29 Martie 2024, 01:24:37

Autor Subiect: Statia ULTRAMODALA Pasajul BASARAB  (Citit de 23881 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

29 Octombrie 2011, 01:14:30

Esemina

  • Vizitator
Staţie record pe Pasajul Basarab: cel mai mare nod intermodal din ţară


Linii de tramvai, autobuz, troleibuz, metrou, autogări, spaţii pentru taxiuri. Toate se vor reuni pe Pasajul Basarab, acolo unde staţia intermodală este aproape finalizată, lipseşte doar trotuarul rulant care va transporta pasagerii de la Gara de Nord până la pod.

Staţia are deja patru scări rulante funcţionale, şi patru lifturi. Tramvaiul circulă prin nodul intermodal însă deocamdata nu face staţie. Intergul proiect va fi gata cel mai sigur în primăvara anului viitor pentru că în acest moment Primăria Capitalei aşteaptă un aviz din partea CFR-ului pentru a începe lucrările la trotuarul rulant lung de 300 de metri care va face legătura între Gara de Nord şi Pasajul Basarab.
Staţia va avea două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu. Accesul se va face pe scări fixe şi rulante şi cu lifturi. Atunci cand nodul intermodal va fi gata, peste 60.000 de bucuresteni il vor folosi zilnic.

SURSA: http://www.adevarul.ro
memorat
Advertisement

29 Octombrie 2011, 09:22:52
Răspuns #1

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
NU inteleg ce mai astepta de nu o inaugureaza "DIN NOU".
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
30 Octombrie 2011, 00:09:12
Răspuns #2

Esemina

  • Vizitator
NU inteleg ce mai astepta de nu o inaugureaza "DIN NOU".
Intergul proiect va fi gata cel mai sigur în primăvara anului viitor pentru că în acest moment Primăria Capitalei aşteaptă un aviz din partea CFR-ului pentru a începe lucrările la trotuarul rulant lung de 300 de metri care va face legătura între Gara de Nord şi Pasajul Basarab.
memorat
30 Octombrie 2011, 14:44:06
Răspuns #3

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Aceeasi varianta am auzit-o si eu dar nu inteleg de ce primaria Capitalei nu s-a conexat la timp cu cei de la CFR pentru a nu se ajunge la amanarea asta care persista? Si doi la mana sa inteleg ca tramvaiele liniei 1 nu vor opri in statia de pe Pasaj pana nu se rezolva aceasta problema ,mai exact in primavara?
memorat
31 Octombrie 2011, 17:47:07
Răspuns #4

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Trotuarul rulant de pe Pasajul Basarab va fi montat peste trei luni FOTO


Stația intermodală va avea patru scări rulante, patru lifturi și un trotuar rulant bidirecțional care va face legătura cu Gara de Nord. Stația a fost deja finalizată, dar fără trotuarul rulant care va lega Pasajul de Gara de Nord. Potrivit Primăriei Capitalei, acesta nu a putut fi montat până acum, întrucât CFR nu a semnat încă protocolul cu municipalitatea (n.r. Gara de Nord este în administrarea CFR).

“Protocolul de colaborare pe care Primăria Capitalei îl va incheia cu CFR pentru montarea trotuarului rulant este în curs de aprobare și semnare de către CFR. Montarea trotuarului rulant care facilitează accesul călătorilor din zona Pasajului Basarab către Gara de Nord presupune refacerea infrastructurii și suprastructurii peronului 1, dar și lucrari de amenajare a unei copertine de protecție a calatorilor impotriva intemperiilor”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.

Odată protocolul încheiat, montarea trotuarului rulant va mai dura aproximativ trei luni, “în funcție de condițiile meteo”.

Municipalitatea nu vrea să inaugureze stația până nu va fi montat și trotuarul. Astfel, stația ultramodernă cu lifturi și scări rulante nu poate fi folosită deși a fost deja finalizată. În momentul în care stația va fi deschisă, tramvaiele care circulă pe Pasajul Basarab vor avea stație și pe pod, la Gara Basarab.

Stația intermodală de la Pasajul Basarab va reuni o linie de tramvai pe pod, 3 linii de tramvai sub pod, linii de autobuz și troleibuz, linii de metrou, 2 gări de cale ferată la care se adaugă spații special amenajate pentru taxiuri și 2 autogări pentru transport intern și internațional. Staţia va avea două căi de acces: una pe Calea Griviţei şi una pe bulevardul Dinicu Golescu. Accesul se va face pe scări fixe şi rulante şi cu lifturi.

Contractul a fost semnat la începutul anului cu grupul industrial german ThyssenKrupp și are o valoare de 12,4 milioane lei (2,88 milioane euro)

http://b365.realitatea.net/news/statia-intermodala-de-la-pasajul-basarab-e-gata-dar-fara-trotuar-rulant/
memorat
02 Noiembrie 2011, 01:08:38
Răspuns #5

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Aţi făcut staţia degeaba?
Staţia de tramvai de pe Pasajul Basarab, care a costat aproape 3 milioane de euro, nu poate fi inaugurată din cauza birocraţiei
Uite staţia, nu e staţia. Autorităţile joacă alba-neagra cu staţia de tramvai de pe Pasajul Basarab. Deşi aceasta e construită, bucureştenii nu o pot folosi decât peste trei luni, când va fi gata trotuarul rulant care leagă Gara de Nord de pasaj.


http://www.click.ro/news/bucuresti/facut-statia-degeaba_0_1277872344.html
memorat
26 Noiembrie 2011, 01:43:43
Răspuns #6

Matei

  • Vizitator
Pana la urma cand deschid statia ?
memorat
26 Noiembrie 2011, 10:04:18
Răspuns #7

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cine a spus ca statia e legata de trotuarul zburator ? E o prostie si  nu mai citati toate sursele care apar pe piata. Statia nu se deschide din motive politice , atata tot. Numai Oprescu stie cand se va deschide statia de tramvai. Oricum de cand e tramvai in zona acolo statie n-a avut de la mama lui incoace, asadar mai aveti si voi putina rabdare ca nu e foc.
memorat
01 Decembrie 2011, 01:03:20
Răspuns #8

Matei

  • Vizitator
BASARAB. Tramvaiele nu opresc pe pasaj nici la cinci luni de la inaugurare
Staţie de 3.000.000 euro, fără călători
1 Decembrie 2011

de CRISTINA BOIANGIU


Deşi edilii au anunţat că staţia RATB de pe cel mai mare pasaj va fi funcţională din luna septembrie, aceasta nu poate fi folosită nici acum. Motivul invocat oficial: lipsa unui racord electric.

Inaugurarea Pasajului Basarab a avut loc cu doi ani mai târziu decât se stabilise iniţial, iar staţia RATB de pe pod va fi gata, în cel mai bun caz, cu mai mult de două luni întârziere. Edilii anunţaseră că tramvaiele vor opri pe pod din luna septembrie, dar iată că suntem la sfârşitul lunii noiembrie, iar staţia nu este nici acum funcţională. „Noi nu am fost anunţaţi despre darea în funcţiune a staţiei de pe Pasajul Basarab. Tramvaiele circulă pe pod, dar nu opresc deocamdată acolo", a declarat Brânduşa Raiceanu, purtătorul de cuvânt al RATB.

Constructorii pasajului spun că ei şi-au terminat treaba şi mai aşteaptă doar finalizarea unui racord electric. „E cam gata, adică e chiar gata, dar lipseşte racordul electric. Procedurile celor de la Enel mai durează între 10 zile şi două săptămâni, după care putem da drumul la staţie. I-am făcut verificările şi testările necesare", a declarat Grigorie Verenciuc, director executiv la asocierea Astaldi-FCC Construccion care a realizat pasajul. Călătorii vor avea acces de la staţia RATB direct pe Calea Griviţei şi Bulevardul Dinicu Golescu cu ajutorul a patru lifturi şi scări rulante. Lucrările la staţie au costat 12 milioane de lei şi ar fi trebuit finalizate din luna septembrie, după cum au anunţat edilii la inaugurarea pasajului.

Trotuarul rulant, gata în 2012

În afara lifturilor şi a scărilor rulante care vor face legătura cu arterele de circulaţie importante, staţia va mai avea şi un trotuar rulant care va coborî direct pe peronul I de la Gara de Nord. „Deocamdată nu avem aprobare de la CFR. Trebuie încheiat un acord între primărie şi CFR pentru construirea trotuarului rulant. Acesta ar putea fi finalizat în termen de două luni de la obţinerea acordului CFR, dar depinde şi de vreme pentru că vine iarna şi se va lucra mai greu", a precizat Grigorie Verenciuc. Viceprimarul Mircea Raicu a dat asigurări că staţia RATB va fi funcţională şi fără acel trotuar rulant, urmând ca inaugurarea acesteia să aibă loc cel mai probabil peste 10 zile.

Proiecte în întârziere, dar scumpite pe parcurs

Costurile la Pasajul Basarab, inaugurat în această vară, s-au dublat de la aprobarea proiectului ÅŸi până la finalizare, ajungând la aproape 240 milioane euro. Acesta nu este însă singurul proiect al municipalităţii care a „mâncat" mai mulÅ£i bani decât fusese iniÅ£ial estimat ÅŸi, în plus, nu a fost nici terminat la timp. Un caz la fel de celebru este cel al Arenei NaÅ£ionale, ale cărei costuri au crescut de la 125 milioane la 176 milioane euro. Lucrările, în loc să fie gata în august 2010, s-au terminat abia anul acesta. Åži la diametrala BuzeÅŸti-Berzei s-a ajuns de la 15,5 milioane euro, valoare iniÅ£ială, la 84 milioane euro, iar la Pasajul Obor valoarea investiÅ£iei a urcat cu o treime, de la 12 milioane la 16 milioane euro. Reabilitarea sistemului rutier pe Calea MoÅŸilor aproape că ÅŸi-a dublat costurile, ajungând la 94 de milioane de euro.  La ultima rectificare de buget, edilii au tăiat din fondurile alocate pentru unele investiÅ£ii în curs, cum ar fi pasajul Åžerban Vodă ÅŸi diametrala nord-sud Berzei-BuzeÅŸti.

Punct de legătură

StaÅ£ia RATB de pe Pasajul Basarab este intermodală ÅŸi va face legătura cu staÅ£ia de metrou Basarab ÅŸi Gara Basarab. Este acoperită cu 700 de panouri de sticlă ÅŸi are două peroane de 90 de metri, cu câte două lifturi ÅŸi scări rulante care fac legătura cu solul. Pe Pasajul Basarab circulă cel mai modern tramvai din Capitala, Bucur Low Floor (n.r.  - cu podea joasă), construit la Uzinele de ReparaÅ£ii Atelierele Centrale, ÅŸi care costă 800.000 euro.

Sursa articolului si a fotografiei - Romania Libera
memorat
01 Decembrie 2011, 21:36:09
Răspuns #9

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Nu se mai deschide statia in AUGUST 2011 dupa cum zicea cineva anume?? ;D

memorat
02 Decembrie 2011, 00:25:42
Răspuns #10

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Nu se mai deschide statia in AUGUST 2011 dupa cum zicea cineva anume?? ;D

Cred ca o vor deschide cand vor circula tramvaiele Imperio,ca sa dea bine !
memorat
03 Decembrie 2011, 17:20:06
Răspuns #11

CHITARA 213

  • Vizitator
Cred ca o vor deschide cand vor circula tramvaiele Imperio,ca sa dea bine !
Si alea le face peste 2000 de ani
memorat
03 Decembrie 2011, 20:28:47
Răspuns #12

Matei

  • Vizitator
Cred ca o vor deschide cand vor circula tramvaiele Imperio,ca sa dea bine !

Gresit ! O vor deschide cand va fi finalizata si functionala 100% !
memorat
07 Decembrie 2011, 10:29:17
Răspuns #13

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Nu se mai deschide statia in AUGUST 2011 dupa cum zicea cineva anume?? ;D
Bati vreun apropo la cuvintele istorice rostite de marele PASAGIST Marian Andrei?  ;D :D
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
07 Decembrie 2011, 15:38:02
Răspuns #14

ByOnu

  • Vizitator
Gresit ! O vor deschide cand va fi finalizata si functionala 100% !

Gresit! Statie e 100% finalizata si funtionala (lifturi, scari rulante, iluminat). Nu se vrea, se asteapta un eveniment politic "tare greu de dedus".

End of the story. ;)
memorat
07 Decembrie 2011, 18:15:17
Răspuns #15

Matei

  • Vizitator
Statia nu se deschide deoarece e o problema cu un racord electric, e atat de greu de inteles ? Sa nu mai aud prostii (informatii eronate) de genul 'nu se deschide din cauza unei chestiuni politice'.
memorat
07 Decembrie 2011, 20:04:55
Răspuns #16

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Si ma rog, ce "problema strict tehnica" este cu racordul electric ?
memorat
07 Decembrie 2011, 20:06:27
Răspuns #17

Shinkasen

  • Mesaje postate: 45
"Acolo unde toti gandesc la fel, nimeni nu gandeste prea mult."
"Cea mai mare glorie nu o dobandesti atunci cand nu esti doborat niciodata, ci atunci cand te ridici dupa fiecare cazatura."
memorat
07 Decembrie 2011, 20:23:32
Răspuns #18

Matei

  • Vizitator
Luna asta se va deschide statia.
memorat
07 Decembrie 2011, 20:41:27
Răspuns #19

ByOnu

  • Vizitator
...Sa nu mai aud prostii...

Stimate, daca totul funtioneaza, unde este 'defectul tehnic'? Este strict o problema politica.  ;)
memorat