28 Martie 2024, 16:18:08

Autor Subiect: Ramele de metrou IVA Astra  (Citit de 173724 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

23 Octombrie 2008, 21:59:37
Răspuns #20

flo

  • Mesaje postate: 40
  • Gen: Bărbat
Am mai vazut garnituri IVA in probe pe M3 acum 2-3 luni. Circulau tot cu placuta "probe" si erau nefolosite cam din 2005 (de atunci datau graffurile de pe ea - observati importanta lor!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:00:39
Răspuns #21

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Citat din: stakee
Citat
Ai inteles bine. Captatorul atinge LINIA DE TENSIUNE (linia a 3-a de la metrou, cea rosie). Pantograful atinge firul suspendat. Functioneaza pe acelasi principiu ca acela de la tramvaie .
SI BM si Iva functioneaza pe curent alternativ de 750  V. (sper sa nu fi gresit)

Linia in sensul de sina rosie. Totusi optez pentru formulari mai corecte ca sa nu se mai iveasca confuzii cum ar fi ca captatorul de sus ce atinge reteaua suspendata sau firul electric sa fie numit pantograf iar clestele de la boghiu ce face contactul cu reteaua ferata electrica sa fie numit captator.


Fac o paranteza  TENSIUNEA  DE ALIMENTARE A TRENURILOR de orice tip IVA SI BM este de 750Vcc adica CURENT CONTINU
Pantografele la IVA sint situate pe vagoanele A ( adica REM XXX A ) pentru cine nu stie initialele A si B sint pentru a deosebi aparatura de pe vagoane care sint diferite pe un vagon fata de celalalt , actionarea pantografului la IVA este electropneumatica . Pe pantograf trag toate cele 3 rame  (6vagoane)
Intre captatori si pantograf exista separare electrica daca pantograful este sus nu are tensiune pe captatori

la BM sint numai 2 panografe numai pe 2 vagoane , numai cele 2 vagoane cu pantograf trag cind sint alimentate din firul aerian restul fiind trase , pe captatori (in tunel ) trag  4 vagoane  (capetele neavind motoare), actionarea pantografului este electrica (motor)
memorat
23 Octombrie 2008, 22:01:42
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Deja au inceput sa dispara butoanele de deschidere a usilor de pe cele 3 rame de pe M4.



Eu stiam ca exista 4 rame modernizate, ma refer la cele care circula pe M4 si au usile vopsite in rosu/potocaliu, prezinta interfon  si poseda sistem ATO-ATP. Ieri am observat numai 3 rame: 109;  177;  117[/color]. Ele erau cuplate astfel: 109A+177A, 117+039. Am observat ca si 039 poseda interfon, buton de deschidere a usilor si toate sistemele celor 3 garnituri mentionate mai sus. Presupun ca aceasta este a 4 garnitura, in ea mirosind puternic a vopsea si observand ca nu prezinta  nici un graffiti sau tag in interior. Dar vopseaua din interior dupa cum veti observa intro poza mai jos a fost aplicata in bataie de joc, vopsind si placutele de la semnalele de alarma,numarul ramei si butonul de deschidere a usei(majoritatea din ele nu mai fiind functionale).


117+039
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:02:40
Răspuns #23

Stakee

  • Vizitator
Citat din: Iasmin
Deja au inceput sa dispara butoanele de deschidere a usilor de pe cele 3 rame de pe M4.

A inceput lumea sa le colectioneze :lol:
memorat
23 Octombrie 2008, 22:11:06
Răspuns #24

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Citat din: stakee
A inceput lumea sa le colectioneze :lol:

EU era sa Colectez o pancarda frontala cu destinatiile Ivelor. "Dristor 2". Nu-i asa Cristi.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:13:18
Răspuns #25

GRAFFITI

  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
Metrourile vechi vor fi scoase din uz sau modernizate, pân? în 2014

Trenurile vechi de metrou vor fi scoase din uz sau modernizate, pân? în 2014, au anun?at, vineri, reprezentan?ii companiilor Metrorex ?i Alstom.

"În baza contractului de mentenan?? pe care îl avem cu Metrorex, trebuie ?i s? moderniz?m trenuri. În prezent, efectu?m o analiz? tehnico-economic?, s? vedem dac? se merit? s? le recondi?ion?m sau dac? este mai avantajos ca Metrorex s? cumpere trenuri noi", a declarat, vineri, directorul general al Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, la un seminar pe tema transporturilor organizat la Poiana Bra?ov.

Exist? ?apte sau opt variante prin care trenurile vechi, de tip IVA, pot fi modernizate, acestea variind de la înlocuirea pieselor care prezint? cele mai dese defec?iuni, cum ar fi u?ile, pân? la schimbarea motoarelor.

"Metrorex va lua o decizie cu privire la aceste trenuri, fiind analizate mai multe variante, fie modernizare total?, fie par?ial?, fie achizi?ionarea altora", a declarat ?eful Serviciului Material Rulant din Metrorex, Daniel Tudorache.

În prezent, exist? în exploatare 150 de vagoane de tip IVA, fabricate la Arad, îns? num?rul acestora va fi suplimentat cu 30 de unit??i, odat? cu deschiderea liniei Nicolae Grigorescu-Policolor.

Trenurile IVA au fost fabricate în anii '70, iar cele care circul? în prezent au fost modernizate, astfel c? durata maxim? de func?ionare a fost prelungit? pân? în 2020. Costul de modernizare a unui astfel de vagon reprezint? pân? la 50-60% din pre?ul unuia nou, potrivit estim?rilor lui Stanciu.

Alstom Transport a încheiat în anul 2004 un contract de mentenan?? cu Metrorex, cu o valoare de 240 milioane euro, prin care s-a obligat s? realizeze între?inerea ?i repara?ia trenurilor, precum ?i a sta?iilor ?i a antreprizelor pe o durat? de 15 ani.

Metrorex are un parc de material rulant format din 450 de vagoane, din care 264 sunt noi, achizi?ionate de la compania canadian? Bombardier.

www.mediafax.ro
Sa le modernizeze...astea fac parte din istoria orasului Bucuresti...SALVATI IVA...TOATE:d
memorat
23 Octombrie 2008, 22:13:56
Răspuns #26

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
La ora actuala am facut un mic recensamant impreuna cu ldh_sniper la Ivele care circula la ora actuala in capitala. Am observat un numar de 55 de rame(110 vagoane) care circula in limita posibilatilor. In maxim o saptamana vom definitiva lista, si o vom publica. Pana la cele 75 de rame au calculat si ramele Iva albastre? Sau acestea intra in cele 30 care vor suplimenta M3 cand se va deschide.     

In concluzie sunt 13 trenuri albastre  adica 13x3=39 rame Iva albastre, 78 de vagoane albastre.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:20:14
Răspuns #27

GRAFFITI

  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
Ar trebui sa fie cel putin 186 de vagoane tip IVA daca ne luam dupa spusele lor...si sa nu uitam ca unele rame le scot la traseu foarte rar...ca de exemplu cea de la statia "Constantin Brancoveanu"
memorat
23 Octombrie 2008, 22:20:44
Răspuns #28

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Citat din: GRAFFITI
Ar trebui sa fie cel putin 186 de vagoane tip IVA daca ne luam dupa spusele lor...si sa nu uitam ca unele rame le scot la traseu foarte rar...ca de exemplu cea de la statia "Constantin Brancoveanu"

Aia nu a mai fost scoasa de mult timp... Ar trebuii curatata ca nu mau este loc de facut graffiti pe ea.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:21:31
Răspuns #29

GRAFFITI

  • Mesaje postate: 17
  • Gen: Bărbat
Sau facut unu peste altu  stiu eu sigur...
memorat
23 Octombrie 2008, 22:22:55
Răspuns #30

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Am gasit cateva fotografii care in crand vor devenii istorie:

1) Iva pe la IMGB



Iva cu destinatia Nicolae Grigorescu (poza in remiza de la Gara de Nord 1)



Ivele in Statia Dristor 2, o alta legenda care in curand va apune




Iva in statia Titan, 2 REM.



Pe la Electroputere.... (poza Tofan)



Iva prin padure........



Legendara Iva albastra....


Ivele modernizate pe M4, inainte de a face cunostiinta cu graffitiul....



O sa ne fie dor de tine dupa moartea ta.....::(  :(  :(
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:23:23
Răspuns #31

zumulik

  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
  • Faci scandal ? ne batem fara tovarasi sau cu ?
Aceste poze sunt magnifice :( o sa ne fie mult DOR :(
sunt de colectie

Mult respect Iasmin !   8)


Stima,
respect,
zoom !
memorat
23 Octombrie 2008, 22:23:47
Răspuns #32

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Uitandu-ma prin arhiva mea de fotografii am gasit o poza cu un compresor al garniturii 003. Epocala 003   :shock:  :shock:  :shock:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:24:05
Răspuns #33

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Care compresor ca ala este rezervorul de la perne.
memorat
23 Octombrie 2008, 22:25:55
Răspuns #34

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Pierzand vremea pe internet am gasit alte de fotografii care au devenit istorie!!! In prima poza o Iva in statia Piata Vicoriei 1, iar in ultima poza tot o Iva dar in statia Universitatea.


Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:26:49
Răspuns #35

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Epocala Iva in statia Gara de Nord 2.























1 Mai














Difuzor.


Aici se afla maneta de deschidere manuala a usilor .

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 22:27:25
Răspuns #36

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
In aceasta poza http://i292.photobucket.com/albums/mm8/Radu_CFR/Iva/P1020036.jpg se afla sub acel capac un robinet pentru izolarea usilor (inchide aerul care alimenteaza  cele 2 usi si se manevreaza cu mina)
memorat
23 Octombrie 2008, 22:27:35
Răspuns #37

flo

  • Mesaje postate: 40
  • Gen: Bărbat
Epocal inseamna "de o valoare covarsitoare" (DEX). Ce e asa de "epocal" la trenurile astea, in conditia in care e plin estul Europei de chestii similare?
memorat
23 Octombrie 2008, 22:28:02
Răspuns #38

Alex

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 760
  • Gen: Bărbat
  • Secretarul General Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul RoTrans
Iasmin s-a referit la epocala IVA 006 sau 004 care sunt facute prin anii '70 cred.





memorat
23 Octombrie 2008, 22:28:23
Răspuns #39

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
Citat din: Gman
Iasmin s-a referit la epocala IVA 006 sau 004 care sunt facute prin anii '70 cred.

Da, acele garnituri "convexe" sunt primele garnituri de metrou care au circulat in subteranul cetatii lui Bucur. Au fost facute prin 1978-1979 (1979 a fost anul inaugurarii sistemului de transport subteran din Bucuresti).

Iar acum vine intrebarea: de cand au inceput sa circule aceste rame pe M4?
memorat