28 Martie 2024, 19:21:10

Autor Subiect: Ramele de metrou CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles)  (Citit de 45768 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

09 Noiembrie 2013, 14:10:34
Răspuns #20

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Citat din: FACEBOOK
Al cincilea vagon CAF forografiat de Daniel Moisa. Multumiri si vizionare placuta!

(Sursa: http://s261.photobucket.com/user/daniel-moisa58/library/Vagon%20de%20metrou%202013?sort=9&page=1)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Noiembrie 2013, 14:13:19
Răspuns #21

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Noiembrie 2013, 14:17:09
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
...
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Noiembrie 2013, 18:15:55
Răspuns #23

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat



Locatia fotografiei - Gara Hendaya (Franta)


Sursa foto:http://i1225.photobucket.com/albums/ee398/puidemorosan/Foto.jpg


memorat
22 Noiembrie 2013, 09:16:20
Răspuns #24

roby123

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 616
  • Gen: Bărbat
  • Vrem o Å£ară cât mai civilizată!
S-a scris despre CAF-uri si la Stiri interne.
BUCUR LF=Noua generaţie de tramvaie RATB;
#361=Cel mai modern tramvai al liniei 21.
memorat
22 Noiembrie 2013, 09:46:59
Răspuns #25

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
BUCURESTI: Primele 2 rame de metrou CAF nu au sosit in CAPITALA
http://portal.ro-trans.net/bucuresti-primele-2-rame-de-metrou-caf-nu-au-sosit-in-capitala/



Primele 2 rame de metrou produse de SPANIOLI (CAF) nu au sosit in Bucuresti. Ele au plecat pe data de 18 NOIEMBRIE 2013 din Gara Hendaya (FRANTA) spre Bucuresti dupa ce au stationat peste 30 de zile in triajul garii respective din cauza problemelor financiare aparute in contractul de achizitionare a trenurilor de metrou CAF.
Cert este faptul ca Metrorex a livrat in contul CAF avansul de 25 la SUTA, dar spaniolii solicitase o prima transa de 30 % din pretul de achizitie a ramelor. Pana la clarificarea clauzelor contractuale, 2 rame de metrou CAF au stationat in Gara Hendaya (FRANTA).

Citat
        ”Noile trenuri au venit deja. Nu au intrat deja în teste. Au avut o întârziere puÈ›in, foarte puÈ›in. A fost o neînÈ›elegere acolo. Contractul prevedea un avans până la 30%. Noi le-am dat chiar 25%. Iar eu au spus că trebuie 30%. Acum sunt încă în grafic, pe 1 ianuarie trebuie să fie puse în circulaÈ›ie. Vor fi doua luni de teste. Acum a venit un tren, următorul trebuie să vină”, a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Aurel Radu pentru b365.ro.
Conform declaratiilor DIRECTORULUI GENERAL METROREX Aurel Radu in BUCURESTI se afla a 5 rama de metrou CAF (avand nr. de inventar 1305-2305) sosita din spatia pe trailer pe relatia Bilbao-Bruge cu ferryboat, Bruge-Munchen-Wien-Budapest-Nadlac-Bucuresti dupa urmatorul program:
>> 31.05.2013 – primul boghiu soseste la Grivita
 
>> 13.06.2013 – soseste vagonul/capul 1 (R 1305)

>> 14.06.2013 – soseste vagonul 2 — primul intermediar  (MP 1305)

>> Iulie 2013 – soseste vagonul 3 — al doilea intermediar  (M 1305)

>> Septembrie 2013 – soseste vagonul 4 — al treilea vagon intermediar  (M 2305)

>> 13.10.2013 – vagonul 5– al treilea vagon intermediar pe drum pe soseste catre BUCURESTI (ATELIERELE GRIVITA)
  (MP 2305)

>> 14.10.2013 - soseste vagonul 5– al treilea vagon intermediar  — al patrulea intermediar  (MP 2305)

>> 23.10.2013 – vagonul/cap 2 tranziteaza Ungaria  (R 2305)

>> 25.10.2013 – vagonul/cap 2 este livrat la Grivita  (R 2305)
 
In Bucuresti, in incinta interprinderii ATELIERE GRIVITA se afla o rama CAF, completa, care va purta nr de inventar: 1305-2305, fiind prima rama asamblata in ROMANIA, a 6 rama va fi asamblata in Bucuresti in proportie de 80 la suta cu componente aduse din SPANIA (CAF).
In concluzie, al cincilea tren CAF va ramane la A. Grivita pana cand vor ajunge primele 4 rame CAF asamblate in Spania.
Cele 16 rame de metrou CAF vor fi inmatriculate conform tabelului de mai jos purtand nume de fluvii/rauri ce strabat ROMANIA:

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Noiembrie 2013, 15:49:46
Răspuns #26

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Singura observatie : locatie fabricatie NU ESTE la Atelierele Grivita, aici numai se asambleaza trenurile. Este o diferenta majora intre fabricatie si asamblare.  :o
memorat
09 Decembrie 2013, 12:12:33
Răspuns #27

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Primele 2 rame de metrou CAF (Dunarea 1301-2301; Mures 1302-2302) au ajuns in jurul orelor 19.00 in Budapesta (Ungaria) unde au stationat cateva ore pt. mici revizii la convoi.
Trenul a ajuns in aceasta dimineata la granita (Curtici) urmand ca in seara aceasta sa paraseasca Curticiul cu destinatia Bucuresti prin Drobeta Turnu Severin (Balota) circuland cu rang de CONVOI AGABARITIC viteza maxima de deplasare - 50 km pe ora.

Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Decembrie 2013, 12:14:37
Răspuns #28

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
CAF metrókocsik szállítása Bukarestbe(Gábor Lovas,via FACEBOOK):
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Decembrie 2013, 12:24:23
Răspuns #29

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
CAF metrókocsik szállítása Bukarestbe(Gábor Lovas,via FACEBOOK):
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
09 Decembrie 2013, 12:29:57
Răspuns #30

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
New CAF metros for Bucharest / Új CAF metrók Bukarestnek (World of Railways,via FACEBOOK):
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
10 Decembrie 2013, 10:02:29
Răspuns #31

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1438
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Un tren de metrou CAF, vandalizat înainte de a ajunge la Bucureşti. Noi imagini cu trenurile

Noile trenuri de metrou construite de CAF sunt în drum spre BucureÅŸti. După ce au traversat Ungaria, trenurile au ajuns, luni dimineaţă, la vama Curtici ÅŸi urmează să ajungă în Capitală în cursul acestei săptămâni. Trenurile nu vor ajunge, însă, în stare impecabilă la BucureÅŸti pentru că o ramă de metrou a fost deja vandalizată.Primele două trenuri de metrou produse de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF), Dunărea 1301-2301 ÅŸi Mures 1302-2302, au intrat în România. Convoiul cu cele două rame de metrou a ajuns, luni dimineaţă, în vama Curtici, urmând să îşi continue traseul spre Capitală, prin Drobeta Turnu Severin (Balota), circulând cu rang de convoi agabaritic ÅŸi cu o viteză maximă de deplasare de 50 km pe oră.Cele două rame de metrou au ajuns, duminică seară, în Budapesta, unde au staÅ£ionat câteva ore, pentru mici revizii la convoi. Trenurile nu vor ajunge însă intacte la BucureÅŸti, întrucât convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuÅ£i, pe teritoriul Ungariei, potrivit lui Iasmin Sandu, vicepreÅŸedintele AsociaÅ£iei RO-Trans. ÃŽn urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate deWorld of Railways pe Facebook.
- See more at: http://www.b365.ro/un-tren-de-metrou-caf-vandalizat-inainte-de-a-ajunge-la-bucuresti-noi-imagini-cu-trenurile_198929.html#sthash.EOdGobYG.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
10 Decembrie 2013, 13:29:44
Răspuns #32

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Cea mai mare nesimtire pe care am vazut-o vreodata! >:(
Deci,nici nu au ajuns bine in Romania,si sunt si modele noi de trenuri subterane,mai ca isi bat joc de ele. >:(
Dar de ce au vrut asta?Nu le convine?
Mai bine ar vandaliza o masina decat un tren.
Bataie de joc!!!!! >:( >:(
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
11 Decembrie 2013, 10:16:32
Răspuns #33

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant, ce este in poza este un geam spart si nu o rama vandalizata.
In alta ordine de idei, stie cineva mai in tema de ce convoiul este considerat agabaritic ?
memorat
11 Decembrie 2013, 11:18:02
Răspuns #34

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant, ce este in poza este un geam spart si nu o rama vandalizata.
In alta ordine de idei, stie cineva mai in tema de ce convoiul este considerat agabaritic ?
Pt. ca asa sunt prevederile de transport pt. aceste tipuri de trenuri!!!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
11 Decembrie 2013, 13:25:45
Răspuns #35

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Hai sa ramanem cu picioarele pe pamant, ce este in poza este un geam spart si nu o rama vandalizata.
In alta ordine de idei, stie cineva mai in tema de ce convoiul este considerat agabaritic ?

Ai dreptate Andrei,mai bine un geam spart decat un tren vandalizat.
Dar totusi,ce se va intampla cu geamul?
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
11 Decembrie 2013, 14:26:22
Răspuns #36

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In principiu un transport  de marfa este asigurat  ( la o companie de asigurari ) ori de catre proprietarul marfii  ori de cate transportator  ori de catre amandoi.  Inchipuieste-ti  ca trenul este implicat intr-un accident feroviar / o alunecare de teren, nimeni nu-si permite sa nu  asigure marfa.
Pt. ca asa sunt prevederile de transport pt. aceste tipuri de trenuri!!!
Credeam ca te pricepi la transportul pe calea ferata mai bine decat mine. Spune si tu ceva mai logic, are centrul de greutate prea sus, se balangane prea tare daca are viteza prea mare si iese din gabarit, nu se incadreaza la curbe, etc.
"Informatia'' care ai pus-o pe forum nu prea ajuta cu nimic.
memorat
13 Decembrie 2013, 11:51:11
Răspuns #37

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Primul tren de metrou CAF a ajuns la București GALERIE FOTO


Dunărea 1301-2301, primul tren de metrou construit de CAF a ajuns, joi seară, la in jurul orelor 18.30 in statia CF Chiajna. In jurul orelor 19.10 garnitura agabaritica s-a pus in miscare pe centura CF bucuresteana, statina finala fiind Berceni halta. De aici garnitura a fost preluata de o locomotiva de manevre GFR (LDH) si transportata pana in depoul suprateran METROREX.

Convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuţi, pe teritoriul Ungariei, a declarat anterior, pentru B365.ro, Iasmin Sandu, vicepreşedintele Asociaţiei RO-Trans. În urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate de World of Railways pe Facebook.


Când vor circula bucureştenii cu noile trenuri de metrou (preluare b365.ro)
Bucureştenii vor circula cu noile trenuri de metrou mult mai târziu faţă de ultimul termen anunţat. Astfel, dacă până acum se ştia că locuitorii Capitalei vor circula cu primul tren produs de CAF în luna ianuarie a anului viitor, termenul a fost din nou prelungit până în primăvara anului viitor.
Primele trenuri CAF ar fi trebuit să ajungă la București în septembrie. Însă, nici acest ultim termen nu a fost respectat, din cauza unor divergenţe dintre Metrorex şi compania spaniolă, dar şi din cauza unor restricţii pe calea ferată din Franţa. “Trenurile noi trebuiau să ajungă la Bucureşti în septembrie, apoi s-a amânat pentru 1 decembrie. Am făcut un act de prelungire. Suntem într-o dispută cu ei pentru că în contract se precizează că trebuie să plătim un avans de până la 30%. Noi am plătit 25%, pentru că atâţia bani am avut, dar ei ne-au cerut în mod expres 30%“, a declarat anterior, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.
Managerul de proiect pentru acest contract, în România, din partea CAF, a precizat că livrarea trenurilor a fost întârziată atât din cauza unor divergențe dintre producător și Metrorex, cât și din cauza unor restricții instituite de Societatea Națională de Căi Ferate din Franța (SNCF). „S-a depăşit termenul de livrare cu o lună, din raţiuni comerciale (n.r. divergențele de ordin financiar dintre Metrorex și CAF), şi cu o lună şi o săptămână, din cauza tranzitului prin Franţa.(…)Începând cu trenul numărul trei am luat deja în considerare ocolirea Franţei ca traseu de expediţie, ceea ce presupune o procedură un pic mai complicată, de încărcare în camion până în Austria, urmând ca din Austria trenurile să fie puse pe calea ferată şi aduse în România. Chiar dacă această operaţiune costă un pic mai mult, evităm ce s-a întâmplat în Franţa“, a declarat, anterior, pentru B365.ro, Ovidiu Băncescu, manager de proiect pentru acest contract, în România, din partea CAF.
Întrebat de reporterii B365.ro când vor circula bucureștenii cu noile trenuri de metrou, managerul de proiect pentru acest contract, în România, din partea CAF, a precizat că abia în primăvara anului viitor va putea fi văzut pe șine primul tren CAF, la patru luni diferență față de ultimul termen estimat anterior. “În cursul lunii decembrie vor începe un program de testare specific şi un program de anduranţă, care se va finaliza undeva spre sfârşitul lunii aprilie. Primul tren va intra în circulaţie cu pasageri la sfârşitul lunii aprilie, cel mai devreme. Apoi, la intervale foarte scurte, de 10-14 zile, după ce primul tren va face toate probele de tip şi de anduranţă, vor intra, pe rând, celelelalte trenuri în circulaţie. În prezent, la Atelierele Griviţa din Bucureşti – subcontractorul nostru din România -, există acum cele şase vagoane din componenţa unui tren. Trei vagoane sunt în probe de capsă, iar alte trei vagoane sunt la diverse stadii de asamblare finală“, a precizat, anterior, Băncescu.
Practic, primele teste făcute cu un tren produs de CAF se vor efectua cu o întârziere de peste un an, în contextul în care fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat anterior, pentru B365.ro, că “până la sfârşitul anului (n.r – 2012) primul tren trebuie să intre în probe”.
Ce diferențe sunt între CAF-uri și trenurile Bombardier
Dacă cele 44 de trenuri produse de Bombardier poartă nume de flori și de capitale europene, cele 16 trenuri noi produse de CAF vor purta numele principalelor râuri ale ţării. Primul tren care va intra în circulație este cel botezat Dunărea, urmat de Mureş, Prut, Siret și Olt.
Potrivit reprezentanţilor Metrorex, noile trenuri vor putea circula pe magistralele 1, 2 și 3, pe care s-a amplasat sistemul de monitorizare automată a trenului.
Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încât, atunci când trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiză amănunțită care să scoată la iveală defecţiunile trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi ține doar de latura tehnică a trenului și nu vizează furnizarea de internet gratuit pentru călători, așa cum s-a vehiculat anterior, a precizat Dan Tudorache, şef serviciu Material Rulant la Metrorex.
Trenurile CAF au și un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri și geamuri rabatabile.
Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.
Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4.940.000 euro fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune).
Cele 16 trenuri costă 97 de milioane de euro, fără TVA. Doar primele patru provin integral din Spania, restul de 12 urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Griviţa. Achiziţia celor 16 trenuri de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
13 Decembrie 2013, 17:31:12
Răspuns #38

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In regula, atunci poate ne lamuresti tu de ce este transport agabaritic.
Ba eu cred ca are legatura cu gabaritul dinamic, daca cuvantul "balangane" nu-ti suna bine.
De gabaritul dinamic ce spui ? Se incadreaza sau nu ?
M-am interesat si eu intre timp la niste surse credibile.
Repet,
Credeam ca te pricepi la transportul pe calea ferata mai bine decat mine.
Atentie, transportul este agabaritic, deci tine de dimensiuni. De dimensiunile dinamaice.
Dictionar de sinonime :
BÄ‚LÄ‚NGÄ‚NÍ vb. v. bălăbăni, clătina,    legăna.

Convoiul format din cele două rame de metrou a fost atacat cu pietre, de un grup de necunoscuţi, pe teritoriul Ungariei, a declarat anterior, pentru B365.ro, Iasmin Sandu, vicepreşedintele Asociaţiei RO-Trans. În urma acestui incident, una dintre ramele de metrou produse de CAF a fost avariată, după cum se poate vedea din imaginile postate de World of Railways pe Facebook.

Nu stiu de ce, dar am senzatia ca au fost doua trenuri de marfa si nu unul singur. Ma insel eu ?
memorat
14 Decembrie 2013, 13:28:03
Răspuns #39

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Sunt frumoase garniturile!
memorat