18 August 2017, 06:11:53

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean  (Citit de 14183 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

09 Martie 2014, 17:53:00
Răspuns #140

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Sunt curios daca vor da Bombardier pentru tronsul Republica-Pantelimon unde este doar o statie si maxim 10 calatori.
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
09 Martie 2014, 18:17:39
Răspuns #141

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Doar odata s-a inamplat asa ceva.
Tot IVE-le ar trebui sa ramana pe pendula.
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
09 Martie 2014, 21:12:01
Răspuns #142

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
memorat
10 Martie 2014, 07:29:57
Răspuns #143

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Probabil ca erau BM - uri dupa  diverse reparatii / interventii. O linie numai buna pentru un rodaj, Republica - Antilopa.
memorat
15 Martie 2014, 01:22:55
Răspuns #144

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Metrorex: Călătoria cu metroul se scumpește, dar nu are legătură cu taxa pe stâlp.

Metrorex confirmă, într-un punct de vedere transmis redacției Digi24, majorarea tarifelor la călătorii, aflată la numai o semnatură distanță de a intra în vigoare, dar spune că scumpirea nu are legatură cu taxa pe stalp, ci e doar o măsură pentru creșterea veniturilor.
Punctul de vedere Metrorex:
„Metrorex este o societate subvenţionată de la Bugetul de Stat. Sumele subvenţionate se regăsesc în activitatea curentă de exploatare a metroului, precum şi în mentenanţa materialului rulant.
Tot de la buget provin – parţial – banii pentru lucrările de investiţii aflate în derulare, inclusiv cele aferente creditelor externe garantate de statul român şi rambursate de la Bugetul de Stat.
Nu are nici o legătură taxa pe stâlp cu creşterea tarifelor. Creşterea este o măsură luată de manager pentru creşterea veniturilor societăţii şi este prinsă în constituirea bugetului atât în anul 2013, cât şi în anul 2014, începând cu luna ianuarie. Măsura a fost aprobată în Consiliul de Administraţie şi în Adunarea Generală a Acţionarilor. (s.n.)
A parcurs întreg circuitul de aprobări şi urmează să fie semnată de ministru – întrucât modificarea preţului tichetelor de călătorie se face prin ordin de ministru. Menţionăm că principalul obiect de activitate al Metrorex este transportul de călători, deci şi principala sursă de venit pentru societate.
Având în vedere eforturile Metrorex pentru reducerea cheltuielilor şi mărirea performanţelor de transport, simultan cu dezvoltarea şi modernizarea metroului, adoptarea măsurilor instituţionale pe care le puneţi în discuţie se va concretiza prin acţiuni de sprijin de la nivel guvernamental.
Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,
ing. Aurel RADU”
Sursa :http://ro.stiri.yahoo.com/metrorex-c%C4%83l%C4%83toria-cu-metroul-se-scumpe%C8%99te-dar-nu-152443467.html
memorat
14 Aprilie 2014, 16:40:05
Răspuns #145

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21785
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
BUCURESTI: Proteste USLM în Capitală, marţi şi miercuri, împotriva unei decizii Metrorex


Reprezentanţii Uniunea Sindicatelor Libere Metrorex anunţă, printr-un comunicat de presă, că organizeaza, pe 15 şi 16 aprilie, între orele 13.00-15.00, proteste de pichetare in fata Ministerului Transporturilor.
logo-romprestProtestul este organizat având în vedere “decizia unilaterala a directorului general Metrorex, Aurel Radu, de a incredinta fara licitatie, activitatea de salubirzare de la metrou, incepand cu data de 17.04.2014, unei firme de catering cu maxim 30 de angajati, ceea ce va conduce la instaurarea unei stari de mizerie de neconceput, lasand totodata fara un loc de  munca, pe cei 300 de angajati Romprest dintre care 51 dintre acestia sunt fosti salariati Metrorex externalizati in anul 2003, oameni care au o activitate la metrou de peste 30 de ani.”, se precizează în comunicatul de presă.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
14 Aprilie 2014, 16:49:38
Răspuns #146

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21785
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
BUCURESTI: METROREX a prelungit folosirea cardurilor emise/incarcate de RATB


Administratia Metrorex vine in sprijinul publicului calator posesor al cardurilor Activ, emise si reincarcate de RATB, precum si a biletelor unice RATB – Metrorex si prelungeste perioada de utilizare a acestora pana la data de 02 mai 2014 inclusiv. Dupa aceasta data, eventualele probleme legate de abonamentele incarcate pe aceste carduri vor fi supuse atentiei companiei RATB.

Sursa foto: metropotam.ro
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
25 Aprilie 2014, 17:47:04
Răspuns #147

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Cum arată ACUM Depoul Străuleşti, de pe Magistrala 4. FOTO

La depoul Străuleşti, de pe Magistrala 4, se lucrează de zor. Extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii şi construirea depoului costă 1,115 miliarde lei.
Lucrările la prelungirea Magistralei 4 de metrou au blocat circulația în Nordul Capitalei, dar par să meargă destul de bine. Până acum s-au turnat stâlpii de beton care delimitează peroanele.

Potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni de la semnarea contractului, valoarea totală a proiectului fiind de 1.115 milioane lei.
"Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străulești. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 - 2013 şi de la bugetul de stat", a precizat într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Câştigătorul licitaţiei ce a fost organizată de Metrorex este constituit sub forma unei asocieri de firme, respectiv: Astaldi S.p.A. – Lider Asociere, SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA care lucrează în prezent şi la şantierul materoului de Drumul Taberei.

Până la încheierea lucrărilor, traficul a fost deviat în zona Bucureștii Noi.

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului.

În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism "pregătește terenul" pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului.


- See more at: http://www.b365.ro/cum-arata-acum-depoul-straulesti-de-pe-magistrala-4-foto_206665.html#sthash.LarlTn4s.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
26 Aprilie 2014, 23:57:06
Răspuns #148

George

  • Mesaje postate: 114
Totusi de ce autobuze si nu tramvaie? Nu ar fi fost mai frumos daca veneai cu tramvaiul si schimbai cu metroul? Si mai ales mosii si babele sa confunde tramvaiul subteran cu metroul ?
memorat
27 Aprilie 2014, 20:56:16
Răspuns #149

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Catre userii care publica asemenea stiri :
În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.
Va rog frumos nu mai  publicati asemenea idioÅ£enii.
Cine va mai publica enormitati ca cele de mai sus i se va sterge postul respectiv.
Mai public, pentru ultima data, schita depoului Straulesti, a statiei Straulesti si a statiei Laminorului.
ACUM E CLAR, SAU TREBUIE SA REIAU ARGUMENTELE ? >:( >:( >:(
memorat
08 Mai 2014, 23:55:13
Răspuns #150

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
ZIUA EUROPEI, 9 MAI: CUM ARATĂ HARTA Staţiilor de metrou, redenumite de Ziua Europei. FOTO

ZIUA EUROPEI, 9 MAI: Cu ocazia Zilei Europei, în staÈ›iile de metrou din BucureÅŸti vor fi organizate momente artistice, expoziÈ›ii sau degustări de vinuri. Tot pe 9 mai 2014, 28 de statii de metrou vor purta numele statelor membre ale Uniunii Europene. 
ZIUA EUROPEI, 9 MAI: "Pe 9 mai, în intervalul orar 16:00-19:00, 28 de staţii de metrou vor purta numele statelor membre ale Uniunii Europene. De asemenea, călătorii vor fi întâmpinati în statiile de metrou cu momente artistice de muzică şi dans, vor putea viziona expoziţii şi vor avea ocazia să participe la degustări de vinuri şi alte specialităţi. Mai mult, pe tot parcursul lunii mai, un tren de metrou cu simbolurile europene va circula pe magistralele din Bucureşti", anunță Metrorex, într-un comunicat remisB365.RO. ZIUA EUROPEI, 9 MAI: Tot pe 9 mai, în intervalul orar 16:00-19:00, 28 de staţii de metrou vor purta numele statelor membre ale Uniunii Europene.
ZIUA EUROPEI, 9 MAI: Potrivit Metrorex, şi-au anunţat prezenţa în staţiile de metrou oficiali ai ambasadelor sau institutelor culturale din Suedia, Finlanda, Austria, Irlanda, Slovenia şi Ungaria. "În acest an, Ziua Europei la Bucureşti va fi marcată – conform motto-ului Uniunii Europene „Unitate în diversitate" – printr-un eveniment special, organizat de Reprezentanţa Comisiei Europene în România, în parteneriat cu Metrorex, ambasadele şi institutele culturale ale ţărilor membre UE. Asadar, maine, 9 mai, în intervalul orar 16:00-19:00, 21 de staţii de metrou vor purta numele statelor membre ale Uniunii Europene. Călătorii vor fi întâmpinaţi în staţiile de metrou cu momente artistice de muzică şi dans, vor putea viziona expoziţii şi vor avea ocazia să participe la degustări de vinuri şi alte specialităţi. Mai mult, pe tot parcursul lunii mai, un tren de metrou cu simbolurile europene va circula pe magistralele din Bucureşti. Si-au anuntat prezenta in statiile de metrou oficiali ai ambasadelor sau institutelor culturale din Suedia (Piata Victoriei 1), Finlanda (Eroilor), Austria (Stefan cel Mare), Irlanda (Aurel Vlaicu), Slovenia (Pipera) si Ungaria (Pacii). In statia Romania ( Iancului) Ministerul Afacerilor Externe va fi reprezentat de doamna Doris Mircea – coordonatorul Centrului Infoeuropa si este posibil – in functie de agenda – sa il avem oaspete chiar pe ministrul de externe, domnul Titus Corlatean", informează Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

- See more at: http://www.b365.ro/ziua-europei-9-mai-cum-arata-harta-statiilor-de-metrou-redenumite-de-ziua-europei-foto_207583.html#sthash.Y0B2K5H3.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
23 Mai 2014, 17:26:46
Răspuns #151

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
STEAUA - ASTRA, vineri 23 mai 2014: Program prelungit la metrou, pentru FINALA CUPEI ROMÂNIEI

STEAUA - ASTRA, vineri 23 mai 2014 (23.05.2014), FINALA CUPEI ROMÂNIEI: Metrorex va prelungi programul de circulaţie al trenurilor de metrou, cu ocazia FINALEI CUPEI ROMÂNIEI.
STEAUA - ASTRA, vineri 23 mai 2014 (23.05.2014), FINALA CUPEI ROMÂNIEI: Ministerul Transporturilor şi Metrorex vin în sprijinul publicului participant la finala Cupei României 2013-2014, meciul de fotbal dintre F.C. Steaua Bucureşti şi A.F.C. Astra Giurgiu, ce se va desfăşura pe stadionul "Arena Naţională" şi anunţă că astăzi, 23 mai 2014, trenurile de metrou vor circula după un program prelungit cu o oră, respectiv cu două ore dacă sunt prelungiri/ penalty-uri, anunţă Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.STEAUA - ASTRA, vineri 23 mai 2014 (23.05.2014), FINALA CUPEI ROMÂNIEI: Dacă nu vor fi prelungiri, ultimele trenuri de metrou vor pleca de la staţiile capăt de magistrală la ora 00:00 pe liniile M1, M2 şi M3, respectiv la ora 00:45 pe linia M4.STEAUA - ASTRA, vineri 23 mai 2014 (23.05.2014), FINALA CUPEI ROMÂNIEI: În cazul în care durata meciului de fotbal se prelungeşte, trenurile vor pleca de la staţiile capăt de magistrală la ora 01:00 pe liniile M1, M2 şi M3, respectiv la ora 01:45 pe linia M4.STEAUA - ASTRA, vineri 23 mai 2014 (23.05.2014), FINALA CUPEI ROMÂNIEI: Intervalul de circulaţie va fi de aproximativ 10-12 minute.

- See more at: http://www.b365.ro/steaua-astra-vineri-23-mai-2014-program-prelungit-la-metrou-pentru-finala-cupei-romaniei_208522.html#sthash.Urew1vCV.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
27 Iunie 2014, 18:13:02
Răspuns #152

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Metrorex cumpără 51 de trenuri pentru magistrala de Drumul Taberei

Metrouri noi pentru Magistra 5 Drumul Taberei- Pantelimon. Metrorex vrea să încheie un acord-cadru pentru achiziția a maxim 51 de trenuri. Contractul va avea o durată de 7 ani şi o valoare estimată de până la 1,92 miliarde lei (439,5 milioane euro), inclusiv TVA.
Metrorex vizează achiziţia a minim 43 şi maxim 51 de trenuri de metrou, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu până la patru contracte subsecvente.

"Frecvenţa estimată a contractelor subsecvente ce urmează a fi încheiate: la doi ani, respectiv în anii 2014, 2016, 2018. Durata estimată a contractelor subsecvente: între 15 şi 28 de luni. Valoarea estimată a unui contract subsecvent: minim 396,69 milioane lei şi maxim 762,87 milioane lei", se arată într-un anunţ de participare lansat de administratorul metroului bucureştean.

Contractul estimat la 1,556 miliarde lei, fără TVA, va fi finanţat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, şi bani de la buget. Trenurile vor fi cumpărate în urma unei licitaţii deschise, unde preţul ofertei are o pondere de 60%, celelalte criterii fiind performanţele tehnice (15%), termenele de livrare (12%), condiţiile şi costurile de mentenanţă (3%, respectiv 5%) şi termenele de garanţie (5%), scrie Mediafax.

Data limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 18 august. Metrorex a scos recent la licitaţie şi lucrări la secţiunea Râul Doamnei-Eroilor, din tronsonul Drumul Taberei - Universitate, dar şi la staţia Valea Ialomiţei, estimate la 1,06 miliarde de lei (241 milioane de euro), iar firmele care vor să participe trebuie să depună documentaţia până pe data de 12 august.

Pe 17 iunie, Metrorex a lansat licitația și pentru realizarea tuturor lucrărilor și activităților pentru punerea în funcțiune cu călători a Liniei de metrou „Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Staţia, Depoul şi galeria de legătură Valea Ialomiţei”. Valoarea lucrărilor este de 241 milioane euro.

Tronsonul Eroilor - Drumul Taberei din magistrala 5 de metrou va fi finalizat în al doilea semestru din 2016, iar întregul proiect are ca termen de finalizare 2020, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene şi de la stat, a declarat la finele lunii mai Cătălin Homor, director de investiţii al Metrorex.

În prezent, în Bucureşti, circa 600.000 de persoane circulă zilnic cu metroul, adică o treime din populaţia Capitalei. Investiţiile pe care Metrorex le-a programat până în 2020 se ridică la 900 milioane euro, din care 600 milioane euro vor fi asigurate din fonduri europene.

- See more at: http://www.b365.ro/metrorex-cumpara-51-de-trenuri-pentru-magistrala-de-drumul-taberei_210615.html#sthash.j9X6Vm7R.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
27 Iunie 2014, 22:09:38
Răspuns #153

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
51 trenuri pentru M 5 ? Ha ! Ha ! Ha !
Imposibil, cine a lansat aceasta gogorita pe piata e cu neuronii la pamant.
M 2 are vreo 22 trenuri, asa incat M 5 e imposibil sa fie dotata cu 51.
memorat
11 Iulie 2014, 16:38:29
Răspuns #154

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Peste 60.000 de bucureșteni au circulat cu noile CAF-uri

În primele trei zile de la punerea în functiune, cele doua trenuri Dunarea si Mures - produse de CAF Spania - au parcurs 2.257 km, transportând un numar de circa 62.500 calatori. Noile trenuri au preluat circa 14 % din traficul total de pe Magistrala 2.
În primele trei zile de la punerea în functiune, cele doua trenuri Dunarea si Mures - produse de CAF Spania - au parcurs 2.257 km, transportând un numar de circa 62.500 calatori. În perioada mentionata, pe Magistrala 2 de metrou au circulat în total un numar de circa 450.000 calatori, trenurile noi preluând circa 14 % din traficul total, anunță Metrorex într-un comunicat remis B365.ro.

Trenul CAF are 6 vagoane, lungimea de 113,6 m, latimea de 3,2 m si are capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori. Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h.

Noile trenuri de metrou circulă, începând de miercuri, pe Magistrala 2  (Pipera - Aurel Vlaicu - Aviatorilor - PiaÅ£a Victoriei 1 - PiaÅ£a Romană - Universitate - PiaÅ£a Unirii - Tineretului - Eroii RevoluÅ£iei - Constantin Brâncoveanu - PiaÅ£a Sudului - Apărătorii Patriei - Dimitrie Leonida - Berceni).

Noile trenuri au un număr suplimentar de bare de susţinere și de scaune (6 pentru fiecare tren) şi un loc special pentru biciclete. Spre deosebire de celelalte trenuri, noile trenuri de metrou au bare de sprijin și pe mijlocul culoarului.

Trenurile au fost cumpărate în urma încheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 Euro fără TVA, privind achiziţia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale, anunţă Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.

- See more at: http://www.b365.ro/peste-60-000-de-bucure-teni-au-circulat-cu-noile-caf-uri_211528.html#sthash.pEyS3iPY.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
11 Septembrie 2014, 11:58:50
Răspuns #155

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
De ce nu a vrut Ceaușescu să construiască metrou în Drumul Taberei

Ceaușescu nu a dorit să se construiască stație de metrou în Drumul Taberei, deoarece considera că în acest cartier locuiau "burghejii"- pentru că fusese ridicat pe vremea lui Dej.
Inițial, metroul trebuia să fie construit din Drumul Taberei până în Balta Albă. Însă Ceaușescu l-a disprețuit pe Gheorghiu Dej și a mutat metroul, din creion, în Militari. Dictatorul zicea că în cartierul Drumul Taberei locuiau "burghejii", pentru că fusese ridicat pe vremea lui Dej. Nu a ținut cont de faptul că, la acea vreme, Drumul Taberei era cel mai aglomerat cartier din București şi nici de faptul că Militari nici măcar nu era construit, informează Historia.ro.


- See more at: http://www.b365.ro/de-ce-nu-a-vrut-ceau-escu-metrou-in-drumul-taberei_214818.html#sthash.wUAQxKPe.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
18 Martie 2015, 17:37:55
Răspuns #156

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1439
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Trenurile de metrou din Bucureşti, stropite cu betonita de la lucrările la Pasajul Piaţa Sudului. FOTO
Trenurile de metrou de pe Magistrala 2 au fost murdărite, miercuri, de o substanţă folosită în timpul lucrărilor la pasajul subteran de la Piaţa Sudului.

Bucureştenii care au circulat, miercuri, pe Magistrala M2, Berceni - Pipera, au observat că trenurile de metrou sunt pline de stropi, produşi de o substanţă deschisă la culoare. Substanţa respectivă este bentonită şi provine de la lucrările efectuate la pasajul subteran de la Piaţa Sudului, potrivit reprezentanţilor Metrorex.

"Primăria Capitalei construieşte un pasaj la Piaţa Sudului. Din cauza lucrărilor la acest pasaj s-a scurs bentonita folosită pe şantier şi astfel s-au murdărit trenurile de metrou. Această substanţă care este ca un ciment mai subţire s-a scurs şi a ajuns până pe trenurile de metrou. Noi am spălat deja 10 trenuri, am luat legătura cu Primăria şi s-a oprit lucrarea până când găsim o soluţie să nu se mai întâmple asta, dar s-ar putea să mai fie nevoie să le spălăm o dată sau de două ori pentru că bentonita nu se curăţă aşa uşor, după ce se întăreşte. Sperăm să rezolvăm situaţia cât putem de repede. Bentonita s-a infiltrat probabil prin unele crăpături, iar trenurile de metrou care au trecut prin acea zonă au fost murdărite de bentonită", a declarat, pentru B365.ro, un reprezentant Metrorex.

În toamna anului trecut, Metrorex a încheiat un contract pe patru ani pentru "servicii de salubrizare spaţii publice, spaţii tehnice din staţiile de metrou, trenuri electrice de metrou, locuri de remizare material rulant pe magistralele de metrou, colectare, evacuare gunoi din staţii şi depouri, spaţii (birouri)". Firma care a câştigat licitaţia este SC Libro Events SRL, cea care a asigurat serviciile de curăţenie și în prima parte a anului trecut şi care a fost intens criticată din cauza gunoaielor din staţiile de metrou, situaţie relatată pe larg de B365.ro AICI şi AICI.

Potrivit contractului, Metrorex va plăti până la 38,5 milioane lei, echivalentul a circa 8,75 milioane euro, pentru curăţenia la metrou, în următorii patru ani.

Directorul general al Metrorex, Aurel Radu, a declarat anterior, pentru B365.ro, că a reuşit să facă "foarte multe economii, de la curăţenie, la deratizare şi pază". Înainte de desemnarea câştigătorului licitaţiei, şeful Metrorex anunţa că vrea să scadă costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30%. Însă, această măsură a fost intens criticată de sindicalişti care s-au plâns de mai multe ori de mizeria din staţiile de metrou. În timp ce sindicaliştii susţineau că s-a ajuns în această situaţie din cauza faptului că serviciile de curăţenie erau asigurate de SC Libro Events SRL, o firmă de catering cu 50 de angajaţi, şeful Metrorex a precizat că staţiile de metrou din Bucureşti erau pline de gunoaie din cauza firmei Romprest, care a blocat, prin contestaţii, licitaţia pentru serviciile de curăţenie. Directorul general al Metrorex a mai spus că preţul plătit în prima jumătate a anului trecut pentru asigurarea curăţeniei în staţiile de metrou era de 12 ori mai mic faţă de cel practicat anterior, dar se făcea doar "strictul necesar".

"Ne-am propus să scădem costurile cu serviciile de curăţenie şi dezinsecţie cu 30% şi părerea mea e că aşa se va întâmpla. Eu lupt pentru ca societatea să aibă cheltuieli cât mai mici în toate domeniile de activitate. Preţurile pe care le plătim acum firmei care se ocupă acum de curăţenie sunt de 12 ori mai mici decât cele practicate de Romprest. Se face strictul necesar de curăţenie până se finalizează procedura de acord cadru pe curăţenie", a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu.
http://www.b365.ro/mobi/trenurile-de-metrou-din-bucuresti-murdare-din-cauza-lucrarilor-la-pasajul-piata-sudului-foto_227085.html
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
25 Martie 2015, 08:11:47
Răspuns #157

George

  • Mesaje postate: 114
memorat
09 Aprilie 2015, 21:32:37
Răspuns #158

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21785
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
BUCURESTI: PROGRAMUL DE CIRCULATIE AL METROULUI IN NOAPTEA DE INVIERE 》 》 http://Bit.ly/1CmvYXM
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement