28 Martie 2024, 23:34:39

Autor Subiect: Canalul Dunăre-BucureÈ™ti  (Citit de 3009 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

17 Martie 2012, 12:40:05

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cu vaporul din Capitală pe litoral. Comisia Europeană a acceptat finanțarea canalului Dunăre-București

În următorii ani, bucureștenii ar putea ajunge din Capitală direct pe litoral cu vaporul. După 22 de ani de la întreruperea lucrărilor, Comisia Europeană a acceptat să finanțeze construcția Canalului Dunăre-București.
Construcţia canalului Dunăre-Bucureşti a început în 1984, şi la revoluţie era finalizat în proporţie de aproximativ 70%. După 1989, lucrările au încremenit. Viitoarea arteră navigabilă măsoară 73 de kilometri lungime, 80 de metri lăţime şi o adâncime medie de cinci metri.

Portul Capitalei urma să fie la Dărăşti, în sud, şi era aproape gata în 1989. Acum este doar o ruină, în mijlocul unui câmp plin de gunoaie. Câțiva stâlpi, parțial vandalizați de căutătorii de fier vechi. Asta este cam tot ce a mai rămas din unul dintre cele mai grandioase proiecte ale lui Nicolae Ceaușescu. Foştii constructori, dar şi localnicii, îşi amintesc cum era în urmă cu mai bine de 20 de ani.

“Comisia a acceptat propunerea României de a finanța din aceste fonduri construcția Canalului Dunăre-București dar și alte proiecte pe care le vom înainta în perioada imediat următoare”, a declarat ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, citat de realitatea.net.

Acesta este doar un prim pas: pentru amenajarea construcției mai este nevoie de acordul miniştrilor Transporturilor, Telecomunicaţiilor şi Energiei din Uniunea Europeană.

Fostul șef al statului, Ion Iliescu, a susținut recent că construcția canalului Dunăre-București este “o idee proastă” și că i-a trimis o scrisoare ex premierului, Emil Boc, prin care acesta subliniază lipsa de realism şi de fundamentare tehnică şi economică a proiectului. Vezi aici cum justifică Iliescu acest lucru.

Pentru amenajarea canalului Dunăre-București, primarul general Sorin Oprescu a cerut ajutor specialiștilor maghiari de la Budapesta, alături de dezvoltarea zonei metropolitane a Capitalei.


http://b365.realitatea.net/news/cu-vaporul-din-capitala-pe-litoral-comisia-europeana-a-acceptat-finantarea-canalului-dunare-bucuresti/
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

            

19 Martie 2012, 21:37:21
Răspuns #1

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Un proiect care ar fi fost fiabil atata pentru Capitala cat si pentru tara ,ar fi dat locuri de munca multor romani si ar fi pus poate tara pe roate(am inceput sa vorbesc ca Dan Diaconescu cu al sau PP-DD  :P :P ).Dar va mai dura mult timp pana va fi pus in practica proiectul.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
25 Septembrie 2012, 13:27:57
Răspuns #2

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Sorin Oprescu: "Este extrem de important ca Bucureştiul să devină capitală la Dunăre"


Primarul general Sorin Oprescu a declarat luni că este extrem de important ca Bucureştiul să devină capitală la Dunăre, jucând totodată un rol central în atingerea obiectivelor de cooperare în Uniunea Europeană.
"Este extrem de important ca Bucureştiul să devină capitală la Dunăre, cu atât mai mult cu cât acesta reprezintă un pol de dezvoltare pentru România, pe de o parte, dar şi unul dintre cele mai importante centre economice, culturale şi universitare din Europa Centrală şi de Sud-Est. Din acest motiv, Bucureştiul trebuie să joace un rol central în atingerea obiectivelor de cooperare regională ale Uniunii Europene. Trebuie să acţionăm rapid pentru a pune în adevărata sa valoare întreaga capacitate ştiinţifică, universitară, financiară, culturală a Bucureştiului pentru atingerea obiectivelor Strategiei UE pentru Regiunea Dunării", a spus primarul general al Capitalei, la la Conferinţa Europeană a Oraşelor şi Regiunilor Dunărene desfăşurată în Viena.

Edilul sef a mai precizat că municipalitatea bucureşteana îşi doreşte şi este în masura să finalizeze proiecte deja incepute, dar şi să demareze unele noi, care să genereze atât crearea de locuri de muncă, cât şi dezvoltarea turismului.

La finalul conferinţei, primarul general a propus ca următoarea Conferinţă Europeană a Oraşelor şi Regiunilor Dunărene să aibă loc la Bucureşti, în octombrie 2013.

Tot luni, Sorin Oprescu s-a întâlnit cu Andreas Treichl, CEO al Erste Group, şi cu Herbert Stepic, CEO al Raiffeisen Bank International, potrivit unui comunicat al municipalităţii Capitalei.

În cadrul celor două întâlniri, edilul a ţinut să se asigure că demersurile municipalităţii de a atrage finanţări pentru unele dintre proiectele aflate în derulare, respectiv iniţierea unora noi, în contextul ajungerii la maturitate, în 2015, a împrumuturilor contractate de administraţia anterioară, vor fi privite cu toată seriozitatea şi toată deschiderea de către două dintre cele mai puternice bănci ce acţionează pe piaţa europeană.

În acest sens, se arată în comunicat, edilul-şef al Capitalei a ţinut să transmită asigurările administraţiei pe care o conduce că, imediat ce municipalitatea îşi va fi definitivat strategia referitoare la viitoarea finanţare, aceasta va fi pusă la dispoziţia tuturor celor interesaţi, procesul de selecţie urmând să fie realizat în mod transparent şi pe baza unui dialog competitiv. Cele doua întâlniri au avut loc după ce Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat iniţiativa primarului general de a contracta o finanţare de 800 de milioane de euro.

De asemenea, în cadrul unei întrevederi dintre reprezentanţii Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale de la Bucureşti şi cei ai Uniunii Spitalelor din Viena, care a avut loc tot luni, s-a convenit încheierea unui protocol de colaborare pentru facilitarea accesului medicilor din spitalele administrate de municipalitatea bucureşteană la burse de perfecţionare acordate gratuit de autorităţile vieneze.


http://b365.realitatea.net/sorin-oprescu-este-important-ca-bucurestiul-sa-devina-capitala-la-dunare_183054.html

memorat
20 Noiembrie 2012, 15:49:18
Răspuns #3

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ministerul Transporturilor dezgroapă Canalul Dunăre-București: reîncepe lucrările în 2013


Ministerul Transporturilor a tăiat din finanțarea pentru Magistrala 5 de metrou, ceea ce s-ar putea solda cu întârzierea finalizării lucrării, dar și de la lucrările pentru Centura Capitalei, din lipsă de bani. Vrea însă să reînceapă în 2013 lucrările la Canalul Dunăre-București, un proiect ce ar costa 1,8 miliarde euro.
Directorul Administraţiei Naţionale a Canalelor Navigabile, Daniel Georgescu, a declarat că dintenționează să acceseze fonduri europene pentru reînceperea construcției. În caz că nu va reuşi acest lucru, el va apela la investitori străini. Proiectul va genera 500 de locuri de muncă şi va uşura considerabil traficul pe ruta Constanţa – Bucureşti, spun reprezentanții Ministerului Transporturilor. Dacă lucrările vor începe anul viitor, aşa cum se doreşte, în 2017 vor putea circula primele barje pe Canalul Constanţa – Bucureşti. Proiectul a fost introdus, de altfel, în strategia europeană a Dunării.

Canalul, început în 1984

Construcţia canalului Dunăre-Bucureşti a început în 1984, şi la revoluţie era finalizat în proporţie de aproximativ 70%. După 1989, lucrările au încremenit. Viitoarea arteră navigabilă măsoară 73 de kilometri lungime, 80 de metri lăţime şi o adâncime medie de cinci metri.

Portul Capitalei urma să fie la Dărăşti, în sud, ÅŸi era aproape gata în 1989. Acum este doar o ruină, în mijlocul unui câmp plin de gunoaie. Câţiva stâlpi, parÅ£ial vandalizaÅ£i de căutătorii de fier vechi. Mai mult, o parte din terenul pe  care ar fi trebuit să treacă acest canal a fost privatizată de primarul din OlteniÈ›a: Primarul ora­şului OlteniÅ£a a trecut terenul străbătut de Canal mai întâi în proprie­ta­tea Primăriei, după care l+a vândut unor firme private clientelare, scria Jurnalul NaÅ£ional.

Fiecare ministru care a trecut pe la Transporturi a anunţat că va termina lucrările la canalul Dunăre-Bucureşti. Dacă în 2008, Ludovic Orban estima un deviz de 450 de milioane de euro, în 2010 Anca Boagiu vedea costuri de şase ori mai mari, în condiţiile în care canalul ar fi fost prelungit cu 31 de kilometri.

"În ceea ce priveşte proiectul de regulament privind Mecanismul Conectarea Europei, dacă acest instrument va fi validat în cadrul Consiliului TTE, Comisia a acceptat propunerea României de a finanța din aceste fonduri construcția Canalului Dunăre-București dar și alte proiecte pe care le vom înainta în perioada imediat următoare. Există un angajament ferm al Comisiei de a oferi României asistență tehnică în vederea pregătirii unei liste de proiecte eligibile pentru a creşte capacitatea de absorbţie a fondurilor în perspectiva financiară 2014-2020, atât prin discuții la București cât și prin detașarea unor experți români la Bruxelles", declara ministrul Alexandru Nazare, în luna martie.

Bătaie pe canal: Oprescu vs. Ministrul Transporturilor vs. Ministrul Dezvoltării

Proiectul Canalului este unul dorit și de autoritățile locale de la București. Sorin Oprescu a susținut că ar dori să preia această lucrare la municipalitate, în condițiile dezvoltării unei zone metropolitane a Capitalei. De altfel, el a cerut sprijin în acest sens și de la autoritățile de la Budapesta.

Chiar fost premier Emil Boc a prezentat însă proiectul canalului președintelui Chinei, în timpul vizitei sale la Beijing din august 2011, Hu Jintao arătându-se interesat de proiect, fără urmări, însă.

Elena Udrea dorea și ea să ia acest proiect la Ministerul Dezvoltării, care să îl desfășoare în parteneriat cu Ministerul Transporturilor.

Un specialist în hidrotehnică, însă, președintele Ion Iliescu, declara anul trecut că reluarea lucrărilor la canalul Dunăre-București este o prostie, deoarece nu se justifică economic: traficul fluvial pe Dunare s-a redus pâna aproape de dispariţie, iar porturile românesti practic nu mai există. În opinia sa, canalul nu se justifică întrucât între Bucureşti şi Giurgiu, Olteniţa sau Călăraşi traficul fluvial va fi zero, aceste localitaţi fiind conectate de Capitală atât pe cale ferată, cât şi pe sosele. "Atunci, dacă nu există un astfel de trafic, ce poate motiva construirea unui canal? Ce sa se transporte pe un asemenea traseu?", se intreabă fostul sef al statului.


http://b365.realitatea.net/ministerul-transporturilor-dezgroapa-canalul-dunare-bucure-ti-reincepe-lucrarile-in-2013_184886.html
memorat
28 Noiembrie 2012, 18:53:20
Răspuns #4

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Canalul Bucureşti-Dunăre ar putea fi finalizat din fonduri europene
 

Lucrările pentru finalizarea canalului Bucureşti - Dunăre ar putea fi finanţate din fonduri europene. Primarul General, Sorin Oprescu, a avut marţi o cu Johannes Hahn, Comisar al Uniunii Europene pentru Politica Regionala, cu care a discutat despre strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii si, in acest context, despre posibilitatile de finantare.
Primarul Oprescu a subliniat importanta conectarii Bucurestiului la reteaua dunareana, alaturi de celelalte orase riverane, demersurile actualei administratii urmarind asigurarea participarii in procesul decizional ce vizeaza Strategia Dunarii.

In acest sens, Primarul General i-a prezentat oficialului european stadiul lucrarilor deja realizate in cadrul proiectului canalului Bucuresti – Dunare, lucrari oprite imediat dupa decembrie 1989, respectiv beneficiile acestui proiect pentru Capitala Romaniei si regiunea Dunarii de Jos.

"Doresc sa ma asigur ca acest proiect, sustinut de o parte a societatii romanesti, dar si contestat de o alta, este corect prezentat si astfel inteles prin prisma avantajelor pe care ar urma sa le aduca, nu numai noua romanilor, ci si Europei, si ma refer aici la reducerea decalajelor dintre diversele sale regiuni. Canalul Bucuresti – Dunare
nu inseamna doar o noua ruta de transport, ci si o sursa de energie, o sursa de apa pentru dezvoltarea unui sistem performant de irigatii, o investitie in turism, dar si in protectia mediului", a declarat Primarul Oprescu.
Johannes Hahn a exprimat disponibilitatea Comisiei de a lua in discutie o viitoare finantare a lucrarilor la acest proiect, pe baza informatiilor ce ar urma sa fie puse la dispozitie de partea romana si, in acest sens, a declarat ca asteapta, in viitorul apropiat, initierea discutiilor cu oficialitatile romane.

"Este un proiect care poate beneficia de finantarea Uniunii Europene. Avand in vedere dimensiunea sa financiara, precum si durata acestuia, ma astept sa fie sustinut si la nivelul Guvernului dumneavoastra, nu doar la cel al autoritatilor locale, in calitatea lor de beneficiari directi", a declarat Comisarul European pentru Politica Regionala.

In perioada imediat urmatoare, dupa analizarea documentelor puse la dispozitie de partea romana cu prilejul acestei intrevederi, vor fi discutati pasii concreti ce ar trebui efectuati pentru realizarea acestui proiect, respectiv demersurile necesare la nivelul Bucurestiului, ale celorlalte autoritati locale din regiune, dar si la nivel central, Comisia pentru Politica Regionala asteptand o implicare concreta si din partea Guvernului roman.
Primarul General, Sorin Oprescu, se afla la Forumul Anual privind Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunarii, care are loc in acesta perioada la Regensburg, Germania. Miercuri, la lucrarile forumului de la Regensburg a participat si Cancelarul Germaniei, Angela Merkel.


http://www.rtv.net/canalul-bucuresti-dunare-ar-putea-fi-finalizat-din-fonduri-europene_55456.html
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":