28 Martie 2024, 10:33:27

Autor Subiect: Infrastructura Metroului Bucurestean (modeluri de tunele, macaze, linii)  (Citit de 8830 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

16 Octombrie 2008, 19:38:09

AlexYo

  • Vizitator
In general, la metroul din Bucuresti sunt doua tipuri de tuneluri : Tunelul inelar, sapat cu TBM ( tunnel boring machine), care lasa un tunel rotund, care este captusit apoi cu beton, si tunelul sapat dupa sistemul " Cut and Cover", adica saparea la nivelul solului si acoperirea spatiului, pentru a creea un tunel.
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

23 Octombrie 2008, 22:11:03
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
S-a montat catenara la Depoul IMGB pana la intrarea in subteran!!! S-au folosit brate asemanatoare cu cele din Gara de Nord 1.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
24 Octombrie 2008, 15:57:55
Răspuns #2

B 06 DAN

  • ...is interested 'bout CARS...
  • Mesaje postate: 324
  • Gen: Bărbat
  • Lincoln Town Car (1981-prezent)
    • BucTrans - Bucharest Transportation
Citat din: bygy007
[...] din anuimite motive se circula dupa un amumit program spre PANTELIMON ( tunelul pe firul 1 intre Pantelimon si Republica din cite stiu este sapat dar s-a oprirt la citiva metri de REMIZA Republica). [...]

Intre Pantelimon (sau Antilopa) si Republica nu s-a facut decat un singur tunel din cauza faptului ca tunelul se afla prea aproape de suprafata, astfel ca, daca ar trece, in subsol, cam o garnitura la fiecare 10 minute, solul deasupra tunelului s-ar putea ceda. De aceea s-a facut numai un singur tunel.

Inca ceva: intervalul dintre 2 garnituri catre Pantelimon este de aproximativ 25-30 de minute (de obicei, intre doua garnituri spre Pantelimon se afla doua cu destinatia Republica).
memorat
24 Octombrie 2008, 15:58:47
Răspuns #3

Gabriel Ilie

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
  • also known as by2tza
    • by2tza @ O-O.ro
Pai au si program : la si jumate vine metroul de la Pantelimon 5:30, 6:30, 7:30 pana la 23:00 ca la 23:30 se retrag si nu cred ca la 23:00 mai e cineva la Pantelimon, statia aia mereu e goala, in weekend poate mai vezi mai multi pe acolo.
memorat
14 Februarie 2009, 13:19:48
Răspuns #4

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
Speram sa avem de acum in colo tuneluri adevarate si rezistente in adancime...si poate si ceva suspendat dupa modelul NY :)
MTRO
memorat
14 Februarie 2009, 20:30:26
Răspuns #5

zumulik

  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
  • Faci scandal ? ne batem fara tovarasi sau cu ?
Viseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee................... :-\
memorat
14 Februarie 2009, 20:56:14
Răspuns #6

Cristian

  • Trenuri, Metrouri, Tramvaie, Infrastructura
  • Mesaje postate: 515
  • Gen: Bărbat
    • My dev-art.
Speram sa avem de acum in colo tuneluri adevarate si rezistente in adancime...si poate si ceva suspendat dupa modelul NY :)

Si tu acum... let`s wake up ;D HERE is ROMANIA  >:(
memorat
16 Februarie 2009, 14:58:45
Răspuns #7

MTROE

  • Mesaje postate: 108
  • Gen: Bărbat
Adevarat...aici Romania :D. Chiar ca vise daca nu le sarim in cap ;)
MTRO
memorat
16 August 2009, 14:49:55
Răspuns #8

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Infrastructura Metroului Bucurestean
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Octombrie 2009, 08:32:42
Răspuns #9

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Modele de macaze, linii si traverse
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
30 Noiembrie 2009, 20:19:00
Răspuns #10

AlexYo

  • Vizitator
Sunt curios ce tunele o sa foloseasca pe tronsonul catre Drumul Taberei.
memorat
31 Decembrie 2009, 01:47:33
Răspuns #11

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Dupa Depoul Berceni (fost IMGB) se afla o linie de probe de circa 1,5 km, pe care viteza maxima este de 80 km pe ora.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
31 Decembrie 2009, 11:08:24
Răspuns #12

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
31 Decembrie 2009, 19:28:59
Răspuns #13

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Ianuarie 2010, 20:53:08
Răspuns #14

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In general, la metroul din Bucuresti sunt doua tipuri de tuneluri : Tunelul inelar, sapat cu TBM (tunnel boring machine), care lasa un tunel rotund, care este captusit apoi cu beton...
Fals, la metroul bucurestean nu s-a folosit TBM. :'(  Tunelurile au fost sapate cu tarnacopul ;D si apoi se venea cu un fel de utilaj care fixa inelele. A fost folosita metoda saparii galeriilor de mina, unde nu se foloseste TBM. De aici au rezultat niste inconveniente, printre care faptul ca apareau vibratii destul de pronuntate cand se trecea cu galeria pe sub strada.
Sper ca de acum incolo sa foloseasca un TBM adevarat
memorat
19 Ianuarie 2010, 21:22:05
Răspuns #15

zofei.2006

  • Vizitator
Ganditi-va ca daca foloseste TBM la un momendat trebuie sa-l ingropi, nu mai merge scos.
Nu se merita la cat de putin se va construi.
memorat
19 Ianuarie 2010, 22:24:29
Răspuns #16

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Este o chestiune falsa. Cine ti-a spus treaba asta ? Numai unele TBM - uri unicat s-au ingropat, cum ar fi cele de la Canalul Manecii cu care nu mai aveau ce face. Si in Bucuresti s-a folosit un TBM pentru circa 150 metri la metrou si nu s-a ingropat, si la tunelele de cale ferata se folosesc TBM - uri si nu se ingroapa. Apropo de metrou, stiti unde s-a folosit un TBM ? ( Repet, pentru circa 150 metri)
memorat
19 Ianuarie 2010, 23:48:56
Răspuns #17

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Momentan nu stim. Daca ne puteti spune ne-ar fi de folos.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
20 Ianuarie 2010, 10:15:55
Răspuns #18

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Peronul de la Basarab (Basarab 2 - GdN 2), cel in curba este facut cu un utilaj special de sapat tuneluri. (tuneluri adevarate, de CFR) ( Tunel cale simpla). Se vede si in statie, se vede si daca va duceti in capul peronului spre Grivitei si va uitati in tunel.
 TBM - urile acestea sunt extrem de diverse, functie de capul frezei de sapat, se pot sapa tunele cu freza pentru cale simpla CFR, cale dubla CFR, pentru 3 benzi auto standard - ( diametrul frezei de 10 metri), etc. Chiar si pentru tunelele de metrou se pot folosi TBM - uri, dar cu capul adaptat, evident ( 6 sau 6,5 m diametru, depinde de constructor)
memorat
28 Iunie 2010, 14:45:17
Răspuns #19

ByOnu

  • Vizitator
De ce se schimba geometria tunelului intre Mihai Bravu si Dristor1? Adica pe undeva prin tunel se face aceasta trecere de la tunelul drept, la cel circular (dupa cum putem vedea in statia Dristor 1.
Mai exact care a fost motivul? Atunci sa fi inceput oare pentru prima oara acea "noua" tehnologie?
memorat