18 August 2017, 13:34:22

Autor Subiect: Legea "securitatii"  (Citit de 5394 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

22 Ianuarie 2009, 12:25:55

Aguila Real

  • Mesaje postate: 680
  • Gen: Bărbat
Aceasta este controversata lege care permite organelor statului sa inregistreze convorbirile telefonice, sms-urile, e-mail-urile si alte chestii similare. Trageti singuri concluziile, si incercati sa va protejati cat mai bine de aceasta ineptie legislativa:

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

 

CAPITOLUL I

Dispozitii generale

 

Art. 1. - (1) Prezenta lege stabileste obligatia furnizorilor de

servicii si retele publice de comunicatii electronice de a retine

anumite date generate sau prelucrate in cadrul activitatii lor de

furnizare a serviciilor de comunicatii electronice, pentru punerea

acestora la dispozitia autoritatilor competente in scopul utilizarii in

cadrul activitatilor de cercetare, de descoperire si de urmarire a

infractiunilor grave.

(2) Prezenta lege se aplica datelor de trafic si de localizare a

persoanelor fizice si juridice, precum si datelor conexe necesare pentru

identificarea abonatului sau a utilizatorului inregistrat.

(3) Prezenta lege nu se aplica in ceea ce priveste continutul

comunicarii sau informatiile consultate in timpul utilizarii unei retele

de comunicatii electronice.

(4) Punerea in aplicare a prevederilor prezentei legi se face cu

respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor

cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera

circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare,

precum si ale Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter

personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor

electronice, cu completarile ulterioare.

Art. 2. - (1) In intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai

jos au urmatoarele semnificatii:

a) furnizor de servicii si retele publice de comunicatii electronice -

persoana care furnizeaza in scop comercial servicii si/sau retele de

comunicatii electronice catre utilizatori finali ori alti furnizori de

retele sau servicii de comunicatii electronice pentru sustinerea

traficului acestora;

b) date - informatiile privind traficul, localizarea si alte date legate

de acestea, necesare pentru identificarea unui abonat sau a unui

utilizator;

c) utilizator - persoana fizica sau juridica ce foloseste un serviciu de

comunicatii electronice destinat publicului in scopuri personale sau

profesionale, fara a fi in mod necesar abonat al acelui serviciu;

d) abonat - persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu un

furnizor de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, in

vederea furnizarii unor asemenea servicii;

e) serviciu de telefonie - apelul (voce, mesagerie vocala,

teleconferinta si transfer de date), serviciile suplimentare

(redirectionarea convorbirii si transferul apelului) si serviciile de

mesagerie si multimedia (servicii de mesagerie scurta, servicii media

imbunatatite si servicii multimedia);

f) infractiune grava - infractiunea care face parte dintre infractiunile

enumerate la art. 2 lit. b) din Legea nr. 39/2003 privind prevenirea si

combaterea criminalitatii organizate savarsite sau nu de un grup

infractional organizat, dintre cele prevazute in cap. IV din Legea nr.

535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, precum si dintre

infractiunile contra sigurantei statului prevazute in titlul I din

partea speciala a Legii nr.. 15/1968 - Codul penal al Romaniei,

republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

g) identificatorul utilizatorului - codul unic de identificare alocat

unei persoane care se aboneaza sau se inregistreaza la un serviciu de

acces la internet ori la un serviciu de comunicatii prin internet;

h) identificatorul celulei - codul de identificare a celulei in care se

initiaza sau se finalizeaza un apel de telefonie mobila;

i) apel nereusit - comunicarea in cadrul careia apelul telefonic a fost

conectat, dar nu a primit raspuns sau a facut obiectul unei interventii

din partea administratorului retelei;

j) apel neconectat - apelul initiat de la un terminal telefonic sau

echipament cu acces la un serviciu de telefonie, dar care nu s-a

finalizat tehnic, in sensul stabilirii unei conexiuni intre apelant si

apelat.

(2) In tot cuprinsul prezentei legi sunt, de asemenea, aplicabile

definitiile prevazute la art. 3 din Legea nr. 677/2001, cu modificarile

si completarile ulterioare, si la art. 2 din Legea nr. 506/2004, cu

completarile ulterioare.

 

CAPITOLUL II

Retinerea datelor

 

Art. 3. - (1) Furnizorii de retele publice de comunicatii si furnizorii

de servicii de comunicatii electronice destinate publicului au obligatia

de a asigura, pe cheltuiala proprie, crearea si administrarea unei baze

de date in format electronic, in vederea retinerii urmatoarelor

categorii de date, in masura in care sunt generate sau prelucrate de

acestia:

a) date necesare pentru urmarirea si identificarea sursei unei

comunicari;

b) date necesare pentru identificarea destinatiei unei comunicari;

c) date necesare pentru a determina data, ora si durata comunicarii;

d) date necesare pentru identificarea tipului de comunicare;

e) date necesare pentru identificarea echipamentului de comunicatie al

utilizatorului sau a dispozitivelor ce servesc utilizatorului drept

echipament;

f) date necesare pentru identificarea locatiei echipamentului de

comunicatii mobile.

(2) Datele se retin timp de 6 luni de la momentul efectuarii

comunicarii.

(3) Cheltuielile legate de crearea si administrarea bazei de date sunt

deductibile fiscal.

Art. 4. - Datele necesare pentru urmarirea si identificarea sursei unei

comunicari cuprind:

a) in cazul retelelor de telefonie fixa si mobila: numarul de telefon

apelant, precum si numele si adresa abonatului sau ale utilizatorului

inregistrat;

b) in cazul serviciilor de acces la internet, posta electronica si

telefonie prin internet: identificatorul/ identificatorii alocat/alocati

utilizatorilor; identificatorul de utilizator si numarul de telefon

alocate pentru efectuarea oricarei comunicari prin reteaua publica de

telefonie; numele si adresa abonatului sau ale utilizatorului

inregistrat, caruia i s-a alocat o adresa Internet Protocol (IP), un

identificator de utilizator sau un numar de telefon, la momentul

comunicarii.

Art. 5. - Datele necesare pentru identificarea destinatiei unei

comunicari cuprind:

a) in cazul retelelor de telefonie fixa si mobila: numarul

format/apelat/ numerele formate/apelate si, in cazurile care includ

servicii suplimentare precum redirectionarea sau transferul apelului,

numarul/numerele catre care este dirijat apelul; numele si

adresa/adresele abonatului/abonatil or ori ale utilizatorului/

utilizatorilor inregistrat/ inregistrati;

b) in cazul serviciilor de posta electronica si telefonie prin internet:

identificatorul utilizatorului sau numarul de telefon al destinatarului/

destinatarilor unui apel telefonic prin internet; numele si

adresa/adresele abonatului/abonatil or sau ale utilizatorului/

utilizatorilor inregistrat/ inregistrati si identificatorul

utilizatorului destinatar al comunicarii.

Art. 6. - Datele necesare pentru a determina data, ora si durata

comunicarii cuprind:

a) in cazul retelelor de telefonie fixa si mobila: data si ora initierii

si incheierii unei comunicari;

b) in cazul serviciilor de acces la internet, posta electronica si

telefonie prin internet: data si ora conectarii la si ale deconectarii

de la serviciul de acces la internet, adresa IP alocata dinamic sau

static unei comunicari de furnizorul de servicii de acces la internet,

precum si identificatorul abonatului sau al utilizatorului inregistrat;

data si ora conectarii la si ale deconectarii de la serviciul de posta

electronica sau de telefonie prin internet.

Art.. 7. - Datele necesare pentru identificarea tipului de comunicare

cuprind:

a) in cazul retelelor de telefonie fixa si mobila: informatii privind

serviciul de telefonie utilizat;

b) in cazul comunicarilor prin serviciul de posta electronica si de

telefonie prin internet: informatii privind serviciul de acces la

internet utilizat.

Art. 8. - Datele necesare pentru identificarea echipamentului de

comunicatie al utilizatorului sau a dispozitivelor ce servesc

utilizatorului drept echipament cuprind:

a) in cazul retelelor de telefonie fixa: numarul de telefon apelant si

numarul de telefon apelat;

b) in cazul retelelor de telefonie mobila: numarul de telefon al

apelantului si numarul de telefon apelat; identitatea internationala de

abonat mobil (IMSI) a apelantului; identitatea internationala a

echipamentului mobil (IMEI) a apelantului; identitatea IMSI a

apelatului; identitatea IMEI a apelatului; in cazul serviciilor anonime

preplatite: data si ora activarii initiale a serviciului, precum si

identificatorul celulei din care a fost activat serviciul;

c) in cazul serviciilor de acces la internet, posta electronica si

telefonie prin internet: numarul de telefon al apelantului in cazul

accesului prin dial-up; linia DSL sau alt punct terminal al celui care

initiaza comunicarea.

Art. 9. - Datele necesare pentru identificarea locatiei echipamentului

de comunicatii mobile cuprind:

a) identificatorul celulei la inceputul comunicarii;

b) datele care permit stabilirea localizarii geografice a celulelor,

prin referire la identificatorul acestora, pe durata in care datele

comunicarii sunt retinute.

Art. 10. - (1) Furnizorii de retele publice de comunicatii si furnizorii

de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, aflati sub

jurisdictie romana, au obligatia retinerii datelor referitoare la un

apel nereusit numai atunci cand aceste date sunt generate sau prelucrate

si stocate, in cazul serviciului de telefonie, ori inregistrate, in

cazul serviciului de acces la internet, in cadrul activitatii de

furnizare a serviciilor respective.

(2) Furnizorii nu au obligatia retinerii datelor prevazute la art. 3

alin. (1) in cazul apelurilor neconectate.

Art. 11. - (1) In aplicarea prevederilor prezentei legi sunt interzise

interceptarea si retinerea continutului comunicarii sau a informatiilor

consultate in timpul utilizarii unei retele de comunicatii electronice.

(2) Furnizorii de retele publice de comunicatii si furnizorii de

servicii de comunicatii electronice destinate publicului au obligatia de

a retine numai acele categorii de date enumerate la art. 3 alin. (1),

care sunt accesibile ca urmare a desfasurarii activitatilor proprii, in

conditiile legii.

(3) La sfarsitul perioadei de retinere, toate datele retinute in temeiul

prezentei legi, cu exceptia datelor puse la dispozitia autoritatilor

competente, potrivit legii, si care au fost pastrate de catre acestea,

trebuie sa fie distruse prin proceduri automatizate, ireversibil.

Art. 12. - Activitatea de retinere a datelor se realizeaza cu

respectarea urmatoarelor principii:

a) datele retinute trebuie sa fie de aceeasi calitate si supuse

aceluiasi grad de securitate si protectie cu cele utilizate la nivelul

retelelor furnizorilor de comunicatii electronice;

b) datele retinute trebuie supuse unor masuri tehnice si organizatorice

corespunzatoare, in vederea protejarii datelor impotriva distrugerilor

accidentale sau ilicite, alterarii ori pierderii accidentale, stocarii,

prelucrarii, accesarii sau dezvaluirii neautorizate ori ilicite;

c) datele retinute trebuie supuse unor masuri tehnice si organizatorice

corespunzatoare, in vederea asigurarii faptului ca numai personalul

autorizat in acest sens are acces la aceste date.

Art. 13. - (1) In situatia in care datele prevazute la art. 4-7 pot fi

retinute de mai multi furnizori de servicii si retele publice de

comunicatii electronice, activitatea de retinere a datelor se face doar

la unul dintre furnizori.

(2) Activitatea de retinere a datelor prevazute la art. 4-7 poate fi

desfasurata, acolo unde este tehnic posibil si in urma unei intelegeri

contractuale, de un tert, in numele unui furnizor de servicii si retele

publice de comunicatii electronice, cu respectarea prevederilor art. 19

si 20 din Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile

ulterioare, si ale Legii nr. 506/2004, cu completarile ulterioare.

(3) Obligatia de retinere a datelor prevazute la art. 4-7 se aplica

furnizorilor de servicii si retele publice de comunicatii electronice

care aloca numerotatie, in cazul serviciilor de telefonie fixa si

mobila, respectiv adrese de IP, in cazul serviciilor de date.

Art. 14. - (1) Ministerul Internelor si Reformei Administrative,

Ministerul Public, Serviciul Roman de Informatii si Serviciul de

Informatii Externe, denumite in continuare autoritati competente, au

obligatia de a colecta si de a transmite semestrial Ministerului

Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei urmatoarele date statistice,

in vederea urmaririi si controlului aplicarii prevederilor cuprinse in

prezenta lege:

a) numarul cazurilor in care informatiile au fost furnizate

autoritatilor competente, in conformitate cu prevederile prezentei legi;

b) perioada de timp scursa intre data la care datele au fost retinute si

data la care autoritatea competenta a solicitat transmiterea acestor

date;

c) numarul de cazuri in care solicitarile de date nu au putut fi

indeplinite.

(2) Termenele pana la care trebuie transmise datele statistice se

stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

(3) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei centralizeaza

datele statistice primite de la autoritatile competente si transmite

anual Comisiei Europene statisticile elaborate in baza acestora.

Statisticile nu vor contine date cu caracter personal.

 

 

CAPITOLUL III

Procedura solicitarii datelor retinute

 

Art. 15. - Furnizorii de retele publice de comunicatii si furnizorii de

servicii de comunicatii electronice destinate publicului au obligatia

ca, la solicitarea autoritatilor competente, in baza autorizatiei emise

potrivit dispozitiilor art. 16, sa transmisa acestora de indata datele

retinute potrivit prezentei legi, cu exceptia cazurilor de forta majora.

Art. 16. - (1) Solicitarea transmiterii de date retinute potrivit

prezentei legi se realizeaza numai dupa ce a fost inceputa urmarirea

penala, cu autorizarea motivata a presedintelui instantei careia i-ar

reveni competenta sa judece cauza in prima instanta sau de la instanta

corespunzatoare in grad acesteia, in a carei circumscriptie se afla

sediul parchetului din care face parte procurorul care efectueaza sau

supravegheaza urmarirea penala ori a judecatorului desemnat de acesta,

la cererea procurorului care efectueaza sau supravegheaza urmarirea

penala, potrivit legii, daca sunt date ori indicii temeinice privind

pregatirea sau savarsirea unei infractiuni grave.

(2) In caz de urgenta, cand intarzierea obtinerii autorizarii prevazute

la alin. (1) ar aduce grave prejudicii activitatii de urmarire penala

ori indeplinirii obligatiilor asumate de Romania prin documente juridice

de cooperare internationala sau ca stat membru al Uniunii Europene,

procurorul care efectueaza sau supravegheaza urmarirea penala sau caruia

i-ar reveni aceasta competenta poate sa autorizeze, prin ordonanta

motivata, solicitarea transmiterii de date retinute, potrivit prezentei

legi. In termen de 48 de ore de la emiterea autorizarii, procurorul

prezinta instantei de judecata competente, potrivit alin. (1), motivele

care au stat la baza emiterii autorizarii. Instanta de judecata se

pronunta cu privire la legalitatea si temeinicia ordonantei prin care

s-a autorizat solicitarea transmiterii de date retinute, in cel mult 48

de ore.

(3) Autorizatia de solicitare a datelor retinute trebuie sa cuprinda:

a) denumirea instantei/parchetul ui;

b) data, ora si locul emiterii;

c) numele si prenumele judecatorului/ procurorului;

d) durata de valabilitate a autorizatiei;

e) denumirea si sediul social ale persoanei juridice care urmeaza sa

puna la dispozitie datele retinute;

f) indicarea persoanei cu privire la care se va face verificarea datelor

retinute sau indicarea codului de identificare a abonatului ori a

utilizatorului inregistrat pentru serviciile de internet sau a numarului

de telefon al abonatului ori al utilizatorului inregistrat pentru

serviciile de telefonie fixa sau mobila;

g) temeiurile concrete care determina autorizarea de solicitare a

datelor retinute;

h) perioada de timp pentru care datele retinute urmeaza a fi furnizate;

i) semnatura judecatorului/ procurorului.

(4) Lipsa oricareia dintre mentiunile prevazute la alin. (3) se

sanctioneaza cu nulitatea absoluta a autorizatiei.

(5) Durata de valabilitate a autorizatiei nu poate depasi 15 zile.

(6) Datele retinute care nu privesc fapta ce formeaza obiectul

cercetarii se arhiveaza la sediul parchetului, in locuri speciale, in

plic sigilat, cu asigurarea confidentialitatii, si pot fi transmise

judecatorului sau completului investit cu solutionarea cauzei, la

solicitarea acestuia. La solutionarea definitiva a cauzei, acestea vor

fi sterse sau, dupa caz, distruse de catre procuror, incheindu-se in

acest sens un proces-verbal.

(7) Daca in cauza s-a dispus solutia de netrimitere in judecata, datele

retinute se arhiveaza la sediul parchetului, in locuri speciale, in plic

sigilat, cu asigurarea confidentialitatii, si se pastreaza pana la

implinirea termenului de prescriptie a raspunderii penale pentru fapta

ce a format obiectul cauzei, iar cand se distrug, se incheie un

proces-verbal in acest sens.

(8) Daca in cauza instanta a pronuntat o hotarare de condamnare,

achitare sau incetare a procesului penal, ramasa definitiva, datele

retinute se arhiveaza odata cu dosarul cauzei la sediul instantei, in

locuri speciale, in plic sigilat, cu asigurarea confidentialitatii. .

 

 

CAPITOLUL IV

Autoritatea de supraveghere

Art. 17. - Autoritatea competenta sa monitorizeze aplicarea prevederilor

prezentei legi este Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii

Datelor cu Caracter Personal, denumita in continuare A.N.S.P.D.C. P.

 

 

CAPITOLUL V

Regimul sanctionator

 

Art. 18. - (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte:

a) neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (2);

b) neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 11 alin. (2) si (3);

c) neindeplinirea obligatiei prevazute la art. 12.

(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza, prin derogare

de la dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul

juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin

Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu

amenda de la 2.500 lei la 500..000 lei.

(3) Constatarea contraventiilor prevazute la alin. (1) si aplicarea

sanctiunilor se efectueaza de catre personalul de control imputernicit

in acest scop al A.N.S.P.D.C. P., in conformitate cu prevederile art. 35

din Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 19. - (1) Orice accesare intentionata sau transfer al datelor

pastrate in conformitate cu prezenta lege, fara autorizare, constituie

infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.

(2) Impiedicarea cu intentie a punerii la dispozitia autoritatilor

competente a datelor retinute ca urmare a aplicarii prezentei legi

constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la un

an.

(3) Tentativa la infractiunea prevazuta la alin. (1) se pedepseste.

 

 

CAPITOLUL VI

Dispozitii finale

 

Art. 20. - In scopul prevenirii si contracararii amenintarilor la adresa

securitatii nationale, organele de stat cu atributii in acest domeniu

pot avea acces, in conditiile stabilite prin actele normative ce

reglementeaza activitatea de realizare a securitatii nationale, la

datele retinute de furnizorii de servicii si retele publice de

comunicatii electronice.

Art. 21. - Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi, Legea nr.

506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia

vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, publicata in

Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.101 din 25 noiembrie

2004, cu completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum

urmeaza:

1. La articolul 5, alineatele (1) si (6) se modifica si vor avea

urmatorul cuprins:

"Art. 5. - (1) Datele de trafic referitoare la abonati si utilizatori

inregistrati, prelucrate si retinute de furnizorul unei retele publice

de comunicatii electronice sau de furnizorul unui serviciu de

comunicatii electronice destinat publicului, trebuie sa fie sterse sau

transformate in date anonime atunci cand nu mai sunt necesare la

transmiterea unei comunicari, cu exceptia situatiilor prevazute la alin.

(2), (3), (5) si (51).

............ ......... ......... ......... ......... ......... .........

......... ......... ......... ......... ......... ......... ........

(6) Prevederile alin. (1)-(3) si (5) nu aduc atingere posibilitatii

autoritatilor competente de a avea acces la datele de trafic, in

conditiile legii."

2. La articolul 8, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat,

alineatul (5), cu urmatorul cuprins:

"(5) Dispozitiile prezentului articol nu aduc atingere posibilitatii

autoritatilor competente de a avea acces la datele pastrate de

furnizorii de retele publice de comunicatii si de furnizorii de servicii

de comunicatii electronice destinate publicului, in conditiile legii."

Art. 22. - In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a

prezentei legi, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei va

elabora normele metodologice de aplicare a acesteia, pe care le va

supune spre aprobare Guvernului.

Art. 23. - (1) Prezenta lege intra in vigoare la 60 de zile de la

publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2) Dispozitiile referitoare la retinerea datelor de trafic si

localizare corespunzatoare serviciilor de acces la internet, posta

electronica si telefonie prin internet se vor aplica incepand cu data de

15 martie 2009.

*

Prezenta lege transpune Directiva 2006/24/CE privind retinerea datelor

generate sau prelucrate de catre furnizorii de retele si servicii de

comunicatii electronice destinate publicului si de modificare a

Directivei 2002/58/CE, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

(JOUE) nr. L105 din 13 aprilie 2006.

 

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea

prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,

republicata.

 

 

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR        PRESEDINTELE SENATULUI

BOGDAN OLTEANU                                                 ILIE

SARBU

 

 

Bucuresti, 18 noiembrie 2008.

Nr. 298.


memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

22 Ianuarie 2009, 12:30:36
Răspuns #1

Aguila Real

  • Mesaje postate: 680
  • Gen: Bărbat
Iata si ce anume vrea legea sa spuna de fapt:

CATEVA CONSECINTE:

- incepand din 20 ianuarie, toti operatorii de telefonie fixa si mobila, adica ROMTELECOM, RDS&RCS, ORANGE, VODAFONE, COSMOTE, ZAPP, etc. sunt obligati sa stocheze timp de 6 luni urmatoarele date despre TOATE CONVORBIRILE NOASTRE TELEFONICE: DE UNDE VORBIM, CU CINE (nr. de telefon si NUMELE SI ADRESA ABONATULUI), LOCATIA CELUI CARE ESTE APELAT, CAND SI CAT VORBIM;

- incepand din 20 ianuarie, toti operatorii de telefonie fixa si mobila , adica ROMTELECOM, RDS&RCS, ORANGE, VODAFONE, COSMOTE, ZAPP, etc.. sunt obligati sa stocheze timp de 6 luni urmatoarele date despre SMS-urile pe care le trimitem: DE UNDE LE TRIMITEM, CUI SI CAND LE TRIMITEM;

- incepand din 15 martie 2009, adica peste mai putin de doua luni, toti providerii de internet, adica RDS&RCS, ROMTELECOM, ORANGE, ZAPP, etc. sunt obligati sa stocheze timp de 6 luni urmatoarele date despre emailurile noastre: DE UNDE TRIMITEM EMAILUL, DATA SI ORA LA CARE NE CONECTAM LA INTERNET, CUI TRIMITEM EMAILUL (adresa IP si NUMELE SI ADRESA FIZICA A ABONATULUI), DATA SI ORA LA CARE NE DECONECTAM DE LA INTERNET;

- incepand din 15 martie 2009, adica peste mai putin de doua luni, toti providerii de internet, adica RDS&RCS, ROMTELECOM, ORANGE, ZAPP, etc.sunt obligati sa stocheze timp de 6 luni urmatoarele date despre NAVIGAREA NOASTRA PE INTERNET: CINE SUNTEM (NUME, ADRESA FIZICA SI IP-ul), DATA SI ORA LA CARE NE CONECTAM LA INTERNET, DATA SI ORA LA CARE NE DECONECTAM SI PROBABIL TOATE ADRESELE DE INTERNET PE CARE LE ACCESAM.

Tinand seama de cele de mai sus si constatand ca prietenii nostrii, colegii nostri de serviciu, rudele noastre, multe dintre fiintele pe care le iubim sau doar avem relatii conventionale cu ele, NU STIU DESPRE ACEASTA LEGE MIZERABILA, va propun sa trimiteti tuturor persoanelor din lista voastra de email sau messenger acest mesaj sau unul asemanator.

STIINTA INSEAMNA PUTERE si A STII SI A NU ACTIONA ESTE SUPREMA LASITATE.

Cred ca aceasta lege este revoltatoare si mai cred ca o mare parte din puterea ei se bazeaza pe faptul ca NU ESTE INCA LARG CUNOSCUTA. Noi putem sa o facem cunoscuta si cred ca aceasta este una dintre menirile noastre de ACUM: SA O FACEM CUNOSCUTA !
* *
Legea nr. 298/2008 privind retinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sau de retele publice de comunicatii, precum si pentru modificarea Legii nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 780 din 21.11..2008.


memorat
22 Ianuarie 2009, 14:56:44
Răspuns #2

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21785
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Sunt de acord cu Tariceanu, cel care a propus aceasta Lege.

Daca ti se fura un telefon, ai dreptul sa ceri ultimele numere apelate + sa-ti pui telefonul in urmarire.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Ianuarie 2009, 15:11:30
Răspuns #3

Aguila Real

  • Mesaje postate: 680
  • Gen: Bărbat
Nu, Iasmin. Nu ai acest drept. Ei spun, daca citesti cu atentie ca acest serviciu este pentru siguranta nationala (a tarii), nicidecum nu se refera la siguranta ta, sau a populatiei... Mai citeste odata, cu mai multa atentie...
memorat
07 Octombrie 2010, 17:59:01
Răspuns #4

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Desi din 22 Ianuarie 2009, de cand AguilaReal, a scris mesajul de mai sus, si pana in prezent 07 Octombrie 2010, ceva/ceva stiam eu, dar nu tot, si din gresala, in timp ce cautam sa citesc cam tot ce este pe forum, am dat si peste legea aceasta "stupida".
Parerea mea personala este ca aceasta lege este o aberatie, o incalcare a drepturilor omului.
Practic, mi se incalca intimitatea de a vorbi, si exprima liber.
Explicatie cum:
Prin intermediul: Telefoniei (fixe, mobile), internetul, sau alte modalitati de comunicare, sa zicem ca intr-o discutie normala imi mai scapa si cateva cuvinte obscene (nu dau exemplu).
Ce trebuie astia de la comunicatii, SRI sau cine le mai asculta, sa imi stie intimitatiile mele?
Varianta a doua.
In caz ca intr-un e-mail, sms, sau apel telefonic, spun cuvantul BOMBA!!! imi cade in cap vre-un agent 007 de la SRI?
Varianta a treia.
Sa zicem ca vorbesc la telefon cu un amic, care vrea sa se duca la "miss piranda"
Iar eu, am sa-i recit la telefon un fragment dintr-o melodie de a lui Parazitii,
"Am vrut sa pun BOMBA la "miss piranda", dar daca mai asculti manele mult, o pun la tine, vecine."
Ce o sa se intample? o sa dea peste mine vre-o masina neagra, cu geamurii fumuri?

Ce lege de "cacao"
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":