28 Martie 2024, 21:09:54

Autor Subiect: Trasee abandonate, trasee uitate  (Citit de 13946 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

26 Noiembrie 2012, 18:00:10
Răspuns #20

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Până la Obor voi prezenta viziunea proprie a statiei "Dorobanti", asa cum ar fi trebuit sa fie construita.
Dupa aceea ma voi intoarce la statia "Obor" pentru ca am o viziune deosebita asupra acestei statii.
memorat
27 Noiembrie 2012, 22:21:47
Răspuns #21

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Statia de metrou Obor (M 3 ) – proiect abandonat

De la inceput trebuie sa spun ca ceea ce voi prezenta in continuare reprezinta o schita de intentie.
 Premise primare
Statia de metrou ‘Obor’ trebuia sa :
-faca fata unor fluxuri mari de calatori datorita prezentei ‘Pietei Obor’ si magazinului ‘Bucur Obor’ puncte de mare interes in economia Republicii Socialiste Romania. Totodata se putea ajunge relativ usor in zona industriala reprezentata de fostele uzine ‘Aversa’ ( pompe ) si ‘Mecanica Fina’. Intr-o schema mai extinsa a metroului Bucurestean statia ar fi trebuit sa fie intersectie cu racordul  Colentina – Obor.
  Alte aspecte
Datorita prezentei Pasajului Rutier, de tramvai si a parcarii subterane ‘Obor’ statia ar fi fost de adancime mai mare ca de obicei, respectiv nivelul peronului s-ar fi situat undeva la cota minus 13 – minus 14 metri.
 Rezultat al configuratiei terenului, s-ar fi recomandat o statie cu peron lateral ( cum este si acum ).
 
 Statia reprezinta nivelul de gandire al anilor ’80.
Schitele prezentate nu au pretentia sa reproduca intocmai cotele din teren si nu pot fi folosite ca si documente oficiale care sa foloseasca in alte scopuri, ele fiind destinate strict pentru discutiile de pe forumurile de transport. Cine foloseste aceste schite in alte scopuri o face pe propria raspundere.
memorat
03 Mai 2013, 15:04:09
Răspuns #22

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
In continuare voi relua o problema abordata acum mai bine de 2 ani, si anume Statia Gara de Nord 1 suprapusa. Noi schite, mai atent executate, mai conforme cu realitatea.
Pentru inceput voi publica o schita a userului rosetti61, aparuta pe un alt forum, precum si schita nivelului peronului de la actuala statie.
Observatie importanta :
Din schite ne dam seama ca atat Gara de Nord cu peroanele suprapuse cat si actuala gara beneficiaza de aceiasi pereti mulati perimetrali cat si de aceiasi stalpi centrali, . Acest lucru ma face sa cred ca o mare parte din structura de rezistenta a actualei statii - iesirea spre Basarab este identica cu structura de rezistenta a statiei suprapuse.
In schita peronului actual numarul de stalpi / pozitionarea acestora este conforma cu realitatea..
Maine voi publica in continuare nivelul turnichetilor ( a celor 2 vestibule ) precum si nivelul pasajelor pietonale.
Apoi va voi prezenta conceptia mea asupra statiei suprapuse, gandire la nivelul anului 2013, mult imbunatatita fata de ce am prezentat acum 2 ani.
memorat
04 Mai 2013, 18:17:16
Răspuns #23

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Planurile celor 2 pasaje pietonale precum si al vestibulelor ( nivelul turnichetilor ).
Repet, este vorba de actuala statie Gara de Nord 1.
memorat
11 Mai 2013, 18:51:47
Răspuns #24

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Statia Gara de Nord - varianta suprapusa
memorat
14 Iulie 2013, 23:08:24
Răspuns #25

George

  • Mesaje postate: 112
Intrebare: Avand in vedere constructia noii M5 si deja existenta tunelelor fostei M3, se va scuti din mancatul de bani sa se uneasca tunelele care le construiesc acum ca vechea portiune de M3 sa fie folosita de M5 sau tunelele fostei M3 raman inchis si se va face risipa pe tunele noi chiar si pe portiunea comuna cu fosta M3?
memorat
15 Iulie 2013, 21:32:11
Răspuns #26

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Nu inteleg intrebarea,
Ce legatura are fosta M 3 cu actuala M 5 ?
Chiar niciuna.
memorat
21 Aprilie 2014, 14:11:49
Răspuns #27

George

  • Mesaje postate: 112
Ba da, eu vad legatura Segmentul dintre Eroilor si Pantelimon, Mai precis bucatica de sub Piata Victoriei din dreptul Aviatorilor (daca ne uitam pe harta veche si pe harta noua) spre Pantelimon. Al fostei M3, coincide cu planul pentru M5. De ce sa facem tunel nou cand exista tunel vechi? O sa atasez hartile mai jos.
http://www.forum.ro-trans.net/index.php?action=dlattach;topic=4377.0;attach=136679;image
http://i239.photobucket.com/albums/ff100/Geo1000/harta11_zps14e4dde4.png

Am pus pe harta noua cu verde tunelul abandonat. Deci exista 2 posibilitati:

De indata ce se deschide M5, o ia pana la Eroilor pe noul tunel. Apoi pe traseul lui M1 pana la Gara de Nord si Piata Victoriei dupa care sa intre in tunelul abandonat pana la Pantelimon.

Cele 2 posibilitati ar fi: Fie ramane permanent acest traseu din economie de bani, fie va fi temporar pana se va strange mai mlta finantare si se va face si portiunea Eroilor-Pantelimon.

O a 3-a solutie dar care nu stiu daca va fi pusa in practica ar fi sa o ia de la Eroilor comun cu M1 pe 2 ramuri; Ramura 1: Eroilor-Unirii-Dristor-Pantelimon, Ramura 2: Eroilor-Gara de Nord-Piata Iancului-Dristor-Pantelimon

memorat
22 Aprilie 2014, 11:34:45
Răspuns #28

George

  • Mesaje postate: 112
Ar mai fi o posibilitate ca tunelul segment 2 din ratiuni de economie sa se faca doar pana la Universitate de acolo M5, Continuand pe traseu comun cu M2 pana la Victoriei unde sa o coteasca fie comun cu M1 pana la Pantelimon fie prin tunelul vechi abandonat pana la Pantelimon.
memorat
27 Aprilie 2014, 21:11:22
Răspuns #29

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Nu exista nici un tunel construit si implicit abandonat intre Aviatorilor si Pantelimon, de unde ati scos-o si pe asta ?
Vechiul traseu al lui M 3 GdN - Pantelimon, trebuia sa plece de la GdN pe sub Grivitei / Titulescu, Piata Victoriei , pe sub Iancu de Hunedoara / Stefan cel Mare / Mihau Bravu cu statii la Dorobanti / Circ / Obor apoi pe sub Iancului / Pantelimon cu statii la Piata Iancului ( sub Iancului ) Electroaparataj ; Pantelimon / Fundeni si ultima statie pe la actuala Cora.
Pana la urma s-a adoptat actualul traseu de la ( alta ) Gara la Piata Victoriei / Stefan cel Mare / Obor / alta IanculuiPiata Muncii  ; Dristor 2.
M 5 nu poate s-o cotoseasca la Universitate pe M 2 spre Romana, trebuie sa explic DE CE ? Sau e clar ?
memorat
02 Mai 2014, 18:42:46
Răspuns #30

George

  • Mesaje postate: 112
De unde stii ca nu o sa ii faca tunelul la nivel egal cu M2? Esti cumva vreun Nostradamus?
memorat
02 Mai 2014, 23:20:54
Răspuns #31

Doctorusat

  • MEMBRU ONORIFIC RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 612
  • Gen: Bărbat
  • Just Mee...
De unde stii ca nu o sa ii faca tunelul la nivel egal cu M2? Esti cumva vreun Nostradamus?
Aici te sustin, nici eu nu cred ca Andrei11 este vre-un Nostradamus, dar din cate am vazut pe acest forum, dar si pe alte forumuri, Andrei11, gandeste logic orice problema, si cauta un raspuns simplu si foarte explicit.

M5  vine din Drumul Taberei pana la Eroilor (cel putin la segmentul asta se lucreaza)
Apoi de la Eroiilor la Iancului.
Apoi de la Iancului mai departe pana la Pantelimon.

Deci, daca pleaca de la Eroilor inspre Iancului.
Este nevoie sa va desenez un traseu pe unde o sa treaca?
Daca nu iti place poza postata de mine, poti vedea alte  poze ale  hartii in trenurile si statile de metrou.

In ziua de azi  nu mai construieste nimeni tunele de metrou aiurea, doar ca sa dubleze un alt tunel.
Tunelul ala "abandonat" de pe Calea Grivitei - Basarab - Titulescu, nu te gandi ca este de X km, este cat o remiza.

Acum, daca vrei sa-ti dau de lucru, o chestie ciudata este si la Eroii Revolutiei (statie care nu era in plan pentru M2)
Cand s-a construit M2, niste baietii destepti, s-au apucat si de M7, aia cu Gara Progresu.
Si au inceput ei sa lucreze de la Eroii Revolutiei spre Gara Progresul.

Cand s-a contatat gresala, baietii erau cu statia gata in proportie de 80%, acuma ce sa faca? S-o astupe?
Au modificat planul lui M2, si au cuprins si statia asta.
Daca te uiti de pe peron, la Eroii Revolutiei spre Berceni, vei vedea exact ca la Nicolae Grigorescu spre Titan / 1 Decembrie 1918.
O bifurcatie, o linie duce spre Berceni, si un mare gol, de aproape 5 metri, fara linie, fara nimic, duce spre Gara Progresul.

Sunt tot felul de povesti, unele sunt adevarate, si îi multumesc lui Andrei11, pentru schemele / schitele si documentatia care o aduce fata de acestea, si mai sunt altele, care sunt pura fictiune.
memorat
03 Mai 2014, 00:12:30
Răspuns #32

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Cu prilejul prezentarii stadiului executiei magistralei 3, la 4 noiembrie 1988, tovarasul Nicolae Ceausescu, secretar general al C.C. al P.C.R. a indicat studierea unor racorduri de metrou in urmatoarea ordine:
R1 = racordul Centrul National de Chimie – Magistrala 1;
R2 = racordul Rahova – Magistrala 2;
R3 = racordul Voluntari – Colentina – Magistrala 3;
R4 = racordul Pantelimon – Magistrala 3;
R5 = racordul Pajura – Magistrala 1.


Va dau timp de gandire pana maine sa deslusiti ce e cu amorsa de la statia Pieptanari ( Eroii Revolutiei ) spre Giurgiului, vezi extrasul de mai sus din sedinta CC al PCR.
George, vezi ca Doctorusat incepand cu aceasta afirmatie :
Acum, daca vrei sa-ti dau de lucru, o chestie ciudata este si la Eroii Revolutiei
vorbeste cifrat, trebuie sa stii unde e cheia ca sa intri in casa.
Cat priveste gandirea cum ca M 5 ar putea sa coteasca la Universitate  spre Romana prin tunelele lui M 2 este o fantezie totala, astept o schita. Nu desen tehnic, schita. Raza de curbura vezi ca e vreo 120 metri.
In rest succes la chei. Daca te-ai prins ce a vrut sa spuna Doctorusat dupa fraza cu pricina ( Acum, daca vrei sa-ti dau de lucru, o chestie ciudata este si la Eroii Revolutiei ) anunta-ne si pe noi !
memorat
05 Mai 2014, 10:02:06
Răspuns #33

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Schita la care se refera colegul nostru Doctorusat cu privire la statia Eroii Revolutiei ( Pieptanari ).
Amorsa a fost lasata pentru o eventuala linie Bellu - Piata Progresu sau Rahova - Bellu.
Oricum asa cum a fost asezata acolo statia lui M 2, la dezvoltarea tehnica a anilor '980 nu prea mai incapea o magistrala pe acolo, ci eventual unele racorduri, poate chiar amandoua mai sus amintite, cu statii complet diferite. Evident cu legatura pietonala intre ele.
memorat
12 Mai 2014, 09:25:26
Răspuns #34

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Continuam,
Extras din sedinta CC al PCR din data de...cu privire la unele aspecte privind viitoarele linii ale metroului.
Racordul Rahova – Magistrala 2 are traseul situat intre Sos. Magurele si statia de metrou Pieptanari din Magistrala 2 pe sos. Alexandriei, Calea Rahovei si sos. Viilor.
In varianta 1, pe traseul in lungime de 6,0 km sunt prevazute 6 statii: Alexandria, Rahova, Electromoagnetica, Tudor Vladimirescu, Filaret si Pieptanari 2.
In varianta 2 traseul se mentine, iar statia Tudor Vladimirescu este amplasata pe sos. Viilor si se renunta la statia Filaret. Deci in aceasta varianta lungimea de traseu este de 6,0 km cu 5 statii: Alexandria, Rahova, Electromagnetica, Tudor Vladimirescu si Pieptanari 2.
Racordarea la magistrala 2 se va face prin realizarea statiei Pieptanari 2.
Racordul va functiona independent pe traseul prezentat, statiile Pieptanari 1 si Pieptanari 2 asigurand trecerea calatorilor de pe acest racord pe magistrala 2.
Acest racord este prevazut in ambele variante cu o statie de intretinere si parcare a ramelor, amplasata in prelungirea statiei de metrou Alexandria.

Si cum un desen face cat o mie de cuvinte, iata si 2 schite ale celor expuse mai sus. Amplasamentul statiilor este aproximativ si este realizata de subsemnatul pe baza textului de mai sus.
memorat
13 Mai 2014, 10:26:18
Răspuns #35

cci_alex

  • Mesaje postate: 329
  • Gen: Bărbat
  • Colectionar de machete la scara 1/43
 Iar amorsa de la Crangasi in ce directie poate sa mearga , banuesc ca spre Militari nu ?
memorat
13 Mai 2014, 10:31:34
Răspuns #36

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Exact, pe sub Virtutii, fosta Inelara, ca acum nu mai e in carti, de aceea Crangasi a fost construita cu 3 linii.
Vezi ca ai 2 amorse acolo, ca erau proiectate 2 tunele sub Virtutii, adica in ambele sensuri cum ar veni.
memorat
22 Iulie 2014, 10:12:31
Răspuns #37

George

  • Mesaje postate: 112
Eu zic ca prelungirea lui M4 pana la Progresu sa se faca doar de la Eroii Revolutiei pana la Gara Progresu Iar trenurile lui M4 dupa ce ajung la GN2 sa o ia pe relatia GN2-Eroilor-Izvor-Piata Unirii-Eroii Revolutiei prin tunelele deja existente ale lui M1 si M3 apoi pe tunelul nou spre Gara Progresu.
memorat
23 Iulie 2014, 10:24:10
Răspuns #38

andrei11

  • MODERATOR PE SUBIECT
  • *
  • Mesaje postate: 718
  • Gen: Bărbat
Ä‚sta-i banc, nu ? Explica si tu cum vor ajunge trenurile :
1) De la GdN 2 la Eroilor
2) De la Unirii ( 1 ) la Eroii Revolutiei
3) De acolo la Progresu.
Ar fi interesant de aflat, dar cred in continuare ca  e banc ce ai propus.  8)
memorat
25 Iulie 2014, 13:02:32
Răspuns #39

IASMIN SANDU

  • Presedinte Asociatia Ro-Trans!
  • MEMBRII FONDATORI ASOCIATIEI RO-TRANS
  • *
  • Mesaje postate: 21790
  • Gen: Bărbat
  • CAF la statia de metrou Gara de Nord / M1
    • Comunitatea Ro-Trans - www.ro-trans.net
S-ar putea construi metroul doar intre Progresului si Eroii Revolutiei, iar calatorul sa schimbe metroul....
Luptam pentru modernizarea transportului electric.
----------------------------------------
Sa incercam sa fim oameni!
memorat