28 Martie 2024, 11:11:29

Autor Subiect: Magistrala 5 » Opera-Dr. Taberei-Raul Doamnei-Depou -> Discutii, stiri, noutati  (Citit de 50359 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

27 Octombrie 2012, 00:49:40
Răspuns #60

Matei

  • Vizitator
Domnule Andrei11, cand estimati ca vor incepe lucrarile la tronsonul Eroilor 2 - Universitate 2 ?
memorat
27 Octombrie 2012, 19:19:07
Răspuns #61

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
1) Trebuie sa fie bani pentru asta.
2) Nu  inainte ca primul metrou sa circule cu calatori  in Dr.  Taberei.



Cu privire la amplasamentul PLS si PSS ( pentru viitorul tronson al lui M 5 din Pantelimon ).
1) PLS - ul are trei puncte propuse, si anume :
- Piata Iancului
- Zona "Electroaparataj"
- Cora
Evident ca se va alege numai unul din puncte, functie si de cati bani sunt in joc.
Evident ca punctul mai indepartat de centru il va scurtcircuita pe cel mai apropiat de centru.
PSS va fi actualul PSS /PLS din fata Operei Romane.
Bine, acest PSS / PLS de la Opera degeaba il cautati acum pentru ca el nu exista, dar va fi chiar in fata Operei.
Sa nu veniti cu ideea ca un punct de PLS / PSS sa fie la Universitate, este imposibil acest lucru, nu poti aproviziona TBM - uri la Universitate sau sa le scoti acolo din pamant.
memorat
31 Octombrie 2012, 14:22:41
Răspuns #62

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Inaltimile in zona statiei "Universitate ( M 2)".  Asadar pe acolo mai trebuie sa treaca si M 5 eventual pus si un pasaj rutier pe una din axe ( N - S sau E - W ).
Cine are imaginatie si vrea sa se joace, nu are nici o oprire / piedica din partea mea.
Schita este facuta cat de cat la scara ( cea desenata frumos, nu cea de mana ) !
Peronul rezulta ca e undeva la minus 16,5 metri !
memorat
04 Noiembrie 2012, 13:24:07
Răspuns #63

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
O schita mai corect desenata ca precedenta, ca si scara.
In al doilea desen am facut o simulare  a unui pasaj rutier precum si a magistralei M 5 - presupunand ca M 5 va trece pe deasupra lui M 2.
Catreva observatii :
In cazul unui pasaj rutier pe axa E - W pasajul pietonal va suferi amputari si modificari semificative - voi reveni cu detalii.
In cazul in care se renunta la pasajul rutier si se doreste pastrarea pasajului pietonal in forma actuala precum si varianta de M 5 deasupra lui M 2 vor avea probleme serioase de gabarit.
Evident ca altfel se pune problema in cazul in care M 5 se va construi sub M 2. ( Varianta cea mai logica cu putinta ).
memorat
14 Noiembrie 2012, 19:58:15
Răspuns #64

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
15 Noiembrie 2012, 15:14:53
Răspuns #65

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
17 Noiembrie 2012, 11:52:12
Răspuns #66

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Iata-ne in sfarsit in data in care PLS Razoare a fost finalizat si s-a putut trece  la etapa montarii TBM - urilor in pozitia de lucru.
De la inceput trebuie precizat ca ce s-a vazut in imagini / se observa in poza Nr 1 este partea din fata a TBM - ului, adica cutitele de taiat ( care sunt prinse in discul verde ), scutul de protectie si ÅŸnecul de degajare  a pamantului rezutat.  In zilele urmatoare vor fi montate in intregime ambele TBM - uri. ( Pentru metrou un astfel de TBM in totalitate echipat si functional are aproximativ 120 metri lungime, asadar cat o statie intreaga). Partea de dupa capul TBM - ului se numes sanii.
Este de la sine inteles ca punctul de lansare scut Razoare ( PLS Razoare ) coincide intr'u  totul cu statia de metrou Academia Militara. Am facut precizarea sa nu se creeze confuzii.
Viteza de inaintare a scutului, in cartea tehnica a lui este de 25 - 30 metri / 24 h.
In poza a doua am facut o schita cu numaratoarea tunelelor si denumirea lor DREAPTA / STANGA, asta ca sa vorbim o aceeasi limba si sa nu se creeze confuzii.
Sursa pozei Nr 3 ca sa nu provoc discutii inutile :
https://www.google.ro/search?hl=en&sugexp=les%3B&tok=FMIcb5d67j1rVQ9UrqoV7Q&cp=10&gs_id=12&xhr=t&q=tbm+metrou&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bpcl=38625945&biw=1920&bih=942&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=lGCnUMKxKcbIswbKoIGgCg
memorat
17 Noiembrie 2012, 13:22:50
Răspuns #67

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
A) Cam cand ar trebuii Sf. Filofteea sa inceapa sapaturile pe tunelul lui Mike Mouse (Din stanga)?

B) Cand va fi introdus si al doilea TMB: Sf. Varvara, tunelul din dreapta (DONALD)?
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Noiembrie 2012, 13:42:04
Răspuns #68

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Hai ca sunteti simpatici cu Pluto asta. Mai e cineva care l-a confundat cu Mickey. Tu il confunzi cu Donald Ratoiu.
Deci avem 2 tunele, STANGA e Mickey si DREAPTA e Donald.
Din informatii "la cald" primul TBM pleaca cel din tunelul din DREAPTA.
Decalajul intre cele 2 TBM - uri va fi unul foarte mic, de 2 poate 300 metri ( vreo 10 - 12 zile ).
Cele 2 TBM - uri nu pot merge exact in paralel ca sa nu se surpe totul si sa nu ne trezim cu o mare gaura in loc de 2 tunele de metrou.
Al doilea cap de TBM va fi introdus cat de curand, mai ales ca acesta ( cel din dreapta ) va pleca primul.
Asa cum am mai precizat ( repet ) viteza de croaziera aproximativ 25 metri / 24 h.
Precizare
Inainte sa inceapa sa sape, TBM - urile trebuie montate.
memorat
17 Noiembrie 2012, 13:57:33
Răspuns #69

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Hai ca sunteti simpatici cu Pluto asta. Mai e cineva care l-a confundat cu Mickey. Tu il confunzi cu Donald Ratoiu.
Deci avem 2 tunele, STANGA e Mickey si DREAPTA e Donald.
Din informatii "la cald" primul TBM pleaca cel din tunelul din DREAPTA.
Decalajul intre cele 2 TBM - uri va fi unul foarte mic, de 2 poate 300 metri ( vreo 10 - 12 zile ).
Cele 2 TBM - uri nu pot merge exact in paralel ca sa nu se surpe totul si sa nu ne trezim cu o mare gaura in loc de 2 tunele de metrou.
Al doilea cap de TBM va fi introdus cat de curand, mai ales ca acesta ( cel din dreapta ) va pleca primul.
Asa cum am mai precizat ( repet ) viteza de croaziera aproximativ 25 metri / 24 h.
Precizare
Inainte sa inceapa sa sape, TBM - urile trebuie montate.
AM corectat mesajul... Donald...

Adica introduce prima data TMB-ul in tuneul "Mike Mouse" (cel din stanga) si va sapa primul cel din dreapta?  :P :-[
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
17 Noiembrie 2012, 14:12:38
Răspuns #70

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Exact, nu vad unde este problema.
Cel din DREAPTA va fi introdus cat de curand, pe luni - marti - miercuri, nu mai tarziu.
Se sugereaza ideea ca decalajul intre cele 2 TBM -uri va fi de ordinul lunilor, ori nu e asa.
Exemplu - trebuie sa urc o scara, da ? Mi-e cam indiferent cu care picior voi incepe, ca tot trebuie sa le folosesc pe amandoua...Deci nu ma pot sui cu piciorul drept pana sus ( treapta cu treapta ) pentru ca apoi sa-l aduc si pe stangul dupa el.
Cu TBM - urile la fel, nu prea are importanta care era primul introdus, oricum le introduc pe ambele si practic "concomitent".
memorat
17 Noiembrie 2012, 19:03:54
Răspuns #71

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
M-am uitat la configuratiile macaralei si am gasit asta :

Demag CC 2800-1

Macara: 600 t

Braţ principal: 138 m

Extensii:
- 84 metri gât de lebădă variabil;
- superlift.

Capacităţi de încărcare:
- 550 tone la 14 metri rază;
- 146 tone la 42 metri rază;
- 103 tone la 135 metri înălţime.


Sursa:DemeMacarale
memorat
19 Noiembrie 2012, 00:56:32
Răspuns #72

Matei

  • Vizitator
Tunelul dintre Eroilor 2 - Academia Militara cu ce va fi sapat ?
memorat
19 Noiembrie 2012, 11:09:23
Răspuns #73

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat
19 Noiembrie 2012, 13:43:28
Răspuns #74

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Vouă vă arde de bancuri ? Cum cu ce ? Cu unul sau cu doua TBM - uri.
Asadar sau va veni un al treilea TBM si va pleca spre Opera pe un sens, va fi "intors" la cap de drum si se va intoarce pe sensul celalalt, sau va fi "extras" la Opera si reintrodus pe sensul celalalt la Academie, sau se va recicla unul care sapa spre D r. Taberei sau chiar amandoua.
Constructorul decide.
memorat
19 Noiembrie 2012, 16:48:43
Răspuns #75

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Am intrat în prima staţie de metrou de pe magistrala 5: o super-cârtiţă a fost coborâtă în subteran
   

La aniversarea a 33 de ani de când prima garnitură de metrou a fost pusă în funcţiune, Metrorex a deschis luni porţile primei staţii de pe viitoarea magistrală 5 de metrou care va face legătura între Drumul Taberei şi centrul oraşului.
Structura de rezistenţă la staţia Academia Militară de pe magistrala 5 de metrou a fost finalizată, în două luni urmând să intre în funcţiune şi cele două scuturi care vor săpa tunelurile de metrou.

Super-cârtiţa botezată "Sfânta Filofteia" a fost deja coborâtă în subteran, imediat urmând să fie adus alături şi cel de-al doilea scut TBM (Tunnel Boring Machine) - "Sf. Varvara".

Potrivit oficialilor Metrorex, cele două super-cârtiţe vor începe în ianuarie 2013 săpăturile pentru galeriile subterane ale magistralei 5 de metrou. Lucrările se vor îndrepta de la staţia Academia Militară spre staţia Orizont.

"Scuturile vor acţiona în paralel, la o distanţă de câteva sute de metri unul de celălalt. TBM-urile vor fi urmate de şase sănii (n.r. - vezi cum arată în galeria foto). Ne vom îndrepta spre staţia de metrou Orizont, cu câte 20 de metri pe zi şi estimăm că vom ajunge la Orizont într-un interval de aproximativ 25 de zile. Apoi vom continua cu săpăturile spre celelalte staţii, respectiv Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei şi aşa mai departe. Scuturile vor funcţiona non-stop. Ele nu se pot opri până nu ajung în staţie. Se va lucra cu muncitori în trei schimburi", a declarat pentru B365.ro, inginerul Ioan Ursu, responsabil tehnic pe şantierul magistralei 5 de metrou.

Citiți și Ce nu știați despre metroul bucureștean: De la planurile din 1909, la Magistrala 7

Prezent la evenimentul aniversar, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Lucian Iliescu, a precizat că "în prima parte a anului viitor", metroul va trece în subordinea Primăriei Capitalei, aÅŸa cum a cerut premierul Victor Ponta cu menÅ£iunea că proiectele aflate în derulare vor fi finanÅ£ate în continuare din sursele existente. Cât despre metroul de Drumul Taberei, Iliescu a spus că proiectul  magistralei 5 de metrou înregistrează întârzieri de 10 luni în total, din care doar o lună ar fi imputabilă constructorilor (asocierea ASTALDI SpA – FCC Construccion SA – AB CONSTRUCT SRL). "ÃŽn rest, sunt întârzieri datorită devierii reÅ£elelor, exproprierilor ÅŸi problemelor de mediu - defrişările de arbori", a explicat noul director general al Metrorex, Aurel Radu care a adăugat că pentru lucrările programate în acest an există fonduri suficiente, chiar dacă rectificarea bugetară din vară a redus considerabil fondurile alocate magistralei 5 de metrou. Tăierea fondurilor pentru magistrala 5 de metrou a condus la mai multe contre între foÅŸtii directori ai Metrorex, respectiv Gheorghe UdriÅŸte ÅŸi Gabriel Sburlan. Despre războiul politic din subteran găsiÅ£i detalii aici.

"Sperăm şi la anul să avem cele circa 500 milioane de lei necesare lucrărilor. Din ianuarie, vor începe săpăturile cu cele două freze şi până atunci vor fi achitate şi facturile restante către constructor. Nu vă pot spune care este valoare acestora pentru că suntem în discuţii cu constructorii pentru a ajunge la o înţelegere', a explicat Gabriel Mocanu, director de investiții la Metrorex.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou va avea o lungime de 6,2 kilometri şi va număra 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei. Noile staţii de pe magistrala 5 de metrou vor fi destul de apropiate una de alta, la distaţă de circa 500 de metri. Fiind construite de la zero, acestea vor beneficia de toate facilităţile de acces din start, inclusiv lifturi folosite ca pasaje de trecere dintr-o parte în alte.

În plus, staţiile vor avea multiple guri de acces, recordul fiind deţinut de staţia Drumul Taberei ce va număra şapte intrări-ieşiri. Cum vor arăta staţiile de pe primul tronson al magistralei 5 de metrou găsiţi aici.

Citeşte şi Pe tronsonul Eroilor - Universitate, Magistrala 5 de metrou (Drumul Taberei - Pantelimon) va avea 4 staţii în zona centrală a oraşului.


http://b365.realitatea.net/am-intrat-in-prima-statie-de-metrou-de-pe-magistrala-5-o-super-cartita-a-fost-coborata-in-subteran_184860.html

P.S: Nu mai pun pozele ca sunt aceleasi...
memorat
19 Noiembrie 2012, 16:50:17
Răspuns #76

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Super-cârtițele au fost montate: Încep săpăturile la tunelul de metrou de pe Magistrala 5

Săpăturile la tunelul de metrou de pe Magistrala M5 vor fi demarate în perioada imediat următoare. În prezent s-au făcut probe tehnologice, iar scuturile de săpat au fost puse pe poziţii.

Pe 19 noiembrie, când se împlinesc 33 de ani de la inaugurarea primului tronson de metrou, Metrorex va prezenta publicului stadiul lucrărilor la Magistrala de metrou M5 şi viteza de deplasare a super-cârtiţelor uriaşe de săpat, după cum a declarat, pentru B365.ro, Evelyn Croitoru, purtătorul de cuvânt al Metrorex.

Super-cârtiţele uriaşe de săpat tuneluri pentru metrou, botezate Filofteia şi Varvara, au fost puse pe poziţie de săptămâna trecută, iar săpăturile la tunelul de metrou de pe Magistrala M5 urmează să înceapă în perioada imediat următoare.

Cele două utilaje de tipul Tunnel Boring Machine (TBM) vor săpa în paralel tunelul. Utilajele vor executa tunelele de metrou în paralel, pe baza unei tehnologii de tunelare bazată pe excavarea pamantului prin presiune. Aceasta tehnologie permite lucrul în toate tipurile de soluri, menţinând neafectat nivelul de siguranţă al lucrărilor.

Costurile pentru forările efectuate de cele 3 maşini sunt de 267 de milioane de euro, conform tunnellingjournal.com. O a treia maşină ar trebui să facă legătura în subteran cu tronsonul al doilea, Eroilor-Pantelimon.

Tunnel Boring Machine are un cap rotativ de forare de mărimea tunelului ce se construieşte, cu dinţi foarte puternici, iar pământul forat este trimis către spatele aparatului. Lungimea aparatului este de 70 de metri, iar diametrul frezei este de 6,5 metri, cu 58 de dinţi pentru forat. Maşina cântăreşte 960 de tone şi înaintează cu o viteză de 15-30 metri pe zi.

Citește și

Ce nu știați despre metroul bucureștean: De la planurile din 1909, la Magistrala 7

Firmele care au câştigat licitaţia pentru metroul din Drumul Taberei au la dispoziţie cel mult 25 de luni pentru executarea tunelurilor şi a structurii şi cel mult 18 luni pentru finisarea staţiilor. Potrivit Metrorex, în 2015 va fi dat în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor care cuprinde un număr de 10 staţii (Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei – staţie depou, Brâncuşi, Râul Doamnei).

Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, Secţiunea Râul Doamnei – Universitate, Tronsonul Râul Doamnei – Eroilor este un proiect al Guvernului României, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii si Metrorex şi va fi executat de un consorţiu format din Astaldi SpA (Italia), FCC Construccion Spania, Max Boegl (Germania), Delta ACM, AB Construct şi Tehnologica (România).

Sursa foto: magistrala5.ro


http://b365.realitatea.net/incep-sapaturile-la-tunelul-statiei-de-metrou-academia-militara_184779.html
memorat
19 Noiembrie 2012, 19:24:27
Răspuns #77

OLECO

  • Colectionar si constructor hand-made de machete la scara 1/43
  • MODERATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 7387
  • Gen: Bărbat
Deci de la Metrou... numai de bine. Abia astept sa vad statiile finalizate. 8)
memorat
20 Noiembrie 2012, 15:07:55
Răspuns #78

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Iar ne aflam in treaba,
"Supercartita" e chiar una banala, mai puneti la socoteala ca este pentru teren moale.
Sa vedem o cartita de 16 - 18 metri in diametru cum arata si dupa aia mai vorbim... ( adica cam cat nu bloc de 4 etaje, cu tot cu parter...)
Cica a disparut si al doilea cap taietor de la "Razoare". Oricum pana de Sf Ion nu o sa se intample nimic spectaculos, decat ca se vor monta in sfarsit TBM - urile si probabil se vor face si ceva probe la rece.
memorat
25 Noiembrie 2012, 12:47:14
Răspuns #79

Trans Andrei

  • Trainz
  • Mesaje postate: 255
  • Gen: Bărbat
  • Bombardier Movia special pt M2!
Deci de la Metrou... numai de bine. Abia astept sa vad statiile finalizate. 8)

Cine nu ar vrea sa le vada finalizate? Am impresia ca o sa dureze constructia la prima parte (Dr Taberei - Eroilor) mai mult de 2 ani.
memorat