28 Martie 2024, 13:26:38

Autor Subiect: Investitii Primaria Capitalei  (Citit de 27646 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Ianuarie 2013, 22:06:31
Răspuns #40

Adrian RATB

  • Vizitator
Pai sa ma duc maine sa fac cateva poze si sa vedem cum reactioneaza muncitorii la vederea camerei.
Care muncitori? ca eu n-am vazut nici-unul in ultimele luni.
memorat
15 Ianuarie 2013, 15:20:06
Răspuns #41

cci_alex

  • Mesaje postate: 329
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar de machete la scara 1/43
Deocamdata la pasajul Mihai Bravu sunt suspendate lucrarile pt un moment
memorat
16 Ianuarie 2013, 22:26:59
Răspuns #42

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Deocamdata la pasajul Mihai Bravu sunt suspendate lucrarile pt un moment
Sorin Oprescu: Lucrarile la Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii ar putea reincepe la vara

http://b365.realitatea.net/sorin-oprescu-lucrarile-la-pasajul-mihai-bravu-splaiul-unirii-ar-putea-reincepe-la-vara_186398.html

Abia de la vara daca se va mai misca ceva,plus dupa aia vine pasajul de la Sudului 3-5 ani tramvaie pe acolo prea curand nu vom vedea...
memorat
21 Ianuarie 2013, 11:14:09
Răspuns #43

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
25 Februarie 2013, 20:08:38
Răspuns #44

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Primăria Capitalei se împrumută 140 de milioane de lei pentru Pasajul Piața Sudului și alte proiecte
   

Primăria Capitalei va contracta un împrumut de 140 de milioane de lei pentru a putea asigura cofinanțarea proiectelor demarate în Capitală din bani europeni. Banii vor finanța, alături de fondurile UE, mai multe proiecte de reabilitare ale unor clădiri reprezentative ale Bucureștiului, dar și un amplu proiect de infrastructură rutieră.
Consiliul General al Municipiului București a adoptat o hotărâre prin care municipalitatea va contracta un împrumut intern de 140 de milioane de lei, bani cu care vor participa la cofinanţarea proiectelor europene din Capitală.

Banii vor fi folosiţi pentru proiecte de consolidare și refacere a unor clădiri-monument ale Capitalei precum:

    consolidarea Arcului de Triumf - 2,3 mil. lei
    consolidarea ÅŸi restaurarea Observatorului Astronomic Vasile Urseanu - 1,8 mil. lei
    restaurarea Casei Cesianu - 1,1 mil. lei
    reabilitarea ÅŸi consolidarea Casei Minovici - 1 mil. lei
    amenajarea circuitului turistic pe lacul Floreasca ÅŸi Tei -1,4 mil. lei
    modernizarea a două spitale - Spitalul de copii Dr. Gomoiu ÅŸi Spitalul clinic de ortopedie FoiÅŸor - 7 mil. lei
    pasajul subteran PiaÈ›a Sudului - 50 mil lei

Cei mai mulţi bani va primi proiectul Pasajului rutier subteran din Piața Sudului, care este de altfel cel mai scump proiect cu bani europeni realizat în Capitală. Pasajul realizat pe direcția Calea Văcărești-Nițu Vasile, are o valoare totală de 30 de milioane de euro. Lucrările ar putea fi demarate în funcție de finalizarea proiectului Pasajului Văcărești.

Primarul Sorin Oprescu este cel mandatat să negocieze și să semneze contractul de împrumut intern în numele Municipiului București, prin decizia de marți a CGMB.

În raportul de specialitate al proiectului, ce poate fi consultat aici, se descrie faptul că deși suma totală necesară pentru cofinanțarea proiectelor este de 66,5 milioane de lei, suma împrumutată va fi de 144 de milioane de lei pentru a asigura finanțarea continuă și neîntreruperea proiectelor până la încasarea rambursărilor UE sau de TVA.


http://www.b365.ro/primaria-capitalei-se-va-imprumuta-140-de-milioane-de-lei_187621.html
memorat
26 Februarie 2013, 10:49:21
Răspuns #45

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Pana cand nu termina pasajul de la Mihai Bravu, nu pot sa se apuce de cel de la Piata Sudului. Da ca se apuca si de acesta, o sa iasa o harmalaie mai mare decat este acum.  >:(
memorat
26 Februarie 2013, 11:54:53
Răspuns #46

Adrian RATB

  • Vizitator
Pana cand nu termina pasajul de la Mihai Bravu, nu pot sa se apuce de cel de la Piata Sudului. Da ca se apuca si de acesta, o sa iasa o harmalaie mai mare decat este acum.  >:(
Ce mai vor sa faca si la BIG?! daca se mai si imprumuta, o sa ne stoarca rau de tot la buzunar... :'(
memorat
29 Martie 2013, 12:46:34
Răspuns #47

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Culoare unice de linii de tramvai instalate în Capitală, într-un proiect-experiment
   

După ce prima încercare de a instala balize pe marginea liniilor de tramvai s-a dovedit a fi un eșec, municipalitatea încearcă din nou apele. De data aceasta, balizele sunt de două ori mai înalte și ceva mai rezistente decât stâlpișorii de cauciuc.
Două șiruri de balize albe, de circa 1 metru înălțime, au fost montate în ultima săptămână la ieșirea de pe Pasajul Basarab înspre Piața Victoriei. Balizele au fost montate pe ambele părți ale străzii, separând carosabilul de linia de tramvai. . "Balizele sunt instalate printr-un proiect pilot demarat de Primăria Capitalei, iar rolul lor este de a împiedica șoferii să mai intre pe linia de tramvai, blocând circulația acestuia", explică purtătorul de cuvânt al Administrației Străzilor, Carmen Dincă, pentru B365.ro.

Proiectul a fost implementat doar pe Șoseaua Nicolae Titulescu, fiind de fapt vorba despre un "experiment" al Municipalității, realizat în parteneriat cu firma Vesta Investments pe cheltuiala acesteia din urmă. Dacă stâlpii se vor dovedi folositori, vor fi create culoare unice pentru tramvai și în alte zone ale Capitalei.

Balizele au dublu scop: să mărească viteza de deplasare a mijloacelor de transport în comun şi să prevină depăşirea coloanelor la semafor pe liniile de tramvai sau întoarcerea pe liniile de tramvai, situaţii care duc la ambuteiaje şi accidente.

Acesta nu este singurul proiect de creare a unor culoare unice pentru liniile de tramvai demarat în prezent de Primăria Capitalei. Pe Bulevardul Liviu Rebreanu, în cartierul Dristor, municipalitatea va instala o linie de tramvai "verde", suprafața dintre șine fiind acoperită cu pavele pe care va crește gazon. Șina va fi separată de traficul auto, mai puțin în stații și în intersecții, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt.

Proiectul inițial de montare de balize pe marginea liniilor de tramvai pentru a împiedica șoferii să intre pe line s-a dovedit a fi un eșec, iar șoferii au trecut fără probleme cu mașina peste ele și le-au distrus. O zonă în care s-a încercat acest proiect este linia tramvaiului 21, segmentul Calea Moșilor - Șos. Colentina. Aici, după ce firma UTI a instalat în 2010 o primă "rundă" de separatoare, la un cost de circa 900.000 de euro, acestea s-au deteriorat rapid și au fost înlocuite cu altele mai rezistente, pe cheltuiala firmei.


http://www.b365.ro/culoare-unice-de-linii-de-tramvai-instalate-in-capitala-intr-un-proiect-experiment_188760.html
memorat
03 Aprilie 2013, 20:12:30
Răspuns #48

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Oprescu, despre Băsescu, Pasajul Mihai Bravu şi autostrada suspendată

Aveaţi emoţii cu privire la începerea lucrărilor pentru autostrada suspendată sau pentru finalizarea Pasajului rutier Mihai Bravu? Primarul Sorin Oprescu a spus, ieri, că se vor face. A dezvăluit şi din planurile sale referitoare la infrastructura Capitalei, dar şi ce impresie i-a făcut preşedintele Băsescu atunci când a făcut cu mâna în semn de adio.

Invitat la emisiunea "După 20 de ani", edilul-şef al Capitalei a declarat că, în iunie, va termina procedura de licitaţie pentru pasajul deja început de la Mihai Bravu şi că anul acesta va fi gata. Acesta a explicat că au fost probleme cu firma care lucra acolo, a controversatului om de afaceri Nelu Iordache, şi că a trebuit reziliat contractul. Edilul a precizat că nu a renunţat la ideea de a face o autostradă suspendată şi a sugerat un nou traseu al acesteia: “Lasă, dom’ne, că o să vadă dom’ Băsescu şi autostrada. Şi o să fac pe dracu-n patru s-o trec prin Mihăileanu. Uite aşa, de-al naibii, aşa, s-o trec p-acolo...". Apartamentul din strada Mihăileanu al şefului statului i-a fost repartizat de Municipalitate spre sfârşitul mandatului de primar general al Capitalei al lui Traian Băsescu.

Încep lucrările la pasajul de la Piaţa Presei
Sorin Oprescu a mai spus că lucrările pentru construirea pasajului subteran în zona Pieţei Presei vor începe în aproximativ două luni, după aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), şi vor dura un an şi jumătate: "Pasajul începe după Fântâna Mioriţa, pe partea dreaptă. Va avea un braţ în direcţia de mers către Mărăşti şi Bulevardul Expoziţiei, va avea un braţ care va ieşi în Kiseleff, fără să deranjeze, undeva la 250-300 de metri de Piaţă, mergând în direcţia Arcul de Triumf." Primarul a mai precizat că proiectul a fost blocat timp de patru ani de organizaţiile neguvernamentale care au contestat Planul Urbanistic Zonal, refăcut de trei ori din acest motiv.

"Am văzut filmul «Adio, dar rămân cu tine»"
Edilul-şef a povestit şi ce părere are despre filmuleţul în care preşedintele Băsescu îşi lua adio de la Partidul Democrat-Liberal: "Am văzut şi eu filmul când eram tânăr: «Adio, dar rămân cu tine». Dom’le, suntem de-o vârstă: apar nişte tulburări biochimice, endocrinologice, normale pentru un bărbat la vârsta dânsului". Apoi s-a referit şi la starea mintală viitoare a preşedintelui, sperând să fie sănătos: “Eu sper să dea Dumnezeu să fie sănătos, să nu tragă galoşul, dar dacă mai continuă aşa, peste ani, biologia îşi spune cuvântul. Eu sper să nu, nici nu-i doresc".


http://www.ziarulring.ro/stiri/bucuresti/209453/Oprescu-despre-Basescu-Pasajul-Mihai-Bravu-si-autostrada-suspendata
memorat
03 Aprilie 2013, 20:18:18
Răspuns #49

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Nu cred ca pasajul de la Mihai Bravu va fii terminat pana in Iunie 2013. Din cauza ca am fost ieri prin zona santierului si nici tipenie de om. Decat niste utilaje prafuite undeva pe acolo. Si nu am inteles si nu cred ca o sa inteleg vreodata, de ce este nevoie de acest pasaj. Pentru ca si cu pasaj si fara, tot acolo ajungi. Proiecte facute fara cap si fara siguranta ca vor fii terminate la timp.  >:(
memorat
03 Aprilie 2013, 20:27:44
Răspuns #50

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nu cred ca pasajul de la Mihai Bravu va fii terminat pana in Iunie 2013. Din cauza ca am fost ieri prin zona santierului si nici tipenie de om. Decat niste utilaje prafuite undeva pe acolo. Si nu am inteles si nu cred ca o sa inteleg vreodata, de ce este nevoie de acest pasaj. Pentru ca si cu pasaj si fara, tot acolo ajungi. Proiecte facute fara cap si fara siguranta ca vor fii terminate la timp.  >:(

Cum sa fie gata in iunie 2013 adica anul asta cum ca din vara acestui an abia se reapuca de el ? Cum am mai spus si alta data va dau din nou excluvitatea si anume ca atunci cand vor reincepe lucrarile la acest pasaj nu dupa mult timp se va apuca si de pasajul de la Piata Sudului.Urmeaza a fi inchis toata zona.Din informatiile avute pana la ora asta prima data la pasajul de la Sudului va fi atacat mijlocul intersectiei.Se pregateste devierea lui 11 si deja se lucreaza la asta,undeva dupa pasti in luna mai urmeaza sa fie deviat 11-le,se desfinteaza 25-le si se reinfinteaza linia 12. Cam urmeaza sa se intample din informatiile avute...urmeaza sa vin cu noutati atunci cand voi avea...
memorat
03 Aprilie 2013, 20:40:31
Răspuns #51

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Cum sa fie gata in iunie 2013 adica anul asta cum ca din vara acestui an abia se reapuca de el ? Cum am mai spus si alta data va dau din nou excluvitatea si anume ca atunci cand vor reincepe lucrarile la acest pasaj nu dupa mult timp se va apuca si de pasajul de la Piata Sudului.Urmeaza a fi inchis toata zona.Din informatiile avute pana la ora asta prima data la pasajul de la Sudului va fi atacat mijlocul intersectiei.Se pregateste devierea lui 11 si deja se lucreaza la asta,undeva dupa pasti in luna mai urmeaza sa fie deviat 11-le,se desfinteaza 25-le si se reinfinteaza linia 12. Cam urmeaza sa se intample din informatiile avute...urmeaza sa vin cu noutati atunci cand voi avea...

Ai ma lasa ca de cate ori am auzit povestea asta, crede-ma ca m-am plictisit. Nu mai cred nimic.
memorat
03 Aprilie 2013, 20:42:54
Răspuns #52

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ai ma lasa ca de cate ori am auzit povestea asta, crede-ma ca m-am plictisit. Nu mai cred nimic.
Crezi ce vrei,e dreptul tau !!!
memorat
03 Aprilie 2013, 20:43:43
Răspuns #53

Adrian RATB

  • Vizitator
Daca pun mana-de-mana, si sunt mai multi lucratori putem termina pasajul pana in vara.
Asta ar insemna sa fie si mai mult balamuc prin zona...
memorat
11 Aprilie 2013, 14:19:17
Răspuns #54

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bugetul Capitalei sărăcește cu 10% în 2013: scad dramatic subvențiile la căldură și transport


Bucureștenii vor avea de suferit anul acesta, având în vedere că subvențiile acordate de Primăria Generală a Municipiului București pentru acoperirea tarifelor la RADET și RATB sunt mult mai mici decât anul trecut. Tot bugetul Capitalei, inclusiv investițiile, este însă lovit puternic de criză, cheltuielile fiind scăzute în total cu aproximativ 10%.
Veniturile totale la bugetul local pe 2013 sunt estimate, în Proiectul de Buget afișat pe site-ul Primăriei Generale, la 3,754 miliarde lei, față de 3,962 miliarde lei, cât era prevăzut anul trecut în bugetul Capitalei. O diferență de 208 milioane lei, față de bugetul pe anul trecut.

Și la cheltuieli, sumele prevăzute anul acesta sunt mai mici, respectiv 3,782 miliarde lei, față de 4,149 miliarde, anul trecut. Diferența este deci și mai mare decât la venituri, respectiv 367 milioane lei, aproape 10% din bugetul de cheltuieli. Ce-i drept, anul 2012 a fost an electoral, așa încât cheltuielile angajate de primarul general Sorin Oprescu.

SubvenÈ›iile acordate de Primăria Generală scad substanÈ›ial: de la 1,089 miliarde în 2012, la 0,817 miliarde în 2013. Astfel, la combustibili È™i energie, deci la RADET, subvenÈ›iile pentru acoperirea diferenÈ›ei de preÈ› È™i tarife scad de la 590 de milioane lei, anul trecut, la 427 milioane de lei, anul acesta - o scădere de 27%. La transporturi, subvenÈ›iile scad de la 499 de milioane lei, la 390 de milioane - 21%. 

La domeniul Transporturi, unde sunt încadrate și toate investițiile în pasaje subterane și supraterane sau bulevarde, suma totală acordată scade de la 1,423 miliarde lei anul trecut la 1.308 miliarde lei în 2013. O diferență de 115 milioane lei.

La domeniul Servicii și dezvoltare publică, locuințe, bugetul scade de la 410 milioane la 399 milioane lei.

Cheltuielile social-culturale sunt prevăzute la 924,734 milioane, iar cele pentru Cultură, recreere și religie, 526,364 milioane lei.

Bugetul pe 2013 prevede rambursări de credite externe în valoare de 1,308 miliarde lei.

Proiectul de buget pe 2013, care va fi supus votului Consilierilor Generali, poate fi consultat aici.

La acest buget se adaugă Bugetul Instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2013, cu venituri de 1,246 miliarde lei și cheltuieli de 1,147 miliarde, dar se scad transferurile între unități, în valoare de 524,647 milioane lei.

În schimb, bugetul total al primăriilor de sector a crescut față de anul trecut, atingând un total de 1,17 miliarde euro.


Reprezentanții Primăriei Capitalei au declarat, într-un răspuns trimis către B365.ro că populația nu va avea de suferit, în urma scăderii subvențiilor acordate pentru acoperirea tarifelor la RADET.

''Nu este luata în calcul majorarea tarifului de distribuție a energiei termice la populație. Statistica consmului anilor precedenți corelata cu procesul de reorganizare al RADET au determinat specialiștii din PMB și RADET să stabilească această sumă'', spun aceștia.


http://www.b365.ro/bugetul-capitalei-sarace-te-cu-10prc-in-2013-scad-dramatic-subven-iile-la-caldura-i-transport_189297.html
memorat
12 Aprilie 2013, 12:56:43
Răspuns #55

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce şantiere noi deschide Primăria, anul acesta, în Bucureşti
   

In 2013, primaria Capitalei vrea sa aloce bani pentru continuarea lucrarilor la strapungerea Nicolae Grigorescu - 56 milioane lei, diametrala Buzesti - Berzei - Uranus 66 milioane lei, penetratia Splaiul Independentei - Autostrada Bucuresti Pitesti 30 milioane lei, largirea Soselei Pipera 8,5 milioane lei, reabilitarea Bd Liviu Rebreanu - 25 milioane lei, reabilitarea Soseaua Pantelimon - 35 milioane lei, si reabilitare Soseaua Iancului - 11 milioane lei, potrivit proiectului de buget pe 2013 aflat in dezbatere publica.
La categoria lucrari de investitii noi, sint prevazuti 15 milioane lei pentru pasajul rutier subteran de la Piata Presei, 5 milioane lei pentru pasajul pietonal de la Piata Romana, 40 milioane lei pentru pasajul rutier de la intersectia Strada Brasov cu Bd. Ghencea si 1 milion de lei pentru pasajul rutier subteran de la Piata Charles de Gaulle, informeaza Hotnews.

Valoarea prevazuta in buget reprezinta insa doar citeva procente din valoarea proiectelor, ceea ce ar putea duce, ca si pina acum, la blocaje, in sensul ca primaria va incepe lucrarea, dar nu va avea bani sa o termine.

Pina in urma cu citeva saptamini, lucrarile la strapungerea Buzesti - Berzei - Uranus au fost blocate, o portiune de strada dintre Calea Grivitei si Mircea Vulcanescu raminind decopertata citiva ani. Pe linga neintelegerea cu societatea civila, municipalitatea a invocat si lipsa banilor pentru a continua lucrarea.

O alta lucrare abandonata din lipsa banilor este pasajul de la Lacul Morii. Acesta a fost inceput, s-a realizat un pilon al podului, dupa care a ramas parasit. In aceeasi situatie este si pasajul de pe Mihai Bravu, peste Dimbovita, care este in acest moment abandonat din cauza rezilierii contractului cu firma Romstrade. Lucrarile au fost insa abandonate cu mult inaintea rezilierii contractului, tot din lipsa banilor.

Bugetul alocat in anul 2013 pentru lucrarile de infrastructura este unul saracacios - 333 milioane lei in total. Anul trecut, bugetul pentru investitii in infrastructura de transport a fost de 500 milioane de lei.

Lucrari in continuare:
reabilitarea Bd 1 Decembrie: zero lei
plata restantelor la Pasajul Basarab: 20 milioane lei
plata restantelor la strapungerea Doamna Ghica - Chisinau: 20 milioane lei
continuarea investitiilor in sistemul de management al traficului: 1,2 milioane lei
continuarea lucrarilor la strapungerea Bd. Nicilae Grigorescu: 56 milioane lei
continuarea lucrarilor la diametrala Buzesti - BBerzei - Uranus: 66 milioane lei
continuarea lucrarilor la penetratia Splaiul Indepndentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti Piteti - 30 milioane de lei. Mentionam ca Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul acestui drum a fost blocat in instanta de o serie de cetateni care se declara afectati de lucrare si care ar trebui sa fie expropriati. In mod normal, lucrarea nu poate continua fara acest PUZ
largire Soseaua Pipera: 8,5 milioane lei
reabilitare Bd. Liviu Rebreanu: 25 milioane lei
reabilitare Bd. Aerogarii: 16 milioane lei
reabilitare Pasajul rutier Muncii: 25 milioane lei
reabilitare Pasajul rutier Unirii: 10,5 milioane lei
reabilitare Soseaua Pantelimon: 35 milioane lei
reabilitare Soseaua Iancului: 11 milioane lei

Recent, primarii celor şase sectoare din Bucureşti au declarat că s-au săturat de declaraţiile fantasmagorice ale primarului general în legătură cu mai multe proiecte de infrastructură şi au anunţat că s-au constituit într-o asociaţie a primarilor de sector care să contribuie la o dezvoltare unitară a Capitalei.

Citeşte şi Bugetul Capitalei sărăcește cu 10% în 2013: scad dramatic subvențiile la căldură și transport.


http://www.b365.ro/ce-santiere-noi-se-deschid-anul-acesta-in-bucuresti_189337.html


 40 milioane lei pentru pasajul rutier de la intersectia Strada Brasov cu Bd. Ghencea
Din informatiile avute am inteles ca se pregateste deja devierea lui 41,acolo in zona se va instala un macaz,revin cu alte informatii de indata ce voi mai avea.
memorat
12 Aprilie 2013, 17:47:51
Răspuns #56

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Când va finaliza Primăria Capitalei lucrările la pasajele rutiere
   

Vineri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat “Starea Bucureştiului" şi a anunţat, printre altele, când vor fi finalizate proiectele majore de infrastructură rutieră, inclusiv pasajele rutiere din Capitală.
În prezent, numărul maşinilor din Capitală (1,5 milioane de maşini înmatriculate) este de circa 7-8 ori mai mare faţă de numărul autovehiculelor existente în 1990 în Bucureşti. De asemenea, volumele de trafic sunt de 10-12 ori mai mari decât în anii '90. "Într-o oră de trafic, se află circa 240.000 de autovehicule (autoturisme), 31.700 autovehicule de transport de marfă şi circa 900.000 de pasageri ai transportului public", a declarat, vineri, primarul general al Capitalei, când a prezentat "Starea Bucureştiului".

Potrivit edilului-şef, analizele şi expertizele efectuate indică faptul că, dacă nu se acţionează energic, cu implementarea de proiecte şi măsuri de dezvoltare clare a infrastructurii stradale, congestia traficului in Bucuresti va atinge un nivel din ce in ce mai ridicat în perioada 2013 – 2017, când se estimează o creştere a gradului de motorizare de 93% faţă de 2007, ceea ce ar putea duce la blocarea reţelei de străzi a oraşului. Pe lângă creşterea numărului de maşini prezente pe străzile Capitalei, oraşul are un mare deficit de suprafaţă de stradă (circa 13% din suprafaţă, în comparaţie cu 20%-25% necesar pentru buna desfăşurare, ca în marile oraşe).

 Când vor fi finalizate lucrările de infrastructură din zona de Est

"În zona de Est a Bucureştiului, corelat cu conexiunile cu Centrul, cu Nordul şi Sudul Bucurestiului şi zona perimetrală a oraşului, avem în vedere lucrări mari de modernizare a infrastructurii. Principalii beneficiari sunt peste 600.000 de locuitori din marile cartiere - din Sectorul 4 (ex. cartierul Olteniţei), Sectorul 3 (cartierele Titan/Balta Albă, Theodor Pallady), Sectorul 2 (Basarabiei, Pantelimon, Doamna Ghica şi Colentina) - aceştia având acces rapid spre aeroportul Otopeni, DN1, spre Ploieşti, Valea Prahovei şi viitoarea autostradă A3, Bucureşti-Braşov, şi spre autostrada Soarelui, A2", a declarat Oprescu.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei) - finalizare în 2015. În 2013 s-au alocat în Buget 56 de milioane lei.

Pasajul subteran Chişinau - Pantelimon, din zona Delfinului. Lucrarea este prevăzută să înceapă în semestrul II al anului 2013, iar termenul de finalizare înaintat de Municipalitate este trimestrul IV al anului 2014.

Pasajul suprateran Colentina - Doamna Ghica. Lucrarea este în faza de proiectare. Oprescu a declarat că speră ca investiţia în Pasajul Colentina - Doamna Ghica să debuteze în trimestrul II al anului 2014, iar lucrările să fie finalizate în trimestrul IV din 2015.

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Sudului trebuie să înceapă în septembrie 2013 şi să se finalizeze în trimestrul II al anului 2015. Potrivit edilului-şef, această lucrare de infrastructură se va realiza majoritar cu fonduri europene, în valoare de circa 30 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, ale cărui lucrări au fost oprite, Oprescu a anunţat că în următoarele două săptămâni proiectul va fi scos din nou la licitaţie, astfel încât să se poată relua construcţia în luna mai. Ţinta de finalizare pentru acest proiect este finele anului 2014.

Ultimul termen de finalizare înaintat de Primăria Capitalei pentru Pasajul Muncii este trimestrul IV din 2013.

Tot în zona de Est a oraşului mai sunt în execuţie şi lucrări pe arterele radiale, care asigură buna circulaţie în cartierele respective. Printre acestea se numără reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai – Bd. Liviu Rebreanu. În prezent, spune Oprescu, se lucrează la primul tronson, (la linia de tramvai, carosabil şi trotuare), acesta fiind realizat în proporţie de 60%. Termenul de finalizare a lucrării este trimestrul IV din 2013.

Tot în zona de Est a Capitalei va fi reabilitat sistemul rutier şi linia de tramvai pe Şos. Iancului – Şos Pantelimon. Termenul de finalizare a lucrării este estimat în trimestrul IV al anului 2015.

Când vor fi finalizate pasajele din Nordul şi centrul Capitalei

"Conectata la intreaga retea de artere principale a Bucureştiului, zona de nord este importanta si prin faptul ca face legatura cu restul teritoriului ţării, in principal prin DN1 şi viitoarea autostrada Bucureşti-Brşsov, dar şi cu principala poartă aeriana a ţării, Aeroportul Otopeni, aflat si el intr-un proces de dezvoltare a capacităţii. În afară de imbunatăţirea circulatiei in zona de Nord a oraşului, este important să pregătim oraşul pentru absorbţia traficului de pe autostrada A3, în momentul în care acesta va fi finalizat", a explicat Oprescu.

Prelungirea Fabrica de Glucoză - intersecţie Gherghitei şi strada Gherghiţei prevede lărgirea tramei stradale la 4 benzi de circulatie, prelungirea străzii Fabrica de Glucoza până la intersecţia Gherghiţei, acolo unde va intra în oraş autostrada A3. Termenul de finalizare estimat pentru acest proiect este finalul anului 2015.

Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe b-dul. Aerogarii. Lucrarea este realizată în proporţie de 85%, iar termenul de finalizare este trimestrul I din 2014. "Pentru finalizarea acestei lucrări a fost necesară o intervenţie de urgenţă, prin realizarea consolidarii podului Băneasa (peste calea ferata Bucureşti-Constanţa). În urma unei expertize, s-a constatat starea avansata de degradare a structurii de rezistenţă. Practic, exista un risc major şi aproape iminent de prăbuşire a acestui pod peste calea ferată. O particularitate a acestui proiect constă în realizarea unei parcări supraetajate, în sistem park & ride, inclusă într-un terminal multinodal, cu 204 locuri, a cărei execuţie va incepe în perioada imediat următoare", a mai spus Oprescu.

Pasajul subteran PiaÅ£a Presei Libere va fi amplasat  la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, Åžos BucureÅŸti-Ploiesti, Åžos. Kisselef, Bd. Mărăşti, Bd Poligrafiei, pe unde circulă aproximativ 12.000 de vehicule pe oră. Pentru acest proiect au fost finalizate serviciile de proiectare, începerea efectivă a lucrărilor fiind planificată în circa 45 de zile, iar termenul de finalizare este de 9 luni de la demararea lucrărilor.

Lucrările la Pasajul pietonal Piaţa Romană vor începe, potrivit Municipalităţii, în trimestrul IV din 2013, şi vor fi terminate în 18 luni de la data începerii lor.

Zona de promenadă pe Calea Victoriei. "Finalizarea, îndeosebi, a lucrării Buzeşti-Berzei (de pe diametrala Nord-Sud) şi rezolvarea conflictului de trafic din intersecţia Piaţa Romană ne permit intervenţii de lărgire şi modernizare a trotuarelor de pe Calea Victoriei, prin renunţarea la un sens de circulaţie. Acest lucru este datorat redistribuirii traficului (cam o treime pe fiecare arteră) dintre cele trei artere (Buzeşti - Berzei – artera noua; Lascar Catargiu-Magheru; Calea Victoriei). Lucrările pentru acest proiect vor începe în trimestrul III din 2013 şi se vor finaliza în prima jumătate a anului viitor.

Diametrala Nord – Sud  - Străpungere BuzeÅŸti - Berzei - Vasile Pârvan (Bd. Uranus) se realizează în trei etape:

- prima etapă Piaţa Victoriei – Vasile Pârvan – finalizare în luna iulie 2013

- a doua etapă Vasile Pârvan – intersecţia Calea Rahovei cu Bd. Tudor Vladimirescu – finalizare în trimestrul I din 2016

- a treia etapă între intersecţia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu şi Gara Progresul va fi finalizată în 2017.

Când vor fi finalizate proiectele de infrastructură din Vestul Capitalei

Pasajul subteran nod intersecţii Răzoare + Leului va fi finalizat în trimestrul IV din 2015. În proiectul de buget pe acest an, Municipalitatea nu a acordat niciun leu pentru acest proiect.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 - lucrarea a demarat în zona nodului Virtuţii, pe care Municipalitatea vrea să îl finalizeze în trimestrul IV din 2014.

Bulevardul Liniei va fi finalizat până la sfârşitul anului 2016.

Penetraţia Bd. Timişoara este programată să fie finalizată în trimestrul III din 2015. "Este vorba de 500 metri de drum care ne scot direct în centură şi ne ajută până găsim un constructor pentru Prelungirea Ghencea - Domneşti", a explicat primarul general.

Prelungirea Ghencea – Domneşti trebuie finalizată, potrivit Municipalităţii, în semestrul I din 2016.

Lucrările pe Strada Braşovului au ca scop întregirea circulaţiei pe inelul median, făcând conexiunea între cartierul Drumul Taberei şi Ghencea, cu arcul de Sud şi Est al inelului median, sunt programate să se încheie în semestrul II al anului 2016.

Lucrările de intervenţie aflate în execuţie sau în imediata perspectivă de realizare (având în vedere o prioritizare în funcţie de situatia reală din teren), au ca obiective principale: inelul central, inelul principal şi inelul median.

"Inelul principal, respectiv sistemul străzilor Iancu de Hunedoara, Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Şos. Titulescu, a fost continuat cu podul Basarab, spre Sud-Vest, prin intermediul Bd. Vasile Milea şi va fi continuat cu: nod rutier la Răzoare şi nod rutier la Piaţa Sudului", a declarat edilul-şef.

Inelul median va fi intregit cu:

- închiderea inelului median pe arcul nordic – modulele 2, 3 şi 4, între str. Gherghiţei – intrare A3 şi Bd. Aviaţiei – str. Barbu Văcărescu

- nod rutier Ciurel – Virtuţii – Splaiul Independenţei

- pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungere Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu

- pasaj suprateran peste calea ferată (Heliade între vii – Şos. Pantelimon)

Totodată, Primăria Capitalei mai are în plan realizarea de lucrări şi artere rutiere tangente la nucleul central al orasului ca:

- bulevardul Uranus – Buzeşti – străpungere Buzeşti – Berzei – Vasile Pârvan

- realizarea unui  pasaj pietonal subteran la PiaÅ£a Romană, care are ca scop fluentizarea cu circa 30% a circulaÅ£iei rutiere în intersecÅ£ie prin reducerea timpilor de semaforizare.

Municipalitatea mai vrea să realizeze lucrări care să duca la fluentizarea legăturilor între reţeaua stradală municipală şi cea din zona metropolitana prin construirea unui pasaj rutier suprateran Prelungirea Ghencea - Domnesti şi a unui pasaj rutier suprateran în comuna Căţelu.

O altă soluţie pentru fluidizarea traficului rutier vizează efectuarea de străzi noi şi intersectii reorganizate, inclusiv pasaje rutiere denivelate subterane sau supraterane:

- artera de străpungere str. D-na Ghica – Bd. Chişinau şi pasaj suprateran peste calea ferată ( str. Heliade între Vii – Şos. Pantelimon);

- nod rutier la Piaţa Charles de Gaulle;

- pasaj rutier pe Bd. Ferdinand / Åžos. Mihai Bravu;

- pasaj rutier la Piaţa Iancului;

- pasaj rutier inferior şi pasaj pietonal la Piaţa Presei Libere;

- pasaj rutier Bd. Sincai – Str. Nerva Traian;

În cadrul aceluiaşi eveniment, edilul-şef a mai precizat că, dacă în programul de întreţinere multianuală în perioada 2008 – 2012 s-au reabilitat peste 90 de străzi în toate sectoarele Capitalei, în actualul program pe următorii patru ani sunt incluse 214 străzi, grupate în şase pachete, cu artere principale şi secundare.


http://www.b365.ro/cand-va-finaliza-primaria-capitalei-lucrarile-la-pasajele-rutiere_189360.html
memorat
12 Aprilie 2013, 20:55:34
Răspuns #57

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Când va finaliza Primăria Capitalei lucrările la pasajele rutiere
   

Vineri, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a prezentat “Starea Bucureştiului" şi a anunţat, printre altele, când vor fi finalizate proiectele majore de infrastructură rutieră, inclusiv pasajele rutiere din Capitală.
În prezent, numărul maşinilor din Capitală (1,5 milioane de maşini înmatriculate) este de circa 7-8 ori mai mare faţă de numărul autovehiculelor existente în 1990 în Bucureşti. De asemenea, volumele de trafic sunt de 10-12 ori mai mari decât în anii '90. "Într-o oră de trafic, se află circa 240.000 de autovehicule (autoturisme), 31.700 autovehicule de transport de marfă şi circa 900.000 de pasageri ai transportului public", a declarat, vineri, primarul general al Capitalei, când a prezentat "Starea Bucureştiului".

Potrivit edilului-şef, analizele şi expertizele efectuate indică faptul că, dacă nu se acţionează energic, cu implementarea de proiecte şi măsuri de dezvoltare clare a infrastructurii stradale, congestia traficului in Bucuresti va atinge un nivel din ce in ce mai ridicat în perioada 2013 – 2017, când se estimează o creştere a gradului de motorizare de 93% faţă de 2007, ceea ce ar putea duce la blocarea reţelei de străzi a oraşului. Pe lângă creşterea numărului de maşini prezente pe străzile Capitalei, oraşul are un mare deficit de suprafaţă de stradă (circa 13% din suprafaţă, în comparaţie cu 20%-25% necesar pentru buna desfăşurare, ca în marile oraşe).

 Când vor fi finalizate lucrările de infrastructură din zona de Est

"În zona de Est a Bucureştiului, corelat cu conexiunile cu Centrul, cu Nordul şi Sudul Bucurestiului şi zona perimetrală a oraşului, avem în vedere lucrări mari de modernizare a infrastructurii. Principalii beneficiari sunt peste 600.000 de locuitori din marile cartiere - din Sectorul 4 (ex. cartierul Olteniţei), Sectorul 3 (cartierele Titan/Balta Albă, Theodor Pallady), Sectorul 2 (Basarabiei, Pantelimon, Doamna Ghica şi Colentina) - aceştia având acces rapid spre aeroportul Otopeni, DN1, spre Ploieşti, Valea Prahovei şi viitoarea autostradă A3, Bucureşti-Braşov, şi spre autostrada Soarelui, A2", a declarat Oprescu.

Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu cu prelungirea Splai Dudescu – Vitan Bârzeşti (spre Olteniţei) - finalizare în 2015. În 2013 s-au alocat în Buget 56 de milioane lei.

Pasajul subteran Chişinau - Pantelimon, din zona Delfinului. Lucrarea este prevăzută să înceapă în semestrul II al anului 2013, iar termenul de finalizare înaintat de Municipalitate este trimestrul IV al anului 2014.

Pasajul suprateran Colentina - Doamna Ghica. Lucrarea este în faza de proiectare. Oprescu a declarat că speră ca investiţia în Pasajul Colentina - Doamna Ghica să debuteze în trimestrul II al anului 2014, iar lucrările să fie finalizate în trimestrul IV din 2015.

Lucrările la Pasajul subteran Piaţa Sudului trebuie să înceapă în septembrie 2013 şi să se finalizeze în trimestrul II al anului 2015. Potrivit edilului-şef, această lucrare de infrastructură se va realiza majoritar cu fonduri europene, în valoare de circa 30 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, ale cărui lucrări au fost oprite, Oprescu a anunţat că în următoarele două săptămâni proiectul va fi scos din nou la licitaţie, astfel încât să se poată relua construcţia în luna mai. Ţinta de finalizare pentru acest proiect este finele anului 2014.

Ultimul termen de finalizare înaintat de Primăria Capitalei pentru Pasajul Muncii este trimestrul IV din 2013.

Tot în zona de Est a oraşului mai sunt în execuţie şi lucrări pe arterele radiale, care asigură buna circulaţie în cartierele respective. Printre acestea se numără reabilitarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai – Bd. Liviu Rebreanu. În prezent, spune Oprescu, se lucrează la primul tronson, (la linia de tramvai, carosabil şi trotuare), acesta fiind realizat în proporţie de 60%. Termenul de finalizare a lucrării este trimestrul IV din 2013.

Tot în zona de Est a Capitalei va fi reabilitat sistemul rutier şi linia de tramvai pe Şos. Iancului – Şos Pantelimon. Termenul de finalizare a lucrării este estimat în trimestrul IV al anului 2015.

Când vor fi finalizate pasajele din Nordul şi centrul Capitalei

"Conectata la intreaga retea de artere principale a Bucureştiului, zona de nord este importanta si prin faptul ca face legatura cu restul teritoriului ţării, in principal prin DN1 şi viitoarea autostrada Bucureşti-Brşsov, dar şi cu principala poartă aeriana a ţării, Aeroportul Otopeni, aflat si el intr-un proces de dezvoltare a capacităţii. În afară de imbunatăţirea circulatiei in zona de Nord a oraşului, este important să pregătim oraşul pentru absorbţia traficului de pe autostrada A3, în momentul în care acesta va fi finalizat", a explicat Oprescu.

Prelungirea Fabrica de Glucoză - intersecţie Gherghitei şi strada Gherghiţei prevede lărgirea tramei stradale la 4 benzi de circulatie, prelungirea străzii Fabrica de Glucoza până la intersecţia Gherghiţei, acolo unde va intra în oraş autostrada A3. Termenul de finalizare estimat pentru acest proiect este finalul anului 2015.

Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe b-dul. Aerogarii. Lucrarea este realizată în proporţie de 85%, iar termenul de finalizare este trimestrul I din 2014. "Pentru finalizarea acestei lucrări a fost necesară o intervenţie de urgenţă, prin realizarea consolidarii podului Băneasa (peste calea ferata Bucureşti-Constanţa). În urma unei expertize, s-a constatat starea avansata de degradare a structurii de rezistenţă. Practic, exista un risc major şi aproape iminent de prăbuşire a acestui pod peste calea ferată. O particularitate a acestui proiect constă în realizarea unei parcări supraetajate, în sistem park & ride, inclusă într-un terminal multinodal, cu 204 locuri, a cărei execuţie va incepe în perioada imediat următoare", a mai spus Oprescu.

Pasajul subteran PiaÅ£a Presei Libere va fi amplasat  la intersectia a patru artere cu trafic ridicat, Åžos BucureÅŸti-Ploiesti, Åžos. Kisselef, Bd. Mărăşti, Bd Poligrafiei, pe unde circulă aproximativ 12.000 de vehicule pe oră. Pentru acest proiect au fost finalizate serviciile de proiectare, începerea efectivă a lucrărilor fiind planificată în circa 45 de zile, iar termenul de finalizare este de 9 luni de la demararea lucrărilor.

Lucrările la Pasajul pietonal Piaţa Romană vor începe, potrivit Municipalităţii, în trimestrul IV din 2013, şi vor fi terminate în 18 luni de la data începerii lor.

Zona de promenadă pe Calea Victoriei. "Finalizarea, îndeosebi, a lucrării Buzeşti-Berzei (de pe diametrala Nord-Sud) şi rezolvarea conflictului de trafic din intersecţia Piaţa Romană ne permit intervenţii de lărgire şi modernizare a trotuarelor de pe Calea Victoriei, prin renunţarea la un sens de circulaţie. Acest lucru este datorat redistribuirii traficului (cam o treime pe fiecare arteră) dintre cele trei artere (Buzeşti - Berzei – artera noua; Lascar Catargiu-Magheru; Calea Victoriei). Lucrările pentru acest proiect vor începe în trimestrul III din 2013 şi se vor finaliza în prima jumătate a anului viitor.

Diametrala Nord – Sud  - Străpungere BuzeÅŸti - Berzei - Vasile Pârvan (Bd. Uranus) se realizează în trei etape:

- prima etapă Piaţa Victoriei – Vasile Pârvan – finalizare în luna iulie 2013

- a doua etapă Vasile Pârvan – intersecţia Calea Rahovei cu Bd. Tudor Vladimirescu – finalizare în trimestrul I din 2016

- a treia etapă între intersecţia Calea Rahovei cu Tudor Vladimirescu şi Gara Progresul va fi finalizată în 2017.

Când vor fi finalizate proiectele de infrastructură din Vestul Capitalei

Pasajul subteran nod intersecţii Răzoare + Leului va fi finalizat în trimestrul IV din 2015. În proiectul de buget pe acest an, Municipalitatea nu a acordat niciun leu pentru acest proiect.

Penetraţia Splaiul Independenţei – Ciurel – A1 - lucrarea a demarat în zona nodului Virtuţii, pe care Municipalitatea vrea să îl finalizeze în trimestrul IV din 2014.

Bulevardul Liniei va fi finalizat până la sfârşitul anului 2016.

Penetraţia Bd. Timişoara este programată să fie finalizată în trimestrul III din 2015. "Este vorba de 500 metri de drum care ne scot direct în centură şi ne ajută până găsim un constructor pentru Prelungirea Ghencea - Domneşti", a explicat primarul general.

Prelungirea Ghencea – Domneşti trebuie finalizată, potrivit Municipalităţii, în semestrul I din 2016.

Lucrările pe Strada Braşovului au ca scop întregirea circulaţiei pe inelul median, făcând conexiunea între cartierul Drumul Taberei şi Ghencea, cu arcul de Sud şi Est al inelului median, sunt programate să se încheie în semestrul II al anului 2016.

Lucrările de intervenţie aflate în execuţie sau în imediata perspectivă de realizare (având în vedere o prioritizare în funcţie de situatia reală din teren), au ca obiective principale: inelul central, inelul principal şi inelul median.

"Inelul principal, respectiv sistemul străzilor Iancu de Hunedoara, Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Şos. Titulescu, a fost continuat cu podul Basarab, spre Sud-Vest, prin intermediul Bd. Vasile Milea şi va fi continuat cu: nod rutier la Răzoare şi nod rutier la Piaţa Sudului", a declarat edilul-şef.

Inelul median va fi intregit cu:

- închiderea inelului median pe arcul nordic – modulele 2, 3 şi 4, între str. Gherghiţei – intrare A3 şi Bd. Aviaţiei – str. Barbu Văcărescu

- nod rutier Ciurel – Virtuţii – Splaiul Independenţei

- pasajul suprateran Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu şi străpungere Bd. N. Grigorescu – Splai Dudescu

- pasaj suprateran peste calea ferată (Heliade între vii – Şos. Pantelimon)

Totodată, Primăria Capitalei mai are în plan realizarea de lucrări şi artere rutiere tangente la nucleul central al orasului ca:

- bulevardul Uranus – Buzeşti – străpungere Buzeşti – Berzei – Vasile Pârvan

- realizarea unui  pasaj pietonal subteran la PiaÅ£a Romană, care are ca scop fluentizarea cu circa 30% a circulaÅ£iei rutiere în intersecÅ£ie prin reducerea timpilor de semaforizare.

Municipalitatea mai vrea să realizeze lucrări care să duca la fluentizarea legăturilor între reţeaua stradală municipală şi cea din zona metropolitana prin construirea unui pasaj rutier suprateran Prelungirea Ghencea - Domnesti şi a unui pasaj rutier suprateran în comuna Căţelu.

O altă soluţie pentru fluidizarea traficului rutier vizează efectuarea de străzi noi şi intersectii reorganizate, inclusiv pasaje rutiere denivelate subterane sau supraterane:

- artera de străpungere str. D-na Ghica – Bd. Chişinau şi pasaj suprateran peste calea ferată ( str. Heliade între Vii – Şos. Pantelimon);

- nod rutier la Piaţa Charles de Gaulle;

- pasaj rutier pe Bd. Ferdinand / Åžos. Mihai Bravu;

- pasaj rutier la Piaţa Iancului;

- pasaj rutier inferior şi pasaj pietonal la Piaţa Presei Libere;

- pasaj rutier Bd. Sincai – Str. Nerva Traian;

În cadrul aceluiaşi eveniment, edilul-şef a mai precizat că, dacă în programul de întreţinere multianuală în perioada 2008 – 2012 s-au reabilitat peste 90 de străzi în toate sectoarele Capitalei, în actualul program pe următorii patru ani sunt incluse 214 străzi, grupate în şase pachete, cu artere principale şi secundare.


http://www.b365.ro/cand-va-finaliza-primaria-capitalei-lucrarile-la-pasajele-rutiere_189360.html


Un alt articol ref la marile proiecte care vor incepe...poate mai pe intelesul multora

http://www.antena3.ro/romania/bucuresti-un-imens-santier-harta-zonelor-care-intra-in-reparatii-din-aceasta-primavara-210741.html
memorat
27 Aprilie 2013, 16:54:12
Răspuns #58

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
După aproape cinci luni de la începutul anului. Capitala are, în sfârșit, buget

Deși mai sunt trei zile și intrăm în a cincea lună a anului, abia sâmbătă Consiliul General al Primăriei Bucureștiului a aprobat proiectul de buget. A fost a șasea încercare. Până acum, consilieri generali fie nu au reușit să se pună de acord în privința unor proiecte, fie au lipsit de la serviciu. Sâmbătă au fost convocați, din nou, pentru a şasea încercare de la începutul anului.
Actualizare ora 16.00 Bugetul Capitalei a fost aprobat, după cinci ore de la începerea ședinței. Au fost 30 de voturi pentru și șapte abțineri. Reprezentanții PPDD anunțaseră că se vor abține, iar consilierii PDL au părăsit sala, boicotând votul.
 La proiectul de buget au fost depuse circa 60 de amendamente, cele mai multe controverse stârnindu-le investiÈ›iile mici pentru reabilitarea unor străzi din sectoarele 5 È™i 6.

Până la această oră, circa 20 din cele 46 de proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi fuseseră aprobate.
 Actualizare ora 12.00 Consilierii s-au adunat în jurul orei 10.00, dar imediat au luat o pauză.

După pauză, ei au început să aprobe proiecte de pe ordinea de zi, între care cel al telegondolei. Deocamdată nu se știe care va fi traseul acesteia, dar va parcurge 10 kilometri și se va realiza cu bani europeni.

Un alt proiect aprobat este fuziunea dintre Elcen și RADET într-o singură societate, SACET. Prin fuziunea aceasta, spunea primarul Sorin Oprescu, bucureștenii nu vor mai plăti agentul termic din 2015, dacă se va găsi finanțarea necesară pentru reparații și modernizarea CET-urilor.

___________________________

Consilierii generali ai Capitalei au eșuat, săptămâna aceasta, de trei ori în încercarea de a se strânge la serviciu pentru a lua în discuție și a aproba proiecte mari. Între ele chiar bugetul Primăriei Capitalei pentru 2013. Pe lângă acest punct, sunt în așteptare alte 46 de proiecte care nu au reușit să strângă nici măcar numărul necesar de consilieri prezenți pentru a ține ședința.

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2013 este cu aproape un miliard de lei mai mic decât cel din 2012, când a însumat 4,6 miliarde lei. Și anul trecut bugetul a fost aprobat la limită, de numai 28 din cei 55 de consilieri generali. Mare parte a banilor au mers pentru susținerea celor două regii subvenționate de Primărie – RADET și RATB.

Este foarte posibil ca și astăzi să existe tensiuni, amendamente și nemulțumiri.

 
Ședință boicotată vineri

Consilierii generali ai PSD şi PNL, care ar putea asigura singuri cvorumul şedinţelor, nu au intrat vineri în sală, chiar dacă erau prezenţi la grupurile partidelor. Din cei 55 de consilieri generali, doar 10 au venit la şedinţă. Lipsa de cvorum l-a iritat pe primarul Sorin Oprescu.

„În primul rând e vorba de respectul pentru bucureşteni. Am discutat până acum 18-23 de ore, dacă adun toate zilele, cu toții, amendamentele tocmai pentru a putea sa acomodăm bugetul. Se discută probabil pe holuri sau în alte conclavuri”, a spus Sorin Oprescu.

În schimb, consilierii PSD stăteau la acea oră de vorbă, în Primărie, cu Robert Negoiţă şi Marian Vanghelie, primarii sectoarelor 3 şi 5.

„Se lucrează, PSD şi PNL, toate lucrează la buget. Bugetul a fost pe site şi a tot fost schimbat, să ştiţi, şi de primarul general”, a dat asigurări Marian Vanghelie.

Primarul Capitalei şi consilierii generali nu se înţeleg, în primul rând, asupra subvenţiilor. În timp ce Sorin Oprescu vrea o diminuare a bugetului pentru subvenţii la RADET şi RATB cu 40%, consilierii cer ca scăderea să nu depăşească 15 procente.

Consilierii generali de la PDL resping, însă, întregul buget.

„Bugetul a fost construit greșit, e un buget al sărăciei şi nu se dorește atragerea de bani și majorarea bugetului Capitalei prin atragerea de venituri și se merge doar pe cheltuirea bugetului existent și atragerea de imprumuturi care vor trebui plătite la un moment dat”, spune Silviu Văduva.
Proiecte în așteptare

În acest timp, multe proiecte aşteaptă finanţare, ca să poată fi demarate. În pericol sunt şi proiectele cofinanţate din fondurile europene, pentru care primăria nu-şi poarte achita cota sa. Bugetul din acest an al primăriei este de aproximativ un miliard de euro.

Cei mai mulţi bani ar urma să fie alocaţi cheltuieilor de investiţii:1,25 miliarde lei, în timp ce pentru RADET şi RATB municipalitatea ar putea da 817 de milioane de lei, conform formei iniţiale a proiectului.

La categoria lucrări sunt prevăzuţi 15 milioane lei pentru pasajul subteran de la Piața Presei, 5 milioane lei pentru pasajul pietonal de la Piața Romană, iar alte de 40 milioane lei ar urma să meargă la construcţia pasajul rutier de la intersecția Strada Brașov cu Bulevardul Ghencea. Pentru pasajul rutier subteran de la Piața Charles de Gaulle ar urma să fie alocat un milion de lei. De asemenea, pentru modernizarea Patinoarului Flamaropol ar urma să fie daţi 5 milioane lei.

Bugetul general al Capitalei

Bugetul total: 4,5 miliarde de lei

Cheltuieli investiţii: 1,25 miliarde de lei

Subvenţii RADET ŞI RATB - 817 milioane de lei

Şantiere noi în Capitală

pasajul subteran de la Piaţa Presei - 15 milioane de lei

pasajul pietonal de la Piaţa Romană - 5 milioane de lei

pasajul rutier de la Strada BraÅŸov cu Bd. Ghencea - 40 milioane de lei

pasajul rutier subteran de la Piaţa Charles de Gaulle - un milion de lei.


http://www.digi24.ro/stire/Capitala-fara-buget-Consilierii-incearca-pentru-a-sasea-oara-sa-l-aprobe_99241
memorat
29 Aprilie 2013, 19:16:49
Răspuns #59

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cum se va schimba Bucurestiul in urmatorii patru ani


http://www.youtube.com/watch?v=Qcoz9L8K7Fc&feature=player_embedded

Incep mega santiere in capitala...
memorat