Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Material rulant "METROREX" => Subiect creat de: IASMIN SANDU din 08 Martie 2010, 15:27:21

Titlu: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 08 Martie 2010, 15:27:21
Cateva utilaje de interventie si intretinere.
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Doctorusat din 06 Noiembrie 2010, 21:56:36
In cursul zilei de azi, am surprins la depoul Berceni, mai exact in spatele halei, drezina ce-a mica a M2, (nu ce-a mare cu brat de macara).
Cateva poze cu splendoarea de drezina.
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Alex din 06 Noiembrie 2010, 22:00:18
Ce mititica e. :D
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Doctorusat din 06 Noiembrie 2010, 22:02:52
Nu stiu sigur daca este vre-un topic dedicat drezinelor, asa ca am postat aici, ca pana la urma urmei... face parte din diversele lucruri ale metroului bucurestean ;)
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Doctorusat din 07 Noiembrie 2010, 19:56:43
Drezina aia este de mult acolo , eu am vazut-o acum mai bine de 1 an din ce stiu are motor disel

Gresit, de regula, locul ei este la Pta Victoriei, pe M2, cum iesi cu metroul din Victoriei spre Aviatorilor, in dreapta, este o mini remiza, unde se tin 2 drezine, cea pozata de mine, si inca una mai mare cu brat de macara, cateva vagoane platforma, si mai nou, vad ca au garat acolo si vre-o 10 bucati de "magarusi" sau cum s-or numi, de carat bucati de sina.
Orcum, bine ca au mai scos-o la aer un pic.... ca s-o pozam ;)
La Berceni, la suprafata pana in hala de parcare, putem observa 3 ldh-uri rosi, care candva erau folosite pentru "trenul de gunoi" si alte utilizari...
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Doctorusat din 06 Septembrie 2011, 16:09:58
Este pentru prima oara cand l-am vazut, si am vorbit cu un mecanic, una alta, si l-am intrebat de curiozitate, cum functioneaza? adica ca tractiune, ca practic este o jumatate de rem, cum "baga in marsalier" nu trebuiesc 2 cabine! ca la un rem normal?
Raspuns bomba!!!
Pai asta nu are autopropulsare proprie, este tras sau impins de ldh, catre locul faptei unde este nevoie de el.

Orcum are toate usile sigilate, iar interiorul cam devastat, dupa parerea mea.
Nu stiu de ce a ajuns aici, sau cat va sta aici, ideea este ca este inchis in tarcul ala de plasa de buzau, langa o parte din ivele albastre.

Si cred ca Vagonul de masurat geometria sinei, este in acceias situatie ca si asta, ma refer ca trebuie tras de ldh.
Practic ar fi o "ruleta" pe roti  ;D

Gandind logic, cine a construit ivele, nu degeaba a facut cu 2 posturi de conducere, si nu ma refer ca nu ar fi vazut mecanicu sa dea cu spatele, ma refer la circuite electrice, tablouri de sigurante, diverse alte piese gen: ce era pe jumatatea 00X A nu era pe jumatatea 00X B.
Dar cum nu ma pricep la mecanica, electrica, si altele, am sa las experti sa isi dea cu parerea.
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: costi din 06 Septembrie 2011, 17:49:44
Este pentru prima oara cand l-am vazut, si am vorbit cu un mecanic, una alta, si l-am intrebat de curiozitate, cum functioneaza? adica ca tractiune, ca practic este o jumatate de rem, cum "baga in marsalier" nu trebuiesc 2 cabine! ca la un rem normal?
Raspuns bomba!!!
Pai asta nu are autopropulsare proprie, este tras sau impins de ldh, catre locul faptei unde este nevoie de el.

Orcum are toate usile sigilate, iar interiorul cam devastat, dupa parerea mea.
Nu stiu de ce a ajuns aici, sau cat va sta aici, ideea este ca este inchis in tarcul ala de plasa de buzau, langa o parte din ivele albastre.

Si cred ca Vagonul de masurat geometria sinei, este in acceias situatie ca si asta, ma refer ca trebuie tras de ldh.
Practic ar fi o "ruleta" pe roti  ;D

Gandind logic, cine a construit ivele, nu degeaba a facut cu 2 posturi de conducere, si nu ma refer ca nu ar fi vazut mecanicu sa dea cu spatele, ma refer la circuite electrice, tablouri de sigurante, diverse alte piese gen: ce era pe jumatatea 00X A nu era pe jumatatea 00X B.
Dar cum nu ma pricep la mecanica, electrica, si altele, am sa las experti sa isi dea cu parerea.
Eu stiam ca VS01 avea propulsie diesel, altfel nu se justifica prezenta grilelor de aerisire pe lateral. Cel de masurat geometria cafii nu are autopropulsie, fiind nevoie sa fie remorcat.
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Doctorusat din 06 Septembrie 2011, 19:29:50
Grilele de aerisire... un detaliu care nu ti-a scapat.
Tramvaiele tatra au grila de aerisire, Ep/v3a aveau grila de aerisire ( pana cand le-au vopsit din galbene in alb... sau inainte de galben, nu mai stiu ), si nu erau diesel...
Aia era ca sa "respire" izolatia de vata de sticla, ulterior s-au gandit sa perforeze interiorul si sa puna mici gaurele, prin care sa "respire" vata de sticla, si sa scape de grila exterioara, ma refer la ep/v3a, tatra inca mai are.

Dar sa nu vorbim offtopic in sir, si sa mai vb si de metrouri.
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: costi din 06 Septembrie 2011, 20:41:46
Ultimul off-topic: ce rost are izolatie cu vata de sticla la vagon de interventii? Daca grilele ar avea rost de aerisire, normal si corect ar fi ca si IVE-le normale sa aiba.
Poate ajungi sa-i faci o poza, sa ne lamurim.
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: bygy007 din 06 Septembrie 2011, 23:54:09
Pai sina aia cu ce o sudeaza? nu cu ajutorul curentului electric ? Motorul ala antreneaza un generator iar ala alimenteaza transformatorul de sudura

Poate cunoasteti cum se face sudura de linii cu sudura prin presiune si contact
Titlu: Raspuns: Discutii diverse - Metroul Bucurestean
Scris de: Doctorusat din 09 Septembrie 2011, 17:54:31
Sincer nu stiu cum functioneaza, dar incep sa cred ca are propulsie proprie, adica un motor diesel, probabil nefunctional, de mi-a spus mecanicu X ca nu are propulsie.
Spun asta ca m-am apropiat mult de ea si am observat urmatoarele:
Boghiuriile sunt modificate, au niste robineti, si alte chestii.
In interior, este un masiv motor disel.
Are post de conducere modificat.

Dar cum functioneaza (daca mai functioneaza) nu stiu.

In continuare, am sa va las sa va delectati cu 4 poze, 2 poze sunt cu VS 01 si alte 2 poze sunt cu Rem 041 grafitat.
Titlu: Raspuns: Locomotive si vagoane METROREX
Scris de: Doctorusat din 20 Iunie 2012, 23:49:44
Un vagon / utilaj, folosit cel mai probabil pentru spalarea sau varuirea tunelurilor.
Pozele sunt realizate la Depoul Berceni
Titlu: Raspuns: Locomotive si vagoane METROREX
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Iunie 2012, 21:26:38
Un vagon / utilaj, folosit cel mai probabil pentru spalarea sau varuirea tunelurilor.
Pozele sunt realizate la Depoul Berceni
Tind sa cred ca este un utilaj ce uda/spala tunelurile.
Titlu: Raspuns: Locomotive si vagoane METROREX
Scris de: bygy007 din 24 Iunie 2012, 01:27:36
Exact asta si este
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, si al vagoanelor Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 15 Noiembrie 2012, 11:44:59
VS01 - Vagon de Sudura 1/Vagon de Servici 1
Data fabricatiei (reconstructiei din prototipurile REM 001 sau 002): 1989
Apartine de: Depoul Industriilor (Militari)
Stare: in conservare

De circa un an de zile VS01 a fost mutat in DEPOUL BERCENI (IMGB) si stationeaza in TARC.

Ieri VS01 a fost scos la lumina in DEPOUL BERCENI:
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, si al vagoanelor Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 15 Noiembrie 2012, 12:05:30

VS01 in TARC cu ceva vreme in urma.
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, si al vagoanelor Metrorex
Scris de: Doctorusat din 15 Noiembrie 2012, 14:12:40
De circa un an de zile VS01 si Vagonul de masurat geometria sinei au fost mutate in DEPOUL BERCENI (IMGB) si stationeaza in TARC.

Ieri VS01 a fost scos la lumina in DEPOUL BERCENI:

Gresit, doar VS01, a fost adus la Depoul Berceni.
Vagonul de masurat geometria sinei, nu stiu unde se afla, dar la Berceni, sigur nu este.
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, si al vagoanelor Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 15 Noiembrie 2012, 14:41:45
Ori se afla in Pantelimon, Militari (slabe sanse) sau pe vapor spre CHINA, adica casat.
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Decembrie 2012, 09:32:28
VS01 remizat in tuneul spre Pajurei pozat in statia 1 MAI -- 06-06-2011:
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: Adrian RATB din 04 Decembrie 2012, 09:37:21
Interesante utilaje ;D
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 08 Decembrie 2012, 10:44:32
Un vagon / utilaj, folosit cel mai probabil pentru spalarea sau varuirea tunelurilor.
Pozele sunt realizate la Depoul Berceni
Oare unde credeti ca se afla acest utilaj???
A fost garat in remiza aflata pe tunelul de legatura M1/2.
Titlu: Raspuns: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: andrei11 din 09 Decembrie 2012, 19:53:12
Imposibil. >:(  Poate stationeaza acolo pentru o vreme, dar nu poate fi garat acolo.   :o
Sau poate ai vrut sa spui ca e pe linia a 3 - a a statiei Victoriei ( M 1 ), ceea ce e cu totul altceva.
Titlu: Re: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Februarie 2013, 10:15:54
Utilajul de spalat tuneluri vizibil din satelit in "triajul" Depoului Berceni:
Titlu: Re: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: roby123 din 03 Februarie 2013, 23:09:14
Super pozele!
Titlu: Re: Utilajelor speciale, drezine, vagoanelor si locomotive Metrorex
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Octombrie 2014, 10:39:55
https://www.youtube.com/watch?v=ly6BE8wEf-U