Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Infrastructura Metroului => Subiect creat de: andrei11 din 05 Aprilie 2011, 23:46:21
-
Voi deschide acest topic pentru a putea discuta in liniste despre trecutul metroului bucurestean. Trasee uitate, trasee abandonate. Prin bunavointa userului armyuser. care activeaza pe alte meleaguri postez 2 schite ale fostului traseu al metroului, ceea ce trebuia sa fie la ora aceea un parcurs cu 2 rute suprapuse intre statiile GdN 1 si Basarab, respectiv magistralele M 1 si ( defuncta ) M 3. Rog a nu se confunda defuncta magistrala M 3 ( Pantelimon - GdN 1 ) cu actuala magistrala M 3 - Preciziei - Anghel Saligny.
-
Voi publica in continuare o fotografie a tunelelor ce se vad din statia GdN 1 daca ne uitam spre Basarab ( peronul spre Victoriei). Multumesc pe aceasta cale userilor amyuser si weepingeye care din pacate nu activeaza si pe forumul nostru, dar care si-au dat acordul pentru a putea folosii aceste fotografii. ( acordul de principiu ).
Dupa ce o sa va uitati la aceste fotografii voi posta observatiile de rigoare, apoi voi continua rationamentul.
-
Asa cum se observa si din desenul cu sectiuni, in sectiunea 'F' care practic este cam la 50 de metri inainte de intrarea in statia GdN 1 ( varianta suprapusa ) avem 4 nivele suprapuse . Doua mai 'mici' ca si inaltime si cele 2 magistrale de metrou ( M 3 si M 1 ).
Pentru o justa intelegere a celor 4 nivele si cum se facea accesul in cele 2 statii / schimbul de calatori - voi incepe sa public sectiuni / schite a tuturor celor 5 nivele reprezentate in sectiunea F.
Nu stiu daca am mai amintit acest lucru, dar ca sa nu se provoace confuzii trebuie sa precizez urmatoarele :
- in tot ceea ce vom discuta in acest post, prin statia GdN se inteleg proiectele ale anilor '80 ( variante constructive ) care nu au nici o legatura cu proiectul care se afla acum in exploatare si care poate fi vizitat de orisicare dintre voi.
Magistrala M 1 este considerata magistrala actuala Republica - GdN 1 si care are cap de traseu la GdN 1
Magistrala 3 este considerata magistrala Pantelimon - GdN 1 si care are cap de traseu la GdN 1, cu statie independenta fata de magistrala M 1 la GdN 1.
O parte din magistrala 3 de care vorbim o gasim si azi in teren - este vorba de M 1 de la GdN 1 - la Dristor II dar care nu are aproape nimic in comun cu fosta M 3 care ar fi fost construita pe vremea lui Ceausescu, eventual numai statia 'Victoriei' si Piata Iancului. In rest ceea ce vedem acum nu seamana deloc cu ceea ce trebuia sa fie M 3.
-
Da, foarte interesant.
Si foarte adevarat, cat a fost in constructie Pasajul Basarab, ma refer la sapat gauri pentru turnarea pilonilor, chiar langa statia de metrou basarab, dar nu mai tin minte locul exact, (am vazut si pe site la TramClub), dar am vazut si cu ochii mei, au dat de un planseu de beton, l-au spart si au dat de o fosta retea de termoficare, care nu a fost nici o data functionala, au spart-o si pe aia, iar sub ea...!!! Galerie de metrou, tunel sapat (adica cel patrat, cu sens dublu, ce parea ca se bifurca undeva intre Gara de nord si Basarab, si ca si-ar continua traseul pe sun Titulescu.
De vedea jos in tunel, si un fel de scut folosit la turnarea betoanelor, cand s-a construit, doar ca accel scut era montat in asa fel incat nu permitea trecerea in galerie (un fel de perete fals).
Din ambitia mea personala, am cautat pe net, si am gasit o poza din anii 19XX.... toamna, cu o betoniera din asta "paianjen" care turna beton la un tunel de metrou in constructie, culmea mi-a fot sa recunosc zona, era Basarab.
Pacat ca nu am salvat poza :'(
-
Poza asta e bonus pentru Doctorusat :D
-
Continuam....
Nivelul II - nivelul turnichetilor. Ma bazez pe aceeasi sectiune 'F' in speranta ca ea reprezinta o sectiune adevarata si in statie. Precizez inca odata ca sectiunea 'F' este facuta aproximativ la 50 metri de statia Gara de Nord si intr-o logica cat de cat putem accepta ca ea este adevarata si in interiorul statiei...
Astept in continuare comentarii critice la adresa acestei schite.
-
Multumim pentru aceste informati!
-
Si o reprezentare pe harta a magistralei M 3 in viziunea celor din anii '70 - '80 care au proiectat-o.
Cum se observa, din fosta magistrala M 3 se regasesc in teren la ora actuala numai :
1) Statia Victoriei - si aceasta 'translatata' spre Dorobanti cu circa 40 metri - asa cum vom demonstra, daca o sa avem ocazia
2) Staia Piata Iancului. Cu mentiunea ca aceasta se gasea perpendicular pe actuala statie, pe Soseaua Iancului.
In rest actualul traseu al actualei M 1 pe portiunea GdN 1 - Dristor 2 nu mai are nimic in comun cu fosta magistrala M 3 a lui Ceausescu ( bine, ca si actuala M 1 este tot a lui... )
-
In sfarsit, GdN nivelele 3 si 4 - nivelele peroanelor. Observatii : Am reprezentat intr-o singura schema atat nivelul 3 ( M 3 ) cat si nivelul 4 ( M 1 ) pentru ca practic difera numai scarile. Nivelul 3 beneficiaza de scari 'ca la bloc' ( una sub alta) ca sa se ajunga si la nivelul 4, pe cand nivelul 4 - ultimul - nu mai beneficiaza de nici o scara dedesubt, pentru ca nivelul 5 nu mai exista.
Scarile rulante se iau usor decalat de la cele 2 nivele pentru ca ele trebuie sa ajunga la nivelul pasajului pietonal - respectiv al turnichetilor la aceeasi 'linie'.
Fiind un cap de linie ceva mai deosebit, cu peroane strict specializate de sosiri separat de plecari, scarile rulante sunt 'unisens' - respectiv la peronul de sosiri urca si dau in nivelul pasajului pietonal iar scarile de la peroanele de plecari coboara si pot fi accesate de la nivelul turnichetilor, dupa ce a fost compostat titlul de calatorie. In aceasta logica am o mica scapare, respectiv la nivelul turnichetilor nu am reprezentat scarile rulante de coborare. In logica acelor timpuri poate chiar sa am dreptate, pentru ca la coborare nu se prea foloseau scari rulante.
In rest desenul cred ca este destul de clar si este citibil, dar rog sa fie analizat cu atentie si rabdare pentru ca nu e asa de complicat.
-
Si daca suntem tot aici voi prezenta si actuala statie Gara de Nord - asa cum a fost ea translatata spre 'Basarab' cu circa 20 metri, apoi voi reveni la discutiile noastre - Proiecte abandonate, proiecte uitate.
-
In perimetrul remizei de la Basarab 2 a fost un mini depou....
-
Pana ce l-a 'taiat' M4 in doua... 8)
-
Cat de curand la miniremiza de la GdN 2 ( linia 3 ) se va organiza o parcare pentru 2 trenuri a 4 vagoane prin ( re ) infiintarea liniei 4. Nu stiu, am impresia ca se mai pot crea inca 2 linii ( linia 5 si linia 6 ) numai pentru utilaje de intretinere. In masura timpului disponibil voi reveni cu o schita care va lamuri 'misterul'.
-
In urma discutiilor avute cu un coleg de pe alt forum a rezultat o noua varianta pentru accesul in cele 2 statii suprapuse de la gara GdN ( varianta suprapusa - varianta care nu a mai fost construita ).
In ceea ce priveste liniile de la remiza de la statia GdN 2 am facut o schita cu posibilele dezvoltari ale miniremizei.
Trebuie sa fac precizarea ca in cercul pe care l-am facut trebuie facuta o modificare a gabaritelor pentru a se putea incadra utilajele / metrourile pe noile linii propuse 4, 5 si 6.
Pe linia 4 incape un metrou cu 4 vagoane fara probleme iar liniile 5 si 6 pot fi folosite ca si linii de garare pentru utilaje de interventie / intretinere ( drezine si alte asemenea ).
-
Continuam traseul defunctei magistrale M 3. Daca statia 'Victoriei' va este cunoscuta - desi si aceasta a suferit oarecare modificari ( dar nu la structura de rezistenta ), singura modificare majora fiind disparitia conexiunii intermodale tramvai / metrou - conexiune care si astazi se poate realiza cu oarecare bunavointa din partea autoritatilor, ajungem la statia "Dorobanti" statie majora, deosebit de importanta in economia magistralei M 3. Corespondenta la suprafata dadea in doua mari puncte de interes si anume ( folosesc denumirile actuale ptr a nu crea confuzii ) B-dul Iancu de Hunedoara / Calea Dorobantilor si Calea Floreasca / Sos Stefan cel Mare, respectiv Complexul Sportiv Dinamo. Statia ar fi trebuit sa beneficieze de accese prin ambele capete si ar fi fost mai lata ca statiile obisnuite, beneficiind de un peron de circa 15 metri latime. Pe vremea aceea stadioanele de fotbal erau pline ochi aproape la fiecare meci din divizia 'A' iar statia ar fi trebuit sa preia la fiecare meci un numar destul de mare de microbisti.
Vom trece in continuare la statia "Circ" si statia 'Obor' - cel putin ultima neavand absolut nimic in comun cu actuala statie Obor de pe actuala magistrala M 1.
-
Doua exceptionale fotografii facute de Iasmin & Freyutz intr-o exceptionala incursiune acum aproximativ un an de zile in interiorul galeriilor remizei statiei GdN 2. Dovezi incontestabile ca la un moment dat linia 4 ( care acum nu mai exista ) din remiza statiei GdN 2 era perfect functionala si cu metrouri active pe ea.
-
Nu cred ca remiza statiei GdN 2 "era perfect functionala si cu metrouri active pe ea".
Posibil doar sa se fi vrut sa se faca ceva dar nu prea au reusit. Nu cred ca au scos de acolo sina si traversele doar de dragul de a "muncii" ceva.
-
Exista o marturie foarte importanta de pe alt forum pe care o reproduc aici. Persoana in cauza este una extrem de serioasa si a carui relatare este greu de pus la indoiala, mai ales ca pana acum schita s-a potrivit 'la milimetru' cu ceea ce este pe teren la ora actuala. Cat priveste pozele din tunel, nu aduceau ei de amorul artei traverse de beton de 250 kg/bucata, numai asa, ca sa se afle in treaba !
-
Trecem mai departe in prezentarea defunctei magistrale M 3 ( Gdn - Pantelimon ).
Dupa ce am trecut de Complexul Dorobanti ( pasaj rutier denivelat , statie subterana de tramvai si statie de metrou ) (venind de la Piata Victoriei ) metroul s-ar fi oprit la urmatoarea statie , Circul de Stat. Nu am nici cea mai mica idee exact unde ar fi fost aceasta statie si cum ar fi aratat ea, dar oricum amplasamentul era legata de str Galati ( actuala str Vasile Lascar ). Presupun ca ar fi avut peron stanga si ar fi aratat exact ca si suratele ei ( Pacii, Lujerului, Nicolae Teclu, Republica ) sau poate 'Piata Iancului' . Urmatoara oprire - Obor, dar un Obor total diferit fata de ceea ce vedem acum pe M 1.
-
Cateva aspecte teoretice despre fundatiile izolate
Fundatiile izolate sunt un tip de fundatie in care fiecare stalp are fundatia sa proprie. Cladirea – sau constructia respectiva – nu beneficiaza de o placa de beton continua din care se ridica stalpii. Fundatiile izolate prezinta o serie de avantaje / dezavantaje fata de fundatiile continue, aspecte care nu vreau sa le detaliez in randurile de mai jos.
Complexul subteran ‘Obor’ reprezentat de Pasajul rutier, cele 2 Parcari si ( actuala ) statie de metrou este o constructie care se bazeaza pe o astfel de fundatie – izolata, repet, fiecare stalp avand fundatie proprie si intre ei fiind pamant.
Fig 1 Reprezinta schematic un stalp care beneficiaza de o fundatie izolata. Este o figura simplificata, de manual de scoala generala, dar care corespunde scopurilor noastre viitoare.
Fig.2 Reprezinta o schita ‘3 D’ a acestui tip de stalp, pentru a fi mai reprezentativ pentru cei care nu sunt obisnuiti cu rigorile desenului tehnic
Fig 3 reprezinta schita de principiu a modului de constructie a Complexului subteran ‘Obor’.
Inca odata subliniez faptul ca intre fundatiile stalpilor este pamant .
Urmatorul pas reprezinta schita statiei ‘Obor’ de pe defuncta magistrala M 3 –
-
Până la Obor voi prezenta viziunea proprie a statiei "Dorobanti", asa cum ar fi trebuit sa fie construita.
Dupa aceea ma voi intoarce la statia "Obor" pentru ca am o viziune deosebita asupra acestei statii.
-
Statia de metrou Obor (M 3 ) – proiect abandonat
De la inceput trebuie sa spun ca ceea ce voi prezenta in continuare reprezinta o schita de intentie.
Premise primare
Statia de metrou ‘Obor’ trebuia sa :
-faca fata unor fluxuri mari de calatori datorita prezentei ‘Pietei Obor’ si magazinului ‘Bucur Obor’ puncte de mare interes in economia Republicii Socialiste Romania. Totodata se putea ajunge relativ usor in zona industriala reprezentata de fostele uzine ‘Aversa’ ( pompe ) si ‘Mecanica Fina’. Intr-o schema mai extinsa a metroului Bucurestean statia ar fi trebuit sa fie intersectie cu racordul Colentina – Obor.
Alte aspecte
Datorita prezentei Pasajului Rutier, de tramvai si a parcarii subterane ‘Obor’ statia ar fi fost de adancime mai mare ca de obicei, respectiv nivelul peronului s-ar fi situat undeva la cota minus 13 – minus 14 metri.
Rezultat al configuratiei terenului, s-ar fi recomandat o statie cu peron lateral ( cum este si acum ).
Statia reprezinta nivelul de gandire al anilor ’80.
Schitele prezentate nu au pretentia sa reproduca intocmai cotele din teren si nu pot fi folosite ca si documente oficiale care sa foloseasca in alte scopuri, ele fiind destinate strict pentru discutiile de pe forumurile de transport. Cine foloseste aceste schite in alte scopuri o face pe propria raspundere.
-
In continuare voi relua o problema abordata acum mai bine de 2 ani, si anume Statia Gara de Nord 1 suprapusa. Noi schite, mai atent executate, mai conforme cu realitatea.
Pentru inceput voi publica o schita a userului rosetti61, aparuta pe un alt forum, precum si schita nivelului peronului de la actuala statie.
Observatie importanta :
Din schite ne dam seama ca atat Gara de Nord cu peroanele suprapuse cat si actuala gara beneficiaza de aceiasi pereti mulati perimetrali cat si de aceiasi stalpi centrali, . Acest lucru ma face sa cred ca o mare parte din structura de rezistenta a actualei statii - iesirea spre Basarab este identica cu structura de rezistenta a statiei suprapuse.
In schita peronului actual numarul de stalpi / pozitionarea acestora este conforma cu realitatea..
Maine voi publica in continuare nivelul turnichetilor ( a celor 2 vestibule ) precum si nivelul pasajelor pietonale.
Apoi va voi prezenta conceptia mea asupra statiei suprapuse, gandire la nivelul anului 2013, mult imbunatatita fata de ce am prezentat acum 2 ani.
-
Planurile celor 2 pasaje pietonale precum si al vestibulelor ( nivelul turnichetilor ).
Repet, este vorba de actuala statie Gara de Nord 1.
-
Statia Gara de Nord - varianta suprapusa
-
Intrebare: Avand in vedere constructia noii M5 si deja existenta tunelelor fostei M3, se va scuti din mancatul de bani sa se uneasca tunelele care le construiesc acum ca vechea portiune de M3 sa fie folosita de M5 sau tunelele fostei M3 raman inchis si se va face risipa pe tunele noi chiar si pe portiunea comuna cu fosta M3?
-
Nu inteleg intrebarea,
Ce legatura are fosta M 3 cu actuala M 5 ?
Chiar niciuna.
-
Ba da, eu vad legatura Segmentul dintre Eroilor si Pantelimon, Mai precis bucatica de sub Piata Victoriei din dreptul Aviatorilor (daca ne uitam pe harta veche si pe harta noua) spre Pantelimon. Al fostei M3, coincide cu planul pentru M5. De ce sa facem tunel nou cand exista tunel vechi? O sa atasez hartile mai jos.
http://www.forum.ro-trans.net/index.php?action=dlattach;topic=4377.0;attach=136679;image
http://i239.photobucket.com/albums/ff100/Geo1000/harta11_zps14e4dde4.png
Am pus pe harta noua cu verde tunelul abandonat. Deci exista 2 posibilitati:
De indata ce se deschide M5, o ia pana la Eroilor pe noul tunel. Apoi pe traseul lui M1 pana la Gara de Nord si Piata Victoriei dupa care sa intre in tunelul abandonat pana la Pantelimon.
Cele 2 posibilitati ar fi: Fie ramane permanent acest traseu din economie de bani, fie va fi temporar pana se va strange mai mlta finantare si se va face si portiunea Eroilor-Pantelimon.
O a 3-a solutie dar care nu stiu daca va fi pusa in practica ar fi sa o ia de la Eroilor comun cu M1 pe 2 ramuri; Ramura 1: Eroilor-Unirii-Dristor-Pantelimon, Ramura 2: Eroilor-Gara de Nord-Piata Iancului-Dristor-Pantelimon
-
Ar mai fi o posibilitate ca tunelul segment 2 din ratiuni de economie sa se faca doar pana la Universitate de acolo M5, Continuand pe traseu comun cu M2 pana la Victoriei unde sa o coteasca fie comun cu M1 pana la Pantelimon fie prin tunelul vechi abandonat pana la Pantelimon.
-
Nu exista nici un tunel construit si implicit abandonat intre Aviatorilor si Pantelimon, de unde ati scos-o si pe asta ?
Vechiul traseu al lui M 3 GdN - Pantelimon, trebuia sa plece de la GdN pe sub Grivitei / Titulescu, Piata Victoriei , pe sub Iancu de Hunedoara / Stefan cel Mare / Mihau Bravu cu statii la Dorobanti / Circ / Obor apoi pe sub Iancului / Pantelimon cu statii la Piata Iancului ( sub Iancului ) Electroaparataj ; Pantelimon / Fundeni si ultima statie pe la actuala Cora.
Pana la urma s-a adoptat actualul traseu de la ( alta ) Gara la Piata Victoriei / Stefan cel Mare / Obor / alta Iancului ; Piata Muncii ; Dristor 2.
M 5 nu poate s-o cotoseasca la Universitate pe M 2 spre Romana, trebuie sa explic DE CE ? Sau e clar ?
-
De unde stii ca nu o sa ii faca tunelul la nivel egal cu M2? Esti cumva vreun Nostradamus?
-
De unde stii ca nu o sa ii faca tunelul la nivel egal cu M2? Esti cumva vreun Nostradamus?
Aici te sustin, nici eu nu cred ca Andrei11 este vre-un Nostradamus, dar din cate am vazut pe acest forum, dar si pe alte forumuri, Andrei11, gandeste logic orice problema, si cauta un raspuns simplu si foarte explicit.
M5 vine din Drumul Taberei pana la Eroilor (cel putin la segmentul asta se lucreaza)
Apoi de la Eroiilor la Iancului.
Apoi de la Iancului mai departe pana la Pantelimon.
Deci, daca pleaca de la Eroilor inspre Iancului.
Este nevoie sa va desenez un traseu pe unde o sa treaca?
Daca nu iti place poza postata de mine, poti vedea alte poze ale hartii in trenurile si statile de metrou.
In ziua de azi nu mai construieste nimeni tunele de metrou aiurea, doar ca sa dubleze un alt tunel.
Tunelul ala "abandonat" de pe Calea Grivitei - Basarab - Titulescu, nu te gandi ca este de X km, este cat o remiza.
Acum, daca vrei sa-ti dau de lucru, o chestie ciudata este si la Eroii Revolutiei (statie care nu era in plan pentru M2)
Cand s-a construit M2, niste baietii destepti, s-au apucat si de M7, aia cu Gara Progresu.
Si au inceput ei sa lucreze de la Eroii Revolutiei spre Gara Progresul.
Cand s-a contatat gresala, baietii erau cu statia gata in proportie de 80%, acuma ce sa faca? S-o astupe?
Au modificat planul lui M2, si au cuprins si statia asta.
Daca te uiti de pe peron, la Eroii Revolutiei spre Berceni, vei vedea exact ca la Nicolae Grigorescu spre Titan / 1 Decembrie 1918.
O bifurcatie, o linie duce spre Berceni, si un mare gol, de aproape 5 metri, fara linie, fara nimic, duce spre Gara Progresul.
Sunt tot felul de povesti, unele sunt adevarate, si îi multumesc lui Andrei11, pentru schemele / schitele si documentatia care o aduce fata de acestea, si mai sunt altele, care sunt pura fictiune.
-
Cu prilejul prezentarii stadiului executiei magistralei 3, la 4 noiembrie 1988, tovarasul Nicolae Ceausescu, secretar general al C.C. al P.C.R. a indicat studierea unor racorduri de metrou in urmatoarea ordine:
R1 = racordul Centrul National de Chimie – Magistrala 1;
R2 = racordul Rahova – Magistrala 2;
R3 = racordul Voluntari – Colentina – Magistrala 3;
R4 = racordul Pantelimon – Magistrala 3;
R5 = racordul Pajura – Magistrala 1.
Va dau timp de gandire pana maine sa deslusiti ce e cu amorsa de la statia Pieptanari ( Eroii Revolutiei ) spre Giurgiului, vezi extrasul de mai sus din sedinta CC al PCR.
George, vezi ca Doctorusat incepand cu aceasta afirmatie :
Acum, daca vrei sa-ti dau de lucru, o chestie ciudata este si la Eroii Revolutiei
vorbeste cifrat, trebuie sa stii unde e cheia ca sa intri in casa.
Cat priveste gandirea cum ca M 5 ar putea sa coteasca la Universitate spre Romana prin tunelele lui M 2 este o fantezie totala, astept o schita. Nu desen tehnic, schita. Raza de curbura vezi ca e vreo 120 metri.
In rest succes la chei. Daca te-ai prins ce a vrut sa spuna Doctorusat dupa fraza cu pricina ( Acum, daca vrei sa-ti dau de lucru, o chestie ciudata este si la Eroii Revolutiei ) anunta-ne si pe noi !
-
Schita la care se refera colegul nostru Doctorusat cu privire la statia Eroii Revolutiei ( Pieptanari ).
Amorsa a fost lasata pentru o eventuala linie Bellu - Piata Progresu sau Rahova - Bellu.
Oricum asa cum a fost asezata acolo statia lui M 2, la dezvoltarea tehnica a anilor '980 nu prea mai incapea o magistrala pe acolo, ci eventual unele racorduri, poate chiar amandoua mai sus amintite, cu statii complet diferite. Evident cu legatura pietonala intre ele.
-
Continuam,
Extras din sedinta CC al PCR din data de...cu privire la unele aspecte privind viitoarele linii ale metroului.
Racordul Rahova – Magistrala 2 are traseul situat intre Sos. Magurele si statia de metrou Pieptanari din Magistrala 2 pe sos. Alexandriei, Calea Rahovei si sos. Viilor.
In varianta 1, pe traseul in lungime de 6,0 km sunt prevazute 6 statii: Alexandria, Rahova, Electromoagnetica, Tudor Vladimirescu, Filaret si Pieptanari 2.
In varianta 2 traseul se mentine, iar statia Tudor Vladimirescu este amplasata pe sos. Viilor si se renunta la statia Filaret. Deci in aceasta varianta lungimea de traseu este de 6,0 km cu 5 statii: Alexandria, Rahova, Electromagnetica, Tudor Vladimirescu si Pieptanari 2.
Racordarea la magistrala 2 se va face prin realizarea statiei Pieptanari 2.
Racordul va functiona independent pe traseul prezentat, statiile Pieptanari 1 si Pieptanari 2 asigurand trecerea calatorilor de pe acest racord pe magistrala 2.
Acest racord este prevazut in ambele variante cu o statie de intretinere si parcare a ramelor, amplasata in prelungirea statiei de metrou Alexandria.
Si cum un desen face cat o mie de cuvinte, iata si 2 schite ale celor expuse mai sus. Amplasamentul statiilor este aproximativ si este realizata de subsemnatul pe baza textului de mai sus.
-
Iar amorsa de la Crangasi in ce directie poate sa mearga , banuesc ca spre Militari nu ?
-
Exact, pe sub Virtutii, fosta Inelara, ca acum nu mai e in carti, de aceea Crangasi a fost construita cu 3 linii.
Vezi ca ai 2 amorse acolo, ca erau proiectate 2 tunele sub Virtutii, adica in ambele sensuri cum ar veni.
-
Eu zic ca prelungirea lui M4 pana la Progresu sa se faca doar de la Eroii Revolutiei pana la Gara Progresu Iar trenurile lui M4 dupa ce ajung la GN2 sa o ia pe relatia GN2-Eroilor-Izvor-Piata Unirii-Eroii Revolutiei prin tunelele deja existente ale lui M1 si M3 apoi pe tunelul nou spre Gara Progresu.
-
Ä‚sta-i banc, nu ? Explica si tu cum vor ajunge trenurile :
1) De la GdN 2 la Eroilor
2) De la Unirii ( 1 ) la Eroii Revolutiei
3) De acolo la Progresu.
Ar fi interesant de aflat, dar cred in continuare ca e banc ce ai propus. 8)
-
S-ar putea construi metroul doar intre Progresului si Eroii Revolutiei, iar calatorul sa schimbe metroul....
-
Problema se pune daca e necesar la ora actuala metrou pe (sub ) Giurgiului, avand in vedere ca avem linie de tramvai functionala si un tramvai ( nou ) costa mai putin decat un metrou nou, inclusiv intretinerea caii, a vagonului in sine, a statiilor, blablabla.
-
sds
-
Ce-i aia sds :o