Airport, Jakarta, Indonesia.
-
Un 747 al companiei Pullmantur Air la Otopeni 08R cu ocazia finalei Europa League.
Boeing 747-4H6 (B744)
EC-KXN.
-
Si inca o bucata, aceeasi companie.
Pullmantur Air
747-446 (B744)
EC-LNA
-
O aterizare ''dura'' :D
http://www.hodiho.fr/2011/11/atterrissage-agite-dun-boeing-747-a-la-reunion.html
-
De mentionat ca in ultima perioada aproape in fiecare zi aterizeaza cate un 747 Cargo pe Otopeni al celor de la Evergreen si El Al
-
O aterizare ''dura'' :D
A venit prea repede la aterizare, se mai intampla.
-
O aterizare ''dura'' :D
http://www.hodiho.fr/2011/11/atterrissage-agite-dun-boeing-747-a-la-reunion.html
A venit prea repede la aterizare, se mai intampla.
A fost vorba de vant frontal puternic
-
Un alt 747 din aceisi data cu Pullmanul de mai sus cu ocazia finalei din 9 Mai.
-
O aterizare ''dura'' :D
http://www.hodiho.fr/2011/11/atterrissage-agite-dun-boeing-747-a-la-reunion.html
Si daca chiar vrei sa vezi o aterizare dura, si cum se duc pe apa sambetei cateva zeci de milioane de euro urmareste filmul urmator: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S7pXjQ16f5c
-
Imi pare rau sa ti-o spun, in ambele cazuri a fost vorba de viteza excesiva. Nu stiu cauzele vitezei excesive, dar asta a fost. Una peste alta in al 2-lea caz pilotul nici nu a pastrat orizontul pe orizontala iar dupa contactul cu trenul principal a procedat cum nu se poate mai prost. Cand vii cu viteza excesiva ( repet, din varii motive ) procedezi ca primul pilot, lasi avionul pe coada ceva timp pana reduci viteza. Evident daca ai spatiu suficient.
Toate cele bune si ATENTIE MARE LA VITEZA !!!
-
Pai la orice aterizare ridici botul avionului (cabraj), ca doar nu vi cu el ca bolovanul. Inclusiv ILS-ul baga avionul in cabraj la aterizare indiferent de viteza. O viteza de aterizare difera in functie de greutatea avionului.
Si acum dau cateva exemple din manualul de Boeing:
140 klbs (63 tone) Flaps 30, 146kt (235 km/h)
120 klbs (54 tone) Flaps 30, 135kt (216 km/h)
100 klbs (45 tone) Flaps 30, 123kt (197 km/h)
-
Vitezele la aterizare sunt total teoretice, niciodata nu o sa poti avea o viteza de aterizare ideala. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa fie respectate. Nu stiu cum este cu un 747, dar la un 737 vitezele sunt usor mai mari, iar pe vant lateral este extrem de greu sa te mai uiti si la vitezometru.
In exemplele gasite de tine primul B vine cu viteza ridicata la aterizare si procedeaza corect ( bine ca a avut loc ), in al doilea exemplu e greseala de pilotaj, indiferent de ce vant avea, dupa primul contac cu roata dreapta observa ca al doilea contact l-a avut cu roata fata, ceea ce este aiurea total. Nu ma leg de cauze, e alta discutie, dar nu ai voie sa vii in bot.
Imi pare bine ca este cineva pe forum cu care pot discuta asemenea lucruri.
In alta ordine de idei, cu ILS - ul vii la aterizare pana ce ai contact vizula. Daca nu ai contact vizula deloc, la 40 ft inaltime decuplezi ILS - ul si ridici botul cu 3*. Oricum cand ai ceata nu ai vant si nu vii cu ILS - ul pana la contact fizic cu pista.
-
Ce am scris mai sus sunt vitezele recomandate pt. modelele 737, iar pt. modelele 747 diferentele nu sunt foarte mici deoarece au 4 motoare (cvadrimotor)
De mentionat ca viteza maxima de aterizare la majoirtatea aeronavelor este ~170 kt (272 km/h)
-
??
Dar la 737 se aterizeaza si cu flapsurile la 40 daca se doreste. Bine, flapsul la 40 il pui numai pe pista si practic la cele scurte sau cand ai o aterizare "lunga" din diverse motive ( cum a avut B de la Reunion care a pierdut vreo jumatate de kilometru aiurea, dar bine, 474 nu are decat flapsuri la 30, nu si la 40 ).
Iti spun eu sigur ca B 747 aterizeaza cu viteza mai mica decat B 737.
"Viteza de aterizare" intelegi contactul cu solul cu trenul principal ? ( cel din spate ) ? 170 kt este la limita maxima admisibila, practic poti avea probleme la viteza asta. Mai degraba ai o viteza pe undeva intre 150 - 160.
la 737. La 474 e undeva la 135 kt.
Bine, noi vorbim aici de incarcatura normala la temperatura si presiune standard.
Aterizarile la La Paz ( Bolivia ) sunt super, ma refer la raportul dintre turatia motorului si viteza, practic vii cu motoarele turate foarte mult.
Iar decolarile sunt de-a dreptul mortale, deabia decolezi cu un B 747 cu plinul facut, desi pista are aproape 4 km lungime.
-
Pai maxim am zis si eu
-
;D ;)
Repet, ma bucur ca am gasit inca pe cineva pasionat de aero.
-
Si eu ma bucur ca ne intalnim aici. Si nu sunt numai pasionat de aviatia, dar o sa si practiv aviatia din 2014 dupa ce am licenta ATPL.
-
Si eu ma bucur ca ne intalnim aici. Si nu sunt numai pasionat de aviatia, dar o sa si practiv aviatia din 2014 dupa ce am licenta ATPL.
O curiozitate am si eu. Care au fost costurile?
Am avut si eu intentia de a obtine aceasta licenta, dar dupa ce-am auzit preturile ;D
-
Costul total este ~31.000€, la Carpat Air dar platesc in etape.
PPL 7500€ pt zbor VFR
Zbor instrumental (IFR) 7300€
Zbor bimotor 8300€
Multi crew cooperation 2800€
mai sunt si alte module, iar in total se ajunge la ceea ce am scris mai sus la 31.000
Se mai adauga analizele JAA min Cat II- 316£ la Gatwick Airport in Londra.
In RO aceste analize costa 100€, dar dureaza 3 zile, pe cand la Londra sau Schweachat la Viena scapi in 3 ore cu tot cu psihologic,
-
Da, cum ma gandeam ;D Dar totusi, mult mai putin decat am auzit initial la SSAvC.
Iti urez mult succes! Si sa ne iei si pe noi la plimbare :D
-
Daca vrei cu adevarat dute la vara la selectie ca organizeaza ministerul o selectie pt 20 de locuri free la SSAvC. Bafta!!!