28 Martie 2024, 21:32:10

Autor Subiect: Stiri locale din judetul Iasi.  (Citit de 5964 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

07 Decembrie 2008, 16:19:34

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Stiri locale din judetul si orasul Iasi.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

10 Martie 2009, 20:06:54
Răspuns #1

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Primaria va scoate la licitatie  spatiile stradale ale RATPului http://www.bzi.ro/Primaria-instaureaza-monopol-pe-publicitatea-stradala-A46283.html
Citat
● Primaria va scoate la licitatie spatiile cu destinatie publicitara ● Firma care va castiga licitatia va trebui sa amenajeze statiile RATP cu adapost de protectie, iluminare peron, scaune pentru peron, ceas sau cosuri pentru gunoi

Municipalitatea a formulat un proiect de hotarare prin care creeaza posibilitatea ca spatiile publicitare de pe domeniul public sa fie concesionate unei singure firme. Astfel, firma care va castiga licitatia va pune monopol pe toate amplasamentele de publicitate stradala puse la dispozitie de autoritatile locale, urmand ca acestea sa fie inchiriate altor firme interesate de acest tip de publicitate. Tot aici sunt incluse si statiile de imbarcare - debarcare ce apartin Regiei Autonome de Transport Public (RATP), cu mentiunea ca firma castigatoare are obligatia de a le moderniza. In total sunt 306 amplasamente, plus 147 statii de imbarcare-debarcare calatori, din care doar 20 sunt amenajate. Statiile de asteptare calatori vor trebui dotate cu adapost de protectie, iluminare peron, scaune pentru peron, ceas sau cosuri pentru gunoi, toate acestea pe cheltuiala firmei care va semna contractul cu municipalitatea. "Exista un proiect de hotarare in acest sens ce urmeaza sa fie aprobat intr-o sedinta urmatoare de Consiliu Local. Dupa ce va trece de Consiliul Local, va fi organizata o licitatie pentru concesionarea intregului pachet de amplasamente aflate pe domeniul public. Redeventa minima de la care va porni licitatia este de 235 mii lei pe trimestru. Pe langa aceasta redeventa, firma castigatoare are obligatia sa modernizeze statiile RATP", a spus Andrei Trofor, purtatorul de cuvant al primariei. Primaria a inchiriat mai multor firme spatiile publicitare, insa aceste contracte expira pe data de 30 iunie. Este vorba de societatile comerciale de publicitate Affichage Romania SRL, Ultravision SRL, News Outdoor Romania SRL, Euromedia Group SA si Itineris Media SRL.
Ciprian BOARU
ciprianboaru●bzi.ro
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
27 Aprilie 2009, 20:17:43
Răspuns #2

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Regia Autonoma de Transport Public Iasi vrea sa caseze vechituri in valoare totala de 7 milioane lei. Este vorba de linii vechi de tramvai, retea fir contact si cabluri subterane, rezultate in urma inlocuirii liniilor de tramvai. Decizia face obiectul unui proiect de hotarare introdus pe ordinea de zi a sedintei de Consiliu Local de miercuri, 29 aprilie  sursa www.bzi.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
30 Aprilie 2009, 22:39:32
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Bomba functionala, descoperita sub liniile de tramvai din Canta
Afisat la 11:00
Astazi dimineata, la ora 07.15, muncitorii care lucreaza la inlocuirea liniilor de tramvai, in Canta, au descoperit, in timpul obisnuitelor sapaturi, o bomba aruncatoare de 82 de mm. Proiectilul a fost gasit la 70 de cm sub linia de tramvai, la 100 metri de Rond Canta. Muncitorii au anuntat imediat Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta. Pana la ora 13.00, lucrarile sunt sistate in zona, pentru verificari.

"Echipa pirotehnica din cadrul Detasamentului 2 Iasi a intervenit in Iasi, pe strada Canta, pentru ridicarea unei bombe de mare capacitate, cal. 82 mm, aflata la circa 70 cm adancime. Aceasta a fost descoperita de muncitorii care executau lucrarile de la rondul liniei de tramvai. Daca ar fi explodat ar fi putut cauza morti si pagube materiale pe un diametru de 150 metri. Suprafata asanata a fost de 50 mp. Bomba a fost distrusa odata cu celelalte proiectile asanate in ultimile doua saptamani", a declarat lt.col. Dan Marciuc, purtator de cuvant al I.S.U. Iasi.

http://www.bzi.ro/Ultima-ora-Bomba-descoperita-sub-o-linie-de-tramvai-din-Canta-A51946.html



Domane fereste sa fi explodat bomba. Ingrasi deveneau toti pasagerii.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 Mai 2009, 10:34:12
Răspuns #4

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Incet, incet transportul electric va apune...
Trebuie sa iti dau dreptate.Pacat
Cu respect si admiratie.
memorat
05 Mai 2009, 14:18:31
Răspuns #5

zofei.2006

  • Vizitator
Chiar mare pacat, sa ramana Bucurestiul, Timisoara in care sa se mai miste ceva in transportul electric. :'( :'( :'( :'( :'( :'(
memorat
05 Mai 2009, 20:10:41
Răspuns #6

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
MODIFICARI IN CIRCULATIA TRAMVAIELOR IN COPOU ,MAINE
Maine, intre orele 08:30 - 17.00, tramvaiele de pe traseele 1 si 13 vor circula pana la Rond Triumf, datorita lucrarilor de inlocuire a macazului de intrare in Rond Copou. RATP anunta ca iesenii care doresc sa ajunga in Rond Copou pot folosi autobuzele de pe traseele 28b, 41, 43b si microbuzele de pe traseele 14 si 28.                                       sursa www.bzi.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
18 Mai 2009, 20:31:56
Răspuns #7

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Angajatii din Iasi majoritatea lucreaza la stat
Citat
Top 10 angajatori: nici unul privat!

Autor: Gabriela CURELARU
Acestia au in total 15.000 de persoane. Nu am inclus in clasament cadrele didactice din scoli, cea mai larga categorie sociala din judet. Asta arata, dupa cum spun oamenii de afaceri, dependenta de regiunile mai bogate ale tarii. Conform unui sondaj recent, in Moldova raportul dintre angajatii la stat si angajatii in mediul privat este de 4 la 6. In Ardeal acelasi raport e de numai 2,6 la 7,4.

Iasul este dependent de stat precum un bebelus de mama lui. Intr-un Top 10, realizat pe baza datelor oficiale, cei mai mari angajatori din Iasi ori sint institutii de stat ori societati comerciale ce apartin tot statului. In total primii angajatori cumuleaza 15.000 de persoane, adica 10% din forta de munca de la nivelul intregului judet. Si asta fara a fi luati in seama profesorii care pina la urma tot din fonduri publice sint platiti si sint in numar de 14.000.

Oamenii de afaceri considera ca aceasta situatie arata ca economia locala este bolnava si nu dovedeste decit dependenta de alte regiuni ale tarii mult mai active.

Pe de alta parte, deoarece angajatorii cei mai mari sint entitati de stat exista riscul ca persoanele ce sint selectate pentru angajare sa fie alese pe criterii politice ori pe baza relatiilor de rudenie, persoanele bine pregatite neavind sanse sa ajunga in aceste structuri. 

Spitalele la putere

Potrivit Casei Judetene de Pensii (CJP) Iasi, la nivelul lunii martie, cel mai mare angajator din judet este Spitalul "Sf. Spiridon" cu 2.140 de salariati la nivelul lunii martie. Al doilea loc este ocupat de Universitatea "Al.I. Cuza" cu 2.040 de salariati, pentru ca locul 3 sa-i revina Universtitatii Tehnice "Gh. Asachi" cu 1.800 de salariati. Locul urmator este ocupat de catre Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi cu 1.536 de angajati pentru ca locul cinci sa fie ocupat de catre Spitalul de Copii "Sf. Maria" cu 1.514 salariati.

Urmatoarea clasata in Top 10 este societatea Fortus SA, care la finele lunii martie numara 1.473 de salariati. Societatea este detinuta in proportie de 60% de catre Autoritatea de Valorificare a Activelor Statului (AVAS). Urmatoarea pe lista este societatea Antibiotice SA, care ocupa locul sapte cu un numar de 1.414 salariati. Centrala Electrica de Termoficare (CET) Iasi, intra in top cu 1.400 de salariati, urmata de Universitatea de Medicina si Farmacie "Gr.T. Popa" Iasi cu 1.344 de salariti pentru ca ultimul loc sa fie ocupat de compania ApaVital SA Iasi cu 1.044 de angajati. 

Pe baza de cotizatie la partid

"Este limpede si nu era nimic altceva de asteptat. Este un semn de slaba dezvoltare a unei regiuni. Nu putem  sa fim decit tristi pentru ca practic sintem o regiune sustinuta prin bugetul de stat de celelalte regiuni", ne-a de declarat omul de afaceri Gabriel Mardarasevici.

Persoanele care activeaza in domeniul IT sustin ca marile companii private nici nu exista in Iasi, iar postul de bugetar nu-ti confera decit siguranta locului de munca. "Sa lucrezi la stat inseamna ca activezi intr-o entitate foarte slaba. Odata ajuns aici te plafonezi. Oamenii care invata cu adevarat si trudesc sa ajunga la sefia unei institutii nu au nici o sansa daca nu cotizeaza la un partid. Ce concursuri fac ei acum pentru ocuparea posturilor este o mare minciuna. La stat e ca pe un vas: furi de la bucatarie, nu ai provizii, vin piratii peste tine si la final dai si de un uragan. Esti supus presiunilor politice si nu ai sa urci niciodata in functie multumita calitatilor si aptitudinilor tale, ci doar datorita cotizatiei catre asa zisa mafie politica. In privat acest lucru nu se va intimpla niciodata si de aceea omul este motivat sa se perfectioneze cit mai mult", sustine Marius Alexa managerul general al societatii Arhipelago.

Umbrela anticriza

Economistii sustin ca in contextul crizei actuale cei de la stat vor fi singurii avantajati. "De la stat se va da afara doar atunci cind va fi ultima masura care se poate lua. Acolo ai stabilitate. La privat daca nu vinzi si nu incasezi, nu mai ai loc de munca. De expemplu in invatamint, in mediul universitar daca nu vor mai fi studenti se vor gasi alternative. Se vor face centre de consultanta si vom dezvolta alte departemente. Nu va mai merge didacticul care a scazut deja cu 30%, atunci dezvoltam cercetarea si expertiza. In sanatate la fel. Daca se da afara atunci abia astept sa apara cabinetele particulare", ne-a declarat Vasile Cocris, prodecanul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA), facultate ce face parte din cadrul unuia din cei mai mari angajatori din judet.

Reprezentantii firmelor de recrutare considera ca entitatile administrate de stat reprezinta o nuca tare si vor trece prin focul unor restructurari doar in cazuri extreme. "La privat angajezi exact citi oameni ai nevoie nu ca la stat ca sa ai destui care sa bata apa in piua si sa ia banii contribuabililor. Toata lumea merge pe performanta, iar la stat acest lucru nici nu exista. Abia acum cu criza iau si ei masuri sa mai reduca posturile in sensul ca cele eliberate de catre cei iesiti la pensie nu mai sint scoase la concurs. Nu se vor face niciodata restructurari masive pentru ca apar probleme sociale si atunci politicienii risca sa-si piarda electoratul. Lucrurile merg amestecat ca sa ne zapaceasca si sa credem ca s-a schimbat ceva, dar de fapt totul este la fel", ne-a declarat Camelia Birzanu, manager general Brainer Consulting.

19.445 de someri

Iasul numara in luna aprilie 19.445 de someri. Restructurarile de la inceputul anului atit colective cit si individuale au ingrosat rindul somerilor de anul trecut cu 2.800 de ieseni.

Situatia este cu atit mai grava cu cit 15.751 provind din mediul privat si doar 6.072 primesc indemnizatii, iar situatia pare sa se redreseze foarte greu.

Din numarul total de someri 11.631 sint barbati, iar cei mai multi care au ramas fara un loc de munca au virsta cuprinsa intre 30 si 39 de ani.

Sursa http://www.ziaruldeiasi.ro/economic/angajatii-din-iasi-conectati-ombilicat-de-bugetul-de-stat~ni5fco
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
20 Mai 2009, 12:51:48
Răspuns #8

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Lucrarile la linia de tramvai din Tatarasi treneaza foarte mult din cauza constructorului fapt ce-l scoate din minti pe primarul Nichita


Citat

Iaşi
Grecii îl scot din minţi pe primarul Nichita


Lucrările la şantierul din Tătăraşi, unde se înlocuieşte linia de tramvai, merg foarte rău, în opinia primarului Gheorghe Nichita. De altfel, edilul şef şi-a mai exprimat nemulţumirea faţă de firma grecească Themeli, care vrea cu orice preţ să modifice soluţia tehnică din proiect, motivînd că soluţia nouă este modernă. "Gradul de compactare a infrastructurii nu corespunde proiectului. Directorul de la Bucureşti al firmei Themeli vine cu tot felul de lozinci şi insistă să folosească altă soluţie. Îi voi scrie patronului din Grecia", ne-a spus primarul.

În schimb, la celelalte şantiere, ameninţările şefilor municipalităţii nu au rămas fără efect. "Se lucrează mult mai susţinut. Doar la pasajul de la Hală sînt dificultăţi legate de pînza de apă freatică. Se caută soluţii tehnice pentru coborîrea nivelului ei cu 2,5 metri", a completat dl Nichita. (C.Negoiţă
Sursa http://www.evenimentul.ro/articol/grecii-il-scot-din-minti-pe-primarul-nichita.html
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
06 August 2009, 20:53:32
Răspuns #9

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Consilierii locali decid astazi daca se schimba sinele de tramvai la Gara


Zi decisiva pentru Regia Autonoma de Transport Public (RATP) si pentru iesenii care calatoresc cu tramvaiul. Consilierii locali vor decide astazi daca sustin sau nu alocarea a 13,5 milioane lei pentru modernizarea liniilor de tramvai.

Banii vor fi transferati de la o parte din investitiile finantate din creditul luat de municipalitate de la Dexia Kommunalkredit. In cazul unui vot favorabil, RATP si constructorul de la linii, firma Martin Rose, vor mai deschide alte doua santiere in oras. Este vorba de Gara - Podu de Piatra si Targu Cucu - Cinci Drumuri. "Intre Gara si Podu de Piatra, pana la intrarea in rond, se va reabilita o portiune de 800 de metri, care va costa in jur de un milion de euro. Daca vom primi acesti bani maine (astazi - n.r.), este posibil ca a doua zi sau de la inceputul saptamanii viitoare, sa incepem lucrarile. Traficul in zona va fi asigurat de catre microbuzele care merg acum pe traseul Targu Cucu - Gara. Vom prelungi aceasta cursa cu inca patru masini pentru a prelua toti calatorii. Pe toata perioada lucrarilor, vor ramane functionale doar doua linii de tramvai, traseele 3 si 5, pana la inceperea lucrarilor pe strada Cinci Drumuri, cand vom gandi alt plan de transport. Vrem ca pana de Sfanta Parascheva sa terminam si aici lucrarile, pentru a putea da in folosinta toata linia modernizata. Pana atunci, insa, speram sa se finalizeze lucrarile in Tatarasi, unde firma Themeli, din Grecia, are termen pana la 15 septembrie", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

Acesta a mai precizat ca intentioneaza sa abordeze lucrarile de la Gara pe trei tronsoane mai mici, pentru a le finaliza inaintea sezonului rece. In acelasi timp, depoul de la Gara va fi inchis cel putin pentru doua luni, toate tramvaiele care vor fi scoase la strada urmand a fi duse la depoul din Dacia. Mai mult, odata cu inchiderea acestei linii pentru modernizare, sefii RATP vor sa deschida tronsonul Podu de Piatra - Bazar, portiune ce a fost recent modernizata.

sursa www.flacarais.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
24 Noiembrie 2009, 14:10:37
Răspuns #10

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Tramvai în probe

Mecanicii RATP au încheiat revizia tehnică a unuia dintre cele 14 vagoane achiziÅ£ionate recent de regia locală de transport public din Augsburg. "ÃŽl vom scoate mîine (n.r. - astăzi) în probe la stradă. Vagonului i s‑au făcut modificări la aparatul de tracÅ£iune", ne‑a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP. Tramvaiele aduse din Germania, care au costat 250 de euro/bucata, vor fi cele mai noi unităţi de transport cu care va opera RATP, ele fiind modernizate de societatea de specialitate din Augsburg în anul 2000.                                                                sursa www.evenimentul.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
14 Februarie 2012, 10:26:44
Răspuns #11

flayy27

  • Impreuna vom fi mai puternici
  • Mesaje postate: 1833
  • Gen: Bărbat
  • Eu cu mine!
Iaşiul a rămas fără autogară modernă. 20 de milioane de euro, aruncaţi la gunoi
14 februarie 2012, 05:51 |  Autor: Gabriela Toma |
 
Primăria Iaşi a pierdut 20 de milioane de euro din fonduri europene şi a renunţat proiectul autogării care trebuia construită în Tudor Vladimirescu, după ce instanţa nu a soluţionat la timp litigiul în care este implicată municipalitatea.

Ultima şansă în instanţă pentru autogara SF din Iaşi

La termenul de pe 13 februarie, magistraţii de la Tribunalul nu au ridicat sechestrul pus de Fisc pe halele Regiei Autonome de Transport Public şi au stabilit un nou termen abia pe 20 februarie, mult prea târziu pentru ca banii europeni să fie accesaţi.

„Procesul continuă, dar noi am pierdut finanţarea. Chiar dacă am câştiga procesul, banii pentru autogară s-au pierdut. Fondurile rămân pe Porgramul Operaţional Regional, doar că nu mai putem face autogara din ei“, a spus Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei.

Autogara din zona Tudor Vladimirescu trebuia să aibă opt peroane, fiecare cu punct de plecare şi sosire, o parcare supraterană şi o clădire principală de 4.200 de metri pătraţi. Deşi halele administrate de RATP au fost puse sub sechestru încă din 2000, şefii din Primărie au ales amplasamentul de la intersecţia dintre bulevardul Tudor Vladimirescu şi Splai Bahlui pentru a amenaja noua autogară.
sursa www.adevarul.ro
Cu respect si admiratie.
memorat
10 Martie 2012, 08:11:41
Răspuns #12

CHITARA 213

  • Vizitator
 RATP cârpeÅŸte în TătăraÅŸi macazuri schimbate pe bani grei de firma Themeli
Mântuială a la grec!

Calea de rulare a tramvaielor rămâne o problemă permanentă a şefilor RATP Iaşi.

Este evident faptul că modernizarea infrastructurii transportului electric demarată de municipalitate nu a reuşit să cuprindă întreg oraşul, motiv pentru care există zone unde, îndeosebi în anotimpul rece, apar fisuri la şine. Paradoxal este faptul că necazurile cele mai mari vin din zonele unde au fost efectuate înlocuiri de şine sau macazuri. Explicaţia este simplă: firma care a realizat lucrările s-a dovedit a fi interesată doar să pună mâna pe banii alocaţi proiectelor, în detrimentul calităţii.

Aşa stau lucrurile în Tătăraşi, unde, la doi ani după prestaţia celor de la compania grecească Themeli, linia de tramvai prezintă fisuri, iar aparatele de cale au defecte majore. Potrivit reprezentanţilor regiei, nu este pentru prima dată când echipele RATP sunt trimise pentru a repara ceea ce, în mod firesc, ar fi trebuit să ţină câţiva ani. „Avem probleme în rondul din Tătăraşi Nord. Aici nu s-au făcut lucrări de calitate. De altfel, la vremea respectivă, municipalitatea a incriminat modul cum a lucrat firma elenă, refuzând în cele din urmă să mai efectueze deconturi către aceasta. Problema este că noi suntem nevoiţi să intervenim în permanenţă. Chiar săptămâna trecută am informat municipalitatea că trebuie să intervenim pentru reparaţii la aparatele de cale, cu efectuarea unor suduri la intrarea şi ieşirea din macaz”, ne-a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.

Rabat de la calitate

Sub pretextul că realitatea din teren nu se prea „pupă” cu proiectul, firma Themeli a solicitat în repetate rânduri suplimentarea sumei cuvenite pentru schimbarea a 4,14 kilometri cale simplă de rulare, situată în jurul valorii de 4 milioane de euro. ÃŽn realitate, doar s-a tras de timp, TătăraÅŸiul fiind rupt de restul oraÅŸului în ceea ce priveÅŸte  transportul electric. Nici materialele folosite nu au fost de calitate. Dovada o constituie faptul că toate macazurile din oraÅŸ, aduse de la Buzău, funcÅ£ionează ireproÅŸabil, mai puÅ£in cele din TătăraÅŸi, achiziÅ£ionate de Themeli din Brăila. „Este o mare diferenţă faţă între modul în care a lucrat Martin Rose ÅŸi Themeli. AÅŸa se face că suntem nevoiÅ£i să intervenim doar acolo pe unde a trecut constructorul elen”, au mai spus oficialii RATP.

Riscul de deraiere persistă
Chiar şi după intervenţia echipelor RATP, riscul unor deraieri în Tătăraşi Nord persistă, mai ales dacă şina este umedă sau îngheţată. Luna trecută, spre exemplu, un tramvai a deraiat la intrarea în rond, fiind nevoie de 30 de minute pentru repunerea lui pe şine

http://www.evenimentul.ro/articol/mantuiala-a-la-grec.html
memorat
14 Martie 2012, 21:18:53
Răspuns #13

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
31 Martie 2012, 19:43:10
Răspuns #14

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Din ciclul ochii care nu se vad te vad ieseni au parte si de oarece protectie in mijloacele de transport ale RATP http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Hotii-buzunare-tramvaie-electronici-FOTOGALERIE_0_668333550.html
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
05 Aprilie 2012, 19:15:06
Răspuns #15

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
22 Martie 2013, 13:58:08
Răspuns #16

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Tramvaiele IESENILOR scoase la licitatie: RATP IASI in faliment?


Primaria Iasi baga in faliment transportul public iesean pentru ca de un timp indelungat, aceasta nu a platit  gratuitatile oferite anual celor 30.000 de pensionari • ANAF a pus sechestru si a scos la licitatie 22 de tramvaie, pentru ca RATP nu si-a mai putut onora obligatiile catre stat • Fara nicio intentie sa-si respecte plata anuala a celor 20 milioane de lei pentru gratuitatile pensionarilor, edilii locali au anuntat ca RATP va fi pur si simplu falimentata infomeaza BUNA ZIUA IASI.
A inceput numaratoarea inversa pentru intrarea in faliment a Regiei Autonome de Transport Public din Iasi. Decizia primarului Gheorghe Nichita de a oferi transport gratuit pe toate liniile pentru cei aproape 30.000 de pensionari din Iasi nu a fost onorata de ani buni prin plata decontarilor anuale de 20 milioane de lei, atat cat ar trebui RATP sa primeasca in schimbul acestor servicii oferite zilnic principalului electorat al edilului.
Acum, RATP Iasi are datorii catre bugetul de stat de aproximativ 39 milioane de lei. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus sechestru pe o parte din mijloacele de transport folosite in Iasi si, in exact o saptamana, a programat o licitatie pentru vanzarea a 22 de tramvaie.
“Sunt sub sechestru mai multe tramvaie pentru datoriile pe care le inregistreaza RATP catre ANAF. Plati s-au mai facut, dar odata cu timpul au crescut penalitatile pentru sumele datorate catre bugetul de stat. Este vorba de 22 de tramvaie pe care ANAF le scoate la licitatie, printre care 13 vagoane ST7 si ST8 si 9 tramvaie GT5″, explica Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP Iasi.
Se face loc unei firme private
Edilii au anuntat ruperea RATP in doua formatiuni. O societate va fi rupta din regie si va purta numeleSC Compania de Transport Public Iasi SA si, cel mai probabil, societatea va avea management privat. De la castigarea primului sau mandat ca primar al Iasului, Gheorghe Nichita a oferit legitimatii de transport gratuit pe toate rutele pentru aproape 30.000 de pensionari, iar in schimbul acestor servicii, Primaria Iasi se obliga sa deconteze din bugetul local aproape 20 milioane de lei anual, lucru care nu s-a intamplat. Acum, edilul sef al orasului anunta sfarsitul regiei de tranport local.
“De vreo doi ani de zile, am pus juristii sa analizeze situatia, firmele de avocatura, am chemat si alti experti sa vedem ce putem face pentru ca este o gaura neagra in economia Iasului si chiar a Romaniei pentru ca sunt datorii foarte mari. Preocuparea mare a noastra, a Guvernului actual, este sa incepem incetul cu incetul sa inchidem aceste gauri negre ale economiei”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.
Daca obligatiile Primariei Iasi catre RATP ar fi achitate, bugetul local ar trebui saracit cu 20 milioane de lei anual pentru calatoriile oferite unui electorat asigurat, in timp ce studentii, veteranii sau persoanele cu handicap nu primesc niciun sfert din acesti bani. Sefii RATP au precizat ca, dupa ce va fi infiintata SC Compania de Transport Public Iasi SA, RATP va ramane cu o parte din activitatea de transport public, dar va intra in insolventa.

http://portal.ro-trans.net/tramvaiele-iesenilor-scoase-la-licitatie-ratp-iasi-in-faliment/
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
06 Aprilie 2013, 22:04:49
Răspuns #17

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":