28 Martie 2024, 10:33:53

Autor Subiect: Ramele de metrou IVA Astra  (Citit de 173686 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

05 Februarie 2009, 00:50:42
Răspuns #160

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Rama 86 a fost la origine galbena din ce vad eu este cu cabina marita, au fost citeva facute asa , ramele care avear deschidere usi din buton erau 1777-178-179 asta din ce imi aduc aminte

in mod normal usile de la cabina trebuiau sa fie incuiate , din ce vad in poza "comanda " era in postul din celalalt capat 
Pentru mai multe detalii stii tu o anumita poveste legata de o anumita usa dintr-o anumita rama de pe-o anumita magistrala a metroului bucurestean.
Revenind on topic.. treaba cu usile deschise nu prea ma incanta pe mine chiar daca cei din postul acesta nu au acces la comenzi...
...dar inca nu sunt sigur daca nu cumva au acces la electrica de forta gen disjunctoarele care comanda starea ramelor (Simulare / I.A. Deconectat) pentru ca asta nu ar fi un eveniment prea fericit stiindu-se ca nu toti sunt praf in ale metroului  ;D
Da , dar se pot face multe lucruri rele daca acea usa este deschisa . daca dai de butoanele din postu opus fara sa ai comanda nu prea face nimic (la ia deconectat nu faci decit sa deconectezi intrerupatorul automat)
memorat
05 Februarie 2009, 09:20:00
Răspuns #161

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Rama 86 a fost la origine galbena din ce vad eu este cu cabina marita, au fost citeva facute asa , ramele care avear deschidere usi din buton erau 1777-178-179 asta din ce imi aduc aminte


1777???
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 Februarie 2009, 09:32:54
Răspuns #162

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
006-058-004

003-XXX-005

Dupa calculele mele as tinde sa cred ca 058 este cuplata cu 006 si 004. [...]

Da, e adevarat. Rama 058 e cuplata cu 006 si 004, iar cea cuplata cu 003 si 005 e REM 133, cum am scris si in mesajul postat mai de mult (pagina 6):

Ieri am gasit o garnitura IVA in statia 1 Mai (M4), peron 1 (sensul dinspre Gara), formata din 2 rame convexe (care, dupa anumite date gasite lipite pe rame, ele dateaza din 1978), REM 003 si 005, si una concava, REM 133, in schema galbena, aflata intre cele 2 convexe.
memorat
05 Februarie 2009, 12:37:28
Răspuns #163

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
in mod normal usile de la cabina trebuiau sa fie incuiate , din ce vad in poza "comanda " era in postul din celalalt capat  Da , dar se pot face multe lucruri rele daca acea usa este deschisa . daca dai de butoanele din postu opus fara sa ai comanda nu prea face nimic (la ia deconectat nu faci decit sa deconectezi intrerupatorul automat)

Dar intrebare.. daca ii trece cuiva prin cap sa manevreze intrerupatorul cu inscriptia "Decuplare cuple automate" din postul opus celui in actiune se poate declansa decuplarea ramelor intre ele?  :D
memorat
05 Februarie 2009, 14:02:40
Răspuns #164

Ilie Alexandru

  • Fotograf semi-profesional...
  • Mesaje postate: 1079
  • Gen: Bărbat
  • REGIOTRANS, la bine si la greu!
Dar intrebare.. daca ii trece cuiva prin cap sa manevreze intrerupatorul cu inscriptia "Decuplare cuple automate" din postul opus celui in actiune se poate declansa decuplarea ramelor intre ele?  :D
:o :o :o :o :o :o :o ???
692-5       671-8      
 
Canon SX50-HS and Sony DSC-H5XV user.
memorat
05 Februarie 2009, 14:33:32
Răspuns #165

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
???

Adica?  ;D Tradu'. Nu stii la ce ma refer sau te-am lasat masca de gaze?
Este un comutator (25b1 daca nu ma insel) aflat langa cele 3 comutatoare ale celor 3 unitati care are rolul de a decupla cuplele automate dintre rame.  ;D
memorat
05 Februarie 2009, 19:41:57
Răspuns #166

Ilie Alexandru

  • Fotograf semi-profesional...
  • Mesaje postate: 1079
  • Gen: Bărbat
  • REGIOTRANS, la bine si la greu!
[.....]
Este un comutator (25b1 daca nu ma insel) aflat langa cele 3 comutatoare ale celor 3 unitati care are rolul de a decupla cuplele automate dintre rame.  ;D
Auzi fara suparare pe ce limba vorbesti ;D :D
692-5       671-8      
 
Canon SX50-HS and Sony DSC-H5XV user.
memorat
05 Februarie 2009, 20:01:29
Răspuns #167

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Cred ca vorbesc putin pe limba Ramelor IVA  ;D. Ce nu ai inteles...zi ca sa iti explic  :P. Da-mi un PM dar pe mess daca nu ai prins ce am vrut eu sa explic in acel mesaj  ;D.
memorat
05 Februarie 2009, 22:15:40
Răspuns #168

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Trecere peste abateri inainte de statia Gara de Nord 2 si o discoteca de lumini, s-au aprins si luminile de siguranta de 24V.

Nu inteleg de ce nu raman aprinse luminile de 24V. Nu i-a nimeni masuri? sa se rezolve aceasta problema, montandu-se o LDT in zona macazelor.

E strigator la cer.


Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 Februarie 2009, 22:55:20
Răspuns #169

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Trecere peste abateri inainte de statia Gara de Nord 2 si o discoteca de lumini, s-au aprins si luminile de siguranta de 24V.

Deci, ca orice fraza inteligenta o incep cu deci!
Din cunostiintele mele, datorita faptului ca lipsa tensiunii de 750 v duce si la oprirea Grupului-Motor-Generator aferent alimentarii tuburilor fluorescente, se aprinde iluminatul de urgenta, alimentat de bateriile de 24 v. BUN! Dar alimentarea pica in momentul in care, chiar si pentru un scurt timp, se reporneste GMG-ul. Repornirea aceea nu produce un curent stabil si atunci iluminatul nu porneste instantaneu.
Pe video, observi ca tensiunea = 0, porneste iluminatul de urgenta, tensiunea = 750 v pentru acel scurt timp nu pornesc si in final dupa cateva secunde de la stingerea iluminatului pe baterii.
Ceea te invit eu sa observi, este exact ceea ce am presupus mai sus, ca de la caderea iluminatului de urgenta ceea ce presupune existenta tensiunii de 750 v dureaza acele cateva secunde necesare repornirii GMG-ului si stabilizarii lui in producerea tensiunii necesare reaprinderii luminilor.
--> Q.E.D.!
Dupa parerea mea tot ce se intampla, nu reprezinta o problema ci din contra, un iluminat pe baterii normal.
memorat
06 Februarie 2009, 02:19:46
Răspuns #170

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
In primul rind iluminatul de siguranta e pe 110V  iar aducerea la parametri normali ai generatorului dureaza intre 4 si 7 secunde
iluminatul de siguranta e aprins de un contactor care este alimentat de la 220V debitat de generator la dispatitia tensiunii contactorul nu mai este atras si alimenteaza un releu care aprinde becurile

Lampile de neon avind aprindere LC dureaza ceva timp pina la amorsare practic cind iluminatul de siguranta s-a stins a aparut cei 220V
memorat
06 Februarie 2009, 10:23:14
Răspuns #171

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Hmm...multumesc pentru corectura asupra tensiunii de alimentare a iluminatului de urgenta.
A.. si  ;D se pare ca am stiut destul de bine mecanismul, ca nu am avut multe greseli in postul meu  ;D.
memorat
06 Februarie 2009, 21:23:05
Răspuns #172

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Motorul de cc care actioneaza generatorul (excitatie mixta , serie +separata) ia un curent mare la pornire si de aceea pornirea se face in trepte , temporizarea fiind  de 2-3s intre trepte
memorat
06 Februarie 2009, 21:42:15
Răspuns #173

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
bygy007 ne poti lamurii si pe noi cu aceasta problema:

Dar intrebare.. daca ii trece cuiva prin cap sa manevreze intrerupatorul cu inscriptia "Decuplare cuple automate" din postul opus celui in actiune se poate declansa decuplarea ramelor intre ele?  :D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Februarie 2009, 01:57:37
Răspuns #174

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Nu se intimpla nimic a fost scos de foarte mult timp din motive de siguranta (sint pe aceeasi linie cu intrerupatoarele de deconectare de selectiva de urgenta IA) , s-au intmplat cazuri cind din neatentie s-au decuplat rame, din aceasta cauza multe scheme s-au modificat si acum daca se decupleaza accidental trenul (din motive pur tehnice ) se frineza de urgenta.
memorat
09 Februarie 2009, 10:26:50
Răspuns #175

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Hmm...asta are cumva legatura cu franarea pneumatica? Adica REM-ul are cumva franare indirecta si prin decuplarea lor, depresurizand-se conducta se franaeaza imediat?
memorat
10 Februarie 2009, 02:00:17
Răspuns #176

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
- are mai multe sisteme de frinare independente unul de altul , unul din ele este sistemul CFR cu KD 2 si distribuitor (tripla valva) mai are unul electric care la frinare goleste aceeasi conducta de 5 ATM , acestea sint concepute prin semnal 1 in circuitul de alimentare (prezenta tensiune) si un circuit bucla care pleaca din postul de conducere se duce din vagon in vagon dupa care se intoarce inapoi in postul de conducere , intreruperea in orice loc a acestui circuit produce frinare
memorat
10 Februarie 2009, 11:56:12
Răspuns #177

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Asta este o veste buna, pentru ca tot mai multi mecanici lasa usile deschise la postul de conducere opus si tind sa cred ca multi au avut curiozitatea sa deschida macar o data acea usa.. bine ca in necunostiinta de cauza nu s-au apucat sa faca cine stie ce, pentru ca desi nu prea au ce face, sunt destule lucruri de facut pe acolo..  ;D
memorat
14 Februarie 2009, 13:05:35
Răspuns #178

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
Ma legat de usile alea,oricine poate face asta intr-un mod mai simplu decat simplu, si in IVA si in BM. Ma refer la toate usile, nici macar nu iti trebuie cheie speciala dar hai sa ne abtinem...adica daca sti ai ce face in cabina....daca nu sti umblii aiurea si dai de belea...plus ca e chestia de siguranta si securitate la metrou. Adica orice pusti citeste ce e scris aici si se gandeste sa umble aiurea, ca au intrat si altii si apoi zic astea de la Metrorex ca IVA sunt nesigure din cauza ca nu sunt ei capabili sa le faca sigure, si le caseaza pe toate, s-au ce la fac ei. ;)
MTRO
memorat
30 Martie 2009, 21:44:41
Răspuns #179

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
S-au introdus sisteme noi de siguranta la ramele Iva Astra la inchidere usilor? Saptamana trecuta o usa a unei rame Iva Astra la inchiderea acesteia a intalnit un obstacol, aceasta oprindu-se imediat. Mecanicii au fost fermi si au deschis usa, inchinzandu-le imediat.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat