28 Martie 2024, 17:24:12

Autor Subiect: Machete DeAgostini 1:72 - Bus Collection  (Citit de 14116 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

17 Noiembrie 2012, 01:10:58
Răspuns #20

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Nu. Acela era Ikarbus. Varianta iugoslavă a Ikarusului.
IKARBUS a nu se confunda cu IKARUS-ul maghiar!!!

Scurta istorie din aduceri aminte:

Din cate tin minte, IKARUS (maghiar) a fost fondat in 1895 si producea autovehicule, iar in 1923 a aparut IKARUS (iugoslav), dar care producea avioane, nu autovehicule.
Dupa aceea (199... nu mai retin anul) a avut loc un proces intre partea maghiara si cea iugoslava, privind numele IKARUS, proces castigat evident de maghiari, deoarece brevetase inca din '895 numele de IKARUS. Astfel, iugoslavii au fost nevoiti sa schimbe numele, si asa a aparut IKARBUS. Autobuzele/autocarele iugoslave, nu au nimic in comun cu cele maghiare, iar singurul lucru care le leaga cat de cat este numele de RABA (dar nu intru in detalii). Mai mult, datorita faptului ca si iugoslavii incepuse pe la sfarsitul anilor '60 sa fabrice autobuze/autocare, au diferentiat numele/numerele de cele maghiare prin indicativul IK.
Este adevarat, pentru o perioada de timp au existat doua firme diferite cu acelasi nume (IKARUS), una in Iugoslavia (actuala Serbia) si una in Ungaria, dar nu era acelasi producator cu doua fabrici in tari diferite.

O confuzie se face asupra autobuzului IK-4, pe care multi il considera ca fiind unguresc.
Uite exemplu:

http://www.youtube.com/watch?v=YhYyy95pvOw

Accesand linkul de mai sus, o sa vezi comentariul unui individ care stie ca IKARUS este firma ungureasca si pentru el orice autobuz IKARUS este unguresc (asa stie el...) ;)

CITEZ: "Nu stiu despre motor sau suspensie, dar stiu sigur ca tara de origine este UNGARIA. Ikarus este marca ungureasca!  ;D

ninosu22 in reply to alfred963 (Show the comment) 3 years ago"

Ce nu stie respectivul individ, este ca la proiectarea si constructia autobuzului IK-4, au contribuit 4 state (Austria, Italia, Ungaria si Yugoslavia), de aici rezultand cifra 4. Pe masca motorului scrie de fapt IK4... NU IKARUS.

Deci IKARUS IK-4 este un autobuz fabricat de IKARUS Iugoslavia (actuala Serbia), prin colaborarea a 4 state si nu este un autobuz unguresc, deoarece nu este fabricat de IKARUS Ungaria.

Sper ca am fost destul de explicit. Daca doresti mai multe informatii, o sa gasesti pe net.
memorat
17 Noiembrie 2012, 09:24:02
Răspuns #21

Adrian RATB

  • Vizitator
IKARBUS a nu se confunda cu IKARUS-ul maghiar!!!

Scurta istorie din aduceri aminte:

Din cate tin minte, IKARUS (maghiar) a fost fondat in 1895 si producea autovehicule, iar in 1923 a aparut IKARUS (iugoslav), dar care producea avioane, nu autovehicule.
Dupa aceea (199... nu mai retin anul) a avut loc un proces intre partea maghiara si cea iugoslava, privind numele IKARUS, proces castigat evident de maghiari, deoarece brevetase inca din '895 numele de IKARUS. Astfel, iugoslavii au fost nevoiti sa schimbe numele, si asa a aparut IKARBUS. Autobuzele/autocarele iugoslave, nu au nimic in comun cu cele maghiare, iar singurul lucru care le leaga cat de cat este numele de RABA (dar nu intru in detalii). Mai mult, datorita faptului ca si iugoslavii incepuse pe la sfarsitul anilor '60 sa fabrice autobuze/autocare, au diferentiat numele/numerele de cele maghiare prin indicativul IK.
Este adevarat, pentru o perioada de timp au existat doua firme diferite cu acelasi nume (IKARUS), una in Iugoslavia (actuala Serbia) si una in Ungaria, dar nu era acelasi producator cu doua fabrici in tari diferite.

O confuzie se face asupra autobuzului IK-4, pe care multi il considera ca fiind unguresc.
Uite exemplu:

http://www.youtube.com/watch?v=YhYyy95pvOw

Accesand linkul de mai sus, o sa vezi comentariul unui individ care stie ca IKARUS este firma ungureasca si pentru el orice autobuz IKARUS este unguresc (asa stie el...) ;)

CITEZ: "Nu stiu despre motor sau suspensie, dar stiu sigur ca tara de origine este UNGARIA. Ikarus este marca ungureasca!  ;D

ninosu22 in reply to alfred963 (Show the comment) 3 years ago"

Ce nu stie respectivul individ, este ca la proiectarea si constructia autobuzului IK-4, au contribuit 4 state (Austria, Italia, Ungaria si Yugoslavia), de aici rezultand cifra 4. Pe masca motorului scrie de fapt IK4... NU IKARUS.

Deci IKARUS IK-4 este un autobuz fabricat de IKARUS Iugoslavia (actuala Serbia), prin colaborarea a 4 state si nu este un autobuz unguresc, deoarece nu este fabricat de IKARUS Ungaria.

Sper ca am fost destul de explicit. Daca doresti mai multe informatii, o sa gasesti pe net.
Ikarbus nu este tot una cu Ikarus chiar daca seamana denumirea.
Cat despre IK4 e un Ikarus modificat.

Un nou venit în parcul auto KingDesign

Jelcz Berilet PR110 DeAgostini Polonia

Cum e DeAgostini, are micile probleme dar nu sunt vizibile la prima vedere. Doar după o analiză mai amănunțită se văd aceste probleme.
Exista si in OMSI un astfel de autobuz.
memorat
17 Noiembrie 2012, 12:24:10
Răspuns #22

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Ikarbus nu este tot una cu Ikarus chiar daca seamana denumirea.
Merci ca m-ai aprobat! Exact asta scrisesem mai sus.. ;D

Cat despre IK4 e un Ikarus modificat.
Modificat de cine, taticu?  ;D de soarta?  ;D genetic?  ;D
IK-4 nu a fost modificat de niciun Ikarus... CI FABRICAT DE IKARUS!!!

Acum poate ai inteles diferenta...!!!
memorat
04 Decembrie 2012, 08:11:15
Răspuns #23

Adrian RATB

  • Vizitator
Un nou venit în parcul auto KingDesign

Jelcz Berilet PR110 DeAgostini Polonia

Cum e DeAgostini, are micile probleme dar nu sunt vizibile la prima vedere. Doar după o analiză mai amănunțită se văd aceste probleme.
Cam cat de mare este autobuzul? il puteti atasa va rog langa o tastatura, monitor de calculator sau alt-ceva sa-mi pot da seama? multumesc :D
memorat
04 Decembrie 2012, 08:21:50
Răspuns #24

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Imparte 120000 (cu aproximatie, lungimea unui autobuz real) la 172 (scara de constructie) si rezulta in jur de 17 cm (lungimea machetei... nuu.... altceva...  8) )
memorat
04 Decembrie 2012, 08:24:01
Răspuns #25

Adrian RATB

  • Vizitator
Imparte 120000 (cu aproximatie, lungimea unui autobuz real) la 172 (scara de constructie) si rezulta in jur de 17 cm (lungimea machetei... nuu.... altceva...  8) )
:)) desigur ca vorbim de lungimea machetei. Multumesc pentru detalii ;)
memorat
04 Decembrie 2012, 08:37:10
Răspuns #26

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Daca stiam cu exactitate ce dimensiuni are, iti calculam.
memorat
04 Decembrie 2012, 08:41:32
Răspuns #27

Adrian RATB

  • Vizitator
Daca stiam cu exactitate ce dimensiuni are, iti calculam.
;D multumesc, dar era de-ajuns macheta pusa langa un obiect cunoscut, stiind dimensiunea acestuia (tastatura de-ex) ;)
memorat
04 Decembrie 2012, 08:43:51
Răspuns #28

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
;D multumesc, dar era de-ajuns macheta pusa langa un obiect cunoscut, stiind dimensiunea acestuia (tastatura de-ex) ;)
Pe viitor, vei stii cum se "traduce" la scara.
memorat
04 Decembrie 2012, 18:00:04
Răspuns #29

FBW58

  • Mesaje postate: 250
  • Gen: Bărbat
  • De la est la vest prin nord si sud...
Cam cat de mare este autobuzul? il puteti atasa va rog langa o tastatura, monitor de calculator sau alt-ceva sa-mi pot da seama? multumesc :D

Este la scara 1:72.
"Nu ne vindem tara' ... rau am facut
memorat
08 Decembrie 2012, 18:32:27
Răspuns #30

FBW58

  • Mesaje postate: 250
  • Gen: Bărbat
  • De la est la vest prin nord si sud...
Van Hool 306 1958
"Nu ne vindem tara' ... rau am facut
memorat
08 Decembrie 2012, 18:33:48
Răspuns #31

FBW58

  • Mesaje postate: 250
  • Gen: Bărbat
  • De la est la vest prin nord si sud...
Scania Vabis D11 1964
"Nu ne vindem tara' ... rau am facut
memorat
08 Decembrie 2012, 21:47:13
Răspuns #32

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Doamne, de ce nu apar aceste autobuze si la 1/43? Mi-as da tot salariul ca sa le am in colectie. Superbe si o adevarata bucurie pentru "strangatorii" de 1/72.
memorat
09 Decembrie 2012, 19:38:13
Răspuns #33

Adrian RATB

  • Vizitator
Doamne, de ce nu apar aceste autobuze si la 1/43? Mi-as da tot salariul ca sa le am in colectie. Superbe si o adevarata bucurie pentru "strangatorii" de 1/72.
Cred ca nu apar datorita ca la aceasta scara, este mare pentru un autobuz. Si cineva, pasionat, de machete 1/43, sa-si dea tot salariul, ... numai eu ca am dat 20 de lei pe o macheta frumoasa au facut ai mei panarama :'(
memorat
13 Decembrie 2012, 09:55:03
Răspuns #34

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
numai eu ca am dat 20 de lei pe o macheta frumoasa au facut ai mei panarama :'(
La "inceputurile colectiei", mi se pareau "de lux" machetele BBURAGO sau HONGWELL... dar... eram doar la inceput... ;)
memorat
13 Decembrie 2012, 11:23:39
Răspuns #35

FBW58

  • Mesaje postate: 250
  • Gen: Bărbat
  • De la est la vest prin nord si sud...
Oleco. Nu cred cț vor apărea la scară mai mare pentru că știi cât de mare ar trebui să fie. Pentru autobuze scara asta e bună.

Și mie mi se păreau de lux Bburago până când nu am dat de AA, Norev sau HW Elite. Dar aici nu discutăm de începutul colecției noastre ci de colecția Bus-Collection de la Atlas/DeAgostini. Vă rog frumos gata cu off-topic. Dacă nu aveți ce zice despre colecția în sine mai bine nu ziceți. Ne-am înțeles?
"Nu ne vindem tara' ... rau am facut
memorat
13 Decembrie 2012, 11:26:47
Răspuns #36

Adrian RATB

  • Vizitator
Oleco. Nu cred cț vor apărea la scară mai mare pentru că știi cât de mare ar trebui să fie. Pentru autobuze scara asta e bună.

Și mie mi se păreau de lux Bburago până când nu am dat de AA, Norev sau HW Elite. Dar aici nu discutăm de începutul colecției noastre ci de colecția Bus-Collection de la Atlas/DeAgostini. Vă rog frumos gata cu off-topic. Dacă nu aveți ce zice despre colecția în sine mai bine nu ziceți. Ne-am înțeles?
Da. Ne-am inteles.. deci, aceste autobuze le cumparati din Franta?
memorat
13 Decembrie 2012, 11:32:49
Răspuns #37

FBW58

  • Mesaje postate: 250
  • Gen: Bărbat
  • De la est la vest prin nord si sud...
Aceste autobuze sunt luate ori de pe Ebay, de obicei Germania sau mai nou am pe cineva în Ungaria care îmi trimite colecția cum apare, adică o dată pe lună.
"Nu ne vindem tara' ... rau am facut
memorat
13 Decembrie 2012, 11:39:47
Răspuns #38

Adrian RATB

  • Vizitator
Aceste autobuze sunt luate ori de pe Ebay, de obicei Germania sau mai nou am pe cineva în Ungaria care îmi trimite colecția cum apare, adică o dată pe lună.
O mica intrebare dl. FBW58: piesele sunt sensibile, (oglinzi, stergatoare) - ca la masini de legenda?
memorat
13 Decembrie 2012, 12:48:05
Răspuns #39

FBW58

  • Mesaje postate: 250
  • Gen: Bărbat
  • De la est la vest prin nord si sud...
Da sunt sensibile, dar cel puțin sunt protejate cu plastic de forma pieselor sensibile. Mai mult au carcasă de plastic transparent care protejează tot vehiculul.
"Nu ne vindem tara' ... rau am facut
memorat