Accidente, incidente si defectiuni la Metrorex
27 Octombrie 2020, 13:43:10

Autor Subiect: Accidente, incidente si defectiuni la Metrorex  (Citit de 38635 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

26 Noiembrie 2010, 22:43:53
Răspuns #200

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Undeva in dreapta sub robinetul KD2 are o supapa care goleste conducta principala
memorat
27 Noiembrie 2010, 11:12:44
Răspuns #201

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
În această dimineață (26.11.2010) în jurul orei 7:20 rama de metrou "Magnolia" a fost retrasă din circulație.
Rama părea a avea probleme deoarece a intrat în stație cu viteză redusă. Toată lumea a fost evacuată pe peron fără incidente și am umplut până la refuz următoarea ramă care era și așa plină.
 
Trenul 1016 - 2016 "Magnolia" a avut parte de o eroare la computerul de bord, la statia Constantin Brancoveanu, Capatul 1016 nu mai comunica in parametri normali cu capatul 2016, defectiune vizibila (auzibila mai bine spus) era prin faptul ca sonorizarea nu se auzea decat in jumatatea 1016, jumatatea 2016 nu se auzea nimic, nici "Atentie se inchid usile, nici Urmeaza statia..., si nici vocea mecanicului... Va rugam sa coborati trenul se retrage din circulatie".
Odata ajunsi la Eroii Revolutiei, Computerul de bord a mai dat inca o eroare, la care mecanicul s-a uitat pe manualul explicativ al computerului de bord, si a constatat ca eroarea cu pricina (orcum scria si pe display), ca masuri trebuiesc facute urmatoarele:
Debarcarea calatorilor, continuarea drumului la depou.
Zis si facut, s-au debarcat calatori, si trenul a plecat.
Pentru a da impresie ca este ceva grav (o smecherie mai veche), mecanicul a lasat iluminatul la jumatate, adica cateva neoane aprinse in fiecare vagon.
La plecarea din statie, cativa calatori nemultumiti strigau:
- Iauite, cica este defect, uite a plecat singur, nu trebuia sa-l remorcheze/impinga alt tren???
- Asta ne-a dat jos, ca sa-si bata joc de noi.

Din sursele mele, pe la Pta Romana, Computerul de bord i-a cerut restartarea trenului.
Adica sa-l opreasca, sa-l deconecteze de la curent, si sa scota cheia din contact.
Acest lucru s-a facut tocmai la pipera in remiza, unde din surse sigure, a plecat la Depou Berceni (dupa o ora), tot fara calatori.

La un interval de 30 min, dupa ce a ajuns la Pipera, am inteles ca un alt tren s-a defectat, ceva la frane, nu-i mergea bine Ato+Atp, si nu oprea la fix in statie, oprea ori pe la jumatatea peronului, ori dupa oglinda.
La accest tren, s-a izolat protectia Ato+Atp, si s-a trecut pe manual, dar se infrana singur intre stati.
S-a luat masura de a debarca calatori, si a se indrepta catre depou.
A debarcat calatori la Pta Romana, continuarea este identica cu cea a lui 1016 - 2016.
A stat in remiza la Pipera, si s-a intors la Depou Berceni, fara calatori.
memorat
27 Noiembrie 2010, 12:20:36
Răspuns #202

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Astazi acelasi probleme le-a avut metroul Atena ( M 1), a oprit aiurea in statiile Gara de Nord 1 si Crangasi. De la Crangasi incolo nu stiu ce a mai facut pentru ca eu am coborat. Ceasul de la Crangasi arata 8,15.
memorat
28 Noiembrie 2010, 12:11:56
Răspuns #203

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net

Asta era cea mai rapida metoda , si mai era una , dar daca amindoi mincau seminte....
Dar nu era mai "Ca la carte" sa lase in pace selectorul de viteze decat in momentul in care ar fi oprit complet trenul?

Si inca o intrebare: care ar fi fost a doua varianta?
Undeva in dreapta sub robinetul KD2 are o supapa care goleste conducta principala

Supapa respectiva nu o au si locomotivele ELECTRICE/LDE/LDH ??? ?
Daca stiti ce frumoasa arata REM 043A... Pacat ca nu pot posta fotografi. :(:(



Aseara, o rama Bombardier Movia 346 putem spune ca s-a defectat in statia Nicolae Grigorescu 1. Din pricina fortarii unei usi in timpul inchiderii, sistemul ATO si ATP a "decedat" subit. Imediat, a urmat o blocare de cateva minute a trenurilor de pe M1/3. Nu cunosc ce rama BM a fost implicata in incident, informatia am preluat-o de la un agent de paza de pe M1.
Pe la ora 21:40 trenul Bombardier Luxemburg 1109 - 2109 a tranzitat statia Piata Unirii 1 fara oprire in sensul Republica.





In concluzie: prea multe defectari au inceput sa dea noile trenuri BM. Mentenanta lor o fi de vina?



Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
28 Noiembrie 2010, 13:10:27
Răspuns #204

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Am citit in proportie de 70 la suta raportul si vreau sa fac cateva remarci:

Citat
B.3.2. Pagube materiale
Avariile la opritorul fix au constat în:
- înlocuirea opritorului fix deteriorat în timpul impactului;
Conform devizului nr. M 05.501/5185/05.10.2010 al Secţiei LT 1 – în valoare de 1058 lei.
10
Avariile la REM 043 necesită remedieri estimate după cum urmează:
Conform devizului nr. MTXM-L-P-03359 al SC ALSTOM TRANSPORT- în valoare de 350000 lei
Total valoare pagube = 351 058 lei
Se pare ca linia distrusa nu a fost inclusa in pagube...

Citat
În data de 29.09.2010 ora 13:50 conform programului de lucru şi a tabelului de prezentări, echipa de
conducere s-a prezentat la tura MR Piaţa Uniri I pentru remorcarea trenului 31. La ora 14:08 preia
trenul 31, trasa 15, format din TEM 043-011-195 de la firul 1. După preluarea trenului efectuează
proba de eficacitate a frânei pneumatice conform reglementărilor, menţionând în foaia de parcurs că
acesta corespunde.
Voi a-ti simtit vreodata ca un tren de metrou, fie Iva sau BM sa faca eficacitatea la intarea in serviciu al mecanicilor? LA BM este o mica problema: Eficacitatea nu se poate face in timpul conducerii ATC, doar in ATP sau pe manual. ;D


Nu vi se pare ca trenurile de metrou intra cam tare in statia Anghel Saligny, film facut in urma cu cateva saptamani, dupa incidentul pe care il dezbatem:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
28 Noiembrie 2010, 15:06:27
Răspuns #205

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Supapa respectiva nu o au si locomotivele ELECTRICE/LDE/LDH ??? ?

Pai actionarea supapei face mult praf , aia goleste conducta principala (cam acelasi lucru ca la trenuri) si se frina instant







memorat
03 Ianuarie 2011, 21:22:09
Răspuns #206

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Azi în jurul orelor 14:45, unul dintre trenurile de metrou aflate în circulaţie pe linia de metrou Berceni-Pipera, în staţia Eroii Revoluţiei, nu şi-a mai putut continua parcursul, necesitând acordarea de tren de ajutor pentru a fi îndrumat în depou. Călătorii au fost debarcaţi în staţia Eroii Revoluţiei, la peron, fără incidente şi în condiţii de siguranţă", a spus Gabriel Sburlan, director exploatare Metrorex.

Pe parcursul cuplării şi remorcării trenului defect, circulaţia metroului nu a fost întreruptă, circulându-se pe un singur fir, între staţiile Constantin Brîncoveanu şi Piaţa Unirii 2.

În jurul orei 15:20 circulaţia trenurilor a fost reluată în condiţii normale.

Sursa LIBERTATEA
http://www.libertatea.ro/stire/un-metrou-s-a-defectat-in-statia-eroii-revolutiei-316803.html

Varianta oficiala (am fost la fata locului, cunoscatorii stiu de ce!!!).

Trenul 1011 - 2011 odata ajuns in statia Eroii Revolutiei, dupa deschiderea usilor, coborarea\urcarea calatorilor, in si din tren, la momentul inchiderii usilor, jumatate de tren a intrat in "bezna" trenul mergea in directia Pipera, iar jumatatea de 3 vagoane (jumatatea spre Berceni) A ramas in "bezna" totala: usile deschise, iluminatul stins, ventilatia moarta, sonorizarea moarta.
S-a incercat timp de 10 minute "resuscitarea" trenului dar nu s-a reusit.
S-a luat ca masura cuplarea trenului din spate 1013 -2013, care acesta la randul lui a stationat aproape 20 min in tunel, la aproape 5 metri de peronul statiei Eroii Revolutiei.
Intr-un final, cele doua tranuri au fost cuplate, dupa o nereusita (cablul de alimentare dintre trenuri a fost rupt, deoarece a fost prins in cupla.
Trenul 1013 - 2013 l-a impins pe 1011 -2011 in tunel, apoi a debarcat calatorii la peronul statiei Eroii Revolutiei.
Dupa Debarcare, Trenul a plecat garnitura pana la depoul Bercenii, folosind traseul: Eroii Revolutiei (contrasens pana la Brancoveanu).

Daca se gaseste vre-un filmulet pe Youtube, este bine venit.
memorat
04 Ianuarie 2011, 15:16:29
Răspuns #207

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Pai la faza cu jumate aprins jumate stins nu prea mai avea ce sa ii faca acolo in tunel
memorat
04 Ianuarie 2011, 22:26:15
Răspuns #208

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Pai la faza cu jumate aprins jumate stins nu prea mai avea ce sa ii faca acolo in tunel
Care tunel??? aia defecta 1011 - 2011 era la peron, ajunsese in statie OK, dar cand sa plece... a dat un rateu de zile mari.

In concluzie, inca o bila neagra pt bm-uri...
memorat
04 Ianuarie 2011, 23:24:43
Răspuns #209

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Lasati oameni buni, ca vine si vremea ca distinsii sefi de pe la Metrorex care au aprobat achizitionarea de BM-uri sa dea cu capul de tavan.

Pentru ca este cert ca dupa ce vor ramane exclusiv trenuri noi, vor incepe in masa problemele. Si nu stiu cum naiba se intampla ca pe M1/3, eu cand merg cu un BM, mai intotdeauna se intampla cate ceva, cat de mic, care sa dea peste cap circulatia.
memorat
05 Ianuarie 2011, 00:01:30
Răspuns #210

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
IVE-le sunt mai "mecanice", un lucru foarte bun in anumite conditii. Vorba ta, ce ne facem cand vom ramane numai cu trenuri "noi", "moderne" si incredibil de "performante" mai ales? Daca as fi in locul Metrorex-ului as cantarii mai atent situatia, sunt asa de preocupati de aruncatul IVElor la gunoi incat nu vad (nu vor sa vada) adevaratele probleme. Eu n-as numi asta nici "modernizarea" nici "sistematizarea" metroului, ci doar o mare prostie, nu asa se face. Daca vrei sa investeti cu adevarat in viitor pai pune-ti la punct trenurile noi, si doar dupa aceea gandeste-te la cum sa scapi de cele vechi (lucru pe care nu l-as vrea).

O sa vina o zi in care toti astia carora le place sa mearga in cutii de plastic "moderne" o sa primeasca o lectie. Merg zilnic cu BM pe M2 si pot sa va spun ca mai mereu se intampla cate ceva, ba pleaca si opreste imediat, ba pleaca prea lent si deabia mai tarziu porneste calumea, ba are probleme cu usile (ci nu din vina calatorilor), probleme pe care vi-o spun cu mana pe inima ca nu le observ cand merg cu IVE pe M3.

Cam aceeasi idee am comentat-o si aici: http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/incident-la-metrou-in-zona-brancoveanu-o-garnitura-s-a-defectat.html
memorat
05 Ianuarie 2011, 13:54:50
Răspuns #211

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cand o sa revenim cu picioarele pe pamant si sa ne dam seama ca BM - urile pe care le luam noi sunt "bune pentru est" ( adica pentru tarile excomuniste ). Adica BM - uri de mana a II - a. Valabil si pentru instalatiile "ATO" sau derivate.
memorat
05 Ianuarie 2011, 17:49:22
Răspuns #212

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Care tunel??? aia defecta 1011 - 2011 era la peron, ajunsese in statie OK, dar cand sa plece... a dat un rateu de zile mari.

In concluzie, inca o bila neagra pt bm-uri...
Sau in statie , aia se remedia doar la depou
memorat
21 Martie 2011, 02:13:23
Răspuns #213

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ieri, 20 martie 2011, in jurul orei 16:50, in REM-ul 209 din cupla 209 - 179 - 182 functiona doar iluminatul de avarie (24V). Chiar daca mecanicul ajutor a incercat "resuscitarea" remului 209A si 209B, operatiune in zadar, am fost obligati sa calatorim in bazna pana la capatul de SECTIE (Anghel Saligny). CHIAR daca la rugamintea calatorilor de a scoate trenul din circulatie, mecanicii au invocat lipsa unei linii de garare a trenului defect, l-am adus la cunostiinta cateva linii de garare a trenului defect: statia EROILOR la liniile 4 (remiza 1 EROILOR) si 5 (remiza 2 EROILOR), linia 3 Piata UNIRII 1 (remiza); circulatie fara calatori pana la Depoul Pantelimon sau rebrusarea la macazul Y2 Eroilor si retragerea in Depoul Ciurel sau Industriilor (Militari).

AMIN!!!  :-\ :-\ :'(


In concluzie: daca trenul era BM tot la fel procedau mecanicii?  :o 8) :'( :'( :'(


Va doresc vizionare placuta:

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
21 Martie 2011, 10:12:15
Răspuns #214

ranger2007

  • Vizitator
Ieri, 20 martie 2011, in jurul orei 16:50, in REM-ul 209 din cupla 209 - 179 - 182 functiona doar iluminatul de avarie (24V). Chiar daca mecanicul ajutor a incercat "resuscitarea" remului 209A si 209B, operatiune in zadar, am fost obligati sa calatoril pe bazna pana la capatul de SECTIE (Anghel Saligny). CHIAR daca la rugamintea calatorilor de a scoate trenul din circulatie, mecanicii au invocat lipsa unei linii de garare a trenului defect, l-am adus la cunostiinta cateva linii de garare a trenului defect: statia EROILOR la liniile 4 (remiza 1 EROILOR) si 5 (remiza 2 EROILOR), linia 3 Piata UNIRII 1 (remiza); circulatie fara calatori pana la Depoul Pantelimon sau rebrusarea la macazul Y2 Eroilor si retragerea in Depoul Ciurel sau Industriilor (Militari).

AMIN!!!  :-\ :-\ :'(

In concluzie: daca trenul era BM tot la fel procedau mecanicii?  :o 8) :'( :'( :'(


Va doresc vizionare placuta:


Nu este prima data cand se intampla lucrul asta asa ca n-ar trebui sa mai faceti tam-tam degeaba :|
memorat
22 Martie 2011, 00:17:57
Răspuns #215

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
iluminatul ala nu e pe 24V si in principiu posibil sa se fi ars vre-o siguranta , siguranta aflata intr-o cutie sub podeaua vagonului si care nu putea fi schimbata acolo , aia se schimba doar prin depouri
memorat
22 Martie 2011, 08:44:44
Răspuns #216

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
iluminatul ala nu e pe 24V si in principiu posibil sa se fi ars vre-o siguranta , siguranta aflata intr-o cutie sub podeaua vagonului si care nu putea fi schimbata acolo , aia se schimba doar prin depouri

De ce nu s-a trecut la remedierea solutiei prin scoaterea trenului din circulatie? Linii de garare in caz de defectiune sunt "peste tot", sfinte DOMANE!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
22 Martie 2011, 09:39:37
Răspuns #217

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Ce, tie cand ti se arde un bec de la lustra din sufragerie opresti activitatea pana ce-ti pui unul nou ? Sau 'functionezi' cu un bec mai putin pana a doua zi cand rezolvi problema ? Eu am expus problema becului in mod teoretic - si asa trebuie tratata.
 'Defectiunea' circuitului de lumina princial nu este una care sa pericliteze siguranta / confortul calatorilor, ca de exemplu blocarea unei usi in pozitia 'deschis'. Nu ai urmarit acel tren dupa incident, nu ai de unde sa sti daca el a facut cursa intreaga si dupa aceea s-a retras. Poate au si trenurile astea un grafic de retragere, nu cred ca-l cunosti. Apropo, eu ieri pe la ora 17,00 m-am 'plimbat' cu o IVA de la statia Nicolae Grigorescu la Antilopa, dupa aceea IVA respectiva a ramas 'la naveta' pe distanta Republica - Antilopa. Imi poti spune de la ce depou a venit si unde a 'disparut' IVA de dinaintea ei care a asigurat naveta pana la ora 16,59 ?
 Si de ce IVA 'mea' nu era 'cazata' in depoul 'Pantelimon' si era formata din 3 TEM - uri si nu unul singur asa cum se obisnueste pe relatia 'Republica - Antilopa' ?
memorat
23 Martie 2011, 13:19:49
Răspuns #218

mariusm2009

  • Mesaje postate: 254
  • Gen: Bărbat
Am circulat in vagoane de metrou in care nu functiona nici macar iluminatul de avarie, era o bezna totala.
http://www.youtube.com/watch?v=WxKYhxnezlU
memorat
23 Martie 2011, 16:04:38
Răspuns #219

ByOnu

  • Mesaje postate: 683
  • Gen: Bărbat
    • RTF
Si de ce IVA 'mea' era formata din 3 TEM - uri si nu unul singur asa cum se obisnueste pe relatia 'Republica - Antilopa'?

Hmmm... vrei sa spui TEM IVA din 3 REM, ca din 3 TEM este imposibil... ???
Oricum, nu stiam, intre Republica-Antilopa circula doar un REM (2 vag)?!? :o Esti sigur ca nu-i vorba despre un TEM intreg? ::)
memorat