28 Martie 2024, 10:37:24

Autor Subiect: Statia ULTRAMODALA Pasajul BASARAB  (Citit de 23866 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

22 Aprilie 2012, 19:18:34
Răspuns #40

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
eXcLuSiv !

În sfârșit, se deschide stația intermodală de pe Pasajul Basarab, dar fără trotuar rulant

Primarul General, Sorin Oprescu, anunta ca de duminică, de la ora 20,30, va fi pusa la dispozitia calatorilor statia intermodala de pe Pasajul Basarab. Stația intermodală ar fi trebuit terminată o dată cu Pasajul Basarab, dar Primăria Capitalei a motivat faptul că aceasta este nefuncțională prin imposibilitatea montării trotuarului rulant, din cauza CFR. Acum, însă, stația a fost inaugurată și fără trotuar rulant, așa cum este de altfel gata încă din luna octombrie.
Tramvaiele liniei 1 vor opri de astazi pe ambele sensuri, in statia de pe pasajul Basarab, asigurandu-se in acest mod legatura dintre aceasta linie si liniile de metrou, tramvai, troleibuz si autobuz care asigura transportul public de calatori in zona respectiva, dar si legatura cu spatiile amenajate pentru taxiuri si o autogara de transport intern si international.

În luna octombrie a lui 2011, Primăria Generală anunța că stația intermodală este terminată, urmând doar să mai fie instalat trotuarul rulant care ar urma să lege Pasajul de Gara de Nord. Acum, însă, stația a fost inaugurată chiar și în lipsa acestui trotuar rulant. Primăria spune că vina pentru lipsa trotuarului rulant aparține CFR, care nu a semnat la timp protocolul de montare.

Statia de pe Pasajul Basarab este dotata cu patru ascensoare si patru scari rulante, care fac legatura intre peronul statiei si mijloacele de transport in comun din zona Calea Grivitei-Titulescu, dar si cu cele din zona terminalului multimodal Basarab precum si Gara de Nord si Gara Basarab. Peroanele staţiei de pe pod au o lungime de 90 de metri şi o lăţime de 19 metri. Staţia are două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu.

Calatorii au la dispozitie panouri de informare, situate atat pe pasaj cat si la nivelul solului, prin intermediul carora se pot orienta in accesarea peronului corespunzator directiei dorite de mers.

De asemenea, statia este dotata cu sistem de supraveghere video conectat la dispeceratul de securitate al pasajului.

ÃŽn zona Pasajului Basarab a fost realizat cel mai mare punct intermodal de transport public din tara, creandu-se astfel premisele conectarii regiunii din jurul Capitalei cu zona centrala a orasului, odata cu modernizarea transportului regional pe calea ferata, solutie care a fost aplicata cu succes in toate orasele europene.

Capacitatea zilnica a statiei poate ajunge la 200.000 de calatori.

În ceea ce privește stadiul lucrarilor la trotuarul rulant, care va face legatura intre Pasajul Basarab si Gara de Nord, Primăria Generală transmite că in acest moment sunt finalizate lucrarile de deviere a retelelor edilitare si se efectueaza excavatiile si betonarile la cuva in care va fi montat trotuarul rulant. Montarea efectiva va incepe saptamana viitoare si va dura aproximativ o luna.


http://b365.realitatea.net/news/in-sfarsit-se-deschide-statia-intermodala-de-pe-pasajul-basarab-dar-fara-trotuar-rulant/


"Capacitatea zilnica a statiei poate ajunge la 200.000 de calatori"
P.S:Cine imi spunea cu alta ocazie ca nu crede ca va fi nevoie suplimentarea liniei 1 pentru o statie,si anume pentru ceea de la Basarab.Numarul calatorilor pentru aceasta linie se asteapta sa creasca considerabil odata cu deschiderea acestei statii  !!!
memorat
23 Aprilie 2012, 18:00:02
Răspuns #41

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pietonii au primit liber pe Pasajul Basarab, la stația intermodală. FOTOGALERIE

La șase luni de când a fost finalizată, stația intermodală de la Pasajul Basarab a fost deschisă. Tramvaiul oprește acum și pe pod, iar bucureștenii au acces la mijloacele RATB și la metrou. Lucrările au fost terminate din toamna anului trecut, însă stația nu a fost inaugurată pentru că nu era gata trotuarul rulant care va face legătura cu Gara de Nord. Trotuarul nu e gata nici acum, iar conform ultimelor estimări va fi terminat abia în vară.
Pasajul Basarab este accesibil și pietonilor de duminică, când Primăria Capitalei a deschis stația intermodală de pe pod. Tramvaiul 1 oprește acum și pe pasaj, oferind călătorilor acces la metrou (stația Basarab) și la mijloacele de transport ale RATB, care asigură transportul public de călători în zona respectivă, dar și la spațiile amenajate pentru taxiuri și o autogară de transport intern și internațional.

Proiectată pentru a fi cel mai complex nod intermodal de transport din țară, stația de pe Pasajul Basarab nu i-a cucerit încă pe bucureșteni. În prima zi de lucru din săptămână, puțini au fost cei care au profitat de intrarea în funcțiune a stației. Tramvaiele opresc pe pod la intervale de doar câteva minute, însă nu de puține ori s-a întâmplat ca niciun călător să nu coboare din tramvai pentru a folosi cel mai complex nod de transport din România.

Stația intermodală de pe Pasajul Basarab a fost finalizată încă din luna septembrie a anului trecut. Șase luni a zăcut nefolosită nou-nouță, pentru că pimarul general, Sorin Oprescu, nu a vrut să o deschidă până la montarea trotuarului rulant ce va face legătura cu Gara de Nord. Trotuarul nu a fost montat nici acum. Instalarea acestuia ar putea începe săptâmâna viitoare. “În acest moment sunt finalizate lucrarile de deviere a retelelor edilitare si se efectueaza excavatiile si betonarile la cuva in care va fi montat trotuarul rulant. Montarea efectiva va incepe saptamana viitoare si va dura aproximativ o luna”, au precizat reprezentanții Primăriei Capitalei.

Statia de pe Pasajul Basarab este dotată cu patru ascensoare și patru scări rulante. Peroanele staţiei de pe pod au o lungime de 90 de metri şi o lăţime de 19 metri. Staţia are două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu.

Calatorii au la dispozitie panouri de informare, situate atat pe pasaj cat si la nivelul solului, prin intermediul carora se pot orienta in accesarea peronului corespunzator directiei dorite de mers.

De asemenea, statia este dotata cu sistem de supraveghere video conectat la dispeceratul de securitate al pasajului.


http://b365.realitatea.net/news/statia-intermodala-de-la-pasajul-basarab-a-intrat-in-functiune-trotuarul-rulant-va-fi-gata-abia-la-vara-fotogalerie/
memorat
23 Aprilie 2012, 19:31:31
Răspuns #42

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
S-au apucat de amenajat trotuoarul si intrarea in Gara de Nord de la Basarab, pentru asta au inchis zona respectiva de acces in gara.
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
23 Aprilie 2012, 20:26:49
Răspuns #43

Upz

  • Mesaje postate: 114
  • Gen: Bărbat
Sper sa nu ajunga precum statia Obor, plina de afise / mazgaleli / anunturi..
memorat
23 Aprilie 2012, 20:37:36
Răspuns #44

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Sper sa nu ajunga precum statia Obor, plina de afise / mazgaleli / anunturi..

Nu va ajunge ca cea de la Obor pentru ca statia de la pasajul Basarab are paza cate un agent(bodyguard a unei fime) pe fiecare peron.Personal a-si propune ca linia 1 sa circule si pe timpul noptii mai ales odata cu deschiderea trotuarului rulant in intrarea garii de nord deoarece ar ajuta mult calatorii care vin/pleaca din/in bucuresti.
memorat
26 Aprilie 2012, 20:15:58
Răspuns #45

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bucuresti: Singura statie de tramvai high-tech, folosita drept... scurtatura

Statia de tramvai de pe Pasajul Basarab, inaugurata duminica seara, singura statie de tramvai high-tech, este folosita de bucuresteni pe post de scurtatura pentru ca astfel se pot parcurge cateva statii de autobuz in doua minute.

Urcand si coborand cu liftul care duce calatorii in statie se poate ajunge de pe Calea Grivitei pe bulevardul Dinicu Golescu in doua minute, un drum de cateva statii cu transportul in comun, informeaza Jurnalul National in editia electronica de joi.

Metrorex vrea sa faca un muzeu intr-o statie de metrou

De altfel, paznicii care supravegheaza statia spun ca bucurestenii nu au avut nicio problema cu folosirea punctului nodal, invatand imediat cum se traverseaza catre zona dorita. In statie se poate ajunge cu liftul, pe scarile rulante sau pe scari normale, existand si rampe cu acces catre lift.

Atat pe pasaj, cat si la nivelul solului sunt panouri de informare, prin intermediul carora calatorii sunt orientati catre peronul corespunzator.

Bucurestenii isi vor lua adio de la metrourile romanesti - vezi de ce

Potrivit Primariei Bucuresti, capacitatea zilnica a statiei poate ajunge la 200.000 de calatori.

In prezent se lucreaza si la realizarea unui trotuar rulant, care va face legatura intre Pasajul Basarab si Gara de Nord.


http://www.ziare.com/social/capitala/bucuresti-singura-statie-de-tramvai-high-tech-folosita-drept-scurtatura-1163829


Ca si un simplu comentariu mi-as permite sa spun ca aceasta statie se va dovedi mai eficienta in momentul cand se va da drumul trotuarului rulant de la gara de nord.Se va face transferul mai rapid de la tren la mijloacele de transport in comun mai ales pentru linia 1.
memorat
26 Aprilie 2012, 20:59:21
Răspuns #46

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Gresit, trotuarul zburator nu va ajunge la GdN. Se va opri la vreo 225 metri de "peronul mare". Acolo sunt niste anexe decretate "monument istoric".
memorat
27 Aprilie 2012, 17:45:36
Răspuns #47

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Azi se turna beton la pe locul unde vor fi montate acele scari rulante !
memorat
29 Aprilie 2012, 20:16:33
Răspuns #48

Tatra3001

  • Vizitator
Cateva cadre din aceasta statie + o panorama :
memorat
29 Aprilie 2012, 20:19:48
Răspuns #49

Tatra3001

  • Vizitator
Cateva cadre din aceasta statie + o panorama :
memorat
29 Aprilie 2012, 20:57:29
Răspuns #50

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cateva cadre din aceasta statie + o panorama :

Felicitari pentru reportajul foto realizat,dar am si doua observatii de facut si anume :

1.Faza cu acele planse rezemate de statii privind evolutia constructiei pasajului Basarab,mie personal mi se pare de tip "tiganie"(nu am nimic cu cei din etnia asta ci doar refer ca aspect)?! Spun asta in sensul ca mai toate capitalele fac poduri,pasaje,etc si personal nu am vazut asa ceva la altii

2.Si doi la mana banuiesc ca tablita din poza de mai jos va fi schimbata odata cu deschiderea circulatiei a tramvaiele pe Vacaresti-Oltenitei.Oricum de durat va mai dura ceva pentru ca in curand incepe si pasajul de la Piata Sudului,deci alti ani de acum incolo, in care linia circula 1 va circula pe traseul actual?!?!
memorat
29 Aprilie 2012, 21:24:14
Răspuns #51

Tatra3001

  • Vizitator
Felicitari pentru reportajul foto realizat,dar am si doua observatii de facut si anume :

1.Faza cu acele planse rezemate de statii privind evolutia constructiei pasajului Basarab,mie personal mi se pare de tip "tiganie"(nu am nimic cu cei din etnia asta ci doar refer ca aspect)?! Spun asta in sensul ca mai toate capitalele fac poduri,pasaje,etc si personal nu am vazut asa ceva la altii

2.Si doi la mana banuiesc ca tablita din poza de mai jos va fi schimbata odata cu deschiderea circulatiei a tramvaiele pe Vacaresti-Oltenitei.Oricum de durat va mai dura ceva pentru ca in curand incepe si pasajul de la Piata Sudului,deci alti ani de acum incolo, in care linia circula 1 va circula pe traseul actual?!?!
Ce bine ar fi daca ar reveni 34  :D ;) ;D ;D :D ;) :)
memorat
29 Aprilie 2012, 21:58:21
Răspuns #52

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Nu incepe constructia nici unui pasaj la BIG. Cine ti-a spus ? De unde stii ?
memorat
30 Aprilie 2012, 17:40:46
Răspuns #53

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nu incepe constructia nici unui pasaj la BIG. Cine ti-a spus ? De unde stii ?

De inceput va incepe,deoarece acest pasaj a primit bani si de la buget si va fi facut si cu bani europeni pentru care a si primit aviz favorabil.Cel mai sigur va incepe prin toamna constructia la acest pasaj.
memorat
30 Aprilie 2012, 18:12:59
Răspuns #54

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 ;)
Nu ti se pare curios ca toate investitiile brusc au "inviat" acum inainte de campanie ?
Dupa vor adormii din nou...
Inclusiv BIG Berceni. Nu este o prioritate la BIG Berceni, este fund de sac, de cartier, ia-o cum doresti. Destinatia "Oltenita" e ''second hand", nu intereseaza pe nimeni traficul spre Oltenita.
memorat
07 Mai 2012, 21:34:07
Răspuns #55

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cateva cadre captate de mine cu pasajul Basarab/statia intermodala.

memorat
11 Mai 2012, 17:58:30
Răspuns #56

Corsar

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
  • Cenzorul Asociatiei Ro-Trans!
    • Forumul Ro-Trans
Cateva cadre captate pe 24 Aprilie anul curent:
memorat
14 Mai 2012, 22:35:55
Răspuns #57

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Am vazut astazi ca se monta trotuarul rulant de legatura din Gara de Nord catre statia ultramodala.
Cine mai are drumurui pe'acolo, rog sa vina cu poze, sau poate mai ajung eu.
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
17 Mai 2012, 13:33:19
Răspuns #58

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
A fost montată o parte din trotuarul rulant de la Pasajul Basarab. GALERIE FOTO

În zona Gării de Nord se muncește din greu la montarea noului trotuar rulant care va face legătura cu stația intermodală de la Pasajul Basarab. Trotuarul va fi unul bidirecțional și va acoperi o lungime de 240 metri. Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, el va fi dat în folosință luna viitoare.
După o întârziere de peste șase luni, trotuarul rulant de la Pasajul Basarab prinde contur. O parte a fost deja montat pe peronul 1 al Gării de Nord, iar întregul proiect ar trebui finalizat în iunie.

“Trotuarul va porni cam de la 10 metri distanță de stația de metrou Basarab, cea dinspre Gara de Nord și va continua pe peronul 1 al Gării de Nord. Este peronul cel mai lat și singurul care ne permitea montarea unui trotuar rulant. Trotuarul se va opri cam la 4 metri de una din clădirile de la Gara de Nord, o clădire în care se află deja un restaurant și un oficiu poștal”, au explicat pentru B365.ro, surde din cadrul Primăriei Capitalei.

Trotuarul este format din trei tronsoane de câte 80 de metri fiecare. Trotuarul va fi bidirecțional și va avea și o copertină pentru protecția călătorilor.

Odată cu finalizarea trotuarului rulant, în luna iunie, va fi terminată și stația intermodală de la Pasajul Basarab. Aceasta este cea mai mare din țară și reunește o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz și troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spații special amenajate pentru taxiuri și 2 autogări pentru transport intern și internațional. Staţia are două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu.

Contractul pentru realizarea stației intermodale a fost semnat cu grupul industrial german ThyssenKrupp și are o valoare de 12,4 milioane lei (2,88 milioane euro)


http://b365.realitatea.net/news/a-fost-montata-o-parte-din-trotuarul-rulant-de-la-pasajul-basarab-galerie-foto/
memorat
24 Mai 2012, 15:15:49
Răspuns #59

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Stația intermodală de la Pasajul Basarab a cedat în fața ploilor GALERIE FOTO

La mai puțin de un an de la inaugurare, o lucrare de infrastructură în valoare de peste 200 milioane de euro a cedat în fața averselor de mai. Prin îmbinările de la acoperișul stației pătrunde apa.
De fiecare dată când norii se scutură deasupra Capitalei, bucureștenii care așteaptă tramvaiul de pe linia 1 la stația Pasajul Basarab trebuie să își păstreze umbrelele deschise, deși stau într-o zonă acoperită. În mai multe zone, la îmbinările dintre elementele acoperișului pătrunde apa, astfel că, atunci când cad averse, ploaia ajunge și pe peron, formând mini-bălți. Deși problema persistă de aproape o lună, până acum, autoritățile nu au luat nicio măsură.

Fisurile și mini-bălțile au apărut la mai puțin de un an de la inaugurarea podului hobanat, care a costat peste 200 milioane de euro.

Pe 18 mai, la derby-ul Steaua-Dinamo, acoperișul de la Național Arena a avut probleme asemănătoare, ploaia udând spectatorii, scria gsp.ro.

Și noul sediu al Bibliotecii Naționale a avut de suferit în urma ploilor, femeile de serviciu strângând cu mopul apa prelinsă prin luminatoarele clădirii. Citiți aici despre Motivul uluitor pentru care s-a inundat Biblioteca Națională.


http://b365.realitatea.net/news/statia-intermodala-de-la-pasajul-basarab-a-cedat-in-fata-ploilor/
memorat