28 Martie 2024, 13:04:47

Autor Subiect: Incidente / Accidente  (Citit de 5780 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

07 Ianuarie 2009, 15:01:54

Aguila Real

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 689
  • Gen: Bărbat
Incidente / Accidente
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

05 Februarie 2009, 11:35:34
Răspuns #1

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
Vineri, 31 martie 1995. Ora 09:08. Aeroportul International "Henri Coanda" - Otopeni. Avionul de tip Airbus A310-214 YR-LCC "Muntenia" in care se afla 50 de pasageri, impreuna cu echipajul de zbor, in numar de zece persoane, decoleaza de pe pista 08R a aeroportului.

Ora 09:11. Balotesti, Romania. Fara a fi crezut de rudele si prietenii pasagerilor zborului Tarom RO 371, cu destinatia Bruxelles, Belgia, avionul se prabuseste intr-un loc aflat in acest orasel situat la 20 km de Bucuresti. In acest accident aviatic niciun participant la zbor nu a supravietuit. Printre pasageri se afla trei americani, un francez, doi spanioli, un thailandez, zece romani si 32 de belgieni, printre care un copil de sase ani si un altul de patru luni.

Catastrofa care a fost soarta pasagerilor zborului RO 371 este cel mai mare accident aviatic petrecute vreodata in Romania. In legatura cu transportul in comun din Bucuresti, cateva persoane de origine belgiana, care au contribuit la realizarea sistemului de validare cartelelor magnetice de la metrou, se afla printre victimele incidentului.

Cauze oficiale ale accidentului: defectiune la motoare (tractiunea asimetrica a motoarelor), posibila incapacitate (medicala) a pilotului comandant survenita in timpul zborului si comenzile insuficiente efectuate de catre copilot in conditiile aparitiei primilor doi factori.

Sursa: Zborul 371 al Tarom - Wikipedia

O poza gasita pe www.airdisaster.com facuta la locul unde s-a prabusit A310 "Muntenia":
memorat
05 Mai 2009, 20:13:33
Răspuns #2

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
O AERONAVA TIMISOARA-IASI A FOST AVARIATA SERIOS IN TIMPUL ZBORULUI
O aeronava de pe cursa Timisoara - Iasi a fost avariata. Pasagerilor li s-a spus ca avionul are o problema la motor. Avionul Carpatair a decolat la 15.10 de la Timisoara si s-a intors dupa 10 minute pe aeroport. La bordul avionului erau 50 de pasageri care au fost debarcati. Potrivit Realitatea TV, pasagerii se pregatesc in prezent pentru o noua imbarcare intr-o alta aeronava care ii va duce la Iasi.                                        sursa www.bzi.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
04 Iunie 2009, 08:55:37
Răspuns #3

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
Avionul Airbus A330-203 apartinand companiei Air France (F-GZCP), care efectuase zborul de la Aeroportul International Galeão - Antônio Carlos Jobim (GIG), Rio de Janeiro, cu destinatia Aeroportul International Charles de Gaulle (CDG), Paris (zborul AF 447), s-a prabusit in Oceanul Atlantic la scurt timp dupa ce ultimul mesaj automat trimis de sistemul de transmis mesajelor automate a aparatului de zbor la ora 23:14 ora locala (02:14 GMT), aproximativ la 4 ore si 15 minute de la ora decolarii (ETD 19:00 ora Rio de Janeiro - 22:00 GMT). Toate cele 216 de pasageri (printre care se afla o romanca) plus 12 membri ai echipajului au fost declarat disparuti in apelor Atlanticului. Primul semn despre locul exact unde avionul s-a prabusit a fost dat de echipajul unui avion Embraer R99 apartinand Fortelor Aeriene Braziliene (Brazilian Air Force) la ora 15:20 GMT (2 iunie).

Cateva informatii despre zborul AF 447 Rio de Janeiro-Paris (partea efectuata si partea din planul zborului):

31 Mai 2009, 19:03 GMT-3 (22:03 GMT sau 01:03 ora Romaniei - vara): Avionul F-GZCP, de tip Airbus A330-203, efectuand cursa AF 447, decoleaza de pe Aeroportul Galeão - Antônio Carlos Jobim (GIG) - Rio de Janeiro, avand ca destinatia Aeroportul Charles de Gaulle (CDG) - Paris.

01 Iunie 2009, 22:33 GMT-3 - ora Braziliei (01:33 GMT sau 04:33 ora Romaniei - vara): Ultimul contact verbal facut cu pilotul la 1°21'39" S 32°49'53" W, spunand ca, in circa 50 de minute, avionul va intra in spatiul aerian senegalez (4°0'18" N 29°59'24" W), folosind ruta UN873. Aparatul de zbor se afla atunci la o inaltime de 35.000 de feet (10.670 de metri), la o viteza de 840 km/h (520 mph).

01 Iunie 2009, 22:48 GMT-3 (01:48 GMT sau 04:48 ora Romaniei - vara): F-GZCP a iesit din spatiul aerian brazilian.

01 Iunie 2009, 23:14 GMT-3 (02:14 GMT sau 05:14 ora Romaniei - vara): Ultimul contact facut cu avionul la 3°34'40" N 30°22'28" W, indicand o posibilitate de depresurizare in cabina.

01 Iunie 2009, 02:20 GMT - ora Senegalului (05:20 ora Romaniei - vara): Aparatul de zbor a fost declarat disparut, fiind negasit de radarul din Dakar, Senegal, la aceeasi ora, timp in care avionul ar trebui sa intre in spatiul aerian senegalez.

01 Iunie 2009, 10:10 GMT+1 - ora Frantei (09:10 GMT sau 12:10 ora Romaniei - vara): Sosirea estimata (ETA) a zborului AF 447 pe aeroportul Charles de Gaulle (CDG), Paris.

Sursa: Air France Flight 447 - Wikipedia, the free encyclopedia, cu cateva modificari facute de mine.
memorat
18 Iunie 2009, 19:08:48
Răspuns #4

zofei.2006

  • Vizitator
Un avion Tarom a aterizat de urgenta la Madrid


O aeronava Tarom, cu 200 de persoane la bord, care efectua o cursa pe ruta Bucuresti-Tenerife, a aterizat de urgenta la Madrid din cauza unor probleme tehnice.

UPDATE: Potrivit ultimelor informatii furnizate de NewsIn, se pare ca pilotii au descoperit o zgarietura la geamul cabinei si au luat decizia pentru verificari tehnice.

"Este vorba de o cursa charter Bucuresti- Tenerife a companiei Tarom. Echipajul a decis sa aterizeze de urgenta pe aeroportul din Madrid deoarece au detectat o zgarietura minora la geamul cabinei pilotilor", a declarat purtatorul de cuvant al companiei, Ioana Boca
Conform procedurilor, pilotii au luat aceasta decizie pentru a ateriza pe aeroportul din Madrid deoarece Compania Tarom are o baza tehnica unde se poate inspecta zgarietura sau fisura.

Potrivit purtatorului de cuvant al companie, se verifica avionul si se va lua decizia daca geamul va fi schimbat. Daca nu este o problema atat de grava aeronava isi va continua cursa spre Tenerife.

Cei peste 200 de pasagerii din aeronava Tarom se afla, in acest moment, in siguranta la sol. Ei vor ajunge la destinatie cu intarziere de pana la o ora.
memorat
10 Noiembrie 2009, 09:40:55
Răspuns #5

Alex

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 760
  • Gen: Bărbat
  • Secretarul General Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul RoTrans
Sa mai bage si ei putin lumea in sperieti... :-X





memorat
03 Martie 2010, 10:09:44
Răspuns #6

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
Marti, 02 august 2005. Aeroportul International Pearson, Toronto, Canada. Ora 20:01 UTC. Un avion Air France de tip Airbus A340-313 (F-GLZQ) face aterizarea pe pista 24L-06R. Din cauza vremii nefavorabile, aparatul de zbor s-a prabusit si a luat foc la sfarsitul pistei. Toti cei 297 de pasageri si cei 12 membrii echipajului au supravietuit accidentul. Nationalitatile celor 297 de pasageri sunt:

Canada: 104
Franta: 101
Italia: 19
SUA: 19
India: 8
Marea Britanie: 7
Germania: 2
Mexic: 1

TOTAL: 297
memorat
13 Martie 2010, 14:01:39
Răspuns #7

mihaiatanasie

  • Mesaje postate: 2605
  • Gen: Bărbat
Un avion Boeing 737 al TAROM, decalat spre Barcelona, a revenit ieri la Otopeni dupa o jumatate de ora de zbor. A fost o alrma de depresurizare, dar se pare ca de vina au fost senzorii de presiune.

http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-7023000-cursa-tarom-bucuresti-barcelona-revenit-aeroportul-otopeni-din-cauza-depresurizarii.htm
memorat
10 Aprilie 2010, 11:35:05
Răspuns #8

Adrian Dorofte

  • Vizitator


Preşedintele Poloniei a murit într-un accident aviatic. Nici unul dintre cei 87 de pasageri nu a supravieţuit

Avionul în care se afla preşedintele polonez Lech Kaczynski, împreună cu soţia sa, s-a prăbuşit în apropierea unui aeroport din Rusia, potrivit purtătorului de cuvânt al Externelor poloneze. Nici o persoană dintre pasagerii aflaţi la bord nu a supravieţuit, potrivit AFP.

Preşedintele Poloniei se deplasa la Smolensk, unde urma să celebreze împlinirea a 70 de ani de la masacrul din Katyn.

"La bordul avionului se aflau preşedintele, însoţit de soţia sa, Şeful Statului Major şi ministrul adjunct al Afacerilor Externe, Andrzej Kremer", a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului polonez de Externe, Piotr Paszkowski, citat de AFP.

Potrivit ediţiei electronice a publicaţiei Warsaw Business Journal, printre pasagerii avionului se mai aflau liderul Partidului Lege şi Justiţie (PiS), fratele geamăn al preşedintelui, Jaroslaw Kaczynski, precum şi liderii altor două partide poloneze.

Aeronava prezidenţială poloneză era un aparat Tupolev TU 154.

Într-o intervenţie telefonică la Antena 3, analistul Radu Tudor a declarat că evenimentul în care şi-a pierdut viaţa Lech Kaczynski, un om politic cu profunde convingeri democratice, reprezintă o tragedie fără precedent.

Lech Kaczyński a fost ales preşedinte al Poloniei pe 23 decembrie 2005. Din 2002 şi până la inaugurarea sa ca preşedinte, Kaczynski a fost primarul Varşoviei. Totodată, el a fost co-preşedintele partidului Prawo i Sprawiedliwoœć (Dreptate şi Justiţie).

Masacrul de la Katyn se referă la execuţia în masă a circa 22.500 de polonezi de către forţele poliţiei secrete sovietice în timpul celui de-al doilea război mondial. Katyn este un sat aflat la 20 de km vest de oraşul Smolensk din Rusia.

http://www.antena3.ro/stiri/externe/avionul-presedintelui-poloniei-s-a-prabusit-in-rusia-peste-80-de-morti_96586.html
memorat
11 Aprilie 2010, 18:10:37
Răspuns #9

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
[...] Potrivit ediţiei electronice a publicaţiei Warsaw Business Journal, printre pasagerii avionului se mai aflau liderul Partidului Lege şi Justiţie (PiS), fratele geamăn al preşedintelui, Jaroslaw Kaczynski, precum şi liderii altor două partide poloneze. [...]

De la ce am auzit pana acum, fratele geaman al presedintelui Lech Kaczynski nu se afla printre pasagerii avionului Tu-154 care s-a prabusit la Smolensk.

Accidentul a fost cauzat de decizia luata de pilotul avionului prezidential, aceea de a ignora sfatul echipajelor ATC de a ateriza in alte locuri (Minsk sau Moscova), pentru ca vremea de-atunci era cetos. S-au facut inainte trei incercari de aterizare, iar la a patra avionul s-a dat de varfurile copacilor si s-a prabusit.
memorat
26 Aprilie 2010, 16:57:30
Răspuns #10

Ilie Alexandru

  • Fotograf semi-profesional...
  • Mesaje postate: 1079
  • Gen: Bărbat
  • REGIOTRANS, la bine si la greu!
În 1980, românii au scăpat. În 2010, polonezii n-au avut noroc.


În urmă cu 30 de ani, un echipaj românesc s-a prăbuşit cu un avion aproape identic cu aeronava prezidenţială poloneză implicată în tragedia de sâmbăta trecută.


Tragedia care a lovit Polonia în urmă cu o săptămână, atunci când avionul în care se aflau şeful statului şi mai mulţi demnitari s-a prăbuşit lângă oraşul rus Smolensk, a readus în actualitate un accident în care a fost implicat un avion aproape identic al Tarom. Un Tupolev 154 a amerizat, în urmă cu 30 de ani, în Oceanul Atlantic, iar un om şi-a pierdut viaţa.

În urmă cu 30 de ani, un avion aparţinând Tarom se prăbuşea în Oceanul Atlantic, în apropierea coastei Mauritaniei. Avionul românesc căzut în 1980 era Tupolev 154B, foarte asemănător cu aeronava prezidenţială a Poloniei, prăbuşită în urmă cu o săptămână în apropierea oraşului Smolensk, din Rusia. Aparatul folosit de polonezi era un Tupolev 154M. Cea mai mare diferenţă dintre cele două avioane o reprezintă motorizarea.

Aeronava folosită de polonezi avea motoare mai economice şi mai puţin poluante, însă de putere mai mică decât cele de pe avioanele folosite de Tarom în trecut.

                                                                          Eroare umană, în ambele cazuri.

În ambele situaţii s-a discutat despre eroarea umană. Dacă în ceea ce priveşte avionul polonezilor cauzele accidentului nu sunt încă atât de clare, cert e că, în 1980, Tupolevul Tarom s-a prăbuşit pentru că sistemul automat de aterizare din Nouadhibou, Mauritania, era dereglat. Acest sistem transmite aeronavelor reperele exacte ale pistei, la aterizare.


otuşi o mare parte din vină o poartă căpitanul Paul Mitu, care s-a încăpăţânat să rişte o aterizare, deşi nu se aflau pe direcţia pistei. Secundul Lucian Sava l-a avertizat că nu sunt bine încadraţi pentru aterizare şi că riscă să ajungă în apă, însă căpitanul i-a replicat sec: “Să fii pe scaunul meu şi pe urmă să iei decizii!”. Rezultatul: Tupolevul a amerizat şi a lovit în plin un banc de nisip, fiind distrus în totalitate.

Mai grav, un pasager a decedat! Deşi căpitanul Mitu pozează în ultima vreme în vedetă pe la televiziuni, adevăraţii eroi ai întâmplării din 1980 au fost însoţitorii de bord şi câţiva dintre pasagerii cursei. Dintre aceştia s-a evidenţiat cel mai mult stewardesa Aurelia Grigore, 56 de ani, care la vremea respectivă avea 26 de ani şi era gravidă în prima lună. Femeia nu şi-a pierdut cumpătul şi a salvat mai mulţi pasageri aflaţi în dificultate. Nu a fost singura întâmplare nefericită din cariera sa, cartea ei de vizită fiind formată dintr-o multitudine de incidente din care a ieşit cu bine datorită profesionalismului de care a dat dovadă. Toate aceste evenimente i-au adus porecla de “Pisica neagră”.

“Tupolevul 154 avea toate calităţile unui aparat rusesc. Era un avion sigur şi puternic. Mi-e dor de acest aparat şi am fost afectată când am auzit ce s-a întâmplat în Rusia”, ne-a spus Aurelia Grigore.

Accidentul din Atlantic a făcut o victimă.

Echipajul şi pasagerii aeronavei Tupolev 154B implicată în accidentul din 1980 au avut un noroc uriaş. Deşi avionul a fost distrus în totalitate, după ce a amerizat şi a lovit un banc de nisip, oamenii au scăpat cu răni minore, dar cu o sperietură mare. A murit o singură persoană, care a făcut infarct.

Stewardesa-eroină, umilită de compania aviatică.

Experienţa Aureliei ar putea reprezenta o mină de aur pentru şcoala de aviaţie românească. Angajatorii săi au pus-o însă pe liber în 2004, deşi cu puţin timp înainte îi acordaseră distincţia “Stewardesa anului”.



“Eram mai mulţi colegi puşi în faţa faptului împlinit şi trebuia să primim cinci salarii compensatorii. Am obţinut doar două şi când am văzut că situaţia nu se schimbă, am acţionat Tarom în judecată”, ne spune Aurelia. Compania a fost obligată, astfel, să-i plătească celelalte trei salarii. Doar că ei nu au oprit toate dările către stat. “Nu ştiu dacă au făcut-o intenţionat. Cert e că noi nici nu aveam habar. Şi nu e vorba de mine, ci şi de ceilalţi colegi. Nu ni s-a spus că trebuie să plătim nişte bani către administraţia financiară. Acum suntem toţi acuzaţi de «îmbogăţire fără justă cauză ». Umilitor!”, ne-a mărturisit femeia. Statul şi-a recuperat, până la urmă, banii chiar de la fostul angajator, Tarom. Aurelia şi restul colegilor s-au trezit astfel cu o datorie către compania naţională de transport aerian. Ea şi ceilalţi foşti angajaţi vor face astfel un drum până la casieria Tarom pentru a plăti acei bani.

                                                                            «Suntem acuzaÅ£i de îmbogăţire»

“Eu trebuie să plătesc 937 de lei”, ne-a spus Aurelia. “Va fi ciudat când o să mă întorc la Tarom, unde am lucrat trei decenii. Voi merge la casieria lor să plătesc o datorie de care nu aveam habar. Frumoasă revedere”, ne - a spus Aurelia Grigore.


La Smolensk au pierit 96 de persoane.

Sâmbăta trecută, Tupolevul 154M, cu indicativul 101, s-a prăbuşit lângă oraşul rusesc Smolensk. În tragedia aviatică şi-au pierdut viaţa 96 de persoane, printre care preşedintele Poloniei, Lech Kaczynski, şi soţia acestuia, dar şi înalţi demnitari ai acestei ţări. Până acum, specialiştii care se ocupă de anchetarea dezastrului aviatic spun că de vină ar fi pilotul aeronavei, care ar fi insistat să aterizeze pe ceaţă, pe aeroportul din Smolensk.


Sursa:http://libertatea.ro/stire/in-1980-romanii-au-scapat-in-2010-polonezii-n-au-avut-noroc-284461.html
692-5       671-8      
 
Canon SX50-HS and Sony DSC-H5XV user.
memorat
28 Iunie 2010, 20:25:58
Răspuns #11

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
AA Flight 191, vineri 25 mai 1979: Motor desprins de aripa, 273 de persoane au murit

American Airlines Flight 191 a fost un zbor de pasageri regulat care decolează de pe Aeroportul Internaţional O'Hare din Chicago, Illinois (ORD), către Los Angeles International Airport (LAX). La data de 25.05.1979 zborul, operat de către un McDonnell Douglas DC-10-10, s-a prăbuşit în timpul decolării de la Chicago. In avionul se află 258 de pasageri şi 13 echipajului la bord, dintre care toţi au murit în accident, împreună cu două pe teren. Cauza incidentului: motorul 1 s-a desprins de aripa de pe partea stângă. Totul a început de când a avut loc o schimbare a motorului la facilitatea de întreţinere a aeronavelor American Airlines în Tulsa, Oklahoma pe 29 martie şi 30, 1979. Un forklift a fost utilizat pentru susţinerea motorului în timp ce era desprins de aripa - procedura care s-a dovedit a fi foarte dificilă de a executa cu succes, datorită dificultăţilor cu care deţine drept de asamblare motor în timp ce era eliminat. Reprezentantul de la producător, McDonnell-Douglas, a spus că nu ar "încuraja această procedură din cauza element de risc" şi a sfătuit compania American Airlines. Cu toate acestea, McDonnell-Douglas "nu au autoritatea de a aproba sau dezaproba proceduri de întreţinere ale clienţilor săi".

Până la urmă, în acea zi de incident, vineri 25 mai 1979, motorul s-a desprins de aripa, faptul care conduce la moartea a 271 de persoane la bordul avionului DC-10 şi alţi 2 pe teren. Accidentul rămâne cel mai mortal produs de un singur avion pe teritoriul american şi a fost unul dintr-o secvenţă care adaugă reputaţia negativă a avionului DC-10.

Sursa: American Airlines Flight 191 - Wikipedia, the free encyclopedia, cu câteva modificări făcute de mine.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":