28 Martie 2024, 20:13:42

Autor Subiect: TransMontana/Le-ma 002 --> 91-53-0-480-002-1 (MMV)  (Citit de 9032 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

20 Octombrie 2012, 22:48:29
Răspuns #20

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
LEMA 002 alaturi de 001 in urma cu cateva ORE IN BC:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
20 Octombrie 2012, 23:06:43
Răspuns #21

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
91-53-0-480-002-1 a fost remizata aseara in DEPOUL BC, in seara aceasta plecand la tractiune pana la KITILA.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Noiembrie 2012, 13:07:14
Răspuns #22

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Va parasii ROMANIA in cel mai scurt timp, maine sosind in GARA DE NORD pentur ultima data.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Noiembrie 2012, 18:46:55
Răspuns #23

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Singurele locomotive româneşti, făcute de o echipă de cercetători. Le vând nemţilor
19 noi, 00:07 | Florin Cojocaru |   ECONOMICA.net


Echipa de la un fost institut de cercetare a fabricat o locomotivă de la zero pe care a vândut-o în Ungaria şi Căilor Ferate Germane. Softronic Craiova este, în prezent, singurul producător de locomotive din România după ce la Electroputere Craiova nu s-a mai fabricat nicio unitate de ani de zile iar fabrica şi-a scos producţia de locomotive din obiectul de activitate.
La Craiova se face o locomotivă 100% românească pe care o cumpără nemţii cu peste 3 milioane de euro. Nu, nu este vorba despre locomotiva Electroputere care, de alfel, nici nu mai e în producţie ci de un produs nou pe care l-au imaginat şi apoi produs designerii şi inginerii de la Softronic SRL, o firmă înfiinţată în 1999 cu echipa de la un fost institut de cercetare din localitate.

Cei de la Softronic nu au ajuns dintr-odată să facă locomotive. Au început cu diverse dispozitive care se montează pe o locomotivă precum un vitezometru care înregistrează toate mişcările făcute de locomotivă sau un contor plasat în exterior care măsoară consumul de energie.

 â€žPionieri pe piaÅ£a româneasca de material rulant al echipamentelor electronice comandate cu microprocesoare, specialiÅŸtii societatii au proiectat ÅŸi fabricat echipamente de modernizare începând de la siguranÅ£a circulaÅ£iei, măsură, control ÅŸi diagnoza, pâna la convertizoare statice de tracÅ£iune”, se arată în descrierea de pe site-ul propriu.

 După opt ani de producÅ£ie de echipamente electronice pentru modernizarea materialului rulant, echipa Softronic a decis să treacă ÅŸi la producÅ£ia de locomotive electrice. Nu au luat de nicăieri niciun patent ci, pur ÅŸi simplu, designerul s-a aÅŸezat la planşă ÅŸi a desenat o locomotivă. Pe care, apoi, cei de la Softronic au lansat-o în fabricaÅ£ie. „După atâţia ani de producÅ£ie de diverse echipamente pentru locomotivă ÅŸi de modernizat locomotive, am hotărât să facem una proprie. Nu am folosit modelul Electroputere, locomotiva noastră are faruri cu led-uri, o suprafaţă a geamurilor mult mai mare, cameră video în loc de oglindă retrovizoare ÅŸi o altă linie generală a ansamblului. Piesele le importăm, dar electronicele le facem noi”, a spus Misu Mihalache, director economic Softronic pentru ECONOMICA.NET . Potrivit acestuia locomotivele produse la Craiova au fost vândute către Deutsche Bahn(Căile Ferare Germane), filiala din România, dar ÅŸi în Ungaria. O locomotivă se vinde cu 2,5 milioane de euro fără TVA.

Softronic produce două modele de locomotivă, TransMontana şi Phoenix, ambele fiind o premieră în România. TransMontana este „prima locomotivă electrică cu motoare asincrone făcută în România” iar Phoenix este „prima locomotivă electrică fabricată în România cu reglaj pe joasă tensiune şi choppere pentru acţionarea motoarelor de curent continuu”.

Locomotivele produse de Softronic sunt licenţiate pentru a circula în România şi în ţările vecine precum Ungaria, Serbia şi Bulgaria.
La Craiova, Softronic dispune de o hală de montaj de 3.000 de metri pătraţi în care produce tot felul de echipamente care se montează pe locomotive şi o alta de 4.000 de metri pătraţi în care se produc şi modernizează locomotivele, cutiile de viteză şi boghiurile. Lângă aceasta din urmă mai sunt două anexe unde se efectuează vospirea şi spălarea unităţilor motoare.

Softronic este deţinută de necunoscuţii Ion Gîrniţă şi Oana-Adriana Miulescu, ambii domiciliaţi în Craiova. Anul trecut, firma a avut o cifră de afaceri de 55 de milioane de lei şi un profit brut de 4 milioane de lei.

În România nu mai există alţi producători de locomotive. Cele ce trag trenurile SNCFR sunt făcute cu ani în urmă la Electroputere Craiova, unele dintre ele modernizate de-a lungul anilor. Fabrica cumpărată de grupul saudit Al Ahrab în 2007 a renunţat oficial la producţia de locomotive în acest an. Neoficial, însă, producţia s-a sistat în urmă cu mai mult de 10 ani. Secţiile care au mai rămas din Electroputere fabrică motoare electrice.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":