12 Decembrie 2024, 18:43:12

Autor Subiect: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor  (Citit de 30693 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

17 Noiembrie 2010, 15:06:23
Răspuns #80

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
La varianta asta ma gandeam cu mult inainte sa o prezinte ei. ::)
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
17 Noiembrie 2010, 16:18:28
Răspuns #81

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Si o schita pentru cum va arata statia 1 Mai ?. Eu deja lucrez la o schita, dar mai dureaza pana ce o fac publica.
memorat
18 Noiembrie 2010, 11:21:40
Răspuns #82

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Varianta pe care o vad eu la 1 Mai este cea expusa in desenele de mai jos. In figura 1 am prezentat statia actuala – asta pornind de la ideea ca poate avem cititori care nu stiu exact reteaua metroului bucurestean.
   In figura 2 prezint propunerea mea de a construi un nou peron pentru linia care va veni de la Otopeni in statia 1 Mai.  Ruta cea mai probabila a acestei linii este aproximativ pe langa actuala linie CFR Constanta (evident ingropata in pamant).  In principiu aceasta linie cand intersecteaza actuala magistrala M 4 ar trebui sa vina pe sub actualele linii ale lui M 4, asadar dupa parerea mea aceasta nu are cum sa urce la nivel pana ajunge in statie.
 Evident este o propunere de-a mea, specialistii care vor construi M 6 vor alege varianta corecta si care se va putea concretiza in teren.
memorat
20 Noiembrie 2010, 12:45:40
Răspuns #83

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
20 Noiembrie 2010, 12:50:42
Răspuns #84

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cam asa ceva, desi se pare ca statia nu va suferi modificari, o sa ramana numai cu 2 linii ( economie la sange, asta e ! ). Pana la urma sper sa se adauge si linia a 3 -a. In varianta "economica" M 6 va intersecta M 4 intre Pod Constanta si statia 1 Mai. Cu alte cuvinte o sa se astepte in tunel eliberarea liniei.
memorat
11 Ianuarie 2011, 16:28:07
Răspuns #85

ByOnu

  • Vizitator
http://www.ziarulring.ro/stiri/23519/metroul-spre-drumul-taberei-amanat-un-an-de-judecatori
Metroul spre Drumul Taberei, amanat un an de judecatori
CONTESTATIE. Metrorex va incerca sa reprogrameze termenul fixat de instanta


O nouă linie de metrou în Drumul Taberei pare să fie doar o glumă pentru unii judecători din Capitală, care ignoră cu desăvârşire gravele probleme pe care le întâmpină bucureştenii în trafic. Magistraţii au dat, în cazul a două procese de contestare a licitaţiei de lucrări, primul termen de judecată în ianuarie 2012.

Licitaţia pentru lotul al doilea de lucrări la linia de metrou Drumul Taberei, ce cuprinde tronsonul Romancierilor - Valea Ialomiţei, a fost finalizată, iar contractul - atribuit încă de luna trecută, însă patru dintre cei şase participanţi au depus contestaţii în instanţe. Problema este că, potrivit directorului Metrorex, Gheorghe Udrişte, termenele de judecată sunt date pentru… anul viitor. “Două dintre procese au primit primele termene din partea instanţei în ianuarie 2012. Noi am cerut reprogramare şi pentru unul dintre ele am obţinut pentru luna februarie anul acesta. Probabil că ni se va aproba şi pentru celălalt proces pentru că, în alt caz, acest lucru ar însemna amânarea lucrărilor cu un an“, ne-a spus acesta.

Contestaţie cu şmecherie
Firmele contestatare puteau să se plângă la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), care ar fi dat mai rapid o soluţie, însă au preferat să meargă direct în instanţă: “Firmele au ocolit în mod deliberat CNSC pentru că cine pierde acolo ar trebui să plătească o amendă foarte mare”, ne-a declarat Udrişte. Şeful Metrorex a adăugat că licitaţia pentru primul lot, ce cuprinde tronsonul Râul Doamnei – Hasdeu, va fi finalizată în această lună şi, dacă instanţele vor înţelege importanţa proiectului, lucrările vor putea începe în luna martie.

“Cel care pierde licitaţia are grijă să facă o contestaţie în instanţă, după care intră la negocieri cu câştigătorul: cât să-i dea din lucrare, dacă va lucra, dacă nu va lucra. Ei ştiu că se prelungesc aceste procese şi orice câştigător vrea să deruleze rapid contractul.” , Traian Băsescu, preşedintele României



http://www.click.ro/actualitate/bucuresti/metrou-Drumul-Taberei-Universitate-magistrala-amanata_0_1101489907.html
Metroul spre Drumul Taberei, amânat din cauza birocraţiei

Visul bucureştenilor din cartierul Drumul Taberei de a avea metrou se transformă, pe zi ce trece, în coşmar. Patru din cele şase firme care au participat la licitaţia pentru atribuirea lotului al doilea de lucrări, pe tronsonul Romancierilor – Valea Ialomiţei, au contestat în instanţă procedura.
Nenorocirea şi mai mare este că termenul de judecată ale procesulor de contestare a licitaţiei au fost stabilit de instanţă pentru luna ianuarie a anului 2012. Acest lucru înseamnă că primele săpături pentru cea de-a cincea magistrală de metrou, Universitate-Drumul Taberei, se vor amâna cel puţin un an. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat că reprezentanţii companiei au cerut instanţei reprogramarea proceselor pentru a câştiga timp important. „Pentru unul dintre ele am obţinut reprogramarea pentru luna februarie anul acesta. Probabil că ni se va aproba şi pentru celălalt proces pentru că, în alt caz, acest lucru ar însemna amânarea lucrărilor cu un an“, a declarat Udrişte citat de ziarul Ring.

Licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de realizare a primului tronson din magistrala a cincea, Râul Doamnei-Hasdeu, va fi finalizată în această lună.
Magistrala a cincea va avea 24 de staţii şi pentru realizarea ei se va investi peste 1 miliard de lei.
memorat
17 Ianuarie 2011, 02:17:15
Răspuns #86

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Metrorex dă 2,8 miliarde lei pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Eroilor – Piaţa Iancului
16 Jan, 11:44 / B365, http://b365.realitatea.net/news/metrorex-da-28-miliarde-lei-pentru-magistrala-5-de-metrou-tronsonul-eroilor-piata-iancului/


Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor – Staţia Piata Iancului, de pe magistrala 5. Magistrala 5 ar trebui să unească Drumul Taberei de Pantelimon, până în 2015.

Compania este dispusă, conform anunţului de pe siteul de licitaţii, să plătească 2,8 miliarde lei, cu tot cu TVA, pentru lucrările de construcţie de tuneluri, puţuri şi pasaje subterane, staţie de metrou şi servicii de proiectare tehnică pentru infrastructura de transport. Lucrările ar urma să dureze 30 de luni de la atribuirea contractului, care ar trebui să aibă loc în luna noiembrie a acestui an.
De curând, licitaÅ£ia pentru lotul al doilea de lucrări la linia de metrou Drumul Taberei, ce cuprinde tronsonul Romancierilor – Valea IalomiÅ£ei, a fost finalizată, iar contractul a fost atribuit încă de luna trecută. Patru dintre cei ÅŸase participanÅ£i au depus însă contestaÅ£ii în instanţă., iar instanÅ£a a dat termen de judecare de-abia în 2012, ceea ce ar însemna o amânare a lucrărilor. Metrorex încerca să obÅ£ină o grăbire a termenelor în instanţă.  Metrorex a selectat patru oferte finale depuse de consorÅ£iul turco-rus Dogus-Gulermak-Moscovskii-Metrostroi-Salini, asocierile formate din firmele Strabag (Austria) ÅŸi Straco Grup, respectiv Astaldi (Italia), FCC (Portugalia), Delta ACM (România) ÅŸi AB Construct, precum ÅŸi de firma greacă Aktor. ÃŽn martie ar fi trebuit deja să înceapă lucrările la proiectul estimat de Metrorex la valoarea de 920 de milioane de lei, iar în trei ani cele 10 staÈ›ii de pe tronsonul Râul Doamnei-HaÈ™deu ar trebui să fie terminate. Cu toate acestea, călătorii din Drumul Taberei se vor putea sui în metrou de-abia peste cinci ani, când vor fi date în folosință staÈ›iile.
Metrorex operează în prezent cu patru magistrale de metrou, cea mai mare parte a rețelei de transport fiind construită înainte de Revoluție. În anul 2000 a fost dată în funcţiune ultima porțiune, magistrala IV, care are o lungime de numai 3,6 km şi doar patru staţii. Finalizarea lucrărilor la acest tronson, care vizează extinderea lui până la Laromet (Laminorului). În 2009 a fost inaugurat și tronsonul Nicolae Grigorescu – Linia de Centură (Anghel Saligny), care are tot patru staţii şi o lungime de 4,75 km.
Metroul ar urma să se extindă, până în 2019, şi până la aeroportul Otopeni.



Mult zgomot pentru nimic. Sa vedem intai primul ecavator care va patrunde in santier si dupa aceea sa ne facem planurile de viitor!  :D >:( ;D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
28 Ianuarie 2011, 12:20:33
Răspuns #87

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cand se va pune intr-adevar problema lui M 7 de-adevaratelea - daca se va mai pune vreodata, cei 15 milioane vor fi aruncati la gunoi. repet pana o sa va plictisiti, vedeti planurile ing Leonida din anii ' 930 (secolul trecut) a metroului bucurestean - si partial constructiile de pe Splai care au fost aruncate la gunoi 50 ani mai tarziu. Si ce credeti, ca ing Leonida a facut acele planuri pe gratis / degeaba / pe de-a moca / sa se afle in treaba / de distractie ?
memorat
30 Ianuarie 2011, 00:36:54
Răspuns #88

ByOnu

  • Vizitator
HAULES BAULES! AU VENIT EXTRATERESTII SA NE FACA METROU!!! :o


Citat
60 de staţii noi de metrou până în 2020

Staţiile Pajura şi Bazilescu vor fi inaugurate anul acesta în luna aprilie
Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureştenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală şi din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, reţeaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanţă de aproximativ 80 de kilometri.

Metroul din Drumul Taberei costă aproape un miliard de lei
Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor– Piaţa Iancului. Acesta va costa 2,8 miliarde lei

Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcţie şi altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de staţii.

Primele staţii inaugurate vor fi Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri. Reprezentanţii Metrorex spun că cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.

Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la staţia Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanţare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureştiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord şi va duce spre aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri şi va costa peste un miliard de euro.

O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosinţă în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro.  Tronsonul Voluntari - Colentina - Åžoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcÅ£iune în 2020.

Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureştiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega staţia Păcii de vestul oraşului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru staţii şi va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.

Ziarul Adevarul


Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita) n-a fost in stare sa faca decat ~40 de statii in 10 ani (in vremurile in care chiar se construia), si acum cand nu se face nimic o sa rasara statiile ca ciupercile dupa ploaie, ci nu una' doua', ci cam 60 asa, ...n-or fi ele prea multe...

Cum comentati oameni buni?!
memorat
30 Ianuarie 2011, 12:19:40
Răspuns #89

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
HAULES BAULES! AU VENIT EXTRATERESTII SA NE FACA METROU!!! :o



Saracul Ceausescu (Dumnezeu sa-l odihneasca, merita) n-a fost in stare sa faca decat ~40 de statii in 10 ani (in vremurile in care chiar se construia), si acum cand nu se face nimic o sa rasara statiile ca ciupercile dupa ploaie, ci nu una' doua', ci cam 60 asa, ...n-or fi ele prea multe...

Cum comentati oameni buni?!
Nici gand deoarece sunt atatea si atatea motive bine-cunoscute de noi toti.
Chiar daca Basescu incearca o preluare totala a puterii  :D :D nu o sa faca nici in inca 2 vieti de marinar ce-a facut nea Nicu Ceausescu.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
01 Februarie 2011, 12:10:14
Răspuns #90

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
Conform ziarului adevarul (de seara), metrorex-u chiar are planuri mari.
Pacat ca nu o sa apuc sa vad si eu vre-o statie noua.
Ma refer la M5, M6, M7 M.... , nu la M4 alea 2 stati.
Au facut oameni astia o harta... asa de lunga, cred ca daca se apuca de azi, termina pana implinesc eu 90 de ani.
O preluare de la Adevarul, de pe net.
http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Bucuresti-60_de_statii_noi_de_metrou_pana_in_2020_0_417558564.html

60 de staţii noi de metrou până în 2020
Sună neverosimil, dar conducerea Metrorex le promite bucureştenilor că în următorii 10 ani vor putea circula cu metroul în aproape toate zonele din Capitală şi din împrejurimi. Conform raportului de activitate pe anul 2010, reţeaua de metrou se va extinde cu cinci rute ce se vor întinde pe o distanţă de aproximativ 80 de kilometri.

Metrorex a lansat procedura de licitaţie pentru tronsonul Eroilor- Piaţa Iancului. Acesta va costa 2,8 miliarde lei

Cele cinci linii, dintre care unele sunt în construcţie şi altele se află doar în faza de proiect, vor avea 60 de staţii.

Primele staţii inaugurate vor fi Pajura şi Bazilescu, de pe Magistrala 4. Acest tronson a fost început pe vremea lui Ceauşescu, dar abia acum se fac ultimele retuşuri. Reprezentanţii Metrorex spun că cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, în luna aprilie.

Tronsonul urmează să fie extins în următorii patru ani cu doi kilometri, până la staţia Laminorului. „Pentru o bună parte dintre proiecte avem deja surse de finanţare sigure. Pe lângă aceste noi linii avem de gând să continuăm Magistrala 2 până în comuna Pipera", a zis directorul Metrorex, Gheorghe Udrişte.

Cu metroul la aeroport

Un alt tronson va lega, până în 2018, sudul Bucureştiului de aeroporturi. Linia va porni de la Gara Progresul, va trece pe la Gara de Nord şi va duce spre aeroporturile Băneasa şi Otopeni. Acest tronson se va întinde pe 16 kilometri şi va costa peste un miliard de euro.

O altă linie de metrou va lega, în 2015, Drumul Taberei de Universitate, în timp ce ruta Universitate - Pantelimon va fi dată în folosinţă în 2018. Lucrările vor costa peste un 1,5 miliarde de euro.  Tronsonul Voluntari - Colentina - Åžoseaua Alexandriei - Jilava va fi pus în funcÅ£iune în 2020.

Lucrările vor începe din Voluntari, ruta fiind menită să interconecteze două dintre cele mai populate zone, cu trecere prin centrul Bucureştiului. A cincea linie de metrou, la care vor începe lucrările în 2017, va lega staţia Păcii de vestul oraşului, acolo unde sunt marile centre comerciale. Astfel, linia Păcii - Centura de Vest va avea patru staţii şi va face legătura cu Autostrada A1. Costurile se vor ridica la aproape 190 de milioane de euro.

memorat
01 Februarie 2011, 12:15:28
Răspuns #91

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Atentie Mare, , a mai stranutat odata Udriste in Money de asta data si i-a iesit ( alt ) porumbel din gura.
 Citez din nebunia unui om cica cu raspundere :
Citat
Primul metrou privat va pleca peste 8 ani. Cum îşi va recupera proprietarul 1,3 miliarde euro
Magistrala Bragadiru - Voluntari va avea 25 de km şi 30 de staţii. Metrorex va ceda unui consorţiu de firme operarea ei pe cel puţin trei decenii.
   Metrorex vrea sa concesioneze pe 30 de ani unui operator privat serviciile de transport de călători pe viitoarea magistrală Bragadiru – Voluntari care va fi gata până în 2020.  Magistrala 7, aÅŸa cum se va numi noul tronson, va reprezenta un parteneriat public - privat în care statul va pune la dispoziÅ£ie terenurile iar investitorul va asigura finanÅ£area lucrărilor de construcÅ£ie ÅŸi achiziÅ£ia trenurilor  - aproximativ 1,25 miliarde de euro. ÃŽn schimb îşi va recupera banii investiÅ£i din contravaloarea biletelor plătite de călători precum ÅŸi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staÅ£iilor. PreÅ£ul unei călătorii va fi decis de către operatorul magistralei.
Potrivit acestuia, linia de metrou Bragadiru - Voluntari care ar urma să-şi desemneze, prin licitaţie, constructorul peste un an ar fi primul mare proiect pentru România în parteneriat public-privat.
Sa vedem care concern risca o suma asa de mare pe care sa o recupereze la Sfantul Asteapta.
 Articolul complet AICI. Lectura placuta pentru cei care adora genul SF.
memorat
20 Aprilie 2011, 15:34:15
Răspuns #92

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
memorat
22 Aprilie 2011, 23:57:31
Răspuns #93

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Va propun o abordare mult mai realista :
1) O inelara 'intraga' avand cap de linie in complexul 'Dristor' ( conform primei figuri przentate ) si
2) O magistrala M 1 corectata in mod radical in partea de West a orasului, cu alte cuvinte avand cap in plin cartier 'Giulesti' sub actualul Bulevard al Constructorilor.( figura a II - a )
 Avantaje
 - M1 nu ar mai fi o 'struto camila' cum este acum, ca o magistrala Est - Vest si avand 'un carlig' de semiinelara
 - Am conecta si un intreg cartier la reteaua de metrou - in mod natural, nefortat / respectiv o legatura directa cu centrul orasului - este vorba evident de cartierul Giulesti.
 Statia 'Crangasi' ar fi asezata 'cu acte in regula' pe inelara, avand evident si o linie tehnologica, de legatura - cu Petrache Poenaru.
 Balta Alba nu ar suferi pentru legatura ( traditionala ) cu Gara de Nord, evident inelara in forma prezentata avand statie de corespondenta cu M 3 la 'Lujerului'.
 Astfel toata lumea ar fi multumita si nu ar mai fi critici cum ca inelara de fapt nu e inelara pentru ca o parte apartine lui M1, si ca statia Dristor II nu ar face fata ca statie terminus pentru 2 magistrale ( M 1 si Inelara ).
 Pozele se adreseaza cunoscatorilor, precum observati in poza nr 2 nu am notat decat M 1 prelungita in Giulesti. Nici macar statia 'Crangasi' nu e prezenta in schita.
memorat
21 Mai 2011, 22:05:39
Răspuns #94

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Obor – o noua abordare
 De multe ori suntem inchistati in niste rationamente pe care le consideram corecte dar care de fapt pot fi gresite fundamental. In urmatoarele randuri va propun o noua abordare a Magistralei Inelare a metroului bucurestean.
 Ca preambul, datorita specificului magistralelor bucurestene actuale si care vor fi, in principiu o magistrala inelara care sa intersecteze de doua ori fiecare „raza’ se impune, de aici rezultand si faptul ca pentru a ajunge din orice punct al retelei in orice punct nu trebuie decat 2 transbordari ( Magistrala a / Inelara ; Inelara / Magistrala b ). Totodata inelara poate fi considerata o magistrala in sine, legand puncte de interes din interiorul Bucurestiului.
Explicatiile celor 8 schite
Fig. 1 bis  Reprezinta inelara in conceptia mea si modificarea in mod corespunzator  a Magistralei 1 in partea din vest prin prelungirea cu inca o statie din statia Petrache Poenaru spre Cartierul Giulesti, lucru posibil tehnic, chiar daca se trece pe sub Lacul  Morii. Statia din cartierul Giulesti  ar urma sa fie amplasata in zona B-dul Constructorilor intersectie cu Calea Giulesti.( Vezi postul de mai sus ). Beneficiile acestei statii nu mai trebuie subliniate, inclusiv reducerea semificativa a magistralei M 1 care in acest fel nu ar mai fi o „struto – camila” a zilelor noastre. Cum se observa, statia Crangasi devine statie strict pe Inelara, si mai apoi prelungirea spre Dristor 2. Evident ca intre Petrache Poenaru si Crangasi se poate lasa o linie – transformata evident in linie tehnologica, fara a fi tranzitata de trenuri cu calatori.
Fig.1 Reprezinta amplasarea in teren a viitoarelor statii „Obor” ( de pe M Inelara si M 7 )
Fig.2 Reprezinta o particularitate constructiva a actualului pasaj rutier / parcare / statie de metrou, si anume stalpii de rezistenta a pasajului beneficiaza de fundatii proprii, independente, neexistand practic o fundatie de beton continua. Intre fundatiile stalpilor este „pamant virgin”.
Fig.3 Reprezinta o sectiune transversala a actualului pasaj subteran / statie de metrou Obor, asta pentru a va obisnui cu realitatea din teren si pentru cei care nu o cunosc.
Fig. 4 si 5 Reprezinta propunerea mea a noii statii de metrou de pe M 1.
 Cateva considerente : avand in vedere, asa cum am spus, ca intre stalpii actualului pasaj este pamant virgin, se poate construi o noua structura mai adanca fara sa ne incurcam de stalpii actualului pasaj. Totodata noua statie de metrou a lui M 1 beneficiaza de peroane destul de late, de circa 6,5 – 7 metri latime efectiva la dispozitia calatorilor / sens de circulatie, in opinia mea suficiente pentru a face fata tranzitului de calatori cu viitoarea magistrala M 7 Rahova – Colentina.( Actuala statie de metrou Obor are peroane de 4,2 metri latime / sens de circulatie ). Linile actuale de metrou din statia care va fi  dezafectata Obor ( M 1 ) precum vedeti le-am mentinut, dar evident le-am transformat in linii tehnologice de garare a diverselor utilaje ale metrorexului necesare pentru intretinerea Magistralei Inelare. Asa cum am precizat, in viziunea mea, Oborul actual ar trebui sa faca parte din M Inelara.
In Fig.6 am reprezentat schematic culoarele de acces statie, pasajul de corespondenta, precum si vestibulul statie Obor ( M Inelara ) si sa observati cum strctura se poate construi fara sa afecteze cumva actuala constructie subterana.
Fig.7 – Accesul direct din actualul pasaj pietonal spre M 7 si pasajul de corespondenta M 1 ( Inelara ) – M 7.
 Am preferat sa dau niste explicatii minime pentru a nu va obosi cu descrieri lungi si plictisitoare, desenele fiind reprezentative.
 Si o ultima remarca : In conceptia mea mai trebuie sa apara cel putin 2 statii noi de metrou „Circ” si „Dorobanti” – si un pasaj rutier in zona „Dorobanti”  deci pe timpul santierului de 4 – 5 ani circulatia metroului pe acest tronson va fi intrerupta total. Dar cred ca merita, pentru ca dupa 4 – 5 ani de neajunsuri vom avea inca 2 statii noi si o statie „Obor” complet refacuta si care sa faca fata cu brio ca statie de corespondenta cu ( viitoarea ) magistrala M 7.
memorat
26 Mai 2011, 21:52:32
Răspuns #95

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Asa cum am promis, revin cu cateva aspecte care le consider interesante privind statiile de pe noua magistrala inelara propusa de subsemnatul.
Prima remarca fata de ceea ce stiati din trecuta interventie : capatul inelarei il consider mai potrivit undeva in Westul Bucurestiului intre sos Alexandriei si Dr. Taberei, respectiv str. Brasov. ( fig. 1 si fi.2 ) Totodata, din verificarile efectuate in teren rezulta ca metroul de la statia Dristor 2 se poate incadra fara probleme pe sub str Ramnicu Valcea. Eu vad statia terminus a inelarei ca si o statie suprapusa, cu peroane dedicate, unde transferul calatorilor se face fara a produce confuzii de directie ( ca in cazul peroanelor centrale ) si foarte rapid. Daca am fi mentinut capatul magistralei inelare la Dristor 2 – acest lucru ar fi implicat o noua statie Dristor 3 aflata la o oarecare distanta semificativa fata de statia Dristor 2. In figura 3 si 4 am prezentat schematic statia, asa cum o vad eu. In fig 3 se observa in dreapta un metrou care nu este nici la nivelul  I nici la nivelul II. Din teorie se cunoaste ca un astfel de terminal trebuie sa fie dotat si cu o linie tehnologica care sa faca legatura intre cele 2 capete suprapuse, in situatii exceptionale fiind absurd ca un tren sa parcurga intreaga inelara ptr a ajunge de la un nivel la altul al statiei terminus. Eu cel putin in acel asamblu “vad” si un depou generos pentru magistrala Inelara si pentru M 5 / M Ghencea – Cora Pantelimon, magistrale foarte apropiate de spatiul respectiv.
 Dar sa revenim la inelara in viziune andrei11
De la ( noua ) statie Obor ne deplasam spre gara. Urmatoarea oprire – statia „Circ”. Fiind o schema de principiu, nu o sa intru in amanunte plicticoase de constructie, mai ales ca aceste schite incep sa se repete in anumite cazuri si nu vreau sa devin plicticos.
 De remarcat ca actuala statie „Stefan cel Mare” eu o  vad ca si inchisa, statia fiind evident construita „contra naturii” – asa cum se cunoaste. Statia nu este sacrificata in totalitate, putand fi transformata cu minim efort intr-o parcare destul de generoasa ( minim 3 nivele, daca nu chiar partial si nivelul 4 – nivelul actualei linii )
 Statia Stefan cel Mare inglobeaza de fapt 2 statii Circ si Dorobanti, in perioada in care in Romania se faceau economii la sange si in loc de 2 statii s-a preferat una singura, pusa aiurea ca si trafic de calatori, la intersectie de 2 strazi oarecare ( Tunari si Barbu Vacarescu ) si care nu serveste nici un punct important al traseului.
 Ma opresc aici, in urmatoarea interventie urmeaza statia „Dorobanti” ca facand parte din complexul de pasaje subterane auto & tramvai – Dorobanti.
memorat
28 Mai 2011, 12:40:01
Răspuns #96

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Complexul “Dorobanti”
 Statia de metrou „Dorobanti” in viziunea mea trebuie integrata pasajului rutier subteran si liniei de tramvai.
 Pasajul auto l-am prelungit pana dupa str Roma / Caderea Bastiliei din simplul motiv ca latimea b-dul Iancu de Hunedoara intre Dorobanti si Roma nu suporta construirea unui pasaj cu 2 benzi / sens si linie de tramvai.Fiind un proiect fara sorti de izbanda imediat, alte amanunte ale complexului nu sunt necesare, dar in mare seamana cam cu ce vedem acum in statia Victoriei ( M 1 ).
 Evident accese din ambele capete ( Dorobanti / Floreasca ) si din cat mai multe trotuare, eventual construite minipasaje pietonale subterane gen „Universitate”.
 Si daca e sa ma intrebati ce facem cu actuala M 1 in timpul santierelor de la „Obor” / „Circ” / „Dorobanti” o sa va spun ca o suspendam, altfel nu se poate. Dar dupa 4 – 5 ani de santier vom avea cu adevarat  un tronson de inelara la standarde, capabila sa serveasca cu adevarat populatia Bucurestiului ( nu ca actuala statie Stefan cel Mare care nu serveste nimic, nici o zona )  si o statie „Obor” la randul sau capabila sa faca fata ca si statie de corespondenta cu viitoarea magistrala M 7.
 Si ca sa va reamintesc, M 1 de la Petrache Poenaru prelungita prin tunelul existent pana la „Lacul Morii” si apoi o statie terminus construita dupa cerintele unui rebrusment rapid sub b-dul Constructorilor colt cu Calea Giulesti.
memorat
30 Iulie 2011, 11:51:51
Răspuns #97

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Bucuresti / anul 21_ _ / Cartierul Ferentari / Zona Salaj / str Bacau.
In sfarsit se contureaza din ce in ce mai mult Magistrala Inelara a metroului Bucurestean, asta dupa ce s-a modificat capatul vestic al Magistralei 1 care nu mai este o “struto camila” ci o magistrala adevarata, cu un cap in Cartierul Balta Alba / Faur si un cap in cartierul Giulesti.
 Conform schitelor care au mai circulat pe aici, Inelara Sud, ca sa ajunga din Crangasi in Balta Alba ( zona Dristor ) trebuie sa treaca obligatoriu si prin cartierele Militari, Dr. Taberei, Rahova, Ferentari, Giurgiului, Berceni cu statiile aferente, inclusiv de corespondenta cu magistralele M 3, M 7, M 4, M 2. In in fig a este reprezentat un astfel de traseu posibil, cel putin teoretic. fig. b reprezinta un detaliu a fig. a pentru cei care nu sunt familiarizati cu zona “Salaj” a cartierului Ferentari.
 Fig c si d Reprezinta situatia actuala ( din 2011 ) a ocuparii terenului in zona pe care o visez eu din proprie initiativa pentru constructia Statiei “Bacau”. Evident ca in anul 21_ _ cand se va contura aceasta magistrala inelara zona poate suferi modificari, cum cred ca sunt sanse extrem de mari ca inelara sa aiba cu totul alt traseu.
Fig e si f rerezinta deja cunoscutele sectiuni ale statiei, asa cum v-am obisnuit dealungul timpului pe forum. Din cote va dati seama ca m-am gandit la o amprenta la sol cat mai mica si la o adancime suficienta – poate fi si mai mica de 30 metri – pentru a nu deranja constructiile deja existente, avand in vedere ca metroul de la “Alexandriei” la “Giurgiului” nu urmareste o trama stradala existenta – ma indoiesc ca si in viitor se va croi un bulevard pe acolo – ci isi croieste drum “oblic” pe sub case.
 Daca va uitati mai atent la cele 2 sectiuni veti observa niste “linii” trase cu visiniu. Aceste linii sunt  elemente de decor ( vezi fig g ) inspirate din stalpii de sustinere din cadrul Garii de Nord ( gara CFR ) ( fig. h). Ii multumesc pe aceasta cale lui Iasmin Sandu  pentru pozele facute ( fig. h si fig. i)
 Exista si o varianta a statiei cu peron pe partea stanga ( cu peron central ), caz in care “elementul de decor” ar arata putin diferit, aproximativ cam ca in fig.j
memorat
07 Septembrie 2011, 22:13:26
Răspuns #98

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Inelara – o noua abordare
Continuam serialul nostru despre Noua Inelara si astazi ne vom ocupa de statia Dristor 2.
 Asa precum se cunoaste, in viziune proprie statia Dristor 2 apartine numai Inelarei, actuala magistrala M 1 subsemnatul vazand-o ca o adevarata magistrala Est – Vest cu un cap in zona “Republica” ( e de discutat ) si un cap in Cartierul Giulesti, cu o linie corespunzatoare Petrache Poenaru – Giulesti. Evident ca actuala statie “Crangasi” urmeaza a apartine exclusiv Inelarei. Lucrurile le-am prezentat in detaliu in cadrul forumului / topicului, nu le mai reiau.
 Asa cum veti  vedea in continuare, statia Dristor 2 poate fi modificata corespunzator pentru a deveni o statie de tranzit ( unica ) pentru Inelara. Asa cum iarasi va este cunoscut, Inelara in zona “Drtistor” nu poate avea decat un singur traseu logic, si anume pe sub strazile Dristor – Ramnicu Valcea. Tot odata, in urma noului proiect propus de mine se va imbunatati in mod corespunzator si vechea legatura Dristor 1 – Dristor 2 prin modificarea corespunzatoare a culoarului de legatura prin largirea lui. Din pacate accesul in statia Dristor 1 nu se poate modifica, cel putin nu in stadiul actual.
 In desenul prezentat astazi am expus situatia existenta, asta ca sa avem un punct de discutie comun si sa fim familiarizati cu situatia din teren, chiar si pentru necunoscatori.
 Trebuie sa precizez ca am masurat ( de 2 ori ) numarul de scari, pe baza calculelor rezultand si inclinatia strazii “Dristorului”.
 De asemenea am presupus ca statiile de metrou sunt paralele cu solul, eventualele inclinatii fiind nesemificative.
 Totodata pe baze perfect verificabile, la sugestia unora care chiar se pricep / sunt de specialitate am considerat ca inaltimea unei trepte de scara este de 17,5 cm.
memorat
09 Septembrie 2011, 23:47:08
Răspuns #99

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Va prezint mai jos cum am gandit eu transformarea statiei D 2  dintr-o statie cap de linie intr-o statie de tranzit. Atrag atentia ca in capatul dinspre Baba Novac avem deja vestibulul peste linii, nu trebuie decat sa transformam si capatul celalalt al statiei ( cel dinspre D1) pentru a construi un vestibul peste linii. Poate ceva in genul statiei "Piata Iancului" - iesirea principala. Fiind un proiect de principiu nu insist in amanunte, nici nu le-am desenat, dar consider ca e loc destul si pentru turnicheti si pentru culoarul de corespondenta. Daca se vor isca contraverse o sa vin si cu detaliile respective, daca nu consider ca ceea ce am prezentat pana acum este suficient.
memorat