28 Martie 2024, 10:44:14

Autor Subiect: Magistrala 5 » Opera-Dr. Taberei-Raul Doamnei-Depou -> Discutii, stiri, noutati  (Citit de 50356 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

12 Octombrie 2013, 15:33:00
Răspuns #160

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
memorat
17 Octombrie 2013, 22:15:36
Răspuns #161

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
17 octombrie 2013
- Varvara : 123 m
- Filofteia :     0 m ( luna asta nici o sansa sa o vedem la lucru, poate nici in Noiembrie )  :P
Sursa : surse anonime de incredere.
memorat
25 Octombrie 2013, 19:17:34
Răspuns #162

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Am si eu o intrebare. Observ ca TBM-urile au inceput sa sape de la Academia Militara spre Orizont-Drumul Tabedrei. Deocamdata doar unul din cele 2 e pusin functie. Pe harta metrorex insa apare ca Tunelul ar fi in constructie de la Eroilor. Totusi cum se va face legatura intre Eroilor si Academia Militara? Pe la suprafata? Le era lene sa porneasca TBM-urile de la Eroilor? In plus nu ar fi incuircat circulatia actualelor magistrale de metrou care tranzieaza Eroilor fiindca ar fi fost un tunel perpendicular cu statia.
Academia Militara a fost aleasa ca punct de lucru pentru PLS dintr-un singur motiv, aici au beneficiat de spatiul necesar pentru organizarea de santier. Evident ca dupa terminarea saparii tuturor tunelelor ( deci de la Raul Doamnei la Opera Romana ) PLS - ul se va transforma in Statia Academia Militara.
PLS - ul nu putea fi nici la Raul Doamnei - pentru ca aici nu ai fi avut spatiul necesar pentru organizarea de santier, si evident nici statia Eroilor pentru ca nu ai fi putut continua lucrul spre Universitate.
Statia Raul Doamnei va fi evident PSS.
Iar urmatorul PSS va fi in fata Operei Romane, in orice caz nu la Eroilor. Asta ca sa poti continua santierul spre Universitate - fac. de Constructii cu tronsonul Raul Doamnei - Eroilor in functiune.
Dupa ce TBM - urile vor fi sapat tot tunelul pana la Raul Doamnei vor fi demontate si reintroduse in PLS - ul de la Academie - de asta data in sens invers si vor sapa pana in dreptul Operei Romane unde va fi organizat PSS - ul. Daca vor fi fonduri, acest PSS va fi transformat  ca si un nou PLS - adica i se va "adauga" organizarea de santier pe care o vezi acum la Academia Militara iar TBM - urile vor sapa in continuare pana la Universitate - Fac. de Constructii unde va fi organizat un nou PSS.
Daca ai nelamuriri te astept cu intrebari aici.
Nota :
PLS = punct lansare scut ( TBM )
PSS = punct scoatere scut ( TBM )
Observatie
Avand in vedere ca distanta intre tunele este minima ( 6,5 metri de pamant virgin )  precum si natura solului bucurestean,  cele 2 TBM - uri nu pot sapa in mod simultan  pentru ca s-ar surpa tunelele. Trebuie sa existe un decalaj de minim 200 metri intre cele 2 TBM - uri.
memorat
07 Noiembrie 2013, 20:01:56
Răspuns #163

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
memorat
08 Noiembrie 2013, 13:08:27
Răspuns #164

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Vineri 8 Noiembrie 2013
UPDATE Ora 10:58: Cartita Varvara - echipamentul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei (Tunnel Boring Machine - TBM), a atins vineri peretii statiei Orizont. TBM-ul a intrat, practic, in prima statie de pe traseul sau la 45 de zile de cand si-a inceput forajul si cu aproape doua saptamani mai repede decat se asteptau autoritatile. Recordul de viteza: 19 inele pe zi, adica un avans de mai bine de 28 de metri.
Preluare si articolul intreg de pe Hot News.ro
memorat
08 Noiembrie 2013, 14:11:06
Răspuns #165

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Ce se va intampla mai departe, Andrei? Care este cursul cartitei in continuare?
memorat
08 Noiembrie 2013, 18:26:18
Răspuns #166

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
 Urmeaza aproximativ 3 saptamani de translatare a statiei Orizont, puneti aici si timpii necesari pentru revizii / schimbari consumabile / reglaje, si apoi pana de vacanta de Craciun / Anul Nou ar cam trebui sa se ajunga la Favorit.
Oricum pana la Favorit sunt pana-n 400 metri ( din peretele mulat al iesirii de la Orizont pana-n peretele mulat de intrare in Favorit ).
memorat
11 Decembrie 2013, 15:17:19
Răspuns #167

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Se pare ca asta a fost toata distractia pe anul acesta, cele 2 TBM - uri la Orizont. Slab, foarte slab.
PS : Sa speram, ca cel de-al doilea inca nu a ajuns, si va trebui s-o faca pana in 23 Decembrie.  ;D
memorat
09 Ianuarie 2014, 13:26:07
Răspuns #168

lusica

  • COLABORATORI FORUM RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 4027
  • Gen: Bărbat
Metroul din Drumul Taberei: Cârtiţa uriaşă Filofteia a ajuns la Orizont

Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont, pe firul doi.
Cel de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM) a terminat, miercuri, 8 ianuarie, execuţia tunelului dintre staţiile Academia Militară şi Orizont pe firul doi, în lungime de 533 de metri. Lucrările fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a început să foreze în data de 21 noiembrie 2013 și în perioada următoare va fi transferat în capătul opus al stației, pentru a-și continua traseul. Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va începe săpăturile către următoarea stație, Favorit, în două săptămâni. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri, potrivit unui comunicat de presă remis B365.ro, de Ministerul Transporturilor.

"Monitorizăm cu mare atenţie aceste lucrări ca să fim siguri că termenele de execuţie vor fi respectate. La acest moment suntem în grafic şi sperăm că și în perioada următoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse", a declarat Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, în comunicatul citat.

Graficul de lucrări prevede ca structura staţiilor şi a tunelelor să fie gata în prima jumătate a anului 2015. Urmează apoi să fie realizate lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

http://www.b365.ro/metroul-din-drumul-taberei-cartita-uriasa-filofteia-a-ajuns-la-orizont_200411.html
memorat
23 Ianuarie 2014, 22:13:22
Răspuns #169

George

  • Mesaje postate: 112
Intrebare. Dar tunelul Eroilor 2-Academia Militara cand se face? De ce au pornit sapaturile de la Academia Miliara si nu de la Eroilor 2? Pai cum vor porni trenurile din Eroilor 2 ? Se vor teleporta pana la Academia Militara? =))
memorat
24 Ianuarie 2014, 20:25:58
Răspuns #170

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Pentru ca la Eroilor nu se putea face organizarea de santier ca la Academie.
Tunelul se va face, dar intre Academie si Opera ( deci nu Eroilor ) cand cele 2 TBM - uri aflate acum la Orizont vor ajunge la Raul Doamnei.
Va mai dura (destul ) de mult timp la ritmul care este acum. Mai ales ca la statia Parc Dr. Taberei sunt in foarete mare intarziere.
Oricum s-a inceput saparea tunelului spre Favorit de ieri.
memorat
26 Ianuarie 2014, 19:38:40
Răspuns #171

George

  • Mesaje postate: 112
Nu stiu daca boy4ever citeste acest forum dar din cauza imbecililor de la tramclub.org comunisti care ma baneaza aiurea-n tramvai si degeaba o sa ii raspund aici cel putin stiu ca andrei 11 citeste si posteaza aici si ar putea el sa ii transmita mesajul. Pai cum domnule nu gandesti? Cum sa se apuce de finisaje acum? Ia gandeste-te logic. Faci finsajul acum si când trece cartita sa se aleaga praful de finisaj? Ce faci mai faci finisajul inca o data? Alti bani alta distractie? Fereasca sfantul sa ajungi ministru cu asa gandire ilogica...

Si andrei ms frumos pentru raspuns. Si sa inteleg ca Opera se va numi Eroilor 2? Si intre Eroilor si Opera va fi un pasaj pietonal subteran lung ca la Unirii? Tin minte ca pe cand inca mergea troleul 76 si am venit in Bucuresti cu ceva treaba, m-am plimbat de la Unirii 1 pana la Unirii la suprafata la troleul 76 cel care avea traseul Piata Unirii-Piata Sudului-Piata Resita printr-un pasaj super kilometric sa ii spun asa.
memorat
26 Ianuarie 2014, 21:47:07
Răspuns #172

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Nu, acum suntem in Faza 1 a proiectului, si anume constructia tunelelor pentru primul tronson - Dr. Taberei - Eroilor.
Pentru acest tronson au fost necesare urmatoarele etape :
1) Construirea unui PLS ( Punct Lansare Scut ).
Avand in vedere ca dimensiunile unui PLS sunt cam urmatoarele :
-lungime : minim 120 metri
-latime : minim 20 metri
S-a decis ca acest PLS sa coincida cu viitoarea statie Academia Militara.
Asadar acum ce avem acolo la Academie NU este statia de metrou, ci un PLS. Faptul ca PLS - ul se va transforma in final in statie este alta mancare de peste, este o economie evidenta de resurse.
2) Evident ca scuturile trebuie scoase pe undeva, asa ca vom avea 2 PSS - uri ( Punct Scoatere Scut ).
Avand in vedere ca dimensiunile unui PSS sunt urmatoarele
- lungime aproximativ 30 metri
- latime minim 20 metri
PSS - urile se pot organiza de sine statator, adica nu intr-o viitoare statie.
PSS - ul din cartier va fi undeva in rebrusmentul statiei Raul Doamnei ( Dr. Taberei mai nou )
PSS - ul din centru va fi in fata Operei Romane.
De ce in fata Operei Romane si nu in statia Eroilor ( M 5 ) ?
Pentru ca dupa Etapa 1 de constructie tronsonul Dr. Taberei - Eroilor va trebui sa functioneze cu calatori independent de restul santierului magistralei M 5.
Am vizualizat aceste explicatii in cele 2 desene de mai jos.
Precizez ca vor mai fi cel putin alte 3 desene, dar acest lucru se va intampla dupa ce veti pune ( eventual ) unele intrebari.
memorat
26 Ianuarie 2014, 22:00:54
Răspuns #173

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Schita de amplasament al statiei Eroilor ( M 5 ), cu explicatiile de rigoare.
memorat
28 Ianuarie 2014, 10:32:57
Răspuns #174

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In Etapa 2 de constructie se va realiza tronsonul Pantelimon - Iancului.
Pentru acest lucru :
1) In zona Granitul / Cora din Pantelimon se va realiza un PLS.
Dat fiind explicatiile de mai sus, este probabil ca acest PLS sa coincida si cu o statie de metrou, dar nu este obligatoriu, avand in vedere ca organizarea de santier se poate face in parcarea magazinului CORA.
2) PSS - ul se va organiza - cel mai probabil - imediat dupa statia Iancului ( M 5 ), practic in continuarea acesteia, la fel cum s-a organizat PSS - ul de langa statia 1 Mai ( M 4 ).  Cine are drum pe acolo poate sa-l si fotografieze, se cunoaste dupa gresia / granitul care este pe jos la iesirea in vesibulul statiei spre dreapta, in sensul de mers spre Jiului cum ar veni.
La finalul etapei 2 vom beneficia de 2 racorduri :
a) Dr. Taberei - Eroilor
si
b) Pantelimon - Iancului
Probabil si
c) De un nou depou Pantelimon, lipit de actualul depou
si de 2 PSS - uri,
respectiv
a) Cel din fata Operei.
b) Cel de la statia Iancului.
memorat
07 Februarie 2014, 09:55:29
Răspuns #175

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In Etapa 3  de constructie se va reactiva PSS Opera, se va transforma in  PLS ( prin majorarea gropii in plan la dimensiunea standard de 120 m / 20 m ), inclusiv se va face organizarea de santier in Parcul Operei - care va fi partial distrus si se va construi tronsonul PLS Opera - PSS Iancului.
memorat
08 Februarie 2014, 10:10:31
Răspuns #176

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Rezumatul cam acesta ar fi :
memorat
10 Februarie 2014, 12:57:24
Răspuns #177

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cica se simplifica lucrurile la Parc, se va face ceva in stilul pasajului si intermodalului de la Crangasi si se va renunta la pasajul stil de la Universitate. Sa le fie rusine !

Noi directive în cazul stației de metrou Drumul Taberei
 StaÈ›ia Parc Drumul Taberei din proiectul Drumul Taberei nu va mai avea nicio galerie comercială È™i niciun pasaj subteran, aÈ™a cum arăta proiectul iniÈ›ial, anunță Metrorex.


Lucrările de la Magistrala 5 de Metrou Drumul Taberei- Eroilor au fost sistate în prima parte  anului trecut din cauza lipsei de bani. Ulterior, Guvernul  a alocat sumele necesare pentru demararea lucrărilor, din banii obÈ›inuÈ›i prin Programul OperaÈ›ional Sectorial- Transporturi.

 

Din rațiuni de costuri, stața Parc Drumul Taberei va fi o simplă stație, cu cinci ieșiri: două la parc, două pe partea cu Tip Top și una la piață. Se va renunța la cea de-a șasea ieșire, cea dinspre patinoar, deoarece necesită un volum de lucrări prea mare , cu costuri de peste 10 milioane de euro. De asemenea, nu mai este nevoie nici de devirerea tramvaiului 41 și nici de trecerea celei de-a treia linii, pentru manevre, pe sub parc. Aceasta va fi situată sub magazinul Tip Top, aproape de blocuri.

TV City - Pulsul orasului Bucuresti /
 1 EUR  =  4.4824 RON
 BucureÈ™ti: 7°C
10 febr. 2014
Adresa( cat o mai fi valabila ).
memorat
14 Februarie 2014, 16:37:01
Răspuns #178

andrei11

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Asadar un TBM a ajuns la Favorit astazi ( b365 )
A parcurs distanta Orizont - Favorit in circa 3 saptamani. Sa vedem cat va dura sa tranziteze statia, care e cam lunga, vreo 350 metri.
memorat
14 Februarie 2014, 17:39:34
Răspuns #179

Tibi

  • Mesaje postate: 979
  • Gen: Bărbat
  • Dubstep it's a religion!
    • Ro-Trans
Probabil jumatate de an, avand in vedere tranzitarea ultimei statii..
What most people think about most things is mostly wrong.
memorat