Forumul Asociatiei Ro-Trans
Transportul subteran din Bucuresti - METROUL => Material rulant "METROREX" => Subiect creat de: Trainspotter Europe din 08 Martie 2010, 17:01:37
-
Va prezint acum cateva poze cu ramele IVA modernizate la FAUR, si care in prezent stau in "conservare" in depoul Berceni.
-
continuarea :)
-
next :)
-
Continui si eu seria de poze cu IVA Albastre.
-
Si acum cabina unei IVA Albastra, vedere generala si apoi step-by-step.
-
Aceleasi rame, din alte pozitii si cateva poze cu interiorul lor.
-
Va prezint acum cateva poze cu ramele IVA modernizate la FAUR, si care in prezent stau in "conservare" in depoul Berceni.
Cert este faptul ca Rame Iva Astra Albastre au fost modernizate la Electroputere Craiova si Faur S.A. in aceeasi perioada de timp intre anii 1994 si 1996. Nu am reusit sa pozez un bord al unul tren Iva Astra Albastru (seria modernizata la Electroputere) dar va spun ca difera radical. Eu m-am axat la fotografierea trenurilor Iva Astra Albastre modenizare la Electroputere Craiova.
Deasemenea nu toate trenurie au fost dotate cu buton de deschidere individuala a usi. Nu stiu cu exactitate care concern a inceput proiectul de modernizare a trenurilor Iva Astra Albastre, dar presupun ca Faur a dat startul la modernizare.
-
Ramele Iva Astra albastre aveau cabina mecanicilor mai spatioasa din eliminarea unui dulap de circuite. Remarc totusi montata o bancheta pentru ajutor care nu mai era nevoit sa isi mute scanul din tren in tren. Deasemenea in acea cutie erau depozitate stingatoarele!
(http://www.forum.ro-trans.net/index.php?action=dlattach;topic=666.0;attach=37247;image) (http://www.forum.ro-trans.net/index.php?action=dlattach;topic=666.0;attach=37246;image)
-
Si acum cabina unei IVA Albastra, vedere generala si apoi step-by-step.
Va prezint acum cateva poze cu ramele IVA modernizate la FAUR, si care in prezent stau in "conservare" in depoul Berceni.
Cert este faptul ca Rame Iva Astra Albastre au fost modernizate la Electroputere Craiova si Faur S.A. in aceeasi perioada de timp intre anii 1994 si 1996. Nu am reusit sa pozez un bord al unul tren Iva Astra Albastru (seria modernizata la Electroputere) dar va spun ca difera radical. Eu m-am axat la fotografierea exterioarelor trenurilor Iva Astra Albastre modenizare la Electroputere Craiova alfate in tarc.
Deasemenea nu toate trenurie au fost dotate cu buton de deschidere individuala a usi. Nu stiu cu exactitate care concern a inceput proiectul de modernizare a trenurilor Iva Astra Albastre, dar presupun ca Faur a dat startul la modernizare.
>> Prima fotografie reprezinta un bord al trenului Iva Astra Albastru 082A modernizat la FAUR S.A. (fotografie identica cu cele postate in acest topic; consulta-l pentru fotografii step by step: http://www.forum.ro-trans.net/index.php/topic,666.msg29510.html#msg29510).
>> A doua fotografie reprezinta un tren de metrou iva Astra Albastru modernizat de catre Electroputere S.A. (fotografie captata de colegul nostru freyutz, preluata de pe www.forum.transira.ro din mesajul urmator: http://www.forum.transira.ro/viewtopic.php?p=62479#62479).
-
Cel de la Electroputere in afara culorii care este clar diferita :D pare mai slab dotat si nu vad nici butonul de aer conditionat cum avea cel de la Faur :o.
-
Ai dreptate. Poate unele butoane care lipsesc de pe bord sunt plasate pe cutia cu sigurante/captatori. Am incercuit pe bordul unui tren Iva Astra Albastru (Electroputere Craiova) comutatoarele de la aer conditionat
-
am auzit de existenta unor iva albastre si acum mi-a fost confirmat asta. sper sa nu sune prea sutpid da' de ce nu le folosesc cei de la metrorex. functioneaza pe alt tip de curent sau ce???
-
De cuvantul "spaga" ai auzit? :D nu iesea cat trebuia unora daca se foloseau astea, asa ca au preferat sa le dea "defecte" sau "incompatibile" si sa ia altceva. Plus ca asta a dus si la omorarea industriei de genul acesta la noi :(
-
Si asa au impuscat doi iepuri dintr-un foc >:( :'( pacat de ele sunt extraordinare dar din pacate asteapta comisia...de casare nu de repunere in circulatie.:'( :'( :'( :'( :'( .
-
Si asa au impuscat doi iepuri dintr-un foc >:( :'( pacat de ele sunt extraordinare dar din pacate asteapta comisia...de casare nu de repunere in circulatie.:'( :'( :'( :'( :'( .
Am analizat boghiurile unui tren Iva Asta Albastru si am observat niste bandaje neuzate, mai mult de 4-5 zile de traseu nu a prins acest, exceptie facand zilele de probe ale trenului. Se observa si vopseaua aplicata pe osie. Daca acest tren ar fi rulat peste o luna vopseaua alba ar fi disparut... Petele de rugina nu se pot instala pe rotile trenurilor de metrou care circula periodic si netratarea sufiecienta a materialului de constructie a boghiurilor a permis ruginirea partilor inferioare ale rotilor.
-
Aia din poza din pacate este roata monobloc (dintr-o bucata) cind ajunge la santul ala se scchimba cu totul , de desface de pe osie si se pune alta noua ce veche se duce la topit
Ambele trenuri sint identice (Craiova si Faur) in ceea ce priveste realizarea, difera ca aspect amplasarea si tipul unor butoane, schema de principiu este aceeasi.
-
Aia din poza din pacate este roata monobloc (dintr-o bucata) cind ajunge la santul ala se scchimba cu totul , de desface de pe osie si se pune alta noua ce veche se duce la topit
Ambele trenuri sint identice (Craiova si Faur) in ceea ce priveste realizarea, difera ca aspect amplasarea si tipul unor butoane, schema de principiu este aceeasi.
Un lucru pur romanesc. Daca doua companii s-au batut sa modernizeze trenurile cu acelasi echipamente de ce nu au iesit la fel. Priviti cele doua tipuri de trenuri BM... Sunat aproape asemanatoare... In concluzie si altii gresesc!
-
Revin si eu cu 3 poze din Depoul Berceni, unde Ive-le albastre stau si fac sute de km...
Puteti admira graffiti de pe ele, sau geamul spart, al unei tren.
In ultima poza am sa incercuiesc cu rosu, poate nu se vede bine.
Vizionare placuta.
Aaaa, si poate fac un pic de off-topic, dar vreau sa va pun un pic pe ganduri, trenurile astea albastre, au butoane pe usi (logic, pentru deschiderea individuala a usilor).
Daca stam un pic sa ne gandim, si sa ne aducem aminte, pe M1, a circulat un tren iva din 6 vagoane, care avea butoane la usi, acel tren era vopsit mai recent (la vremea lui) cu schema rosie, iar interiorul era un rosu mai deschis, aproape de portocaliu, ma refer la banchete, bare de sustinere, si chiar usiile.
Ultima data l-am vazut acum 1 an de zile cand am ajuns si eu pe la 1Mai, era doar un tren de 4 vagoane, iar celelante 2 vagoane, cred ca au fost cuplate cu alte 2 vagoane de Iva "normala".
Oare aceasta Iva de care v-am povestit, nu cuma este o Iva Aalbastra? si pur si simplu au vopsit-o in rosu!
Ia ganditiva, astea Albastre din Berceni, au butoane la usi, si mai este una singura (impartita in 2) care are butoane si este rosie... cam bate la ochii.
Parerea mea este ca din Albastra au facut-o rosie si au bagat-o in functiune, si pe noi ne aburesc cu texte gen.. "conservare" sau "nefunctionale" etc... mai vorbim noi, dar cand (off-topic) ma intorc din concediu ;).
-
Asta este, daca este criza...
Ce tot vorbesc eu de criza, astia au trenuri, si nu au ce face cu ele, le tin de pomana prin depouri...
Iasmin, sa-ti dau o veste buna 8), azi am aflat si eu, din cele 7 iva albastre... cica 1 (una) este functionala, si cu toate piesele intacte. este vorba de 088b-088a-038-038-052-052 (desi nu mi se pare functionala)
Iar cat despre angajati (mecanici), stai linistit ca in loc de un iva albastru ar prefera mai repede o iva normala, ca sa nu mai zic de un bombardier..
Asta este situatia, iti mai spun inca o data, si aici in topicul asta. Welcome To Romania.
-
Nu o am in poze! Este parcata in afara tarcului?
-
Da, este in afara tarcului, daca te uiti o gasesti aici... http://www.forum.ro-trans.net/index.php/topic,666.msg39862.html#msg39862
Este aia cu graff pe ea, si cu geamul spart, stopuri si faruri lispa, si prin interiorul prafuit... se vede cum lipseste cate ceva.
Apropo, acest tren care (cica) este si functional :D, are (nu mai stiu in ce vagon) cutie d-aia neagra...
Inalta cam de 1 metru, chiar in spatele unui vagon (pe interior), langa banchetele alea cu 2 locuri.
-
La numai trei ani, de la ultimul mesaj postat in acest topic, postat tot de mine ;D...
Imi pun o intrebare..
Toata lumea se bucura ca intr-un final au ajuns "C.A.F"uriile la noi in Bucuresti, mai exact la Depoul Berceni.
Docamdata, au ajuns trei trenuri, iar cu timpul vor sosi si restul.
CE SE VA INTAMPLA CU IVA ALBASTRA?
Nu cred ca o sa incapa in depou, atat in subteran cat in suprateran (hala de parcare) BM, Iva, CAF.
Stiu ca inca sunt sub perioada contractuala, si nu au voie sa le taie.
-
Este foarte simplu. La fiecare garnitura CAF sosita in Berceni, un BM va pleca la Ciurel, Pantelimon sau Militari (dupa caz) inlocuind un TEM IVA. In timp ce la Ciurel vor fi doar BM, la Pantelimon vor fi doar BM si TEM IVA echipate cu Dimetronic pentru M4, atat. Restul de TEM IVA clasice vor fi trimise la Militari unde se va face o "selectie" (asa cum s-a facut si pana acum de au casat o multime de REM din seria 200), si surplusul de REM IVA clasice va fi casat pana "nivelarea" numarului de trenuri. Deja se caseaza de zori lotul 6 de IVA, tot ce sper este sa caseze rebuturile adevarate si sa lase in viata, cel putin pentru moment, majoritatea celor functionale. ;)
-
IVE - le albastre au fost un rebut total, nu inteleg de ce sa le pastreze.
Ba da, au voie sa le caseze, nu mai exista Iepoca de Aur unde toate casarile din toate ramurile de activitate se faceau odata pe an prin decret prezidential.
Depoul Ciurel esti sigur ca are BM - uri ? Eu stiam ca e plin numai de IVA ( cele cu Dimetronic ).
Logic vorbind, nu ai de ce sa plimbi IVE - le de pe M 4 pana-n Pantelimon, le "cazezi" la Ciurel. Oricum cel putin una sta noaptea la GdN 1.
-
Dupa Craciun luam un interviu cu cel care s-a ocupat de modernizarea IVELOR ALBASTRE. Ce parere aveti?
Veti afla adevarata fata a modernizarii IVELOR albastre si de fapt nu au fost 2 fabrici care au modernizat IVELE ALBASTRE ci 4: ASTRA ARAD, ELECTROPUTERE, REC!!! (imi puteti dezvaluii ce inseamna initialele) si a patra...... (am uitat ) :P. Restu dupa sarbatori!
-
Sau Astra Arad nu a participat la PROIECT?! :P ?! :P
Este foarte simplu. La fiecare garnitura CAF sosita in Berceni, un BM va pleca la Ciurel, Pantelimon sau Militari (dupa caz) inlocuind un TEM IVA. In timp ce la Ciurel vor fi doar BM, la Pantelimon vor fi doar BM si TEM IVA echipate cu Dimetronic pentru M4, atat. Restul de TEM IVA clasice vor fi trimise la Militari unde se va face o "selectie" (asa cum s-a facut si pana acum de au casat o multime de REM din seria 200), si surplusul de REM IVA clasice va fi casat pana "nivelarea" numarului de trenuri. Deja se caseaza de zori lotul 6 de IVA, tot ce sper este sa caseze rebuturile adevarate si sa lase in viata, cel putin pentru moment, majoritatea celor functionale. ;)
In Ciurel nu vor sta numai BM, acolo se fac revizii pt. trenurile de M4, in Pantelimon ajung doar pt. strung IVELE cu DIMETRONIC...
-
IVE - le albastre au fost un rebut total, nu inteleg de ce sa le pastreze...
Sunt de acord ca s-au "nascut" prematur, adica nu au avut timp necesar sa le teste 100%, si au plecat din uzinele unde au fost modernizate cu probleme.
Dar la modernizarea lor, am auzit ca s-a trecut o clauza in contract, cum ca pe o perioada de 25 ani, de la predarea lor, Metrorex NU are voie sa le caseze.
Deci, ele chiar daca stau trase pe drapta, pe hartie, zilnic, fac sute de km.
Eu nu inteleg, de ce nu le folosesc macar pe post de donatoare de piese pentru Ivele functionale.
Nu ma refer la piese ce tin de partea de functionare, piese simple, cum ar fi geamurii, usi, bare de sustinere, banchete, neoane, etc.
Si tot odata, asa "rebuturi" cum sunt ele, pentru un nostalgic ca mine, care am apucat sa ma plimb cu o IVA albastra, pe M3 (Eroilor - Industriilor), chiar imi pare rau pentru soarta lor.
-
Ai prins o IVA albastra in functiune ?
Când ? ( Data aproximativa, macar anul, sezonul - iarna, vara, etc. )
-
Nu imi aduc aminte cu exact, dar oricum, si sper sa nu fac offtopic sau altceva...
Asta asa ca sa nu incurc lantul povestilor (de parca ar interesa pe cineva).
Stiu ca stateam la bunica-mea, in Drumul Taberei, iar garsoniera aia, unde statea bunica-mea, ai mei au vandut-o prin 1995, din diverse motive.
Deci, Am mers cu acea IVA albastra, prin 1994 - 1995.
Tot ce imi aduc aminte, este ca afara era frig, posibil toamna lui 1994 sau primavara lui 1995.
Nu eram singur, mai eram cu un "tovarash" din cartier.
La varsta aia 8 - 9 ani, eram un "copil problema" plecam dimineata, si mai veneam seara, numai eu stiam pe unde mergeam.
Intr-o zi, am coborat la metrou, la Politehnica, cu "tovarashul" meu, sa ne plimbam cu metroul, ca auzisem noi ca undeva iese la suprafata.
Mare ne-a fost mirarea, cand de o data, intra in statie o IVA albastra.
Nu stiam noi ce e aia "IVA" sau de ce este "albastra"
Noi stiam doar ca difera culoarea, fata de ce vasusem pana atunci.
Rosii sau Galbene, cu interioare Albe sau Crem/Mustar.
Asa ca am facut o tura cu ea, de la Politehnica la Eroilor, apoi la Industriilor, si inapoi la Politehnica.
Era ca un metrou oarecare, numai ca era albastru.
Un singur lucru avea in plus, buton local pentru deschidereA usii, dar nu era pe usa ca la BM sau Iva Alstom, era langa usa, atat pe exterior, cat si pe interior.
Sper ca nu te-am plictisit cu povestea vietii mele, dar daca la varsta de 8 - 9 ani, aveam vreun dispozitiv gen aparat foto, cu care sa imortalizez momentul, crede-ma ca o faceam.
-
Multumim de poveste. Nu aduceti in discutie ca ramele IVA Astra albastre au inceput sa fie mutate din IMGB (Berceni).
In tarc se mai afla doar 5 vagoane albastre (un TEM intreg si unul descompletat, daca va aduceti aminte de 041 care este afara, iar in capatul celor 4 vagoane se afla IVA galbena de masurat calea...)
In tarc au inceput sa fie prezente CAFURILE!!!
PS: Pe ultima linie se mai afla inca un rem IVA Astra blue, nu in tarc, in total 2 temuri intregi + inca 2 rem (4 vagoane) + cel din afara halei, 041.
-
Dupa Craciun luam un interviu cu cel care s-a ocupat de modernizarea IVELOR ALBASTRE. Ce parere aveti?
Veti afla adevarata fata a modernizarii IVELOR albastre si de fapt nu au fost 2 fabrici care au modernizat IVELE ALBASTRE ci 4: ASTRA ARAD, ELECTROPUTERE, REC!!! (imi puteti dezvaluii ce inseamna initialele) si a patra...... (am uitat ) :P. Restu dupa sarbatori!
Salutari! A mai avut loc acest interviu?
-
Salutari! A mai avut loc acest interviu?
Nu . Nu s-a aprobat.