29 Martie 2024, 16:10:26

Autor Subiect: Ramele de metrou IVA Astra  (Citit de 173845 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

12 Septembrie 2010, 21:09:29
Răspuns #320

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Desi am vazut poza atasata, cu iva aia albastra cu butonul "ciudat", azi le-am vazut mai de aproape pe toate 6 ivele albastre, da am spus bine 6 ive albastre, care au butonul ala ciudat, langa usa, pentru deschiderea usi.
Iar al 7 tren iva albastru, toate cele 6 vagoane, au buton pe usa exact ca in imaginea de mai jos.
[...]
Nu am inteles fraza pe care am inrosit-o.

[...]
Eu vreau sa demonstrez, ca dintr-un tren iva albastru, l-au vopsit, i-au schimbat bateriile, si i-au adaugat sistem ato, sau ce sistem are nevoie pentru a circula pe M4.
Fapt logic, eu am spus ca acum catziva ani,pe M1 a circulat un tren iva rosu, modernizat, cu butoane pe usi.
Tot odata am mai spus, ca a fost mutat pe M4, unde a fost sectionat.
Cand am spus asta, nu stiu ce ati inteles voi dar eu ma refeream la.... fiti pe faza.
Din cele 6 vagoane, s-a creat un tren de 4 vagoane. ok.
Celelante 2 vagoane, au fost cuplate cu alte 2 vagoane de iva rosie, ne-modernizata ca asta.
Am reusit sa caut pe net, aici pe forum, si pe tram club, si google, si am gasit cateva poze cu trenul despre care vb eu.
Prima poza, butonul de pe usa.
In a doua poza, pun trenul impartit in doua, (care zic eu ca a fost albastru, apoi a devenit rosu modernizat) si este sectionat pe M4
Iar in a 3 poza, un pic dintr-o iva albastra, mai exact usa, cu splendoarea ei de buton de pe usa, care este identic cu cel de pe M4.
Astept pareri...
Si sa nu uit... Iva aia de ziceati voi ca era pe jos prin dep berceni, nu mai este, este deja fier vechi.
Prea putin probabil ca o IVA Albastra sa fi fost revopsita in rosu si scoasa la traseu pe M4 incluzandu-se echipamentul ATO spaniol pe ea. Trebuia montat, totodata si bordul vechi; la trenurile albastre lipsesc o serie de sigurante si echipamente; prin modernizare trenul a fost simplicat la baza echipamente...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Septembrie 2010, 00:10:16
Răspuns #321

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
E cam asa se vrea sa se modernizeze trenul ala de care vorbiti (ma tefer la partea tehnica)  cele 4 vagoane de care vorbiti a fost inlocuite unele subansamble si dispozitive vechi cu unele mai moderne, si nu a fost albastra vopsita in rosu , cele albastre au cu totul alta configuratie
memorat
13 Septembrie 2010, 00:34:57
Răspuns #322

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
E cam asa se vrea sa se modernizeze trenul ala de care vorbiti (ma tefer la partea tehnica)  cele 4 vagoane de care vorbiti a fost inlocuite unele subansamble si dispozitive vechi cu unele mai moderne, si nu a fost albastra vopsita in rosu , cele albastre au cu totul alta configuratie

Te referi la trenurile de 4 vagoane de pe M4?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Septembrie 2010, 10:20:37
Răspuns #323

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Ok, pe mine m-ati lamurit, Nu avea cum ca difera sistemele, configuratiile, etc.
Dar care este faza cu butonul de pe usi, referitor la trenul de pe M4 si la acea iva albastra, din dep berceni.
si in afara de asemanarea cu butonul pe usi, mai exista o asemanare intre trenul de pe M4, si acea iva albastra,
si anume, sistemul de alarma, este tot cu interfon, sa vorbesti cu mecanicul, exact ca la aia de pe M4.
Dar cum voi sustineti ca nu este posibil din punct de vedere tehnic, asa o fi.
Mie mi s-au parut prea multe asemanari.
Mai am de facut 1 lucru, cand m-ai ajung pe M4 sa iau o surubelnita, o dalta ceva... sa-i zgari vopseaua, sa vad daca are vre-un strat de albastru.

Iasmin, ma refeream ca sunt 6 trenuri iva albastre, cu butonul ala ciudat langa usa, pentru deschiderea usi.
Iar al 7 tren iva albastru, are butonul pe usa, exact ca trenul de pe M4.
Deci in total 7 trenuti mari si late, doar ca unu difera de restu.
memorat
13 Septembrie 2010, 16:27:42
Răspuns #324

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Nu stiti ca in romania daca se modernizeaza un vehicul/tren doua vagoane/locomotive/tramvaie nu seamana unul cu celalalt? Poate au folosit interfoanele respective si la modernizarea Ivelor de pe M4.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 Septembrie 2010, 00:02:29
Răspuns #325

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Da ma refer la cele 4 de pe M4, si ca idee il rog pe colegu de la paza sa priveasca in cabina si sa ne spuna si noua care sint diferentele intre ele (cele rosii cu cele albastre cu butoanele de la usi)
memorat
14 Septembrie 2010, 01:17:58
Răspuns #326

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Sincer nu pot sa ma uit in cabina, sau in interior la calatori, pentru ca sunt sigilate.
Si ca o noutate, azi am vb cu un mecanic.
M-am prezentat, i-am aratat cartea de vizita personalizata "stil Ro-Trans" care mi-a dat-o Iasmin, asa, sa nu creada ca sunt vre-un terorist.
Si.. l-am intrebat cam ce diferente sunt intre iva normala, si alea albastre.
Raspunsu a fost pe masura.
"(Mecanic)Am facut 5000 km cu ele in probe, si pot spune ca sunt ca niste copii nascuti prematur.
(Eu) Adica...
(Mecanic) adca, s-a incercat simplificarea anumitor functii de conducere, dar sa rezultat un tren foarte complicat.
S-a incercat conducerea dintro singuta maneta, adica sa nu mai fie doua manete, una pentru mers in X trepte, si una pentru frana in X trepte.
Iar bateriile, foarte proaste, cum era un variaj de tensiune in sina a-3-a, se blocau imediat.
Pentru a le debloca, indiferent de unde ramaneau blocate, tunel sau statie, trebuia sa resetez acel computer de bord (foarte primitiv), si sa ma duc in capatul celalant al trenului, sa trag de o siguranta.
Singurul aspect pozitiv, era ca nu se incingeau ca astea "normale", si nu miroseau mereu a cauciuc ars.
O intamplare mi-o amintesc: Dupa ce am facut probe cu una, de la Industriilor (Preciziei) la Eroilor, nustiu cate ture, trebuia sa iau o echipa de "specialisti" de la gara de nord, acesti "specialisti" erau defapt ingineri, si alte functii de prin Ministeru transporturilor, sa vada cum merg noile investitii, pentru ca au fost o "paguba".
Pana la specialisti au mers binisor, cum s-au urcat aia, cum pac.. ramaneau intepenite.
Modernizarea "simplificarea" a costat metrorexu la vremea aia 3 mil de dolari, pentru fiecare tren.
deci dati si tu seama.
Au circulat numai pe Industriilor (preciziei) - Eroilor, si credema, ca mereu la Armata Poporului (Lujerului) sau Politehnica, gata intepeneau, si abia daca mai puteam sa plec cu ele de pe loc.
(Eu) Si acum ce o sa faca cu ele? Le tin in cnservare, sau cand expira contractu le face fier vechi?
(Mecanic) Mda... nu stiu ce sa spun, stiu ca s-au apucat acum de un alt proiect, sa modernizeze ivele, sa semene cu BM-uriile, Dar.. Greu.
(Eu) Am vazut ca au trimes o cupla de 1 iva A+B, tocmai la astia la Alstom, s-a o modernizeze, ce credeti?
(Mecanic) Slabe sanse... Bm-uriile sunt la putere, ca sunt fiabile, se gasesc piese de schimb, sunt noi, etc.
(Eu) este o iva albastra, care are buton de deschidere a usi, pe usa, nu langa usa, cum au restu de ive albastre, si semnalul de alarma cu interfon, exact ca trenul ala de pe M4, care acum circula format din 4 vagoane, iar restu de 2 vagoane circula cuplat cu 2 vagoane "normale", nu vi se pare cam identic?
(Mecanic) ba da, poate a fost modernizat un tren iva normal, in acelas loc unde au fost si astea, ori la Arad ori la Craiova, sau mai stiu eu unde.
Ideea este ca alea au nustiu ce sistem de la spanioli, ne-au dat de invatat (scoala personalului), dar nu prea am retinut de unde provine, sau altele, ca nu este nici ATO nici ATP.
Partea proasta la alea albastre este ca intepeneau cand iti era lumea mai draga.

Deci. Trageti voi concluziile.
memorat
14 Septembrie 2010, 15:35:35
Răspuns #327

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
Parerile sunt impartite. Unii mecanici spun ca IVA albastre nu au nici o problema. Omul asta poate a luat ceva in plus pe langa salariu ca sa zica asa.
MTRO
memorat
14 Septembrie 2010, 22:39:08
Răspuns #328

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Parerile sunt impartite. Unii mecanici spun ca IVA albastre nu au nici o problema. Omul asta poate a luat ceva in plus pe langa salariu ca sa zica asa.

Haideti sa nu deviem de la subiect! Nu e problema dvs. salariul mecanicului respectiv.  :-\
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 Septembrie 2010, 22:45:12
Răspuns #329

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Sincer nu pot sa ma uit in cabina, sau in interior la calatori, pentru ca sunt sigilate.

Te poti uita prin geam, ca idee acele calculatoare au fost proiectate pentru locomotive electrice si adaptate
memorat
14 Septembrie 2010, 23:24:00
Răspuns #330

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Mdea..., am reusit sa fac niste poze, desi a inceput sa-mi fie frica sa postez aceste poze, pentru ca ma aflam intr-un loc unde pozatu\filmatu, este interzis, eu am pozat\filmat, si fara vre-o aprobare, sau fara sa stie careva.
In alta ordine de idei, am facut niste poze pe fuga, si fara acordul\aprobarea cuiva.
Oricum, sa revenim la subiect.

Parerile sunt impartite. Unii mecanici spun ca IVA albastre nu au nici o problema. Omul asta poate a luat ceva in plus pe langa salariu ca sa zica asa.
Credema, ca undeva este un gram de adevar, in proportie de 99,99%, pentru ca altfel nu se explica de ce le tine in "conservare"

Te poti uita prin geam, ca idee acele calculatoare au fost proiectate pentru locomotive electrice si adaptate
Nu, nu ma pot uita prin geam, ca are un strat foarte gros de praf, si daca as sterge acel geam, s-ar observa, ca cineva este interesat de ele, in diferite scopuri.
Intr-un post am scris ca sunt 6 trenuri cu buton de deschidere al usi, langa usa, si 1 tren, cu butonul pe usa.
Gresit, nu stiu cum sunt cele 4, care sunt tinute in tarcul ala, adica sunt imprejmuite cu plasa de buzau.
Dar, am vazut 1 tren cu butoane langa usi, si 2 trenuri cu butoane pe usi, neinteresant, sa continuam.
Am sa atasez niste poze, sa vedeti in ce stare de "conservare" sunt.
Am reusit sa pozez cabina (bordul unei iva albastre, care culmea, are butoanele pe usi, NU langa usi), si interiorul la calatori.
Jalnic, nici tzunami daca trecea nu lasa asa.
Dupa parerea mea, singura sansa sa mai circule vre-o data, este sa fie tractate de un ldh, spre militari, unde o sa le caseze. (asta cand s-o intampla, mai devreme sau mai tarziu).
Din cabina (post de conducere, nu cabina intermediara, dintre vagoane), sincer, nu mai este nimic la locul lui, iar la calatori, nici nu am cuvinte.
Savurati pozele, si dativa cu parerea, pai.. asta mai inseamna "conservare"?
memorat
14 Septembrie 2010, 23:42:32
Răspuns #331

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Care au fsot factorii perturbatori de au dus la dezmembrarea cabinei Ivei Albastre 141A.

Toate Ivele Albastre captive in tarcul de "sarma de Buzau" sunt dotate cu butoane langa usi, am spus butoane langa usi (doua modele de butoane am remarcat).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
15 Septembrie 2010, 10:52:09
Răspuns #332

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Din totalul de 7 trenuri, 4 sunt in acel tarc de plasa de buzau, la care eu nu am acces.
Langa alea patru, se mai afla unul, care are butoane pe usi.
Deci astea 4 + 1, sunt in jumatatea de hala numita Popesti.
Iar alte 2 trenuri, unul cu butoane langa usi, este la linia 9 Leonida, si nu in ultimul rand 1 tren, care are butoane pe usi, la linia 8 Leonida.
Am sa incerc sa ma apropii mai mult. sa le inventariez, numerele de parc.
Pana una alta, am facut o schita cu Dep. Berceni, si cum sunt amplasate.
Scuzati calitatea, nu sunt picaso :D:
memorat
17 Septembrie 2010, 13:18:27
Răspuns #333

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
La linia 10 Hala Leonida, din Dep Berceni, dintodeauna a fost iva albastra, dar a fost mutata temporar la linia 8 Hala Leonida, pentru ca sub ea, se afla cateva bucati de sina, dupa ce s-au luat acele bucati de sina, la linia 10, a revenit Iva Albastra.
Am refacut tabelul, cu hala, si cu ce se afla prin ea, iar unde nu am trecut nimic, sunt trenuri bombardier, si mi-a fost lene sa mai "desenez".
Momentul cu "regararea" ivei albastre la linia 10, l-am surprins alaturi de El Prezidente, Iasmin.
La care astept cu nerabdare, sa puna si el o poza, sau o filmare, din simplul fapt, ca undeva mai sus, am spus ca aceste ive, nu se mai pot deplasa pe forte proprii, si necesita ajutorul unui ldh.
memorat
17 Septembrie 2010, 23:10:46
Răspuns #334

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Priviti ce am captat  ??? ieri, 16 Septembrie 2010 in DEPOUL Berceni in jurul orei 16:50:  ::)

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Septembrie 2010, 23:56:07
Răspuns #335

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Incarcand fotografii in sectiunea ""Inventarul ramelor Iva Astra, seria 2" am gasit o fotografie istorica cu REM 172 in statia terminus "Depoul IMGB":



Astazi, trenul arata astfel:


Se observa trecerea anilor...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
12 Octombrie 2010, 22:49:39
Răspuns #336

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ieri dimineata (09 Oct. 2010) pe M1 si-a facut aparitia TEM-UL Iva Astra 238 + 084 + 226.
Din impresiile calatorilor care se citeau pe fete: ce cauta cazanul acesta pe acesta magistrala, chiar unii dintre ei au refuzat sa urce in "japita" acesta de tren. Cuvintele de mai sus nu imi apartin ci doar le-am cules de la niste tineri care i-au intrebat pe mecanici in statia Bucur Obor daca trenurile noi mai circula.
Revenind cu picioarele pe "teren", Iva Astra face parte din istoria metroului din Bucuresti, doar unii nu inteleg evolutia si miscarile de parc, chiar daca pasionatii de metrou doresc sa mai calatoreasca cu trenurile nostalgice Iva Astra pe M1 si M2 (lucru imposibil pe acesta magistrala).


O serie de fotografii cu rama 238 + 084 + 226 in statiile Bucur Obor si Dristor 2:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
12 Octombrie 2010, 23:32:33
Răspuns #337

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Superb, de-a dreptul superb.
Judecand dupa vorba "ce stie taranu ce-i sofranu", si citand din mesajul lui Iasmin:
"ce cauta cazanul acesta pe acesta magistrala, chiar unii dintre ei au refuzat sa urce in "japita" acesta de tren."
Pai normal, ce te asteptai de la niste pustani care habar nu au cum sa ajunga din locul X in locul Y, cu metrou... cand ei sunt obijnuiti cu taxiu... deh, criza financiara, las ca-i bun si metrou... da.. nu "cazanu" asta.
Pai in "cazanu" ala, a mers si parinti, si bunici nostri la munca, si noi facem figuri...!
Unde nu ar circula in fiecare zi, macar un tren iva pe M1.
Nota zece+ pentru imagini, cu adevarat nostalgice.
memorat
13 Octombrie 2010, 19:10:14
Răspuns #338

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
Cei ce au spus asta (ce a citat "Iasmin"), erau cu adevarat niste ratati . Sunt certati cu viata. Aia in afara de mess si hi5 nu au nimica in cutia pe care o poarta pe umeri. Toti cati erau sunt mai prosti decat o singura tuga.
MTRO
memorat
13 Octombrie 2010, 19:42:25
Răspuns #339

ByOnu

  • Vizitator
Cei ce au spus asta (ce a citat "Iasmin"), erau cu adevarat niste ratati . Sunt certati cu viata. Aia in afara de mess si hi5 nu au nimica in cutia pe care o poarta pe umeri. Toti cati erau sunt mai prosti decat o singura tuga.

100% deacord. Nu pot sa bag mana in foc pentru calitatea tehnica a IVElor, mai ales pentru cele din ziua de azi, insa tot ce stiu si ce conteaza pentru mine este ca acestea fac parte din copilaria mea. Mereu cand vad o IVA mi se incalzeste sufletul si imi apare un zambet pe fatza. Si ganditi-va ca merg cu metroul din 2001 (avand vreo 5-6 ani atunci), deci este o legatura sufleteasca, pe care sunt sigur ca multi altii o simt, desi nu o spun in gura mare. Banuiesc ca stiti ca de obicei un copil spune ca-i place mai mult ce-i nou, fara sa-si dea seama, desi eu am avut atunci puterea de a alege ce-mi place personal, am ales IVEle, si asta pentru ca mi-au placut cu adevarat; sunetul, mirosul specific, intamplarile mai putin fericite, etc -- toate fac parte dintr-un ritual aparte care poate fi inteles numai de oamenii speciali, noi, fanii; cei care nu fugim repede la scara rulanta si mai stam 1 min sa vedem cum isi face trenul iesirea din statie. Daca IVEle ar fi niste persoane vii, ar primi un mare "jos palaria" din partea mea, lucrand neincetat de aproape 35 de ani, desi n-au fost intretinute nemaipomenit si au fost umilite in ultimul hal.

Nu pot sa-i inteleg pe oamenii astia care comenteaza sa se afle in treaba (referire la citatul lui Iasmin). Da ce i-a facut trenul ala? I-a calcat casa in picioare, a batut-o pe maicasa? Noi romanii suntem o natie foarte usor de pacalit, vedem o tabla (sau plastic) lucioasa si ne-a fermecat. Cand o sa-mi poata spune un pusti din aia ce-i ala un amarat de "nr. de parc" o sa aiba dreptul sa comenteze.
memorat