ISTORIA BOEING 737
27 Iunie 2019, 02:01:30

Autor Subiect: ISTORIA BOEING 737  (Citit de 615 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

02 Mai 2013, 20:12:05

Vlad

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 65
SERIA ORIGINALA
Boeing 737 a aparut prima oara pe hartie in anul 1964 la cererea companiei Lufthansa care avea nevoie de un avion economi pentru distante scurte. In 1967 acesta a iesit pe poarta uzinii din Seattle. Noutatile acestu model erau motoarele montate pe aripi, reducandu-se astfel numarul vibratiilor.
Primul model s-a numit Boeing "737-100",si a intrat in servicu pt. compania Lufthansa in Februarie 1968, si avea o autonomie de aproximativ 1100 mile nautice.
Urmatorul model din serie a fost "737-200", care era un 737-100 cu fuselajul extins pentru o capacitate mai mare de transport si o autonomie extinsa. Acest model a intrat in serviciu pentru compania americana United Airlines in Mai 1971, iar la scurta perioada de timp a aparut modelul "737-200 Advanced" care avea o aerodinamicitate imbunatatita, capacitate mai mare a rezervorului de combustibil, putere mai mare a motoarelor, si o autonomie mai mare fata de modelul precedent.

SERIA CLASSIC
Seria Classic a fost produsa intre anii 1981, si 2000 si a fost reprezenta de modele 300,400, si 500.
USAir, si Southwest Airlines au fost primii clienti ai modelului "737-300". In configuratia de o clasa avea un numar de 137 de locuri, iar in cea de a doua un numar de 128 de locuri. Modelul s-a produs intr-un numar de 1113 exemplare pana in Decembrie 1999 cand acesta a iesit din fabricatie, ultimul avion din serie fiind livrat catre compania Air New Zeeland.
Ulterior avioane mai vechi de pasageri au fost transformate in avioane Cargo pt transport  de marfa.

Boeing "737-400" a intrat in serviciu prima oara in anul 1985 pt. compania Piedmont Airline, si s-au produs intr-un numar de 486 de aeronave, ultima aeronava fiin livrata companiei Czech Airlines (CSA)
Modelul 737-400F (Freight), nu e un model produs de Boeing, ci unul convertit de compania Alaska Airlines in avion de marfa.

Modelul  "737-500"  Aintrat prima oara in serviciu in anul 1990 pentru compania Southwest Airlines din SUA. Acest model a avut cea mai mare autonomie din seria Classic.

SERIA NEXT GENERATION
Aceasta serie cuprinde modelele 600,700, si 800.
"737-600" a intrat in fabricatie in 1995, fabricandu-se in paralel cu avioanele din Seria Classic, iar primul a fost livrat in 1998 catre compania Scandinavian Airlines. Acest model menit sa inlocuiasca modelul 737-500 este cel mai scurt din seria sa. Competitorul direct al acestui model este Airbus A318.

Primul Boeing "737-700" a fost livrat catre compania SouthWest Airlines in anul 1998, si a fost conceput sa inlocuiasca modelul 737-300. Are un numar de 126 de locuri in configuratia cu 2 clase, si 149 de locuri in configuartia de o singura clasa. Competitorul acestui model este Airbus A319
Boeing "737-700ER" (EXTENDED RANGE) este modelul cu cea mai mare autonomie dintre modelele 737. Acesta are trenul de aterizare si fuselajul aripilor imprumutate de la Boeing 737-800, ceea ce i-a adus o autonomie de 5510 mile nautice (10205 km). Competitorul sau este Airbus A319LR.

Boeing "737-800" a iesit din productie in anul 1998, primul client fiind Hapag Lloyd Flug (TUIfly de acum) Are un numar de 162 de locuri in configuratia de 2 clase, si 189 de locuri in cea de o clasa, iar autonomia sa era de 2500 mile nautice (4000 km) Competitorul sau este Airbus A320.

Boeing "737-900" a fost livrat in 2001 catre Alaska Airlines, si e o varianta mai lunga decat 737-800, dar cu acelasi numar de locuri din cauza numarului mai mare de iesiri de siguranta.
"737-900ER" este cea mai lunga varianta de 737, avand un numar de 215 locuri intr-o singura clasa, si 180 in 2 clase. Primul avion din acest model a fost livrat catre compania Indoneziana Lion Air. Autonomia acestui avion este de 2950 de mile nautice (5310 km) si este menit sa inlocuiasca modelul 757. Competitorul sau este Airbus A321.37

Seria MAX
Productia merge mai departe cu seria MAX, iar primul avion urmeaza sa  fie livrat in 2017 catre compania indoneziana Lion Air.

Boeing 737 a devenit cel mai bine vandut avion comercial din lume, pana acum fiind livrate 7550 de avioane de acest tip.
Avionul cu numarul.
Simultan in aer sunt cel putin 1000 de avioane Boeing 737.
Avionul Boeing cu numarul 7500 a fost livrat catre compania din Malaesya Malindo Air, care si-a inceput activitatea ieri (1 Mai 2013)
Inca 3000 de aeronave 737 au fost comandate, si urmeaza sa fie livrate catre cumparatorii sai.
Tarom detine aeronave Boeing 737 modelele 300,700, si 800.
Boeing 737 se regaseste in flota a peste 500 de companii aeriene din 190 de tari.
Au existat 316 accidente sau incidente in care au fost implicate aeronavele 737.
Alti operatori romani care mai folosesc acest tip de aeronave sunt: Air Bucharest, Blue Air, si Carpat Air.

Atasez poze cu aceste modele preluate de pe www.JetPhotos.net






memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

11 Iunie 2013, 15:07:16
Răspuns #1

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Imi place enorm seria 100 cu motoarele alea lunguiete.
Un gen asemanator au fost si pe 707 daca nu ma insel, nu?
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
25 Mai 2019, 01:30:32
Răspuns #2

Trainspotter Europe

  • Mesaje postate: 13
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":