28 Martie 2024, 15:36:55

Autor Subiect: Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean  (Citit de 57786 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

29 Februarie 2012, 17:34:29
Răspuns #100

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Trafic restricționat pe Bd. Drumul Taberei până pe 1 iunie

În scopul realizării unor lucrări la staţia de metrou “Brâncuşi”, în perioada 01.03.2012, ora 11:00- 01.06.2012, ora 24:00, circulaţia pe Drumul Taberei se deviază, între străzile Valea Ialomiţei şi Valea Argeşului.

Se vor menţine câte 2 benzi de circulaţie pe fiecare sens, anunță Primăria Capitalei.Circulaţia pe Drumul Taberei va fi deviată, între străzile Valea Ialomiţei şi Valea Argeşului, până pe 1 iunie, anunță Primăria Capitalei.



http://b365.realitatea.net/news/traficul-va-fi-restrictionat-pe-bd-drumul-taberei-pana-pe-1-iunie/
memorat
23 Martie 2012, 04:52:02
Răspuns #101

Esemina

  • Vizitator
Ziua Internațională a Apei, sărbătorită prin artă urbană la metroul bucureștean

O garnitură de metrou a fost vopsită integral cu graffiti pe linia M3 Preciziei – Anghel Saligny. Artiști grafferi din întreaga țară au participat la o operațiune de artă urbană inițiată cu ocazia Zilei Internaţionale a Apei.

Apa Nova București în parteneriat cu Primăria Municipiului București, Metrorex și Centrul de Informare ONU oferă bucureștenilor un mesaj de celebrare a apei printr-un demers inedit de exprimare a artei urbane în Capitală. Opt artiști grafferi din mai multe orașe ale țării s-au strâns pentru a-și pune la bătaie spray-urile și vopselurile pentru un mesaj comun de Ziua Internațională a Apei.

O garnitură de şase vagoane care circulă pe linia M3 Preciziei – Anghel Saligny a fost complet transformată în noaptea dintre 21 și 22 martie într-un manifest urban dedicat resurselor de apă fără de care viața nu ar mai exista.

Ziua Mondială a Apei 2012 aduce în prim plan problema secetei sub mesajul ”SiguranÈ›a apei È™i a hranei!”  Seceta este considerată în acest moment dezastrul natural care a făcut cele mai multe victime, în ultimul secol.

Mesajele lansate de NaÈ›iunile Unite în acest an atrag atenÈ›ia asupra faptului  că accesul la apă înseamnă accesul la hrană, iar accesul la apă de bună calitate înseamnă o hrană de mai bună calitate.  Totodată se menÅ£ionează faptul că se consumă foarte multă apă pentru a produce hrana noastră zi de zi. De exemplu este nevoie de 1.500 de litri de apă pentru a produce un kilogram de grâu. ÃŽn acelaÈ™i fel, este nevoie de 15.000 de litri de apă pentru un kilogram de carne de vită.

Lipsa apei și seceta afectează toate continentele și mai mult de 40% din populația lumii.

Sursa:http://www.adevarul.ro
memorat
02 Aprilie 2012, 19:54:47
Răspuns #102

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
04 Aprilie 2012, 14:25:27
Răspuns #103

ByOnu

  • Vizitator
Citat
Drept urmare, pe magistralele bucureștene vor rula trei tipuri diferite de trenuri de metrou, fapt nemaiîntâlnit pe plan mondial.

Mondial adica unde, in Republica Moldova sau unde? Metrouri "amestecate" circula zilnic pe magistralele din Londra, NY, Berlin, etc...
memorat
04 Aprilie 2012, 18:31:19
Răspuns #104

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Mondial adica unde, in Republica Moldova sau unde? Metrouri "amestecate" circula zilnic pe magistralele din Londra, NY, Berlin, etc...
Pe M4 raman trenurile Iva.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Aprilie 2012, 18:44:33
Răspuns #105

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Proiect de proporţii promis de şefii Metrorex: metrourile vor circula suprateran, pe linia de tren, şi vor înconjura tot Bucureştiul

Un nou proiect de amploare va fi demarat în Capitală. Fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, a conceput un proiect prin care bucureştenii vor putea circula pe linia de centură de cale ferată cu ajutorul unor trenuri uşoare. Valoarea proiectului se ridică la 500 de milioane de euro şi va fi executat în parteneriat cu Metrorex.

Proiectul are ca dată de finalizare anul 2016 ÅŸi, potrivit declaraÅ£iilor lui  Ștefan RoÈ™eanu, senior partner Club Feroviar ”Va fi un tren suburban al Capitalei, un fel de metrou de suprafață. ÃŽn total, se vor construi 27 de staÈ›ii È™i 15 parcări, unde cei care vin din afara Capitalei să-È™i poată lăsa maÈ™inile. Proiectul implică È™i extinderea reÈ›elei de metrou cu 2,6 km, care se vor construi la capătul liniei Pipera-IMGB, unde această linie iese la suprafață”.

Se va putea circula pe linia de centură de cale ferată a Capitalei cu trenuri ”speciale” pentru transportul de călători. Este vorba despre un proiect în care se va implica și Metrorex, inițiat de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, costurile fiind estimate să ajungă la 500 milioane de euro.

Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex explică pentru reporterii de la ziarul Capital: ”Lucrăm acum la un proiect foarte interesant, pe care o să-l facem public: punerea în valoare a liniei de centură de cale ferată a orașului prin utilizarea ei pentru transportul de călători. Bucureștiul este unul dintre puținele orașe din Europa care are o calea ferată de centură de aproape 80 km, folosită până acum numai pentru transportul de marfă”.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-stiri_din_bucuresti-metrou_usor-trenuri-cfr-gheorghe_udriste-linia_de_centura-cale_ferata_0_676132551.html
memorat
20 Aprilie 2012, 21:29:13
Răspuns #106

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Fac din staţia de metrou, muzeu
Călătorii vor vedea panouri cu dinozauri şi vor călca pe fosile la «Politehnică»


Mii de bucureşteni calcă zilnic, la propriu, pe o bucată de istorie. E vorba de staţia de metrou Politehnica, în podeaua căreia se ascund fosile vechi de 65 de milioane de ani, de-o seamă cu dinozaurii.

„Atenţie, se închid uşile! Urmează staţia Politehnica, cu fosile pe partea dreaptă!". Aşa ar putea suna anunţul în garniturile ce tranzitează magistrala 3 de metrou.
Pardoseala de pe peronul staţiei Politehnica e unică în Europa. Specialiştii susţin că plăcile folosite, aduse din Munţii Apuseni, au format în trecut recifi, într-o mare preistorică.
„E vorba de bivalve (scoici) cretacic târzii. Sunt în perfectă stare de conservare, datorită evoluţiei geologice a zonei din care au fost extrase: Săvădisla-Cluj", ne-a declarat conf. dr. Mihai E.
Popa, de la Universitatea din Bucureşti, care a studiat aceste fosile încă din 1994. Din sponsorizări, anul acesta, Metrorex vrea să transforme staţia într-un mini-muzeu, cu plasme, vitrine cu exponate tridimensionale şi panouri interactive.

"Săptămâna viitoare, se va stabili data începerii lucrărilor", a declarat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex.


http://www.click.ro/news/bucuresti/fac-statia-metrou-muzeu_0_1379862114.html
memorat
04 Mai 2012, 19:49:24
Răspuns #107

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Metroul s-a umplut de haite de câini anti-Oprescu

Staţiile de metrou au fost împânzite de bannere ce conţin mesaje împotriva primarului general, Sorin Oprescu, cu referire la o problemă spinoasă pentru Bucureşti: cea a câinilor vagabonzi, dar și cu referire la gunoaiele din oraș sau gropile de pe străzi. Şeful Metrorex spune că nu ştie cine se află în spatele campaniei publicitare negative anonime, dar că va da jos toate afişele, începând de astăzi. Directorul metroului bucureștean are legături politice vechi cu PDL.
Pe bannerele amplasate pe majoritatea stâlpilor din staţiile de metrou, cu fotografii cu câini violenți, este scris mesajul “Bucureştiul lui Oprescu…la fiecare 30 de minute un om este muşcat de câini”. Astfel de bannere pot fi văzute cel puțin în stațiile Tineretului, Lujerului, Victoriei, Aurel Vlaicu, Aviatorilor. La ieșirea din stația de metrou Politehnica este montat un panou cu mesajul “Bucurestiul lui Oprescu: 43% dintre strazile Bucurestiului nu sunt asfaltate”, iar la Tineretului mesajul este “Bucureștiul lui Oprescu: 400 de tone de gunoaie neridicate pe zi!”.

Contactat, şeful Metrorex s-a arătat surprins de publicitatea negativă făcută primarului general, Sorin Oprescu. “Chiar în staţii? Nu ştiu. Ce scrie? Este cert că e vorba de un contract de publicitate cu firma care gestionează publicitatea la metrou şi din care se încasează bani. Firma plăteşte metroului. Nu se impun restricţii asupra mesajului. Cu cine este acest contract, chiar nu ştiu. Este un business”, a declarat pentru B365.ro directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte care a ţinut să sublinieze faptul că această campanie anti-Oprescu nu aparţine companiei de transport pe care o conduce.

Udrişte: Am dat ordin să fie dezafectate toate bannerele

Ulterior, şeful Metrorex a revenit cu precizarea că, începând de astăzi, va da jos toate afişele împotriva primarului Oprescu de pe stâlpii de la peroanele metroului. “L-am sunat pe directorul firmei de publicitate şi i-am dat ordin să dezafecteze toate aceste bannere de care spuneţi dumneavoastră întrucât conducerea Metrorex nu este de acord cu o astfel de publicitate în metrou”, a precizat Udrişte.

Directorul Metrorex a adăugat că afişele vor fi eliminate de pe stâlpi, indiferent de consecinţele materiale care ar putea decurge de aici. “Nici nu ştiu dacă au sau nu aviz. Pe mine nu mă interesează un asemenea câştig. Eu nu sunt împotriva actualului primar şi precizez că orice candidat la Primăria Capitalei trebuie tratat în mod egal de către Metrorex şi nu cu mesaje negative”, a conchis Udrişte.

Cu toate acestea, candidatul independent la Primăria Municipiului Bucureşti, ONG-istul Nicuşor Dan, a acuzat Metrorex că nu a fost lăsat să strângă semnăturile necesare pentru candidatură în incinta metroului. “Dumnealui a vrut chiar pe peron, ceea ce nu este permis din cauza normativelor PSI, Pompieri, etc. I-am spus că poate sta în vecinătatea gurilor de metrou, la suprafaţă şi, în cazul în care se strică vremea şi plouă, să poată intra în vestibul (n.r. – la primul nivel al staţiei). Vă jur. Aşa s-a întâmplat”, a comentat Udrişte.

În schimb, PDL Bucureşti a putut strânge semnături pe peron la metrou când şefa democrat-liberalilor, Elena Udrea, a demarat campania de desfiinţare a sectoarelor, vara trecută. În acea perioadă, şef la Ministerul Transporturilor era PDL-ista Anca Boagiu. Iată cum strângeau PDL-iștii semnături chiar în stațiile de metrou:
Campania murdară împotriva lui Oprescu, anonimă, se desfășoară È™i la suprafață, pe bilboarduri din oraÈ™, dar È™i online. Campania online seamănă izbitor de mult cu o campanie mai veche a Elenei Udrea, È™efa PDL BucureÈ™ti, iar despre aceste asemănări, care poate indica autori comuni, puteÈ›i citi  aici.

Gheorghe Udriște, actualul director Metrorex, a fost șeful Direcției Infrastructură din Primăria Capitalei în mandatul primarului Adriean Videanu, unde ajunsese tot din funcția de director al Metrorex. În 2008, Udriște a candidat din partea PDL, la Senat.


http://b365.realitatea.net/news/metroul-s-a-umplut-de-haite-de-caini-anti-oprescu/
memorat
04 Mai 2012, 19:55:26
Răspuns #108

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Guvernul Ponta vrea metrou în Rahova și autostradă București-Timișoara

Guvernul Ponta a publicat, joi, programul de guvernare al USL pentru următoarele luni. Executivul îşi propune să se asigure de respectarea termenelor prevăzute pentru lucrările în curs la Transporturi şi să pregătească alte proiecte, care includ, printre altele, noi autostrăzi, metrou în Rahova şi executarea lucrărilor la Centura Bucureștiului la standard de autostradă.
La Transporturi, unde ministru este Ovidiu Silaghi, guvernul intenÈ›ionează să vegheze asupra respectării termenelor prevăzute pentru lucrările în curs ÅŸi să pregătească alte proiecte, care vizează noi autostrăzi, metrou în Rahova ÅŸi lucrări la ÅŸosele de centură ale marilor oraÅŸe, conform programului de guvernare publicat de  Realitatea.net.

Finalizarea secţiunilor de autostradă şi a centurilor ocolitoare aflate în construcţie, printre care Autostrada Bucureşti-Ploieşti și Autostrada Cernavodă-Constanţa, proiectele de reabilitare a drumurilor naţionale în curs de execuţie, precum şi finalizarea altor obiective de infrastructură, realizarea studiului de prefezabilitate pentru construcţia Autostrăzii Sudului (Bucureşti – Alexandria – Slatina – Craiova – Timișoara), începerea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune pentru realizarea mai multor proiecte de infrastructură, printre care și Centura Bucureşti la profil de autostradă, și inițierea ultimei etape de reabilitare a celor 1.200 de km de drumuri naţionale, aflate pe rute secundare, care nu au fost cuprinse în programele de reabilitare sunt câteva dintre obiectivele făcute publice de Guvernul Ponta.

Excutivul mai vrea să finalizeze lucrările de reabilitare a liniilor de cale ferată pe Coridorul IV Pan-European: linia CF Bucuresti-Constanţa, secţiunile Bucureşti-Băneasa, Băneasa-Feteşti şi Feteşti-Constanţa, să pregătească şi să lanseze proiecte pentru realizarea Centurii feroviare a Municipiului Bucureşti și să inițieze licitaţia pentru execuţia Liniei 7 de metrou: Şos. Alexandriei – Rahova – Piaţa Unirii – Moşilor – Obor – Colentina –Voluntari și să realizeze Linia 4 de metrou: Laminorului – Gara Progresul, tronson Gara de Nord – Gara Progresul.

În ceea ce privește domeniul naval, ministerul Transporturilor vrea să promoveze investițiile pentru integrarea CN Aeroporturi București în conceptul de “city airport”, să finalizeze lucrările de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB)) şi a lucrărilor de modernizare la Aeroportul International Bucuresti Băneasa (AIBB).


http://b365.realitatea.net/news/usl-vrea-metrou-in-rahova-si-centura-bucuresti-la-profil-de-autostrada/
memorat
04 Mai 2012, 20:01:15
Răspuns #109

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Şase staţii de metrou îşi schimbă numele. VEZI CARE devine Gică Hagi

În perioada 6‑10 mai 2012, Metrorex va redenumi staţiile de metrou aflate în apropierea stadionului Naţional Arena după numele unor fotbalişti celebri.
Cu ocazia finalei UEFA Europa League, Metrorex a anunţat că va redenumi unele staţii de metrou după numele unor fotbalişti care au făcut carieră în domeniu.

Astfel, staţia de metrou Piaţa Victoriei va deveni, în perioada 6-10 mai 2012, Nicolae Dobrin;

Ştefan cel Mare – Ion Pârcălab;

Obor – Gică Hagi;

Piaţa Iancului – Llorente;

Piaţa Muncii – Falcao;

Dristor – Rică Răducanu.

Conform Metrorex, în perioada menţionată, intrările la cele 6 staţii de metrou vor fi colantate cu noile denumiri, iar în timpul programului de lucru al metroului vor fi difuzate în staţiile de metrou anunţuri cu privire la evenimentul fotbalistic. “Pentru a nu se produce confuzii în informarea călătorilor, anunţurile din trenuri vor fi cele standard, utilizate în activitatea curentă, având în conţinut denumirile actuale ale staţiilor de metrou”, informează Metrorex.

Program prelungir la metrou în ziua marii finale

Compania de transport a anunţat că, în ziua de 9 mai 2012, când este programată finala UEFA Europa League, trenurile de metrou vor circula după un program prelungit cu două ore – până la ora 01:00 a zilei de 10 mai a.c. – ora de plecare de la staţiile capăt de magistrală.


http://b365.realitatea.net/news/sase-statii-de-metrou-isi-schimba-numele-vezi-care-devine-gica-hagi/
memorat
17 Mai 2012, 05:34:20
Răspuns #110

Esemina

  • Vizitator
Cum arată harta metroului spre Aeroportul Henri Coandă Otopeni

Metrorex a realizat, în mare parte, planurile pentru noua magistrală de metrou M6, care va face legătura dintre centrul orașului și Aeroportul Internațional “Henri Coandă”. Linia va avea 12 stații ce vor fi denumite după marile orașe ale lumii.

Linia de metrou va pleca din stația 1 Mai de pe Magistrala 4, va avea o lungime de 14 km și 12 stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord și Aeroportul Otopeni, scrie DailyBusiness.ro.

Traseul metroului a fost modificat față de planurile inițiale și s-au adăungat două noi stații pentru a acoperi zonele rezidențiale și parcul comercial Băneasa. ”S-a eficientizat proiectul, adică s-a făcut o analiză mai concreta și, de acord cu consultantul, am bătut în cuie cele 12 stații. Ele ating zonele importante locuite sau comerciale și traseul DN1 mai departe, pana la Otopeni”, a explicat Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex.

Potrivit planurilor autorităților, magistrala M6 va avea trenuri noi, care vor circula la intervale de 5 minute, iar designul stațiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor indica programul curselor aeriene și informații despre București atât în română cât și în alte limbi de circulație internațională.

Pentru a-i determina pe călători să folosească metroul, autoritățile vor să inițieze un parteneriat cu firmele aeriene pentru ca prețul biletului de avion să îl includă și pe cel al transportului cu metroul.

Lucrările de construcție vor începe în 2013, iar finalizarea lor este prevăzută pentru 2017-2018.

Sursa:B365.ro
memorat
25 Iulie 2012, 16:34:44
Răspuns #111

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Åžef nou la metroul bucureÅŸtean

Directorul general, Gheorghe Udrişte, a fost înlocuit din funcţie.
Directorul general al Metrorex SA, Gheoghe Udrişte a fost înlocuit din funcţie. Decizia a fost luată în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) de luni.

Locul lui UdriÅŸte a fost luat de directorul de exploatare Gabriel Constantin Sburlan.

"Aşa este. Schimbarea a avut loc în urma hotărârii din cadrul AGA, de luni", au confirmat pentru B365.ro oficialii Metrorex.

Astfel, fostul director general, Gheoghe Udrişte, conduce începând cu data de 23 iulie 2012 Direcţia de Investiţii din cadrul companiei.

"În conformitate cu Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor nr. 520/80/2012, începând cu data de 23 iulie 2012, domnul inginer Gabriel Constantin Sburlan – director exploatare – preia atribuţiile funcţiei de director general al S.C. Metrorex S.A. Începând cu aceeaşi dată, domnul ing. Gheorghe Udrişte a preluat funcţia de director investiţii şi achiziţii publice", se precizează în raportul AGA remis B365.ro.

Din Adunarea Generală a Acţionarilor fac parte:

Mărioara Niţu - Reprezentant MFP
Emil Ungureanu - MTI - DGRFE
Ion Laurenţiu Voicu - MTI - DIPC
Claudiu Octavian Dumitrescu - MTI - DITF
Petru Mărculeţ - MTI - DGJRU.

Ce averi au ÅŸefii Metrorex

Noul şef al Metrorex, Gabriel Sburlan, are potrivit declaraţiei de avere, trei terenuri în judeţul Vâlcea şi o casă de locuit în Sectorul 3 din Bucureşti. Familia Sburlan deţine un autoturism Skoda luat în leasing pe cinci ani şi a împrumutat societatea Pasaro SRL cu suma de 20.000 euro, aceeaşi sumă fiind menţionată şi la rubrica datorii.

Soţii Sburlan au declarat un venit anual de aproape 160.000 de lei.

Potrivit ultimei declaraţii de avere dată de fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte deţine un teren agricol de 5.000 mp în Clinceni, Giurgiu şi un apartament de 95 mp. Conform documentului, familia Udrişte posedă bijuterii ceasuri, tablouri şi icoane în valoare de 40.000 de euro.

Soţii Udrişte au în conturi bancare 997.000 de lei şi 43.170 euro. Fostul şef al Metrorex a acordat un împrumut de 90.000 de lei unei persoane fizice, la rubrica datorii fiind menţionată suma de 100.000 de euro.

Familia Udrişte a realizat venituri anuale de peste 240.000 de lei din care 72.100 de lei din dobânzi bancare.

Gheorghe Udrişte, actualul director Metrorex, a fost şeful Direcţiei Infrastructură din Primăria Capitalei în mandatul primarului Adriean Videanu, unde ajunsese tot din funcţia de director al Metrorex. În 2008, Udrişte a candidat din partea PDL, la Senat.


http://b365.realitatea.net/s-a-schimbat-conducerea-metroului_181535.html
memorat
25 Iulie 2012, 22:05:23
Răspuns #112

Tatra3001

  • Vizitator
Metrorex deschide geamurile la metrou: Trenurile Bombardier vor fi dotate cu ferestre rabatabile

Compania de transport Metrorex a demarat programul de instalare a ferestrelor rabatabile în locul celor fixe la trenurile de tip Bombardier, pentru a spori confortul călătorilor.

Înlocuirea ferestrelor fixe cu cele rabatabile are scopul de a optimiza transportul cu metroul. Reprezentanții Metrorex au informat că astfel va crește siguranța în exploatare și confortul celor care circulă cu metroul. Ferestrele vor fi montate pe garniturile de tip Bombardier.

Pe măsură ce lucrările se desfășoara, trenurile cu ferestre modificate se vor pune eșalonat în circulatie.Primele două trenuri cu ferestre rabatabile circulă deja în subteran, cu rezultate bune în ceea ce privește condițiile de confort.

Totodata, Metrorex adaptează permanent graficele de circulație, în funcție de sezon, condițiile climatice exterioare și apariția unor evenimente
publice, astfel încât să asigură capacitatea de transport necesară și obținerea unor intervale de circulație normale pentru călătorie, au adăugat oficialii companiei de transport.

Primul tren modificat a început să circule, în teste, în subteranul bucureştean de la începutul anului 2009.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-metrorex-metrou-bombardier-ferestre_rabatabile_0_742726002.html#
memorat
03 August 2012, 17:55:40
Răspuns #113

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se scumpeşte călătoria cu metroul, de mâine. VEZI CÂT COSTĂ


Cartelele de călătorie cu metroul, achiziţionate până la data 3 august 2012 inclusiv, pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisă pe cartelă la data achiziţiei.
Astfel, tarifele ce se vor aplica începând cu data de 4 august 2012 pentru achiziţionarea titlurilor de transport de la metrou sunt următoarele:

- cartela cu 2 călătorii - 4 lei

- cartela cu 10 călătorii - 15 lei

- abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii - 60 lei

- abonament lunar cu 62 călătorii - 50 lei

- abonament de o zi - 6 lei.

Compania de transport susţine că majorarea de preţ survine ca urmare a echilibrării bugetului instituţiei, "având în vedere că ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul a stat la baza construcţiei echilibrate a bugetului de venituri şi cheltuieli al S.C. Metrorex S.A. pe anul 2012, în contextul măsurilor şi ţintelor stabilite în relaţia cu Fondul Monetar Internaţional, Banca Mondială şi Comisia Europeană, în conformitate cu legislaţia în vigoare".

Preţurile se modifică, începând de sâmbătă astfel:

- călătoria simplă prin utilizarea cartelei de 10 călătorii: de la 1,00 lei / călătorie la 1,50 lei / călătorie
- călătoria simplă prin utilizarea abonamentului săptămânal cu număr nelimitat de călătorii: de la 1,07 lei / călătorie la 1,43 lei / călătorie
- călătoria simplă prin utilizarea abonamentului lunar cu număr nelimitat de călătorii: de la 0,77 lei / călătorie la 0,92 lei / călătorie
- călătoria simplă prin utilizarea abonamentului lunar cu 62 călătorii: de la 0,56 lei / călătorie la 0,80 lei / călătorie

Rămân neschimbate tarifele la cartela cu 2 călătorii şi la abonamentul de o zi.

Metrorex a operat ultima majorare de preţ în luna august 2011 când pentru o cartelă cu două călătorii preţul a crescut la 4 lei, iar pentru una cu 10 călătorii - 10 lei.


http://b365.realitatea.net/se-scumpeste-calatoria-cu-metroul-de-maine-vezi-noile-preturi_181729.html
memorat
05 Septembrie 2012, 13:53:04
Răspuns #114

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ponta: Metroul va trece în subordinea Primăriei Generale, iar TAROM şi CFR Marfă vor fi privatizate

Premierul Victor Ponta a anunţat miercuri, la începutul şedinţei de guvern, că “în perioada imediat următoare” trebuie luate mai multe măsuri care ţin de transporturi, printre care a enumerat trecerea Metrorex în subordinea Primăriei Generale, dar şi privatizarea TAROM şi a CFR Marfă.
“Una dintre măsuri ar fi trecerea metroului la Primăria Municipiului BucureÅŸti. (...) Nu trebuie să spunem noi de la minister,  pe tot felul de interese obscure cum săpăm în ÅŸapte direcÅ£ii ÅŸi de fapt nu terminăm nicăieri”, a explicat Victor Ponta. El a precizat că Primăria Generală, cu sprijin de la guvern, este cea care trebuie să decidă prioritizarea investiÅ£iilor.

De asemenea, Victor Ponta a reamintit că „TAROM trebuie să intre sub management privat”, dar şi că „CFR Marfă va intra în procedura de privatizare, întrucât este clar că avem nevoie de un management puternic, care să facă CFR profitabil”.

Cele trei companii se află în prezent în subordinea ministerului transporturilor.
În context, primul ministru i-a solicitat ministrului Transporturilor să verifice microbuzele şi autobuzele care au „autorizaţii obţinute cu tot felul de şpăgi”, argumentând că doar duminică au murit 15 oameni în accidente rutiere.


http://www.realitatea.net/ponta-metroul-va-trece-in-subordinea-primariei-generale-iar-tarom-si-cfr-marfa-vor-fi-privatizate_1002119.html
memorat
24 Octombrie 2012, 13:59:24
Răspuns #115

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Noi staţii de metrou în Centrul Capitalei: la Facultatea de Drept, Cișmigiu, Romarta Copiilor
   

Pe tronsonul Eroilor - Universitate, Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei - Pantelimon) va avea 4 staţii în zona centrală a oraşului,
Tronsonul Eroilor – Universitate strabate zona centrală cu statut de zonă construită protejată şi va îngloba patru staţii, Eroilor, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate. Amenajarea acestora va însemna şi modificari importante în aspectul zonelor, potrivit Raportului asupra impactului asupra mediului a Magistralei M5, realizat de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, cu datele furnizate de proiectantul magistralei.

Staţia Eroilor 2
A doua staţie de metrou din zona Eroilor va fi amplasată sub Parcul Eriolor Sanitari şi va avea o lungime de 150 de metri, la o adâncime de circa 18 metri.

Staţia va avea două zone de acces: un acces propriu, situat la intersectia dintre Bulevardul Eroilor Sanitari şi Bulevardul Eroilor şi un alt acces construit din staţia deja existentă la Eroilor. Aici va fi construit şi un pasaj pietonal şi comercial pe sub Bulevardul Eroilor.

Mai multe imagini cu noua staţie de la Eroilor în materialul B365.ro "Cum va arăta viitoarea staţie de metrou Eroilor 2 GALERIE FOTO"
În dreptul acestei staţii, traseul metroului va trece pe sub Râul Dâmboviţa şi casetele de apă uzată de sub aceasta şi pe sub Magistrala 1 de metrou. De asemenea, la statia Eroilor 1 se face legătura cu staţia Eroilor 2, unde se va face şi legătura tehnologică dintre Magistrala 1 şi Magistrala 5.
 
Staţia Haşdeu
StaÅ£ia HaÅŸdeu va fi amplasată între Facultatea de Drept ÅŸi intersecÅ£ia Kogălniceanu-Vasile Pârvan (Petrom). Unul dintre accesele în staÅ£ie va fi construit în spaÅ£iul verde din curtea Facultăţii de Drept, iar celălalt pe trotuarul străzii B.P. HaÅŸdeu, având în vedere că trotuarul străzii Mihail Kogălniceanu este prea îngust. 

Pentru realizarea staţiei, la o adâncime de aproximativ 14 metri, vor fi deviate reţelele de apa, canal, termoficare si electrice din zonă şi vor fi tăiaţi 11 copaci din incinta Facultăţii de Drept şi 17 arbori de pe Bulevardul Mihail Kogălniceanu.

De la staţia Haşdeu până la staţia Universitate 2 se urmăreşte construcţia unei galerii comerciale.

Staţia Cişmigiu
Statia este amplasata de-a lungul Bulevardului Regina Elisabeta, între ieşirea Parcului Cişmigiu din Strada Zalomit si accesul central al parcului.
 
Pentru staţia Cişmigiu, situată la o adâncime de circa 14 metri, sunt propuse 5 intrări:

    în curtea liceului Gheorghe Lazăr, la intersecÅ£ia Bulevardul Regina Maria - Schitu Măgureanu
    pe trotuarul din strada Zalomit
    două intrări în stânga ÅŸi în dreapta clădirii Primăriei, pe străzile Anghel Saligny ÅŸi Elie Radu
    peste drum de Liceul Gheorghe Lazăr, pe Strada Silfidelor, pentru a prelua călătorii ce vin dinspre Izvor

Se ia în calcul şi realizarea unei legături cu staţia Izvor, de pe Magistrala 1, printr-un pasaj subteran lung de 200 de metri, construti de-a lungul Bulevardului Schitu Măgureanu.
 
La intersecţiile Bulevardului Kogălniceanu cu Strada Brezoianu (McDonald's Cişmigiu) se ia în calcul construcţia unui pasaj pietonal.
 
Staţia Universitate 2
Staţia Piaţa Universităţii 2 va fi construită la 100 de metri vest de pasajul subteran, la o adâncime de circa 14 metri.

Aici va fi construit pasaj pietonal subteran ce se va întinde de-a lungul Bulevardului Regina Elisabeta până la Facultatea de Drept. Pasajul va avea spaţii comerciale de o parte şi de alta şi accese (scări fixe, mobile şi ascensoare) în intersecţiile bulevardului Regina Elisabeta cu Calea Victoriei si Academiei. Pasajul va avea o suprafaţă de 2810 metri pătraţi şi un volum construit de 15.034 metri cubi, incluzând accesele.

Accesul în staÅ£ie se va face prin Pasajul de la Universitate, prin intermediul unui gol de 10 metri în peretele de vest al acestuia. Astfel, cele patru accese ale pasajului devin ÅŸi accese ale staÅ£iei Universitate 2. 

Pentru mai multe imagini cu această staţie citiţi şi "Cum va arăta noua staţie de metrou de la Universitate, de pe Magistrala 5 FOTO"
Dat fiind că galeria de metrou va fi construită în săpătură deschisă între Calea Victoriei şi noua staţie, vor putea fi construite încă patru accese şi pasaje pietonale:
 
- Un acces în vecinatatea statuii lui Spiru Haret, prevazut cu scară fixă, rulantă şi lift;
- Un acces lângă librăria Eminescu, prevăzut cu două lifturi suprapuse;
- Un acces în faţa magazinului Romarta Copiilor, prevazut cu scară fixă, rulantă şi lift;
- Un acces pe trotuarul de pe Calea Victoriei lângă Pizza Hut, prevazut cu scară şi lift

Tunelurile de metrou ale noii magistrale vor trece pe sub pasajul pietonal de la Universitate şi pe deasupra tunelurilor aparţinând Magistralei 2 (Berceni - Pipera).

Informaţii generale

Traseul metroului vine din Drumul Taberei, pe lângă Academia Militara, apoi pe Bd. Eroilor şi prin Parcul Eroilor Sanitari, subtraversează Râul Damboviţa (în aval de pod) şi continuă prin Parcul Operei pana în dreptul Operei Naţionale. În continuare, traseul liniei de metrou urmăreşte bulevardul Mihail Kogălniceanu şi respectiv Regina Maria până la Piaţa Universităţii.

Informaţiile despre amenajarea acestor staţii sunt extrase din Raportul pentru afectarea mediului a construcţiei Magistralei 5 de metrou, realizat de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti pentru Metrorex în urmă cu un an, când a fosst supus şi dezbaterii publice.

Citeşte şi Şase noi parcări inteligente vor fi amenajate pe traseul magistralei 5 de metrou

Conform proiectului, Linia 5 metrou va lega cartierele Drumul Taberei şi Pantelimon, prin centrul Capitalei şi cuprinde 14 staţii: Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Hasdeu, Cişmigiu şi Universitate.

Pentru a vedea cum arată şi unde vor fi amplasate restul staţiilor de pe Magistrala M5, citiţi şi "O stație de pe magistrala 5 de metrou bate recordurile de până acum. FOTOGALERIE şi TUR VIRTUAL"


http://b365.realitatea.net/unde-vor-fi-noile-iesiri-de-la-metrou-pentru-statiile-eroilor-cismigiu-hasdeu-si-universitate_183899.html
memorat
25 Octombrie 2012, 00:45:42
Răspuns #116

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Greseli din reportaj:
 1) Statia Eroilor 2 nu face parte din proiectul "CENTRU" ci din actualul proiect.
 2) Legatura intre statiile "Cismigiu" ( M 5 ) si "Izvor" ( M 1 / M 3 ) pare stupida pe de-a dreptul pentru ca cele 2 magistrale se intalnesc la Eroilor.
 3) Nu este vorba de nici o "galerie comerciala" intre Facultatea de Drept si Universitate, ci intre Calea Victoriei si Universitate, pentru ca intre Calea Victoriei si Universitate se vor monta macaze in "X", asa ca va fi sapatura deschisa acolo.
4)Statia Universitate ( M 5 ) se construieste exact in fata Universitatii si nu la nu stiu cate sute de metri de intersectie.
Oricum actualul tronson al lui M 5 nu se va termina pana la urmatoarele alegeri ( 2016 - 2017 ), asa ca peste 4 - 5 ani parca vad un "Copy - Paste" ale acestui articol.
Ziaristi de doi bani, facuti la duzina, ma mir ca in loc de "galerie comerciala" nu au folosit cuvantul "mall" :o
memorat
12 Noiembrie 2012, 15:50:10
Răspuns #117

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Schimbări la şefia Metrorex: cine sunt noii directori de la metrou


Metrorex are un nou director general. Acesta este un apropiat al primarului PSD, Marian Vanghelie, de la Sectorul 5.
Gabriel Sburlan, fostul şef al Metrorex care a preluat atribuţiile de director general de la Gheorghe Udrişte, a fost înlocuit din nou din funcţie cu Aurel Radu, apropiat al primarului PSD de la Sectorul 5, Marian Vanghelie. Deşi a terminat Facultatea de Transporturi, Radu nu ar fi profesat niciodată ca inginer. Acesta a fost şi motivul pentru care, în urmă cu aproximativ o lună, ar fi fost încadrat la Metrorex ca "inginer 4", adică cel mai neexperimentat inginer, conform nomenclatorului, scrie gandul.info.

În aceste condiţii, fostul şef al Metrorex - Gabriel Sburlan - a revenit pe funcţia de director de exploatare deţinută înainte.

Modificări au fost făcute şi la departamentul de Investiţii al Metrorex unde era director, până de curând, Gheorghe Udrişte, fost director general la metrou până la jumătatea acestui an. Potrivit reprezentanţilor de la metrou, Udrişte a ieşit la pensie, atribuţiile sale fiind preluate de Gabriel Daniel Mocanu.

Oficialii Metrorex susţin că modificările în organigramă au fost făcute de pe 2 noiembrie de Ministerul Transporturilor, instituţie în subordinea căreia se află metroul şi că le-au preluat "ca atare", fără a emite şi un comunicat oficial în acest sens.

Războiul politic al foştilor directori

Între foştii şefi ai Metrorex, respectiv Gheorghe Udrişte şi Gabriel Sburlan, au existat mai multe tensiuni politice în această toamnă pe tema tăierii fondurilor pentru magistrala 5 de metrou. Profitând de absența lui Sburlan din instituție, fostul director, Gheorghe Udriște (apropiat PDL), a dat un răspuns oficial al instituției în care anunța că rectificarea bugetară ar putea conduce la întârzieri sau chiar la sistarea temporară a lucrărilor la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei. La rândul său, Sburlan a susţinut atunci că sunt fonduri necesare pentru continuarea lucrărilor la M5, cel puţin pentru acest an. Ulterior, totul a degenerat într-o bâlbâială instituțională care a ajuns să deranjeze Ministerul Transporturilor. Detalii găsiţi aici.

În prezent, Gheorghe Udrişte candidează pentru un post de deputat din partea ARD în Colegiul numărul 25, acolo unde, în 2008 câștigase, un mandat Elena Udrea. Acum, Udrişte se va bate cu Gigi Becali din partea USL.

După modificări, organigrama metroului arată astfel:

Aurel RADU - preluare atribuţii de director general
Gabriel Constantin SBURLAN - director exploatare
Marin ALDEA - director Managementul Operaţiunilor
Gabriel Daniel MOCANU - director Investiţii şi Achiziţii Publice - cu atribuţii de Director Reglementări şi Siguranţa Circulaţiei
Constantin Marius RUDNITCHI - director Tehnic şi Tehnologia Informaţiei
Constantin Andronache IONESCU - director Infrastructură
Tiberiu MOLDOVAN - director Comercial
Nicolae GRIGORE - director Economic.


http://b365.realitatea.net/schimbari-la-sefia-metrorex-cine-sunt-noii-directori_184653.html
memorat
12 Noiembrie 2012, 18:15:12
Răspuns #118

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ziua metroului bucureștean, pe 19 noiembrie. Ce acțiuni vor marca evenimentul


Metrorex va aniversa, pe 19 noiembrie, 33 de ani de la punerea în funcţiune a primului tronson de metrou. Mai multe acțiuni vor marca evenimentul.
Cu ocazia împlinirii a 33 de ani, Metrorex organizează mai multe acțiuni.

1. Expoziţie de fotografii cu tema „Cu metroul prin Bucureşti" în parteneriat cu Asociaţia Bucureştiul meu drag. Cu această ocazie se va lansa şi pliantul de promovare "Cu metroul prin Bucureşti". Expozitia propune o călătorie prin intermediul fotografiilor atât prin subteran cât si prin punctele turistice ale Bucureştiului.

Vernisajul expoziţiei: miercuri 14 noiembrie 2012 -ora 19: 00 în staţia Piaţa Unirii 1.

2. Miniconcert de muzică clasică organizat în colaborare cu AsociaÅ£ia Arta nu muÅŸcă.  Trei tinere talente, Ana Limban, Irina Movileanu È™i Camelia Ciobanu vor susÈ›ine cu ocazia aniversarii metroului un concert de viori È™i violoncel. Astfel, peronul de metrou se va transforma – din nou – pentru ceva timp, în sală de concert.

Data: miercuri 14 noiembrie 2012 - ora 18: 30 în staţia Piaţa Unirii 1 în deschiderea expoziţiei de fotografie.

3. Spectacol omagial susţinut de Teatrul Masca – Statui vivante - spectacolul isi propune să ofere publicului calator momente de relaxare.

5. Ziua Porţilor Deschise – vizită la Dispeceratul Central - Bucurestenii sunt asteptati sa viziteze Dispeceratul Central.

Data: duminică 18 noiembrie 2012 începând cu ora 11:00.

6. Întâlnire cu oficiali ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii - în prezenţa mass media - în staţia Academia Militară.

Data: luni 19 noiembrie în intervalul orar 13:00 – 14:00.

Pe şantierul viitoarei staţii de metrou Academia Militară, ce face parte din tronsonul 1 Drumul Taberei – Eroilor al Magistralei 5 de metrou din Bucureşti, va avea loc o intâlnire cu oficiali ai Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii și alți invitati.


http://b365.realitatea.net/ziua-metroului-bucure-tean-pe-19-noiembrie-ce-ac-iuni-vor-marca-evenimentul_184660.html
memorat
22 Noiembrie 2012, 18:02:15
Răspuns #119

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Program prelungit la metrou cu ocazia derby-ului Steaua si Stuttgart


Administratia Metrorex vine in sprijinul publicului participant la meciul de fotbal – derby-ul Grupei E din Europa League dintre Steaua si Stuttgart – ce se va desfasura pe stadionul “Naţional Arena” si anunta ca astazi, 22 noiembrie 2012, trenurile de metrou vor circula dupa un program prelungit cu doua ore – pana la ora 2:00 a zilei de 23 noiembrie 2012. Intre orele 23:00 si 2:00 trenurile vor circula la un interval de aproximativ 10 minute.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat