28 Martie 2024, 16:12:38

Autor Subiect: Ramele de metrou IVA Astra  (Citit de 173723 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

01 August 2010, 23:25:57
Răspuns #300

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ai punctat lucruri importante care (daca sunt adevarate) s-ar putea sa descoperim niste ""mismasuri" ROMANESTI.
>> Ai pomenit de un tren de Iva Astra care a circulat pana in urma cu un an pe M1. Totodata el era dotat cu butoane de comanta individuala a usilor localizate pe usa trenului, dar (este un mare dar) trenul era compus din 6 rame avand doar 4 vagoane butoane pe usi. Se pare ca interiorul era asemanator ca cele de pe M4. Pana anul trenul nu am observat nici un astfel de tren pe M1 si iti pot spune ca din primavara anului 2009 Ivele Astra circula rar pe M1... (pe relatia Dristor 2 - Republica)

>> Pe 08 Martie 2010 am intrat in posesia unei aprobari de la Ministerul Transporturilor - Metrorex in care aveam posibilitatea de a efectua o serie de fotografii si filmari cu conditia de a nu obtine cuvenite pe urma lor. Am fotografiat toate ramele Iva Astra Albastre aflate in "tarc" dar cele parcate in afara tarcului l-am ratat. Doar sm!Le, Adrian Dorofte, Silviu88 si Ranger2007/Vlaicu Adrian ne pot da informatii cu privire la ramele Iva Astra (atat rosii si albastre) situate in exteriorul "tarcului". Cand am fost noi (pe 08 Martie 2010) vazusem doar Ive ALBASTRE si o singura rem Iva Astra Rosie (012) folosita pe post de magazie in hala subterana a depoului Berceni (fost IMGB).

[...]
Aaaa, si poate fac un pic de off-topic, dar vreau sa va pun un pic pe ganduri, trenurile astea albastre, au butoane pe usi (logic, pentru deschiderea individuala a usilor).
Daca stam un pic sa ne gandim, si sa ne aducem aminte, pe M1, a circulat un tren iva din 6 vagoane, care avea butoane la usi, acel tren era vopsit mai recent (la vremea lui) cu schema rosie, iar interiorul era un rosu mai deschis, aproape de portocaliu, ma refer la banchete, bare de sustinere, si chiar usiile.
Ultima data l-am vazut acum 1 an de zile cand am ajuns si eu pe la 1Mai, era doar un tren de 4 vagoane, iar celelante 2 vagoane, cred ca au fost cuplate cu alte 2 vagoane de Iva "normala".
Oare aceasta Iva de care v-am povestit, nu cuma este o Iva Albastra? si pur si simplu au vopsit-o in rosu!
Ia ganditiva, astea Albastre din Berceni, au butoane la usi, si mai este una singura (impartita in 2) care are butoane si este rosie... cam bate la ochii.
Parerea mea este ca din Albastra au facut-o rosie si au bagat-o in functiune, si pe noi ne aburesc cu texte gen.. "conservare" sau "nefunctionale" etc... mai vorbim noi, dar cand (off-topic) ma intorc din concediu ;).
>> Amintesti de un tren care ar fi un TEM Iva Astra Albastru vopsit in rosu. Ivele Albastre au butoanele pentru deschiderea individuala a usilor situate langa usi si nu pe usa. Doar cele de M4 le au situate pe usa. Ce nr. are trenul respectiv. (ne-ar ajuta mai mult sa il descoperim).
Mai sunt alte Ive Rosii si Galbene in IMGB?


O rem Iva Astra Albastru + butonul de deschidere a usilor individuala. Atentie fiecare Tem sau REM au un alt tip de buton... (tipic ROMANESC)
Aceleasi rame, din alte pozitii si cateva poze cu interiorul lor.
[...]


Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 August 2010, 01:04:53
Răspuns #301

Ilie Alexandru

  • Fotograf semi-profesional...
  • Mesaje postate: 1079
  • Gen: Bărbat
  • REGIOTRANS, la bine si la greu!
Eu pot spune sigur ca nu este nici-o diferenta intre cele din tarc si cele din afara lui, poate praful si graffiti-ul asta sa fie singura diferenta. :D :D
692-5       671-8      
 
Canon SX50-HS and Sony DSC-H5XV user.
memorat
02 August 2010, 14:25:19
Răspuns #302

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Revin si eu cu 3 poze din Depoul Berceni, unde Ive-le albastre stau si fac sute de km...
Puteti admira graffiti de pe ele, sau geamul spart, al unei tren.
In ultima poza am sa incercuiesc cu rosu, poate nu se vede bine.
Vizionare placuta.

Aaaa, si poate fac un pic de off-topic, dar vreau sa va pun un pic pe ganduri, trenurile astea albastre, au butoane pe usi (logic, pentru deschiderea individuala a usilor).
Daca stam un pic sa ne gandim, si sa ne aducem aminte, pe M1, a circulat un tren iva din 6 vagoane, care avea butoane la usi, acel tren era vopsit mai recent (la vremea lui) cu schema rosie, iar interiorul era un rosu mai deschis, aproape de portocaliu, ma refer la banchete, bare de sustinere, si chiar usiile.
[...]
Tu sustii ca in Depoul IMGB (Berceni) NU sunt doar rame Iva Astra Albastre + una Rosie (012) folosita pe post de magazie.

Nu am putut identifica REM-ul sau compunerea Tem-ului, dar o putem numi rama "TABZ" dupa dorinta atotputernica a autorului graffitiului de a ramane in memoria trenului.




Sa urmarim o fotografie cu REM 029A.




REM 064B foloseste postul B pentru a conduce TEM-ul. Totodata REM 064 poseda un afisaj electronic matricial (asemanator ca la tramvaiele V3A, autobuzele DAF, Rocar).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 August 2010, 15:26:48
Răspuns #303

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Alea de vorbiti voi erau daca nu ma insel 178 cu 179 (parca), daca nu ma insel erau doua trenuri consecutive ca numar (oricum erau cu 17X) si nu erau albastre (nu aveau calculator).
memorat
02 August 2010, 15:50:50
Răspuns #304

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Alea de vorbiti voi erau daca nu ma insel 178 cu 179 (parca), daca nu ma insel erau doua trenuri consecutive ca numar (oricum erau cu 17X) si nu erau albastre (nu aveau calculator).
173 + 174 + 175 -> circula pe M3.
177 + 109 -> TEM modernizat special pentru M4 (detine computer ATO, model spaniol); circula zilnic pe Magistrala 1 Mai - Gara de Nord 2.
209 + 179 + 182 -> nu stiu daca acest TEM mai circula.

178 se afla in conservare in Depoul Industriilor (Militari). Nu cunosc cupla TEM.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 August 2010, 20:18:04
Răspuns #305

Ilie Alexandru

  • Fotograf semi-profesional...
  • Mesaje postate: 1079
  • Gen: Bărbat
  • REGIOTRANS, la bine si la greu!

209 + 179 + 182 -> nu stiu daca acest TEM mai circula.


Acest TEM ar putea circula pentru ca a fost reconditionat (vopsitorie + interior nou (tot ca vopsea)) si l-am vazut cam prin iarna la Titan in probe (S-a dus spre Republica sau Pantelimon si s-a intors spre Militari cred). :)
692-5       671-8      
 
Canon SX50-HS and Sony DSC-H5XV user.
memorat
08 August 2010, 22:23:00
Răspuns #306

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Eu, am observat la un tem  albastru, din afara tarcului de la Berceni, ca aveau butoane la usi, exact ca un tem care a circulat pe M1, apoi dupa ceva timp a fost sectionat, si bagat in circulatie pe M4, sincer si recunosc, nu ma pricep in ce consta modernizarea in sine a fiecarui tren, sau alte aspecte, dar, si repet dar, am vazut cu ochii mei, si imi pare rau ca nu pot poza dupa bunul plac, ca sa arat celor ce se pricep in detaliu, dar am observat un TEM intreg cu buton pe fiecare usa, pentru deschiderea usi, nu cum a aratat iasmin in poza de mai sus, Temul asta care este la vedere (si nu este in tarc) are butoane pe usi exact ca rama de pe M4, despre care eu spun ca a fost un TEM complet din 6 vagoane, si cu cativa ani in urma, a circulat si pe M1.
Am gasit pe forum la theardul (Asa DA, Asa NU) doua poze care ai apartin lui Iasmin, si sper sa nu se supere daca le postez aici, dar, eu vreau (nu neaparat sa demonstrez, sau sa insinuez) ca acel TEM din 4 vagoane de pe M4 este un TEM IVA Albastru, doar pentru simplul fapt ca are buton pe usa, nu langa usa, nu sub usa, nu deasupra usi, sau in alta parte.
Ca pana la urma urmei, (ce am auzit de la cativa mecanici) acele TEM-uri albastre, fac la Km... pe hartie, de le vine rau.
Curiozitatea mea, este alta, daca acest tem de care va spun eu, a fost candva albastru, si a fost salvat, modernizat, a circulat pe M1, iar acum circula sectionat pe M4...
De ce nu le salveaza si pe restu, sa le schimbe bateriile, sau alte piese...
Putin offtopic, cand am sa ma intorc din concediu, ca inca sunt in concediu, si mai am mult...
Am sa incerc sa fac o poza mai clara, si mai concreta, sa vedeti ca butoanele de pe usile unui tem albastru, aflat in afara tarcului, sunt identice cu cele ale temului sectionat de circula pe M4, si mie imi pune un semn de intrebare.
memorat
09 August 2010, 09:08:56
Răspuns #307

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Eu, am observat la un tem  albastru, din afara tarcului de la Berceni, ca aveau butoane la usi, exact ca un tem care a circulat pe M1, apoi dupa ceva timp a fost sectionat, si bagat in circulatie pe M4, sincer si recunosc, nu ma pricep in ce consta modernizarea in sine a fiecarui tren, sau alte aspecte, dar, si repet dar, am vazut cu ochii mei, si imi pare rau ca nu pot poza dupa bunul plac, ca sa arat celor ce se pricep in detaliu, dar am observat un TEM intreg cu buton pe fiecare usa, pentru deschiderea usi, nu cum a aratat iasmin in poza de mai sus, Temul asta care este la vedere (si nu este in tarc) are butoane pe usi exact ca rama de pe M4, despre care eu spun ca a fost un TEM complet din 6 vagoane, si cu cativa ani in urma, a circulat si pe M1.
Am gasit pe forum la theardul (Asa DA, Asa NU) doua poze care ai apartin lui Iasmin, si sper sa nu se supere daca le postez aici, dar, eu vreau (nu neaparat sa demonstrez, sau sa insinuez) ca acel TEM din 4 vagoane de pe M4 este un TEM IVA Albastru, doar pentru simplul fapt ca are buton pe usa, nu langa usa, nu sub usa, nu deasupra usi, sau in alta parte.
Ca pana la urma urmei, (ce am auzit de la cativa mecanici) acele TEM-uri albastre, fac la Km... pe hartie, de le vine rau.
Curiozitatea mea, este alta, daca acest tem de care va spun eu, a fost candva albastru, si a fost salvat, modernizat, a circulat pe M1, iar acum circula sectionat pe M4...
De ce nu le salveaza si pe restu, sa le schimbe bateriile, sau alte piese...
Putin offtopic, cand am sa ma intorc din concediu, ca inca sunt in concediu, si mai am mult...
Am sa incerc sa fac o poza mai clara, si mai concreta, sa vedeti ca butoanele de pe usile unui tem albastru, aflat in afara tarcului, sunt identice cu cele ale temului sectionat de circula pe M4, si mie imi pune un semn de intrebare.

Ia-le si nr. de parc!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 August 2010, 12:12:12
Răspuns #308

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Da, am sa ma apropii mai mult, si am sa vad ce pot face, iar jos in depou (nu sus in hala) nu se mai afla nici un fel de alta IVA fie Rosie fie Gablena, sunt doar acele 7 TEM-urii albastre.
Dar, asta tocmai de luna viitoare. ;)
memorat
09 August 2010, 15:43:24
Răspuns #309

ByOnu

  • Vizitator
Da, am sa ma apropii mai mult, si am sa vad ce pot face, iar jos in depou (nu sus in hala) nu se mai afla nici un fel de alta IVA fie Rosie fie Gablena, sunt doar acele 7 TEM-urii albastre.
Dar, asta tocmai de luna viitoare. ;)

WOW, esti sigur ca nu mai este nici un REM (2 vag) jos? Pai cand a fost Iasmin era #012. Mi-e frica sa nu fi fost dusa la Industriilor, ... bine, oricum in prezent nu se mai fac casari deloc pana prin 2015, ... doar sa nu cumva sa o modernizeze Alstomu' la bot...  :'(

Repet, sigur nu poate fi ascunsa "pe sub pres" acolo?  ;)

PS. exista corespondenta intre hala de sus cu cea de jos? Printr-un lift sau scari...?
memorat
09 August 2010, 17:47:04
Răspuns #310

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Off-topic. Da, este o corespondenta intre hala de la suprafata, si depoul din subteran, printr-o scara, nu lift, scara fixa.

On-topic. In dep. Berceni in hala de sus, nu se mai afla decat cele 7 tem-uri albastre.
iar jos in depou (off-topic) este un BM sectionat in 2 (revizie generala), spalatoria, ateliere, si liniile de stocare ale BM-uriilor, iar eu cand am trecut pe acolo pe jos, acum 2 saptamani, nu era decat BM-u sectionat, si inca un tren BM, nici urma de vre-o Iva (magazie) sau alceva.

Ccum am mai spus, sunt inca in concediu, cand o sa ajung la serviciu... poate o sa pot sa ma mai informez mai bine, iar cu pozele, am sa incerc sa ma apropi mai mult.
memorat
09 August 2010, 20:47:30
Răspuns #311

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Off-topic. Da, este o corespondenta intre hala de la suprafata, si depoul din subteran, printr-o scara, nu lift, scara fixa.

On-topic. In dep. Berceni in hala de sus, nu se mai afla decat cele 7 tem-uri albastre.
iar jos in depou (off-topic) este un BM sectionat in 2 (revizie generala), spalatoria, ateliere, si liniile de stocare ale BM-uriilor, iar eu cand am trecut pe acolo pe jos, acum 2 saptamani, nu era decat BM-u sectionat, si inca un tren BM, nici urma de vre-o Iva (magazie) sau alceva.

Ccum am mai spus, sunt inca in concediu, cand o sa ajung la serviciu... poate o sa pot sa ma mai informez mai bine, iar cu pozele, am sa incerc sa ma apropi mai mult.

OFF-TOPIC: LDH-ul ROSU alaturi de vagoanele plarforme mai este prin depou? (nu ma refer la LDH-ul modernizat de ALSTOM).
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 August 2010, 21:48:35
Răspuns #312

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Un off-topic, pt Iasmin, am vazut un ldh rosu, pe jos prin depou, dar platforme... :( nu.., din alea am vazut la suprafata, dupa hala, spre centura, unde este o macara, iar pana in hala, pe o sina de stocare, sunt 3 ldh nemodernizate, care... :( nu cred ca o sa mai aiva viatza multa, ca nu arata prea bine, au cateva piese lipsa (chestii minore, un bec, un buton, un maner, etc)
iar ldh-u modernizat de alstom, probabil era plecat cu treaba, cand am trecut eu pe acolo prin depou, nu l-am vazut.
memorat
27 August 2010, 11:03:47
Răspuns #313

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Cand vine vorba de trenurile Iva Astra a-ti observat ca sunt "lasate de ibeliste".
In Rem 059A din 12 neoane functionau doar 5. Va doresc calatorie intunecata:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 August 2010, 16:22:22
Răspuns #314

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Daca ati sti care este treaba cu neoanele... , acolo nu tine de reparatii ci de calitatea pieselor.
memorat
27 August 2010, 20:01:44
Răspuns #315

ByOnu

  • Vizitator
Mai exact de INTRETINERE. Cand trece femeia de servici sa curete rama pe jos + scaune/geamuri/bare etc. trebuie sa anunte defectiuni observate. Insa cei ce se ocupa cu intretinerea au spus "Las-o bai, ca mergea si asa...".
memorat
27 August 2010, 20:17:27
Răspuns #316

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
In afara de alea 5 cu un mic artificiu mai aprind inca 4 in mai putin de 1 minut
(treba cu incalzirea filamentelor, daca stii cum functioneaza aprinderea unui tub stii raspunsul.
memorat
27 August 2010, 21:34:02
Răspuns #317

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
In afara de alea 5 cu un mic artificiu mai aprind inca 4 in mai putin de 1 minut
(treba cu incalzirea filamentelor, daca stii cum functioneaza aprinderea unui tub stii raspunsul.
NU?!

Mai exact de INTRETINERE. Cand trece femeia de servici sa curete rama pe jos + scaune/geamuri/bare etc. trebuie sa anunte defectiuni observate. Insa cei ce se ocupa cu inrtetinerea au spus "Las-o bai, ca mergea si asa...".
inrtetinerea. Cum ai promovat clasa 1?
"Femeia de serviciu", dupa cum ai numit-o tu, nu cred ca are vreo legatura cu mentenanta trenurilor. In fisa de post nu scrie ca trebuie sa se ocupe de verificarea neoanelor. Inginerii si maestrii depourilor sunt obligati la revizia PTH (se face o data la 7 zile) sa verifice trenul.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
28 August 2010, 03:52:45
Răspuns #318

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Deci aprinderea unui neon se produce in felul urmator
la alimentarea cu tensiune curentul trece prin drosel printr-un filament starter al doilea filament si la retea
cind filamentele se incalzesc gazul din jurul lor se ionizeaza , apoi intra in joc starterul care este un bimetal in gaz cind este rece contactele sint desfacute , gazul din interior conduce curentul incalzind bimetalul pina se uneste , aprinde filamentele apoi se raceste intrerupind circuitul , droserul fiind o bomina cu miez la intreruperea circuitului apare o tensiune de autoinductie de 3-400V care amorseaza tubul si produce o descarcare intre cele doua capete care se mentine rezistenta tubului fiind mai mica decit prin filamente tubul raminind aprins

la tren circuitul este un pic modificat si anume in locul starterului este o bobina cu un condesator , daca tuburile nu sint speciale nu se aprind repede sau deloc, in plus daca cantitatea de gaz nu este cea corecta nu se aprind
memorat
12 Septembrie 2010, 20:16:56
Răspuns #319

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Desi am vazut poza atasata, cu iva aia albastra cu butonul "ciudat", azi le-am vazut mai de aproape pe toate 6 ivele albastre, da am spus bine 6 ive albastre, care au butonul ala ciudat, langa usa, pentru deschiderea usi.
Iar al 7 tren iva albastru, toate cele 6 vagoane, au buton pe usa exact ca in imaginea de mai jos.
Eu vreau sa demonstrez, ca dintr-un tren iva albastru, l-au vopsit, i-au schimbat bateriile, si i-au adaugat sistem ato, sau ce sistem are nevoie pentru a circula pe M4.
Fapt logic, eu am spus ca acum catziva ani,pe M1 a circulat un tren iva rosu, modernizat, cu butoane pe usi.
Tot odata am mai spus, ca a fost mutat pe M4, unde a fost sectionat.
Cand am spus asta, nu stiu ce ati inteles voi dar eu ma refeream la.... fiti pe faza.
Din cele 6 vagoane, s-a creat un tren de 4 vagoane. ok.
Celelante 2 vagoane, au fost cuplate cu alte 2 vagoane de iva rosie, ne-modernizata ca asta.
Am reusit sa caut pe net, aici pe forum, si pe tram club, si google, si am gasit cateva poze cu trenul despre care vb eu.
Prima poza, butonul de pe usa.
In a doua poza, pun trenul impartit in doua, (care zic eu ca a fost albastru, apoi a devenit rosu modernizat) si este sectionat pe M4
Iar in a 3 poza, un pic dintr-o iva albastra, mai exact usa, cu splendoarea ei de buton de pe usa, care este identic cu cel de pe M4.
Astept pareri...
Si sa nu uit... Iva aia de ziceati voi ca era pe jos prin dep berceni, nu mai este, este deja fier vechi.
memorat