La Piața Romană se schimbă proiectul pentru pasajul pietonal. Pasajul rutier între Dorobanți și Calea Victoriei nu se mai faceProiectul pasajului pietonal subteran de la Piața Romană a fost modificat. Primăria Capitalei a renunțat însă la pasajul rutier ce ar fi legat Calea Dorobanți de Calea Victoriei. Lucrările la pasajul pietonal ar trebui să înceapă în acest an.
Pasajul pietonal subteran de la Piața Romană va avea o suprafață de aproximativ 5.000 metri pătrați. Noua lucrare va înlocui practic trecerile pentru pietoni din intersecție pentru a fluidiza traficul din zonă. Astfel, după finalizarea pasajului traversarea intersecțiilor de la Piața Romană de către pietoni se va face în cea mai mare parte prin tunel. Inițial, proiectul anula toate trecerile de pietoni din intersecție, acestea fiind înlocuite cu scări rulante și lifturi în/din pasaj. Proiectul a fost modificat însă, astfel că s-a renunțat la unele accese în pasaj, prevăzute în primul proiect.
“Strada Mendeleev È™i Căderea Bastiliei se vor putea traversa È™i la suprafață. ÃŽn total vor fi cinci accese în pasaj: două la ASE, unul în față la coloane, unul în faÈ›a la BCR È™i un altul între Bd. Lascăr Catargiu È™i Daciaâ€, a precizat pentru B365.ro, arhitectul-È™ef al Capitalei, Gheorghe PătraÈ™cu.
Zonă de loisir cu luminatoare
Circulația auto va rămâne prioritară pe sensul către Bd. Magheru. Zona de la suprafață, de deasupra pasajului subteran va fi plantată, iar în mijloc va fi amplasată statuia lui Salvador Dali.
Pasajul va fi realizat după modelul celui de la universitate și va fi prevăzut cu spații pentru cafenea, magazine, dar și pentru spectacole. Conform studiului de fezabilitate, în pasaj va fi amenajat un spațiu multifuncțional, unde ocazional vor fi organizate spectacole de teatru experimental, expoziții, stand-up comedy, muzică folk, proiecții de filme sau diverse evenimente. În restul timpului, spațiul va fi utilizat pentru circulația pietonilor. Tot în pasaj este prevăzută și o cafenea/bar de noapte. Un alt spațiu multifuncțional va fi amenajat vizavi de cafenea. Acest spațiu ar funcționa ca loc pentru spectatori cu scaune și gradene, atunci când sunt organizate spectacole și evenimente, și ca terasă pentru cafenea în perioadele când nu au loc evenimente speciale.
Pe tavanul pasajului vor fi montate și luminatoare pentru a permite accesul luminii naturale.
“După finalizarea pasajului, PiaÈ›a Romană va fi iluminată arhitectural. Accesul în pasaj se va face cu scări rulante È™i lifturiâ€, a mai explicat arhitectul-È™ef.
Primăria a renunțat la pasajul rutier subteran dintre Calea Dorobanți și Calea Victoriei
Proiectul inițial al pasajului pietonal, prevedea și construirea unui pasaj rutier, tot subteran care să facă legătura între Calea Dorobanți și Calea Victoriei. După o analiză mai atentă, primăria a renunțat însă la acesta. Conform proiectului inițial, intrarea în pasajul rutier s-ar fi făcut de pe Bulevardul Dacia, la intersecția cu Calea Dorobanților. Şoferii ar fi ieșit din pasaj tot pe Bulevardul Dacia de partea cealaltă a Pieței Romane, aproape de intersecția cu Calea Victoriei. Pasajul ar fi avut aproximativ 600 de metri cu cel puțin o bandă pe sens și una de siguranță.
Lucrările la pasajul pietonal ar trebui să înceapă în acest an. “Planul Urbanistic Zonal e gata să intre Comisia de Urbanism spre aprobare. Vor începe în curând È™i lucrărileâ€, spune Gheorghe PătraÈ™cu.
Primăria a atribuit deja contractul pentru Servicii de consultanță pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții “Modernizare Piața Romană și Pasaj Pietonal†asocierii S.C. ARCADIA ENGINEERING S.R.L. si S.C. GLOBAL SERVICE PROIECT. Cele două firme vor primi pentru activitatea lor 1,2 milioane lei. Conform caietului de sarcini, contractul are o durată de 78 de luni, dintre care 18 luni pe perioada de proiectare si executie a lucrărilor și 60 luni pe perioada de garanție a lucrărilor.
http://b365.realitatea.net/news/pasajul-pietonal-de-la-piata-romana-se-modifica-pasajul-rutier-intre-dorobanti-si-calea-victoriei-nu-se-mai-face/