28 Martie 2024, 22:22:18

Autor Subiect: Pasajul subteran de la PiaÈ›a Sudului  (Citit de 23252 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

28 Octombrie 2011, 15:50:26

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Mi-am permis sa deschid topic despre acest pasaj deoarece am vazut ca nu exista.Va astept cu placere la discutii.
Puteti atasa poze daca faceti.

http://b365.realitatea.net/news/pasajul-subteran-de-la-piata-sudului-se-face-cu-fonduri-europene-proiectul-a-primit-primul-aviz/.
Se zvoneste ca si aici vor incepe lucrarile din primavara,acum ramane de vazut.
memorat
Advertisement

12 Noiembrie 2011, 10:06:08
Răspuns #1

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Nu a inceput nici o lucrare si nici nu va incepe prea curand, nici in primavara si nici in vara si nici in toamna, nici in iarna. Daca se va face ceva in primavara va fi de ochii lumii ca vin alegerile. O intentie de pasaj dateaza din anii 1987 dar nu s-au facut nici atunci pasi concreti, a aparut numai o diorama la o expozitie cu valoare de simbol, nimic calculat. Ceea ce a facut Ceausescu la vremea respectiva este adancimea metroului la Piata Sudului, suficienta pentru a '"strecura" un pasaj acolo. Pe vremea Republicii Socialiste se intentiona ca pasajul sa fie pe axa Vacaresti - Nitu Vasile. Eu nu stiu ce poze vreti voi sa puneti pe forum, dar evident ca nu vor fi poze cu pasajul pentru ca acesta nu exista, nici macar santierul.
memorat
12 Noiembrie 2011, 10:11:19
Răspuns #2

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ramane de vazut in ce vor consta pozele.Dar daca are noutati,e foarte bine sa fie postate.
memorat
12 Noiembrie 2011, 10:42:15
Răspuns #3

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Uite un reportaj. Sursa o gasiti aici. Asadar, precum se observa, se reia ideea celor din anul 1987, Vacaresti - Nitu Vasile. :

  Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in sedinta de miercuri un proiect de construire a unui nou pasaj subteran, la Piata Sudului. Construirea pasajului costa 128.563.163 de lei (30 de milioane de euro).

 Primaria va suporta doar cheltuielile neeligibile si valoarea TVA si va cere finantare nerambursabila prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale", potrivit hotararii Consiliului general al Municipiului Bucuresti.

 "Intersectia Sos. Oltenitei, Calea Vacaresti si str. Nitu Vasile constituie un punct nodal de penetrare auto spre centrul Bucurestiului si dinspre centru spre cartierele Berceni si Metalurgiei aflate In sudul orasului. Datorita disfunctionalitatilor circulatiei rutiere in intersectia mai sus mentionata se impune continuarea programului de optimizare cu reconfigurarea acestei zone si realizarea unui pasaj rutier denivelat subteran pe directia Str. Nitu Vasile - Calea Vacaresti, realizand astfel fluidizarea traficului in partea de sud a capitalei", se arata in raportul de specialitate al Primariei.

 Pasajul subteran se va realiza pe directia Calea Vacaresti - Str. Nitu Vasile si va avea o lungime de 356 de metri, din care 111 metri pentru rampa spre Vacaresti, 160 de metri pentru rampa spre Nitu Vasile si 85 de metri in subteran. Inaltimea libera a pasajului va fi de 5 metri.

 Rampa Nitu Vasile va fi o rampa unica avand cate doua benzi de circulatie pe sens, cu deschidere de 15,8 metri, in care se include o parte carosabila in latime de 14 metri (4 benzi de circulatie: cate doua pe fiecare sens), un separator de trafic de 0,8 metri si doua trotuare de garda pe margini, cu latimea de 0,5 metri fiecare, se mai arata in documentul aprobat de CGMB.

 Rampa Calea Vacaresti va fi formata din doua rampe independente, cate una pe fiecare sens de circulatie in parte, cu deschiderea de 8 metri, fiecare rampa avand partea carosabila de 7 metri (2 benzi de circulatie) si cate doua trotuare de garda avand latimea de 0,5 metri fiecare.

 Primaria estimeaza ca lucrarea va dura aproximativ 24 de luni de la data semnarii contractului de finantare. Se estimeaza ca implmentarea proiectului va incepe in iulie 2011 si se va termina in iunie 2013.

 A.T.

memorat
19 Noiembrie 2011, 11:42:31
Răspuns #4

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din cate am inteles de la cineva mi s-a spus ca acum se intampla ceva pe acolo in sensul de organizare de santier.Cel care a intrebat la un moment dat sa puna poze de ce nu o mai face?
memorat
23 Noiembrie 2011, 16:27:00
Răspuns #5

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
La Piata Sudului nu se observa nici o miscare pentru crearea unui santier care va desfasura prezetarea inceperii lucrarilor de constructie a pasajului subteran Piata Sudului.
Gresesc cumva?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
23 Noiembrie 2011, 19:00:06
Răspuns #6

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Nu, nu gresesti. Colegii nostri de forum nu stiu la ce s-au uitat, sau au confundat "Piata Sudului" cu alta piata. Precum ai observat nici fotografiile lamuritoare nu au sosit pentru ca nu aveau ce santier sa surprinda  :D
memorat
23 Decembrie 2011, 12:56:08
Răspuns #7

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
S-a dat startul la pasajul subteran de la Piața Sudului. VEZI PROIECTUL

Au început pregătirile pentru construcția unui nou pasaj subteran în București. Primăria Capitalei a demarat procedurile de achiziție a serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru pasajul subteran de la Piața Sudului. De această dată, lucrarea va fi realizată cu fonduri europene. Costul investiției se ridică la 30 milioane euro.
Primul pas pentru realizarea pasajului subteran de la Piața Sudului a fost făcut. Primăria Capitalei a demarat procedurile pentru achiziția serviciilor de proiectare și asistență tehnică pentru lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere la Piața Sudului. Contractul va avea o durată de 19,5 luni, iar municipalitatea este dispusă să plătească pentru aceste servicii 5,08 milioane lei (aprox. 1,16 milioane euro). La această sumă s-ar putea adăuga alte 4,96 milioane lei pentru servicii similare celor conținute în contract.

Proiectul va avea mai multe surse de finanțare, respectiv fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, buget de stat și bugetul local. Reprezentanții UE au avizat deja studiul de fezabilitate al proiectului.

Un pasaj subteran rutier și trei pasaje pietonale

Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcția strada Nițu Vasile-Calea Văcărești de o parte și de alta a pasajului rutier vor fi realizate și pasaje pietonale. În plus, va fi construit și un pasaj subteran pietonal care va face legătura între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai de pe Șos. Olteniței.

Pe lângă pasajele pietonale subterane, proiectul mai cuprinde și lucrări de deviere a canalizării. De asemenea, vor fi asigurate patru benzi pe sens în giratoriul Calea Văcăreşti – Şoseaua Olteniţei -Niţu
Confom indicatorilor tehnico-economici, aprobați de Consiliul General al Municipiului București, valoarea totală a investiției este de 128.563.163 lei (30 milioane euro), din care Primăria Capitalei va plăti 1.968.219 lei, reprezentând 2% din costul eligibil al proiectului. Tot de la bugetul local se vor asigura și cheltuielile neeligibile ale proiectului, în valoare de 5.269.035 lei, dar și TVA-ul în valoare de 24.883.193 lei.

Odată începute, lucrările de construcție a pasajului ar trebui să dureze doi ani.


http://b365.realitatea.net/news/s-a-dat-startul-pentru-pasajul-subteran-de-la-piata-sudului/
memorat
23 Decembrie 2011, 20:36:59
Răspuns #8

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
OK, toate bune si frumoase, dar nu inteleg de ce ai pus o poza cu Pasajul Bascov ( Pitesti ) ? Ce legatura este intre poza si text ? Mai degraba puneai si tu o poza cu pasajul Victoria / Muncii, erai mai aproape de adevar. Sau gaseai o simulare chiar de la Sudului.
memorat
23 Decembrie 2011, 21:07:31
Răspuns #9

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
E poza de la articol.Deci nu am pus eu ce am vrut !
memorat
24 Decembrie 2011, 02:49:52
Răspuns #10

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pasajul Piaţa Sudului, mai aproape de începerea lucrărilor. Câţi ANI stau BLOCAŢI ÎN TRAFIC şoferii şi călătorii în această piaţă

Primăria Municipiului Bucureşti a demarat recent procedurile de achiziţie publică a serviciilor de proiectare şi asistenţă tehnică pentru pasajul subteran de la Piaţa Sudului, conform anunţului de pe site-ul de licitaţii publice www.e-licitaţie.ro. Proiectul a fost aprobat de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) încă din toamna anului trecut.

Valoarea contractului este estimată la circa 1,9 milioane de euro iar durata este de 19,5 luni, dintre care 1,5 luni (44 de zile), reprezintă proiectarea şi 18 luni asistenţa tehnică pe durata execuţiei proiectului. Documentaţia pentru participarea la licitaţie poate fi depusă până pe 27 ianuarie anul viitor.
Pasajul subteran de la Piaţa Sudului va avea o lungime de 356 de metri, dintre care 111 metri va fi rampa spre Calea Văcăreşti, 160 rampa spre Niţu Vasile şi 85 de metri lungimea efectivă în subteran. Durata de execuţie este de 24 de luni.

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 30,4 milioane de euro, dintre care construcţia şi montajul reprezintă suma de 20 de milioane de euro. Principala sursă de finanţare va fi Programul Operaţional Regional, gestionat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), Primăria Capitalei urmând să acopere cofinanţarea de 2% şi cheltuielile neeligibile, printre care se numără şi TVA-ul.

Conform proiectului iniţial, rata internă de rentabilitate a proiectului este de -8%, în condiţiile în care o rată de sub 5% înseamnă că proiectul nu este rentabil financiar, conform analizei cost-beneficiu, în care se precizează că singura soluţie în acest caz este apelarea la Fondul European de Dezvoltare Regională, prin POR.

Lucrările la pasaj vor include realizarea de pasaje pietonale în intersecţie, pe direcţia str. Niţu Vasile - Calea Văcăreşti de o parte şi de alta a pasajului, realizarea de legături pietonale prin pasaju între staţia de metrou Piaţa Sudului şi staţia de tramvai de pe şoseaua Olteniţei precum şi modernizarea carosabilului şi trotuarelor în intersecţia Calea Văcăreşti - Şos. Olteniţei - Str. Niţu Vasile prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie.
De ce este necesar pasajul

După finalizarea acestui pasaj viteza medie de deplasare a vehiculelor în această zonă ar urma să crească de la 20 de km/h la 35 de km/h. În bani, beneficiul adus costului mediu de întreţinere al unui vehicul ar urma să fie de 0,05 euro pe fiecare vehicul/km în zona acestei intersecţii, conform estimărilor din analiza de cost-beneficiu.

Beneficiul total al posesorilor de vehicule şi pasageri ar urma să fie astfel de 765.000 de euro pe an, calculat pentru anul 2010, de 817.000 de euro la nivelul lui 2015 şi de 533.000 de euro în 2025.

Câţi ani pierd călătorii aflaţi în trafic în zona intersecţiei de la Piaţa Sudului

Un alt beneficiu, măsurat de asemenea în bani, va fi şi cel legat efectiv de valoarea timpului salvat în trafic. "Valoarea timpului", după cum reiese din documentul oficial, este de 1,492 euro/oră/pasager, aceasta fiind valoarea medie, calculată ca o medie ponderată în funcţie de ponderea şi numărul diverselor mijloace de transport.

La beneficii se adaugă astfel sumele de 1,53 milioane de euro pe an, în perioada 2010-2014, de 1,87 milioane de euro pe an în perioada 2015-2025 şi de 2,5 milioane de euro pe an în perioada 2025-2030. Sumele sunt calculate la un curs de 4,2 milioane de euro.
Cât valorează timpul bucureştenilor blocaţi în trafic

Sursă: Analiza cost-beneficiu

La nivelul anului 2010, durata medie de staţionare la coadă era de 10,6 minute pe vehicul pe calea Văcăreşti înspre Piaţa Sudului, în timp ce 68% dintre vehicule se opreau la semafor. Deschiderea circulaţiei prin pasaj ar urma să reducă aceste cifre la 2,73 minute de aşteptare la coadă, în timp ce doar 46% dintre vehicule vor mai fi oprite la semafor.

La nivelul anului 2010, durata medie de staţionare la coadă era de 10,6 minute pe vehicul pe calea Văcăreşti înspre Piaţa Sudului, în timp ce 68% dintre vehicule se opreau la semafor. Deschiderea circulaţiei prin pasaj ar urma să reducă aceste cifre la 2,73 minute de aşteptare la coadă, în timp ce doar 46% dintre vehicule vor mai fi oprite la semafor.

În zona Pieţei Sudului, prin cele trei mari artere: Niţu Vasile, Olteniţei (Romprim) şi Olteniţei (Constantin Brâncoveanu) trec, în medie, circa 6.800 de vehicule pe oră, conform cifrelor din studiul de fezabilitate. Înmulţind timpii medii de aşteptare de pe fiecare arteră în parte în zona Pieţei cu traficul mediu orar rezultă că, într-o singură oră, la Piaţa Sudului, se aşteaptă la coadă (în total, respectiv adunând toţi timpii de aşteptare pentru fiecare vehicul) timp de 185.686.342 de secunde, respectiv aproape 6 ani (71 de luni).
Construirea pasajului ar urma să reducă această durată de aşteptare la doar un an şi jumătate, în fiecare oră. În calcul s-a ţinut cont şi de procentul de maşini care staţionează, conform documentului oficial.

Cât va costa întreţinerea pasajului subteran de la Piaţa Sudului

Întreţinerea anuală a pasajului va costa circa 242.000 de euro. Cea mai mare cheltuială, de peste 148.000 de euro pe an este legată de exploatarea propriu-zisă a pasajului. Cheltuielile administrative sunt estimate la aproape 7.500 de euro pe an, în timp ce acelea legate de întreţinerea şi salubrizare vor fi de peste 86.000 de euro pe an, conform studiului de fezabilitate.


http://www.gandul.info/financiar/pasajul-piata-sudului-mai-aproape-de-inceperea-lucrarilor-cati-ani-stau-blocati-in-trafic-soferii-si-calatorii-in-aceasta-piata-9091008
memorat
15 Februarie 2012, 18:51:50
Răspuns #11

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Povestea primului mare proiect al Capitalei pe bani europeni. De ce a fost întârziat cu anii

Deşi a fost aprobat încă din februarie 2008, proiectul pasajului de la Piaţa Sudului nu a fost realizat nici acum, după aproape patru ani. Mai mult, nu există nici măcar proiectul tehnic, însă edilii susţin că nu sunt întârzieri şi că sunt în grafic cu procedurile pentru a obţine finanţare europeană.

Abia la sfârÅŸitul anului trecut, municipalitatea a demarat licitaÅ£ia pentru achiziÅ£ia serviciilor de proiectare ÅŸi asistenţă tehnică pentru pasajul de la PiaÅ£a Sudului. Până la sfârÅŸitul lunii ianuarie, aÅŸteaptă ofertele din partea celor interesaÅ£i, valoarea estimată a investiÅ£iei fiind de patru milioane de lei fără TVA. Proiectul ar trebui realizat în cel mult o lună ÅŸi jumătate, după care firma câştigătoare va acorda asistenţă tehnică la execuÅ£ia acestuia care va dura 18 luni. 

Aprobat încă din 2008

Proiectul pasajului nu este nou, el fiind aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucureşti încă din februarie 2008, iar la momentul respectiv edilii au promis că până în 2010 va fi gata. La vremea respectivă, proiectul costa aproape 20 de milioane de euro, iar doi ani mai târziu, valoarea lui a crescut la 30 de milioane de euro.

ÃŽn noiembrie 2010, autorităţile locale au aprobat cofinanÅ£area proiectului din fonduri europene pentru a scuti bugetul local de o mare cheltuială. Astfel, conform Hotărârii nr. 315/2010, municipalitatea ar urma să suporte numai 7,2 milioane de euro din valoarea totală a investiÅ£iei. Restul se va plăti din fonduri europene, prin Programul OperaÅ£ional Regional 2007-2013 ÅŸi de la bugetul de stat. Studiul de fezabilitate al proiectuluia  fost deja aprobat la nivel de UE, care aÅŸteaptă acum proiectul tehnic.

Procedurile de realizare a proiectului şi de avizare vor mai dura, însă edilii spun că nu e nicio problemă, chiar dacă investiţia ar fi trebuit finalizată încă din 2010.

"Proiectul a fost supus aprobării în vederea obÅ£inerii finanţării din fonduri europene. ÃŽn momentul de faţă s-a avizat finanÅ£area acestuia din fondurile menÅ£ionate, aflându-se în desfăşurare procedura de contractare a sumei de realizare a proiectului tehnic, în conformitate cu cerinÅ£ele specifice. După finalizarea acestei etape, care va dura circa ÅŸase luni, documentaÅ£ia va fi supusă spre avizare AgenÅ£iei de Dezvoltare Regională BucureÅŸti-Ilfov. Doar după ce acest aviz va fi obÅ£inut, va putea fi demarată licitaÅ£ia pentru execuÅ£ia proiectului. MenÅ£ionăm ca proiectul este în graficul stabilit pentru a se obÅ£ine aprobarea finanţării din fonduri europene", au precizat reprezentanÅ£ii primăriei. 
Puţine fonduri europene

Edilii nu stau prea bine la contractarea de fonduri europene pentru dezvoltarea de proiecte, pasajul de la Piaţa Sudului fiind prima mare investiţie care implică un asemenea tip de finanţare.

"Proiecte europene nu sunt în Bucureşti, pentru că Oprescu nici nu vrea şi nici nu este capabil să iniţieze proiecte. Nu vrea, pentru că banii aceia sunt urmăriţi de instituţiile europene şi nu poate, pentru că instituţia condusă de echipa lui Sorin Oprescu nu are capacitatea de a iniţia şi implementa proiecte cu bani europeni. Ca să vă faceţi o idee, în 2010, din toate veniturile municipalităţii, doar 0,05% proveneau din fonduri europene. Există localităţi în România unde ponderea depăşeşte 70-80%", a declarat viceprimarul general Mircea Raicu.

Cum va arăta viitorul pasaj

Pasajul de la Piaţa Sudului va avea o lungime totală de 356 de metri şi două rampe, pe Calea Văcăreşti (111 metri) şi strada Niţu Vasile (85 de metri), cu câte două benzi de circulaţie pe sens. Lungimea părţii realizate în subteran va fi de 85 de metri.

În afară de lucrările la pasaj, constructorii vor mai face devieri la unele reţele edilitare din zonă. Vor fi mutate conducte de apă şi canalizare, cabluri electrice, de telefonie, iluminat public şi va fi modificată configuraţia transportului în comun.
Lucrările ar trebui să dureze un an şi jumătate, dar deocamdată nimeni nu ştie când vor începe.

Avantajele proiectului

Principalul avantaj al acestui proiect este fludizarea circulaÅ£iei în zona PieÅ£ei Sudului, unde la orele de trafic intens se produce aglomeraÅ£ie, iar ÅŸoferii pierd mult timp în trafic. După realizarea pasajului, vor creÅŸte viteza de deplasare ÅŸi numărul de maÅŸini care vor tranzita zona, iar ÅŸoferii vor petrece mai puÅ£in timp în trafic. 


http://www.romanialibera.ro/actualitate/bucuresti/povestea-primului-mare-proiect-al-capitalei-pe-bani-europeni-de-ce-a-fost-intarziat-cu-anii-251078.html
memorat
08 Mai 2012, 17:00:50
Răspuns #12

mtomescu

  • Mesaje postate: 1
Din poza de la PUZ se vad doua cladiri pe coltul dintre Oltenitei si Nitu Vasile, de 15 si 21 de etaje (+6 nivele in subsol).
Au inceput deja sa faca loc pentru ele, in sensul ca au daramat dughenele de pe colt, beraria-terasa si scoala pentru handicapati.
Acum am inteles ce voiau sa faca ...
memorat
08 Mai 2012, 17:20:55
Răspuns #13

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din poza de la PUZ se vad doua cladiri pe coltul dintre Oltenitei si Nitu Vasile, de 15 si 21 de etaje (+6 nivele in subsol).
Au inceput deja sa faca loc pentru ele, in sensul ca au daramat dughenele de pe colt, beraria-terasa si scoala pentru handicapati.
Acum am inteles ce voiau sa faca ...


Sa inteleg ca au inceput pregatirile pentru santier?
memorat
14 Iunie 2012, 17:42:39
Răspuns #14

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Primaria Capitalei plateste 1,76 milioane de lei pentru proiectarea pasajului subteran de la Piata Sudului

Primaria Capitalei a atribuit lucrarile de proiectare si asistenta tehnica pentru pasajul subteran de la Piata Sudului, potrivit unui anunt publicat, joi, pe site-ul de licitatii publice. Castigatorul licitatiei este firma TECNIC Consulting Engineering, iar valoarea proiectului este de 1,76 milioane de lei. Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, fiind prima lucrare mare de infrastructura care nu se va plati din bugetul local.

"Atat lucrarile de proiectare cat si executia pasajului vor fi platite din fonduri europene, prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 "Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale". Pana in prezent am putut face licitatia doar pentru lucrarile de proiectare. Pentru lucrarile la pasaj, am obtinut acordul preabalibil de finantare de la Ministerul Dezvoltarii si speram ca intr-o luna se va semna contractul. Dupa asta vom putea face licitatia si pentru desemnarea constructorului", a declarat pentru HotNews.ro, Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din cadrul Primariei Capitalei.

Acesta sustine ca, cel putin pana acum, procedurile de accesare a fondurilor europene pentru proiecte publice au fost foarte greoaie: "Am depus dosarul pentru finantare in 2010 si inca nu am terminat. Cea mai mare problema a fost ca cei de la Ministerul Dezvoltarii au pus aceleasi cerinte pentru firmele private si pentru institutii si ne-au cerut sa facem dovada ca terenul pe care se va construi pasajul este domeniu public. Asa ca a fost nevoie sa facem cadastru si intabulare ceea ce a durat foarte mult. Acesta este unul dintre motivele pentru care rata de absortie a fondurilor europene a fost atat de mica".

Pasajul subteran de la Piata Sudului va fi realizat pe directia Calea Vacarest i- Nitu Vasile si va avea circa 400 de metri lungime. In paralel cu pasjul rutier, in subteran, vor fi construite si pasaje pietonale. "Cu aceasta lucrare se va inchide inelul median. Pasajul Basarab a fost realizat, iar bd. Tudor Vladimirescu reabilitat", a declarat Madalin Dumitru. Lucrarea de infrastructura se estimeaza ca va costa 25 milioane de euro.


http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-12522123-primaria-capitalei-plateste-1-76-milioane-lei-pentru-proiectarea-pasajului-subteran-piata-sudului.htm
memorat
19 Iunie 2012, 14:34:54
Răspuns #15

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Piața Sudului se transformă: Pasaje rutiere subterane și pasaje pietonale. VEZI CUM VA ARĂTA

Primăria Capitalei va construi la Piața Sudului un pasaj rutier subteran, dar și pasaje pietonale și un pasaj de transfer între stațiile de tramvai și cele de metrou. Lucrarea va fi realizată din fonduri europene nerambursabile și costă 30 milioane de euro.
Un nou pasaj subteran va fi construit în Capitală. De această dată, zona vizată este Piața Sudului. Pasajul subteran se va realiza pe direcția Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile și va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcărești, 111 metri, iar rampa spre Nițu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălțimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcția strada Nițu Vasile-Calea Văcărești de o parte și de alta a pasajului rutier vor fi realizate și pasaje pietonale. În plus, va fi construit și un pasaj subteran pietonal care va face legătura între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai de pe Șos. Olteniței. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafață, în intersecția Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Pasajele se fac cu fonduri europene

Primul pas pentru realizarea pasajului subteran de la Piața Sudului a fost făcut. Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru proiectare și asistență tehnică pe perioada derulării lucrării. Licitația a fost câștigată de S.C. TECNIC CONSULTING ENGINEERING S.R.L, iar valoarea contractului este de 2,1 milioane lei (aproape 500.000 euro).

Proiectul va avea mai multe surse de finanțare, respectiv fonduri UE nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, buget de stat și bugetul local. Reprezentanții UE au avizat deja studiul de fezabilitate al proiectului.

Confom indicatorilor tehnico-economici, aprobați de Consiliul General al Municipiului București, valoarea totală a investiției este de 128.563.163 lei (30 milioane euro), din care Primăria Capitalei va plăti 1.968.219 lei, reprezentând 2% din costul eligibil al proiectului. Tot de la bugetul local se vor asigura și cheltuielile neeligibile ale proiectului, în valoare de 5.269.035 lei, dar și TVA-ul în valoare de 24.883.193 lei.

Odată începute, lucrările de construcție a pasajului ar trebui să dureze doi ani.


http://b365.realitatea.net/news/piata-sudului-se-transforma-pasaj-rutier-subteran-si-pasaje-pietonale-vezi-cum-va-arata/
memorat
05 Octombrie 2012, 13:20:03
Răspuns #16

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Pasajul Piaţa Sudului, cel mai mare proiect cu bani europeni din Capitală - undă verde la finanţare


Valoarea totală a proiectului se ridică la suma de aproximativ 30 milioane de euro, acesta fiind cel mai mare proiect cu fonduri UE din Bucureşti. Contractul de finanţare urmează să fie semnat în două-trei săptămâni.
Cel mai mare proiect cu fonduri europene din Capitală, respectiv pasajul subteran de la Piaţa Sudului, se află în curs de avizare la Agenţia de Dezvoltare Regională Bucureşti-Ilfov (ADRBI).

"În două-trei săptămâni semnăm contractul de finanţare cu Primăria Municipiului Bucureşti. Proiectul este verificat şi, în acest moment, mai aşteptăm un singur document de la PMB, dar nu vor fi probleme", a declarat pentru B365.ro directorul general al ADRBI, Dan Nicula.

Conform sursei citate, lucrările la pasaj urmează să fie finalizate în termen de 30 de luni, adică în 2015.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei (aprox. 30 milioane euro) din care finanţarea nerambursabilă se ridică la 96,42 milioane lei.

Potrivit şefului ADRBI, Bucureştiul a contractat până în prezent 260 de milioane de euro din cele 360 milioane euro fonduri alocate de Uniunea Europeană. "Mai avem contracte de 40 milioane de euro aflate în diferite stadii de verificare la MDRT (n.r. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului), cele mai mari fiind pe dezvoltare urbană", a menţionat Nicula.


http://b365.realitatea.net/pasajul-subteran-de-la-piata-sudului-are-unda-verde-la-bani-europeni-vezi-cum-va-arata_183360.html


Sa vedeti haos din primavara,linia 11 va intoarce la Sura Mare !
memorat
08 Octombrie 2012, 13:17:00
Răspuns #17

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
București, capitala proiectelor de infrastructură întârziate

Un alt proiect de infrastructură le va face viaţa grea şoferilor din Bucureşti. În curând urmează să fie semnat contractul pentru construcţia pasajului subteran de la Piaţa Sudului. E cel mai mare proiect finanţat din bani europeni. Însă, la câteva sute de metri distanţă, stă abandonat un şantier pentru un alt pasaj, cel de pe Calea Văcăreşti.
În cursul săptămânii, la orele de vârf, șoferii pierd zeci de minute la semafor în Piața Sudului din București, în coloane interminabile de mașini.

 Este una dintre cele mai aglomerate intersecÈ›ii ale Capitalei. ÃŽntr-o parte este un mall, în cealaltă, piaÈ›a unde vin mii de oameni zilnic, la câteva sute de metri în spate sunt trei spitale, iar aceasta este una dintre cele mai importante intrări È™i ieÈ™iri din oraÈ™.

 Tocmai de aceea, autoritățile s-au gândit să aici ar fi nevoie de un pasaj subteran. Au obÈ›inut È™i finanÈ›area. AÈ™a se face că la PiaÈ›a Sudului va apărea pasajul subteran care va lega străzile NiÈ›u Vasile de Calea VăcăreÈ™ti. Va avea peste 350 de metri lungime, fiind prevăzut cu câte două benzi de circulaÈ›ie pe fiecare sens. Va costa peste 120 de milioane de lei È™i ar trebui să fie gata în 2015.
 Critici din interiorul comisiei de urbanism

 ÃŽn câteva săptămâni va fi semnat contractul de finanÈ›are din fonduri europene, dar deja au apărut criticile. Dan Trifu, membru în comisia de urbanism a Primăriei Capitalei, spune că pasajul va fi construit total greÈ™it.

 â€žDirecÈ›ia pe care trebuia să se facă un pasaj subteran era Șoseaua OlteniÈ›ei, din această cauza se blochează circulaÈ›ia. Mai mult decât atât, ieÈ™irea din pasaj se opreÈ™te într-un semafor”, explică Dan Trifu, membru în comisia de urbanism.
 PreÈ›ul este deja dublat

 Pentru È™oferi vin vremuri grele. Mai ales că la câteva sute de metri distanță, tot pe Calea VăcăreÈ™ti, este un alt proiect neterminat. Iarba a început să crească la baza pilonilor de beton, iar fierul rugineÈ™te pe zi ce trece. Pe acest pasaj trebuiau să circule deja maÈ™ini, însă lucrările sunt oprite din proiectului care a fost întocmit greÈ™it. ÃŽn plus, nota de plată pentru bucureÈ™teni a crescut.

 â€žDin calculele noastre rezultă că am dublat preÈ›ul pasajului È™i, mai mult, vom continua È™i cu celălalt care își va dubla suma”, spune Trifu.

 PreÈ›ul de pornire a fost de 96 de milioane de lei. Ultimul termen avansat pentru finalizare a fost octombrie anul acesta. Acum nimeni nu se mai hazardează să spună când va fi gata. Pasajul Mihai Bravu - Calea VăcăreÈ™ti este format din două pasaje rutiere paralele cu două benzi pe sens, cu o lungime de circa 700 de metri.


http://www.digi24.ro/stire/Bucuresti-capitala-proiectelor-de-infrastructura-intarziate_48867

In circa 2-3 saptamani se aude ca ar incepe lucrarile si la acest pasaj,deci nu ne prinde primavara ...
memorat
19 Octombrie 2012, 17:49:30
Răspuns #18

Andrei

  • Mesaje postate: 4403
  • Gen: Bărbat
La Piata Sudului, de 1 saptamana s-au apucat de niste sapaturi. Au demolat tot ce era magazine tot. Prea multe detalii nu stiu nici eu. sunt vreo 6 basculante, 5 betoniere dalea, 2 excavatoare, si 4 buldozere, dintr-acelea mari.
memorat
19 Octombrie 2012, 19:23:32
Răspuns #19

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
La Piata Sudului, de 1 saptamana s-au apucat de niste sapaturi. Au demolat tot ce era magazine tot. Prea multe detalii nu stiu nici eu. sunt vreo 6 basculante, 5 betoniere dalea, 2 excavatoare, si 4 buldozere, dintr-acelea mari.

Multumim de informatii ! Ceva poze? Se si spunea in diverse articole referitoare la acest proiect ca vor incepe lucrul in 2-3 saptamani,deci in perioada imediat urmatoare sa ne asteptam la niste devieri pe acolo si inceperea lucrarilor intr-un mod mai serios.
memorat