29 Martie 2024, 00:25:58

Autor Subiect: Semnale de circulatie, sistemul ATO+ATP (ATC) si indicatoare  (Citit de 11830 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Februarie 2009, 17:08:32
Răspuns #20

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
- daca e in zona Gara de Nord sa nu fie vorba de restrictii de viteza
memorat
03 Februarie 2009, 22:10:48
Răspuns #21

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
- daca e in zona Gara de Nord sa nu fie vorba de restrictii de viteza
Acest indicator este situat la iesirea din statia Gara de Nord 1, sens Basarab.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Februarie 2009, 23:21:46
Răspuns #22

alexs2tank

  • Mesaje postate: 80
  • Gen: Bărbat
    • Google
Din cate tin minte din 2004-2006 cand se lucra la LDC - NG2, pe tronsonul Titan - Dristor se folosea semnul asta in statia Nicolae Grigorescu si am si aveam impresia la vremea respectiva ca marca dublu sens pe acea linie specifica (Cand se circula pe un singur fir intre dristor si titan cu transbordare in dristor  pentru Eroilor, Gara de Nord - Dristor 2 si transbordare in statia Titan pentru Republica - Pantelimon)

Chestia cu blocarea macazelor mi se pare ciudata, probabil pentru ca se lucreaza la sistemul de macaz si semaforizare automata la nivelul liniei in zona respectiva (e doar o presupunere).

Iar legat de indicatorul L20.. in statia Nicolae Grigorescu pe sensul Nicolae Grigorescu > Titan la semafor, inainte sa se bifurce linia (Una spre titan si cealalta spre LDC), avem 2 indicatoare de genul acestuia (care nu mi le amintesc exact) fiecare avand valori diferite, probabil ca fac referire la viteza cum mai spunea bygy007.

;D pace ;D
""If a man does his best, what else is there..""
^George S. Patton^

(Avatarul: Statia L.D.C. "Printre Ive.." - �Foto: Me and co.)
memorat
04 Martie 2009, 17:15:33
Răspuns #23

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
De luni s-a deschis circulatia prin sistemul ATC intre Gara de nord si Victoria 2. Deasemenea ramele BM si Astra pot fi garate in aceasta remiza.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Martie 2009, 19:07:00
Răspuns #24

alexs2tank

  • Mesaje postate: 80
  • Gen: Bărbat
    • Google
De luni s-a deschis circulatia prin sistemul ATC intre Gara de nord si Victoria 2. Deasemenea ramele BM si Astra pot fi garate in aceasta remiza.

Arata cam subrede semafoarele.. cele de dinainte erau mult mai "solide". Din ce am vazut sau montat si in statia Obor, unde inca nu sunt date in folosinta (banuiesc ca de asemenea sunt montate si in statia Stefan cel Mare nu m-am uitat atent sa vad, ma grabeam spre liceu).
""If a man does his best, what else is there..""
^George S. Patton^

(Avatarul: Statia L.D.C. "Printre Ive.." - �Foto: Me and co.)
memorat
02 Aprilie 2009, 13:17:50
Răspuns #25

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Am vazut la Obor, Iancului, si parca si la Muncii (nu sunt sigur Muncii), ca au pus cate un X de lemn, pe fiecare semafor din orce directie, si ca au inceput sa monteze sistem ATP, din alte informatii, la Statia Iancului, sa adus Impegat la biroul de miscare, si tot odata in cele 3 statii mentionate mai sus, se schimba si aparatura invechita (dar functionala, si eficienta), cu noi sisteme, computerizate, performante,
Mai multe nu stiu, pt ca nu ma pricep, dar nici angajatii, nu sunt prea bucurosi de noiile aparaturii, pentru ca majoritatea nu au cunostinte de pc-u.

memorat
16 Aprilie 2009, 14:29:26
Răspuns #26

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
S-a ajuns cu modernizarea magistralei M1(M3) pana in statia Piata Muncii. Mai ramane o singura statie de modernizat (Dristor 2) si sistemul va fi gata, pe toata magistrala in maxim 2 luni.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 August 2009, 16:31:44
Răspuns #27

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cred ca multi v-ati intrebat ce indica acest "F"? ??? ???

El se monteaza in locurile unde exista fir de tensiune. Cand el este aprins trenurile se pot alimenta si cu pantograful ridicat (adica este curent in fir) si de asemenea, cand e stins se taie tensiunea din fir.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 August 2009, 03:09:49
Răspuns #28

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Da, practic indica prezenta tensiunii de 750V in firul aerian sau in sina a-III-a.
memorat
27 August 2009, 01:14:33
Răspuns #29

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Da, practic indica prezenta tensiunii de 750V in firul aerian sau in sina a-III-a.
In sina a treia sunt indicatoarele in forma de "M". Se gasesc intre NG2 si A. Saligny.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Martie 2010, 14:03:35
Răspuns #30

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
Statia Berceni si semnalizarea din aceasta. (sens Dimitrie Leonida).
memorat
08 Martie 2010, 14:06:56
Răspuns #31

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 1131
Dep. Berceni, semnal tip BLA.
memorat
08 Martie 2010, 18:18:55
Răspuns #32

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Dep. Berceni, semnal tip BLA.

De tip BLA care a ajuns semnal de manevra "mai special" avand trei focuri. Ciudat semnal, chiar sunt curios de indicatiile acestuia pentru ca din cunostiintele mele semnalul de manevra are doar doua focuri si trei indicatii (ROSU, ALB, ALB-CLIPITOR).
memorat
08 Martie 2010, 18:26:21
Răspuns #33

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
De tip BLA care a ajuns semnal de manevra "mai special" avand trei focuri. Ciudat semnal, chiar sunt curios de indicatiile acestuia pentru ca din cunostiintele mele semnalul de manevra are doar doua focuri si trei indicatii (ROSU, ALB, ALB-CLIPITOR).

Asemanator ca la CFR, adica picitii de manevre: albastru si alb.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Martie 2010, 18:48:59
Răspuns #34

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Iasmin, una spun eu, alta intelegi tu.

Acel semnal, cu inscriptia "M29" este in sinea lui un semnal de MANEVRA. DAR, are TREI FOCURI, pe cand un semnal de manevra de oriunde vrei tu CFR, METROREX are DOUA FOCURI.

Dupa cum spuneam, conform 4M, la Metrorex avem:

  • ROSU - Manevra interzisa dincolo de semnal.
  • ALB - Manevra permisa, cel mult 15 km/h.
  • ALB CLIPITOR - Manevra permisa, cel mult 10 km/h, ATENTIE linia este ocupata.

Dar la Metrorex, asa cum spuneam mai sus, indicatiile de ALB si ALB CLIPITOR pornesc din acelasi FOC. Asadar, eu m-am intrebat de indicatiile semnalului M29, vazand ca are TREI FOCURI. PRICEPUSI?!
memorat
08 Martie 2010, 18:52:18
Răspuns #35

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Iasmin, una spun eu, alta intelegi tu.

Acel semnal, cu inscriptia "M29" este in sinea lui un semnal de MANEVRA. DAR, are TREI FOCURI, pe cand un semnal de manevra de oriunde vrei tu CFR, METROREX are DOUA FOCURI.

Dupa cum spuneam, conform 4M, la Metrorex avem:

  • ROSU - Manevra interzisa dincolo de semnal.
  • ALB - Manevra permisa, cel mult 15 km/h.
  • ALB CLIPITOR - Manevra permisa, cel mult 10 km/h, ATENTIE linia este ocupata.

Dar la Metrorex, asa cum spuneam mai sus, indicatiile de ALB si ALB CLIPITOR pornesc din acelasi FOC. Asadar, eu m-am intrebat de indicatiile semnalului M29, vazand ca are TREI FOCURI. PRICEPUSI?!

Al treilea foc poate o fi in plus. Poate s-au inlocuit semnalele cu fostele semnale de pe M2, iar un "foc" nu functioneaza!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
16 Iunie 2010, 22:59:40
Răspuns #36

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
In statia Piata Unirii 2, sens Depoul Berceni (IMGB) o echipa formata din doi ingineri (tineri, el si ea, varsta fiind maxim 24-25 ani) dotati cu o ruleta, o foarfeca, un tub de "grafiti" masurau distanta dintre punctul fix de oprire a trenurilor BM conduse in modul ATO si zona unde se oprea. Practic semnul inscris pe peron trebuie sa ajunga in zona primei usi deschise. Priviti fotografia 1: in acel cadran se afla punctul fix inscris de oprire insemnat pe peron; putem spune ca trenul BM a oprit la punct fix in statia Piata Sudului. Masuritoarea de la Piata Unirii 2 a fost urmatoarea: trenul a oprit cu 28 CM inainte de punctul fix. (dupa mine o distanta neinsemnata, dar de la dansii am inteles ca sistemul nu trebuie sa dea erori mai mari de 1-2 cm).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Iunie 2010, 03:06:34
Răspuns #37

zofei.2006

  • Vizitator
In statia Piata Unirii 2, sens Depoul Berceni (IMGB) o echipa formata din doi ingineri (tineri, el si ea, varsta fiind maxim 24-25 ani) dotati cu o ruleta, o foarfeca, un tub de "grafiti" masurau distanta dintre punctul fix de oprire a trenurilor BM conduse in modul ATO si zona unde se oprea. Practic semnul inscris pe peron trebuie sa ajunga in zona primei usi deschise. Priviti fotografia 1: in acel cadran se afla punctul fix inscris de oprire insemnat pe peron; putem spune ca trenul BM a oprit la punct fix in statia Piata Sudului. Masuritoarea de la Piata Unirii 2 a fost urmatoarea: trenul a oprit cu 28 CM inainte de punctul fix. (dupa mine o distanta neinsemnata, dar de la dansii am inteles ca sistemul nu trebuie sa dea erori mai mari de 1-2 cm).

Interesanta treaba, dar o singura obiectie un necunoscator nu prea poate sa-si dea seama din pozele puse pe forum.
Trebuie sa fie mai explicite, daca ma intelegi.
memorat
24 Iunie 2010, 12:09:08
Răspuns #38

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
In statia Piata Unirii 2, sens Depoul Berceni (IMGB) o echipa formata din doi ingineri (tineri, el si ea, varsta fiind maxim 24-25 ani) dotati cu o ruleta, o foarfeca, un tub de "grafiti" masurau distanta dintre punctul fix de oprire a trenurilor BM conduse in modul ATO si zona unde se oprea. Practic semnul inscris pe peron trebuie sa ajunga in zona primei usi deschise. Priviti fotografia 1: in acel cadran se afla punctul fix inscris de oprire insemnat pe peron; putem spune ca trenul BM a oprit la punct fix in statia Piata Sudului. Masuritoarea de la Piata Unirii 2 a fost urmatoarea: trenul a oprit cu 28 CM inainte de punctul fix. (dupa mine o distanta neinsemnata, dar de la dansii am inteles ca sistemul nu trebuie sa dea erori mai mari de 1-2 cm).

Cautand fotografii din arhiva proprie am gasit un indicator BM fotografiat in luna Ianuarie 2010 in statia terminus Anghel Saligny:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 August 2010, 13:07:04
Răspuns #39

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Haideti sa mutam discutia aici:

[...]

Si inca ceva tot cu ATO pe M2. intradevar cred ca sunt defectiuni. Acum cateva zile s-a blocat un BM la Romana -> Universitate. Inchidea usile, se deblocau iar ... si tot asa de vreo 3 ori. In cele din urma trenul a plecat incet (cred ca pe manual), nu a mai anuntat statia urmatoare. Iar la Universitate a plecat foarte incet din statie (again, tot pe manual banuiesc). Si inca ceva, in ultimele zile cand am mers la Universitate, trenurile opreau mai in fatza, lasand un loc liber in spatele statiei destul de mare - credeam ca ATC-ul opreste la punct fix.  >:(

Cred ca s-au modificat punctul fix de oprire al trenurilor in modul ATO pe Magistrala doua.
Ce va pot spune este faptul ca trenurile de metrou BM opresc la un punct fix mai in spate decat cel cu care ne-am obisnuit noi (este vorba doar de stata Piata Victoriei 1, M2).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat