Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Material rulant "METROREX" => Subiect creat de: IASMIN SANDU din 08 Martie 2010, 15:27:21
-
Cateva utilaje de interventie si intretinere.
-
In cursul zilei de azi, am surprins la depoul Berceni, mai exact in spatele halei, drezina ce-a mica a M2, (nu ce-a mare cu brat de macara).
Cateva poze cu splendoarea de drezina.
-
Ce mititica e. :D
-
Nu stiu sigur daca este vre-un topic dedicat drezinelor, asa ca am postat aici, ca pana la urma urmei... face parte din diversele lucruri ale metroului bucurestean ;)
-
Drezina aia este de mult acolo , eu am vazut-o acum mai bine de 1 an din ce stiu are motor disel
Gresit, de regula, locul ei este la Pta Victoriei, pe M2, cum iesi cu metroul din Victoriei spre Aviatorilor, in dreapta, este o mini remiza, unde se tin 2 drezine, cea pozata de mine, si inca una mai mare cu brat de macara, cateva vagoane platforma, si mai nou, vad ca au garat acolo si vre-o 10 bucati de "magarusi" sau cum s-or numi, de carat bucati de sina.
Orcum, bine ca au mai scos-o la aer un pic.... ca s-o pozam ;)
La Berceni, la suprafata pana in hala de parcare, putem observa 3 ldh-uri rosi, care candva erau folosite pentru "trenul de gunoi" si alte utilizari...
-
Este pentru prima oara cand l-am vazut, si am vorbit cu un mecanic, una alta, si l-am intrebat de curiozitate, cum functioneaza? adica ca tractiune, ca practic este o jumatate de rem, cum "baga in marsalier" nu trebuiesc 2 cabine! ca la un rem normal?
Raspuns bomba!!!
Pai asta nu are autopropulsare proprie, este tras sau impins de ldh, catre locul faptei unde este nevoie de el.
Orcum are toate usile sigilate, iar interiorul cam devastat, dupa parerea mea.
Nu stiu de ce a ajuns aici, sau cat va sta aici, ideea este ca este inchis in tarcul ala de plasa de buzau, langa o parte din ivele albastre.
Si cred ca Vagonul de masurat geometria sinei, este in acceias situatie ca si asta, ma refer ca trebuie tras de ldh.
Practic ar fi o "ruleta" pe roti ;D
Gandind logic, cine a construit ivele, nu degeaba a facut cu 2 posturi de conducere, si nu ma refer ca nu ar fi vazut mecanicu sa dea cu spatele, ma refer la circuite electrice, tablouri de sigurante, diverse alte piese gen: ce era pe jumatatea 00X A nu era pe jumatatea 00X B.
Dar cum nu ma pricep la mecanica, electrica, si altele, am sa las experti sa isi dea cu parerea.
-
Este pentru prima oara cand l-am vazut, si am vorbit cu un mecanic, una alta, si l-am intrebat de curiozitate, cum functioneaza? adica ca tractiune, ca practic este o jumatate de rem, cum "baga in marsalier" nu trebuiesc 2 cabine! ca la un rem normal?
Raspuns bomba!!!
Pai asta nu are autopropulsare proprie, este tras sau impins de ldh, catre locul faptei unde este nevoie de el.
Orcum are toate usile sigilate, iar interiorul cam devastat, dupa parerea mea.
Nu stiu de ce a ajuns aici, sau cat va sta aici, ideea este ca este inchis in tarcul ala de plasa de buzau, langa o parte din ivele albastre.
Si cred ca Vagonul de masurat geometria sinei, este in acceias situatie ca si asta, ma refer ca trebuie tras de ldh.
Practic ar fi o "ruleta" pe roti ;D
Gandind logic, cine a construit ivele, nu degeaba a facut cu 2 posturi de conducere, si nu ma refer ca nu ar fi vazut mecanicu sa dea cu spatele, ma refer la circuite electrice, tablouri de sigurante, diverse alte piese gen: ce era pe jumatatea 00X A nu era pe jumatatea 00X B.
Dar cum nu ma pricep la mecanica, electrica, si altele, am sa las experti sa isi dea cu parerea.
Eu stiam ca VS01 avea propulsie diesel, altfel nu se justifica prezenta grilelor de aerisire pe lateral. Cel de masurat geometria cafii nu are autopropulsie, fiind nevoie sa fie remorcat.
-
Grilele de aerisire... un detaliu care nu ti-a scapat.
Tramvaiele tatra au grila de aerisire, Ep/v3a aveau grila de aerisire ( pana cand le-au vopsit din galbene in alb... sau inainte de galben, nu mai stiu ), si nu erau diesel...
Aia era ca sa "respire" izolatia de vata de sticla, ulterior s-au gandit sa perforeze interiorul si sa puna mici gaurele, prin care sa "respire" vata de sticla, si sa scape de grila exterioara, ma refer la ep/v3a, tatra inca mai are.
Dar sa nu vorbim offtopic in sir, si sa mai vb si de metrouri.
-
Ultimul off-topic: ce rost are izolatie cu vata de sticla la vagon de interventii? Daca grilele ar avea rost de aerisire, normal si corect ar fi ca si IVE-le normale sa aiba.
Poate ajungi sa-i faci o poza, sa ne lamurim.
-
Pai sina aia cu ce o sudeaza? nu cu ajutorul curentului electric ? Motorul ala antreneaza un generator iar ala alimenteaza transformatorul de sudura
Poate cunoasteti cum se face sudura de linii cu sudura prin presiune si contact
-
Sincer nu stiu cum functioneaza, dar incep sa cred ca are propulsie proprie, adica un motor diesel, probabil nefunctional, de mi-a spus mecanicu X ca nu are propulsie.
Spun asta ca m-am apropiat mult de ea si am observat urmatoarele:
Boghiuriile sunt modificate, au niste robineti, si alte chestii.
In interior, este un masiv motor disel.
Are post de conducere modificat.
Dar cum functioneaza (daca mai functioneaza) nu stiu.
In continuare, am sa va las sa va delectati cu 4 poze, 2 poze sunt cu VS 01 si alte 2 poze sunt cu Rem 041 grafitat.
-
Un vagon / utilaj, folosit cel mai probabil pentru spalarea sau varuirea tunelurilor.
Pozele sunt realizate la Depoul Berceni
-
Un vagon / utilaj, folosit cel mai probabil pentru spalarea sau varuirea tunelurilor.
Pozele sunt realizate la Depoul Berceni
Tind sa cred ca este un utilaj ce uda/spala tunelurile.
-
Exact asta si este
-
VS01 - Vagon de Sudura 1/Vagon de Servici 1
Data fabricatiei (reconstructiei din prototipurile REM 001 sau 002): 1989
Apartine de: Depoul Industriilor (Militari)
Stare: in conservare
De circa un an de zile VS01 a fost mutat in DEPOUL BERCENI (IMGB) si stationeaza in TARC.
Ieri VS01 a fost scos la lumina in DEPOUL BERCENI:
-
VS01 in TARC cu ceva vreme in urma.
-
De circa un an de zile VS01 si Vagonul de masurat geometria sinei au fost mutate in DEPOUL BERCENI (IMGB) si stationeaza in TARC.
Ieri VS01 a fost scos la lumina in DEPOUL BERCENI:
Gresit, doar VS01, a fost adus la Depoul Berceni.
Vagonul de masurat geometria sinei, nu stiu unde se afla, dar la Berceni, sigur nu este.
-
Ori se afla in Pantelimon, Militari (slabe sanse) sau pe vapor spre CHINA, adica casat.
-
VS01 remizat in tuneul spre Pajurei pozat in statia 1 MAI -- 06-06-2011:
-
Interesante utilaje ;D
-
Un vagon / utilaj, folosit cel mai probabil pentru spalarea sau varuirea tunelurilor.
Pozele sunt realizate la Depoul Berceni
Oare unde credeti ca se afla acest utilaj???
A fost garat in remiza aflata pe tunelul de legatura M1/2.
-
Imposibil. >:( Poate stationeaza acolo pentru o vreme, dar nu poate fi garat acolo. :o
Sau poate ai vrut sa spui ca e pe linia a 3 - a a statiei Victoriei ( M 1 ), ceea ce e cu totul altceva.
-
Utilajul de spalat tuneluri vizibil din satelit in "triajul" Depoului Berceni:
-
Super pozele!
-
https://www.youtube.com/watch?v=ly6BE8wEf-U