28 Martie 2024, 13:11:04

Autor Subiect: Pasajul Doamna Ghica-ChiÈ™inău  (Citit de 5921 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

06 Decembrie 2011, 18:15:59

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Oprescu scoate de la naftalină proiecte abandonate: pasajul Doamna Ghica-Chișinău

Lucrările la artera Doamna Ghica-Chișinău și pasajul suprateran peste calea ferată ar fi trebuit finalizate în 2008, la un cost de 5,6 milioane de euro. Șantierul a fost oprit când era realizat în proporție de numai 60% deoarece exproprierile din zonă nu au fost făcute la timp.
Amenajarea È™oselei Doamna Ghica ÅŸi legarea acesteia de Bulevardul ChiÅŸinău, printr-un pasaj peste calea ferată, ar face legătura mai uÅŸor între cartierele Colentina ÅŸi Pantelimon. ÃŽn plus, ar  dirija o parte din traficul care va intra în Capitala prin Autostrada A3 BucureÅŸti – PloieÅŸti ÅŸi ar fluidiza traficul între zona de Nord ÅŸi cea de Est a municipiului.

Proiectul, în valoare de 5,66 milioane de euro, a fost încredintat firmei portugheze Lena Engenharia e Construcoes SA care ar fi trebuit să termine construcţia în octombrie 2008. Lucrările au fost însă oprite pentru că exproprierile nu au fost făcute la timp, după cum B365.ro a scris aici.

După trei ani de la abandonarea șantierului, Primăria Capitalei a decis să reia lucrările. În urma unei licitații restrânse accelerate, la care a participat numai un singur ofertant, PMB a atribuit contractul de proiectare și execuție a lucrărilor asocierii de firme SCT București SA și TECNIC Consulting Engineering SRL.

Cele două societăți vor încasa suma de 46,53 milioane de lei (aprox. 11 milioane de euro).

Lucrări de 11 milioane de euro contractate doar cu licitație restrânsă accelerată.
Potrivit anunţului publicat de PMB pe SEAP (site-ul electronic de achiziții publice), lucrările ar trebui finalizate în termen de 10 luni de la semnarea contractului de atribuire. Din nota justificativă, care însoţeşte documentaţia publicată pe site-ul guvernamental, reiese că s-a impus o licitaţie accelerată restrânsă din cauză că “orice întârziere în finalizarea lucrărilor conduce în mod evident la pagube iminente”, respectiv pentru că “se pot schimba semnificativ condiţiile tehnice pentru lucrările rămase de executat”.

Expertiza tehnică, făcută în luna iulie a acestui an, se precizează că “dat fiind faptul că au trecut aproximativ 3 ani de la întreruperea lucrărilor, este absolut necesar ca în cel mai scurt timp să se urgenteze lucrările fără timp de aşteptare la obiectivul Artera Doamna Ghica-Chişinău şi pasaj suprateran”. Din document mai reiese că pe traseul lucrărilor executate şi abandonate în 2008 s-au furat bordurile şi dalele sau au fost deterioarate, carosabilul s-a umplut de gropi periculoase pentru şoferi, iar pe teren au fost depozitate resturi menajere.

Proiectul străpungerea Doamna Ghica – Chişinău începe din capătul străzii Doamna Ghica, continuă pe terenul viran de pe malul lacului Colentina şi traversează calea ferată cu un pasaj suprateran până în spatele Pieţii Delfinului, din cartierul Pantelimon. Noua arteră de circulaţie este prevăzută cu câte două benzi pe fiecare sens de circulaţie şi are o lungime de circa doi kilometri.

http://b365.realitatea.net/news/oprescu-plateste-inca-11-milioane-de-euro-pentru-strapungerea-doamna-ghica-chisinau/
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

13 Martie 2012, 20:55:21
Răspuns #1

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Si acum la 4 luni de la acest articol proiectul este inca mort si nimeni nu face nimic din pacate!Dar sper ca intr-o zi acest proiect va fi revigorat de domnul primar Oprescu,sau pastreaza proiectul pentru ceilalti 4 ani de mandat  ;D.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
05 Aprilie 2012, 13:22:23
Răspuns #2

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la proiectul Pasajului Baicului au fost reîncepute. Podul trebuia să fie gata încă din 2007

După 4 ani de pauză, şantierul din zona Baicului din sectorul 2 a fost redeschis. Noul pasaj suprateran, care va lega Doamna Ghica de bulevardul Chişinău va fi gata la 1 august 2012, după ce, iniţial, trebuia să fie finalizat în anul 2007.

Primăria Capitalei a reluat lucrările la pasajul suprateran din zona Baicului, după 4 ani în care acestea au stagnat. Podul ar urma să supratraverseze calea ferată şi să salveze în acest fel zeci de minute din timpul pe care şoferii îl stau acum la barieră. Noul termen de finalizare a lucrărilor e 1 august
2012.

Pasajul suprateran este ultimil rămas neterminat din proiectul străpungerii Doamna Ghica-ChiÅŸinău. Artera începe din capătul străzii Doamna Ghica, continuă pe maidanul de pe malul lacului Colentina ÅŸi traversează calea ferată pe un pod (cel la care au reînceput lucrările)  până în spatele pieÅ£ei
Delfinului din cartierul Pantelimon. Strada e prevăzută cu câte două benzi pe fiecare sens şi are o lungime de doi kilometri.

Devizul şi exproprierile, cauzele abandonării

Ieri, zeci de muncitori lucrau de zor pe şantierul din sectorul 2 la terminarea pasajului. Şeful lor, Alexandru Ionescu, s-a declarat optimist cu privire la finalizarea la timp a construcţiei. „Ne-am propus să terminăm ceva mai repede, ne gândeam cam undeva prin iulie. Dar, să vedem dacă reuşim“, a spus el. Ionescu s-a declarat nemulţumit că materialele de construcţii au rămas pe şantier şi s-au degradat: „Uitaţi-vă la grinzile acestea, s-au deteriorat, nu mai sunt bune de nimic“.

Iniţial, proiectul evaluat la 5,6 milioane de euro ar fi trebuit să înceapă în 2006 şi să se finalizeze un an mai târziu. El a fost ţinut însă în loc de exproprieri. Alte cauze au fost neidentificarea tuturor lucrărilor aferente construcţiei şi evaluarea incorectă a devizului.

ConstrucÅ£ia podului a început însă în 2007, iar în 2008 lucrările au fost sistate. ÃŽn acel an, au fost ridicate doar o pantă a pasajului suprateran, două picioare ÅŸi 500 de metri de stradă.  ÃŽn rest, au rămas tone de materiale care s-au degradat până în prezent ÅŸi care nu mai sunt bune de nimic.

La acea dată, Primăria Municipiului Bucureşti a reziliat contractul cu firma portugheză Lena, care finaliazase cam 60% din lucrări, şi a bătut palma la sfârşitul anului 2011 cu SCT Bucureşti, compania care se ocupă în acest moment de construcţia pasajului suprateran. Podul va măsura 85,8 metri la finalizarea lucrărilor.

Mai mult, după ce au încheiat colaborarea cu Primăria Capitalei, portughezii de la firma Lena au plecat cu tot cu proiectele arterei Doamna Ghica-Chişinău, chiar dacă Municipalitatea plătise pentru ele. Acestea au trebuit refăcute după ce a fost semnat contractul cu SCT Bucureşti.

Poduri de nota cinci, în Bucureşti

Pasajele Izvor, Eroilor, Timpuri Noi, Ciurel şi Mărăşeşti din Capitală sunt uitate de autorităţi, la ultima expertiză primind doar menţiunea „satisfăcător“.

Podurile sunt unele dintre cele mai importante construcţii care ajută la fluidizarea traficului din Bucureşti. „Potrivit ultimei expertize relizate în anul 2010, starea tehnică a podurilor Izvor, Eroilor şi Mărăşeşti este satisfăcătoare“, a explicat Alina Roman, director general în cadrul Administraţiei Străzilor Bucureşti (ASB). Însă, despre podurile Timpuri Noi şi Ciurel, Roman spune că trebuie reparate şi că există un proiect care va fi demarat în decursul acestui an.


Chiar dacă expertiza arată că starea tehnică în care se află, în prezent, aceste construcţii este una satisfăcătoare, specialiştii de la Facultatea de Căi Ferate, Drumuri şi Poduri spun că aceste poduri sunt făcute să reziste.

„Au rezistat ele la cutremurul din `77, deci sunt construite cum trebuie. Oricum, sunt făcute să reziste la un cutremur de cel mult 7-8 grade pe scara Richter“, a spus Nicolae Popa, profesor universitar la Catedra poduri şi tunele din cadrul facultăţii.

Cu toate acestea, profesorul crede că organizarea Primăriei Capitalei privind reabilitarea pasajelor este precară. „Ar trebui să existe o bază de date cu situaÅ£ia tuturor podurilor  ÅŸi să stabilească priorităţi la lucrările de reabilitare“, a explicat Nicolae Popa.


http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-pod_baicului-pasaj_baicului-zona_baicului-proiect_baicului-infrastructura-santier_0_676732373.html#
memorat
05 Aprilie 2012, 17:05:30
Răspuns #3

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Au reînceput lucrările la Pasajul Doamna Ghica – Chișinău

Bugetul Primăriei Capitalei pe 2012 are prevăzută suma de 30 de milioane de lei pentru acest proiect, care ar trebui încheiat în luna august. De la abandonarea lucrărilor, însă, structura s-a deteriorat.
Amenajarea șoselei Doamna Ghica şi legarea acesteia de Bulevardul Chişinău, printr-un pasaj peste calea ferată, ar face legătura mai uşor între cartierele Colentina şi Pantelimon. În plus, ar dirija o parte din traficul care va intra în Capitala prin Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti şi ar fluidiza traficul între zona de Nord şi cea de Est a municipiului.

După trei ani de la abandonarea șantierului, Primăria Capitalei a decis să reia lucrările. În urma unei licitații restrânse accelerate, la care a participat numai un singur ofertant, PMB a atribuit contractul de proiectare și execuție a lucrărilor asocierii de firme SCT București SA și TECNIC Consulting Engineering SRL.

Cele două societăți vor încasa suma de 46,53 milioane de lei (aprox. 11 milioane de euro).

Lucrarea s-a deteriorat între timp

Proiectul, în valoare de 5,66 milioane de euro, a fost încredintat inițial firmei portugheze Lena Engenharia e Construcoes SA care ar fi trebuit să termine construcţia în octombrie 2008. Lucrările au fost însă oprite pentru că exproprierile nu au fost făcute la timp, după cum B365.ro a scris aici.

Potrivit anunţului publicat de PMB pe SEAP (site-ul electronic de achiziții publice), lucrările ar trebui finalizate în termen de 10 luni de la semnarea contractului de atribuire. Din nota justificativă, care însoţeşte documentaţia publicată pe site-ul guvernamental, reiese că s-a impus o licitaţie accelerată restrânsă din cauză că “orice întârziere în finalizarea lucrărilor conduce în mod evident la pagube iminente”, respectiv pentru că “se pot schimba semnificativ condiţiile tehnice pentru lucrările rămase de executat”.

Expertiza tehnică, făcută în luna iulie a acestui an, se precizează că “dat fiind faptul că au trecut aproximativ 3 ani de la întreruperea lucrărilor, este absolut necesar ca în cel mai scurt timp să se urgenteze lucrările fără timp de aşteptare la obiectivul Artera Doamna Ghica-Chişinău şi pasaj suprateran”. Din document mai reiese că pe traseul lucrărilor executate şi abandonate în 2008 s-au furat bordurile şi dalele sau au fost deterioarate, carosabilul s-a umplut de gropi periculoase pentru şoferi, iar pe teren au fost depozitate resturi menajere.

Echipele care au reînceput lucrul, însă, spun că grinzile s-au degradat și nu mai pot fi folosite, conform adevărul.ro.

Proiectul străpungerea Doamna Ghica – Chişinău începe din capătul străzii Doamna Ghica, continuă pe terenul viran de pe malul lacului Colentina şi traversează calea ferată cu un pasaj suprateran până în spatele Pieţii Delfinului, din cartierul Pantelimon. Noua arteră de circulaţie este prevăzută cu câte două benzi pe fiecare sens de circulaţie şi are o lungime de circa doi kilometri.


http://b365.realitatea.net/news/au-reinceput-lucrarile-la-pasajul-doamna-ghica-chisinau/
memorat
05 Mai 2012, 18:17:47
Răspuns #4

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Stadiul lucrărilor la pasajul Doamna Ghica – Chișinău, pentru închiderea inelului median

În prezent se finalizează montarea grinzilor la pasaj.
Primarul General, Sorin Oprescu, a verificat astazi lucrarile la obiectivul de investitii “Strapungere D-na Ghica – Bd. Chisinau + pasaj suprateran peste calea ferata”. Primarul Capitalei a explicat ca, in prezent, s-au solutionat toate problemele juridice care au condus la blocarea lucrarilor si ca in cateva luni lucrararea ar putea fi finalizata:

“Am preluat aceasta lucrare, in anul 2008, la un stadiu de 30%, iar acum am ajuns la 65 %. Dupa doi ani si jumatate de procese, am reusit in luna martie a acestui an sa reluam lucrarile. In acest moment suntem pe final cu exproprierile, toate retelele edilitare au fost relocate si, practic, intram in linie dreapta pentru finalizarea proiectului. Sper ca in cateva luni acest lucru sa se intample” a declarat Sorin Oprescu.

La randul sau, directorul Directiei Generale de Infrastructura, Madalin Dumitru, a aratat ca, odata finalizata, lucrarea va completa inelul median de circulatie, contribuind semnificativ la fluidizarea circulatiei in acea zona:

“In acest moment suntem pe final cu montatul grinzilor astfel incat, la sfarsitul saptamanii viitoare sper ca podul sa fie acoperit in totalitate”.

Lucrarea presupune refacerea si modernizarea strazii d-na Ghica, pana la nivelul caii ferate si apoi continuarea constructiei stradale pana la nivelul complexului Delfinul, spre b-dul Chisinau. Artera va avea 4 benzi de circulatie, cate doua pe fiecare sens, o lungime totala cca 1.8 km si o latime cuprinsa intre 21 si 70 m. Lucrarile presupun echiparea si dotarea cu retele edilitare adecvate, semnalistica rutiera, amenajarea trotuarelor si a spatiilor verzi, iluminat public si amenajarea de locuri de parcare.

Totodata, proiectul vizeaza si realizarea unui pasaj suprateran care va traversa linia de cale ferata si care va face legatura intre cele doua segmente ale arterei rutiere Dna Ghica.


http://b365.realitatea.net/news/stadiul-lucrarilor-la-pasajul-doamna-ghica-chisinau-pentru-inchiderea-inelului-median/
memorat
21 Noiembrie 2012, 23:55:19
Răspuns #5

Matei

  • Vizitator
memorat
22 Noiembrie 2012, 15:18:49
Răspuns #6

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
22 Noiembrie 2012, 20:50:12
Răspuns #7

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
In sfarsit, se mai construieste ceva si la noi in Bucuresti.
memorat
03 Decembrie 2012, 14:28:21
Răspuns #8

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
08 Februarie 2013, 14:24:03
Răspuns #9

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
03 Noiembrie 2013, 16:57:32
Răspuns #10

Mihai Vortex

  • Mesaje postate: 23
Se aude de infiintarea unei linii R.A.T.B. pe acest tronson? :)

memorat
03 Noiembrie 2013, 17:06:51
Răspuns #11

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
03 Noiembrie 2013, 20:54:10
Răspuns #12

Mihai Vortex

  • Mesaje postate: 23
intreb ca, alveolele sunt facute.

Cand au deschis pasajul, la fiecare alveola scria "Intezis, cu exceptia autobuzelor RATB", si credeam ca au ceva de gand, sa bage ceva, dar au scos acele tablite.
Acum alveolele sunt locuri de parcare.
memorat
07 Noiembrie 2013, 16:22:33
Răspuns #13

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1438
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Pasajul Dna Ghica-Chișinău s-a scumpit cu 1,7 milioane euro, la un an de la inaugurarea electorală.
În decembrie 2012, cu doar o săptămână înainte de alegerile parlamentare, primarul general Sorin Oprescu inaugura pasajul Doamna Ghica - Chișinău, împreună cu premierul Victor Ponta. Inaugurarea a fost făcută însă numai de ochii lumii pentru că lucrarea nu era terminată. De fapt, abia în octombrie 2013, Primăria Capitalei a atribuit un nou contract pentru continuarea și finalizarea lucrărilor la pasajul Doamna Ghica-Chișinău. Constructorul va mai încasa astfel încâ 1,7 milioane euro pentru această lucrare.
Pe 24 octombrie 2013, Primăria Capitalei a atribuit Asocierii S.C.T Bucuresti S.A. – Tecnic Consulting Engineering Romania S.R.L un contract de lucrări având ca obiect continuarea și finalizarea lucrărilor la obiectivul de investiții: „Artera Doamna Ghica Chișinau și Pasaj Suprateran”. Valoarea contractului este de 7,5 milioane lei cu TVA (1,7 milioane euro).

Contractul a fost atribuit însă la aproape un an de la inaugurarea lucrării. Astfel, în decembrie 2012 primarul general, Sorin Oprescu, împreună cu premierul Victor Ponta, au inaugurat pasajul în plină campanie electorală. Cu toate acestea, lucrarea nu este finalizată în întregime nici acum.

Ca urmare a inaugurării cu iz electoral, în condițiile unei lucrări neterminate, traficul se bloca la cele două ieșiri.

"Pasajul este terminat de un an de zile. Acum se lucrează la bretelele de acces, de lângă pasaj. Ele vor fi terminate în 2-3 săptămâni", a precizat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

Lucrările la Pasajul Doamna Ghica - Chişinău au fost reluate în luna martie 2012, după o pauză de aproape 2 ani şi jumătate în care amenajările iniţiale s-au degradat sau au fost prădate de hoţii de fier vechi. Lucrările începuseră iniţial în 2006, dar firma de construcţii a părăsit şantierul după un an pentru că Primăria a decis rezilierea contractului "având in vedere calitatea defectuoasa a proiectului precum şi solicitarile venite din partea constructorului privind majorarea valorii initiale a contractului cu mai mult de 100 la suta", potrivit unui răspuns al municipalităţii la solicitarea B365.ro.

Ce presupune proiectul

Obiectivul, intitulat oficial "Strapungere D-na Ghica - Bd. Chisinau şi pasaj suprateran peste calea ferata" constă în refacerea şi modernizarea străzii d-na Ghica, până la calea ferată din zonă şi apoi continuarea străzii până la Circul Foamei din Piaţa Delfinului, spre b-dul Chişinău. Artera are 4 benzi de circulatie, câte două pe fiecare sens, o lungime totală cca 1.8 km şi o lăţime cuprinsă între 21 şi 70 m.

Lucrările presupun echiparea şi dotarea cu reţele de utilităţi a străzilor, marcaje rutiere, amenajarea trotuarelor şi a spatiilor verzi, iluminat public şi amenajarea de locuri de parcare.

ÃŽn cadrul acestui proiect au fost amenajate ÅŸi 136 de noi locuri de parcare (136), distribuite astfel: 13 locuri la Policlinica Delfinului, 20 la Fabrica de Mobila, 91 langa breteaua podului Dna Ghica, 12 in zona de intrare catre pod (Heliade intre Vii).

De asemenea, au fost amenajate spatiile verzi pe intreaga lungime a lucrarii si au fost refacute retelele edilitare din intreaga zona. Realizarea noii artere a presupus si infiintarea trotuarelor, asigurarea iluminatului public, semnalistica rutiera, dar si realizarea legaturilor la nivelul solului cu rampele pasajului.

Totodata, în cadrul proiectului a fost realizat È™i un pasaj suprateran care  traversează linia de cale ferata si care face legatura intre cele doua segmente ale arterei rutiere Doamna Ghica. Această lucrare promite să fluidizeze traficul de pe INELUL PRINCIPAL ÅŸi de pe Åžoseaua Fundeni prin închiderea Inelului Median în zona de vest ÅŸi să creeze o legătura mai rapidă între cartierele Colentina, Pantelimon, Balta Albă, Berceni.

- See more at: http://www.b365.ro/pasajul-dna-ghica-chisinau-s-a-scumpit-cu-1-7-milioane-euro-la-un-an-de-la-inaugurarea-electorala_197211.html#sthash.5S511ud4.dpuf
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":