Azi se semnează documentele de finanţare pentru Magistrala 4 Lac Străuleşti - Gara ProgresuMarţi, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), va avea loc semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu".
Marţi, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Organism Intermediar al Programului de cooperare elveţiano-român - aria de concentrare tematică „Mediu şi infrastructură", se vor semna documentele de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu", beneficiar SC Metrorex SA, informează MDRAP.
La semnarea documentaţiei de aprobare a finanţării pentru proiect vor participa:
- Excelenţa Sa Jean Hubert Lebet, ambasadorul Elveţiei în România, din partea statului elveţian, care co-finanţează programul
- Viceprim-ministrul Daniel Chiţoiu, ministrul Finanţelor Publice, din partea Ministerului Finanţelor Publice, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare (UNC) a programului
- Viceprim-ministrul Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei publice, din partea MDRAP, în calitate de Organism Intermediar pentru aria de concentrare tematică „Mediu şi infrastructură"
- Ministrul Transporturilor Ramona Mănescu, din partea Ministerului Transporturilor, în calitate de instituţie publică coordonatoare a beneficiarului
- Aurel Radu, directorul general al S.C METROREX S.A, în calitate de beneficiar.
Aceasta este prima finanţare din cadrul Programului de Cooperare Elveţiano-Român pentru care partea elveţiană semnează acordul de proiect, potrivit MDRAP. Documentele care se vor semna marţi sunt, conform procedurii programului, acordul de proiect şi acordul de implementare, prin care se prevăd drepturile şi obligaţiile părţilor privind implementarea şi finanţarea proiectului.
Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederatiei Elvetiene a aprobat finantarea studiului de prefezabilitate si fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord - Gara Progresul, după cum a anunţat Metrorex, pe 16 iulie 2012. Proiectul, propus spre finantare de catre Metrorex, are o valoare totala de 10 milioane CHF, iar elvetienii ar urma sa contribuie la acest proiect cu 8,5 milioane de franci, adica aproximativ 7 milioane de euro. Potrivit Metrorex, odata cu finalizarea Magistralei 4 si conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Capitala va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport.
Potrivit Metrorex, "actiunea se circumscrie masurilor cuprinse in Acordul-cadru incheiat intre Consiliul Federal Elvetian si Guvernul Romaniei privind implementarea Programului de cooperare elvetiano-roman pentru reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse, semnat la data de 7 septembrie 2010".
Noile staţii de metrou ce vor fi construite pe tronsonul Gara de Nord - Gara Progresu pot fi văzute pe harta metroului bucureştean în anii 2020.
Pe 7 septembrie, autorităţile au anunţat că încep lucrările de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii (tronsonul Parc Bazilesc – Lac Străulești).
Astfel, traficul auto pe Bdul. Bucureştii Noi a fost restricţionat pe anumite porţiuni, începând cu data de 7 septembrie 2013, după cum a aprobat Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Bucureşti. De asemenea, RATB a anunţat că anumite trasee de autobuze au fost deviate, iar mai multe tramvaie şi troleibuze au fost suspendate, începând de duminică.
Potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni, valoarea totală a proiectului fiind de 1.115 milioane lei.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a precizat într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/marti-se-semneaza-documentele-de-finantare-pentru-magistrala-4-lac-straulesti-gara-progresu_194980.html