28 Martie 2024, 14:17:37

Autor Subiect: Troleibuzele Rocar 412E/A De Simon  (Citit de 33771 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

29 Ianuarie 2013, 14:11:02
Răspuns #100

Autodromo 98

  • Mesaje postate: 26
astazi era pe linia 61  :)
memorat
21 Februarie 2013, 09:08:04
Răspuns #101

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
#7459 pe o ceata densa la AFI PALACE:
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Martie 2013, 17:54:26
Răspuns #102

Adrian RATB

  • Vizitator
Astazi #7459 a circulat bine-mersi pe linia 93, doar ca facea niste figuri la aceeleratie. :'(
memorat
17 Martie 2013, 19:38:38
Răspuns #103

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
17.03.2013

#7459.
memorat
19 Martie 2013, 12:01:14
Răspuns #104

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Astazi #7459 a circulat bine-mersi pe linia 93, doar ca facea niste figuri la aceeleratie. :'(
Adriane, vezi ca te molipsesti de la ANDREI:

PS: Ce figuri facea la acceleratie?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Martie 2013, 12:05:24
Răspuns #105

Adrian RATB

  • Vizitator
Adriane, vezi ca te molipsesti de la ANDREI:

PS: Ce figuri facea la acceleratie?
Oo Doamne... acceleratie...
Cand pleca, parca pleca in reluare, ca si cum ar fi fost tractat. Daca faci o cursa cu Rocarul, o sa ma intelegi.
La schimbul doi este un sofer mai batran, care poarta ochelari! ;D
LE: fratele lui #7459, adica #7454 a stat la dep. Vatra Luminoasa, fiind casat in aprilie 2009 (mai batran, casat la 11 ani de la fabricatie).
memorat
24 Martie 2013, 20:03:33
Răspuns #106

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Adriane, vezi ca te molipsesti de la ANDREI:

PS: Ce figuri facea la acceleratie?

Adica, cu ce sa se molipseasca? Sunt nebun psihic? Ce-am?  >:(
memorat
26 Martie 2013, 18:27:12
Răspuns #107

Adrian RATB

  • Vizitator
#7459 astazi la: Valea Argesului, Liceul Eugen Lovinescu si Bd.IULIU MANIU:
PS: ca fapti-vers, un sofer de pe un Irisbus mi-a propus sa fac cu 'asa da' si 'asa nu'. Eu am propus ca cele doua tipuri de troleibuze (Irisbus si Rocar) sa fie 'asa da', dar dansul a propus ca Irisbusul sa fie 'asa da' si Rocarul 'asa nu'... la intrebarea mea, mi-a spus ca trebuie imbunatatit parcul... ;)
Incercand sa ma i-au si la discutie cu domnul sofer de pe acest RDS, nu prea era incantat de masina pe care era turat...
memorat
31 Martie 2013, 17:07:04
Răspuns #108

Adrian RATB

  • Vizitator
#7459 pe linia 93 la 'Valea Argesului' + 'Afi Palace' (bineinteles, am fost si intrebat de cineva de ce fac poze, dar raspunsul meu l-a facut sa se simta prost):
memorat
01 Aprilie 2013, 12:19:46
Răspuns #109

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ceva tehnic:


Primul troleibuz cu motor asincron de tractiune realizat in Romania
Citat
INDA VFI-250K-1700T   Sisteme de actionare in c.a. pentru vehicule de tractiune urbana   
    Generalitati   

Troleibuzul EA412 (7459) este primul troleibuz cu actionare cu motor de tractiune asincron, realizat integral in  Romania cu echipament electric de tractiune 100 % romanesc.
Troleibuzul este echipat cu un sistem de actionare in c.a. tip VFI-50K-1700T, proiectat si fabricat de INDA Craiova si cu un motor de tracti-
une tip MABT-6, fabricat de ELECTROPUTERE Craiova.

Echipamentul INDA VFI-250K-1700T:
- este destinat actionarii vehiculelor urbane cu motoare de tractiune
  asincrone;
- este realizat cu dubla izolare fata de caroseria vehiculului, ceea ce
  face posibila utilizarea lui atat pe vehiculele cu circuit de intoarcere
  prin sina (tramvaie) cat si pe cele cu linia de alimentare izolata fata
  de masa (troleibuze);

 

     - are tensiunea de intrare 600 Vc.c. sau 750 Vc.c. cu abateri admise de -30 % ... +20% ;
- se poate utiliza atat singur pe troleibuze cat si impreuna cu altele similare pe tramvaie si unitati de tren multiple.

Componenta sistemului de actionare:


    

A. Convertor de tractiune INDA VFI-250K-1700T, alcatuit din invertor trifazat de tensiune si frecventa variabila si chopper de franare, ambele in tehnica IGBT.
    
B.Calculator de tractiune urbana  tip CTU pentru controlul convertorului de tractiune si pentru comanda vehiculului realizat cu microcontrolere.
 
Convertorul de tractiune asigura controlul de cuplu in regimurile de tractiune si franare electrica.

 
     Calculatorul de tractiune CTU se bazeaza pe utilizarea a  doua unitati centrale cu microprocesor pentru realizarea urmatoarelor functiuni:
   â€¢controlul circuitelor de forta ale convertorului VFI-250K-1700T;
   â€¢interfata cu vehiculul;
   â€¢prescrierea marimilor electrice;
   â€¢comanda si reglarea;
   â€¢achizitia semnalelor numerice si analogice si generarea comenzilor numerice;
   â€¢diagnoza si protectia;
   â€¢semnalizarea luminoasa si acustica;
   â€¢memorarea:
             - 30 de semnale digitale;
             - peste 3800 de evenimente;
             - circulara, continua, evenimentele noi inlocuindu-le pe cele vechi;
             - descarcarea datelor prin interfata seriala in PC.   
    
Performante

Sistemul de actionare in curent alternativ tip INDA-VFI-250K-1700T asigura comanda diverselor regimuri specifice in functionarea normala a troleibuzului:

   Accelerare - cu pornire lina controlabila si limitata in situatia deplasarii de manevra sau in situatii specifice de trafic
   (mers "bara la bara")
   Accelerare - cu pornire lina sau rapida in orice situatie de comanda a accelerarii prin pedala;
   Franare electrica - de serviciu, cu confort ridicat (fara socuri) in orice situatie de comanda a franarii prin pedala.

   Troleibuzul gol prezinta urmatoarele performante:
         â€”Accelerare: 1,3 m/s2, in domeniul de viteza 0-39 km/h;
         â€”Decelerare numai cu frana electrica regenerativa : 1,4 m/s2 de la viteza maxima pana la 5 km/h;
         â€”Franare electrica regenerativa - cu recuperarea energiei in retea pana la viteza de 5 km/h;

 
    
 
ASPECTE ENERGETICE COMPARATIVE INTRE TROLEIBUZUL ACTIONAT CU MOTOR ASINCRON
   DE TRACTIUNE SI CEL ACTIONAT CU SOLUTIA CLASICA (MOTOR DE C.C. SI REZISTENTE)
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
05 August 2013, 23:29:51
Răspuns #110

Adrian RATB

  • Vizitator
7459 in depou - phototrans.de
memorat
07 Septembrie 2013, 20:59:09
Răspuns #111

Adrian RATB

  • Vizitator
Retras din circulatie cu niste defectiuni... n-a mai circulat din luna mai, pe ultima lui linie 69:
memorat
07 Septembrie 2013, 21:21:11
Răspuns #112

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Pai trebuie sa ne luam adio de la Rocar,va fi casat la anul.Oricum,nu erau de cat niste copy-paste. >:(
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
07 Septembrie 2013, 22:16:04
Răspuns #113

Adrian RATB

  • Vizitator
Rocar de Simon este productie pur romaneasca, dar bineinteles, ca o mica parte e copiata de la autobuzele din Milano.
memorat
07 Septembrie 2013, 22:26:08
Răspuns #114

David

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 892
  • Gen: Bărbat
  • 4149
Linia 331:Cartier Damaroaia-Piata Presei-Piata Romana
memorat
18 Septembrie 2013, 07:32:26
Răspuns #115

Adrian RATB

  • Vizitator
Din doua e una: ori are probleme chiar la motorul asincron, ori titularul de la sch. 1 e in concediu medical si masina nu o da la sch. 2, in cazul autobuzului 98. Iata o poza cu el aproape gata dupa Reparatia Capitala, sursa: transira
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":