Forumul Asociatiei Ro-Trans

Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Material rulant "METROREX" => Subiect creat de: David din 21 Septembrie 2013, 12:21:00

Titlu: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: David din 21 Septembrie 2013, 12:21:00
Aceste trenuri au fost comandate de Metrorex in 2011 in numar de 16.Initial se spunea ca vor fi puse in functiune la darea in folosinta a primului tronson M5 Raul Doamnei-Eroilor,apoi s-au zis ca vor fi puse pe M2 dar tocmai azi s-a aflat ca vor fi puse pentru inceput pe M3.
Conform Metrorex primul tren va fi ansamblat la CAF Madrid iar restul de 15 vor fi construite la Atelierele Grivita.
Aceste metrouri vor scoate 21 de trenuri IVA pentru ca restul de 12 trenuri IVA sa ramana pe M4 sau ca rezerve pe celelalte magistrale.
Primul tren va fi pus in probe in octombrie 2013 si va fi pus in exploatare la inceputul lui 2014.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2013, 13:49:39
http://adevarul.ro/economie/afaceri/foto-atelierele-grivita-primit-primele-vagoane-metrou-cele-12-garnituri-asambla-metrorex-1_523ad024c7b855ff569e8b8c/index.html


FOTO La Atelierele Griviţa au ajuns primele vagoane de metrou din cele 12 garnituri pe care le va asambla pentru Metrorex


Primele vagoane de metrou pe care Atelierele GriviÅ£a le va asambla pentru Metrorex, în baza contractului semnat cu firma spaniolă  Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), au ajuns în această săptămână la BucureÅŸti. Este vorba despre două vagoane, unul de capăt ÅŸi unul de mijloc, care fac parte din garnitura a cincea. Primele patru rame vor fi livrate de firma spaniolă către Metrorex gata asamblate.

„Noi facem asamblarea finală, începând cu rama a cincea. Am primit primele două vagoane, unul de capăt cu cabină ÅŸi altul de interior, urmând să le primim ÅŸi pe următoarele. Fiecare ramă va avea ÅŸase vagoane“, a declarat, pentru „Adevărul“, Dan Dogaru, ÅŸeful direcÅ£iei de management al calităţii în cadrul companiei Atelierele GriviÅ£a.    Atelierele GriviÅ£a vor realiza asamblarea finală a celor 12 garnituri ce urmează să fie livrate în următoarea perioadă de CAF, acest lucru presupunând partea electrică de interior, montajul cabinei, a pereÅ£ilor ÅŸi a scaunelor.    „Asamblarea celor 12 rame, dacă acestea sunt livrate la termenele stabilite cu firma CAF, va dura aproximativ opt luni“, a mai spus Dogaru.     Compania Atelierele GriviÅ£a SA a semnat în luna martie contractul de asamblare a 12 din cele 16 garnituri pe care firma spaniolă CAF urmează să le livreze Metrorex.   

Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF)  a adjudecat de la Metrorex, în toamna anului 2011, un contract pentru construirea a 16 trenuri de metrou, formate din câte 6 vagoane fiecare, valoarea contractului fiind de 96 de milioane de euro, fără TVA. La licitaÅ£ie a mai participat ÅŸi firma Bombardier.

Cele 16 garnituri vor înlocui treptat vechile trenuri de tip IVA produse de Astra Vagoane Arad. Contractul cu Metrorex prevede posibilitatea achiziÅ£ionării altor opt garnituri.   Atelierele GriviÅ£a SA este parteneră a firmei spaniole CAF ÅŸi are în derulare contracte de reparaÅ£ii cu CFR Călători SA pentru vagoane tip interregio, salon ÅŸi compartimentat, dar ÅŸi pentru vagoane cuÅŸetă, de dormit ÅŸi restaurant. Atelierele CFR GriviÅ£a repară si vagoane de marfă de tip transport cereale, transport carbune ÅŸi transport fosfaÅ£i pentru CFR Marfă SA.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2013, 14:05:17
Sursa: dl. Clement Sorin Samoila via FB.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2013, 14:09:38
ALTE POZE cu CAF IN SPANIA:
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 21 Septembrie 2013, 14:11:41
Date tehnice pe seara...
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 21 Septembrie 2013, 20:28:05
Seamana putin cu Bombardierul.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 21 Septembrie 2013, 20:29:27
Poate pe partile laterale,dar fetele de fata si spate ale trenului,arata total diferit.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 21 Septembrie 2013, 22:28:37
Da.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 07 Octombrie 2013, 17:44:52
Se stie cum ca in luna asta se fac probe la primul tren CAF.
Intrebarea este in ce zi si pe ce magistrala?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 07 Octombrie 2013, 18:16:04
Prin Ianuarie. Noaptea, in afara programului. Nu are importanta linia.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 08 Octombrie 2013, 22:13:49
Multumim mult de informatie.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: Adrian RATB din 08 Octombrie 2013, 22:15:32
Noi deja avem trenuri CAF? daca da, in ce depou sta?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 08 Octombrie 2013, 22:21:16

La Atelierele Grivita.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 08 Octombrie 2013, 22:22:10
Noi deja avem trenuri CAF? daca da, in ce depou sta?
In ţară da!

 2 rame se afla in BUCURESTI, sub ochii nostri, la ATELIERELE GRIVITA  !!!
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 08 Octombrie 2013, 22:25:39
Am zis si eu ca se afla la ATELIERELE GRIVITA.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 09 Octombrie 2013, 22:02:53
Date tehnice pe scurt:

Noile trenuri vor fi dotate cu sisteme automate de protecţie şi operare, sistem performant de informare a publicului călător, semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor precum şi alte dotări specifice.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Octombrie 2013, 22:32:56
Frana cu patina pe boghiurile purtatoare (frana magnetica), mai multe bare de sustinere, scaune mai multe, inghesuiala si multe obiecte si finasaje low cost fata de BOMBARDIER.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 11 Octombrie 2013, 20:32:06
                                                                  Date tehnice


Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune). Pentru cele 16 seturi de sisteme Metrorex a plătit 4.940.000 euro fără TVA.

De asemenea, trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri, geamuri rabatabile şi câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă.

Noile trenuri de metrou CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Titlu: Re: Stirea Zilei - interne
Scris de: Ciprian.stefan din 08 Noiembrie 2013, 14:38:22
Åžeful Metrorex: Noul tren de metrou a ajuns la BucureÅŸti


Primul tren de metrou tip CAF a ajuns la BucureÅŸti, potrivit directorului general al Metrorex.
"Noile trenuri au venit deja. Nu au intrat deja în teste. Au avut o întârziere puțin, foarte puțin. A fost o neînțelegere acolo. Contractul prevedea un avans până la 30%. Noi le-am dat chiar 25%. Iar eu au spus că trebuie 30%. Acum sunt încă în grafic, pe 1 ianuarie trebuie să fie puse în circulație. Vor fi doua luni de teste. Acum a venit un tren, următorul trebuie să vină", a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Trenurile noi de metrou, tip CAF, trebuiau să fie puse în funcţiune începând cu acest an, însă venirea lor la Bucureşti a fost amânată de mai multe ori. "În data de 29.11.2011 Metrorex a semnat cu firma spaniolă CAF un contract de achiziţie şi punere în funcţiune a 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie livrate (conform prevederilor contractului) şi puse în funcţiune începând cu anul 2013. Valoarea contractului este de 97 milioane euro (fără TVA). Conform prevederilor contractuale trenurile de metrou vor fi livrate începând cu semestru al II-lea al acestui an. Primul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la Bucureşti în luna septembrie 2013 şi urmează a fi pus în circulaţie cu călători în cursul lunii ianuarie 2014. Înainte de punerea în funcţiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF trebuie supus unor teste, conform legislaţiei in vigoare, în vederea obţinerii Agrementului Tehnic de la AFER (Autoritatea Feroviară Română-organismul acreditat în România pentru omologarea şi agrementarea produselor feroviare). De asemenea, primul tren va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km. Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex şi vor începe să funcţioneze în cursul anului 2014. Conform prevederilor contractuale, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, director general al Metrorex, la finele lunii mai.

Prezent vineri, pe şantierul de la Orizont, când prima cârtiţă uriaşă a ajuns la cea de-a doua staţie de pe viitoarea Magistrală 5, Aurel Radu a mai precizat că în 6-7 luni se va iniția procedura pentru studiul de fezabilitate şi studiul de trafic pentru Magistrala 4, continuarea spre Progresul.

La 24 septembrie, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), a avut loc semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu". Finanţarea pentru acest proiect, în valoare de 10 milioane CHF (fără TVA), este asigurată, în proporţie de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane CHF, prin programul „Îmbunătăţirea mediului înconjurător" a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse. Contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane CHF.

- See more at: http://www.b365.ro/seful-metrorex-primul-tren-caf-a-ajuns-la-bucuresti_197335.html#sthash.dgDPXrlN.dpuf
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Noiembrie 2013, 14:03:27
SI oare unde se afla?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Noiembrie 2013, 14:10:34
Citat din: FACEBOOK
Al cincilea vagon CAF forografiat de Daniel Moisa. Multumiri si vizionare placuta!

(Sursa: http://s261.photobucket.com/user/daniel-moisa58/library/Vagon%20de%20metrou%202013?sort=9&page=1)
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Noiembrie 2013, 14:13:19
...
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Noiembrie 2013, 14:17:09
...
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: lusica din 19 Noiembrie 2013, 18:15:55



Locatia fotografiei - Gara Hendaya (Franta)


Sursa foto:http://i1225.photobucket.com/albums/ee398/puidemorosan/Foto.jpg


Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 22 Noiembrie 2013, 09:16:20
S-a scris despre CAF-uri si la Stiri interne.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 22 Noiembrie 2013, 09:46:59
BUCURESTI: Primele 2 rame de metrou CAF nu au sosit in CAPITALA
http://portal.ro-trans.net/bucuresti-primele-2-rame-de-metrou-caf-nu-au-sosit-in-capitala/



Primele 2 rame de metrou produse de SPANIOLI (CAF) nu au sosit in Bucuresti. Ele au plecat pe data de 18 NOIEMBRIE 2013 din Gara Hendaya (FRANTA) spre Bucuresti dupa ce au stationat peste 30 de zile in triajul garii respective din cauza problemelor financiare aparute in contractul de achizitionare a trenurilor de metrou CAF.
Cert este faptul ca Metrorex a livrat in contul CAF avansul de 25 la SUTA, dar spaniolii solicitase o prima transa de 30 % din pretul de achizitie a ramelor. Pana la clarificarea clauzelor contractuale, 2 rame de metrou CAF au stationat in Gara Hendaya (FRANTA).

Citat
        ”Noile trenuri au venit deja. Nu au intrat deja în teste. Au avut o întârziere puÈ›in, foarte puÈ›in. A fost o neînÈ›elegere acolo. Contractul prevedea un avans până la 30%. Noi le-am dat chiar 25%. Iar eu au spus că trebuie 30%. Acum sunt încă în grafic, pe 1 ianuarie trebuie să fie puse în circulaÈ›ie. Vor fi doua luni de teste. Acum a venit un tren, următorul trebuie să vină”, a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Aurel Radu pentru b365.ro.
Conform declaratiilor DIRECTORULUI GENERAL METROREX Aurel Radu in BUCURESTI se afla a 5 rama de metrou CAF (avand nr. de inventar 1305-2305) sosita din spatia pe trailer pe relatia Bilbao-Bruge cu ferryboat, Bruge-Munchen-Wien-Budapest-Nadlac-Bucuresti dupa urmatorul program:
>> 31.05.2013 – primul boghiu soseste la Grivita
 
>> 13.06.2013 – soseste vagonul/capul 1 (R 1305)

>> 14.06.2013 – soseste vagonul 2 — primul intermediar  (MP 1305)

>> Iulie 2013 – soseste vagonul 3 — al doilea intermediar  (M 1305)

>> Septembrie 2013 – soseste vagonul 4 — al treilea vagon intermediar  (M 2305)

>> 13.10.2013 – vagonul 5– al treilea vagon intermediar pe drum pe soseste catre BUCURESTI (ATELIERELE GRIVITA)
  (MP 2305)

>> 14.10.2013 - soseste vagonul 5– al treilea vagon intermediar  — al patrulea intermediar  (MP 2305)

>> 23.10.2013 – vagonul/cap 2 tranziteaza Ungaria  (R 2305)

>> 25.10.2013 – vagonul/cap 2 este livrat la Grivita  (R 2305)
 
In Bucuresti, in incinta interprinderii ATELIERE GRIVITA se afla o rama CAF, completa, care va purta nr de inventar: 1305-2305, fiind prima rama asamblata in ROMANIA, a 6 rama va fi asamblata in Bucuresti in proportie de 80 la suta cu componente aduse din SPANIA (CAF).
In concluzie, al cincilea tren CAF va ramane la A. Grivita pana cand vor ajunge primele 4 rame CAF asamblate in Spania.
Cele 16 rame de metrou CAF vor fi inmatriculate conform tabelului de mai jos purtand nume de fluvii/rauri ce strabat ROMANIA:

Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 23 Noiembrie 2013, 15:49:46
Singura observatie : locatie fabricatie NU ESTE la Atelierele Grivita, aici numai se asambleaza trenurile. Este o diferenta majora intre fabricatie si asamblare.  :o
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Decembrie 2013, 12:12:33
Primele 2 rame de metrou CAF (Dunarea 1301-2301; Mures 1302-2302) au ajuns in jurul orelor 19.00 in Budapesta (Ungaria) unde au stationat cateva ore pt. mici revizii la convoi.
Trenul a ajuns in aceasta dimineata la granita (Curtici) urmand ca in seara aceasta sa paraseasca Curticiul cu destinatia Bucuresti prin Drobeta Turnu Severin (Balota) circuland cu rang de CONVOI AGABARITIC viteza maxima de deplasare - 50 km pe ora.

Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Decembrie 2013, 12:14:37
CAF metrókocsik szállítása Bukarestbe(Gábor Lovas,via FACEBOOK):
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Decembrie 2013, 12:24:23
CAF metrókocsik szállítása Bukarestbe(Gábor Lovas,via FACEBOOK):
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Decembrie 2013, 12:29:57
New CAF metros for Bucharest / Új CAF metrók Bukarestnek (World of Railways,via FACEBOOK):
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: Ciprian.stefan din 10 Decembrie 2013, 10:02:29
Un tren de metrou CAF, vandalizat înainte de a ajunge la Bucureşti. Noi imagini cu trenurile

Noile trenuri de metrou construite de CAF sunt în drum spre BucureÅŸti. După ce au traversat Ungaria, trenurile au ajuns, luni dimineaţă, la vama Curtici ÅŸi urmează să ajungă în Capitală în cursul acestei săptămâni. Trenurile nu vor ajunge, însă, în stare impecabilă la BucureÅŸti pentru că o ramă de metrou a fost deja vandalizată.Primele două trenuri de metrou produse de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF), Dunărea 1301-2301 ÅŸi Mures 1302-2302, au intrat în România. Convoiul cu cele două rame de metrou a ajuns, luni dimineaţă, în vama Curtici, urmând să îşi continue traseul spre Capitală, prin Drobeta Turnu Severin (Balota), circulând cu rang de convoi agabaritic ÅŸi cu o viteză maximă de deplasare de 50 km pe oră.Cele două rame de metrou au ajuns, duminică seară, în Budapesta, unde au staÅ£ionat câteva ore, pentru mici revizii la convoi. Trenurile nu vor ajunge însă intacte la BucureÅŸti, întrucât convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuÅ£i, pe teritoriul Ungariei, potrivit lui Iasmin Sandu, vicepreÅŸedintele AsociaÅ£iei RO-Trans. ÃŽn urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate deWorld of Railways pe Facebook.
- See more at: http://www.b365.ro/un-tren-de-metrou-caf-vandalizat-inainte-de-a-ajunge-la-bucuresti-noi-imagini-cu-trenurile_198929.html#sthash.EOdGobYG.dpuf
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 10 Decembrie 2013, 13:29:44
Cea mai mare nesimtire pe care am vazut-o vreodata! >:(
Deci,nici nu au ajuns bine in Romania,si sunt si modele noi de trenuri subterane,mai ca isi bat joc de ele. >:(
Dar de ce au vrut asta?Nu le convine?
Mai bine ar vandaliza o masina decat un tren.
Bataie de joc!!!!! >:( >:(
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 11 Decembrie 2013, 10:16:32
Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant, ce este in poza este un geam spart si nu o rama vandalizata.
In alta ordine de idei, stie cineva mai in tema de ce convoiul este considerat agabaritic ?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 11 Decembrie 2013, 11:18:02
Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant, ce este in poza este un geam spart si nu o rama vandalizata.
In alta ordine de idei, stie cineva mai in tema de ce convoiul este considerat agabaritic ?
Pt. ca asa sunt prevederile de transport pt. aceste tipuri de trenuri!!!
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 11 Decembrie 2013, 13:25:45
Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant, ce este in poza este un geam spart si nu o rama vandalizata.
In alta ordine de idei, stie cineva mai in tema de ce convoiul este considerat agabaritic ?

Ai dreptate Andrei,mai bine un geam spart decat un tren vandalizat.
Dar totusi,ce se va intampla cu geamul?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 11 Decembrie 2013, 14:26:22
In principiu un transport  de marfa este asigurat  ( la o companie de asigurari ) ori de catre proprietarul marfii  ori de cate transportator  ori de catre amandoi.  Inchipuieste-ti  ca trenul este implicat intr-un accident feroviar / o alunecare de teren, nimeni nu-si permite sa nu  asigure marfa.
Pt. ca asa sunt prevederile de transport pt. aceste tipuri de trenuri!!!
Credeam ca te pricepi la transportul pe calea ferata mai bine decat mine. Spune si tu ceva mai logic, are centrul de greutate prea sus, se balangane prea tare daca are viteza prea mare si iese din gabarit, nu se incadreaza la curbe, etc.
"Informatia'' care ai pus-o pe forum nu prea ajuta cu nimic.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 13 Decembrie 2013, 11:51:11
Primul tren de metrou CAF a ajuns la București GALERIE FOTO


Dunărea 1301-2301, primul tren de metrou construit de CAF a ajuns, joi seară, la in jurul orelor 18.30 in statia CF Chiajna. In jurul orelor 19.10 garnitura agabaritica s-a pus in miscare pe centura CF bucuresteana, statina finala fiind Berceni halta. De aici garnitura a fost preluata de o locomotiva de manevre GFR (LDH) si transportata pana in depoul suprateran METROREX.

Convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuţi, pe teritoriul Ungariei, a declarat anterior, pentru B365.ro, Iasmin Sandu, vicepreşedintele Asociaţiei RO-Trans. În urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate de World of Railways pe Facebook.
(http://portal.ro-trans.net/wp-content/uploads/2013/12/World-of-Railways-6-300x199.jpg)

Când vor circula bucureştenii cu noile trenuri de metrou (preluare b365.ro)
Bucureştenii vor circula cu noile trenuri de metrou mult mai târziu faţă de ultimul termen anunţat. Astfel, dacă până acum se ştia că locuitorii Capitalei vor circula cu primul tren produs de CAF în luna ianuarie a anului viitor, termenul a fost din nou prelungit până în primăvara anului viitor.
Primele trenuri CAF ar fi trebuit să ajungă la București în septembrie. Însă, nici acest ultim termen nu a fost respectat, din cauza unor divergenţe dintre Metrorex şi compania spaniolă, dar şi din cauza unor restricţii pe calea ferată din Franţa. “Trenurile noi trebuiau să ajungă la Bucureşti în septembrie, apoi s-a amânat pentru 1 decembrie. Am făcut un act de prelungire. Suntem într-o dispută cu ei pentru că în contract se precizează că trebuie să plătim un avans de până la 30%. Noi am plătit 25%, pentru că atâţia bani am avut, dar ei ne-au cerut în mod expres 30%“, a declarat anterior, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
Managerul de proiect pentru acest contract, în România, din partea CAF, a precizat că livrarea trenurilor a fost întârziată atât din cauza unor divergențe dintre producător și Metrorex, cât și din cauza unor restricții instituite de Societatea Națională de Căi Ferate din Franța (SNCF). „S-a depăşit termenul de livrare cu o lună, din raţiuni comerciale (n.r. divergențele de ordin financiar dintre Metrorex și CAF), şi cu o lună şi o săptămână, din cauza tranzitului prin Franţa.(…)Începând cu trenul numărul trei am luat deja în considerare ocolirea Franţei ca traseu de expediţie, ceea ce presupune o procedură un pic mai complicată, de încărcare în camion până în Austria, urmând ca din Austria trenurile să fie puse pe calea ferată şi aduse în România. Chiar dacă această operaţiune costă un pic mai mult, evităm ce s-a întâmplat în Franţa“, a declarat, anterior, pentru B365.ro, Ovidiu Băncescu, manager de proiect pentru acest contract, în România, din partea CAF.
Întrebat de reporterii B365.ro când vor circula bucureștenii cu noile trenuri de metrou, managerul de proiect pentru acest contract, în România, din partea CAF, a precizat că abia în primăvara anului viitor va putea fi văzut pe șine primul tren CAF, la patru luni diferență față de ultimul termen estimat anterior. “În cursul lunii decembrie vor începe un program de testare specific şi un program de anduranţă, care se va finaliza undeva spre sfârşitul lunii aprilie. Primul tren va intra în circulaţie cu pasageri la sfârşitul lunii aprilie, cel mai devreme. Apoi, la intervale foarte scurte, de 10-14 zile, după ce primul tren va face toate probele de tip şi de anduranţă, vor intra, pe rând, celelelalte trenuri în circulaţie. În prezent, la Atelierele Griviţa din Bucureşti – subcontractorul nostru din România -, există acum cele şase vagoane din componenţa unui tren. Trei vagoane sunt în probe de capsă, iar alte trei vagoane sunt la diverse stadii de asamblare finală“, a precizat, anterior, Băncescu.
Practic, primele teste făcute cu un tren produs de CAF se vor efectua cu o întârziere de peste un an, în contextul în care fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat anterior, pentru B365.ro, că “până la sfârşitul anului (n.r – 2012) primul tren trebuie să intre în probe”.
Ce diferențe sunt între CAF-uri și trenurile Bombardier
Dacă cele 44 de trenuri produse de Bombardier poartă nume de flori și de capitale europene, cele 16 trenuri noi produse de CAF vor purta numele principalelor râuri ale ţării. Primul tren care va intra în circulație este cel botezat Dunărea, urmat de Mureş, Prut, Siret și Olt.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, noile trenuri vor putea circula pe magistralele 1, 2 și 3, pe care s-a amplasat sistemul de monitorizare automată a trenului.
Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecţiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior, a precizat Dan Tudorache, şef serviciu Material Rulant la Metrorex.
Trenurile CAF au și un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri și geamuri rabatabile.
Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.
Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4.940.000 euro fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune).
Cele 16 trenuri costă 97 de milioane de euro, fără TVA. Doar primele patru provin integral din Spania, restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Griviţa. Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 13 Decembrie 2013, 17:31:12
In regula, atunci poate ne lamuresti tu de ce este transport agabaritic.
Ba eu cred ca are legatura cu gabaritul dinamic, daca cuvantul "balangane" nu-ti suna bine.
De gabaritul dinamic ce spui ? Se incadreaza sau nu ?
M-am interesat si eu intre timp la niste surse credibile.
Repet,
Credeam ca te pricepi la transportul pe calea ferata mai bine decat mine.
Atentie, transportul este agabaritic, deci tine de dimensiuni. De dimensiunile dinamaice.
Dictionar de sinonime :
BÄ‚LÄ‚NGÄ‚NÍ vb. v. bălăbăni, clătina,    legăna.

Convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuţi, pe teritoriul Ungariei, a declarat anterior, pentru B365.ro, Iasmin Sandu, vicepreşedintele Asociaţiei RO-Trans. În urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate de World of Railways pe Facebook.
Nu stiu de ce, dar am senzatia ca au fost doua trenuri de marfa si nu unul singur. Ma insel eu ?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: OLECO din 14 Decembrie 2013, 13:28:03
Sunt frumoase garniturile!
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Decembrie 2013, 16:03:41
http://portal.ro-trans.net/a-doua-rama-de-metrou-caf-a-ajuns-la-bucuresti-galerie-foto/


DUNAREA 1301-2301 LA IMGB:
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Decembrie 2013, 16:07:17
http://portal.ro-trans.net/a-doua-rama-de-metrou-caf-a-ajuns-la-bucuresti-galerie-foto/





MURES 1302-2302 LA IMGB:
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 17 Decembrie 2013, 08:38:26
In regula, atunci poate ne lamuresti tu de ce este transport agabaritic.
Ba eu cred ca are legatura cu gabaritul dinamic, daca cuvantul "balangane" nu-ti suna bine.
De gabaritul dinamic ce spui ? Se incadreaza sau nu ?
M-am interesat si eu intre timp la niste surse credibile.
Repet,
Credeam ca te pricepi la transportul pe calea ferata mai bine decat mine.
Atentie, transportul este agabaritic, deci tine de dimensiuni. De dimensiunile dinamaice.
Dictionar de sinonime :
BÄ‚LÄ‚NGÄ‚NÍ vb. v. bălăbăni, clătina,    legăna.

Convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuţi, pe teritoriul Ungariei, a declarat anterior, pentru B365.ro, Iasmin Sandu, vicepreşedintele Asociaţiei RO-Trans. În urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate de World of Railways pe Facebook.
Nu stiu de ce, dar am senzatia ca au fost doua trenuri de marfa si nu unul singur. Ma insel eu ?
Pe teritoriul romaniei, conform contractului de transport, trenurile CAF se aduc rama cu rama!!! Ati inteles!
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 17 Decembrie 2013, 10:24:23
MURES 1302-2302 LA IMGB:
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 19 Decembrie 2013, 09:03:54
Pe teritoriul romaniei, conform contractului de transport, trenurile CAF se aduc rama cu rama!!! Ati inteles!
Da, am vazut si eu dupa ce am postat, dar apucasem sa postez. Ai dreptate, pana in Romania au mers cuplate si dupa aceea le-au "despartit".  ;)
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: iva astra funny din 11 Ianuarie 2014, 18:30:21
S-a adus si TEM Caf 1303-2303 Prut in Depoul I.M.G.B.Am vazut videoclipul pe YouTube.Cea mai tare chestie de CANCANURI.S-au adus primele 3 Caf-uri.Lol :P .A fost adus de LDH45.Nu este de mine facut videoclipul,este facut de Zofei Adrian.Daca vreti sa il vedeti pe youtube da-ti search:CAF Prut.Este ciudat ca a adus si al treilea CAF  :o.Houston,avem o problema  :-\ !!!Am zis asta ca avea geamu' spart.Vandali ce sunteti.Distrugeti Metrourile abia aduse din Spania.Prosti >:(!!
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 11 Ianuarie 2014, 22:49:20
Am citit pe un forum (metrouusor) ca unul dintre CAF-uri va face primele probe in tunel in aceasta noapte.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 18 Ianuarie 2014, 11:23:57
BREAKING NEWS!!

De marti,rama Dunarea(1301-2301) va face primele probe intre statii.
Probele vor fi efectuate intre statiile Berceni si Aparatorii Patriei in intervalul orar 9:30-12:30.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 21 Ianuarie 2014, 13:29:41
Au inceput sa se adune CAF - urile la Berceni, a mai aparut un râu.
Inseamna ca in curând nu o sa mai vedem IVE decât pe M 4.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 21 Ianuarie 2014, 14:19:37
A aparut al 4-lea tren CAF sau va referiti la CAF-ul ,,Prut"(1303-2303)?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: andrei11 din 21 Ianuarie 2014, 18:53:44
Nu, ma refer la Municipiul Slobozia.  :-\
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 21 Ianuarie 2014, 19:12:21
Da,am aflat si eu de pe un site.
L-au adus pe ut5(1305-2305 ,,Ialomita").

BREAKING NEWS!!

De marti,rama Dunarea(1301-2301) va face primele probe intre statii.
,,BREAKING NEWS" eronat!
Astazi nici un CAF nu a facut probe intre statiile zise in citat.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 23 Ianuarie 2014, 11:30:41
 Fac teste zilnic pe linia de PROBE. Cand a sosit a 4 rama?


Tracta o rama CAF spre TESTE!!!
http://www.youtube.com/watch?v=ly6BE8wEf-U
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 23 Ianuarie 2014, 13:56:40
A sosit acum 5 zile.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: iva astra funny din 05 Februarie 2014, 10:56:11
Rama CAF Dunarea 2301-1301 in probe pana la Pipera.Nu este pe linia de teste a Depoului I.M.G.B (Berceni).

www.youtube.com/watch?v=0powWNIwIdg

Vizionare placuta ;D :-*
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Februarie 2014, 15:59:57
Rama CAF Dunarea 2301-1301 in probe pana la Pipera.Nu este pe linia de teste a Depoului I.M.G.B (Berceni).

www.youtube.com/watch?v=0powWNIwIdg

Vizionare placuta ;D :-*
Multumim de video.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Februarie 2014, 16:04:10
05.02.2014 a fost livrata rama Olt 1304-2304 fabricata in Spania de catre Caf.

In jurul orelor 13.15 convoiul a ajuns in statia Chiajna.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 06 Februarie 2014, 16:05:54
05.02.2014 a fost livrata rama Olt 1304-2304 fabricata in Spania de catre Caf.

In jurul orelor 13.15 convoiul a ajuns in statia Chiajna.
Astazi?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 06 Februarie 2014, 16:06:59
Nu.A venit ieri.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: roby123 din 06 Februarie 2014, 16:08:20

Si astazi unde este?In Depoul Berceni?
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 06 Februarie 2014, 16:09:31
Cred ca e in depoul Berceni,in hala.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Februarie 2014, 16:11:12
05.02.2014 a fost livrata rama Olt 1304-2304 fabricata in Spania de catre Caf.

In jurul orelor 13.15 convoiul a ajuns in statia Chiajna.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Februarie 2014, 16:15:31
05.02.2014 a fost livrata rama Olt 1304-2304 fabricata in Spania de catre Caf.

In jurul orelor 13.15 convoiul a ajuns in statia Chiajna.
Pt. transportul pe centura Bucurestiului de la statia CF Chiajna am avut nevoie de 2 locomotive, GFR a pus la dispozitie un LDH si un LDE: 81-0722-9 & 60-1534-1.

LDH in capatul trenului si LDE impingatoare.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 06 Februarie 2014, 16:17:30
05.02.2014 a fost livrata rama Olt 1304-2304 fabricata in Spania de catre Caf.

In jurul orelor 13.15 convoiul a ajuns in statia Chiajna.
Pe la ora 16.40 a ajuns in statia CF finala Popesti Leordeni.
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Martie 2014, 12:09:23
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Martie 2014, 12:11:43
  • Livrare rama metrou CAF catre METROREX / Delivery CAF METRO 1303-2303 to Metrorex from Spain (21.12.2013)
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Martie 2014, 12:12:38
  • Livrare rama metrou CAF catre METROREX / Delivery CAF METRO 1303-2303 to Metrorex from Spain (21.12.2013)
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Martie 2014, 12:19:52
  • Livrare rama metrou CAF catre METROREX / Delivery CAF METRO 1303-2303 to Metrorex from Spain (21.12.2013)
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Martie 2014, 12:22:16
  • Livrare rama metrou CAF catre METROREX / Delivery CAF METRO 1303-2303 to Metrorex from Spain (21.12.2013)
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: IASMIN SANDU din 04 Martie 2014, 12:24:48
http://www.youtube.com/watch?v=hh_8aaVJbFY

http://www.youtube.com/watch?v=4lfloqybmkQ
Titlu: Re: Trenurile CAF
Scris de: David din 17 Aprilie 2014, 13:14:31
Noile metrouri CAF au trecut de probe şi intră în circulaţie luna viitoare

Trenurile spaniole CAF au terminat cu bine testele de anduranţă şi vor circula peste o lună, pe Magistrala 2 Berceni-Pipera.

Trenurile de metrou spaniole CAF, cumpărate de Metrorex, intră în circulaţie la sfârşitul lui mai, spune directorul Regiei, Aurel Radu, citat de Economica.net.

“S-au terminat toate testele şi au ieşit bine. Au rulat trenurile pe toţi cei 20.000 de kilometri ceruţi şi toate rezultatele sunt bune. Acum mai aşteptăm omologarea lor. Inaugurarea noilor garnituri se va face în ultima parte a lunii mai”, a spus Radu.

Într-o primă fază, doar două dintre cele 16 rame de tren comandate CAF vor rula. Restul de 14 se construiesc la Atelierele Griviţa, din Bucureşti, potrivit înţelegerii contractuale. Aceste garnituri de tren vor schimba vechile garnituri de metrou fabricate în anii '70 la IVA Arad, actuala Astra Vagoane Arad. Ele vor circula pe Magistrala 2 Bucureşti Berceni-Pipera.

Contractul pentru cele 16 rame de metrou se ridică la circa 100 de milioane de euro.

http://www.b365.ro/noile-metrouri-caf-a...uWBBW.dpuf (http://www.b365.ro/noile-metrouri-caf-a...uWBBW.dpuf)
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 10 Mai 2014, 16:59:08


Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Ciprian.stefan din 11 Mai 2014, 15:34:34
DUNAREA 1301-2301
https://www.youtube.com/watch?v=VjiMR4KhUU8
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Mai 2014, 16:54:27
BUCURESTI: Primul tren de metrou CAF a parcus deja 5000 km in probe dinamice „de anduranta”
Posted on 16 May 2014 by Comunitatea Ro-Trans


Primul tren de metrou  CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, S.A. (CAF) 1301-2301, botezat „Dunărea”, a început programul de probe dinamice „de anduranţă”, prezenta acestuia in peisajul cotidian al sistemului nostru de transport devenind o certitudine. Astfel, bucureÅŸtenii au putut vedea în subteranul bucureÅŸtean noul tren de metrou, încă de Sambata 10.05.2013.
FOTO: PUIDEMOROSAN, by CAF.

In perioada 08.01–05.05.2014, in timpul in care serviciul comercial pentru calatori era sistat – preponderent in cursul noptilor – s-au desfasurat in reteaua de metrou probele dinamice „de tip” cu primele 2 trenuri de metrou furnizate de firma CAF. La aceste probe au participat reprezentantii Autoritatii Feroviare Române (AFER), in vederea obtinerii de catre producatorul trenurilor, a „Agrementului tehnic feroviar”, document care certifica faptul ca trenurile noi corespund tuturor cerintelor tehnice si de siguranta impuse de standardele românesti si europene aplicabile pentru acest tip de vehicul, document care se elibereaza numai de catre AFER. Obtinerea „Agrementului tehnic feroviar” de catre producatorul trenurilor reprezinta o cerinta obligatorie legala (in conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 290/2000) si contractuala, pentru ca noul tren sa poata fi introdus in serviciul comercial, respectiv pentru a fi utilizat in procesul de transport al calatorilor.

In conformitate cu prevederile contractuale, primul tren furnizat de catre firma CAF, dupa efectuarea tuturor testelor dinamice „de tip”, trebuie sa parcurga in cadrul unor probe dinamice „de anduranta” un numar de 20.000 km pentru primul tren si 2.000 km pentru celelalte trenuri in conditii reale de exploatare. Acestea vor circula fara calatori, intercalat printre celelalte trenuri cu calatori pe Magistralele de metrou 1, 2 si 3.
Pentru ducerea la indeplinire a acestei cerinte contractuale, trenul 1301-2301 – „Dunarea” a parcurs pâna luni 12.05.2013 un numar de 2.000 km din cei 20.000 km necesari a fi parcursi pentru a fi realizata si admisa proba dinamica „de anduranta”. In acest moment probele se efectueaza intre statiile de metrou Berceni si Pipera, pe Magistrala 2 de metrou.

IMG_3015Contactat telefonic de reprezentantii Ro-TRANS,  Gabriel Constantin SBURLAN - Director Exploatare a declarat: “Pana in prezent (nr. 16.05.2013) primul tren CAF Dunarea 1301-2301 a parcurs 5000 km in teste de anduranta, total 10.000 km”.
Reprezentantii Metrorex, au declarat luni, 12.05.2014 in timpul insotirii la probe a ramei “Dunarea” ca trenul efectueaza zilnit circa 700 km circuland si pe timp de noapte, pana in prezent va fi regasit doar pe Magistrala 2 intre orele 05:00-23:00 iar pe timp de noapte M1/2/3.

Metrorex a incheiat in anul 2011 un contract de achizitie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF. Trenurile de metrou realizate de catre aceasta firma au inceput sa soseasca la Bucuresti incepând cu luna decembrie 2013. In acest moment sunt receptionate preliminar 6 trenuri care se afla in diverse stadii de testare dinamica de tip/serie pe reteaua de metrou.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Mai 2014, 16:57:03
...
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 16 Mai 2014, 16:58:30
..
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 01 Iunie 2014, 09:06:28
DUNAREA 1301-2301 in teste (20000 km) / Mures 1302-2302 si el in teste (2000 km) -- 30.05.2014
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: OLECO din 01 Iunie 2014, 09:11:31
Ce bine arata. Abia astept sa le vad in traseu.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: David din 01 Iunie 2014, 09:13:25
Si eu.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 10 Iunie 2014, 11:43:49
Ce nume vor purta noile metrouri CAF. Bucurestentii vor circula in mai putin de 10 zile!
http://portal.ro-trans.net/ce-nume-vor-purta-noile-metrouri-caf-bucurestentii-vor-circula-in-mai-putin-de-10-zile


Ramele de metrou CAF au fost botezate astfel:
UT1 – Dunarea
UT2 – Mures
UT3 – Prut
UT4 – Olt
UT5 – Ialomita
UT6 – Somes
UT7 – Siret
UT8 – Arges
UT9 – Jiu
UT10 – Buzau
UT11 – Dambovita
UT12 – Bega
UT13 – Tisa
UT14 – Prahova
UT15 – Bistrita
UT16 – Suceava
 
------
UT17 – Trotus
UT18 – Berbec
UT19 – Cibin
UT20 – Tismana
UT21 – Nera
UT22 – Putna
UT23 – Cerna
UT24 – Casimcea
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Ciprian.stefan din 27 Iunie 2014, 17:24:51
Inaugurarea noilor trenuri de metrou CAF se amână

Punerea în circulaţie cu călători a noilor trenuri de metrou, produse de CAF, s-ar putea amâna din nou, întrucât mai trebuie derulate o serie de teste.
Până în prezent, agrementul tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) pentru trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) nu a ajuns la Metrorex, în contextul în care mai trebuie derulate o serie de teste. Astfel, punerea în circulaţie cu călători a noilor trenuri de metrou s-ar putea amâna. "Încă nu a venit agrementul AFER-ului. Urmează câteva teste, între CAF şi AFER. Domnul director general a încercat să urgenteze totul astfel încât primul tren de metrou să poată fi pus în funcţiune măcar pe 30 iunie, dar încă aşteptăm agrementul AFER", au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex."În procesul de verificări probe şi teste se fac interpretările. Noi nu am reuşit încă să finalizăm această acţiune. În continuare se fac teste şi probe. Nu avem un termen. Suntem în discuţie cu Metrorexul. După ce se finalizează aceste probe vom face raportul de încercări. Acesta va fi făcut public pe site-ul nostru. Este un set complex de teste. Colegii mei mi-au spus, zilele trecute, că nu s-a finalizat întregul complex de teste, ca să se poată face raportul. Probleme sunt, dar se rezolvă, apar altele, însă nu sunt probleme care să oprească procesul evaluării acestui tren", a explicat, pentruB365.ro, Gheorghe Buciuman, purtător de cuvânt şi reprezentant al AFER în relaţia cu mass-media.Reprezentanţii Metrorex anunţau, pe 19 iunie, că primul tren de metrou construit de CAF va intra în circulaţie cu călători în această săptămână. În primăvara acestui an, oficialii Metrorex precizau că noile trenuri de metrou vor circula cu călători, începând de la sfârşitul lunii mai.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: David din 30 Iunie 2014, 18:33:21
Primele patru noi trenuri de metrou CAF intră în circulaţie cu călători în două săptămâni

Primele patru trenuri de metrou produse de spaniolii de la CAF vor intra în circulaţie cu călători în prima parte a lunii iulie, potrivit Metrorex. "Trenul de metrou BM3 CAF nr. 1 „Dunărea" a finalizat cu succes probele de anduranţă în exploatare în data de 12.06.2014, având efectuat un parcurs de 20.010 km. După finalizarea testului de anduranţă la trenul BM3 CAF nr. 1, următorul pas până la punerea în funcţiune cu călători, este emiterea de către Autoritatea Feroviară Română (AFER) a Agrementului Tehnic Feroviar pentru acest tip de tren. Obţinerea Agrementului Tehnic Feroviar este în sarcina CAF. În funcţie de eliberarea acestui document va putea avea loc recepţia la punerea în funcţiune a trenului BM3 nr. 1 de către Metrorex şi ulterior intrarea în circulaţie cu călători. În prezent sunt finalizate şi testele de anduranţă de serie de câte 2.000 km şi la trenurile BM3 nr. 2, 3 şi 4. Astfel, sunt create premisele ca primele patru trenuri să fie puse în circulaţie cu călători în prima parte a lunii iulie 2014. Restul de trenuri BM3, până la trenul BM3 nr. 16 vor fi puse în circulaţie cu călători până cel mai târziu la sfârşitul anului 2014. Precizăm că punerea în funcţie este condiţionată de obţinerea Agrementului Tehnic Feroviar. Societatea noastră a pus la dispoziţie întreaga capacitate de exploatare, garare, personal ingineresc şi de exploatare pentru a îndeplini cerinţele CAF referitoare la punerea în funcţiune, testare, efectuare a testelor de anduranţă şi alte lucrări de amenajări specifice, în vederea recepţionării trenurilor în cel mai scurt timp de la sosirea la Metrorex", anunţă reprezentanţii companiei, într-un comunicat de presă remis B365.ro.


La jumătatea lunii iunie a fost adus la Metrorex cel de al 8–lea tren produs de CAF, botezat Argeş. "Acesta urmează să finalizeze testele de serie statice şi să efectueze testele de serie dinamice. Abia apoi se va efectua proba de anduranţă de serie (2.000 km), urmând recepţia la punerea în funcţiune de către Metrorex. Trenul BM3 nr. 8 va efectua anduranţa şi recepţia la punerea în funcţie după finalizarea acestor acţiuni la trenurile anterioare", au precizat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.

Întrebaţi de reporterii B365.ro dacă vor fi achiziţionate de la CAF alte 8 trenuri de metrou, pe lângă cele 16 achiziţionate deja - această posibilitate fiind prevăzută şi în contractul iniţial - reprezentanţii companiei au precizat că "Metrorex intenţionează să achiziţioneze cele 8 trenuri noi de metrou atunci când vor fi îndeplinite condiţiile privind asigurarea surselor de finanţare a achiziţiei".

Link:http://www.b365.ro/primele-patru-noi-tr...hZ1kG.dpuf (http://www.b365.ro/primele-patru-noi-tr...hZ1kG.dpuf)
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: SubwaysFAN din 09 Iulie 2014, 00:58:30
MURESUL -- 7.iulie.2014, foto Mugur Grigore (FACEBOOK ‎Metrorex):
DUNAREA -- 08.iulie.2014, foto Mugur Grigore (FACEBOOK ‎Metrorex):
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 09 Iulie 2014, 13:03:16
Azi, Muresul circula  la 06.20 ca trenul 11, Dunarea a iesit din depou la 7.00
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: lusica din 09 Iulie 2014, 20:10:36
Am auzit ceva mai devreme spunand la Stirile PROTV,ca saptamana viitoare vor iesi alte 4 bucati in traseu.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: David din 10 Iulie 2014, 11:47:20
In functie de derularea probelor(mai ales cele de anduranta) si de avizul AFER.
Dupa ce aceste cerinte vor fi indeplinite atunci vor iesi.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: lusica din 10 Iulie 2014, 15:32:41

Pai odata ce s-a spus ca inca 4 de saptamana viitoare,sunt in traseu,inseamna ca totul este in regula.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: andrei11 din 11 Iulie 2014, 12:30:09
Avizul AFER se da pe prototip oameni buni, nu pe fiecare bucata in parte. E ca si la masini, omologarea se da pe serie si nu pentru fiecare masina in parte. De unde ati scos-o si pe asta ?
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: georgica2704 din 12 Iulie 2014, 15:34:16
De  astăzi  si al treilea CAF a intrat in exploatare. 1303 ( Prutul).
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 13 Iulie 2014, 10:00:18
Avizul AFER se da pe prototip oameni buni, nu pe fiecare bucata in parte. E ca si la masini, omologarea se da pe serie si nu pentru fiecare masina in parte. De unde ati scos-o si pe asta ?
Pt. fiecare autoturism se da avizul de circulatiei, la fel si la CAF. Fiecare rama este inmatriculata si primeste avizul de circulati.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: lusica din 13 Iulie 2014, 13:16:04
De  astăzi  si al treilea CAF a intrat in exploatare. 1303 ( Prutul).
Poza sau un video cu el?

Personal as vrea si o filmare facut din interior mergand...
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 14 Iulie 2014, 12:23:42
Poza sau un video cu el?

Personal as vrea si o filmare facut din interior mergand...
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 15 Iulie 2014, 18:39:13
Deja circula 3 rame de metrou CAF, primele 2 UT1 (Dunarea 1301-2301) si UT2 (Muresu 1302-2302) au intrat in exploatare pe 09 Iulie 2014, iar (Prutul 1303-2303) UT3 Sambata 12.07.2014.

Aseara, in jurul orelor 19.30 a fost livrata a 9 rama CAF (JIUL 1309-2309), asamblata la ATELIERELE GRIVITA.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Ciprian.stefan din 16 Iulie 2014, 21:11:24
SOMES in PROBE,16.07.2014
https://www.youtube.com/watch?v=29jP0oyiN28&list=UU6J6pL7mMjnlETuXMuv95dw
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Ciprian.stefan din 16 Iulie 2014, 21:46:53
O poza cu Mures si 2 videoclipuri.
https://www.youtube.com/watch?v=ietd6qYb34s&list=UU6J6pL7mMjnlETuXMuv95dw
https://www.youtube.com/watch?v=O95PF_VH294&index=1&list=UU6J6pL7mMjnlETuXMuv95dw
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 17 Iulie 2014, 15:52:33
UT5 (1305-2305 "Ialomita") a efectuat PROBE/Teste intre 10-15.07.2014. Va intra in circulatie dupa 21.07.2014. Sa urmarim in fotografii in statiile Unirii 2, Piata Romana si Aurel Vlaicu pe 14.07.2014:
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 17 Iulie 2014, 16:19:13
BUCHAREST METRO CAF UT5 1305-2305 in TESTE/PROBE

https://www.youtube.com/watch?v=6f9ATMiaSZM
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Ciprian.stefan din 17 Iulie 2014, 18:39:41
https://www.youtube.com/watch?v=TjtTyQ2hg58&list=UU6J6pL7mMjnlETuXMuv95dw
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 19 Iulie 2014, 01:15:57
...
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 24 Iulie 2014, 14:04:27
De pe 19.07.2014 a intrat in circulatie a 4-a rama CAF: "Olt" 1304-2304.
Deci avem pana acum in ordinea intrarii in exploatare:
- 09 Iulie 2014: "Dunarea" 1301-2301 si "Muresul" 1302-2302.
- 12 Iulie 2014: "Prut" 1303-2303.
- 09 Iulie 2014: "Prut" 1304-2304.

Trenul UT5 "Ialomita 1305-2305" a fost astazi 24.07.2014 receptionat de Metrorex.

Pe Magistrala 2 dintr-un parc circulant de 16 trenuri + 1 rezerva puteti gasii urmatoarele trenuri de tip BM 2 / BM21 /CAF (22.07.2014 , orele 17 si ceva ):
[/quote]
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: lusica din 24 Iulie 2014, 18:11:54
Am vazut ca si la astea la fel ca la Bombardier se formeaza,se creaza "scanteia" in dreptul rotilor. Stiu ca atunci cand s-a mai discutat,era sau este pericol de incendiu cand se intampla asta. Cine stie mai multe in acest sens? E de bine sau e de rau ca se intampla asta?
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: andrei11 din 24 Iulie 2014, 20:03:14
Nu cred ca se creeaza scanteie la roti, poate la captatori.
Pe de alta parte contact electric perfect eu nu am auzit, nici macar in cartile de fizica de clasa a VII - a.
Nu e nici un pericol de incendiu, poate de consum de materiale, asa cum am spus de cand s-a inventat curentul electric se stie ca la contacte exista scurgeri de curent. Cum de atunci se cunosc si asa numitii curenti vagabonzi.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Ciprian.stefan din 28 Iulie 2014, 12:49:40
De pe 19.07.2014 a intrat in circulatie a 4-a rama CAF: "Olt" 1304-2304.
Deci avem pana acum in ordinea intrarii in exploatare:
- 09 Iulie 2014: "Dunarea" 1301-2301 si "Muresul" 1302-2302.
- 12 Iulie 2014: "Prut" 1303-2303.
- 09 Iulie 2014: "Prut" 1304-2304.

Trenul UT5 "Ialomita 1305-2305" a fost astazi 24.07.2014 receptionat de Metrorex.

Pe Magistrala 2 dintr-un parc circulant de 16 trenuri + 1 rezerva puteti gasii urmatoarele trenuri de tip BM 2 / BM21 /CAF (22.07.2014 , orele 17 si ceva ):
Nu trebuie sa scrieti asa :
- 12 Iulie 2014: "Prut" 1303-2303.
- 09 Iulie 2014: "Olt" 1304-2304.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Doctorusat din 14 August 2014, 08:32:59
Un lucru interesant ce am observat la CAF-urii, ar fi faptul ca pe geamuri, inclusiv pe partea rabatabila, in interior, sunt protejate cu folie.
Un fel de folie de protectie cum se pune la telefoanele mobile, sa nu se zgarie display-ul.
Pacat ca nu au fost inspirati sa puna acest gen de folie protectoare si pe geamuriile de la usi.
1302 - 2302 Muresul, deja a primit o "semnatura" pe un geam, undeva la vagonul 1, 2 sau 3, jumatatea spre Berceni (nu am fost pe faza la care vagon are mazgaleala)
Este genul ala de pasta / lichid sau ce o fi, care face din geam transparent, geam mat.
Nu am apucat nici sa citesc ce scrie.
Este pe partea dreapta, in sensul de mers Pipera > Berceni.
Pentru cine are drum cu metroul, poate sa faca si o poza.
Eu nu am apucat, si nu am prea curand drum cu metroul.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 21 August 2014, 14:17:03
Azi dimineata m-am plimbat pe magistrala 2 si am vazut ca sunt puse in functiune primele 8 trenuri. Totusi nu am vazut metrourile Prut si Ialomita.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: David din 21 August 2014, 19:06:06
Probabil nu au fost repartizate pentru azi.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Trans Andrei din 27 August 2014, 20:46:17
Calatorie pe M2 cu Ialomita  8)

www.youtube.com/embed/K-KQMtSMfmk
www.youtube.com/embed/JF7T_z68CaI?list=UUMmnqLe2CCTa3GTdRu3pOOw
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 02 Septembrie 2014, 15:22:07
De Sambata 30 August a intrat in exploatare si trenul 9 (1309-2309).

Sa urmarim cateva fotografii cu (26.08.2014):
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Septembrie 2014, 08:39:24
https://www.youtube.com/watch?v=flbOGkpgNiw&feature=youtu.be
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: Trans Andrei din 09 Septembrie 2014, 23:06:12
Cum de te-a lasat sa filmezi in cabina?
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 21 Octombrie 2014, 11:29:39
Buna ziua. Sunt noua pe acest forum. Va anunt ca de azi metroul 1313-2313 "Tisa" circula cu calatori.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 22 Octombrie 2014, 13:02:02
In primul rand bine ai venit.
Corect Tisa 1313-2313 la traseu.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 23 Octombrie 2014, 12:34:08
Doua poze cu metroul Bega (1312-2312)
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 25 Octombrie 2014, 14:50:20
Tocmai am vazut metroul Bistrita (1315-2315) in probe.
Am facut si o poza. Nu se vede foarte clar numele
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 26 Octombrie 2014, 11:49:37
Metroul Prahova(1314-2314) circula cu calatori.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Octombrie 2014, 10:17:20
Cum de te-a lasat sa filmezi in cabina?
:D am dat spaga. Glumesc.... CU aprobare taica...

UPDAT: Deci avem pana acum in ordinea intrarii in exploatare:
- 09 Iulie 2014: "Dunarea" 1301-2301 si "Muresul" 1302-2302.
- 12 Iulie 2014: "Prut" 1303-2303.
- 19 Iulie 2014: "Olt" 1304-2304.
.
.
.
- 18 octombrie 2014: "Bega" 1312-2312.
- 20 octombrie 2014: "Tisa" 1313-2313.
- 25 octombrie 2014: "Prahova" 1314-2314.

(daca ma puteti ajuta cu updateul).
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 27 Octombrie 2014, 10:25:11
- 25 octombrie 2014: "Bistrita" 1315-2315 in teste aseara:
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: OLECO din 27 Octombrie 2014, 11:46:54
De ce postezi aceleasi imagini in doua topice diferite?
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 27 Octombrie 2014, 15:49:05
- 18 octombrie 2014: "Bega" 1312-2312.
Bega a intrat mai devreme in exploatare pentru ca eu m-am plimbat cu Bega in data de 16 octombrie.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Octombrie 2014, 10:36:45
Bega a intrat mai devreme in exploatare pentru ca eu m-am plimbat cu Bega in data de 16 octombrie.

Multumesc de informatie...

Sa ne aducem aminte (temperatura -6 grade).
https://www.youtube.com/watch?v=okIf8cubW4M
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 30 Octombrie 2014, 10:39:21
De ce postezi aceleasi imagini in doua topice diferite?
Acolo este doar galerie foto.... si in CAF se vorbeste doar despre CAF.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 30 Octombrie 2014, 21:56:51
 ;)
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 02 Noiembrie 2014, 12:16:24
In acest week-end pe M2 au circulat numai CAF-uri, dupa cum urmeaza:

Sambata, 1 noiembrie 2014:
-1302&2302 Mures
-1303&2303 Prut
-1304&2304 Olt
-1306&2306 Somes
-1307&2307 Siret
-1308&2308 Arges
-1310&2310 Buzau
Duminica, 2 noiembrie 2014:
-1302&2302 Mures
-1303&2303 Prut
-1304&2304 Olt
-1307&2307 Siret
-1308&2308 Arges
-1309&2309 Jiu
-1310&2310 Buzau
-1312&2312 Bega
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 02 Noiembrie 2014, 16:41:32
Metroul 1303-2303 Prut pe rebrusment
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 05 Noiembrie 2014, 12:31:01
Metroul 1315-2315 "Bistrita" circula cu calatori.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 06 Noiembrie 2014, 17:45:47
Metroul 1306-2306 "Somes" cu reclama la Orange. Aceeasi reclama exista si pe metroul 1302-2302 "Mures"
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 16 Noiembrie 2014, 12:02:04
CAF-urile ce au circulat in acest week-end:
Sambata, 15 noiembrie 2014:
-1301&2301 Dunarea
-1303&2303 Prut
-1305&2305 Ialomita
-1307&2307 Siret
-1310&2310 Buzau
-1311&2311 Dambovita
-1313&2313 Tisa
Duminica, 16 noiembrie 2014:
-1301&2301 Dunarea
-1303&2303 Prut
-1304&2304 Olt
-1305&2305 Ialomita
-1308&2308 Arges
-1311&2311 Dambovita
-1312&2312 Bega
-1314&2314 Prahova
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 23 Noiembrie 2014, 14:55:19
Astazi, 23 noiembrie 2014, CAF-urile care au circulat pe magistrala 2 sunt:
-1302&2302 Mures
-1303&2303 Prut
-1304&2304 Olt
-1307&2307 Siret
-1308&2308 Arges
-1309&2309 Jiu
-1313&2313 Tisa
-1314&2314 Prahova

Metroul 1316&2316 "Suceava" a fost astazi in probe.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 03 Decembrie 2014, 12:38:32
Metroul 1316-2316 "Suceava" a intrat in exploatare.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: IASMIN SANDU din 03 Decembrie 2014, 13:25:14
Metroul 1316-2316 "Suceava" a intrat in exploatare.
Multumim de informatie. De mentionat este faptul ca ultima rama CAF din primul lot a intrat pe 02.12.14 in circulatie cu calatori dupa efectuare de 5000 km in teste/anduranta.
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 17 Decembrie 2014, 01:30:33
Rama de metrou 1302-2302 "Mures" intrand in statia Piata Unirii 2

https://www.youtube.com/watch?v=m_eodzA7rRg
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 07 Ianuarie 2015, 16:00:48
Rama de metrou 1302-2302 "Mures" in statia Piata Victoriei 1. Mi-a placut mult reactia mecanicului.
https://www.youtube.com/watch?v=vsbDYKUBJoo
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 10 Ianuarie 2015, 10:01:47
Metroul 1301&2301 "Dunărea" in statia Piața Victoriei 1
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 21 Ianuarie 2015, 10:09:07
Metroul 1308-2308 "Arges" intrand in subteran:
https://www.youtube.com/watch?v=KC9gXkrflxw
Metroul 1301-2301 "Dunarea" intrand in statia Berceni, de pe rebrusment:
https://www.youtube.com/watch?v=JqnvLD2UlXQ
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 22 Ianuarie 2015, 12:07:52
Metroul 1315&2315 "Bistrița" la Universitate:
https://www.youtube.com/watch?v=pGK3il-ZVcI
Metroul 1308&2308 "Argeș" la stația Universitate:
https://www.youtube.com/watch?v=zUUWZaF78_8
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 03 Februarie 2015, 09:29:41
Trenul de metrou 1313-2313 "Tisa" la Tinerelului:
http://youtu.be/o6Pkyf0DNRY
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 12 Martie 2015, 10:44:57
Tren de metrou 1316-2316 Suceava in stația Aurel Vlaicu:
https://youtu.be/CgtOmMnVFpc
Tren de metrou 1306-2306 Someș in stația Aurel Vlaicu:
https://youtu.be/cjSJKLBJvq8
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 17 Martie 2015, 18:02:12
Tren de metrou 1316-2316 Suceava la Piața Romană:
http://youtu.be/2PHejEY8S7o
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 05 Aprilie 2015, 15:37:29
Tren de metrou 1306&2306 "Someș" la Piața Sudului:
http://youtu.be/aPH4frPUpfE
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 08 Mai 2015, 10:31:25
Trenuri de metrou CAF filmate ieri:

Tren de metrou 1307&2307 Siret la Piața Victoriei
https://www.youtube.com/watch?v=oJXZDtcHu_g

Tren de metrou 1309&2309 Jiu la Piața Victoriei:
https://www.youtube.com/watch?v=H5skT17D5Jg

Tren de metrou 1302&2302 Mures intra in rebrusment la Pipera:
https://www.youtube.com/watch?v=DWtOOO2GUbc

Trenul 1314&2314 Prahova iese de pe rebrusment la Pipera :
https://www.youtube.com/watch?v=jJrFvYMNzag
Titlu: Re: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)
Scris de: oana27 din 23 Octombrie 2015, 10:00:05
Trenurile de metrou de top CAF care circulă în dimineața aceasta pe magistrala 2 sunt:
-1301&2301: Dunărea
-1302&2302: MureÈ™
-1304&2304: Olt
-1305&1305: Ialomița
-1306&2306: SomeÈ™
-1307&2307: Șiret
-1310&2310: Buzău
-1312&2312: Bega
-1313&2313: Tisa
-1314&2314: Prahova
-1315&2315: Bistrița
-1316&2316: Suceava