28 Martie 2024, 16:54:22

Autor Subiect: Viitoarele magistrale de metrou si termenul finalizarii a lucrarilor  (Citit de 28211 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

23 Martie 2010, 21:19:13
Răspuns #40

ByOnu

  • Vizitator
Mai crede cineva - inafara de mine - ca M5-ul ar fi singura solutie de salvare temporara a IVElor albastre?  :-X Spun asta deoarece cand o sa fie gata (10 ani cel putin), o sa necesite trenuri care sa o populeze - logic - si, cum se pare ca nu prea sunt planuri pt. a cumpara garnituri noi; le raman ivele nefolosite  :D

Totusi, se tot vorbeste despre M5, si Udriste se tot lauda, etc, dar s-a inceput ceva concret?  8)
memorat
23 Martie 2010, 21:22:50
Răspuns #41

vlaicuandrei

  • Vizitator
Eu unu sincer nu cred. Ii vad in stare sa rareasca mersul garniturilor pe celelalte tronsoane decat sa le dea pe alea in uz, pentru ca s-ar putea sa ajunga la concluzia ca sunt mai bune :D plus ca tot ei sunt cu gura mare ca vor mai cumpara inca 20 de BM-uri, asadar si prin urmare...pa si pusi din pacate :(
memorat
23 Martie 2010, 23:25:34
Răspuns #42

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
Parerea mea este ca intii sa vedem constructia realizata , ca trenurile nu sint o problema :D
memorat
23 Aprilie 2010, 22:00:49
Răspuns #43

ByOnu

  • Vizitator
Ma gandeam si eu...

Daca distanta aproximativa dintre statii va fi de doar 500m. Cred ca trenul nici nu pleaca bine si intra in statia urmatoare. Cred ca ar trebuii sa fie de minim 1km; altfel n-ar mai fi metrou. Aceasta imbaxsire inutila va face doar ca metroul sa incetineasca. Vorba lor "statiile vor fi la aceeasi distanta precum cele de troleu" - pai mai bine iau troleul.
Imi cer scuze, poate este numai parerea mea, insa sper sa se mai gandeasca. ;)
memorat
24 Aprilie 2010, 09:03:03
Răspuns #44

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Romania este printre singurele tari din lume cu cea mai mare distanta medie dintre statiile de metrou. La ora actuala, in tarile din Ue distanta medie dintre statiile de metrou este de aproximativ 500-600 de metrii. Ar trebuii sa ne axam si noi pe acest curent si sa nu mai facem mofturi ca statiile respective sunt apropriare!


Scan Iasmin Sandu. Preluare "Metroul Romanesc si Metrourile Terrei", autor Ilie Tanasache.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
26 Aprilie 2010, 23:24:14
Răspuns #45

ByOnu

  • Vizitator
Eu cred ca cerand statii mai apropiate este un moft.

Ai dreptate, insa uiti un amanunt foarte important, traim in Romania. Sa incercam sa gandim chestia asta realistic; in caz de 3-5 statii s-au facut in peste 10 ani (20), pai nici nepotii nostri nu le mai prind. Avem o multime de exemple din anii trecuti, nu trebuie sa mai cersim inca unu'.
Fiecare statie o sa aiba cate 1 an intarziere, cel putin (dupa modelul romanesc). Asta inseamna aprox. 20 ani de acum in colo'.
Acum trebuie sa ne punem intrebarea, chiar merita sa intarziem cu M5-ul doar pt. a face niste statii inutile. Putem sa mergem 200-300m pe jos pt. a urca in metrou, cat de mult mai inseamna acum?
Mai avem putin si o sa cerem si metrou sub bloc.

Parca ii si vad prin vara-toamna, mama ce o sa se mai laude, si ce interviuri o sa dea; care mai de care. Insa dupa ce o sa intarzie lucrarea cu 3-4 ani, o sa dea vina de la unu' la altu'.  :'(
memorat
27 Aprilie 2010, 01:10:32
Răspuns #46

bygy007

  • Mesaje postate: 207
  • Gen: Bărbat
memorat
27 Aprilie 2010, 10:46:58
Răspuns #47

Alex

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 760
  • Gen: Bărbat
  • Secretarul General Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul RoTrans
Cred ca sondajul ar cam trebui schimbat.Linia dintre Grigorescu - Anghel Saligny e cam terminata de un an jumate. :)





memorat
05 Mai 2010, 19:40:09
Răspuns #48

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
Mie mi se pare ca la metrou statiile trebuie sa fie mai rare. Hai sa fim seriosi, cu statii dupa media ue (nu trebuie sa facem tot ca ue, ca ajungem sa fim papagali), distantele lungi vor fii parcurse intr-un timp mai indelungat, garnitura de metrou oprind foarte des, pe o distanta scurta. Eu personal sunt adeptul distantelor lungi intre statii.
MTRO
memorat
05 Mai 2010, 20:16:01
Răspuns #49

Silviu88

  • Vizitator
Distanta rezonabila ar fi 1200 de metri plus minus 200 de metri, mai scurte nu se merita. E o prostie cu statii de metrou multe si dese nu au logica in Bucuresti poate ca in Londra si Paris au ele rostul lor dar la noi nu. Si fara magistrale serpuitoare linie dreapta frate traseul liniei de metrou Dr. Taberei-Eroilor e complet gresit.
memorat
20 Iulie 2010, 15:02:11
Răspuns #50

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Fii mai explicit, adica cum sa fie linia de metrou fara serpuiri ? Nu inteleg... Daca te referi la "urechea" din cartier ( Romancierilor, Brancusi, Raul Doamnei ) nu ai ce face, asa e construit cartierul. Urechea a fost special proiectata asa, pe acolo nu ai cum sa circuli decat daca esti localnic. Iar linia de metrou nu are cum sa ignore "urechea".
 In alta ordine de idei mie mi-e frica de "Nodul Intermodal Razoare". Nu stiu daca ai nostri mai au capacitatea / vointa sa faca 2 pasaje rutiere si o statie de metrou. Ma gandesc la ultima realizare, "Pasajul Baneasa" - practic o groapa acoperita pe 50 metri, s-au chinuit cam mult pentru ea.
memorat
20 Iulie 2010, 20:53:29
Răspuns #51

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
De ce “Inelara – o noua viziune" ?
 Din mai multe motive :
- Bucurestiul este nod pentru multe directii. O caracteristica proprie Bucurestiului si care nu se mai intalneste in alte localitati este ca acesta s-a dezvoltat pe niste artere care in final arata ca spitele unei (vechi) roti de bicicleta.
 Magistralele metroului Bucurestean – asa cum sunt gandite ele la ora actuala – se dezvolta de-a lungul acestor “spite”.
 Pentru a putea ajunge in orice statie a metroului – dupa ce constructia spitelor se va fi incheiat – cu minimul de transbordari posibile ( si suportabile) apare necesitatea unei inelare.
 M 1 nu a fost gandita ca o inelara, de aceea eu consider ca M 1 trebuie sa ramana M 1 – adevarat, cu o forma curioasa, dar asta este, ar fi total neeconomic sa schimbam acum magistrala M 1, e o mostenire si o preluam ca atare. Oricum in ciuda unor critici si actuala M 1 isi face treaba, desi nu se poate spune ca este o magistrala “unitara”, ci clar este rupta in doua tronsoane “naturale” – distincte.
 O noua statie de metrou pe M 1 ( si cu pasaj rutier si tramvai ) la Dorobanti ar fi mai mult decat utila, dar acest subiect inca nu ne intereseaza.
 Asadar pe baza acestor considerente si tinand cont de perspectivele actuale de dezvoltare a Bucurestiului am gandit o noua inelara. Poate ca este o utopie, dar cum “studiul de fezabilitate” pentru aceasta inelara nu izvoraste decat din pasiune pentru metrou a subsemnatului, merita o incercare.
  Observatii
 Fiind o gandire “vizionara”(am pus ghilimelele de rigoare) nu o sa insist pe amanunte, gen statii de traseu sau de transbordare cu celalalte magistrale, acestea sunt amanunte. In prezentarea mea voi insista numai pe acele elemente care mi se par mie semificative.
 La schita de fata sunt cateva, si anume :
 Capul Inelarei eu il vad pe (actualul) camp viran intre B-dul Ghencea si sos Alexandriei. O statie suprapusa cu peron dreapta si rebrusment “clasic” pentru cele 2 capete rezolva cele 2 probleme majore ale capatului de linie :
1)   In cazul in care se vrea continuarea calatoriei se urca / coboara direct pe peronul de corespondenta. Peroanele fiind “dreapta” nu se intersecteaza fluxurile de calatori
2)   Rebrusmentul fiind clasic (gen “Pipera”) se rezolva si reglarea intervalului intre trenuri. Am mai discutat treaba asta cum un rebrusment clasic regleaza intervalul de succedare, nu mai pornesc odata discutia pe acest subiect.
  Alaturat statiei se poate construi si depoul pentru inelara, eventual si pentru M 7. Ma gandesc ca daca strang 2 magistrale intr - un singur depou se poate organiza mai bine intretinerea, reviziile, etc, inclusiv se poate face economie de personal TESA. E de discutat acest aspect.
  Al doilea aspect interesant al shitei este statia “CRÂNGAÅžI”.
 Crangasiul inelarei va fi o statie complet diferita fata de actualul Crangasi, oarecum paralela cu aceasta. Loc este de constructie.
 Trebuie abandonata ideea unei statii comune si folosirea liniei III. Linia III va ramane ( in viziunea mea, desigur) o linie de stocare pana la sfarsitul ( fizic) al statiei. (poate peste 200 de ani conceptul de metrou va fi depasit de mult) 
 Evident ca cele 2 statii Crangasi pot fi legate si printr-o linie de legatura, cioturi avem destule si pot fi exploatate in acest sens.
 Pentru azi destul.
 Critici evident ca vor fi din partea voastra, le astept.
memorat
24 Iulie 2010, 14:31:38
Răspuns #52

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Mergem mai departe cu Inelara - o noua viziune, partea a II a. Cateva mici comentarii : Asa cum am mai spus, statia Crangasi pentru M 1 si Inelară eu o vad separată in 2 statii distincte. Si acum exista loc pentru asa ceva acolo.
Cred ca exista si o solutie tehnica pentru a strecura cele 2 linii ( Inelara + M 1) pe sub Calea Crangasi. Nu este rolul acestei prezentari pentru asa ceva.
Sectiunea aceasta a inelarei se opreste la statia Aviatorilor unde va avea legatura evident cu M 2.
memorat
31 Iulie 2010, 16:35:32
Răspuns #53

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Continuam cu Inelara - o noua viziune - partea a III - a. In aceasta sectiune traseul face legatura intre Piata Aviatorilor si sos Fundeni colt cu sos Colentina. Aceasta portiune de traseu are 2 puncte sensibile - in cartierul de case a Cartierului Tei si cartierul de case din zona Plumbuita. Daca in primul caz se poate gasi un traseu acceptabil pe sub o stada ( de exemplu pe sub str Turnul Eiffel ) si o rezolvare "in interesul ambelor parti" a cladirii din detaliu, in cartierul Plumbuita ( detaliul B ) va trebui subtraversat cartierul pe un traseu aleator fata de schema stradala. Sunt convins ca la nivelul anilor 20_ _ se va gasi o formula fericita si in acest caz.
 Actuala sectiune se termina la intersectia strazilor Gherghitei / Fundeni / Colentina cu o statie care evident va face legatura cu statia echivalenta de pe magistrala M 7.
 Astept in continuare critici la traseul propus de mine.
memorat
08 August 2010, 18:48:20
Răspuns #54

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Fiind week - end, asa cum v-am obisnuit, o sa pun pe forum urmatoarea etapa a Inelarei - asa cum o vad eu. Aceasta etapa face legatura intre M 7 ( Colentina ) si M 1 la Republica.
 Mai multe remarci : Intre Colentina si Pantelimon mai exista un traseu pe sub d-na Ghica, si acela ar fi o varianta destul de realista. Am avut de ales intre 2 "rele" si am ales varianta Fundeni, gandindu - ma poate si la spital - care este de interes national, eventual si la comuna Dobroiesti care astfel ar avea o legatura facila cu Bucurestiul.
 De remarcat ca la str Vergului / B-dul Burebista inelara si M 1 nu au cum sa se intersecteze, ele fiind tot timpul la o distanta apreciabila.
memorat
25 August 2010, 22:50:05
Răspuns #55

ByOnu

  • Vizitator
Uitati cum o sa arate o statie de pe M4 ... imi place foarte mult!! :D

memorat
26 August 2010, 00:08:25
Răspuns #56

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ce ne-am face noi fara TRANSIRA!!!

Citat din: rosetti61
Proiect pentru statia Bazilescu http://www.anuala.ro/proiecte/2010/studii/s31/panou1.jpg
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
02 Septembrie 2010, 17:06:58
Răspuns #57

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pe cuvant de onoare ca nu stiu ce-ti place asa de mult la statie... Detaliaza, te rog. Mi-am batut capul si nu am identificat nimic deosebit. Daca in loc de tavan de beton avea un acoperis de sticla mai spuneam, dar asa, arata-mi te rog elementul de "originalitate". Sa nu-mi spui de turnicheti, ca si cei de la Piata Hurmuzachi ( Muncii ) sunt tot in exterior.
memorat
02 Septembrie 2010, 17:57:21
Răspuns #58

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Fiind ( aproape ) week - end postez episodul V din Inelara. Schita este clara, nu necesita alte comentarii. Evident ca la intersectia cu M 3 va exista o statie 1 Decembrie - pentru inelara.
memorat
11 Septembrie 2010, 09:21:13
Răspuns #59

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Partea a VI - a a inelarei face legatura intre cartierele Balta Alba si Ferentari trecand evident prin Berceni. Cum se observa sunt 2 variante destul de viabile. Dar cum aceasta inelara este numai in inchipuirea mea nu a fost nici o problema sa le shitez pe amandoua, si asa daca va fi construita vreodata va avea cu totul alt traseu, nici prin gand nu ne poate trece care vor fi cerintele de trafic in anul 2100 ( aproximativ ).
memorat