28 Martie 2024, 18:28:06

Autor Subiect: Instructia de semnalizare  (Citit de 6004 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

10 Septembrie 2011, 15:11:27

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
INSTRUCÅ¢IA DE SEMNALIZARE


DISPOZIÅ¢II GENERALE


Scopul si domeniul de aplicare al instructiei


Art. 1. Prezenta instructie reglementeaza semnalizarea care se foloseste la exploatarea metroului, având ca scop realizarea sigurantei circulatiei, a organizarii precise a circulatiei trenurilor si a activitatii de manevra.

Art. 2.
Prin semnal se întelege instalatia sau mijlocul prevazut în instructia de semnalizare, cu ajutorul caruia se transmit sau se primesc ordine si indicatii în legatura cu circulatia trenurilor, de catre personalul muncitor al metroului.

Art. 3. Ordinele si indicatiile date de semnale, trebuie îndeplinite imediat si neconditionat, prin toate mijloacele posibile.

Art. 4. Personalul muncitor al metroului care participa la circulatia si manevra trenurilor, precum si la alte activitati în legatura cu siguranta circulatiei, este obligat sa cunoasca si sa respecte întocmai prevederile instructiei de semnalizare.

Art. 5
. Personalul muncitor al metroului este obligat sa ia masuri de oprire a trenurilor prin orice mijloace, în toate cazurile în care viata oamenilor este amenintata sau siguranta circulatiei este periclitata.

Art. 6. Se interzice instalarea de panouri decorative, pancarte si lumini, care pot produce confuzii la perceperea corecta a semnalelor.

Art. 7. lndicatiile semnalelor sunt cele înscrise în textul prezentei instructii. Figurile, schitele si desenele ce însotesc textul, servesc numai pentru exemplificare.

Art. 8. Este interzis a se da derogari, precizari sau a se face modificari privind instructia de semnalizare.

Modificari sau completari privind prezenta instructie se pot face în cazuri cu totul exceptionale si numai cu aprobarea conducerii S.C. METROREX[1]


CAPITOLUL I  SEMNALE FIXE


Clasificarea semnalelor fixe


Art. 9.
Dupa destinatia lor, semnalele fixe se împart în:

1. Semnale pentru circulatie:

a) de intrare, permit sau interzic intrarea unui tren într-o statie (de regula cu macazuri);

b)
de iesire, permit sau interzic iesirea unui tren dintr-o statie (de regula cu macazuri), în linie curenta;

c) de trecere ale blocului de linie automat, permit sau interzic trecerea unui tren:

- de pe un sector de bloc de linie automat, pe urmatorul sector de bloc de linie automat;

- de pe un sector de bloc de linie automat, pe linia de garare a statiilor fara macazuri;

- de pe linia de garare a statiilor fara macazuri, pe urmatorul sector de bloc de linie automat.

2. Semnale pentru rebrusment:

a) de iesire din statie la rebrusment, permit sau interzic iesirea unui tren din statie, la rebrusment;

b)
de intrare în statie de la rebrusment, permit sau interzic intrarea unui tren de la rebrusment, în static;

c) de intrare sau iesire la si de Ia prelungirile liniilor de rebrusment, permit sau interzic intrarea sau iesirea unui tren, la sau de la prelungirile liniilor de rebrusment.

3. Semnale pentru manevra, permit sau interzic miscarile de manevra în statii, depouri, pe liniile de remizare si la liniile de rebrusment.


Art. 10.
Unele semnale fixe de circulatie si rebrusment pot îndeplini si functia de semnal de manevra, dând indicatiile corespunzatoare.

Art. 11. ÃŽn stare normala, semnalele luminoase sunt aprinse.

Art. 12. Se interzice utilizarea la semnale a filtrelor si lentilelor care dau o culoare confuza.

Art. 13. De regula, semnalele luminoase se instaleaza pe partea dreapta a caii, în sensul normal de mers al trenurilor. În cazul când unele semnale nu se pot amplasa pe partea dreapta a caii, se pot monta si pe partea stânga, pentru crearea conditiilor de vizibilitate.


Vitezele corespunzatoare indicatiilor date de semnale

Art. 14.
Vitezele corespunzatoare indicatiilor date de semnale sunt urmatoarele:

- viteza stabilita, reprezinta viteza maxima de circulatie admisa, pentru trenul si portiunea de linie respectiva;

- viteza redusa, reprezinta viteza maxima admisa pentru trecerea peste schimbatoarele de cale în abatere, adica 20 km/ora sau 30 km/ora.

Art. 15. Vitezele maxime de circulatie admise pentru fiecare portiune de linie, sunt semnalizate pe teren cu ajutorul indicatoarelor de viteza, în conformitate cu prevederile prezentei instructii.

Semnificatia culorilor de baza.

Art. 16. Culorile de baza folosite în semnalizare sunt urmatoarele: rosu, galben, verde si alb-lunar.

Art. 17. Semnificatia culorilor de baza folosite la semnalizare este:

- ROSU, ordona oprirea;

- GALBEN, permite circulatia trenurilor cu viteza maxima de 60 km/ora, ordonând reducerea vitezei în vederea opririi la semnalul urmator, sau continuarea mersului, în cazul c 646b115g ând semnalul urmator nu indica oprirea;

- VERDE, permite circulatia trenurilor cu viteza stabilita.

- ALB-LUNAR, permite executarea miscarilor de manevra, cu viteza limitata, prevazuta în instructie.

Art. 18. Semnalele luminoase cu lumina rosie, stinse sau care dau indicatii dubioase, ordona oprirea.

Depasirea unui semnal care ordona oprirea se poate face numai în conditiile prevazute în prezenta instructie.


SEMNALE PENTRU CIRCULAÅ¢IE


Semnale luminoase de intrare

Art. 19. Semnalele luminoase de intrare dau urmatoarele indicatii:

Fig. 1.

OPREsTE fara a depasi semnalul

O lumina rosie

Fig. 2.

LIBER cu viteza de cel mult 60 km/h,

ATENŢIE! Semnalul urmator ordona oprirea, sau indica liber cu viteza redusa 20-30 km/h în abatere

O lumina galbena
memorat
Advertisement

10 Septembrie 2011, 15:21:40
Răspuns #1

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat

Fig. 3.

 LIBER cu viteza stabilita, semnalul urmator este pe liber

O lumina verde

Fig. 4.

 LIBER cu viteza redusa de 20 km/h

O lumina galbena care arde clipitor

Fig. 5.

 LIBER cu viteza redusa de 30 km/h

O lumina verde care arde clipitor
Art. 20. Semnalele luminoase de intrare au ca inscriptie litera X sau Y[2] si sunt prevazute cu reperul de la Art. 67.
Semnale luminoase de iesire

Art. 21. Semnalele luminoase de iesire dau urmatoarele indicatii:

Fig. 6.

OPREsTE fara a depasi semnalul

O lumina rosie

Fig. 7.

LIBER cu viteza de cel mult 60 km/h,

ATENŢIE! Semnalul urmator ordona oprirea, sau indica liber cu viteza redusa 20-30 km/h în abatere

O lumina galbena

Fig. 8. LIBER cu viteza stabilita, semnalul urmator este pe liber


O lumina verde

Fig. 9. LIBER cu viteza redusa de 20 km/h pâna la primul indicator de sporire a vitezei


O lumina galbena care arde clipitor

Fig. 5. LIBER cu viteza redusa de 30 km/h pâna la primul indicator de sporire a vitezei


O lumina verde care arde clipitor
Art. 22. Semnalele luminoase de iesire au ca inscriptie litera X sau Y[3] împreuna cu o cifra si sunt prevazute cu reperul de la Art. 67.
 Data viitoare va voi prezenta Semnale luminoase de trecere ale blocului de linie automat
 De pecizat ca respectivul regulament contine inclusiv semnalele luminoase de tip ATO sau cele care le gasiti pe noua magistrala M 4.
memorat
11 Septembrie 2011, 17:30:20
Răspuns #2

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Semnale luminoase de trecere ale blocului de linie automat
Art. 23. Semnalele luminoase de trecere ale blocului de linie automat dau urmatoarele indicatii:

 


memorat
11 Septembrie 2011, 17:37:31
Răspuns #3

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Art. 24. Semnalele luminoase de trecere de pe un sector de bloc de linie automat pe urmatorul sector de bloc de linie automat, au ca inscriptie litera B urmata de o cifra si sunt prevazute cu reperul de la Art. 68.
Semnalele luminoase de trecere de pe un sector de bloc de linie automat pe linia de garare a statiilor fara macazuri, au ca inscriptie litera X sau Y[4] si sunt prevazute cu reperul de la Art. 69.
Semnalele luminoase de trecere de pe linia de garare a statiilor fara macazuri, pe urmatorul sector de bloc de linie automat, au ca inscriptie litera E urmata de initiala directiei de expediere si sunt prevazute cu reperul de la Art. 69.
Semnalele luminoase de trecere ale blocului de linie automat, care fac si functia de semnal prevestitor, sunt prevazute cu reperul aratat la articolul 70.
Art. 25. Indicatiile semnalelor luminoase de trecere ale blocului de linie automat informeaza asupra numarului de sectoare de bloc libere, astfel:
galben - un singur sector liber,
verde - cel putin doua sectoare libere.
Semnale pentru rebrusment
Art. 26. Semnalele pentru rebrusment dau aceleasi indicatii ca si semnalele luminoase de intrare sau de iesire.
Pentru recunoastere, semnalele luminoase pentru rebrusment sunt înzestrate cu indicator de rebrusment (Art. 51) si sunt prevazute cu reperul de la Fig. 52.
Semnale pentru manevra
Art. 27. Semnalele luminoase pentru manevra dau urmatoarele indicatii:



memorat
11 Septembrie 2011, 17:45:16
Răspuns #4

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Art. 31. Daca si indicatia de chemare este defecta, trenul poate depasi semnalul în baza ordinului de circulatie, transmis mecanicului de catre operatorul de circulatie sau de catre IDM, prin instalatia de radiocomunicatii, cu înregistrare pe banda de magnetofon, iar în cazul în care instalatia de înregistrare pe banda. este defecta, ordinul se transmite prin instalatia de radiocomunicatii, si este confirmat de mecanic.
Mecanicul va conduce si în acest caz trenul în conditiile aratate la Art. 30. Aceste conditii sunt obligatorii pâna la semnalul urmator, indiferent de indicatia acestuia.
Art. 32. Daca si instalatia de radiocomunicatii este defecta, ordinul de depasire a semnalului defect se va transmite pentru fiecare tren în parte de catre un agent autorizat, prin semnalul "înainte" dat cu lanterna având lumina de culoare verde, sau prin ordin de circulatie emis în scris.
Art. 33. Atunci când un semnal luminos de trecere al blocului de linie automat are o lumina rosie, este stins sau da indicatii dubioase, mecanicul va lua masuri de frânare si, dupa identificarea reperului, va putea depasi semnalul, continuând mersul cu cel mult 30 km/ora, cu deosebita atentie, supraveghind linia încât sa poata opri trenul când siguranta circulatiei este periclitata. Aceste conditii sunt obligatorii pâna la urmatorul semnal de trecere, indiferent de indicatia acestuia, dupa care mecanicul va aviza neregulile constatate operatorului de circulatie. Daca si urmatorul semnal luminos de trecere are o indicatie de oprire, circulatia se va face în acelasi mod.
Art. 34. Când mecanicul a fost avizat de catre operatorul de circulatie sau de catre IDM ca blocul de linie automat este scos din functie si ca circulatia trenurilor se face pe baza întelegerii telefonice (cale libera), nu va lua în considerare indicatiile date de semnalele de trecere ale blocului de linie automat
Defectarea semnalului pentru manevra
Art. 35. În cazul defectarii semnalului luminos de manevra, permiterea manevrei se face în baza indicatiei de chemare a semnalului, manevra efectuându-se cu respectarea conditiilor prevazute la Art. 30.
Daca si semnalul de chemare este defect, se va aviza mecanicul prin planul de manevra, iar miscarile de manevra se vor executa pe baza semnalelor date de agenti cu instrumente portative, sau în alt mod reglementat prin planul tehnic de exploatare.
Defectarea semnalului pentru manevra
Art. 35. În cazul defectarii semnalului luminos de manevra, permiterea manevrei se face în baza indicatiei de chemare a semnalului, manevra efectuându-se cu respectarea conditiilor prevazute la Art. 30.
Daca si semnalul de chemare este defect, se va aviza mecanicul prin planul de manevra, iar miscarile de manevra se vor executa pe baza semnalelor date de agenti cu instrumente portative, sau în alt mod reglementat prin planul tehnic de exploatare.

 Data viitoare continuam cu capitolul III SEMNALE  MOBILE.
memorat
12 Septembrie 2011, 21:54:40
Răspuns #5

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
CAPITOLUL III - SEMNALE MOBILE


Semnalizarea portiunilor de linie slabita

Art. 36. Pentru semnalizarea portiunilor de linie slabita care necesita restrictii de viteza se folosesc semnale mobile.

Semnale mobile pentru semnalizarea portiunilor de linie slabita sunt:

- paleta de culoare galbena pe o parte având înscrisa cu cifre negre valoarea vitezei reduse permise pe portiunea de linie slabita si alba pe partea opusa, aceasta paleta avertizeaza ca urmeaza o portiune de linie slabita;

- paleta de culoare galbena, cu chenar si diagonale negre pe o parte, având înscrisa cu cifre negre viteza cu care se circula pe portiunea de linie slabita si alba pe partea opusa, aceste palete se aseaza la limitele zonei restrictionate.

- paleta de culoare verde pe o parte si alba pe partea opusa, pentru reluarea vitezei.

Fig. 19.

MICsOREAZĂ VITEZA ! Urmeaza o portiune de linie slabita care impune circulatia cu viteza redusa

   
Fig. 20.

Circula cu VITEZA REDUSĂ ordonata ! Începe portiunea de linie slabita

Fig. 21.

SE PERMITE RELUAREA VITEZEI
Acoperirea portiunilor de linie slabita în linie curenta

Art. 37. Asezarea semnalelor mobile pentru aco­perirea portiunilor de linie slabita din linie curenta care necesita restrictii de viteza, se face astfel:

   
Fig. 22.

Schema semnalizarii portiunii de linie slabita pe linie simpla
Art. 38. În cazul liniilor curente duble sau multiple, semnalizarea se face pentru fiecare linie cu portiune slabita în parte, în ambele sensuri, ca în Fig. 22.

Art. 39.
Valoarea vitezei reduse cu care se circula pe portiunea de linie slabita se avizeaza de catre organul L si se aduce la cunostinta mecanicului prin buletinul de avizare a restrictiilor (BAR), prin condica de ordine a depoului, prin instalatia de radiocomunicatii de catre operatorul de circulatie sau prin ordin de circulatie.

Acoperirea portiunilor de linie slabita din incinta statiilor

Art. 40. Portiunile de linie slabita din incinta statiei nu se semnalizeaza pe teren. Dupa avizarea acestora, circulatia trenurilor se va face pe baza indicatiei de chemare a semnalului luminos de intrare, respectiv de iesire, dupa cum portiunea de linie, slabita se afla fie între semnalul de intrare si semnalul de iesire, fie între semnalul de iesire si urmatorul semnal de trecere al blocului de linie automat.

Semnalizarea portiunilor de linie închisa

Art. 41. Portiunile de linie închisa vor fi acoperite cu discuri mobile, de culoare rosie pe ambele fete.

Art. 42.
Acoperirea portiunilor de linie închisa se face pentru fiecare linie în parte ca în Fig. 23.

Fig. 23.

Semnalizarea portiunilor de linie închisa

Art. 43. La întâlnirea unui disc mobil rosu în linie curenta, mecanicul trebuie sa dea semnale acustice de "ATENŢIE" din momentul perceperii acestuia si sa ia masuri de oprirea trenului.

Art. 44.
Daca macazurile adiacente liniei închise din statie se pot aseza într-o pozitie care sa nu permita accesul materialului rulant catre linia închisa, atunci ele se ecliseaza în aceasta pozitie.

În aceasta situatie se amplaseaza în axa caii numai un singur disc rosu în zona liniei închise, ca in Fig. 24.

Fig. 23. Semnalizarea portiunilor de linie închisa în incinta statiei
CAPITOLUL IV - SEMNALE APLICATE LA TRENURI


Art. 45. Trenurile electrice de metrou (TEM), locomotivele si drezinele motor izolate, se semnalizeaza cu semnale optice.

Semnalele optice utilizate sunt de doua feluri:

a) de cap de tren;

b) de fine de tren.

Semnalele de "cap de tren" sunt semnalele care se aplica pe primul vehicul, în sensul de mers al trenului.

Semnalele de "fine de tren" sunt semnalele care se aplica pe ultimul vehicul din tren.

Art. 46. Ca semnale de "cap de tren" se folosesc doua faruri în partea de jos, cu lumina alba (Fig. 25).

Art. 47.
Ca semnale de "fine de tren" se folosesc doua faruri în partea de jos, cu lumina rosie (Fig. 26).

Art. 48. În cazul circulatiei pe linie falsa (contrasens), semnalizarea TEM, a locomotivelor izolate si a drezinelor motor ramâne neschimbata.

Trenurile compuse din locomotive sau drezine motor care remorca vagoane se semnalizeaza astfel:

a) locomotivele si drezinele motor se semnalizeaza cu semnale cap de tren;

b) ultimul vagon din tren se semnalizeaza cu o lumina rosie.

Aceasta semnalizare ramâne neschimbata, indiferent daca trenul circula prin tragere sau prin împingere; în cazul în care se circula prin împingere se vor da semnale repetate de "atentie" cu sirena (fluierul) locomotivei sau drezinei motor. Vagonetele vor fi semnalizate cu o lumina rosie la ambele capete.

Fig.25. Semnalizarea de "cap de tren"

Doua faruri în partea de jos, cu lumina alba 

Fig.26. Semnalizarea de "fine de tren"

Doua faruri în partea de jos, cu lumina rosie
Indicatorul de directie

Art. 49. Indicatorul de directie arata directia în care se expediaza trenul.

Indicatorul de directie se monteaza la semnalele luminoase de iesire, în statiile din care se ramifica mai multe directii de mers în acelasi capat.

Fig. 27.

G. Indicator de directie
Indicatorul de directie este format dintr-o placa dreptunghiulara, amplasata lateral, sus în dreapta panoului cu unitati luminoase si indica prin litere iluminate alb simplu, directia de mers a trenurilor.

Litera care indica directia de mers, apare la indicator, în acelasi timp cu indicatiile permisive de circulatie ale semnalului luminos de iesire.

În cazul când indicatorul de directie este stins sau dubios, mecanicul va pune trenul în miscare pe baza indicatiei permisive a semnalului de iesire, oprind în cazul în care constata ca parcursul este executat într-o alta directie de mers
( VA   URMA )
memorat
13 Septembrie 2011, 09:27:55
Răspuns #6

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Indicatorul "circulatie pe contrasens" (linie falsa)

Art. 50. Indicatorul "circulatie pe contrasens" este format dintr-o sageata de culoare alba, orientata spre stânga, amplasata lateral, în dreapta panoului cu unitati luminoase, deasupra reperului de recunoastere a semnalului.

Indicatorul se aprinde simultan cu indicatia permisiva a semnalului si arata ca se face o iesire, respectiv o intrare pe sau de pe linia din stânga (Fig. 28).

Indicatorul de rebrusment

Art. 51.
Indicatorul de rebrusment este format dintr-o placa dreptunghiulara având litera R de culoare rosie si este amplasat lateral, sus în dreapta panoului cu unitati luminoase. Cu acest indicator se înzestreaza semnalele pentru rebrusment. (Fig. 29).

Fig. 28.

Semnal cu indicator "circulatia pe contrasens"

Fig. 29.

Indicator de rebrusment

Litera R de culoare rosie

Indicatorul "distanta pâna la semnalul urmator mai mica de 200 m" (drum de frânare mai mic decât cel normal).

Art. 52. Indicatorul "distanta pâna la semnalul urmator mai mica de 200 m" arata ca distanta de la semnalul luminos pe care este montat si pâna la semnalul urmator este mai mica de 200 m, iar mecanicul trebuie sa ia din timp masuri de frânare, pentru a opri trenul în fata semnalului urmator, daca acesta ordona oprirea.

   
Fig. 30.

Indicatorul "distanta pâna la semnalul urmator mai mica de 200 m"
Acest indicator este format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena reflectorizanta, pe care este reprezentata o sageata rosie, cu vârful în jos.

Indicatorul opritorului fix

Art. 53. Indicatorul opritorului fix arata locul unde se termina linia de circulatie.

Fig. 31.

TRECEREA OPRITĂ ! Linia înfundata


O fanta orizontala de culoare rosie


Indicatorul opritorului fix este format dintr-un panou de forma dreptunghiulara care are aprinsa o fanta de lumina orizontala de culoare rosie.

Indicatorul "oprirea primului vagon"

Art. 54. Indicatorul "oprirea primului vagon" arata locul unde trebuie sa fie oprit trenul, în functie de lungimea sa, în vederea urcarii si coborârii calatorilor.

Indicatorul consta dintr-o placa alba, pe care sunt înscrise cu negru cifrele 1. 2 sau 3, în functie de numarul de unitati care compun trenul si care, de regula, se amplaseaza pe partea dreapta a caii.

Indicatorul consta dintr-o placa alba, pe care sunt înscrise cu negru cifrele 1. 2 sau 3, în functie de numarul de unitati care compun trenul si care, de regula, se amplaseaza pe partea dreapta a caii.

Fig. 32.  Indicatorul  "oprirea primului vagon"
Marca de siguranta

Art. 55.
Marca de siguranta limiteaza distanta pe care pot stationa vehiculele pe o linie, fara a pune în pericol pe cele care circula pe linia vecina.

Fig. 33.

Marca de siguranta

Indicatorul de declivitate

Art. 56. Indicatorul de declivitate arata valoarea pantei sau a rampei si distanta pe care se mentine aceasta declivitate.

Indicatorul de declivitate se compune dintr-o placa dreptunghiulara reflectorizanta, pe care se afla înscrisa declivitatea liniei în mm/m si distanta pe care se mentine aceasta declivitate în m. În interiorul unghiului, pe fondul alb este înscrisa, cu cifre reflectorizante rosii, marimea rampei, respectiv a pantei si cu cifre negre pentru lungimea rampei sau a pantei.

Indicatiile date de indicatorul de declivitate sunt:

Fig. 34.  Rampa (linia urca)

Fig. 35.  Panta (linia coboara)

Fig. 36.  Orizontal (palier)


Indicatorul de reducerea vitezei

Art. 57. Indicatorul de reducere a vitezei semnalizeaza limitarile de viteza, adica portiunile de linie unde vitezele de circulatie sunt limitate în mod permanent, din cauza constructiei caii, curbelor, pantelor sau a altor cauze.

Fig. 37.

Punctul de unde mecanicul trebuie sa ia masuri de reducere a vitezei trenului, la viteza înscrisa pe indicator
Indicatorul este o paleta patrata reflectorizanta, de culoare galbena, având înscrisa sus cu cifre negre viteza admisa de linie, iar jos, distanta la care se afla indicatorul fata de punctul care impune ca trenul sa circule cu viteza înscrisa pe indicator.

Indicatorul de viteza
Art. 58. Indicatorul de viteza indica locul de unde se poate spori viteza la valoarea maxima înscrisa pe indicator.

Fig. 38.

Locul de unde trenul poate spori viteza la valoarea maxima înscrisa pe indicator
Indicatorul este o paleta patrata reflectorizanta, de culoare galbena, având înscrisa cu negru viteza maxima cu care se poate circula din locul respectiv.

Indicatorul se amplaseaza la o distanta de 120 m de ultimul punct al zonei pe care viteza a fost inferioara celei înscrise pe acest indicator.

Indicatorul kilometric si hectometric

Art. 59. Indicatorul kilometric si hectometric arata lungimea liniei în km. si hm.

Fig. 39.

Indicatorul kilometric si hectometric
Indicatorul este format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare alba având înscrisa cu cifre negre distanta în km, si hm.

Indicatorul este amplasat pe partea dreapta a sensului de mers.
memorat
13 Septembrie 2011, 16:46:37
Răspuns #7

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Indicatorul "limita de manevra"
Art. 60. Indicatorul limita de manevra arata locul pâna unde poate iesi un tren în vederea efectuarii unor miscari de manevra.

Indicatorul este o placa dreptunghiulara de culoare alba cu dungi albastre orizontale.

   
Fig. 40.

Indicatorul "limita de manevra"
Indicatorul "telefon de serviciu"

Art. 61. Indicatorul "telefon de serviciu" arata locul unde este amplasat un telefon de serviciu în tunel.

Indicatorul reprezinta un receptor vizibil din ambele sensuri, de culoare neagra figurat pe cutia galbena a telefonului.

   
Fig. 41.

Indicatorul "telefon de serviciu"
Indicatorul "Comutarea alimentarii cu energie electrica a TEM"
Art. 62. Indicatorul "comutarea alimentarii cu energie electrica a TEM" semnalizeaza punctele unde se trece de la alimentarea cu energie electrica de la firul aerian de contact la sina de contact si se amplaseaza în punctele în care mecanicul este obligat sa opreasca si sa efectueze manevrele de comutare a captarii energiei electrice.

Fig. 42.

Comuta alimentarea cu energie electrica de la firul de contact, la sina de contact

Indicatorul reprezinta un romb cu fata albastra cu margine alba, având o sageata orientata în jos, de culoare alba
Indicatorul "sfârsitul liniei de contact"
Art. 63. Indicatorul "sfârsitul liniei de contact" semnalizeaza locul pâna unde este permisa circulatie TEM.

Indicatorul are semnificatiile urmatoare:

Fig. 43.

Pe linia directa nu este fir de contact

Indicatorul reprezinta un romb cu fata alba având desenate în jumatate superioara, doua unghiuri de culoare albastra, cu vârful în sus.

Fig. 44.

În abatere spre dreapta nu este linie de contact

Indicatorul reprezinta un romb cu fata alba având desenate în jumatatea din dreapta, doua unghiuri de culoare albastra, cu vârful spre dreapta

Fig. 45.

În abatere spre stânga nu este linie de contact

    Indicatorul reprezinta un romb cu fata alba având desenate în jumatatea din stânga doua unghiuri de culoare albastra, cu vârful spre stânga.
Indicatoare pentru conducerea optima a TEM

Art. 64. Indicatoarele de conducere optima a trenurilor electrice de metrou, din punct de vedere al consumului de energie, sunt: indicatorul de conectarea tractiunii, indicatorul de deconectarea tractiunii si indicatorul de începere a frânarii.

Fig. 46.

Conecteaza tractiunea

Fig. 47.

Deconecteaza tractiunea

Fig. 48.

Începe frânarea
Indicatoare pentru pozitia macazurilor

Art. 65. Schimbatoarele de cale si sabotii de deraiere necentralizati trebuie sa fie prevazuti cu tablite indicatoare.

Indicatiile date de tablitele indicatoare ale macazurilor sunt:

   
Fig. 49. Macazul este asezat în pozitie pe directa - tablita indicatoare în forma de sageata, vazuta pe muchie

   
Fig. 50. Macazul este asezat în pozitie de abatere la dreapta - tablita indicatoare în forma de sageata, îndreptata cu vârful spre dreapta

Fig. 51. Macazul este asezat în pozitie de abatere la stânga - tablita indicatoare în forma de sageata, îndreptata cu vârful spre stânga
CAPITOLUL VI - REPERE APLICATE LA SEMNALE FIXE

Art. 66. Pentru recunoastere, semnalele luminoase de intrare, de iesire, de rebrusment si de trecere ale blocului de linie automat sunt prevazute cu un reper de semnal, amplasat lateral, jos, în dreapta panoului cu unitati luminoase.

Art. 67. Reperul semnalelor luminoase de intrare, de iesire sau de rebrusment este format dintr-o placa dreptunghiulara cu dungi verticale, rosii si galbene.



Fig. 52. Reperul semnalelor de intrare, de iesire sau de rebrusment

Acest reper arata ca semnalul luminos respectiv, nu poate fi depasit de catre tren în cazul când ordona "oprirea", decât în conditiile stabilite de prezenta instructie.

Art. 68. Reperul semnalelor luminoase de trecere ale blocului de linie automat este format dintr-o placa dreptunghiulara cu dungi verticale, albastre si galbene.



Fig. 53. Reperul semnalelor luminoase de trecere ale blocului de linie automat

Atunci când semnalul prevazut cu acest reper ordona oprirea, mecanicul va proceda conform Art. 33.

Art. 69. Reperul semnalelor de trecere de pe un sector de bloc de linie automat, pe linia de garare a statiilor fara macazuri si semnalele de trecere de pe linia de garare a statiilor fara macazuri, pe urmatorul sector de bloc de linie automat, este format dintr-o placa dreptunghiulara, cu dungi orizontale albastre si galbene.



Fig. 54. Reperul semnalelor de trecere de pe un sector de bloc de linie automat, pe linia de garare a statiilor fara macazuri si al semnalelor de trecere de pe linia de garare a statiilor fara macazuri, pe urmatorul sector de bloc de linie automat

Atunci când un semnal prevazut cu acest reper ordona oprirea, mecanicul va proceda conform Art. 33.

Art. 70. Semnalele luminoase de trecere ale blocului de linie automat, care fac si functia de semnal prevestitor al semnalului de intrare, sunt prevazute cu un reper format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena cu a diagonala de culoare albastra. Acelasi reper, se aplica si la semnalele blocului de linie automat, care preced semnalele de trecere de pe sector de bloc de linie automat, pe linia de garare a statiilor fara macazuri.



Fig. 55. Reperul semnalelor de trecere ale blocului de linie automat, care fac si functia de semnal prevestitor

Atunci când un semnal prevazut cu acest reper ordona oprirea, mecanicul va proceda conform Art. 33.
memorat
14 Septembrie 2011, 13:44:08
Răspuns #8

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
CAPITOLUL VII - SEMNALE DATE DE AGENŢI, CU INSTRUMENTE PORTATIVE

Art. 71.
Semnalele date de agenti cu instrumente portative sunt:

   
Fig. 56. ÎNAINTE. Se misca steguletul galben sau lanterna cu lumina alba, în arc de cerc, deasupra capului si în acelasi timp se da un sunet lung, cu fluierul

Fig. 57. ÎNAPOI. Se misca steguletul galben sau lanterna cu lumina alba, în arc de cerc, jos, înaintea corpului si în acelasi timp se dau doua sunete lungi, cu fluierul
Art. 72. La semnalul "înainte" trenul se misca cu postul de comanda înainte.

La LDH, semnalul "înainte" se da când locomotiva trebuie sa se miste în sensul capotei mari, iar semnalul "înapoi" se da când locomotiva trebuie sa se miste în sensul capotei mici.

Fig. 58. ÎNCET. Bratul întins orizontal, cu steguletul galben sau lanterna cu lumina alba se misca încet, în sus si în jos si, în acelasi timp, se dau mai multe sunete lungi, cu fluierul

Fig. 59. OPREsTE. Se misca steguletul sau lanterna cu lumina alba în cerc, înaintea corpului si, în acelasi timp se dau trei sunete scurte, repetate, cu fluierul.

   
Fig. 60. STRÂNGE FRÂNA. Lanterna cu lumina alba se misca de sus în jos si de jos în sus, înaintea corpului, de mai multe ori.

Fig. 61. DESFĂ FRÂNA. Se misca bratul cu lanterna cu lumina alba, înaintea corpului, dintr-o parte în alta pe orizontala.

Fig. 62.  S-A TERMINAT PROBA FRÂNEI, FRÂNA ESTE ÎN REGULĂ. Lanterna cu lumina alba se tine deasupra capului
CAPITOLUL VIII - SEMNALE ACUSTICE

Art. 74. Indicatiile semnalelor acustice se exprima prin numarul si combinarea sunetelor de durata diferita.

Semnalele acustice se dau cu urmatoarele instrumente:

1. Cu claxonul trenurilor electrice, drezinelor sau cu sirena locomotivei.

2. Cu fluierul, de catre agent.

Semnale date cu claxonul sau sirena.

Art. 75. Semnalele acustice date cu claxonul trenurilor electrice, drezinelor, sirena locomotivei sau cu fluierul, sunt urmatoarele:

1. atentie - un sunet lung;

2. opreste - trei sunete scurte, repetate.

Art. 76.
Folosirea semnalelor acustice date cu claxonul trenurilor electrice, sirena locomotivei sau cu fluierul se face astfel:

1. Semnalul "atentie" se da, luând în acelasi timp si masurile impuse de împrejurari, în cazurile prevazute de prezenta instructie, la plecarea de pe liniile de remizare si ori de câte ori mecanicul apreciaza ca este necesar.

2. Semnalul "opreste" se da, luând în acelasi timp si masurile impuse de împrejurari, în cazurile prevazute de prezenta instructie, cât si în toate cazurile în care mecanicul apreciaza ca este periclitata siguranta circulatiei, sau integritatea oamenilor.


Anexa la Decizia nr. 215/19.12.2001 a Directorului General



REGLEMENTĂRI PRIVIND SEMNALIZAREA UTILIZATĂ LA CIRCULAŢIA

TRENURILOR ELECTRICE DE METROU PE MAGISTRALA a IV-a DE METROU


SECŢIUNEA I - GENERALITĂŢI


Art. 1. Prezentele reglementari stabilesc modul în care se realizeaza semnalizarea, Magistrala a IV-a de metrou, având drept scop realizarea sigurantei circulatiei, a organizarii în mod optim a circulatiei trenurilor electrice de metrou, în conformitate cu prevederile graficelor de circulatie, si a activitatii de manevra.

Art. 2. (1) Sistemele care permit realizarea acestui mod de semnalizare sunt:

a) Protectia automata a trenurilor, denumita în continuare ATP;

b) Conducerea automata a trenurilor; denumita în continuare ATO;

c) Sistemul de regularizare automata a circulatiei trenurilor, denumit în continuare SIRAT;

(2) Circulatia în sistemul ATO se va denumi în continuare circulatie în sistem ATO, în care sarcinile mecanicului sunt reduse la închiderea/deschiderea usilor trenului si comanda demararii trenului, toate conditiile de siguranta, viteza, frânare, oprire la punct fix, etc. fiind asigurate în mod automat de catre sistemul de automatizare.

(3) Circulatia în sistemul ATP se va denumi, în continuare circulatie în sistem "Manual + ATP", în care trenul este condus manual de catre mecanic, cu respectarea indicatiilor date de catre sistemul ATP, care determina luarea automata a masurilor de siguranta în cazul în care mecanicul nu respecta ordinele date de catre sistem.

Ca si în cazul circulatiei în sistemul ATO, sistemul permite apropierea între trenurile în circulatie la limita de siguranta, pentru asigurarea sporului necesar de trafic, cu respectarea integrala a conditiilor de siguranta a circulatiei.

(4) În cazul defectarii sistemului ATO - ATP (lipsa codurilor de viteza din cale) efectuarea manevrelor, sau când se solicita aceasta, corespunzator necesitatilor de exploatare a liniei, precum si în cazul indicatiei de chemare circulatia se va face în sistemul "Manual + 15", care limiteaza viteza maxima de circulatie a trenurilor electrice de metrou Ia 15 Km/h. La depasirea acestei viteze, când trenul se deplaseaza înainte sau înapoi, se realizeaza frânarea de urgenta a trenului.

(5) În cazul aparitiei unor avarii care impun scoaterea din functiune a echipamentului ATO - ATP circulatia trenurilor se poate face în sistem "special", sistem care permite circulatia trenurilor la intervale determinate de pozitia si indicatia semnalelor luminoase, cu toate sistemele de automatizare izolate, pe raspunderea mecanicului trenului.

În cazul circulatiei în acest sistem, mecanicul are obligatia solicitarii aprobarii operatorului de circulatie asupra acestui mod de circulatie. Circulatia în acest sistem se va face cu respectarea reglementarilor cuprinse în instructiile de serviciu si reglementarile în vigoare.

Art. 3. (1) Sistemul ATP este un sistem de transmitere continua a informatiilor din cale la tren.

Echipamentele instalate în cale genereaza un semnal codificat care circula prin sinele caii de rulare si care este captat de catre antenele montate pe tren.

(2) Semnalele codificate receptionate de tren indica viteza obiectiv si viteza maxima cu care poate circula trenul pe diferite portiuni ale liniei (circuite de cale).

În cazul în care un tren depaseste viteza maxima sau daca dispare semnalul din cale, echipamentul îmbarcat pe tren determina în mod automat aplicarea frânarii de urgenta a trenului.

(3) Vitezele maxime de siguranta ce sunt determinate de codurile ATP adoptate pe

Magistrala a IV - a de metrou sunt 20 km/h, 30 km/h, 45 km/h, 60 km/h, 80 km/h.

(4) Pentru circulatia si manevra în zonele în care nu exista coduri în cale, viteza se limiteaza la 15 km/h.

5) Sistemul ATO este supervizat permanent de catre sistemul ATP care garanteaza siguranta în functionare.

Art. 4. (1) Circulatia si manevra trenurilor se face în baza indicatiilor si ordinelor date de catre

semnale.

(2) Prin semnal se întelege instalatia sau mijlocul prevazut în instructia de semnalizare, asa cum este definit în Art. 2 din instructia de semnalizare.

Art. 5. Ordinele si indicatiile date de semnale trebuie îndeplinite imediat si neconditionat, prin toate mijloacele posibile.

Art. 6. (1) Pentru realizarea semnalizarii pe Magistrala a IV-a de metrou, la semnalele luminoase de iesire s-au prevazut, suplimentar fata de prevederile instructiei de semnalizare, doua indicatii suplimentare:

a) Indicatia luminoasa "M -rosu";

b) Indicatorul de regularizare a traficului;

(2) Pentru semnalizarea începerii si sfârsitului sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP -ATO s-au introdus indicatoarele de început si de sfârsit a sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP-ATO.

Art. 7. Prevederile instructiei de semnalizare care nu sunt modificate de prevederile prezentelor reglementari îsi mentin aplicabilitatea la semnalizarea folosita pe Magistrala a IV a de metrou.

SECŢIUNEA A II-A - SEMNALUL LUMINOS DE IEsIRE

Art. 8. Pentru ca mecanicii trenurilor sa aiba informatii suficiente si precise, receptionate din cale, în functie de sistemul în care circula, semnalele luminoase de iesire au fost prevazute cu doua indicatii suplimentare fata de prevederile Art. 21 si Art. 28 din instructia de semnalizare:

a) Indicatia luminoasa "M - rosu" care permite diferentierea intervalului între trenuri când se circula în sistem ATO sau în sistem "Manual +ATP", fata de sistemul "special";

b) Indicatorul luminos de regularizare a traficului, aferent sistemului de regularizare automata a circulatiei trenurilor SIRAT;

Indicatia luminoasa "M - rosu"

Art. 9.
(1) Indicatia luminoasa "M - rosu" este o indicatie intermediara între indicatia luminoasa "Rosu" a semnalului luminos de iesire si o indicatie permisiva a acestui semnal, care se aprinde dupa ce trenul antemergator aflat în circulatie a eliberat primele trei circuite de cale de dupa semnalul de iesire, concomitent cu stingerea indicatiei "Rosu" a semnalului de iesire.

(2) Stingerea focurilor semnalului de iesire, asa cum sunt enuntate în Art. 21 a instructiei de semnalizare, si aprinderea indicatiei "M - rosu" nu este considerata defectare a semnalului luminos de iesire sau indicatie dubioasa. Depasirea semnalului de iesire, în acest caz, se poate face numai în conditiile prevazute în prezentele reglementari.

Art. 10
. În cazul în care indicatia "M- rosu" este aprinsa trenurile vor demara din statie astfel:

a) când circula în sistem ATO sau "Manual + ATP" pot pleca din statie cu viteza maxima indicata de codurile primite din calea de rulare.

b) când circula în sistem "special" sau "Manual + 15" este interzisa plecarea din statie trebuind sa astepte aparitia unei indicatii permisive a semnalului de iesire.

Art. 11.
Indicatia luminoasa "M - rosu" este data de o unitate luminoasa amplasata în partea

dreapta a panoului semnalului de iesire, în partea de sus a acestuia si are una din urmatoarele semnificatii:

a) Pentru trenurile care circula în sistem ATO sau "Manual + ATP": "LIBER cu viteza maxima permisa de codurile de viteza primite din calea de rulare". Semnalul de iesire are aspectul din Fig. 1.

b) Pentru trenurile care circula în sistemul "special" sau sistemul "Manual + 15": "OPREsTE fara a depasi semnalul". Semnalul de iesire are aspectul din Fig. 2.

Fig. 1. - Pentru trenurile care circula in sistem ATO sau "Manual + ATP" "LIBER cu viteza maxima permisa de codurile de viteza primite din calea de rulare.

Litera "M" iluminata de culoare rosie.

Fig. 2. - Pentru trenurile care circula in sistem "special" sau "Manual + 15" OPREsTE fara a depasi semnalul

Litera "M" iluminata de culoare rosie.
Art. 12. Celelalte indicatii si aspecte ale semnalelor luminoase de iesire sunt cele cuprinse în Art. 21 din instructia de semnalizare.

Indicatorul luminos de regularizare a traficului

Art. 13. Sistemul SIRAT este un sistem suplimentar de optimizare a circulatiei trenurilor electrice de metrou, care permite obtinerea unor avantaje în exploatarea liniilor de metrou echipate cu ATO.

Art. 14. (1) în realizarea obiectivelor de regularizare a circulatiei trenurilor, sistemul SIRAT dispune de doua posibilitati:

a) Transmiterea automata prin sistemul ATO de ordine de mers mai lent pentru unele trenuri;

b) Retinerea unor trenuri în statiile intermediare sau finale o anumita perioada de timp.

(2) Sistemul nu poate determina accelerarea circulatiei trenurilor, ci numai temporizarea în anumite limite a acesteia.

Art. 15. Conditia pentru transmiterea si receptionarea ordinelor de mers mai lent a trenurilor se obtine prin asigurarea circulatiei trenurilor în sistemul ATO.

Art. 16.
(1) Indicatia pentru retinerea trenurilor în statie se obtine prin sistemul de semnalizare al Magistralei a IV-a de metrou.

(2) În acest scop, toate semnalele luminoase de iesire din statie sunt dotate cu o unitate luminoasa suplimentara, de culoare alba, de mici dimensiuni, amplasata în partea dreapta a panoului semnalului de iesire, sub indicatia "M - rosu" a semnalului.

Art. 17. Indicatorul luminos de regularizare a traficului nu se aprinde decât daca semnalul de iesire prezinta o indicatie permisiva.

Art. 18. Starea stinsa a indicatorului luminos de regularizare a traficului nu reprezinta defectarea semnalului de iesire sau defectarea indicatorului luminos de regularizare a traficului.

Art. 19. Indicatorul luminos de regularizare a traficului se aprinde cu o lumina alb - continua împreuna cu indicatia permisiva a semnalului luminos de iesire numai în cazul necesitatii retinerii trenului într-o statie si are semnificatia "AsTEAPTĂ!". în acest caz indicatorul luminos de regularizare a traficului are aspectul din Fig. 3.

Fig. 3. - AsTEAPTĂ! indicatorul luminos de regularizare a traficului aprins cu o lumina alb - continua.
Art. 20. (1) Cu 10 secunde înaintea momentului demararii trenului din statie lumina alb-continua a indicatorului luminos de regularizare a traficului se transforma în lumina alb - clipitor, care împreuna cu indicatia permisiva a semnalului de iesire permite pregatirea, de catre mecanicul trenului, a demararii trenului si are semnificatia "PREGĂTEsTE DEMARAREA". În acest caz indicatorul luminos de regularizare a traficului are aspectul din Fig. 4.

(2) în aceasta perioada de 10 secunde, mecanicul trenului va efectua operatiile prevazute în Art. 18 din instructia personalului de tractiune.

(3) în momentul stingerii indicatorului luminos de regularizare a traficului trenul poate pleca din statie, în baza indicatiei permisive a semnalului de iesire.

Fig. 3. - AsTEAPTĂ! indicatorul luminos de regularizare a traficului aprins cu o lumina alb - continua.
SECŢIUNEA a III-a - INDICATOARELE PENTRU ÎNCEPUTUL sI SFÂRsITUL SECŢIEI DE CIRCULAŢIE ECHIPATĂ CU SISTEMELE ATP - ATO

Art. 21. (1) Indicatorul pentru începutul sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP- ATO se amplaseaza la cca. 10 m înaintea semnalului luminos care permite accesul pe sectia de circulatie echipata cu sistemele ATP-ATO.

(2) În dreptul acestui indicator, mecanicul trenului va opri trenul si va comuta instalatia îmbarcata pe modul de circulatie "Manual + ATP".

(3) Indicatorul este alcatuit dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena, montata pe peretele tunelului, pe care sunt inscriptionate cu culoare neagra cuvintele ATP si ATO, suprapuse, si are semnificatia OPREsTE si comuta instalatia pe modul de circulatie "Manual + ATP". Indicatorul pentru începutul sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP -ATO are aspectul din Fig. 5.

(4) Dupa comutarea instalatiei pe modul de circula(ie "Manual + ATP", mecanicul trenului va urmari receptionarea codurilor de viteza din cale. În cazul în care mecanicul trenului nu receptioneaza transmiterea codurilor de viteza din calea de rulare va informa despre aceasta operatorul de circulatie si va proceda în conformitate cu prevederile Instructiunilor de conducere pentru deservirea echipamentului ATP si ATO montat pe R.E.M. si prezentelor reglementari.

Fig. 5 - Indicator pentru începutul sectiei de circulatie echipata cu sisteme ATP - ATO

OPREsTE si comuta instalatia pe modul de circulatie "Manual + ATP"
Art. 22. Indicatorul pentru sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP - ATO se amplaseaza la cca. 10 m înaintea semnalului luminos care permite accesul pe o sectie de circulatie neechipata cu sistemele ATP - ATO, la iesirea de pe o sectie echipata cu aceste sisteme.

(2) În dreptul acestui indicator, mecanicul trenului va opri trenul si va cornuta instalatia îmbarcata pe modul de circulatie "special".

(3) Indicatorul este alcatuit dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena, montata pe peretele tunelului, pe care sunt inscriptionate cu culoare neagra cuvintele ATP si ATO, suprapuse si barate de o linie diagonala de culoare rosie, si are semnificatia  OPREsTE si comuta instalatia pe modul de circulatie "special". Indicatorul pentru sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP -ATO are aspectul din Fig. 6.

Fig. 6 - Indicator pentru sfârsitul sectiei de circulatiei echipata cu sisteme ATP - ATO

OPREsTE si comuta instalatia pe modul de circulatie "special"
Art. 23. Dupa comutarea instalatiei îmbarcate, în dreptul indicatoarelor pentru începutul si sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistemele ATP-ATO, pe modul de circulatie  specificat de indicator, mecanicul trenului va circula în baza indicatiilor semnalelor luminoase, în conformitate cu prevederile instructiei de semnalizare si a reglementarilor existente.
memorat
15 Septembrie 2011, 19:22:43
Răspuns #9

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Anexa la Decizia nr. 12 din data de 24.01.2005 a Directorului General al
SCTMB "METROREX" -S.A.

REGLEMENTĂRI  PROVIZORII PRIVIND SEMNALIZAREA UTILIZATĂ PENTRU
 CIRCULAŢIA TRENURILOR LA METROU PE MAGISTRALA 2 ECHIPATĂ CU SISTEM
 ATC

1.            GENERALITĂŢI

 Art. 1. Prezentele reglementari stabilesc modul în care se realizeaza semnalizarea pe Magistrala 2 de metrou echipata cu sistem pentru conducerea automata a trenurilor (ATC), si are drept scop realizarea în siguranta a circulatiei, a organizarii în mod optim a circulatiei trenurilor de metrou, în conformitate cu prevederile graficelor de circulatie si a activitatii de manevra.

Art. 2. Sistemul pentru conducerea automata a trenurilor (ATC) cuprinde doua subsisteme:

a) Protectia automata a trenurilor, denumita în continuare ATP.

b)
Operarea automata a trenurilor, denumita în continuare ATO.

Art. 3.
Codurile de viteza transmise de subsistemul ATP contin urmatoarele indicatii, afisate la bordul postului de conducere al trenurilor electrice de metrou echipate cu subsistem ATP :

a) viteza maxima permisa de sistemul ATP (prin indicatorul de viteza permisa);

b)
viteza tinta permisa la restrictia de viteza urmatoare (prin indicatorul de viteza tinta). Se mentioneaza ca viteza tinta este indicata numai daca viteza curenta este mai mare decât viteza tinta;

c) distanta ramasa pâna la restrictia de viteza urmatoare (prin indicatorul distanta tinta).

Art. 4.
Se defineste complex ATP una sau mai multe statii adiacente comandate si controlate de un interlocking deservit de un post de miscare.



2.            INDICAŢIILE SEMNALULUI LUMINOS PENTRU CIRCULAŢIE

  2.1. Indicatiile semnalului luminos, în sistemul ATC, pentru trenurile care circula cu instalatia ATP conectata

Art. 5. Trenurile care circula cu instalatia ATP conectata circula în baza codurilor de viteza receptionate din cale si în baza indicatiilor semnalelor luminoase pentru circulatie.

Art. 6.
Semnalul luminos pentru circulatie da urmatoarele indicatii:

   
Fig. 1

OPREsTE fara a depasi semnalul

- o lumina rosie

Fig. 2

LIBER cu cel mult viteza indicata de codul de viteza receptionat din cale

- o lumina rosie

- indicatia ATP iluminata cu alb

   
Fig.3

LIBER cu cel mult viteza indicata de codul de viteza receptionat din cale

ATENŢIE! se schimba firul de circulatie

- o lumina galbena

Fig. 4

LIBER cu cel mult viteza indicata de codul de viteza receptionat din cale

ATENŢIE! se mentine firul de circulatie

- o lumina verde
2.2. Indicatiile semnalului luminos, în sistemul ATC, pentru trenurile care circula cu instalatia ATP deconectata sau trenuri neechipate cu instalatie ATP

Art. 7. Trenurile care circula cu instalatia ATP deconectata sau trenuri neechipate cu instalatie ATP circula în baza indicatiilor semnalelor luminoase pentru circulatie.

Art. 8. Semnalul luminos pentru circulatie da urmatoarele indicatii:

Fig. 5

OPREsTE fara a depasi semnalul

- o lumina rosie

Fig. 6

OPREsTE fara a depasi semnalul

- lumina rosie

- indicatia ATP iluminata cu alb

 Fig. 7

LIBER cu viteza redusa de cel mult 20km/h, pâna la primul indicator de sporire a vitezei

ATENTIE! se schimba firul de circulatie

- o lumina galbena

Fig. 8
LIBER cu viteza stabilita pâna la urmatorul semnal luminos

ATENTIE! se mentine firul de circulatie.

- o lumina verde
2.3 Indicatiile semnalului luminos la intrarea pe o sectie echipata cu sistemul ATC

Art. 9. Semnalul luminos pentru circulatie da urmatoarele indicatii :

   
Fig. 9

Pentru toate trenurile:


OPREsTE fara a depasi semnalul

- o lumina rosie

Fig. 10

Pentru trenurile care circula cu instalatia ATP deconectata sau trenuri neechipate cu instalatie ATP:


OPREsTE fara a depasi semnalul

- o lumina rosie

- indicatia ATP iluminata cu alb
Pentru trenurile care circula cu instalatia ATP în functie:
LIBER cu viteza de cel mult 15 km/h pâna la comutarea automata în subsistemul ATP

ATENTIE!
trenul va depasi semnalul luminos în baza ordinului de circulatie dat de operatorul de miscare sau IDM.

- o lumina rosie

- indicatia ATP iluminata cu alb

Fig. 11

Pentru trenurile care circula cu instalatia ATP deconectata sau trenuri neechipate cu instalatie ATP:

LIBER cu viteza redusa de cel mult 15 km/h, pâna la primul indicator de sporire a vitezei.

ATENTIE! trenul va depasi semnalul luminos în baza ordinului de circulatie dat de operatorul de miscare sau IDM.

ATENTIE!
se schimba firul de circulatie

- o lumina galbena
Pentru trenurile care circula cu instalatia ATP în functie:
LIBER cu viteza de cel mult 15 km/h pâna la comutarea automata în subsistemul ATP

ATENTIE! trenul va depasi semnalul luminos în baza ordinului de circulatie dat de operatorul de miscare sau IDM.

ATENŢIE!
se schimba firul de circulatie

- o lumina galbena

Fig. 12
Pentru trenurile care circula cu instalatia ATP deconectata sau trenuri neechipate cu instalatie ATP:

LIBER cu viteza redusa de cel mult 15 km/h,

pâna la primul indicator de sporire a vitezei.

ATENTIE! trenul va depasi semnalul luminos în baza ordinului de circulatie dat de operatorul de miscare sau IDM.

ATENTIE! se mentine firul de circulatie.

- o lumina verde
Pentru trenurile care circula cu instalatia ATP în functie:
LIBER cu viteza de cel mult 15 km/h pâna la comutarea automata în subsistemul ATP.

ATENTIE! trenul va depasi semnalul luminos în baza ordinului de circulatie dat de operatorul de miscare sau IDM.

ATENTIE! se mentine firul de circulatie.

- o lumina verde
Art. 10. (1)  Semnalele luminoase pentru circulatie au ca inscriptie de identificare litera "X" sau "Y" în sensul normal de circulatie, iar pe contrasens "XF" sau "YF", urmate de un grup de litere si/sau cifre arabe semnificând identitatea acestora.                    (2) Litera "X" se refera la semnalele luminoase care acopera sensul de mers de la Depoul IMGB spre statia PIPERA, iar litera "Y" la semnalele luminoase care acopera sensul de mers de la statia PIPERA spre Depoul IMGB.

Art. 11.
(1) Semnalele luminoase pentru circulatie sunt prevazute cu reper de semnal, amplasat lateral, jos, in dreapta panoului cu unitati luminoase.

(2) Reperul semnalelor luminoase pentru circulatie este format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena cu chenar si doua diagonale de culoare rosie.       

(3) Acest reper arata ca semnalul luminos respectiv, nu poate fi depasit de catre tren în cazul când ordona  « OPRIREA », decât în conditiile stabilite de prezentele reglementari.
3. INDICATOARELE PENTRU ÎNCEPUTUL sI SFÂRsITUL SECŢIEI DE CIRCULAŢIE ECHIPATĂ CU SISTEM  ATC

Art. 12.
(1) Indicatorul pentru începutul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC se amplaseaza la începutul primului circuit de cale care transmite coduri de viteza ATP sau în dreptul semnalului luminos care permite accesul pe sectia de circulatie echipata cu subsistemele ATP-ATO.

(2) Indicatorul este alcatuit dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena, montata pe peretele tunelului, sau pe semnalul luminos de unde începe sectia echipata cu sistem ATC, pe care sunt inscriptionate cu culoare neagra cuvintele ATP si ATO.

(3) Depasirea acestui indicator se va face cu viteza de cel mult 15 km/h, pâna la receptionarea codurilor de viteza din cale.

(4) Dupa trecerea de acest indicator, instalatia ATP îmbarcata  receptioneaza  codul din cale si va comuta automat în modul ATP.

(5) Daca din cauza defectarii instalatiei ATP îmbarcate nu se receptioneaza codul din cale, instalatia ATP ramâne în modul "DEP" si mecanicul va aviza operatorul de miscare pentru retragerea trenului din circulatie.

(6) Dupa depasirea Indicatorului pentru începutul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC se vor aplica prevederile prezentelor reglementari si prevederile Instructiei de semnalizare, editia 1985, care nu contravin prevederilor prezentelor reglementari.

(7) Reglementarile de detaliu privind efectuarea manevrelor trenului la iesirea în circulatie vor fi cuprinse în anexele din PTE.

   
Fig. 13 - Indicator pentru începutul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC

ATENTIE! începe sectia de circulatie echipata cu sistem ATC.
Art.13. (1) Indicatorul pentru sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC se amplaseaza la sfârsitul ultimului circuit de cale ATP dinaintea zonei neechipate cu sistem ATC.

(2) Indicatorul este alcatuit dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena, montata pe peretele tunelului, pe care sunt inscriptionate cu culoare neagra cuvintele ATP si ATO, suprapuse si barate de o linie diagonala de culoare rosie.

(3) Înainte de sfârsitul ultimului circuit de cale ATP, la mai putin de 50 m de Indicatorul pentru sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC, mecanicul opreste trenul si confirma comutarea instalatiei ATP îmbarcate în modul "DEP", circulatia efectuându-se în continuare în baza semnalelor luminoase si a conditiilor prevazute în PTE.

(4) Dupa depasirea indicatorului pentru sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC se vor aplica prevederile Instructiei de semnalizare, editia 1985.

Fig. 14 - Indicator pentru sfârsitul sectiei de circulatie echipata cu sistem ATC
ATENŢIE! se termina sectia de circulatie echipata cu sistem ATC.

OPREsTE înaintea indicatorului si confirma comutarea instalatiei ATP în modul "DEP".
Art.14. Reglementarile de detaliu privind efectuarea manevrelor trenului pentru Depou, Hala de parcare si statii vor fi cuprinse în anexele din PTE.
memorat
16 Septembrie 2011, 18:26:21
Răspuns #10

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
4. INDICATOR PREVESTITOR AL SEMNALULUI LUMINOS DE CIRCULAŢIE

   
Fig. 15.

Indicator prevestitor al semnalului luminos de circulatie
Art.15. (1) Indicatorul prevesteste, în sensul de mers, un semnal luminos pentru circulatie, indicând mecanicului (în special al trenurilor care circula cu instalatia ATP deconectata sau trenuri neechipate cu instalatie ATP) ca trebuie sa ia din timp masuri de frânare pentru a opri trenul în fata semnalului, daca acesta ordona oprirea.

(2) Acest indicator este format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena reflectorizanta cu un chenar si o diagonala de culoare rosie.

(3) Indicatorul se amplaseaza la minim 120 m înaintea semnalului luminos de circulatie.


5.  INDICATOARE DE DELIMITARE A PEROANELOR STAŢIILOR


5.1.  INDICATOR DE INTRARE LA PERONUL STAŢIEI

Art.16. (1) Indicatorul este format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare galbena reflectorizanta cu un chenar de culoare albastra si indica intrarea în zona peronului statiei, unde trenul are prevazuta o eventuala oprire itinerarica. În acest caz mecanicul trebuie sa ia masuri de frânare a trenului în vederea opririi la peron.
(2) Acest indicator se amplaseaza, în sensul de mers, înainte de începutul peronului statiei.
5.2.    INDICATOR DE IEsIRE DE LA PERONUL STAŢIEI

Fig. 17.

Indicator de iesire de la peronul statiei
Art.17. (1) Indicatorul este format dintr-o placa dreptunghiulara de culoare rosie reflectorizanta cu un chenar de culoare galbena si indica faptul ca în cazul în care trenul are prevazuta o oprire itinerarica mecanicul trebuie sa opreasca trenul la peron, înaintea acestui indicator.
(2) Acest indicator se amplaseaza, în sensul de mers, la capatul peronului statiei.

(3) În statiile prevazute cu semnale luminoase de circulatie la iesirea de la peronul statiei, în sensul de mers, nu se vor amplasa indicatoare de iesire de la peronul statiei.

6.                      DEFECTAREA SEMNALULUI  LUMINOS PENTRU CIRCULAŢIE

Art. 18. (1) In cazul în care  semnalul luminos pentru circulatie ordona oprirea, este stins, sau prezinta indicatii dubioase, mecanicul va opri trenul înaintea semnalului si va aviza operatorul de miscare asupra celor constatate. Depasirea semnalului luminos pentru circulatie se poate face numai în baza ordinului de circulatie transmis de operatorul de circulatie, prin instalatia de radiocomunicatii cu înregistrarea convorbirilor, cu deosebita atentie si cu faza mare aprinsa la faruri, supraveghind în permanenta linia si pozitia macazurilor. Daca mecanicul constata ca siguranta circulatiei este periclitata, va lua masuri de oprire a trenului, fara a depasi punctul periculos.

(2) Aceasta procedura se aplica tuturor trenurilor: echipate, neechipate sau cu instalatie ATP deconectata.

Art.19. (1) În cazul defectarii unui semnal luminos pentru circulatie, trenurile echipate cu instalatie ATP pot depasi acest semnal în baza ordinului de circulatie dat de operatorul de miscare si a codurilor ATP primite din cale.

(2) În cazul în care instalatia de înregistrare a convorbirilor este defecta, ordinul de circulatie se transmite prin instalatia de radiocomunicatii si confirmat de catre mecanic.

(3) Daca si instalatia de radiocomunicatii este defecta, ordinul de depasire a semnalului defect se va transmite pentru fiecare tren în parte de catre un agent autorizat, prin semnalul "înainte" dat cu lanterna având lumina de culoare verde, sau prin ordin de circulatie emis în scris.

Art. 20. (1) În cazul defectarii unui semnal luminos pentru circulatie, trenurile fara instalatie ATP în functie sau trenurile neechipate cu instalatie ATP pot depasi acest semnal în baza ordinului de circulatie transmis de operatorul de miscare prin instalatia de radiocomunicatii cu înregistrarea convorbirilor.

(2) În cazul în care instalatia de înregistrare a convorbirilor este defecta, ordinul de circulatie se transmite prin instalatia de radiocomunicatii si confirmat de catre mecanic.

(3) Daca si instalatia de radiocomunicatii este defecta, ordinul de depasire a semnalului defect se va transmite pentru fiecare tren în parte de catre un agent autorizat, prin semnalul "înainte" dat cu lanterna având lumina de culoare verde, sau prin ordin de circulatie emis în scris.

Art. 21.
(1) Ordinul de circulatie va contine în mod obligatoriu zona (interstatie sau semnale) în care mecanicul va conduce trenul cu viteza de cel mult 15 km/h cu deosebita atentie si cu faza mare aprinsa la faruri, supraveghind linia si pozitia macazurilor.

(2)  Despre neregulile constatate pe zona indicata în ordinul de circulatie, mecanicul va informa operatorul de miscare, prin instalatia de radiocomunicatii, iar daca aceasta este defecta, prin telefon, din prima statie de dupa zona indicata.

Art. 22. În cazul în care subsistemul ATP al unui complex ATP este defect, circulatia trenurilor în sistem "cale libera" se va organiza între statia cu serviciu de miscare organizat al complexului respectiv si statia limitrofa a complexului ATP adiacent.

Art.23. În cazul în care subsistemul ATP a doua complexe adiacente este defect, sau în cazul circulatiei trenurilor de lucru, circulatia trenurilor în sistem "cale libera" se va organiza între statiile cu serviciu de miscare organizat ale celor doua complexe ATP.

Art. 24. Modurile de conducere a trenurilor în sistemul ATC sunt cuprinse în Manualul de operare al trenului.

SFÂRŞIT     ŞI   LECTURĂ   PLACUTĂ    !!!!!!!!!
memorat
17 Septembrie 2011, 00:20:49
Răspuns #11

costi

  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 2076
  • Gen: Bărbat
    • http://ontherail.at.ua/
Multumim pentru documentatie!
Mesajele au fost separate de subiectul celalalt si redenumite in "Instructia de semnalizare"

memorat
17 Septembrie 2011, 12:48:55
Răspuns #12

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Vreau sa scriu pe portal legislatia respectiva. Ma puteti ajuta? De unde o pot copia?!
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Septembrie 2011, 13:03:52
Răspuns #13

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Scuze, chiar asa, am uitat sa scriu si adresa de origine, evident ca nu e secreta. Iat-o !
memorat
04 Noiembrie 2012, 23:07:16
Răspuns #14

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
Advertisement
Partenerii Asociatiei Ro-Trans

Parteneri "Asociatia Ro-Trans":