28 Martie 2024, 16:03:57

Autor Subiect: Telegondola de Bucuresti  (Citit de 4345 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

17 Februarie 2012, 13:03:17

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Telegondola de București: “undă verde” pentru traversarea monumentelor istorice

Concluziile studiului istoric de fundamentare pentru parcurile Plumbuita și Herăstrău, ce a fost solicitat pentru proiectul telegondolei de București, urmează să fie prezentat Ministerului Culturii, luna viitoare, pentru a primi avizul instituției. Documentul este favorabil construcției instalației de transport pe cablu deasupra monumentelor istorice.
Potrivit Studiului istoric de fundamentare pentru parcurile Plumbuita și Herăstrău, solicitat de Comisia de Urbanism din Primăria Capitalei, telegondola poate trece pe deasupra monumentelor istorice întâlnite pe traseu, fără să pună în pericol protejarea și conservarea acestora.

“Studiul istoric a demonstrat că valorile parcurilor Plumbuita și Herăstrău nu sunt incompatibile cu amplasarea unei stații de transport pe cablu, în anumite condiții și soluții tehnico-arhitecturale….Protejarea și conservarea monumentelor istorice din zona parcurilor Plumbuita și Herăstrău nu este pusă în cauză de instalarea telegondolei”, se menționează în documentul obținut de B365.ro.

Telegondola ar urma să facă legătura între zonele Şoseaua Pantelimon, Şoseaua Colentina şi Sectorul 1, zona parcului Herăstrău de pe teritoriul sectoarelor 1 și 2. Instalația pe cablu se va întinde pe un traseu de 10 kilometri, urmând să aibă șase stații, după cum B365.ro a scris aici.

Traseul va avea două stații de capăt, respectiv în Parcul Herăstrău și la Hipermarketul Cora Pantelimon, fiind prevăzute cinci tronsoane:

1. Parcul Herăstrău (stație capăt) – Bordei (stație intermediară- complex de agrement și parcare în clădire de circa 100 locuri) cu șase piloni de sustinere

2. Bordei (stație intermediară- complex de agrement și parcare) – Str. Barbu Văcărescu (stație intermediară – complex de agrement și parcare în clădire de circa 150 locuri) cu șase piloni de susținere

3. Str. Barbu Văcărescu (stație intermediară – complex de agrement și parcare) – Parc Plumbuita (stație intermediară – spațiu depozitare gondole) cu zece piloni de susținere

4. Parc Plumbuita (stație intermediară – spațiu depozitare gondole) – Heliade (stație intermediară) cu șapte piloni de susținere

5. Heliade (stație intermediară) – Hipermarket Cora (stație capăt) cu 17 piloni de susținere.

Avize de la 22 de instituții

Concluziile studiului istoric urmează să fie prezentate Ministerului Culturii pentru a se obține avizul de la această instituție. “Studiul istoric va fi susținut la Ministerul Culturii în comisia de specialitate, în luna martie cel târziu. După obținerea avizului de la minister, se va rediscuta în comisia tehnică a Primăriei Municipiului București spre a fi aprobat în Consiliul General”, a declarat pentru B365.ro Bogdan Pârvanu, arhitectul șef al Sectorului 2.

După cum susțin autoritățile, până acum, s-au obținut avize de la peste 20 de instituții, inclusiv SRI și STS, fiind necesar încă unul de la Ministerul Educației.

“Ne mai trebuie un aviz de la Ministerul Educației precum că este de acord să treacă un stâlp de susținere în apropierea bazei sportive Cutezătorii. În rest, s-au rezolvat solicitările la 22 de instituții”, a precizat pentru B365.ro primarul Sectorului 2, Neculai Onțanu.

Telegondola, acces facil la unele obiective de patrimoniu

Din telegondolă, bucureștenii vor putea admira o salbă de șase lacuri, după cum a fost denumită de autorități, pe listă fiind incluse Dobroești, Fundeni, Râul Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca și Herăstrău. La acestea se adaugă zeci de obiective cultural-artistice, turistice și religioase printre care Mănăstirea Cernica, Pasărea Lebăda Pantelimon – demolată și reconstruită de comuniști, Mănăstirea Plumbuita care face parte din prima centură medievală de apărare a orașului, Capela Ghika, parcul Plumbuita și multe altele.

“În cazul unor monumente istorice de pe traseul telegondolei, existența acestei forme de transport este singura formă de accesibilitate la monument (cazul Palatului Ghika și a Grădinii Palatului Ghika). În situația parcului Herăstrău, se poate vorbi și de o ușurare a perceperii unora dintre trăsăturile valoroase ale parcului și chiar a clădirilor de valoare arhitecturală ce-l bordează (Casa Scânteii). Ușurarea transportului va face publice anumite valori ale patrimoniului cultural și unor categorii ce nu au în mod obișnuit posibilitatea să le cunoască”, concluzionează studiul istoric al telegondolei de București care interzice, totodată, dispunerea de reclame sau alte forme de publicitate pe exteriorul cabinelor de transport precum și amplasarea stâlpilor de susținere în situri arheologice clasate.

De asemenea, studiul recomandă să fie făcut un studiu asupra culorii și texturii cabinelor astfel încât în “deplasarea acestora să nu se creeze un contrast de culoare, strălucire sau textură cu mediul”.

Telegondola va circula la înălțimea unui bloc de zece etaje

După cum susțin specialiștii, traseul complet al telegondolei va dura, de la un capăt la altul, cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanți, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.

“Punctul maxim de înălțime va fi la 85 de metri, dar în medie, se va circula la 30-50 de metri. Cabinele ar putea fi amplasate la o distanță de 100 de metri una de cealaltă și vor circula cu o frecvență de un minut în stații”, a explicat pentru B365.ro Liliana Solon, directorul Kasol Group, unul dintre proiectanții instalației pe cablu care a adăugat că a fost luată în calcul posibilitatea unui abonament pentru deplasările la serviciu.

Finanțarea proiectului telegondolei de București va fi asigurată din fonduri europene, până acum nefiind avansate costurile totale întrucât nu a fost elaborat studiul de fezabilitate.


http://b365.realitatea.net/news/telegondola-de-bucuresti-are-unda-verde-pentru-a-trece-pe-deasupra-parcului-herastrau/
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

30 Martie 2012, 17:37:52
Răspuns #1

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Traseul telegondolei din București a fost schimbat. Nu mai trece pe deasupra Herăstrăului

 Proiectul telegondolei din Bucuresti a fost prezentat, miercuri, la Comisia Nationala a Monumentelor Istorice de pe langa Ministerul Culturii in vederea obtinerii avizului de specialitate de la aceasta institutie. Membrii Comisiei au cerut proiectantilor sa schimbe traseul instalatiei pe cablu astfel incat sa ocoleasca Parcul Herastrau, monument istoric.
“Proiectul telegondolei a fost prezentat, miercuri, la Comisia Nationala a Monumentelor Istorice. Nu a fost avizat. Comisia a cerut proiectantilor sa modifice traseul instalatiei intre Ambasada Chinei si Piata Presei, astfel incat lacul sa fie ocolit pe la Nord. De asemenea, s-a propus amplasarea unei statii langa roata mare. Restul traseului a ramas la fel. Cu varianta modificata, proiectantii vor reveni si vom discuta atunci daca o avizam sau nu”, a declarat pentru HotNews.ro Liviu Ianasi, membru in Comisia Nationala a Monumentelor Istorice.

Avizul Ministerului Culturii este decisiv in evolutia proiectului. Fara acest aviz, proiectul nu poate fi discutat in Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ultimul for decizional in acest caz.

Proiectul telegondolei a fost prezentat, in octombrie 2011, si in Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei. Nici acest for nu a avizat telegondola, membrii Comisiei considerind ca este un proiect politic si ca afecteaza spatiile verzi din parcuri, dar si un monument de importanta nationala – Parcul Herastrau.

Telegondola ar urma să facă legătura între zonele Şoseaua Pantelimon, Şoseaua Colentina şi Sectorul 1, zona parcului Herăstrău de pe teritoriul sectoarelor 1 și 2. Instalația pe cablu se va întinde pe un traseu de 10 kilometri, urmând să aibă șase stații, după cum B365.ro a scris aici.

Costul proiectului este de aproximativ 20 milioane euro.


http://b365.realitatea.net/news/traseul-telegondolei-din-bucuresti-a-fost-schimbat-telegondola-va-ocoli-parcul-herastrau/
memorat
30 Martie 2012, 22:39:40
Răspuns #2

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Proiect complet fantezist, imediat dupa 10 Iunie seara nu va mai  vorbi nimeni de el. Problema este ca pe jocul asta video unii au luat niste "maruntis" ( deloc neglijabil ).
memorat
01 Aprilie 2012, 20:01:40
Răspuns #3

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Proiect complet fantezist, imediat dupa 10 Iunie seara nu va mai  vorbi nimeni de el. Problema este ca pe jocul asta video unii au luat niste "maruntis" ( deloc neglijabil ).
Dupa alegeri.... :P
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
01 Aprilie 2012, 20:05:21
Răspuns #4

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Mai bine s-ar mai cumpara niste vehicule noi cu care ar putea infiinta un traseu nou chiar pe traseul acestei telegondole sf-iste.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
25 Octombrie 2012, 15:21:21
Răspuns #5

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din nou a fost respins proiectul,mai bine...

Telegondola de Bucureşti, respinsă din nou de Comisia de Urbanism
   

Proiectul telegondolei care ar urma să traverseze partea de Nord-Vest a Capitalei s-a lovit miercuri din nou de refuzul Comisiei Tehnice de Urbanism din cadrul Primăriei Capitalei.
Arhitecţii telegondolei au revenit miercuri în faţa Comisiei de Urbanism cu un proiect modificat pentru telegondola care ar urma să lege cartierele Pantelimon, Colentina şi Herăstrău. Faţă de varianta precedentă, acum staţiile din parcuri au fost mutate mai aproape de malurile lacurilor, pentru a limita ocuparea spaţiilor verzi, punct care a dus la respingerea proiectului la precedenta şedinţă a Comisiei în care a fost prezentat.

Totuşi, acest lucru nu a fost de ajuns pentru ca telegondola să primească undă verde din partea membrilor Comisiei. Aceştia susţin că proiectul prezentat miercuri era incomplet şi neconvingător. "Designul (n.r. prezentat de arhitecţii proiectului) este necorespunzător pentru un proiect de importanţă atât de majoră. Este nevoie de o prezentare mai detaliată" a declarat Bogdan Bogoescu, membru în Comisia de Urbanism din Primăria Municpiului Bucureşti.

"Trecerea telegondolei peste vilele de protocol din nordul oraşului e absurdă. Cum ar fi ca turiştii, împreună cu localnicii care îşi cară paporniţele de cumpărături să se uite de sus în curţile vilelor de protocol. De asemenea, e o discrepanţă între felul în care vor arăta cu adevărat stâlpii şi modul cum sunt reprezentaţi în ilustraţii", a punctat Dan Marin, membru în Comisia de Urbanism şi unul dintre cei mai vehemenţi critici ai proiectului în forma actuală. El a continuat spunând că telegondola riscă să strice peisajul natural din parcul Plumbuita.

Deşi în marea majoritate membrii Comisiei de Urbanism au confirmat utilitatea proiectului, aceştia s-au opus acordării unui aviz pentru că nu au putut analiza impactul său asupra mediului şi reliefului urban. Astfel, rămâne ca realizatorii proiectului să revină în faţa comisiei cu un proiect refăcut, mai clar.

Telegondola ar urma să facă legătura între zonele Şoseaua Pantelimon, Şoseaua Colentina şi Sectorul 1, zona parcului Herăstrău de pe teritoriul sectoarelor 1 şi 2. Instalaţia pe cablu se va întinde pe un traseu de 10 kilometri, urmând să aibă şase staţii, iar înălţimea stâlpilor va fi de 85 de metri, după cum B365.ro scris aici. Telegondola ar urma să aibă atât funcţie de agrement cât şi cu funcţie de transport public, pentru a fluidiza circulaţia aglomerată din zona de nord a oraşului.

Studiu de inserţie şi impact peisagistic executat de firma proiectantă în urmă cu un an. CLICK pentru imaginea mare.
Proiectul telegondolei a mai fost prezentat în faţa Comisiei Tehnice de Urbanism de pe lângă Primaria Capitalei şi în octombrie 2011. Atunci, membrii Comisiei nu au avizat telegondola, considerând că este un proiect politic şi că afecteaza spaţiile verzi din parcuri şi un monument de importanţă naţională - Parcul Herăstrau. Totuşi, în luna februarie a acestui an, un studiu pentru parcurile Plumbuita şi Herăstrău, solicitat de Comisia de Urbanism, a arătat că telegondola poate trece pe deasupra monumentelor istorice întâlnite pe traseu, fără să pună în pericol protejarea şi conservarea acestora.

Studiul interzice dispunerea de reclame sau alte forme de publicitate pe exteriorul cabinelor de transport precum şi amplasarea stâlpilor de susţinere în situri arheologice clasate. De asemenea, studiul recomandă să fie făcut un studiu asupra culorii şi texturii cabinelor astfel încât în "deplasarea acestora să nu se creeze un contrast de culoare, strălucire sau textură cu mediul".

Parcul Herăstrău a fost din nou invocat ca motiv pentru neacordarea avizului de către Comisia Naţională a Monumentelor Istorice, din cadrul Ministerului Culturii, în luna martie a acestui an. Comisia a propus modificarea traseului telegondolei între Ambasada Chinei şi Piaţa Presei, astfel încât Lacul Herăstrău să fie ocolit pe la Nord, urmând ca proiectul să revină apoi în faţa Comisiei pentru avizare.

Costul proiectului este de aproximativ 20 de  milioane euro, iar finanÅ£area va fi asigurată din fonduri europene.

După cum susţin specialiştii, traseul complet va putea fi străbătut prin aer, de la un capăt la altul, în cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanţi, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.

După obţinerea avizului Comisiei de Urbanism, proiectul trebuie aprobat în Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi apoi poate fi începută procedura de licitaţie.


http://b365.realitatea.net/telegondola_183289.html
memorat
27 Aprilie 2013, 12:21:34
Răspuns #6

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
OFICIAL !!! VOM AVEA TELEGONDOLA...

Consiliul General a aprobat telegondola:Bucureștiul va avea transport suspendat la 10 metri înălțime


În ședința de sâmbătă a Consiliului General al Municipiului București a fost aprobat proiectul de participare la un sistem de transport suspendat, în cadrul proiectului european Overland Transport System. Proiectul ar urma să se implementeze, pe lângă București, și la Chișinău, Cluj și Budapesta și este diferit de telegndola pe care primarii Onțanu și Chiliman vor să o construiască în nord-vestul Capitalei.
Sâmbătă, consilierii generali ai Capitalei au aprobat proiectul de telegondolă propus chiar de Primărie. O ședință a CGMB fusese programată vineri, însă aceasta nu a avut loc din cauza lipsei de cvorum.

FinanÈ›area pentru proiect ar urma să fie finanÈ›ată dintr-un grant UE, la recomandarea Comitetului Regiunilor de la Bruxelles. Transportul suspendat ar urma să se desfășoară pe o lungime de maxim 10 kilometri, în zonele intens circulate, mai ales de navetiÈ™ti, din oraÈ™ È™i din împrejurimile oraÈ™ului, la o înălÈ›ime de 10-15 metri, de-a lungul È™i deasupra străzilor, liniilor de ape.  Cabinele vor putea circula cu o vitez de până la 70 de kilometri pe oră. Proiectul are în vedere un "concept avansat de transport orășenesc individual."

Inițial va fi vorba de un traseu-test, complet operațional, cu cabine individuale, care să primească avizul comercial înainte de extinderea sa. Până la 5 persoane vor putea călători într-o cabină, iar biletul va fi unul la un preț rezonabil, sursele de venit urmând să fie, pe lângă vânzarea biletelor, publicitatea pe cabine, se arată în documentele Primăriei Municipiului București.

Călătoriile se vor efectua la cerere, fără opriri înainte de destinația finală cerută de călător. "Liniile de transport se ramifică și coboară în zonele de oprire intens circulate, localizate pentru un acces facil fie la nivelul străzii ce are corespondent traseul, fie în incinta marilor centre comerciale, a gărilor, a terminalelor aeroporturilor etc" ,se mai arată în documentația semnată de Sorin Oprescu.

Selectarea destinației se va face prin apăsarea unor taste pe un ecran sau prin recunoaștere vocală, mai arată documentul.

Cabinele vor fi încălzite și vor avea aer condiționat, ca și supraveghere video în interior și exterior.

Raportul de specialitate este semnat de directorul general de la Infrastructură din Primăria Capitalei, Mădălin Dumitru, și de directorul general de la Transporturi, Ion Dedu, pe lângă primarul general Sorin Oprescu.

Proiectul îl puteți studia aici.

Telegondola peste Herăstrău

Bucureștiul are deja un proiect de telegondolă în zona de nord-vest a orașului.

Telegondola ar urma să facă legătura între zonele Åžoseaua Pantelimon, Åžoseaua Colentina ÅŸi Sectorul 1, zona parcului Herăstrău de pe teritoriul sectoarelor 1 ÅŸi 2. InstalaÅ£ia pe cablu se va întinde pe un traseu de 10 kilometri, urmând să aibă ÅŸase staÅ£ii, iar înălÅ£imea stâlpilor va fi de 85 de metri (față de proiectul susÈ›inut de Oprescu, ce este prevăzut la o înălÈ›ime de 10 metri) , după cum B365.ro scris aici. Telegondola ar urma să aibă atât funcÅ£ie de agrement cât ÅŸi cu funcÅ£ie de transport public, pentru a fluidiza circulaÅ£ia aglomerată din zona de nord a oraÅŸului. 

Telegondola a întâmpinat însă multe piedici în Comisia Tehnică de Urbanism a Municipiului București, după cum B365.ro a scris aici.


http://www.b365.ro/consiliul-general-a-aprobat-telegondola-bucure-tiul-va-avea-transport-suspendat-la-10-metri-inal-ime_189864.html
memorat
27 Aprilie 2013, 13:01:38
Răspuns #7

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Bai, astia mi-au furat proiectul.  :o
Eu vroiam sa fac diorama cu refugiul pentru tramvaie si telecabine (implicit).
Nu mai ma joc... :'( :(
memorat
27 Aprilie 2013, 14:26:24
Răspuns #8

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cu aceasta ocazie nu o sa mai avem nevoie de autobuzele lui mazare...ca cei care vor dori sa vada bucurestiul de sus au alta posibilitate...telecabina
memorat
28 Aprilie 2013, 08:19:19
Răspuns #9

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Scuze, da' ce legatura are Mazare cu autobuzele Bucurestiului?
memorat
28 Aprilie 2013, 11:34:23
Răspuns #10

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Scuze, da' ce legatura are Mazare cu autobuzele Bucurestiului?
Se refera la autobuzele ETAJATE.
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
29 Aprilie 2013, 09:28:47
Răspuns #11

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
A... nu m-am gandit... 8)
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":