28 Martie 2024, 10:34:26

Autor Subiect: Proiecte de modernizare Soseaua Pantelimon&Soseaua Iancului  (Citit de 24152 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

22 Noiembrie 2011, 13:01:07

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
FOTO Proiecte pentru modernizarea Soselei Pantelimon si Soselei Iancului din Bucuresti. Vezi primele simulari si ce modificari radicale vor fi facute in circulatie
De anul viitor, doua dintre cele mai mari bulevarde bucurestene, Soseaua Iancului si Soseaua Pantelimon, vor intra in refacere radicala. Masinile parcate acum pe marginea Soselei Iancului vor fi mutate in parcari supraetajate care se vor construi in spatele blocurilor. Pe linia de tramvai, care va fi separata de traficul auto, vor circula si autobuzele, cele doua mijloace de transport avand statii comune. Soseaua Pantelimon va deveni mult mai verde, urmand a se planta gazon pe culoarul pentru tramvai. La capatul Soselei Pantelimon, in fata hipermarketului Cora, va fi construita o statie intermodala unde vor opri toate mijloacele de transport.

Proiectul costa circa 70 milioane de euro, bani din bugetul Primariei Municipiului Bucuresti.

UPDATE: Madalin Dumitru, seful directiei de Infrastructura din cadrul Primariei, sustine ca vor fi amenajate benzi pentru Biciclete atat pe Soseaua Pantelimon, cat si pe Soseaua Iancului.

Proiectul de transformare a celor doua bulevarde a fost prezentat saptamana trecuta la Comisia Tehnica de urbanism de pe langa Primaria Capitalei.

Iata principalele schimbari propuse de proiectanti:

Soseaua Pantelimon

- linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon;
-  pe fiecare sens bulevardul va avea trei benzi de circulatie, iar pe laterale vor fi construite doua benzi laterale separate (vezi FOTO) prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare, fara a incurca circulatia de pe bulevard;

- pentru statiile de autobuz vor fi construite alveole, in care autobuzele sa poata opri fara sa deranjeze traficul.

- toate statiile de tramvai vor fi mai late si vor avea copertine;

- pe toata lungimea soselei, cu exceptia celor doua benzi laterale separate, stationarea va fi interzisa, cele trei benzi ramanand exclusiv pentru traficul auto;

- toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;
- la capatul Soselei Pantelimon, in fata magazinului Cora va fi construit o statie uriasa, unde vor opri toate mijloacele de transport din zona, respectiv autobuzul, tramvaiul si microbuzele. Cand va fi gata noua linie de metrou Pantelimon-Universitate, statia va fi conectata si cu acest mijloc de transport. Astfel pietonii nu vor mai fi nevoiti sa traverseze si ca sa schimbe mijloacele de transport. In apropierea statiei va fi construita si o parcare park&ride, conectata cu statia, unde cei care vin din afara orasului sa-si poata lasa masina si sa mearga mai departe folosind mijloacele de transport in comun. 

Soseaua Iancului

- masinile parcate acum pe marginea trotuarului si pe trotuar vor fi mutate in parcari etajate care se vor construi in spatele blocurilor. Deocamdata Primaria Capitalei este in negocieri cu Primaria sector 2 pentru a indentifica terenurile din domeniul public unde se vor construi parcarile.

- linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.

- statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;

- pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va mai parca pe marginea bulevardului;

- aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

- pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament; 
Proiectul de modernizare a celor doua artere de circulatie este realizat de Via Proiect. Pentru a deveni realitate, propunerile arhitectilor mai au nevoie de aprobarea Comisiei de Circulatie de pe langa Primaria Capitalei si autorizatie de construire.

Lucrarile vor incepe cel tarziu in primavara anului 2012

Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro ca lucrarile vor incepe imediat ce se va obtine autorizatia de construire. "Asteptam autorizatia de construire. Vom incepe cel tarziu in primavara anului viitor. Licitatia pentru alegerea constructorului a fost facuta inca din primavara anului 2011", a declarat acesta.

Castigatorul licitatiei este consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Valoarea contractului este de circa 310 milioane lei/ 70 milioane de euro.

http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-10758106-foto-proiecte-pentru-modernizarea-soselei-pantelimon-soselei-iancului-din-bucuresti-vezi-primele-simulari-modificari-radicale-vor-facute-circulatie.htm
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

22 Noiembrie 2011, 13:03:21
Răspuns #1

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cel putin la nivel de linie de tramvai se va folosi modelul celei de pe Liviu Rebreanu.Aceasta va fi prima linie de gen green track.
memorat
22 Noiembrie 2011, 22:07:41
Răspuns #2

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrarile vor incepe cel tarziu in primavara anului 2012

Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro ca lucrarile vor incepe imediat ce se va obtine autorizatia de construire. "Asteptam autorizatia de construire. Vom incepe cel tarziu in primavara anului viitor. Licitatia pentru alegerea constructorului a fost facuta inca din primavara anului 2011", a declarat acesta.

De aici rezulta ca lucrarea poate incepe si maine ca la noi faza cu autorizatiile cade.Cate lucrari nu au inceput fara astfel de autorizatii?
memorat
08 Martie 2012, 22:01:08
Răspuns #3

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se pare ca lucrarile de modernizare la acest bulevard se lasa asteptate,cel putin in noul buget acestea nu apar !
memorat
09 Martie 2012, 20:45:18
Răspuns #4

daf bus

  • Mesaje postate: 967
  • DAF-Da A Fost cel mai bun autobuz bucurestean!
Se pare ca lucrarile de modernizare la acest bulevard se lasa asteptate,cel putin in noul buget acestea nu apar !
Autoritatile iarasi ne-au vandut gogosi pe care noi creduli le-am inghitit fara a cracni,din pacate proiectul arata foarte bine pe hartie dar greu de crezut in realitate.
Sunt roman,gandesc romaneste!
memorat
15 Mai 2012, 17:00:07
Răspuns #5

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Au fost atribuite mai multe contracte de consultanta printre care si acesta...

"Prestari servicii de consultanta pentru contractele de executie:
 LOTUL 1 - Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai Bd. Aerogarii
 LOTUL 2 - Reabilitare sistem rutier si linii de tramvai Sos. Iancului Sos. Pantelimon
 LOTUL 3 - Penetratie Bulevardul Timisoara"

http://licitatiipublice.clubafaceri.ro/licitatie/consultanta-executie-3-loturi---strazi-12772.html
memorat
15 Mai 2012, 20:12:12
Răspuns #6

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Abureala. Pot atribui cate loturi vreti voi, nu exista nici un ban pentru nici  un lot nici anul acesta nici la anul. Caz inchis / clasificat. Altceva.
memorat
17 Mai 2012, 13:26:35
Răspuns #7

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Consultanță de 2,4 milioane euro pentru reabilitarea Șos. Pantelimon și Iancului

Primăria Capitalei va plăti 2,4 milioane euro pe consultanță pentru proiectele de reabilitare a sistemului rutier și a liniei de tramvai pe Șos. Iancului și Șos. Pantelimon. Lucrările de construcțe aferente celor două proiecte vor dura 12 luni.
Asocierea AECOM INGENIERIA SRL & TECNIC Consulting Engineers Societa per Azioni &INOCSA INGENIERIA, S.L vor primi de la Primăria Capitalei 10,4 milioane lei (2,4 milioane euro) pentru servicii de consultanță în cadrul proiectului “Reabilitare sistem rutier și linii de tramvai – Sos. Iancului – Sos. Pantelimon”.

Pe perioada derulării contractului, consultantul va avea ca atribuții verificarea şi avizarea documentaţiei tehnice în faza de proiectare și execuție, urmărirea realizării proiectului conform documentaţiei tehnice, supervizarea implementării proiectului,
certificarea situaţiilor de cheltuieli efectuate, elaborarea rapoartelor privind implementarea proiectului și urmărirea comportării lucrărilor în perioada de garanţie.

Lucrările de reabilitare rutieră și a liniei de tramvai pe Șos. Iancului și Șos. Pantelimon au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului București încă din 2007. Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de CGMB, valoarea totală a lucrărilor de pe Șos Pantelimon va fi de 232 milioane lei (53 milioane euro), în timp ce pe Șos. Iancului costul reabilitării este de 80,22 milioane lei (18,3 milioane euro).

Pe Șos. Pantelimon, lungimea totală a traseului ce va fi reabilitat este de 3,85 kilometri, iar calea rutieră are trei benzi pe sens. Proiectul include și reabilitarea liniei de tramvai, cu o lungime de 6,51 kilometri, dar și și amenajarea a 15 peroane pentru stații.

Pe Șos. Iancului, Primăria Capitalei va avea de reabilitat 1,25 kilometri de cale rutieră, cu patru benzi de circulație și 1,25 kilometri linie de tramvai. De asemenea, vor fi amenajate 110 locuri de parcare și montate 136 de indicatoare rutiere.

Ambele proiecte au ca termen de execuție 12 luni. Ele au fost incluse în bugetul pentru acest an, însă sumele alocate sunt extrem de mici, doar 100.000 lei.


http://b365.realitatea.net/news/consultanta-de-24-milioane-euro-pentru-reabilitarea-sos-pantelimon-si-iancului/
memorat
19 Mai 2012, 06:58:08
Răspuns #8

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In conditiile in care M 5 e "in carti" in zona, este de-a dreptul stupid sa mai reabilitezi linia de tramvai.
memorat
19 Mai 2012, 10:27:53
Răspuns #9

ByOnu

  • Vizitator
Pai si ce facem atunci, ramanem si fara tramvai (ca in starea asta n-o mai duce mult) si fara metrou. Si locuitorii n-au nevoie de el peste 15 ani cand s-o face metroul, ci acum, ei acum trebuie sa mearga la servici, la scoala, la piata, etc. Asa o modernizare a liniei dureaza 2 ani fara ceva (zic eu), si dupa aia poti astepta linistit metroul. Oricum bulevardul are nevoie de un 'RK', deci daca tot te apuci de spart in zona si blocat traficu', de ce sa nu tragem si o linie noua de tramvai?  ;)

Daca am sti sigur ca, sa zicem, in 2-3 ani se apuca de metrou, pai asa poti nici sa nu mai faci 'RK'-ul de care ziceam, ca oricum o sa fie sapaturi si blocaje. Dar nu stim...
memorat
19 Iunie 2012, 16:44:20
Răspuns #10

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pantelimonul «fardat» cu 247 milioane de lei

Proiectul va fi gata în 18 luni

Şos Iancului şi Şos Pantelimon. Două dintre cele mai importante artere ale oraşului vor fi transformate total într-un experiment fără precedent al Primăriei Capitalei. Cireaşa de pe tort, în intersecţia Pantelimon-Vergului va fi construit cel mai mare terminal pentru mijloacele de transport în comun, cu piaţă şi parcare subterană.

Două etaje sub pământ, capacitate 400 de maşini. Deasupra un nod feroviar pentru tramvaiele care leagă zona comercială Cora Pantelimon de centrul Capitalei.

Pe laturi locuri speciale de staţionare pentru cursele preorăşeneşti sau cele turistice care tranzitează Capitala.

Acestea sunt câteva dintre caracteristicile parcării de la intersecţia Şos Vergului-Şos Pantelimon.

Va fi prima investiţie de acest gen, construită de autorităţi la una dintre marile intrări în oraş.
Dar transformarea zonei Pantelimon-Iancului nu se opreşte aici. „Linia de tramvai care traversează cele două străzi va fi cu iarbă, de parcă mijlocul de transport ar trece prin spaţiul verde.

Vom începe lucrările în regim de urgenţă pentru că avem totul pregătit. Investiţia totală se ridică la 247 de milioane de lei fără TVA", a explicat Ion Dedu directorul Departamentului Transporturi din cadrul Municipalităţii.

Străzile vor fi modernizate iar intersecţiile principale reconfigurate ca şi parcările de reşedinţă.

Tot mobilierul urban ca şi utilităţile vor fi înlocuite. Lucrările sunt estimate a începe în iulie şi vor dura 18 luni.

Pantelimon - Chişinău

Pe porţiunea Bd Chişinău-Şos Pantelimon cele trei benzi pentru circulaţia auto de pe fiecare sens, vor fi separate printr-un trotuar şi o perdea de copaci de zona de parcare.
Aceasta va fi amenajată sub forma unei alei de serviciu pe care vor putea circula maşini.

Staţionarea autovehiculelor se va face de-a lungul drumului şi nu în spic ca în alte zone.

Morarilor - Pantelimon

Pe porţiunea Şos Morarilor-Şos Pantelimon se vor micşora trotuarele iar zona pentru parcare va fi mixtă, adică va permite staţionarea maşinilor şi de-a lungul drumului şi în spic.
Vor fi amenajate zone verzi, de o parte ÅŸi de alta a aleilor folosite pentru parcarea autovehiculelor.

Staţionarea maşinilor va fi interzisă pe partea carosabilă.


http://www.click.ro/news/bucuresti/Pantelimonul-fardat-milioane-lei_0_1415858517.html
memorat
20 Iulie 2012, 15:18:53
Răspuns #11

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Se aude ca la sfarsitul lunii iulie, inceputul lunii august aici vor incepe lucrarile !
memorat
21 Iulie 2012, 23:19:27
Răspuns #12

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Amice, m-am distrat copios  ;D
In zona nu incepe nici o reabilitare nici in Iulie - ca a si trecut, nici in August. E banac.
Aproape toate resursele sunt "păpate" de M 5, restul la coada. Oricum dupa alegeri sa vedem cum vom sta si cu M 5. Ha ! Ha ! Ha !  :o
memorat
09 August 2012, 13:32:15
Răspuns #13

Ciprian.stefan

  • Mesaje postate: 1438
  • Gen: Bărbat
  • C(Calea) F(Furată) R(Română)
Eu locuiesc in Pantelimon si va spun ca lucrarile nu au inceput si nici nu exista vreun semn ca ar incepe
BASARABIA E ROMÂNIA!!!
memorat
08 Septembrie 2012, 00:43:40
Răspuns #14

Matei

  • Vizitator
Ar fi inutil sa inceapa lucrarile. Peste vreo 6 ani o sa fie metrou in Pantelimon (M5 > Drumul Taberei - Eroilor - Universitate - Piata Iancului - Pantelimon), deci, n-o sa mai fie nevoie de tramvaie. Sa mai tina linia asta inca 6 ani si pe urma s-o scoata.
memorat
08 Septembrie 2012, 11:30:04
Răspuns #15

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ar fi inutil sa inceapa lucrarile. Peste vreo 6 ani o sa fie metrou in Pantelimon (M5 > Drumul Taberei - Eroilor - Universitate - Piata Iancului - Pantelimon), deci, n-o sa mai fie nevoie de tramvaie. Sa mai tina linia asta inca 6 ani si pe urma s-o scoata.
Cu mentalitatea ta raman fara tramvaie in Bucuresti :D .
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
08 Septembrie 2012, 12:23:06
Răspuns #16

Matei

  • Vizitator
E o idee buna. Dupa ce o sa existe M5 n-o sa mai fie nevoie de tramvaie pe Sos. Pantelimon, o sa fie suficient metroul + o linie noua de autobuz.
memorat
08 Septembrie 2012, 12:56:43
Răspuns #17

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Voi va tineti de bancuri
1) Metrou in Pantelimon, poate dupa 2025.
2) Evident ca nu are sens si tramvai si metrou in Pantelimon.
memorat
27 Septembrie 2012, 16:13:34
Răspuns #18

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Tot in sedinta de maine...

Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii „Reconfigurare intersecţie Şos. Pantelimon – Bd. Chişinău şi pasaj rutier denivelat subteran

Interesant !
memorat
12 Aprilie 2013, 16:19:52
Răspuns #19

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bani alocati pe Bugetul din 2013:
-reabilitare Soseaua Pantelimon: 35 milioane lei
-reabilitare Soseaua Iancului: 11 milioane lei
memorat