28 Martie 2024, 15:28:25

Autor Subiect: Magistrala 5 » Opera-Dr. Taberei-Raul Doamnei-Depou -> Discutii, stiri, noutati  (Citit de 50367 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

03 Decembrie 2012, 21:37:31
Răspuns #80

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
03 Decembrie 2012, 23:36:52
Răspuns #81

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
memorat
04 Decembrie 2012, 00:13:06
Răspuns #82

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
04 Decembrie 2012, 08:31:07
Răspuns #83

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Saptamana viitoare o sa fiu si eu pe acolo, dar cica in afara de Orizont si Favorit cam gata.
Tine cont ca cele 2 cartite practic anul acesta vor fi puse "pe pozitie" si tot ce inseamna "STOP MASINA" incepand de dupa Sf. Ion rezulta  ca pe undeva ceva nu merge.
Informatia este "pe surse".
Adica avem destui cetateni ai cartierului care de la Favorit spre cartier n-au mai vazut picior de om in santier toata saptamana trecuta.
Poate unii dintre cititorii nostri vor iesi cu informatii care sa confirme / infirme zvonurile. Eu din pacate saptamana asta nu pot ajunge.
memorat
04 Decembrie 2012, 09:06:29
Răspuns #84

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
16 Ianuarie 2013, 12:43:13
Răspuns #85

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Informatii proaspete :
1) Lucrarile sunt intarziate si rau de tot.
2) Deocamdata pentru anul 2013 nu exista inca finantare. Se fac eforturi.
3) Bruma de bani care mai exista ( din inertie ) este folosita pentru statiile Favorit si Orizont.
4) De fapt nu mai exista nici o bruma de bani, se lucreaza "pe obraz", dar pentru foarte scurta vreme.
5) Daca lucrarea nu va fi prevazuta cu finantare pentru 2013 macar putem umple gropile existente cu apa si organiza din primavara bazine de innot, ceva nisip si strandul e asigurat.
6) Nu e banc.
memorat
16 Ianuarie 2013, 19:28:01
Răspuns #86

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat
20 Ianuarie 2013, 20:00:51
Răspuns #87

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Update / 20 Ianuarie 2013
Deocamdata nu  mai sunt bani. Ce vedeti voi acum la Orizont / Favorit sunt "ultimele zvarcoliri".
S-ar putea sa revin cu informatii tocmai in Iulie
Mai exista inca o speranta, dar foarte firava.
memorat
23 Ianuarie 2013, 23:33:59
Răspuns #88

Matei

  • Vizitator
memorat
26 Ianuarie 2013, 17:30:46
Răspuns #89

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Deocamdata e clar, anul asta se merge pana la Favorit. Deci Orizont si Favorit ca si structura ( asadar mai putin ca la "rosu") si TBM - urile la Favorit.
E tot ce se poate cu malaiul actual.
memorat
27 Ianuarie 2013, 09:14:41
Răspuns #90

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Introducem metrou intre Academiei si Favorit, 3 metrouri, pendula =)) =))
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
27 Ianuarie 2013, 19:32:26
Răspuns #91

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
1) Ce mesaj cifrat ai vrut sa scrii cu "=))" ca eu nu l-am descifrat  ;)
2) Cu viteza actuala din 2013, tot tronsonul din Dr. Taberei se va termina undeva in jurul anilor 2050 - 2060.
3) Sa fiti iubiti, eu nu-l mai apuc cu siguranta.
memorat
28 Ianuarie 2013, 22:17:34
Răspuns #92

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Lucrările la Magistrala 5 de metrou riscă să înghețe: Guvernul Ponta nu a a destui bani pentru 2013
   

Lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate riscă să fie încetinite, sau chiar oprite, pentru că proiectul de buget de investiţii alocat Metrorex pentru anul 2013 nu prevede destui bani pentru acest proiect. Riscurile asociate acestei subfinanţări sunt considerabile: pe lângă întârzierea sau suspendarea lucrărilor şi prelungirea restricţiilor rutiere din Drumul Taberei, "cârtiţele" uriaşe care urmează să sape tunelurile metroului riscă să rămână blocate în subteran, lucru care va duce la creşterea costurilor lucrării.
Pentru anul 2013 au fost alocate de la bugetul de stat 200 de milioane de lei pentru proiectul construcţiei liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plăţii datoriilor din 2012, cand de asemenea bugetul pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei a fost redus la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creşteau de la 300 la 500 de milioane de lei.

"Nealocarea sumelor de bani necesare dezvoltării reţelei de metrou din Bucureşti pe proiectele care sunt în curs de execuţie pune în pericol activitatea şi creează condiţiile pentru ca sute de oameni care lucrează pe aceste şantiere să rămână fără locuri de muncă (...) în prezent pe şantierul din Drumul Taberei şi cel din Bucureştii Noi lucrează câteva mii de oameni în Bucureşti", a declarat fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, în cadrul unei conferinţe de presă.

El a precizat că peste 500 de milioane de lei ar fi necesari pentru continuarea în ritmul stabilit a lucrărilor la tronsonul Drumul Taberei - Eroilor şi că a depus un amendament la proiectul de buget referitor la acest fapt.
În proiectul de buget, estimările pentru anul 2014 sunt chiar mai mici decât cele din acest an. Astfel, pentru anul 2014 se estimează a fi alocaţi 65 de milioane de lei, iar pentru anul 2015 se estimează suma de peste 300 de milioane de lei.

"Nu putem discuta nimic în acest moment, trebuie să aşteptăm ca bugetul să fie aprobat. Nu cred că se poate întâmpla aşa ceva, toată lumea cunoaşte importanţa acestui proiect.", a declarat pentru B365.ro Aurel Radu, directorul general al Metrorex. Acesta a refuzat să facă precizări cu privire la felul în care ar evolua lucrările în condiţiile unei eventuale subfinanţări.

Forma finală a bugetului de stat pe anul 2013, aflată în acest moment în dezbatere în Parlament, va fi hotărâtoare pentru soarta metroului din Drumul Taberei. Dacă nu va fi avizat un amendament privind creşterea bugetului alocat Ministerului Transportului şi, implicit, Magistralei 5, construcţia noii magistrale de metrou, una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură ale Capitalei din ultimii 20 de ani, riscă să rămână "în aer". Oprirea temporară a lucrărilor va amâna termenul de finalizare anunţat iniţial pentru anul 2015, iar disconfortul şi restricţiile de trafic provocate de şantierele din Drumul Taberei se pot prelungi pe o perioadă nedeterminată.

Lipsa de finanţare a lucrărilor aduce după sine nu doar sistarea lucrărilor, ci şi posibilitatea creşterii costurilor acestora. Astfel, începerea săpăturilor pentru tunelurile traseului de metrou dintre Valea Ialomiţei şi Eroilor nu vor putea începe până când structura staţiilor nu va fi finalizată. Astfel, cârtiţele care vor săpa aceste tunele, botezate Filofteia şi Varvara de Patriarhul Daniel, nu pot fi puse în funcţiune şi riscă să stea "parcate" în subteran, pe o chirie considerabilă, ca şi alte utilaje necesare lucrării.

"Sustin cu toata convingerea trecerea metroului de la Ministerul Transporturilor la Primaria Capitalei, guvernul asigurand in continuare subventia si finantarea proiectelor deja incepute" a declarat premierul Victor Ponta în cursul zilei de vineri, 25 ianuarie, cu privire la subfinanţarea în bugetul pe 2013 a lucrărilor la noua reţea de metrou din Drumul Taberei.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat în cursul zilei de luni, 28 ianuarie, că bugetul Metrorex, va fi suplimentat la rectificare daca sumele alocate prin buget vor fi cheltuite. "Daca vom cheltui toate sumele alocate prin acest buget, respectiv 266 milioane lei, pentru magistrala Drumul Taberei - Universitate - Panteliom, magistrala catre Otopeni si magistrala Parc Bazilescu - Straulesti, am primit promisiuni din partea premierului si a domnului Voinea (ministrul pentru buget - n.r.) ca vom primi sume suplimentare la rectificare astfel incat lucrarile sa nu fie stopate", a spus Fenechiu.

În proiectul de buget pentru anul 2013, pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon este prevăzută finalizarea lucrărilor de structură la staţia şi depoul Valea Ialomiţei şi finalizarea documentaţiilor de proiectare şi achiziţie pentru lucrările de structură al esecţiunii Eroilor-Piaţa Iancului. De asemenea, este prevăzută finalizarea documentaţiilor de proiectare şi achiziţie pentru lucrările de structură ale M6 - legătura cu Aeroportul Henri Coandă, dar şi "lucrări de structura, echipare si dotare pentru punerea în funcţiune cu călători pe tronsonul Parc Bazilescu – Lac Straulesti".

Dezbaterile iniţiate în Parlament cu privire la bugetul de stat, singura cale prin care Metrorex ar putea primi o finanţare suplimentară pentru M5, au prilejuit mai multe scandaluri. Astfel, mai mulţi reprezentanţi ai USL susţin că li s-a interzis să depună amendamente în timp ce parlamentarii PDL au depus peste 10.000 de amendamente la proiectul de buget.


http://b365.realitatea.net/lucrarile-la-magistrala-5-de-metrou-risca-sa-fie-intrerupte-din-lipsa-finantarii_186703.html
memorat
29 Ianuarie 2013, 23:03:32
Răspuns #93

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Finalizarea metroului din Drumul Taberei a fost amânată cu 4 ani. Transporturile au redus finanţarea pentru noua linie de cinci ori faţă de rectificarea din vară

Construcţia magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate, care dă bătăi de cap de aproape 2 ani locuitorilor din cartierul bucureştean Drumul Taberei, primeşte anul acesta doar 95 de milioane de lei (21,5 milioane de euro). Mai mult, finalizarea acestui proiect major pentru infrastructura bucureşteană a fost împinsă pentru 2018, deşi iniţial metroul trebuia să fie gata în 2014.
Bani rostogoliţi de la an la an şi practic, amânarea construcţiei cu patru ani, astfel poate fi rezumat pe scurt modul în care Ministerul Transporturilor a decis să abordeze construcţia magistralei 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate.

La începutul anului trecut, bugetul acestui minister prevedea ca acest proiect să primească circa 381 de milioane de lei (86,5 milioane de euro) pe anul 2012, însă după rectificarea din vară, metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei a rămas cu mai puţin de jumătate din aceşti bani, mai exact circa 178 de milioane de lei (40,5 milioane de euro).

Tot la rectificarea din vară, Ministerul Transporturilor îşi propusese ca în 2013 să cheltuiască peste 500 de milioane de lei (114 milioane de euro) pentru această magistrală de metrou.


Tot la rectificarea din vară, Ministerul Transporturilor îşi propusese ca în 2013 să cheltuiască peste 500 de milioane de lei (114 milioane de euro) pentru această magistrală de metrou.


Odată cu noul buget pe 2013, socotelile s-au schimbat din nou: metroul din Drumul Taberei va primi anul acesta puţin peste 95 de milioane de lei (21,5 milioane de euro), adică de 5 ori mai puţin decât estimase guvernul în urmă cu jumătate de an, la rectificarea bugetului pe 2012.

Mai mult, în documentul care explică bugetul pe 2013 al Ministerului Transporturilor se arată că data programată pentru terminarea şi punerea în funcţiune a acestei magistrale de metrou este martie 2018, deşi anul trecut se specifica altă dată: martie 2014. De altfel, şi la semnarea contractului de construcţie a acestui proiect, în 2011, Ministerul Transporturilor anunţa că lucrările vor fi gata în 25 de luni. "Tăierea sumelor pentru metroul din Bucureşti va conduce la încetinirea lucrărilor, la o scumpire a acestora, la cereri suplimentare din partea constructorilor şi chiar la o situaţie în care oameni vor fi disponibilizaţi. Guvernul îşi rostogoleşte cheltuielile şi investiţiile acum", a declarat fostul ministru al transporturilor, Anca Boagiu. Nici Ministerul Transporturilor, nici Metrorex nu au răspuns până la închiderea ediţiei la solicitarea ZF privind modul în care se explică reducerea drastică a alocării bugetare, precum şi amânarea cu peste 5 ani a termenului de finalizare a respectivei magistrale de metrou.

Contractul pentru tronsonul de metrou Drumul Taberei(Râul Doamnei)-Eroilor, inclus în noua magistrală M5 Drumul Taberei-Universitate-Pantelimon, a fost câştigat pentru 215 milioane de euro de consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), Delta ACM 93 (România) şi AB Construct (România). Tronsonul Râul Doamnei - Eroilor are o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii de metrou, respectiv Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Lucrările de construcţie a acestei magistrale de metrou sunt finanţate de la buget, precum şi din bani de la Banca Europeană de Investiţii. "Este un credit la care se plătesc dobânzi şi comisioane de neutilizare. E o prostie să ai banii şi să nu îi foloseşti. Plus că fiecare credit are o anumită perioadă în care poate fi accesat", a mai spus Anca Boagiu.

Anul acesta, Ministerul Transporturilor va cheltui pentru metroul din Capitală circa 615 milioane de lei (140 de milioane de euro), în scădere cu 21% faţă de execuţia preliminată pe 2012. Totuşi, subvenţia pentru transportul subteran din Bucureşti va rămâne la acelaşi nivel de anul trecut, de 349 de milioane de lei (80 de milioane de euro).

Premierul Victor Ponta anunţa în a doua parte a anului trecut că vrea să mute Metrorex, compania care se ocupă de reţeaua de transport subteran al Capitalei, din subordinea Ministerului Transporturilor în cea a Primăriei Municipiului Bucureşti. Primăria deţine şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), care se ocupă de transportul suprateran din Capitală.

Deocamdată nu se ştie data de la care Metrorex va intra efectiv în subordinea Primăriei Capitalei, condusă de Sorin Oprescu, şi nici modul în care va funcţiona compania după această mutare.

Statul a alocat anul acesta un buget total de 13,1 miliarde de lei (3 miliarde de euro) pentru infrastructura rutieră (autostrăzi şi drumuri naţionale), feroviară, aeroportuară, navigabilă şi de metrou, arată calculele ZF pe baza bugetului de stat pentru anii 2012-2016.

Suma este în scădere cu 8,5% faţă de bugetul alocat iniţial Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în 2012, când această instituţie avea în subordine şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care primea de altfel an de an cei mai mulţi bani de la Ministerul Transporturilor pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere.

Sursa
memorat
30 Ianuarie 2013, 18:51:38
Răspuns #94

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
05 Februarie 2013, 16:29:27
Răspuns #95

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Bugetul Metrorex nu permite continuarea lucrarilor pe tronsonul Drumul Taberei-Ghencea - sindicat

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-14158597-bugetul-metrorex-nu-permite-continuarea-lucrarilor-tronsonul-drumul-taberei-ghencea-sindicat.htm
Presedintele USLM, Ion Radoi, a declarat marti ca bugetul de 90 de milioane de lei alocat Metrorex in 2013 este de 8,5 ori mai mic decat cel de anul trecut, precizand ca acesta trebuie revizuit intrucat cu aceasta suma nu ar putea continua lucrarile incepute pe tronsonul Drumul Taberei-Ghencea, relateaza Mediafax.

Ion Radoi a atras atentia, intr-o conferinta de presa, asupra diminuarii semnificative a bugetului alocat Metrorex in 2013, aratand ca suma alocata nu va fi majorata, compania va avea de suferit.

Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM) a precizat ca bugetul alocat Metrorex in 2013 este 90 de milioane lei, de 8,5 ori mai mic decat cel de anul trecut, cand suma alocata companiei a fost de 750 de milioane de lei.

Radoi a precizat ca daca va fi pastrata suma propusa pentru Metrorex in 2013, nu ar putea continua lucrarile incepute pe tronsonul de metrou Drumul Taberei - Ghencea, existand riscul intrarii in conservare a lucrarilor, riscul platii unor penalitati, a neplatii contractelor si a unor costuri la o eventuala repunere in functiune la momentul la care ar fi fonduri.

Presedintele USLM a spus ca doar intrarea in conservare a lucrarilor de pe tronsonul Drumul - Taberei - Ghencea ar costa 30 de milioane de lei din cei 90 de milioane de lei alocati Metrorex in acest an.

"Astfel, cei ce au gandit bugetul de stat ar trebui sa revina asupra sumei alocate si sa ne ofere posibilitatea sa continuam ce am inceput", a declarat liderul sindical.

Pe de alta parte, Radoi a spus ca pe 31 martie expira contractul colectiv de munca si ca, in acest context, Metrorex nu poate suporta diminuarea altor drepturi. El a precizat ca angajatii au renuntat la al treisprezecelea salariu si la primele oferite in cazul sarbatorilor legale, dar nu mai accepta alte diminuari salariale, cu atat mai mult cu cat Guvernul anunta in prezent o serie de mariri de taxe si scumpiri.

Presedintele USLM a mai spus ca actualul director al Metrorex, Aurel Radu, nu se incadreaza in mod legal in functia in care a fost instalat, pe motiv ca acesta are statut de inginer stagiar, dar a preluat atributii de director general.

Radoi a precizat ca actualul director al Metrorex nu indeplineste conditiile de specialitate pentru acest post intrucat trebuia sa aiba 12 ani vechime in cadrul unitatii, aratand ca "este vorba, pana la urma, si de o chestiune de siguranta in circulatie".

"S-a suparat ca am dat informatii presei din declaratia lui de avere, dar acela este un document public", a mai spus liderul sindical.

Ion Radoi a atras atentia ca sindicalistii Metrorex au sesizat, in repetate randuri, atat primul ministru, cat si oficialii ministerului de resort despre aceste probleme, dar pana in prezent nu au primit niciun raspuns clar si nici nu au fost convocati la discutii.

Liderul USLM a mai spus ca nici pana in prezent nu se stie cu certitudine daca Metrorexul va trece din subordinea Ministerului Transporturilor in cea a Primariei Capitalei. Radoi a spus ca daca se va ajunge la aceasta situatie, sindicatul trebuie chemat neaparat la discutii pentru intocmirea acordului social in ceea ce-i priveste pe salariatii Metrorex.

Ion Radoi a mentionat ca, in opinia sa, Metrorex ar trebui sa ramana in subordinea Ministerului Transporturilor, asa cum regiile de metrou din tarile civilizate sunt coordonate de ministerul de resort, nicidecum de primarie.

Intrebat daca exista riscul declansarii unor greve la Metrorex, Radoi a spus ca nici macar nu au inceput discutiile privind contractul colectiv de munca si nici nu a fost stabilit cu claritate bugetul unitatii pe 2013, lasand sa se inteleaga ca la acest moment nu exista riscul unor forme de protest. Liderul sindical a precizat ca, daca va fi nevoie, ar putea avea loc proteste, dar numai dupa indeplinirea tuturor etapelor si cerintelor legale.

Preluarea de catre Primaria Capitalei a companiei Metrorex a fost convenita in septembrie 2012, intr-o discutie la Guvern la care a participat si primarul general Sorin Oprescu. Pemierul arata atunci ca discutia avuta cu primarul general privind preluarea metroului de catre municipalitate a depasit "zona de principiu" si spunea ca statul va asigura in continuare subventii si derularea investitiilor deja incepute, precum tronsonul catre Drumul Taberei.
memorat
08 Februarie 2013, 14:27:52
Răspuns #96

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
16 Februarie 2013, 18:12:31
Răspuns #97

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Era de asteptat...o minune la noi tine doar 3 zile...

Metroul din Drumul Taberei întârzie un an şi două luni


Cele mai pesimiste aşteptari se confirmă. Cei care locuiesc în Cartierul Drumul Taberei vor mai avea de aşteptat până să poată ajunge cu metroul în centrul oraşului. Din lipsa banilor, lucrările au deja o întârziere de un an şi două luni, iar pe unele şantiere, nu se mai munceşte deloc. Fondurile alocate anul acesta de Guvern pentru Magistrala 5, sunt insuficiente şi nu este exclus ca lucrările să fie oprite la întreaga construcţie.
 Banii alocaÅ£i anul acesta pentru magistrală care va face legătura între Valea IalomiÈ›ei È™i Eroilor, abia dacă ajung pentru acoperirea datoriilor acumulate anul trecut.

„Pentru magistrală, avem un buget alocat de 115 milioane de lei, din care 100 de milioane sunt numai facturi restante de anul trecut, deci luna ianuarie precis vor fi facturi de restul celor 15 milioane. În principiu, nu mai avem buget pentru magistrala 5 de metrou”, a declarat Dan Trifu, consultant pentru lucrări la Magistrala 5.

În acest moment, muncitorii au abandonat lucrările la stațiile Orizont, Constantin Brâncuși și Râul Doamnei. Utilajele coborâte în subteran stau pe loc la stația Academia Militară.

În mod normal, utilajele ar fi trebuit să înceapă săpăturile la tuneluri în urmă cu 4 luni, numai că, din cauza lipsei de bani, au fost puse în conservare pe o perioadă nedetermintă, iar acest lucru înseamnă că la final costurile lucrării vor fi cu 30% mai mari.

Lucrările la prima parte a Magistralei 5, care va avea 10 stații de metrou, între Râul Doamnei şi Eroilor, au început în noiembrie 2011 și ar fi trebuit să se termine în 2015. Costurile lucrării au fost estimate la 800 de milioane de euro, iar pănă acum Guvernul a alocat pentru acest proiect aproape 100 de milioane de euro.


http://www.digi24.ro/stire/Metroul-din-Drumul-Taberei-intarzie-un-an-si-doua-luni_80656
memorat
16 Februarie 2013, 18:22:28
Răspuns #98

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Din cate cunosc eu in 2 saptamani vom inchide subiectul. Bine, nu la propriu, pe forum, ci la figurat pentru ca santierul  va fi parasit.
Nici anul asta nu se poate spune ca s-a lucrat. Poate numai cu o mare indulgenta.
Parerea  mea e ca 4 ani pe muchie nu veti mai auzi de Dr. Taberei si a sa magistrala de metrou.
memorat
20 Februarie 2013, 14:44:29
Răspuns #99

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Din cate cunosc eu in 2 saptamani vom inchide subiectul. Bine, nu la propriu, pe forum, ci la figurat pentru ca santierul  va fi parasit.
Nici anul asta nu se poate spune ca s-a lucrat. Poate numai cu o mare indulgenta.
Parerea  mea e ca 4 ani pe muchie nu veti mai auzi de Dr. Taberei si a sa magistrala de metrou.

Referitor la ceea ce spui...

Oficial !!! S-au oprit lucrarile...


Lucrările la metroul din Drumul Taberei S-AU OPRIT



Lucrările la noua linie de metrou Drumul Taberei - Universitate au fost oprite, constructorii sistând lucrarea din cauza lipsei banilor, potrivit lui Dan Trifu, consultant al Metrorex pentru lucrările la magistrala M5. Stațiile au intrat în "conservare", proces care va crește costurile proiectului, iar șantierele masive din Drumul Taberei ar putea rămâne deschise pe termen nedefinit.
La o plimbare pe șantierele din Drumul Taberei făcută marți, 19 februarie, la ora prânzului, la cele mai apropiate de centrul Capitalei nu părea că lucrările avansează. Despre stația Eroilor, Dan Trifu spune că este cea mai în urmă cu lucrările, aici acumulându-se cele mai multe întârzieri. Mai departe, pe imensul șantier al stației Academia Militară de lângă intersecția de la Răzoare, doar câțiva muncitori puteau fi zăriți pe șantier, alături de un singur excavator "activ". La șantierul din dreptul intersecției Drumul Taberei-Nicolae Găină întâlnim aceeași situație, fiind întâmpinați de un muncitor care ne spune că în ultimul timp s-au făcut doar lucrări de întreținere, "când mai intră cineva cu mașina în gardul de protecție" și că de la 1 martie ar putea reîncepe lucrările de construcție. Mai departe, la stația Orizont se înregistrează mai multă mișcare, mai multe utilaje efectuând săpături, în timp ce la stația Tudor Vladimirescu (fost Drumul Taberei 34) nu se observă nicio mișcare pe șantier.

"Toate stațiile sunt în conservare de la începutul lunii februarie. Constructorii nu mai pot lucra pe banii lor, cum s-a făcut până acum. Se mai lucrează doar la relocarea rețelelor de utilități, pentru a nu crea neplăceri locuitorilor din zonă. Aceste lucrări se fac pe cheltuiala societăților comerciale, cât mai au fonduri. În rest nu se mai lucrează, iar peste TBM-uri s-a pus prelata" a declarat Dan Trifu, consultant pentru lucrările la Magistrala 5, pentru B365.ro.

Pentru anul 2013, au fost alocate 200 de milioane de lei pentru proiectul construcţiei liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, dintre care 100 de milioane de lei arierate aferente plăţii datoriilor din 2012. Şi în 2012 bugetul pentru lucrările la metroul din Drumul Taberei a fost redus la 178 milioane lei de la 360 milioane lei, printr-o rectificare bugetară. În plus, cu prilejul acelei rectificări, cheltuielile estimate pentru 2013 creşteau de la 300 la 500 de milioane de lei.

În acest context, încă de la începutul anului când a fost afișat prima oară proiectul de buget, au existat mai multe voci care afirmau faptul că banii nu sunt suficienți pentru continuarea lucrărilor, existând riscul ca firmele să se retragă de pe șantiere chiar de la începutul anului. Astfel, locuitorii din Drumul Taberei ar putea rămâne cu șantierele părăsite pe termen nedefinit, în timp ce costurile lucrării cresc pe măsură ce ea se află în conservare.

Totuși, reprezentanții Metrorex susțin că lucrările continuă, cel puțin pentru moment. "Lucrările continuă, nu s-au întrerupt. Nu se pune, cel puțin momentan, problema opririi lucrărilor. Se caută în continuare soluții pentru asigurarea finanțării" a afirmat directorul general al Metrorex, Aurel Radu, pentru B365.ro. Directorul Metrorex a dat din nou asigurări că s-au făcut eforturi pentru ca lucrările la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei-Universitate să se desfăşoare în mod normal, în ciuda faptului că finanțarea este mai mică decât în anii precedenți, reconfirmând precizările făcute la începutul lunii februarie.

"Nealocarea sumelor de bani necesare dezvoltării reţelei de metrou din Bucureşti pe proiectele care sunt în curs de execuţie pune în pericol activitatea şi creează condiţiile pentru ca sute de oameni care lucrează pe aceste şantiere să rămână fără locuri de muncă", avertiza și fostul director general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, la momentul publicării proiectului de buget pentru anul 2013, la sfârşitul lunii ianuarie.

O eventuală lipsă de finanţare a lucrărilor aduce după sine nu doar sistarea lucrărilor, ci şi creşterea costurilor acestora. Astfel, începerea săpăturilor pentru tunelurile traseului de metrou dintre Valea Ialomiţei şi Eroilor nu vor putea începe până când structura staţiilor nu va fi finalizată. Astfel, cârtiţele care vor săpa aceste tunele, botezate Filofteia şi Varvara de Patriarhul Daniel, nu pot fi puse în funcţiune şi riscă să stea "parcate" în subteran, pe o chirie considerabilă, ca şi alte utilaje necesare lucrării. În plus, lucrările aflate în conservare riscă să se degradeze. " La stația Brâncuși (actual Valea Argeșului, n.r.) sunt mari probleme. Aici trebuie făcută hidroizolația urgent, pentru că panoul este deja pus și se poate infiltra apa", a explicat Dan Trifu.

Acesta apreciază că ar fi necesară o suplimentare de urgență cu 100 de milioane de euro a fondurilor pentru a se menține ritmul lucrărilor fără întârzieri. Până la rectificarea bugetară promisă de Ministrul Transporturilor, care ar putea avea loc abia peste 5 luni, lucrările nu ar mai avea de unde să obțină altă sursă de finanțare. "O soluție ar fi ca Guvernul să lase BEI să finanțeze M5, dar asta ar însemna să se mărească deficitul bugetar, lucru care nu se vrea. Mărirea ar fi totuși insesizabilă și așa s-ar putea asigura continuarea lucrărilor în ritmul stabilit", a afirmat Dan Trifu.


http://www.b365.ro/lucrarile-la-metroul-din-drumul-taberei-oprite-din-cauza-subfinan-arii_187397.html
memorat