29 Martie 2024, 11:53:44

Autor Subiect: Machete DeAgostini 1:43 - Masini de Legenda  (Citit de 189457 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

15 Ianuarie 2013, 20:15:18
Răspuns #520

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Se refac, nu-i o problema.

Este cea de-a 7-a DACIA din colectie si astfel, modelele romanesti ating cifra 13, la una in spatele celor rusesti.
memorat
16 Ianuarie 2013, 00:42:30
Răspuns #521

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Celor care copiaza pozele de pe alte siteuri, indicati va rog sursa.
memorat
16 Ianuarie 2013, 09:39:34
Răspuns #522

Adrian RATB

  • Vizitator
Numarul 35 al revistei Masini de Legenda aparuta azi, 16 ian 2013, ne aduce Dacia 500 “Lăstun”, o masina romaneasca 100%.

Dacia 500 a mai fost denumita si “Lăstun”, nume imprumutat de la pasarea “lastun”. Ideea care a stat la baza producerii acestui automobil a fost dorinta creeari unei masini mici, usoare, si economice care sa faca fata usor traficului urban dar si sa transporte 2 adulti si 2 copii.

Productia micutei masini a avut loc la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, fosta uzina Tehnometal intre anii 1988-1991, cand a fost considerata depasita din punct de vedere tehnologic si al fiabilitatii si s-a renuntat la productie. In total au fost produse 6.532 unitati.

Dacia 500 Lăstun era echipata cu un motor in 2 cilindri, 499 cmc, 22,5 CP si un consum de 3,3 l/100 km. Toata masina era construita din rasini sintetice, fibra de sticla, ajungand ca greutatea masinii sa fie de 590 kg, din care motorul (mare parte construit din aluminum) cantarea doar 67 kg. Viteza maxima era de 106 km/h.

Au existat 3 variante (serii) diferite de Lastun. Prima serie avea toate elementele de caroserie din fibră de sticlă, ușile din fibră de sticlă, fără tapiserie la interior, scaunele îmbrăcate în vinil, stopuri mici, fără lumini de mers înapoi și grila frontală integrată în capotă. A doua serie avea elemente de caroserie atât din tablă, cât și din fibră de sticlă, uși din tablă, tapisate la interior și scaune îmbrăcate în vinil sau tapisate. Ultima serie, fabricată doar după 1989, avea toate elementele de caroserie din tablă, stopuri mari, late, cu lumini de ceață și de mers înapoi, hayon cu yală exterioară, grila frontală separată de capotă, iar la unele modele ștergător de lunetă.


In 1989 la targul de la Bucuresti – TIB, a fost prezentata o noua varianta de Lastun cu o caroserie mai alungita, ce oferea spatiu pentru 4 persoane adulte + bagaje, insa nu a mai trecut de stadiul de prototip. Au mai existat inca doua prototipuri modelele Egreta și Student, insa nici acestea nu au ajuns la productia de serie.
Fabrica de la Timisoara a fost inchisa in 1992.

sursa:
Personal, eu nu mi-am cumparat macheta, datorita ca doresc sa-mi ramana bani pentru weekend.
memorat
16 Ianuarie 2013, 09:45:43
Răspuns #523

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Ma inarmez cu curaj si plec sa o cumpar.
memorat
16 Ianuarie 2013, 12:42:27
Răspuns #524

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Merci, stiam deja.
Pana acum avem in colectie mai multe rusesti decat romanesti... :(
memorat
16 Ianuarie 2013, 19:40:05
Răspuns #525

Adrian RATB

  • Vizitator
Misto... un fel de Zis 110 combinat cu Gaz M20 Pobeda :-\ :-*
memorat
19 Ianuarie 2013, 07:54:16
Răspuns #526

Adrian RATB

  • Vizitator
Cred ca dupa nr. 36 "GAZ ZIM 12" va urma Aro 244 break alb din cateva pagini anterioare.
Si poate pana in nr. 40 scot si ei o Skoda ca n-avem nici una >:(
memorat
19 Ianuarie 2013, 11:01:34
Răspuns #527

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
SKODA nu cred ca vor scoate. Exista ABREX, desi am vazut ca machete de rally au scos si IXO MODELS.
memorat
19 Ianuarie 2013, 11:37:22
Răspuns #528

Adrian RATB

  • Vizitator
Sa nu scoata ei Skoda 1000MB? faimoasa masina istorica a patriei!
memorat
19 Ianuarie 2013, 22:29:07
Răspuns #529

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Lipseste cineva care sa puna poze cu noile aparitii, de vreo doua-trei ori la rand... ;D
memorat
20 Ianuarie 2013, 01:11:03
Răspuns #530

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Sa nu scoata ei Skoda 1000MB? faimoasa masina istorica a patriei!

Poate faimoasa masina istorica a Cehoslovacilor.
memorat
20 Ianuarie 2013, 10:44:44
Răspuns #531

Sergiu.YKM

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 3413
  • Gen: Bărbat
Poate faimoasa masina istorica a Cehoslovacilor.

Skoda 1000MariBelele  ;D
Ce as vrea una in colectie...
memorat
30 Ianuarie 2013, 13:31:29
Răspuns #532

Adrian RATB

  • Vizitator
Masini de Legenda nr. 36 – GAZ ZIM 12
Numarul 36 al revistei Masini de Legenda aparut azi 30 ianuarie 2013 vine cu o alta limuzina ruseasca GAZ ZIM 12.

Aceasta limuzina ZIM 12 a aparut in 1950 ca o dorinta a conducatorilor rusi de a crea o masina mai luxoasa decat o Pobeda, (destinata maselor), insa mai ieftina decat un ZIS 110 (o limuzina destinata autoritatilor de stat).
Cu un pret de 5 ori mai mare decat un banal Moskvici s-a dovedit insa a fi o masina greu accesibila oamenilor obisnuiti tocmai de aceea s-a construit in putin exemplare. Majoritatea masinilor au fost cumparate de stat iar apoi de persoanele fizice obisnuite la mana a doua. Aceste masini au fost atat de apreciate si fiabile incat unele dintre ele mai merg chiar si astazi intr-o perfecta stare dupa 60 de ani. Emblema GAZ simbolizata printr-un cerb a aparut pentru prima data pe masinile ZIM. Zim 12 a fost inlocuit relativ repede de mai cunoscutul model ZIM 13 – Chaika.


IMAGINI SI INFORMATII: Autos World.
memorat
31 Ianuarie 2013, 00:54:49
Răspuns #533

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Am cumparat-o deja. Apropo, merci pentru sms.  :-*
Macheta arata bine, desi nu am gasit din prima una fara defecte minore.
memorat
31 Ianuarie 2013, 08:23:03
Răspuns #534

Adrian RATB

  • Vizitator
No problem! ;D
Urmatorul numar (nr. 37) apare pe data de 13.02.2013... in care v-a apararea macheta...
memorat
31 Ianuarie 2013, 10:25:47
Răspuns #535

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
"Gurile rele" zice ca VW 1300...
memorat
31 Ianuarie 2013, 10:44:14
Răspuns #536

Adrian RATB

  • Vizitator
memorat
31 Ianuarie 2013, 19:05:16
Răspuns #537

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
memorat
31 Ianuarie 2013, 19:40:42
Răspuns #538

Adrian RATB

  • Vizitator
La pretul triplu fata de cel normal :o 8)
memorat
02 Februarie 2013, 08:09:47
Răspuns #539

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Da tati, da' e PMA nu IST MODELS.
memorat