19 Martie 2024, 04:06:12

Autor Subiect: Autobuze Ik4 Bucurestene  (Citit de 20179 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

24 Noiembrie 2008, 15:03:41

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Poate unul dintre cele mai bune si fiabile autobuze care au apartinut ITB/RATBului ele au circulat pe liniile ITB/RATB din 1972 pana aproape la sfarsitul anului 1997.La inceput autobuzele apartineau de doua autobaze Serban Voda(actualul garaj REBU DIN SECT.4) si Nordului.Dupa desfiintarea garajului Serban Voda autobuzele de aici au fost transferate la Ferentari si o mica parte la Militari.Ele au fost fabricate de sarbi sub licenta Ikarus Hungaria si la un moment dat se facuse un troc intre guverenele celor doua tari Romania si R.F Iugoslavia prin care romani le dadeau autocamioane Roman si sarbii la schimb autobuze.O poza cu un IK umplut pana la refuz in acea perioada.Foto Andrei Pandele
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

24 Noiembrie 2008, 15:08:54
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ce erau acele 2 rezervoare mari de pe acoperis?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Noiembrie 2008, 15:15:55
Răspuns #2

CRAZY BOY

  • Vizitator
Mi se pare ca erau rezervoarele pt GPL.
memorat
24 Noiembrie 2008, 15:21:26
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Hai ca vin si eu cu 2 autobuze Ik4, #611 (B 66 RTB) si #2451 (B 25 DKF).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Noiembrie 2008, 17:47:36
Răspuns #4

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Din cauza restrictiilor din perioada comunista autobuzele aveau montate pe acoperis "rachete" alimentate cu gaz,adevarate bombe pe rotii au existat astfel de instalatii si pe autobuzele DAC si Roman,dar in 1985 s-a hotarat demontarea lor.Super poza cu ultimul Ik4 functionabil #611 care a fost retras in 1997 din traseu si daca nu ma insel a circulat pe linia 261 in ultimii ani din viata.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
25 Noiembrie 2008, 09:58:35
Răspuns #5

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Vreau sa observati in prima poza a lui Iasmin cea in care apare autobuzul #611 cat de bine a rezistat tabla dupa nu mai putin de 12 in care autobuzul nu a mai circulat!Chiar daca tabla este mancata de rugina pe anumite partii ale autobuzului este de inteles acest autobuz a stat in ploii,vant si zapezi atat timp.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
25 Noiembrie 2008, 13:39:47
Răspuns #6

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Vreau sa observati in prima poza a lui Iasmin cea in care apare autobuzul #611 cat de bine a rezistat tabla dupa nu mai putin de 12 in care autobuzul nu a mai circulat!Chiar daca tabla este mancata de rugina pe anumite partii ale autobuzului este de inteles acest autobuz a stat in ploii,vant si zapezi atat timp.

Imi pare rau ca nu am realizat si fotografii din interior, dar Seful parcului Rece al Alexandriei era foarte ciufut si nu am putut sa intram in acea curte. Nici cu aprobarea pe care am avut-o nu ni s-a permis. Traim in Romania....
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
25 Noiembrie 2008, 14:07:34
Răspuns #7

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
In a doua poza a lui Iasmin este un autobuz de interventii al autobazei Alexandria,aceste autobuze insa au fost modificate si transformate in autobuze de interventie.Dar si ele au circulat ca autobuze de calatori,pana si numarul de parc nu este al lor,in Bucuresti mai exista si IK4 particulare dar si autobuze de interventie pe la diferite autobaze si depouri bucurestene.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
26 Noiembrie 2008, 18:42:56
Răspuns #8

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Autoritatile comuniste ale acelor vremurii au renuntat la achizitiile acestor autobuze pe care le-au vazut ulterior ca un competitor destul de bun al DACului autohton.Ik4 a fost importat in Romania din cauza faptului ca productia fabricii "Autobuzul" nu mai facea fata productiei.Liniile pe care circulau aceste Ik4 erau unele centrale deci aceste autobuze erau considerate atunci ca niste Citaro actuale ;).
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
27 Noiembrie 2008, 20:55:47
Răspuns #9

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Ik4 ,aceste bijuteri de pe timpuri de mult apuse ,se pare ca erau facute si ele dupa licent MAN si in Bucuresti au fost numai autobuze scurte nu a existat o varianta articulata!In bucuresti a mai existat si un autobuz Ik105(IK5) care era de culoare albastra si apartine autobazei Serban Voda.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
04 Decembrie 2008, 20:08:08
Răspuns #10

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
In afara de Bucuresti aceste autobuze au mai circulat si in orase precum Iasi si Constanta,la malul marii inca mai exista Ik 4 de interventie.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
08 Decembrie 2008, 19:31:22
Răspuns #11

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Imi pare extrem de rau ca RATBul nu vrea sa conserve nici un astfel de autobuz pentru vreun eventual muzeu.Este pacat ca o parte din istoria Bucurestiului se pierde si nimeni nu face nimic ca cei ce vor veni sa cunoasca o parte din istoria din oras.Oricum Ik4 va face parte din inimile celor care le-au prins in viata si ma bucur ca am prins aceste autobuze in viata :)
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
15 Decembrie 2008, 21:38:39
Răspuns #12

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Din pacate Ik4 nu au existat ca si autobuze articulate.Ele au fost decat autobuze scurte.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
05 Februarie 2009, 19:01:14
Răspuns #13

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Reiau si aici discutia privin pastrarea acestor autobuze pentru un eventual muzeu,chiar ma doare sufletul cand vad ca ele au fost transformate in autobuze utilitare si aceasta bijuterie numita #611 zace in agonie in parcul rece de la Alexandria.Deh astea's mintiile luminate din RATB >:(
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
01 Martie 2009, 20:29:39
Răspuns #14

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Daca RATBul va vrea sa faca vreun asa zis muzeu fac apel pe aceasta cale ca sa se salveze Ik4 care se afla in autobaza Alexandria,cel din parcul rece.Poate vom face ceva in acest sens ce zice-ti?Sa strangem ceva semnaturi sa salvam autobuzul Ik4 #611 chiar daca acesta va presupune munca titanica deoarece acesta se afla in starea in care se afla!
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
14 Mai 2009, 11:58:30
Răspuns #15

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Acum cateva zile aflandu-ma cu ceva traba prin Magurele am vazut parcat un autobuz IK4 gen depanare ceva cam cel pe care Iasmin la postat mai sus,din pacate nu am avut timp sa-i fac o poza  si nici sa vorbesc cu soferul autobuzului care se afla in el.Stau si ma intreb oare ce-o fi cautat acolo acel IK4?Era al RATBului sau era al unui privat care l-a cumparat de la RATB ?Sun asta deoarece nu am vazut pe el nici o emblema a RATBului si nici un numar de parc.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
01 Iunie 2009, 12:42:40
Răspuns #16

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Atasez o poza cu un IK 4 gasita pe net,vreau sa vedeti aglomeratia acelor ani si mai vreau sa aveti in vedere un aspect acela ca IK4 au fost niste autobuze omorate atat la propriu cat si la figurat dupa ce ca erau arhipline au mai avut montate pe ele si acele rachete cu GPL.Poza este luata de aici http://picasaweb.google.com/melandlenasphotos2/TomS8485WorldTravelPics2#5335291653456726818
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
12 Iunie 2009, 13:28:58
Răspuns #17

Costache Mihail

  • Mesaje postate: 121
Din cauza restrictiilor din perioada comunista autobuzele aveau montate pe acoperis "rachete" alimentate cu gaz,adevarate bombe pe rotii au existat astfel de instalatii si pe autobuzele DAC si Roman,dar in 1985 s-a hotarat demontarea lor.Super poza cu ultimul Ik4 functionabil #611 care a fost retras in 1997 din traseu si daca nu ma insel a circulat pe linia 261 in ultimii ani din viata.
Autobuzul IK4 cu nr de parc 611, condus de D-l Vali, a circulat pana in anul 1999 cu calatori, si pana in anul 2000 fiind Cursa Speciala. In ultimii 5 ani, nu a circulat niciodata pe linia 261. Linia pe care a circulat acest autobuz a fost numai 475 . Aceste autobuze Ik4 au circulat pana in anul 1993. Atunci au fost toate taiate, iar acoperisurile lor au fost folosite ca acoperis la o hala din Autobaza Nordului. Conducerea Regiei de atunci, a hotarat totusi sa mai ramana in circulatie 5 astfel de autobuze, din ultima serie de autobuze fabricate in anul 1981. Aceste autobuze au circulat pana in anul 1999, cu exceptia lui 611 care datorita starii lui impecabile, si asta datorita soferului D-L Vali care din surse proprii intretinea acest autobuz la care tinea foarte mult, a circulat pana la inceputul anului 2000. In afara de cabina care era inchisa si de inca un rand de stopuri atasate , acest autobuz nu a fost cu nimic schimbat, ci a fost pastrat in forma originala pana a fost scos din circulatie. Iata si celelalte 4  autobuze IK4 ramase in circulatie pana in anul 1999. Este vorba de #263 care a circulat numai pe linia 261, cu acesta cred ca l-ai confundat,daf bus, apoi #1625 , un harb care a circulat pe linia 233 pana la sfarsitul vietii lui. Usa din spate s-a defectat si nu a mai fost reparata deloc. Circula numai cu celelalte 2 usi.  Cat se chinuia soferul si ambala motorul, nu prindea mai mult de 25-30 km/h.  Alt autobuz #1626, avea scaunele tapitate, si circula cursa speciala, ducand si aducand soferii si manipulantii la depouri. Mai rar circula si pe linia 233. Si ultimul #1628, a circulat numai pe linia 304.  Era un harb si acesta ,  nu se mai nchidea nici capacul din fata.Iata o poza din arhiva mea, poza facuta de mine personal, in primavara anului 1994, cu #611 pe linia 475 (ex245.)
memorat
14 Iunie 2009, 21:09:22
Răspuns #18

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Si totusi prin 1997 l-am vazut pe linia 261 si crede-ma ca parca si acum il vad in fata mea,insa pe #1626 il stiu foarte bine mi-au ramas intiparite in memorie scaunele tapitate .Auzi cumva D-ul Vali statea cumva pe Chitila? Aceste autobuze au apartinut autobazei Nordului deci ultima din Bucuresti care a mai avut Ikarus 4 dar cumva aceste Ik4 au venit de la fosta Autobaza Serban Voda?Pentru ca acolo se aflau cele cu indicativul #16xx.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
12 Septembrie 2009, 16:16:40
Răspuns #19

zofei.2006

  • Vizitator
Joi IK4 a facut o vizita pana la Autobaza Nordului  ;D, urmeaza ca Iasmin sa puna pozele cu IK4.
memorat