28 Martie 2024, 23:52:27

Autor Subiect: Proiectul Autostrazii Suspendate  (Citit de 5054 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

31 Octombrie 2011, 13:24:42

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":

14 Decembrie 2011, 11:26:00
Răspuns #1

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
VIDEO 3D cu cea mai spectaculoasă lucrare de infrastructură din Capitală

Tunel subteran de 2 kilometri, pod hobanat în curbă și pasaje subterane pe sub pasaje subterane. Inelul median de circulație sau autostrada suspendată va fi cel mai spectaculos, dar și cel mai scump proiect de infrastructură. Conform studiului de fezabilitate, predat luni Primăriei Capitalei, autostrada suspendată va costa 1,5 miliarde euro.
Prima etapă a autostrăzii suspendate a fost finalizată. Studiul de fezabilitate a fost deja încheiat și predat municipalității, iar miercuri va intra alături de Planul Urbanistic Zonal la Comisia de Urbanism și Amenajarea Teritoriului. Conform documentelor, “autostrada suspendată” va fi mai degrabă una subterană. Astfel, în proiectul final au fost păstrate cele două tuneluri pe sub Herăstrău, la care s-au adăugat alte două, ce vor asigura legătura spre Ploiești și pe sensul invers dinspre Ploiești spre București. La nodul rutier de la Petricani vor fi construite două pasaje subterane, unul sub altul, iar în zona Virtuții – Crângași au fost proiectate alte două pasaje subterane. Inelul median va avea totuși și pasaje supraterane și poduri, dintre care unele cu adevărat spectaculoase, spun proiectanții. Astfel, în zona triajului Chitila vor fi construite un ansamblu de poduri metalice între care un pod hobanat în curbă și un pod-arc.

Traseul autostrăzii, pas cu pas

“Autostrada suspendată” va fi cuprinsă între Colentina și Crîngași și va avea în final 13,15 kilometri. Noua arteră va fi construită pe cea mai mare porțiune în vecinătatea căii ferate și se va intersecta pe traseu cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Andronache, Penetraţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiţei, Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Şoseaua Nordului, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureştii Noi/Şoseaua Chitilei, Calea Giuleşti, Calea Crângaşi, Şoseaua Virtuţii.

“Pe sectorul cuprins între Colentina și Petricani se realizează două bulevarde bidirecționale de-o parte și de alta a căii ferate, cu câte două benzi pe sens. La nodul Petricani a reieșit în urma studiului de trafic că există pericolul unor blocaje, pentru că acolo este și Bd. Dimitrie Pompei și Șos. Fabrica de Glucoză și viitoarea autostrada A3. În consecință au fost propuse două pasaje subterane noi”, a explicat pentru B365.ro, Vlad Chiotan, managerul Departamentului de Infrastructură Edilitară de la Proiect București, firma care a realizat studiul de fezabilitate.

“Pe relația sud-nord (n.r. București-Voluntari) este prevăzut un pasaj subteran la nivelul -1, care va fi bidirecțional, mai exact pe direcția București -Voluntari (n.r. înainte) și pe direcția inelului median, spre stânga. Pe relația Voluntari – București, adică nord-sud va fi un pasaj subteran la nivelul -2, care va trece pe sub pasajul celălalt“, a mai precizat Vlad Chiotan.
De la nodul rutier Petricani până la cel de la strada Avionului (cu pasaj suprateran), autostrada va continua tot cu două bulevarde, de o parte și de alta a căii ferate, numai că nu vor mai fi bidirecționale, ci cu sens unic. De asemenea, fiecare arteră va fi prevăzută cu câte trei benzi pe sens.

După Pasajul Băneasa (de la magazinul Elvila) se intră în tunelul ce va subtraversa parcul și lacul Herăstrău. Acesta va avea aproximativ doi kilometri lungime și va coborî până la o adâncime maximă de 25 metri. Tunelul sudic, adică cel de pe sens invers, spre Pasajul Băneasa, va fi mai scurt, de 1,7 kilometri. Pe lângă cele două tuneluri mari, în zonă vor mai fi construite alte două tuneluri care vor asigura legături spre Ploiești.

“În zona Șoselei București – Ploiești, pe lângă tunelul ce trece pe sub Herăstrău, va mai fi construit un tunel spre dreapta, spre Ploiești și un altul dinspre Ploiești tot spre dreapta pentru intrarea pe inelul median. Intrarea și ieșirea din tuneluri vor fi în zona benzinăriei și a bisericii Sf. Nicolae de pe Șos. București-Ploiești”, a explicat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, deținător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului și a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.

Aceste două tuneluri vor avea câte două benzi pe sens (dintre care una de urgență), în timp ce tunelul ce trece pe sub Herăstrău va fi prevăzut cu câte trei benzi pe sens.

După ce se iese din tunelul pe sub Herăstrău, inelul median se restrânge la o singură arteră, la nord de calea ferată, cu câte trei benzi pe sens.. Trece de intersecția Calea Griviței cu Bucureștii Noi, unde Podul Constanta va fi completat cu două pasaje subterane noi (de o parte și de alta a podului actual). Urmează apoi supratraversarea triajului Chitila printr-un ansamblu de poduri evaluat de specialiști ca fiind unul spectaculos.

“Triajul Chitila va fi traversat cu un ansamblu de poduri metalice spectaculoase. Sunt poduri mari, cel puțin de record național, având în vedere complexitatea lor. Va fi realizat un arc de 200 metri, dar și un pod hobanat în curbă tot de vreo 200 metri”, a spus Vlad Chiotan.
De la Chitila, inelul median traversează Giuleștiul și se înscrie pe Bulevardul Constructorilor. Ajunge apoi la intersecția Virtuții cu Calea Crângași, la Piața Crângași unde se termină. Finalul nu va fi deloc însă unul simplu. De fapt, pe ultimul tronson sunt prevăzute două pasaje subterane și unul suprateran.

“Va fi un pasaj subteran pe Virtuții care va face legătura cu Podul Grant. În plus, au mai apărut încă două pasaje care să asigure condiții mai bune de circulație, să elimine intersecțiile la nivel. Un pasaj subteran auto și pietonal care subtraversează Bd. Constructorilor spre lac și un pasaj suprateran auto și pietonal pe strada Mehadia peste Bd. Constructorilor”, a explicat managerul de la Proiect București.

Potrivit acestuia, construcția inelului median nu va afecta monumente istorice sau clădiri-monument. “S-a ales varianta cu cel mai mic impact”, a spus Vlad Chiotan.

Nota de plată: 114 milioane euro pe kilometru

Inelul median va fi lucrarea de infrastructură cea mai spectaculoasă, cu cel mai lung traseu, dar și cu cel mai mare cost total. Conform estimărilor din studiul de fezabilitatea lucrarea va costa 1,5 miliarde euro, dintre care 550 milioane euro vor costa numai tunelurile pe sub Herăstrău. La un cost per kilometru, autostrada suspendată nu depășește însă Pasajul Basarab. Astfel, noua lucrare are un cost estimat de 114 milioane euro pe kilometru, în timp de Pasajul Basarab a ajuns la un cost de aprox. 140 milioane euro pe kilometru. Trebuie precizat însă, că Pasajul Basarab s-a scumpit prin acte adiționale cu aprox. 70 milioane euro, peste bugetul estimat inițial.
Eurogară la Chitila

În ultima variantă a inelului median se regăsesc și câteva propuneri noi pentru calea ferată. “Va mai fi o gară cu parcare, mall, cu tot ce trebuie la Colentina, una nouă la Pipera, mai exact pe Șoseaua Petricani, una la Băneasa și una la Chitila. La toate vor fi realizate și parcări. Acestea vor funcționa ca adevărate noduri intermodale, vor fi alimentate cu linii de transport în comun, vor fi legate de tramvai și metrou. Noi propunem chiar ca gara Chitilia să devină noua gară centrală a orașului”, a explicat Sorin Gabrea.


http://b365.realitatea.net/news/video-3d-cu-cea-mai-spectaculoasa-lucrare-de-infrastructura-din-capitala/

memorat
03 Ianuarie 2012, 15:01:14
Răspuns #2

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Când încep și când se termină lucrările la autostrada suspendată VEZI PROIECTUL ÎN CIFRE

Bucureștenii mai au de așteptat până se vor plimba pe autostrada suspendată. Lucrările nu vor începe nici anul acesta, chiar dacă Planul Urbanistic Zonal și studiul de oportunitate pentru autostrada suspendată au fost avizate de Comisia de Urbanism a Capitalei.
Autostrada suspendată va închide inelul median de circulație al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulație – tronsonul Colentina -Lacul Morii. Lungimea inelului median va fi de 13,15 kilometri la care se adaugă și arterele colectoare ce vor însoți inelul median pe parcurs. Proiectul a fost împărțit în 7 zone de referință sau tronsoane, iar în primii ani se va lucra doar la trei dintre ele. (vezi VIDEO 3D)

Lucrările la autostrada suspendată, grăbite de A3

“Dacă va exista finanțare și totul decurge normal, lucrările vor începe prima oară la tronsoanele 2-4 (n.r. cuprinse între intrarea A3 în București, în apropiere de strada Gherghiței și Fabrica de pâine Băneasa), cel mai probabil în primăvara anului 2013 și se vor termina în 2017 pentru acest segment. Până în 2020-2025 se va închide tot inelul median“, a precizat arhitectul Sorin Gabrea, deținător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului și a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.

Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Națională pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADNR) a înștiințat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada București-Brașov, segmentul cuprins între șoseaua de centură a Capitalei și Șos. Petricani. În aceste condiții, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraș prin inelul median.

Practic, CNADNR va face segmentul de la șoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiței și apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraș, două bulevarde bidirecționale cu câte două benzi pe sens, de o parte și de alta a căii ferate, dar și două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani.

De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte și de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic și cu trei benzi pe sens. (VEZI TOT TRASEUL DETALIAT)

Exproprieri pe 100% din teren

Traseul inelului median nu va afecta monumente istorice, însă pe parcurs se va dovedi costisitor și dificil din cauza exproprierilor. “Vor fi exproprieri pe 100% din terenul pentru inelul median. Sunt numai proprietăți private. Vor fi probleme mari”, a spus arhitectul Sorin Gabrea în Comisia de Urbanism a Primăriei Capitalei.

Suprafața totală necesară pentru relizarea lucrării este de 975.713 mp și se compune din 448.976 mp proprietatea statului și 526.737 mp proprietăți private.

Planul Urbanistic Zonal și Studiul de fezabilitate pentru “autostrada suspendată” au primit aviz din din partea Comisiei. În urma consultărilor s-a decis renunțarea la un pasaj suprateran ce fusese propus între Șos. Nordului și Strada Elena Văcărescu. De asemenea, arhitecții au recomandat refacerea imaginii ansamblului de poduri metalice ce ar urma să fie realizat în zona triajului Chitila.

“Autostrada suspendată” în cifre
Costul estimat – 1,5 miliarde euro
2 poduri
29 pasaje supraterane
9 pasaje subterane
un tunel
12 noduri
10 intersecții giratorii
Suprafața rutieră a inelului median – 52.300 metri pătrați
Suprafața rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp
Suprafață poduri – 23.476 mp
Suprafață pasaje supraterane – 57.220 mp
Suprafață pasaje subterane – 38.184 mp
Suparafață pasarele – 4.763
viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră

PUZ-ul și studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect București, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul și Alpha Studio.


http://b365.realitatea.net/news/lucrarile-la-autostrada-suspendata-incep-in-2013-si-se-termina-in-2025-vezi-proiectul-in-cifre/
memorat
22 Februarie 2012, 14:33:59
Răspuns #3

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bucureștenii ar putea plăti o “buvinietă” pentru Autostrada Suspendată, spune Oprescu

 Oprescu a anunÈ›at trei posibile căi prin care ar putea fi finanÈ›ată construcÈ›ia Autostrăzii Suspendate. Proiectul campaniei electorale a lui Sorin Oprescu în 2008, autostrada suspendată, nu va fi început efectiv până la finalul mandatului edilului. ArhitecÈ›ii care au lucrat la studiul de fezabilitate È™i la Planul Urbanistic Zonal pentru această investiÈ›ie spun că lucrările de construcÈ›ie nu vor începe mai devreme de toamna acestui an.
Primarul general al Municipiului București, Sorin Oprescu, a declarat miercuri că Autostrada Suspendată, cum este cunoscut proiectul închiderii Inelului Median al Capitalei, va fi construit în parteneriat public-privat cu firma chineză cu care a negociat anul trecut. Pentru finanțarea lucrării, însă, sunt analizate mai multe posibilități: prima ar fi introducerea unei așa-zise “buviniete” – pe modelul rovinietei, dar pentru București, de către șoferi. În al doilea rând, s-ar putea ca primăria să plătească lucrările de mentenanță la această lucrare de infrastructură, iar a treia posibilitate o constituie participarea statului cu fonduri, la construcția sa. În orice caz, Primăria Municipiului București va suporta costurile pentru exproprierile necesare construcției.

Shanghai Construct Group este compania chineză cu care Sorin Oprescu a negociat construirea Autostrăzii Suspendate. Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar și Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg.

Sorin Oprescu susține că autostrada suspendată va fi construită într-un an și jumătate, iar costurile se vor ridica la 1,3 miliarde euro.

Arhitectul autostrăzii suspendate: Lucrările nu vor începe mai devreme de toamna acestui an

Anul trecut, primarul general, Sorin Oprescu, spunea că “primul târnăcop pentru autostrada suspendată se va da în toamnă (n.r. toamna lui 2011)”. La începutul lui 2012, termenul inițial oferit de edilul-șef se prelungește cu un an. “Mai întâi vor trebuit aprobate în Consiliul General al Municipiului București Planul Urbanistic Zonal și Studiul de fezabilitate cu indicatorii tehnico-economici ai investiției (n.r. costurile). Apoi după aprobare trebuie căutată sursa de finanțare, partener, privat, concesiune, depinde ce se va dori. În condițiile astea, lucrările propriu-zise nu vor putea începe mai devreme de toamna acestui an”, a precizat pentru B365.ro arhitectul Sorin Gabrea, deținător al Western Outdoor, una din firmele responsabile cu elaborarea PUZ-ului și a studiului de fezabilitate al autostrăzii suspendate.

Autostrada suspendată va închide inelul median de circulație al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulație – tronsonul Colentina -Lacul Morii. Lungimea inelului median va fi de 13,15 kilometri la care se adaugă și arterele colectoare ce vor însoți inelul median pe parcurs. Proiectul a fost împărțit în 7 zone de referință sau tronsoane, iar în primii ani se va lucra doar la trei dintre ele.

“Lucrările vor începe prima oară la tronsoanele 2-4 (n.r. cuprinse între intrarea A3 în București, în apropiere de strada Gherghiței și Fabrica de pâine Băneasa) și se vor termina în aproximativ patru ani pentru acest segment. Până în 2020-2025 se va închide tot inelul median“, a mai spus Sorin Gabrea.
Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Națională pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADNR) a înștiințat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada București-Brașov, segmentul cuprins între șoseaua de centură a Capitalei și Șos. Petricani. În aceste condiții, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraș prin inelul median.

Practic, CNADNR va face segmentul de la șoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiței și apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraș, două bulevarde bidirecționale cu câte două benzi pe sens, de o parte și de alta a căii ferate, dar și două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani.

De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte și de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic și cu trei benzi pe sens. (VEZI TOT TRASEUL DETALIAT)

Cât va costa autostrada suspendată

Inelul median va fi lucrarea de infrastructură cea mai spectaculoasă, cu cel mai lung traseu, dar și cu cel mai mare cost total. Conform estimărilor din studiul de fezabilitate, lucrarea va costa 1,5 miliarde euro, dintre care 550 milioane euro vor costa numai tunelurile pe sub Herăstrău. La un cost per kilometru, autostrada suspendată nu depășește însă Pasajul Basarab. Astfel, noua lucrare are un cost estimat de 114 milioane euro pe kilometru, în timp de Pasajul Basarab a ajuns la un cost de aprox. 140 milioane euro pe kilometru. Asta în condițiile în care acest calcul a fost făcut luându-se în considerare strict inelul median, cu o lungime de 13.15 km, dar nu și arterele colectoare care vor fi construite de-a lungul inelului (cu o suprafață totală 44.260 mp). Trebuie precizat în același timp, că Pasajul Basarab s-a scumpit prin acte adiționale cu aprox. 70 milioane euro, peste bugetul estimat inițial.

“Autostrada suspendată” în cifre
 Costul estimat – 1,3 – 1,5 miliarde euro
 2 poduri
 29 pasaje supraterane
 9 pasaje subterane
 un tunel
 12 noduri
 10 intersecÈ›ii giratorii
 SuprafaÈ›a rutieră a inelului median – 52.300 metri pătraÈ›i
 SuprafaÈ›a rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp
 Suprafață poduri – 23.476 mp
 Suprafață pasaje supraterane – 57.220 mp
 Suprafață pasaje subterane – 38.184 mp
 Suparafață pasarele – 4.763
 viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră

PUZ-ul și studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect București, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul și Alpha Studio.


http://b365.realitatea.net/news/bucurestenii-ar-putea-plati-o-buvinieta-pentru-autostrada-suspendata-spune-oprescu/
memorat
23 Februarie 2012, 09:49:08
Răspuns #4

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Ä‚ÅŸtia abereaza ! Mai rau este ca abereaza pe banii nostrii, si nu sunt putini !
memorat
23 Februarie 2012, 10:31:45
Răspuns #5

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Ä‚ÅŸtia abereaza ! Mai rau este ca abereaza pe banii nostrii, si nu sunt putini !
Banii sau ziaristi?@
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Februarie 2012, 16:25:09
Răspuns #6

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Tunelul pe sub Herăstrău va fi de trei ori mai scump decât Pasajul Basarab

Primarul General Sorin Oprescu a propus joi spre votare Consiliului General al Municipiului București studiul de fezabilitate pentru autostrada suspendată.
Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanțarea se va asigura din alocări bugetare sau/și din alte fonduri legal constituite”. Sorin Oprescu a precizat miercuri că proiectul va fi realizat într-un an și jumătate, în parteneriat public-privat, cu chinezii de la Shanghai Group. În acest sens, Oprescu a spus că s-ar putea introduce și o taxă pentru șoferii din București, o buvinietă, pentru plata proiectului.

Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocați pentru amenajarea terenului, iar pentru proiectare și asistență tehnică vor fi alocați un milion de euro.

Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută și ca Autostrada Suspendată, în reprezintă, cu siguranță, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab.

Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puțin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri și vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcții diferite de mers, la prețul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giulești – Chitila, care va costa 76 milioane de euro și Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.

Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea și ele o suprafață de 44.260 m2.

Mai multe detalii despre construcția proiectului, aici.


http://b365.realitatea.net/news/tunelul-pe-sub-herastrau-va-fi-de-trei-ori-mai-scump-decat-pasajul-basarab/
memorat
23 Februarie 2012, 17:10:49
Răspuns #7

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
memorat
23 Februarie 2012, 17:57:06
Răspuns #8

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Cât îi va costa pe șoferi “buvinieta” pentru Autostrada Suspendată

Primarul general Sorin Oprescu a făcut precizări referitoare la costul estimat al taxei pentru Inelul Median.
Conform primarului general al Capitalei, taxa pentru Autostrada Suspendată se va încadra, conform primelor estimări, între 18 și 21 de euro pe an pentru fiecare șofer care vrea să tranziteze Inelul Median de Nord. Costul total al lucrării va fi de 1,57 miliarde euro, doar tunelul pe sub Herăstrău urmând să coste de trei ori mai mult decât Pasajul Basarab, adică 603 milioane euro.

Bucureștenii vor plăti o taxă pentru a circula pe “autostrada suspendată”. Lucrarea va fi realizată în cadrul unui parteneriat public-privat cu chinezii, iar “buvinieta” va fi una din modalitățile de recuperare a investiției.

Primarul general al Municipiului București, Sorin Oprescu, a declarat miercuri, cu ocazia prezentării Conceptului Strategic București 2035, că autostrada suspendată, cum este cunoscut proiectul închiderii Inelului Median al Capitalei, va fi construit în parteneriat public-privat cu firma chineză cu care a negociat anul trecut. “Pentru recuperarea investiției avem în vedere trei izvoare: în primul rând mentenanța lucrării o va plăti Primăria, în al doilea rând introducerea unei buviniete (n.r. pe modelul rovinietei, dar pentru București), și în al treilea rând obținerea sprijnului guvernamental”, a precizat edilul-șef. Municipiului București va suporta însă costurile pentru exproprierile necesare construcției.

Shanghai Construct Group este compania chineză cu care Sorin Oprescu a negociat construirea Autostrăzii Suspendate. Shanghai Group a construit unele din cele mai impresionante lucrări de infrastructură din China, cum ar fi Podul peste Marea Chinei de Est (unul din cele 3 cele mai lungi poduri din lume), Centrul Financiar Shanghai World, dar și Centrul Baltic Pearl, la St. Petersburg.

Sorin Oprescu susține că autostrada suspendată va fi construită într-un an și jumătate. Arhitecții au însă altă opinie.


http://b365.realitatea.net/news/cat-ii-va-costa-pe-soferi-buvinieta-pentru-autostrada-suspendata/
memorat
26 Februarie 2012, 15:05:35
Răspuns #9

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pirpiliu: Consilierii PDL nu sprijină autostrada suspendată

Preşedintele organizaţiei PDL sector 5, Ştefan Pirpiliu, a declarat, duminică, la sediul PDL, că autostrada suspendată nu va primi votul consilierilor generali PDL până când primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, nu va da explicații. Acesta l-a mai acuzat pe edilul-șef al Bucureștiului că ”a dobândit o obsesie maladivă” pentru autostrada suspendată, proiect pe care a mizat la alegerile din 2008.
Pirpiliu l-a criticat Oprescu pentru că nu i-a consultat pe bucureşteni cu privire la proiectul autostrăzii suspendate, pentru a cărei construcţie s-au alocat 1,6 miliarde de euro. „În urmă cu doi ani, primarul Sorin Oprescu anunța că din martie vor începe lucrările la autostrada suspendată, în 2011 la fel, semn că Oprescu a făcut o obsesie pentru acest proiect. Le-a cerut consilierilor să aprobe un proiect de aproape 1,6 miliarde de euro, fără să îi informeze înainte și a făcut-o cu nonșalanța unui administrator de bloc, fără să se consulte cu bucureștenii și fără să se consulte cu vreun speacialist”, a declarat Ștefan Pirpiliu.

Șeful organizaÈ›iei PDL Sector  a anunÈ›at că autostrada suspendată nu va primi acordul consilierilor generali ai PDL până când Oprescu nu va veni cu explicaÈ›ii È™i informaÈ›ii complete despre acest proiect de infrastructură. ”ReprezentanÅ£ii PDL în CGMB se vor opune acestui proiect halucinogen al lui Sorin Oprescu până în momentul în care lucrurile vor reveni în zona firescului. Trebuie prezentat ÅŸi discutat la modul serios acest proiect pentru că el catalizează banii de investiÈ›ii ai Capitalei pe următorii cinci – È™ase ani. Trebuie să cunoaÈ™tem termene concrete È™i costuri mai amănunÈ›ite ale proiectului. Nu se pot aproba expropieri de 300 milioane euro. Trebuie văzut, concret, în parte, cât costă fiecare acÈ›iune È™i dacă merită. Trebuie prezentat partenerul pe care îl are în vedere Oprescu pentru această lucrare. Nu cred că sunt prea multe firme capabile să gestioneze un proiect de 1,6 miliarde de euro pentru că prin parteneriat-public privat trebuie să găsească un partener care să vină cu aceÈ™ti bani. Trebuie văzut dacă bucureÈ™tenii vor folosi acest tronson È™i dacă sunt dispuÈ™i să plătească pentru el”, a punctat Pirpiliu.

Liderul filialei PDL Sector 5 a precizat că Primăria Generală întâmpină probleme în plata la timp a energiei termice și RATB ”funcționează la cote de avarii”, iar Bucureștiul are zeci proiecte de infrastructură aprobate și neîncepute, vine cu acest proiect care este aproape sfidător. ”Nu cumva ar fi mai bine ca Primăria Generală să se ocupe de problemele curente ale bucureștenilor, care îi afectează zi de zi, în loc să se ocupe de SF-uri?”, s-a întrebat retoric Pirpiliu.

Șeful filialei PDL Sector  a mai arătat că preÈ›ul unui kilometru de autostradă suspendată, în varianta lui Oprescu, ajunge la 120 milioane de euro, de peste 10 ori mai mult față de tariful pe km al unei autostrăzi normale.

”Ca să nu creadă cineva că PDL București doar se opune primarului general din considerente politice, ar merita să punctat faptul că există deja un master plan al Capitalei, care prevede închiderea Inelului Median, iar costurile sunt de aproape 2,5 ori mai mici față de costurile pe care le propune Sorin Oprescu. Închiderea Inelului Median se poate face mai simplu, fără fabulații de tipul Oprescu, prin străzi noi între Bd Nicolae Grigorescu – Șos Olteniței, Str Alexandru Anghel, Șos. Alexandriei – Sector 5 Str. Brașov, lărzirea străzilor Turnu Măgurele, Luică și Fabrica de Glucoză. Practic, cele 600 milioane euro și beneficiile implementării acetui plan strategic de dezvoltare a infrastructurii rutiere fac ca acest proiect să fie nu doar realist, ci și acceptabil”, a mai declarat Pirpiliu.

Liderul PDL Sector 5 s-a mai întrebat, retoric, cât va dura construcția autostrăzii suspendate în contextul în care Pasajul Basarab, care este de circa șase ori mai scurt și de 10 ori mai ieftin s-a construit în trei mandate de primar.


http://b365.realitatea.net/news/pirpiliu-consilierii-pdl-nu-sprijina-autostrada-suspendata/
memorat
23 Martie 2012, 19:22:28
Răspuns #10

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Autostrada zburătoare a lui Oprescu, suspendată de consilierii generali

Consiliul General al Municipiului București a respins, vineri, proiectul autostrăzii suspendate. Conform documentului, lucrarea va costa 1,57 de miliarde euro.
Proiectul a mai fost respins o dată, consilierii generali PDL, care dețin majoritatea în CGMB invocând atunci că nu le-a fost prezentat proiectul în timp util. Grupul PDL s-a întâlnit în urmă cu aproape două săptămâni cu primarul general pentru a le fi prezentat proiectul în detaliu, însă în ședința de vineri, autostrada zburătoare a fost din nou suspendată de consilieri.

Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanțarea se va asigura din alocări bugetare sau/și din alte fonduri legal constituite”. Sorin Oprescu a precizat miercuri că proiectul va fi realizat într-un an și jumătate, în parteneriat public-privat, cu chinezii de la Shanghai Group. În acest sens, Oprescu a spus că s-ar putea introduce și o taxă pentru șoferii din București, o buvinietă, pentru plata proiectului.

Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocați pentru obținerea terenului, iar pentru proiectare și asistență tehnică vor fi alocați un milion de euro.

Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută și ca autostrada suspendată, în reprezintă, cu siguranță, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab.

Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puțin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri și vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcții diferite de mers, la prețul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giulești – Chitila, care va costa 76 milioane de euro și Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.

Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea și ele o suprafață de 44.260 m2.

VEZI VIDEO 3D cu autostrada suspendată


http://b365.realitatea.net/news/autostrada-zburatoare-a-lui-oprescu-suspendata-de-consilierii-generali/

memorat
24 Aprilie 2012, 18:44:20
Răspuns #11

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Oprescu discută astăzi cu investitorii chinezi despre autostrada suspendată

Primarul general, Sorin Oprescu, se întâlnește astăzi cu o delegație chineză pentru a discuta despre realizarea autostrăzii suspendate. Edilul-șef a încheiat un memorandam cu chinezii de la Shanghai Grup încă de anul trecut. Proiectul nu a trecut însă de Consiliul General al Municipiului București, fiind respins în ședința din martie. Proiectul este supus din nou aprobării CGMB pe 26 aprilie. Construcția autostrăzii suspendate va costa 1,57 miliarde euro.
“Mă așteaptă chinezii în birou să discutăm. Eu le-am arătat proiectul (n.r. al autostrăzii suspendate) și le-a plăcut, au fost încântați”, a spus Oprescu astăzi, în timpul vizitei de la Pasajul Pipera.

Primăria a semnat anul trecut un memorandum cu chinezii de la Shanghai Group cu privire la realizarea unui parteneriat public-privat pentru realizarea acestei lucrări. Ca să poate fi încheiat efectiv acest parteneriat public-privat, proiectul autostrăzii suspendate trebuie aprobat de Consiliul General al Municipiului București (CGMB). Proiectul a fost supus aprobării CGMB de două ori însă nici până acum nu a fost aprobat. În ședința din 23 februarie, consilierii PDL au refuzat să îl voteze motivând că nu li s-a prezentat proiectul de ședința, iar în ședința de la sfârșitul lunii martie, proiectul a fost pur și simplu respins. Autostrada suspendată, primește o înaintenouă șansă joi, când proiectul intră din nou spre aprobare în CGMB.

Conform documentului prezentat executivului Capitalei, costul total al lucrării va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanțarea se va asigura din alocări bugetare sau/și din alte fonduri legal constituite”. Sorin Oprescu spune că proiectul va fi realizat într-un an și jumătate, în parteneriat public-privat, cu chinezii de la Shanghai Group. În acest sens, Oprescu a spus că s-ar putea introduce și o taxă pentru șoferii din București, o buvinietă, pentru plata proiectului.

Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocați pentru obținerea terenului, iar pentru proiectare și asistență tehnică vor fi cheltuiți un milion de euro.

Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută și ca autostrada suspendată, în reprezintă, cu siguranță, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab.

Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puțin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri și vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcții diferite de mers, la prețul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giulești – Chitila, care va costa 76 milioane de euro și Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.

Lungimea totală a proiectului este de 13,150 kilometri, cu o structură rutieră pe inelul median de 52.300 m2. Arterele colectoare vor avea și ele o suprafață de 44.260 m2.
Traseul autostrăzii suspendate

“Autostrada suspendată”, redenumită “Închidere inel median de circulație – tronsonul Colentina -Lacul Morii, va fi cuprinsă între Colentina și Crîngași și va avea în final 13,15 kilometri. Noua arteră va fi construită pe cea mai mare porțiune în vecinătatea căii ferate și se va intersecta pe traseu cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Andronache, Penetraţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiţei, Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Şoseaua Nordului, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureştii Noi/Şoseaua Chitilei, Calea Giuleşti, Calea Crângaşi, Şoseaua Virtuţii.

Pe sectorul cuprins între Colentina și Petricani se realizează două bulevarde bidirecționale de-o parte și de alta a căii ferate, cu câte două benzi pe sens. La nodul Petricani vor fi construit două pasaje subterane noi alezate unul peste altul. De la nodul rutier Petricani până la cel de la strada Avionului (cu pasaj suprateran), autostrada va continua tot cu două bulevarde, de o parte și de alta a căii ferate, numai că nu vor mai fi bidirecționale, ci cu sens unic. De asemenea, fiecare arteră va fi prevăzută cu câte trei benzi pe sens.

După Pasajul Băneasa (de la magazinul Elvila) se intră în tunelele ce vor subtraversa parcul și lacul Herăstrău, câte un tunel pe fiecare sens. Acestea vor avea aproximativ doi kilometri lungime, câte trei benzi pe sens și vor coborî până la o adâncime maximă de 25 metri. Pe lângă cele două tuneluri mari, în zonă vor mai fi construite alte două tuneluri care vor asigura legături spre Ploiești. După ce se iese din tunelul pe sub Herăstrău, inelul median se restrânge la o singură arteră, la nord de calea ferată, cu câte trei benzi pe sens. Trece de intersecția Calea Griviței cu Bucureștii Noi, unde Podul Constanta va fi completat cu două pasaje subterane noi (de o parte și de alta a podului actual). Urmează apoi supratraversarea triajului Chitila printr-un ansamblu de poduri evaluat de specialiști ca fiind unul spectaculos.

De la Chitila, inelul median traversează Giuleștiul și se înscrie pe Bulevardul Constructorilor. Ajunge apoi la intersecția Virtuții cu Calea Crângași, la Piața Crângași unde se termină. Finalul nu va fi deloc însă unul simplu. De fapt, pe ultimul tronson sunt prevăzute două pasaje subterane și unul suprateran.


http://b365.realitatea.net/news/oprescu-discuta-astazi-cu-investitorii-chinezi-despre-autostrada-suspendata/
memorat
18 Iunie 2012, 15:13:37
Răspuns #12

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce taxă vom plăti pentru a circula pe autostrada suspendată

Autostrada suspendată va fi primul proiect de care se va ocupa Sorin Oprescu în noul mandat obținut în urma alegerilor din 10 iunie, a spus primarul imediat după publicarea rezultatelor exit pollurilor. Proiectul, anunțat de edilul-șef încă din 2008, este cel mai scump din istoria Capitalei – 1,57 miliarde euro. Investiția va fi recuperată prin introducerea unei “buviniete”, spunea Oprescu în urmă cu câteva luni. Între timp a apărut însă o nouă variantă de plată. Bucureștenii ar putea plăti pentru autostrada suspendată o taxă de parcare în centrul orașului.
Autostrada suspendată va închide inelul median de circulație al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulație – tronsonul Colentina -Lacul Morii. Lucrarea, cu o lungime de 13,15 kilometri, va costa 1,57 miliarde de euro și va fi realizată printr-un parteneriat public-privat cu chinezii de la Shanghai Grup. Banii investiți de partenerul privat vor trebui însă recuperați.

“Pentru recuperarea investiției avem în vedere trei izvoare: în primul rând mentenanța lucrării o va plăti Primăria, în al doilea rând introducerea unei buviniete (n.r. pe modelul rovinietei, dar pentru București), și în al treilea rând obținerea sprijnului guvernamental”, spunea Sorin Oprescu, în februarie. În plus, primăria va suporta și costurile pentru exproprierile necesare construcției.

Investiția, recuperată în 37 de ani

Chiar și așa, investiția va fi greu de recuperat. Conform primarului general al Capitalei, taxa pentru autostrada suspendată se va încadra între 18 și 21 de euro pe an pentru fiecare șofer care vrea să tranziteze inelul median de nord. La un calcul simplu, din plata buvinietei s-ar câștiga aproximativ 42 milioane euro pe an. Astfel, în București erau înmatriculate la sfârșitul anului trecut 1.135.436 de autovehicule. Dacă mai adaugăm estimativ și autovehiculele care tranzitează Capitala și rotunjim numărul plătitorilor de buvinietă la două milioane pe an, rezultă că investiția de 1,57 miliarde euro ar putea fi recuperată abia în 37 de ani.

Taxă de parcare în centrul Capitalei pentru achitarea autostrăzii suspendate

Există însă și persoane care susțin că introducerea unei “buviniete” nu este posibilă. “Nu este autostradă, e stradă. Nu se poate taxa. Dar se analizează deja o nouă soluție. Introducerea unei taxe de parcare în centrul Capitalei. Se estimează că, în acest mod, se vor obține venituri de 30-40 milioane euro pe an”, a precizat pentru B365.ro arhitectul Sorin Gabrea, proprietarul uneia dintre firmele care a realizat proiectul autostrăzii suspendate.

Potrivit estimărilor făcute în timpul realizării proiectului inelului median, aproximativ 65-80.000 de mașini vor circula zilnic pe autostrada suspendată.

Unde încep lucrările

“Autostrada suspendată” va fi cuprinsă între Colentina și Crîngași și va avea în final 13,15 kilometri. Noua arteră va fi construită pe cea mai mare porțiune în vecinătatea căii ferate și se va intersecta pe traseu cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Andronache, Penetraţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiţei, Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Şoseaua Nordului, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureştii Noi/Şoseaua Chitilei, Calea Giuleşti, Calea Crângaşi, Şoseaua Virtuţii.

Autostrada suspendată a fost împărțită în șapte tronsoane. Lucrările vor începe la tronsoanele 2-4, cuprinse între intrarea A3 în București, în apropiere de strada Gherghiței și Fabrica de pâine Băneasa. Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Națională pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADNR) a înștiințat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada București-Brașov, segmentul cuprins între șoseaua de centură a Capitalei și Șos. Petricani. În aceste condiții, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraș, prin inelul median.

Practic, CNADNR va face segmentul de la șoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiței și apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraș, două bulevarde bidirecționale cu câte două benzi pe sens, de o parte și de alta a căii ferate, dar și două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani.

De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte și de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic și cu trei benzi pe sens. VEZI TRASEUL DETALIAT al autostrăzii suspendate.
Tunel pe sub Herăstrău de 603 milioane euro

Conform indicatorilor tehnico-economici, costul total al autostrăzii suspendate va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanțarea se va asigura din alocări bugetare sau/și din alte fonduri legal constituite”.

Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocați pentru obținerea terenului, iar pentru proiectare și asistență tehnică vor fi cheltuiți un milion de euro.

Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută și ca autostrada suspendată, în reprezintă, cu siguranță, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab.

Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puțin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri și vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcții diferite de mers, la prețul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giulești – Chitila, care va costa 76 milioane de euro și Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.

Autostrada suspendată în cifre

Costul estimat – 1,5 miliarde euro
2 poduri
29 pasaje supraterane
9 pasaje subterane
un tunel
12 noduri
10 intersecții giratorii
Suprafața rutieră a inelului median – 52.300 metri pătrați
Suprafața rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp
Suprafață poduri – 23.476 mp
Suprafață pasaje supraterane – 57.220 mp
Suprafață pasaje subterane – 38.184 mp
Suparafață pasarele – 4.763
viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră

PUZ-ul și studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect București, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul și Alpha Studio.


http://b365.realitatea.net/news/bucurestenii-vor-plati-40-milioane-euro-pe-an-pentru-autostrada-suspendata/
memorat
18 Iunie 2012, 17:10:31
Răspuns #13

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
Pana cand se va finaliza constructia celebrei autostrazi, se scoate taxa.  ;D
memorat
26 Noiembrie 2012, 15:47:14
Răspuns #14

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
"Autostrada suspendată" devine tunel sub Parlament, dacă primeşte avizul SRI şi MApN

Proiectul lui Sorin Oprescu, Diametrala Nord-Sud, are şi o componentă care trece pe sub Casa Poporului.
Proiectul tunelului care va face parte din Diametrala Nord-Sud şi va trece pe sub Palatul Parlamentului va fi supus votului viitorului plen al Camerei Deputaţilor, după ce vor fi obţinute avizele de la SRI şi Ministerul Apărării Naţionale, scrie Mediafax.

Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor a discutat, în şedinţa de luni, scrisoarea trimisă de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, referitoare la avizarea tunelului care va trece pe sub Palatul Parlamentului, fiind dat un acord de principiu.

Primarul Sorin Oprescu a sesizat Biroul Permanent al Camerei pentru obţinerea avizului "în vederea elaborării documentaţiei de urbanism necesară realizării arterei de circulaţie Diametrala Nord-Sud: Bd. Buzeşti - Str. Berzei - Str. Vasile Pârvan - Str B.P. Haşdeu - Str. Uranus - Calea Rahovei".

"Este vorba despre un acord de principiu, în condiţiile în care secretarul general interimar al Camerei Deputaţilor, doamna Ileana Luncan, este însărcinat de Biroul Permanent să ia legătura cu toate instituţiile care trebuie să avizeze un astfel de proiect. De principiu, acordul Camerei se va face printr-o hotărâre, ceea ce înseamnă că se vor pronunţa prin vot toţi membrii Camerei, dar nu putem să introducem pe ordinea de zi a plenului o astfel de hotărâre până când, din punct de vedere tehnic, nu sunt îndeplinite toate condiţiile legale, şi anume secretarul general al Camerei obţine avizele necesare - aici e vorba şi de avize de ordin tehnic, dar şi de avize care intră în zona siguranţei naţionale - lucrurile sunt mai complexe în această perioadă şi totul trebuie să se desfăşoare ca la carte", a declarat secretarul Camerei, Georgian Pop.

El a precizat că acest proiect privind construirea unui tunel pe sub Palatul Parlamentului a fost avizat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, rolul său fiind de a fluidiza traficul.

"Proiectul a fost aprobat de CGMB. Rolul Camerei este să-şi dea acordul, pentru că traversează şi prin aria în care este această clădire, dar trebuie avizele de specialitate. Toată discuţia a fost generală, nimic pe fond, nimic tehnic. Perioada de obţinere a avizelor nu e scurtă, probabil noul Legislativ se va pronunţa", a mai spus Georgian Pop.

Biroul permanent a stabilit, luni, ca punctul de vedere referitor la acest proiect să fie "aprofundat cu specialişti SRI şi MApN".

Primarul Capitalei anunţa, în noiembrie 2010, că Bucureştiul va putea fi traversat de la nord la sud în 20 de minute, pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Coşbuc, în urma lucrărilor la Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus, pe care o califica drept "cea mai mare operaţiune urbană din ultimii 20 de ani".

Municipalitatea preciza atunci că valoarea estimată a investiţiei este de circa 330 de milioane de euro.

Primarul Capitalei spunea că Diametrala Nord-Sud va fi realizată în două etape, prima constând în amenajarea unei porţiuni din strada Berzei, de la Piaţa Victoriei până la strada Occidentului, apoi a celuilalt segment din strada Berzei, între Calea Griviţei şi Mircea Vulcănescu. În zona intersecţiei cu strada Berzei se va crea o nouă stradă - strada Gării de Nord -, care va ieşi în faţa Ministerului Transporturilor.

Cea de-a doua etapă va avea în vedere lucrări la Bulevardul Vasile Pârvan, până la zona Podului Haşdeu care va fi supralărgită şi construcţia unui tunel de aproximativ 37 de metri de la Podul Haşdeu pe sub dealul Parlamentului, până în apropierea Pieţei Coşbuc, pe Bulevardul Uranus.

"A fost aleasă varianta unui tunel de aproximativ 37 de metri pe sub dealul Parlamentului, «în apropierea şi totuşi în depărtarea Catedralei Neamului»", preciza Sorin Oprescu.

Edilul şef al Capitalei mai arăta că Bulevardul Izvor va fi supralărgit până la patru benzi pe fiecare sens, concomitent cu lucrările din faza a doua a Diametralei Nord-Sud şi cu realizarea tunelului care va ieşi în Bulevardul Uranus, în apropierea Pieţei Coşbuc.


http://www.rtv.net/autostrada-suspendata-devine-tunel-sub-parlament-daca-primeste-avizul-sri-si-mapn_55042.html
memorat
27 Noiembrie 2012, 15:46:20
Răspuns #15

ByOnu

  • Vizitator
Articolul n-are treaba cu zburatoarea, ci cu Uranusul... ;)
memorat
28 Noiembrie 2012, 00:23:08
Răspuns #16

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Suna mai spectaculos.
Stii formularea mea, ziare de 2 bani, ziaristi asemenea, facuti la gramada la "Scoala Pro"  >:(
memorat
Advertisement