28 Martie 2024, 18:22:36

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean  (Citit de 57821 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

29 Noiembrie 2012, 23:12:37
Răspuns #120

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Program special la metrou pentru publicului participant la manifestatiile prilejuite de Ziua Nationala


Administratia Metrorex vine in sprijinul publicului participant la manifestatiile prilejuite de Ziua Nationala a Romaniei si anunta ca in data de 1 decembrie 2012, pe magistrala 2, intre orele 09:00 – 14:00, trenurile de metrou se vor succeda la un interval de 5 minute.

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
25 Decembrie 2012, 09:32:27
Răspuns #121

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Program de sarbatori la metrou


Metrorex va ureaza Craciun Fericit si La Multi Ani 2013 si va prezinta programul circulatiei trenurilor de metrou in perioada sarbatorilor de iarna.
In zilele de 25 si 26 decembrie 2012, precum si 1 si 2 ianuarie 2013, trenurile vor circula dupa urmatorul interval, specific zilelor de sarbatoare:
- Pe Magistrala 1 (Republica – Dristor 2) si Magistrala 3 (Anghel Saligny – Preciziei), trenurile vor circula la un interval de 8 – 10 minute.
- Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Dristor 1 – Eroilor), trenurile vor circula la un interval de 4 – 5 minute.
- Pe Magistrala 2 (Berceni – Pipera), trenurile vor circula la un interval de 8 – 10 minute.
- Pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu), trenurile vor circula la un interval de 8 ‑ 10 minute.
In zilele de 24, 27, 28 si 31 decembrie 2012 pe Magistrala 2 (Berceni – Pipera) trenurile vor circula dupa un mers specific zilelor lucratoare, la un interval de 4 – 9 minute.
In noaptea de 31 decembrie 2012/01 ianuarie 2013, trenurile de metrou vor circula la un interval de circa 20 de minute (intreaga noapte).
In zilele de 3, 4, 12 si 19 ianuarie 2013, precum si in intervalul 07 – 11 ianuarie 2013, trenurile de metrou vor circula astfel:
- Pe Magistrala 1 (Republica – Dristor 2) si Magistrala 3 (Anghel Saligny – Preciziei), trenurile vor circula dupa un mers specific zilelor lucratoare, la un interval de 7 – 9 minute.
- Pe tronsonul comun al Magistralelor 1 si 3 (Dristor 1 – Eroilor) trenurile vor circula la un interval de 4 – 5 minute.
- Pe Magistrala 2 (Berceni – Pipera) trenurile vor circula la un interval 4 – 9 minute.
- Pe Magistrala 4 (Gara de Nord 2 – Parc Bazilescu) trenurile vor circula la un interval de 8 – 10 minute.
In functie de numarul calatorilor inregistrati, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micsorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, in scopul satisfacerii in conditii optime a cererii de transport cu metroul in aceasta perioada.


http://portal.ro-trans.net/program-de-sarbatori-la-metrou/
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
07 Ianuarie 2013, 15:17:16
Răspuns #122

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
18 Februarie 2013, 18:01:19
Răspuns #123

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Program prelungit la metrou, joi noapte


Ultimele trenuri vor pleca din staţie, joi noapte, la ora 01.30. De regulă, ultimele garnituri se pun în mişcare la ora 23.00.
Metrorex a anunţat că va avea program prelungit cu două ore la metrou în noaptea de 21 spre 22 februarie 2013.

Astfel, cu ocazia meciului de fotbal din saisprezecimile Europa League, dintre Steaua Bucureşti şi Ajax Amsterdam – ce se va desfăşura pe stadionul "Naţional Arena", trenurile de metrou vor circula după un program prelungit cu două ore, la un interval de aproximativ 10 minute.

Potrivit Metrorex, ultimele trenuri de metrou vor pleca de la staţiile capăt de magistrală la ora 01:00 a zilei de 22 februarie 2013, respectiv ora 01:30 de la staţia Piaţa Unirii 1 şi 2.

De regulă, ultimele garnituri se pun în mişcare la ora 23.00.


http://www.b365.ro/program-prelungit-la-metrou-joi-noapte_187366.html
memorat
01 Aprilie 2013, 18:11:13
Răspuns #124

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Programul de plată prin sms pentru călătoriile cu metroul se extinde în toate stațiile din București
   

Începând cu luna aprilie, Bucureştiul se alătură capitalelor lumii unde poţi să foloseşti telefonul mobil ca să-ţi plăteşti călătoriile şi accesul la metrou. Călătorii aveau această posibilitate încă din februarie 2012, însă doar în șapte stații Metrorex.
Din martie anul acesta, sistemul a fost implementat în toate stațiile, însă timp de o lună de zile s-au făcut testări ale acestuia. Din aprilie însă, clienţii Orange şi Vodafone pot plăti o călătorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numărul scurt 1700, primind confirmarea plăţii imediat, tot prin SMS, informează un comunicat Metrorex.

De asemenea, ei pot opta ÅŸi pentru cumpărarea a 2 sau 10 călătorii, trimiţând textul 2C sau 10C la numărul scurt: 1700. PreÅ£ul unei călătorii este de 0,50 euro, pentru 2 călătorii este de 0,90  euro, iar 10 călătorii costă 3,25 euro, tarifele fiind exprimate fără TVA.

Accesul în staţie se va face prin apelarea gratuită a numărului 1700 şi apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în staţiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide şi permiţând accesul către peron. Mai multe detalii sunt disponibile prin apel la 1826, tarif normal în reţelele Orange şi Vodafone.

Acest nou sistem de acces în staţiile de metrou a fost testat anul trecut şi a fost considerat fiabil după procesarea a peste 10.000 de validări în cele 7 staţii pilot. Astfel, Metrorex a decis să vină în sprijinul călătorilor şi să extindă experimentul la nivelul întregii reţele de transport.

Serviciul de achiziţionare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice, serviciu unic în lume. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice, asigură transferul mesajelor de tranzacţie online, extrem de sigur, eficient, wireless între punctul de vânzare (Terminal 2pay) şi Centrul de Procesare 2pay pentru aprobări de plată sau alte tranzacţii.


http://www.b365.ro/programul-de-plata-prin-sms-la-metrou-se-extinde-in-toate-statiile-din-bucuresti_188890.html
memorat
06 Iunie 2013, 12:52:39
Răspuns #125

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Cand vom putea circula cu noile trenuri de metrou
http://metropotam.ro/Utile/Cand-vom-putea-circula-cu-noile-trenuri-de-metrou-art3063455939/


Bucurestenii vor putea circula in cele 16 trenuri noi de metrou din 2014.

Cei de la Metrorex ne-au spus ca primul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la Bucuresti in luna septembrie 2013, iar calatorii vor putea sa mearga cu el incepand cu luna ianuarie 2014.

Pe parcursul anului viitor vor fi introduse in circulatie si restul trenurilor.

Noile garnituri de metrou CAF le vor inlocui pe cele de tip vechi si vor circula pe Magistralele 1 (Dristor - Pantelimon), 2 (Berceni - Pipera) si 3 (Preciziei - Anghel Saligny).

Ce vor avea in plus noile trenuri de metrou in comparatie cu cele care circula deja:

- sistem de bare de sustinere calatori, imbunatatit;

- difuzoare exterioare pentru informare calatori;

- afisare directie mers si pe lateralul trenului;

- avertizare vizuala inchidere usi si pe exteriorul trenului;

- loc special pentru biciclete;

- amenajare pentru scaun cu rotile pentru persoane cu dizabilitati;

- marcaj Braille pe butoanele de deschidere locala usi;

- numar suplimentar de scaune (6 pe tren);

-  WiFi;

- frana pe disc in loc de frana pe roata;

- faruri cu Xenon in loc de Halogen;

- Interfata Om-Masina realizata cu monitor de tip Touch-Screen.

Pe 29 noiembrie 2011 Metrorex a semnat cu firma spaniola CAF (CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A) un contract de achizitie si punere in functiune a 16 trenuri noi de metrou, care conform prevederilor contractului urmeaza sa fie livrate si puse in functiune incepand cu anul 2013.

Valoarea contractului incheiat intre Metrorex si firma spaniola CAF este de  97.012.450 euro fara TVA.

 Conform prevederilor contractuale, primele patru trenuri CAF  vor fi asamblate in Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Grivita SA.

Later edit: Cei de la CAF au postat fotografii cu noile trenuri cu care ne vom plimba prin Bucuresti de anul viitor.

Acestea vor avea o capacitate de 1.200 de persoane si vor circula cu 80 de kilometri pe ora.

Sursa foto: http://www.caf.es/en/productos-servicios/proyectos/proyecto-detalle.php?p=57
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
21 August 2013, 14:40:16
Răspuns #126

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
METROREX: Program prelungit la metrou 21/22 August 2013 by Asociatia Ro-Trans


Administratia Metrorex vine in sprijinul publicului participant la meciul de fotbal dintre Steaua Bucuresti si Legia Varsovia ce se va desfasura pe stadionul “Arena Nationala” si anunta ca astazi, 21 august 2013, trenurile de metrou vor circula dupa un program prelungit cu o ora si jumatate, la un interval de aproximativ 10-12 minute.
Ultimele trenuri de metrou vor pleca de la statiile capat de magistrala la ora 00:30 a zilei de 22 august 2013 pe liniile M1, M2 si M3, respectiv la ora 01:15 pe linia M4.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
31 Octombrie 2013, 15:31:09
Răspuns #127

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Transportul cu metroul se SCUMPEÅžTE cu 25%-33%. Care vor fi noile tarife

Tarifele pentru calatoria cu metroul s-ar putea scumpi cu 25%-33%, informeaza Mediafax. Potrivit unui proiect de Ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea tarifelor la calatoria cu metroul, pretul cartelei pentru doua calatorii ar urma sa creasca de la 4 la 5 lei, a celei cu 10 calatorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar cu 62 de calatorii pasagerii ar urma sa plateasca 65 lei, de la 50 lei in prezent.

Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament lunar cu numar nelimitat de calatorii va urca de la 60 lei la 75 lei.

Pentru un abonament de o zi va fi achitata suma de 8 lei, fata de 6 lei in prezent.

Metrorex a prezentat Ministerului Transportului un referat privind necesitatea ajustarii tarifelor la calatoria cu metroul. Decizi finala va fi luata de Ministerul Transporturilor.

Proiectul de ordin a fost publicat pe pagina Ministerului Transporturilor pentru consultare publica pe data de 30 octombrie 2013, data limita pentru primirea de propuneri/observatii fiind 08 noiembrie 2013.

Dupa ce va fi aprobat, ordinul va intra in vigoare in termen de trei zile de la data publicarii in Monitorul Oficial

http://www.mediafax.ro/social/transportul-cu-metroul-se-scumpeste-cu-25-33-care-vor-fi-noile-tarife-11596344
memorat
01 Noiembrie 2013, 16:13:38
Răspuns #128

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ridicase bine problema un amic de-al meu si a venit cu o idee, parere,  si anume de ce metroul nu circula si in timpul noptii? Despre metrou nu se poate spune ca este o gaura neagra deoarece slava domnul metroul este folosit zilnic de mai bine de jumatate de milion de calatori pe luna daca nu ma insel,si chiar daca ar circula pe timpul noptii calatorii nu ar fi asa putin...La ratb ce se intampla acum cu transportul de noapte e bataie de joc...acelea nu sunt intervale de o capitala europeana !Parere personala....
memorat
01 Noiembrie 2013, 18:14:53
Răspuns #129

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pe timpul noptii se executa lucrari de intretinere / revizii  cale de rulare / tunel. Imposibil de circulat noaptea.

...pretul cartelei  cu 10 calatorii ar urma sa creasca de la 15 lei la 20 lei...
Si uite asa revenim la valoarea unei calatorii din ziua de 22 Decembrie 1989, ora 12,17 minute...  :P
memorat
01 Noiembrie 2013, 19:01:12
Răspuns #130

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Totusi 20 de lei in 89 aveau alta valoare in comparatie cu 20 de lei din zilele noastre.
memorat
01 Noiembrie 2013, 19:07:41
Răspuns #131

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Da, e o discutie, dar o dam pe politica si nu ma pricep.
Tin minte ca pachetul de unt era undeva la 11 lei, dar nu-l gaseai neam, nici sa dai cu tunul.
memorat
08 Noiembrie 2013, 13:15:49
Răspuns #132

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ponta: Metroul va trece la Primărie


Premierul Victor Ponta a declarat, vineri dimineaţă, că metroul din Bucureşti va trece din subordinea Ministerului Transporturilor, în subordinea Primăriei.
Prezent vineri, pe şantierul staţiei de metrou Orizont, unde a ajuns primul TBM, cel botezat Varvara, premierul Victor Ponta a declarat că metroul va trece în subordinea Primăriei Capitalei. "Metroul va trece la Primărie, la Consiliul General, aşa cum este în toate ţările europene. Peste tot, metroul Parisului, al Berlinului, aparţine municipalităţii. Însă, Guvernul şi Ministerul Transporturilor va asigura banii şi va finanţa în totalitate toate investiţiile începute: Magistrala 5, Magistrala 5 şi Magistrala 6, care va urma să facă legătura cu aeroportul. Tot ce ţine de marile investiţii începute vor fi finanţate în continuare de către Guvern. Managementul trece la Primărie. Funcţionarea obişnuită şi apoi toate celelalte noi investiţii le va face Municipalitatea, dar, pentru cele începute, noi, Guvernul, vom asigura finanţarea", a declarat Victor Ponta.


http://www.b365.ro/ponta-metroul-trece-la-primarie_197325.html
memorat
20 Decembrie 2013, 09:56:05
Răspuns #133

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1438
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Cum vor circula trenurile de metrou de Crăciun și de Revelion

Trenurile de metrou vor circula după un program diferit în perioada sarbatorilor de iarna. ÃŽn zilele de 23, 24, 27, 30 si 31 decembrie a.c. trenurile vor circula pe Magistralele 1, 3 si 4 la un interval de 8 minute, iar pe Magistrala 2 la un interval de 4- 5 minute, anunță Metrorex, într-un comunicat de presă remis B365.ro.ÃŽn zilele de 25 si 26 decembrie a.c. si în perioada 1- 5 ianuarie 2014, trenurile de metrou vor circula pe Magistrala 1 (Republica- Dristor 2), Magistrala 2 (Berceni-Pipera), Magistrala 3 (Anghel Saligny- Preciziei) si Magistrala 4 (Gara de Nord 2-Parc Bazilescu), la un interval de 8 minute.ÃŽn noaptea de 31 decembrie 2013/ 01 ianuarie 2014 trenurile de metrou vor circula Ã®ntre orele 23:30 - 1:30 la un interval de 10 minute si de la ora 1:30 pâna la ora 5:00 la un interval de 20 minute.ÃŽn data de 03 ianuarie 2014 pe Magistrala 2 (Berceni- Pipera) se vor introduce suplimentar doua trenuri care vor circula în intervalul orar 6:30- 20:00.”În functie de numarul calatorilor înregistrati, Metrorex va introduce trenuri suplimentare pentru micsorarea intervalului de succesiune dintre trenuri, în scopul satisfacerii în conditii optime a cererii de transport cu metroul în aceasta perioada”, anunță Metrorex, în comunicat.
- See more at: http://www.b365.ro/cum-vor-circula-trenurile-de-metrou-de-craciun-i-de-revelion_199422.html#sthash.gUww5QxC.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
31 Ianuarie 2014, 14:40:35
Răspuns #134

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Călătoria cu metroul se va scumpi cu 25%. Ramona Mănescu are decizia în pix

Propunerea de scumpire a călătoriei cu metroul de la 2 la 2,5 lei este deja pe masa ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu. Regia are nevoie de o suplimentare a veniturilor pe acest an, pentru că subvenţiile de la buget sunt prea mici şi compania este "condamnată" la pierderi.
Metrorex va scumpi călătoria cu metroul cu  25%, de la 2 lei la 2,5 lei, cartela cu două călătorii urmând a fi 5 lei, potrivit proiectului de buget pe 2014. Potrivit reprezentanÅ£ilor Regiei, propunerea mai are nevoie doar de un ordin de ministru, al Ramonei Mănescu, ministrul de resort, ca să devină realitate. Acesta poate veni în orice moment. Potrivit proiectului de buget, călătoria cu metroul ar fi trebuit să se scumpească încă de la 1 ianuarie 2014.

În prezent, o călătorie cu metroul costă 2 lei. Pentru Metrorex însă, preţul pe care îl plăteşte un călător pentru o cursă nu este acela al cartelei "clasice" - cartela cu mai multe călătorii are un preţ mai mic pe călătorie, iar abonamentul presupune un preţ încă şi mai mic al cursei. Preţul mediu încasat de Regie pentru o călătorie este acum de 1 leu şi ar urma să fie de 1,2 lei, după majorare.

„Ajustarea preţului biletelor pentru călătoria cu metroul se face atunci când subvenţia alocată de la buget către Metrorex nu este egală cu subvenţia necesară, diferenţa urmând a se acoperi prin mărirea veniturilor companiei”, au explicat, pentru ECONOMICA.NET, reprezentanţii Metrorex.

Aceştia ne-au prezentat şi datele de buget pentru 2014: venituri de 652 de milioane de lei şi cheltuieli de 778 de milioane de lei, rezultând un necesar de acoperit de 123 de milioane de lei. Cum de o rectificare bugetară care să aducă mai mulţi bani în conturile Metrorex nu se pune problema, din lipsa de resurse bugetare, compania nu are drept soluţie decât majorarea preţurilor călătoriei cu metroul.

Din veniturile prognozate, 235 de milioane de lei reprezintă venituri prognozate, 89 de milioane de lei alte venituri din exploatare şi subvenţie de la buget de 328 de milioane de lei.

În prezent, preţul unei carete de 2 călătorii cu metroul este de 4 lei. O cartelă cu 10 călătorii costă 15 lei, iar un abonament lunar este 50 de lei.

Metrorex este o companie aflată în subordine Ministerului Transporturilor, condus de Ramona Mănescu.


http://www.economica.net/calatoria-cu-metroul-se-scumpeste-cu-25prc-ramona-manescu-are-decizia-in-pix_72431.html
memorat
21 Februarie 2014, 16:51:23
Răspuns #135

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Metrorex vrea să renunțe la cardurile contactless comune cu RATB-ul
Conducerea Metrorex vrea să renunţe la cardurile contactless comune cu transportul de suprafață, din cauza unei datorii uriaşe pe care RATB-ul o are faţă de Metrorex. "Pe românește, RATB ne-a furat banii" - spune directorul Metrorex. Cum vor trebui să procedeze călătorii, aflați din materialul de mai jos.
Reprezentanţii Metrorex vor să renunţe la cardurile contactless, din cauza unei datorii de aproape 20 milioane lei, pe care Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) o are faţă de Metrorex. Suma provine din titlurile de călătorie încasate de RATB pe cardurile comune pentru RATB şi metrou.

"Avem probleme cu RATB-ul pentru că au să ne dea nişte bani. Este vorba de o datorie de aproximativ 20 milioane lei. Aceştia sunt banii încasaţi de ei, pe titlurile noastre de călătorie. Cert e că dânşii ne-au deturnat banii. Pe româneşte ne-au furat banii şi i-au folosit în scopurile lor, deşi nu aveau acest drept. Am mers în instanţă, acum am înţeles că au şi probleme. Am fost la negocieri cu dânşii, am avut câteva întâlniri, se pare că şi rupem acest protocol cât de curând pentru că s-a luat decizia în consiliul administrativ", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

În cazul în care protocolul încheiat de Metrorex cu RATB pentru cardurile comune contactless se va întrerupe, oamenii vor trebui să cumpere tichete de călătorie separate pentru călătoriile cu metroul. "Pe perioada întreruperii protocolului nu se vor mai elibera carduri comune pentru metrou şi RATB", a explicat Marin Aldea, director Managementul Operaţiunilor, în cadrul Metrorex.
Stirea intreaga aici:http://www.b365.ro/metrorex-ar-putea-renunta-la-cardurile-contactless-din-cauza-ratb-ului_203036.html
memorat
24 Februarie 2014, 13:46:53
Răspuns #136

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Metrourile vechi vor fi scoase complet din circulație, în Capitală. De ce trebuie pilite peroanele


Trenurile vechi de metrou IVA Astra vor dispărea de pe şine până la sfârşitul anului 2015.
Metrorex vrea să renunţe la trenurile vechi de metrou IVA Astra, care au numeroase defecţiuni tehnice şi un consum ridicat de energie electrică. De la sfârşitul anului 2015, în subteranul bucureştean nu vor mai circula trenuri vechi.

"Trenurile IVA Astra sunt învechite, au costuri mari de întreţinere, iar majoritatea problemelor tehnice apar la trenurile de generaţie veche. Cu cât foloseşti mai mult un tren, consumul de energie este mai mare şi mentenanţa este mai scumpă, pentru că se tarifează la numărul de kilometri parcurşi. Vrem să scoatem de tot trenurile IVA din funcţiune, pentru că au costuri ridicate de mentenanţă. În primul rând, dacă iei trenuri noi, majoritatea costurilor de mentenanţă le acoperă garanţia. Până la finele anului viitor ne-am propus să înlocuim întreg parcul de trenuri vechi şi să nu mai avem niciun tren vechi pe şine. Trenurile IVA le vom casa şi le vom valorifica, vânzându-le la fier vechi. Este o procedură de vânzare. Dacă ar exista o altă posibilitate de a le valorifica în alt fel, pe alţi bani, cu mare plăcere, însă nu şi-a exprimat nimeni ideea şi nici noi nu am găsit până acum, la nivelul Metrorex, alte soluţii de a vinde trenurile la preţuri mai mari decât la fier vechi", a declarat, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

37 de trenuri noi de metrou, în Bucureşti

Şeful Metrorex a mai precizat, pentru B365.ro, că în următorii trei ani, în subteranul bucureştean ar putea circula 37 de trenuri noi de metrou.

"În total avem în plan achiziţia a 37 de trenuri noi, în primă fază. Este vorba de cele 16 trenuri pe care le livrează deja CAF şi mai avem la dispoziţie încă o extensie de 8 trenuri de la CAF, la acelaşi preţ, care a fost foarte bun, cu cel puţin 1 milion de euro sub preţul celorlalte companii care au venit la licitaţie. În caietul de sarcini, care a fost pentru toată lumea, ca să nu existe discuţii, a fost prevăzută posibilitatea extensiei cu opt trenuri pentru că altfel nici măcar nu aveam cum să facem act adiţional la contractul acesta. Am făcut o propunere, bineînţeles, să avem şi banii. Ar fi 24 de trenuri, conform contractului pe care îl avem acum cu CAF, la care se adaugă cele 13 trenuri noi pentru primul tronson de la Magistrala 5, Drumul Taberei - Eroilor. În trimestrul patru al acestui an ar trebui demarată procedura pentru achiziţionarea celor 13 trenuri noi pentru Magistrala 5. Vrem să includem şi achiziţia trenurilor noi de metrou prin Programul Operaţional Sectorial - Transport. Acest proces este în analiză. Noi l-am propus tot pe programul de anul trecut 2007-2013 pentru că avem posibilitatea să folosim banii", a declarat Aurel Radu, pentru B365.ro.

Întrebat de reporterii B365.ro de ce trenurile noi nu au sistem de aer condiţionat, şeful Metrorex a precizat că atunci când s-a luat decizia de a achiziţiona trenuri fără aer condiţionat s-a ţinut cont atât de partea financiară, cât şi de un alt dezavantaj pe care îl prezintă trenurile cu aer condiţionat. "Trenurile cu aer condiţionat sunt mult mai scumpe faţă de cele cu ventilaţie forţată şi s-a făcut o analiză, în urma căreia s-a stabilit că la noi nu e atât de cald în tren ca să fie nevoie de aer condiţionat. Sunt geamuri rabatabile, sunt condiţii. În plus, compresoarele sistemului de aer condiţionat degajă căldură şi astfel în staţii se produce efect de seră. Cu sistem de aer condiţionat în tren este frig, dar în staţie este temperatura prea mare. În plus, e vorba şi de un alt gabarit şi de un consum mai mare de energie electrică şi de costuri suplimentare şi în producţie şi în exploatare. Nici în străinătate, în ţări precum Germania, Anglia, Spania sau Franţa, am înţeles că trenurile de metrou nu au aer condiţionat", a mai spus şeful Metrorex, pentru B365.ro.

De ce trebuie "pilite" peroanele de metrou din BucureÅŸti

În urma testelor făcute cu noile trenuri de metrou în subteranul bucureştean, s-a depistat că peroanele construite în urmă cu mai bine de 30 de ani nu sunt adaptate la actualele trenuri şi trebuie modificate. "Directorii de specialitate au făcut testele cu trenurile noi de la CAF şi sunt foarte mulţumiţi pentru că sunt silenţioase, au viteză şi asigură confort. E o generaţie mai nouă de trenuri, motoarele sunt japoneze, de la Mitsubishi, tehnologia e de vârf. Într-adevăr sunt probleme pentru că, atunci când s-a construit metroul, începând cu anul 1975, nu s-au luat în calcul unele probleme, precum raza de curbură, iar în anumite staţii trenurile noi ating, foarte puţin, marginile peroanelor, dar acolo se ajustează. S-a făcut proba de gabarit, iar în anumite locuri, în zona de curbură, se vor ajusta peroanele, iar apoi se tencuieşte şi se reface totul. Am înţeles că printre peroanele staţiilor care vor fi ajustate, dar nu major, se numără cele de la Piaţa Romană şi Piaţa Unirii", a explicat directorul general al Metrorex.

Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex spune că s-a ajuns aici pentru că există o normativă europeană care spune că distanţa dintre peron şi platforma de urcare în metrou nu trebuie să fie mai mare de 7 cm, ca să nu scape piciorul unui om şi să îl prindă acolo. "Fireşte, când s-a construit metroul, la finele anilor '70, nu s-a ţinut cont de distanţa dintre trenul de metrou şi marginea peronului. Acum noi am dat lăţimea la 5 cm", a explicat Dinescu.

Ce diferențe sunt între CAF-uri și trenurile Bombardier

Pe 29 noiembrie 2011, Metrorex a semnat cu firma spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) un contract de achiziţie şi punere în circulaţie a 16 trenuri noi de metrou, valoarea totală a contractului fiind de 97 de milioane de euro, fără TVA. Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat.

Primele patru trenuri ce trebuiau livrate - conform contractului - de la unitatea de producţie CAF din Beasain - Spania, au ajuns la Bucureşti. Celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA Bucureşti. Dintre acestea, primul tren (trenul 5 din componenţa celor 16 contractate) a fost asamblat la Atelierele CFR Griviţa şi livrat către Metrorex.

În prezent, se efectuează probe de punere în funcţiune şi încercări în vederea omologării cu Autoritatea Feroviară Română (AFER). Dunărea, primul tren construit de CAF, trebuie să efectueze probe de anduranţă pe o distanţă de 20.000 de km, parcurşi fără călători, următoarele trenuri urmând să parcurgă, în teste, doar 2.000 de km fără călători. Recepţia pentru punerea în funcţiune cu călători a primului tren BM3-CAF se estimează că va avea loc în luna mai a acestui an, dacă toate testele şi încercările vor fi trecute cu succes. Celelalte trenuri vor fi livrate şi vor circula cu călători eşalonat, până la sfârşitul anului.

Vezi aici: GALERIE FOTO cu noile trenuri de metrou, construite de CAF

Dacă cele 44 de trenuri produse de Bombardier poartă nume de flori și de capitale europene, cele 16 trenuri noi produse de CAF vor purta numele principalelor râuri ale ţării. Primul tren care va intra în circulație este cel botezat Dunărea, urmat de Mureş, Prut, Siret și Olt.

Potrivit reprezentanţilor Metrorex, noile trenuri vor putea circula pe magistralele 1, 2 și 3, pe care s-a amplasat sistemul de monitorizare automată a trenului.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecţiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior, a precizat Dan Tudorache, şef serviciu Material Rulant la Metrorex.

Trenurile CAF au și un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri și geamuri rabatabile.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4.940.000 euro fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune).


http://www.b365.ro/cand-vor-disparea-trenurile-vechi-din-subteranul-bucurestean_203047.html
memorat
24 Februarie 2014, 23:08:21
Răspuns #137

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
memorat
24 Februarie 2014, 23:56:29
Răspuns #138

georgica2704

  • Mesaje postate: 226
  • Gen: Bărbat
Normal ca pe M4 raman batranele IVE. Dupa ce M4 e dusa si in sud ,la Gara Progresul , povestea se schimba si IVE-le vor disparea. Dar mai este mult timp pana atunci .  :o
memorat
25 Februarie 2014, 13:02:52
Răspuns #139

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Normal ca pe M4 raman batranele IVE. Dupa ce M4 e dusa si in sud ,la Gara Progresul , povestea se schimba si IVE-le vor disparea. Dar mai este mult timp pana atunci .  :o

Deci sa inteleg, ca si nepoti, nepotilor mei, vor apuca ivele.
Astia abia se misca cu M5, jumatatea de Eroilor - Drumul Taberei si ei deja viseaza la M4 extins la Gara Progresu.
Sunt curios in cate sute de ani va fi gata.
memorat