28 Martie 2024, 17:41:45

Autor Subiect: Ramele de metrou IVA Astra  (Citit de 173732 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

18 Octombrie 2008, 19:07:11

Stakee

  • Vizitator
Aici se vor posta discutii generale despre ramele IVA Astra.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

18 Octombrie 2008, 19:08:46
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ramele Iva.

Primele Rame Iva care au fost costruite printre anii ~1979... Au geamul frontal mai retras. Garniturile epocale sunt numerotate   de la 001-015 (sper sa nu gresesc Freyutz). Cateva din ele au fost modernizate si nu mai au acea adancitura in partea frontala sau li sa schimbat parcul. Toate Ivele care sunt modernizate sau doar revopsite li se aplica o schema de vopsire in culoarea rosie.
Dupa anul 1994, Electroputere Craiova a modernizat cateva rame Iva, introducandu-le computer de bord si vopsindu-le intr-o schema albastra.
Restul garniturilor, cele cu geam obisnuit  sunt numerotate pana la ~ 255.

Ramele Epocale (atentie la geam)



Ramele noi




I. Preznetarea ramelor din interior
1) Ramele nemodernizate( circula pe M1, M3)



a) Semnalul de alarma, abtipilde, bara si in ultima poza prima vopsea a garniturii, galben, si ultima cremul.






2)Ramele modernizate cu computer de bord (prezentare interior-exterior). Acestea circula numai pe M4 si  au numai 4 vagoane. Schema de vopsire din interior se aseamana cu cea a RATB-ului, barele portocalii si peretii crem. Aceste rame au semnal de alarma cu interfon, buton de declasare a usilor pe fiecare usa, usile portocalii pe inauntru, si rosii pe dinafara.. Pentru a porni aceasta garnitura este nevoie sa apesi 2 butoane: Ato  si Atp.









(Am uitat sa specific, sunt numai 2 garnituri modernizate in acest fel)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Octombrie 2008, 19:11:15
Răspuns #2

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
II)Prezentare din exterior. 
(aceasta garnitura are o usa defecta)
(rama pe linia a 5-a, remiza 2, statia Eroilor)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Octombrie 2008, 19:12:21
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
III) Fluxul de calatori




(Eroilor, Linia 2.
, ultimele 2, Piata Unirii 1, M1.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
18 Octombrie 2008, 19:12:48
Răspuns #4

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
IV) Numarul garniturilor. Numarul garnituriilor este trecut desupra usilor mecanicilor, deasupra usilor de traversare intre vagoane, pe usa exterioara a mecanicilor, pe tamponul frontal si in alte locuri.
Garniturile „epocale”. In Bucuresti inca mai circula dupa 30 de ani primele garnituri „epocale”. 002(in remiza la Basarab, parca, plina de graffiti), 004 si  006 circula, de obicei pe M3 (Eroilor-Industriilor), 008 (proaspat modernizata), 010. Momentan atatea garnituri cunosc. Restu garniturile  „epocale” ori isi traiesc ultimele clipe de viata uitate de lume prin remizele din subterane, ori in Depoul Industriilor („Cimitirul Ivelor”), ori au fost casate.





Garniturile fabricate dupa ~1980(nu sunt numite epocale)


Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:33:12
Răspuns #5

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Citat din: yo_mama
Captatoru este ala de deasupra la IVA care este si la tramvai doar ca la IVA e mai mic?

Deci, ca orice propozitie inteligenta se incepe cu deci. Metroul are doua tipuri de captatori.
1. Captatorii aflati la boghiurile motoare (cele care culiseaza pe sina a 3-a) si care se mai numesc patine. Ei sunt utilizati in 90 % din traseu.
2. Captatorul de pe acoperis ( 3 pe o IVA si 2 pe un Bombardier) care se numeste pantograf si care ia curent de la catenara (firul de contact ca la tramvai sau tren) in zona remizelor si a depourilor unde este periculoasa amplasarea sinei a 3-a. Sper ca ai inteles.
Numai bine,
Sniper.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:33:28
Răspuns #6

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Priviti un captator de Iva.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:33:48
Răspuns #7

Stakee

  • Vizitator
Stati putin! Fiti mai explicit. Hai sa vorbim mai detaliat, pantograful este pe intelesul multora acel captator de sus de pe vehicul ce face contact la reteaua suspendata, iar acel captator din poza, face cotact cu sina aceea rosie, fiind reteaua feroviara. Daca nu lamuriti-ma va rog.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:34:06
Răspuns #8

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Am gasit 2 poze cu pantograful Ivei. Acesta este asezat in Primul vagon si in al 6-lea. Este situat  chiar in mijlocul vagonului in comparatie cu cel al BM, el fiind situat in al 4 si al 2 vagon, in fata acestuia.




Atentie in ultima poza! La Industriilor garnitruile sunt desperecheate, pentru ca nu avea cum ca un vagon din mijloc sa aiba Pantograf.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:34:14
Răspuns #9

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Citat din: stakee
Stati putin! Fiti mai explicit. Hai sa vorbim mai detaliat, pantograful este pe intelesul multora acel captator de sus de pe vehicul ce face contact la reteaua suspendata, iar acel captator din poza, face cotact cu sina aceea rosie, fiind reteaua feroviara. Daca nu lamuriti-ma va rog.

Ai inteles bine. Captatorul atinge LINIA DE TENSIUNE (linia a 3-a de la metrou, cea rosie). Pantograful atinge firul suspendat. Functioneaza pe acelasi principiu ca acela de la tramvaie .
SI BM si Iva functioneaza pe curent alternativ de 750  V. (sper sa nu fi gresit)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:34:29
Răspuns #10

Stakee

  • Vizitator
Citat
Ai inteles bine. Captatorul atinge LINIA DE TENSIUNE (linia a 3-a de la metrou, cea rosie). Pantograful atinge firul suspendat. Functioneaza pe acelasi principiu ca acela de la tramvaie .
SI BM si Iva functioneaza pe curent alternativ de 750  V. (sper sa nu fi gresit)

Linia in sensul de sina rosie. Totusi optez pentru formulari mai corecte ca sa nu se mai iveasca confuzii cum ar fi ca captatorul de sus ce atinge reteaua suspendata sau firul electric sa fie numit pantograf iar clestele de la boghiu ce face contactul cu reteaua ferata electrica sa fie numit captator.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:36:04
Răspuns #11

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Citat din: ldh_sniper
2. Captatorul de pe acoperis ( 3 pe o IVA ) se numeste pantograf.

Deci o Rama Iva are 2 vagoane ( XXX A - XXX B), o garnitura Iva are 3 rame, adica 6 vagoane ( XXX A - XXX B + YYY A - YYY B + ZZZ A - ZZZ B)

Note: XXX, YYY, ZZZ numarul de parc al garnituri.

Doresc sa  il corectez  pe SNiper in spusele lui mai sus, dar fara sa se supere pe mine. :(  :evil: .

Garniturile Iva nu cuprind 6 pantografe, un pantograf pentru fiecare vagon, ci numai vagonul motor cuprinde acest obiect, adica numai 1 si 6. Va rog pentru a va convinge sa va deplasati in statia Eroilor si priviti garnitruile Iva care circula acolo.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:46:49
Răspuns #12

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Iasmin. Au 3 pantografe. Si hai ca cred ca aici am dreptate.
Deci cum spuneam, un TEM IVA este format din 3 REM.
Fiecare REM poate circula independent, de unde rezulta ca fiecare REM are cate un pantograf.
Faptul ca pantografele nu sunt interconectate in circuitul de "tractiune multipla", asta implica faptul ca o IVA functioneaza doar cu un singur pantograf in depouri sau remize, adica primul din sensul de mers.
Dar in esenta, tot 3 pantografe are un TEM IVA.

PS. Fa-te ca stergi 6-le ala pe care l-am scris din pura oboseala.

Numai bine,
Sniper.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:47:07
Răspuns #13

Stakee

  • Vizitator
Citat din: ldh_sniper
Iasmin. Au 3 pantografe. Si hai ca cred ca aici am dreptate.
Deci cum spuneam, un TEM IVA este format din 3 REM.
Fiecare REM poate circula independent, de unde rezulta ca fiecare REM are cate un pantograf.
Faptul ca pantografele nu sunt interconectate in circuitul de "tractiune multipla", asta implica faptul ca o IVA functioneaza doar cu un singur pantograf in depouri sau remize, adica primul din sensul de mers.
Dar in esenta, tot 3 pantografe are un TEM IVA.

PS. Fa-te ca stergi 6-le ala pe care l-am scris din pura oboseala.

Numai bine,
Sniper.


Cred ca vroia sa zica ca rama din mijloc este compusa doar din vagoane simple nu si vagonul motor, adica prima si ultima rama sunt compuneri standard, anume vagon simplu si vagon motor(adica cu pantograf) iar cel din mijloc este compus dintro rama simpla.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:48:40
Răspuns #14

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Poate are dreptate. Dar asta ar fii o prostie pentru ca, fizic, eu nu cunosc nimic de existenta unor vagoane fara motor decat daca la depou s-au facut misculatii. Atat teoretic cat si practic sunt 3 rame de acelasi fel una cu cealalta. Daca s-a facut vreo schimbare de gen "lasa ma ca merge si asa" sau altceva de genu` asta nu mai stiu si nici nu cred ca vreau sa aud de asa ceva.
Iar rama fara motor iar nu are cum sa fie pentru ca, in primul rand, nu s-a proiectat asa ceva. Fiecare rama are, cel putin teoretic motor pentru a nu afecta circuitul de tractiune/franare. Daca ar modifica, s-ar modifica si fizica trenului.
Ar mai fi o posibilitate, ca la depou, sa fi scos pantograful din criza de altele si pentru ca nu il foloseau.
Numai bine,
Sniper.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:48:40
Răspuns #15

zumulik

  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
  • Faci scandal ? ne batem fara tovarasi sau cu ?

Click to see full size image



noul model de IVA astra ! :))
memorat
23 Octombrie 2008, 21:49:03
Răspuns #16

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Sincer mi se pare o prostie sa scoata pantograful de pe ele si sa nu mai poate fi vagoane motor. Daca se strica garnitura, mecanicul se putea duce in vagonul al 3 si il putea conducea pana in depou. La fel se intampla si la Tatre T4R din Bucuresti. S-a stricat primul vagon, vatmanul incuie cabina si se duce in vagonul 2 si pleca pana in depou, sau capat.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:49:25
Răspuns #17

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Citat din: Iasmin
La fel se intampla si la Tatre T4R din Bucuresti. S-a stricat primul vagon, vatmanul incuie cabina si se duce in vagonul 2 si pleca pana in depou, sau capat.

Sau cheama un VxA sa il traga de acolo pentru ca la T4R fara RK nu mai exista nici macar celalalt post. Si oricum e greu sa conduci tramvaiul prin impingere pentru ca nu poti aprecia distanta de la primul vagon la orice obstacol aflat in fata.
 Toate cele bune,
Sniper.
memorat
23 Octombrie 2008, 21:49:53
Răspuns #18

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
O Iva se afla in acest moment in probe pe M3, si a paralizat pentru cateva Minute circulatia pe M3.  Aceasta este plina de Ingineri Alstom si are  capacul de la aplice dat jos, usile de la sigurante deschise, etc.

Sursa ldh_sniper.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2008, 21:57:44
Răspuns #19

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Citat din: Iasmin
O Iva se afla in acest moment in probe pe M3, si a paralizat pentru cateva Minute circulatia pe M3.  Aceasta este plina de Ingineri Alstom si are  capacul de la aplice dat jos, usile de la sigurante deschise, etc.

Sursa ldh_sniper.

Aveam o poza, dar din pacate a iesit miscata, cu un capat al trenului pe care era asezata in locul placutei cu numele statiei terminus, o placuta pe care scria "Probe".
Asa cum a spus si Iasmin, in tren erau mult ingineri de la Alstom si toate capacele de la cabina si de la aplice erau deschise. Mai mult decat atat, erau conectate si aparate de masura pentru verificarea mai multor parametrii de functionare a garniturii.
Dupa momentul in care am vazut-o paralizand pentru cateva minute circulatia pe firul spre Eroilor in statia Politehnica, am mai vazut-o doar o singura data prin statia Pacii dupa care disparand. Probabil ca s-a retras la unul din depouri (pentru ca nici pe alta magistrala nu am mai vazut-o) pentru ultimele retusuri sau...poate pentru ultima cursa. Nu se stie, asta vom afla pe parcurs.
Nu ma intrebati numarul garniturii nu l-am putut observa, dar am tinut minte cum erau asezate Graff-urile pe aceasta.
Numai bine,
Sniper.
memorat